Pensions selskab og fonden vil kaste sig over ENSURGE MICROPOWER

Kvike11
ENSU 15.02.2024 kl 10:28 59192

Pensionsselskaber i hele Norden vil nu investerer kraftigt i ENSU og muligvis store selskaber i USA.
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slÄr alle andre pÄ marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og mÄske 100
BULL BULL BULL
RobRoy
I gÄr kl 14:50 246

Ja, TR var veldig klar i uttalelsene sine ang dette, de kom ikke til Ä levere noe som de ikke er 100 % sikker pÄ holder hva de har lovet.
Redigert i gÄr kl 14:51 Du mÄ logge inn for Ä svare
Herman*
I gÄr kl 11:22 364

Nei. De er tydeligvis veldig nÊre men kom ikke i mÄl som forventet, ref rep emisjonen. Det eneste jeg vet er at de vil vÊre 100% sikre pÄ at batteriene leverer i henhold til spekk fÞr de sendes ut til testing/godkjenning. Disse batteriene vil jo vÊre utgangspunktet for forhandlinger om utviklingsavtaler og ordrer, og en fÄr aldri to sjanser til Ä gjÞre et godt fÞrsteinntrykk.
RobRoy
I gÄr kl 10:34 440

Har du hÞrt noen rykter ang kapsling Herman, har de kommet sÄ langt at de har bestemt hvilket materiale de skal bruke i kapsling ?
Herman*
27.11.2024 kl 14:33 695

Oppgang/nedgang pÄ minimalt volum betyr lite, men selvsagt hyggelig at kursen beveger seg riktig vei. Et interessant tema er hvilken strategi som vil skape stÞrst aksjonÊrverdier. De legger opp til Ä gradvis inngÄ en rekke lisensavtaler, noe som vil gi kundene full tilgang til teknologien uten Ä mÄtte kjÞpe selskapet. Hver lisensavtale vil generere flere hundre millioner kroner up front, og deretter royalties nÄr kundene kommer i gang med produksjonen. Internt vil de etterhvert produsere nok til Ä gÄ break even, sÄ lisensinntekter og royalties vil pÄ sikt gÄ rett pÄ bunnlinjen. I tillegg vil kundene mÄtte kjÞpe en ny lisens for hver ny batterigenerasjonen om de Þnsker tilgang til den siste teknologien. Men hva om den strategiske verdien av Ä eksklusivt kontrollere teknologien er verdt mer for en global aktÞr enn de verdiene som selskapet selv kan skape med overnevnte strategi? For Ä svare pÄ det spÞrsmÄlet mÄ vi vite hvor langt foran Ensu faktisk er, og hvor realistisk det er at de kan bevare dette konkurransefortrinnet. Kanskje Apple, Samsung etc ser seg best tjent med Ä sikre seg selskapet for f eks 5-7 milliarder NOK i lÞpet av 2025? Alt er avhengig av at de siste puslebitene faller pÄ plass de neste mÄnedene. NÄr fÞrste generasjons batteriene er i produksjon, vil det vÊre full fokus pÄ 2. generasjons batteriene som skal utvikles i samarbeid med et Fortune 500 selskap. Akkurat nÄ venter vi pÄ neste milepÊl, og det er jo ingen tvil om at de er langt pÄ overtid av overtiden. NÄr meldingen kommer tror jeg bÄde kunder, partnere og investorer blir grepet av FOMO.
Mammon
27.11.2024 kl 13:57 746

idiotpump aka siste krampetrekning :)
Alby
27.11.2024 kl 13:50 767

Oppgang, hva skjer ?
Barneskirenn
27.11.2024 kl 08:28 536

Kan det vĂŠre at noe er i gjĂŠre som gjĂžr at behovet for Ă„ gjennomfĂžre muligens ikke er der lenger?
Mammon
26.11.2024 kl 16:35 767

Sikkert noen som ble lurt til Ă„ tegne aksjer til 1 kr đŸ€Ł
TogrĂžverne slĂ„r til igjen đŸ€ź
Herman*
26.11.2024 kl 16:34 769

I pÄvente av nyheter kan en utsette en tegningsfrist, men jeg vet ikke om de kunne forlenge den etter at den utlÞp.
Redigert 26.11.2024 kl 16:35 Du mÄ logge inn for Ä svare
Nvanellak
26.11.2024 kl 16:29 783

Kan man forlenge en rep.emi pga en kursdrivende bĂžrsmelding fra selskapet?
Herman*
26.11.2024 kl 15:17 847

Det spÞrsmÄlet har jeg stilt meg selv ogsÄ, og jeg finner bare et plausibelt svar-at visibliteten fortsatt er for lav og at det hadde vÊrt ekstra pinlig om de forlenget med f eks en uke for sÄ Ä bomme enda en gang.
Kvike11
26.11.2024 kl 14:50 897

De laver et split 10:1 og derefter kurs 1 i emission.
Paknings problem mÄ vÊre svÊrt, de mÄ sÊlge lÞsvÊgt, eller tjekke hvad andre brancher gÞr.
OPC1000
26.11.2024 kl 13:22 1003

Hvis de helt til det siste trodde pÄ nyheter - hvorfor forlenget de ikke tegningsperioden ?
Herman*
26.11.2024 kl 13:15 1020

Det at de ikke kansellerte emisjonen fÞr tegningsfristen var utlÞpt, er jo et tegn pÄ at de helt til det siste hÄpet Ä vÊre i mÄl i forrige uke. NÄr det er sagt, kan det ikke vÊre lett for toppledelsen Ä hele tiden bli foret med urealistiske tidslinjer fra den tekniske staben. NÄ har de jo tatt litt lÊrdom av dette og sluttet Ä gi helt konkret guiding pÄ nÄr disse tekniske milepÊlene vil nÄs-ref Q rapporten.
Alby
26.11.2024 kl 12:19 1103

Spennende Ă„ vist hva nĂŠrmeste fremtid er for Rogne 😂😂
uldiuldi
25.11.2024 kl 16:10 1451

Oslo (Infront TDN Direkt): Ensurge Micropower har besluttet Ă„ kansellere en planlagt reparasjonsemisjon, ifĂžlge en melding fredag.

Bakgrunnen for dette er at selskapets aksjer har blitt handlet under tegningskursen i en lengre periode og i tilstrekkelige volum i markedet siden den rettede emisjonen. Dette har gitt aksjonĂŠrene mulighet til Ă„ kjĂžpe aksjer i markedet til lavere kurser enn tegningskursen i reparasjonsemisjonen.
Alby
25.11.2024 kl 15:39 1507

HÄper de snart fÄr klemt ut en melding !
aklm
25.11.2024 kl 15:35 1517

Enig. Kommunikasjonen er totalt fravĂŠrende. Problemet er en aksjonĂŠrmasse som ikke stiller de til ansvar.
SlÄbrok
25.11.2024 kl 14:25 1626

Da var vi her igjen, og jeg drar for 5. gang opp problematikken omkring selskapets strategi for kommunikasjon. Venter de at kursen skal gÄ til vÊrs pÄ luft og kjÊrlighet? Dessverre oppfatter markedet intet nytt som dÄrlig nytt, og historisk sett med god grunn. Det er lite tillitsvekkende at repemi faller i grus pÄ denne mÄten, da de Äpenbart trenger penger til drift og utvikling pÄ kort sikt.

Det eneste positive er at folk med tro pÄ caset kan fÄ med seg en festlig kursoppgang hvis meldingene det prates om slippes etter hvert.
True
25.11.2024 kl 14:25 1629

Jeg er kun utelukkende negativ til ENSU, det verste selskapet noen sinne pÄ Oslo bÞrs ;-) Fakta snakker for seg selv. Deal with it.

Og nok en gang hadde jeg HELT rett. Ingen melding what so ever fĂžr rep-emien som ble kansellert. What a surprise!

Åja, forresten - siden sist "grine" innlegg, investerte jeg en heftig sum i en helt fersk Memecoin kalt Snake Wif Hat (SSSSS). Den er allerede opp 300% i dag og har nĂ„ gitt meg halvparten av avkastningen jeg har i Bitcoin til tross for at Bitcoin har gĂ„tt opp over 30K den siste mĂ„neden. Om et par mĂ„neder er jeg mest sannsynlig millionĂŠr og har tatt igjen flere Ă„rs tap i ENSU pĂ„ lynrask tid.

SĂ„ for all del, have fun losing here. I'm gonna keep winning over there ;-)

Og slapp helt av, blir ikke mer negativitet her fra min side. Selger alt av ENSU fÞr fristen neste mÄned. Hadde bare LITT hÄp om at de skulle komme med en falsk glansmelding for Ä dra opp kursen for Ä fÄ mest mulig igjen for pengene, men de har ikke en gang mestret det. Men det betyr fint lite nÄ. Dette er smÄtteri penger nÄ uansett.

Lykke til pÄ ferden videre neste Är nÄr de skal begynne Ä produsere og levere batterier i 2026 ;-)
Nvanellak
25.11.2024 kl 13:44 1694

HĂ„per de kommer med en gladnyhet snart, begredelig Ă„ se kursen falle siste 3mnd
Alby
25.11.2024 kl 12:57 1762

Beklager, leste nok innlegget ditt med vel positive þyne 😂😂
Herman*
25.11.2024 kl 11:19 1876

Jeg mener absolutt ikke det. Jeg beskriver bare opp et fremtidig scenario som kan forsvare en prising pÄ 10 kroner per aksje.
Redigert 25.11.2024 kl 12:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
Alby
25.11.2024 kl 08:43 2031

Hvis du mener de har signert flere utviklingsavtaler, hvorfor blir ikke disse meldt ?
Barneskirenn
25.11.2024 kl 08:42 2041

Vil ikke en lisensavtale kunne komme ganske raskt etter start av kommersiell produksjon?
Herman*
24.11.2024 kl 20:21 2292

Det er positivt hver gang Kvike fjerner en 0 fra sine kursmÄl
:-) Tror allikevel ikke vi skal forvente 10 kroner med det fÞrste. Et spekulativt scenario der kursen bikker tosifret kan vÊre nÄr:
* De gÄr break even pÄ intern produksjon
*De har signert minst tre lukrative lisensavtaler hvor alle tre partnerene er i gang med produksjon som genererer royalties.
* De har signert 5-10 utviklingsavtaler
* De har lansert 2. generasjons batterier
* De har klart Ă„ bevare posisjonen som markedsleder.

Hvis de kommer i gang med produksjon i feb, tipper jeg alle ovennevnte milepÊler vil nÄs i lÞpet av 2026.

Mitt kortsiktige kursmÄl er 3 kroner ved start av kommersiell produksjon og 5-6 kroner ved fÞrste lisensavtale, forutsatt en middels god avtale. Det er vel tvilsomt om de kommer lenger enn til en lisensavtale fÞr de blir kjÞpt opp, et oppkjÞp kan skje sÄ fort de har bevist/sannsynliggjort lÞnnsom produksjon.

OPC1000
24.11.2024 kl 17:28 2437

Hvorfor har du redusert ditt kursmÄl fra 100 til 10 ?
Ned 90%
Har du fanget opp noe negativt ?
Redigert 24.11.2024 kl 17:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kvike11
24.11.2024 kl 13:49 2572

Som jeg ser batterierne er de ens i begge ender, og pÄ alle sider..
Hvis de skal finde en metode til indpakning som passer alle kunder, er det en stor opgave.
HÄber de snart fÄr det lÞst, nÄr alt andet har lykkes for dem, burde dette her vÊre en formalitet.
CEO har ogsÄ tilkendegivet, at det ikke vil tage ret lang tid.
Ser vi sÄ kurs +10 , nÄr hele fabrikations processen er pÄ plads.
De har flyttet rundt inde pÄ fabrikken et par gange, og burde vÊre klar til den store produktion.
De har jo ikke behov for store lager faciliteter,
batterierne skal jo ud af dĂžren A.S.P.
Fuselmannen
23.11.2024 kl 15:46 2891

Ble dessverre forsyrret av alkeholen đŸ„ƒ
Fuselmannen
23.11.2024 kl 03:07 3257

Verdens fĂžrste funksjonelle kommersielle solid-state litium-mikrobatteri: I februar 2024 produserte Ensurge Micropower ASA verdens fĂžrste funksjonelle kommersielle solid-state litium-mikrobatteri ved hjelp av en 10-mikron rustfritt stĂ„lsubstrat. Dette batteriet vil revolusjonere markedet for hearables, wearables og IoT-tilkoblede sensorer. Produksjonskapasiteten Ăžkes nĂ„ for Ă„ mĂžte etterspĂžrselen fra partnere og kunder. Batteriene vil bli produsert i San Jose-anlegget, og leveranser til teknologipartnere og kunder forventes i Q1 2024

1. Fokus pĂ„ inntektsvekst: Med teknologiske utfordringer lĂžst, retter selskapet nĂ„ fokus mot inntektsvekst. Dette inkluderer levering av mikrobatterier til eksisterende kunder og teknologipartnere, samt inngĂ„else av kontrakter med potensielle kunder som har vist interesse de siste seks mĂ„nedene. Ensurge har utviklet en mer effektiv emballasjeprosess, noe som reduserer produksjonskostnadene og gir raskere syklustider ved oppskalering. Selskapet har ogsĂ„ signert evalueringssamarbeid med ledende kunder innen wearables, hearables og medisinsk sektor, og den fĂžrste kommersielle leveransen av en 150 000 enheters kontrakt forventes i Q2 2024

2. Patentanerkjennelse: I november 2023 ble Ensurges batteridesign anerkjent av det amerikanske energidepartementets (DOE) Microbattery Design Competition. I desember 2023 ble det ogsĂ„ kunngjort at ytterligere tre patenter ville bli utstedt av det amerikanske patentkontoret, noe som gir selskapet en sterkere beskyttelse mot konkurrenter. Selskapet har opplevd en ekstraordinĂŠr interesse og etterspĂžrsel innen alle mĂ„lrettede sektorer1.

3. MĂ„l om Ă„ bli markedsleder: Ensurge har som mĂ„l Ă„ bli markedsleder innen strĂžmforsyning til wearables, hearables og IoT-tilkoblede sensorer. Med en fleksibel formfaktor, hĂžy sikkerhet, mange ladningscykler, ekstraordinĂŠr pulsrate og hĂžy energitetthet passer deres batteri perfekt til behovene til disse kundene1.
Kort sagt, Ensurge Micropower ASA har gjort betydelige fremskritt innen batteriteknologi og forventer Ă„ fortsette Ă„ lede an i markedet for mikrobatterier
.????🛬

Redigert 23.11.2024 kl 03:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
Alby
22.11.2024 kl 15:13 3494

Ris har sikkert solgt seg ut.
Herman*
22.11.2024 kl 14:28 3564

Det skjer jo ikke umiddelbart nÄr kursen er langt lavere enn emisjonskurs. Jeg gravd litt i lÞpet av dagen og har gode kilder pÄ at de hadde som intensjon Ä gjennomfÞre emisjonen helt til det siste, men de nyheter som skulle dra opp kursen lot seg ikke materialisere innen tidsfristen. Ting skjer nÄr de faktisk skjer og kan ikke alltid styres. Ser vi pÄ Q3 rapporten har de jo sagt hva neste milepÊl er, sÄ jeg tror det er ganske opplagt hva de venter pÄ.
OPC1000
22.11.2024 kl 13:28 3656

NÄ blir det spennende Ä se om Rischioso fÄr rett i sin pÄstand om at aksjen vil skyte i vÊret ved en kansellering.
Nvanellak
22.11.2024 kl 12:25 3798

De som deltok i den rettede emisjonen kan nÄ handle aksjen til 20% rabatt. Rep emi kansellert, vi fÄr se hvordan kursen beveger seg i pÄvente av neste melding fra selskapet.
Herman*
22.11.2024 kl 11:59 3865

De var nok sÄ sikre pÄ Ä fÄ ut en gladmelding at de ble tatt litt pÄ senga da dette ikke ordnet seg.. Ren spekulasjon: Vil kanskje bruke helgen pÄ konkludere emisjonen ved Ä sette utvalgte i innsideposisjon, alternativt lande et eller annet. Offisielt sies det at de trenger litt mer tid pÄ Ä telle opp

Korreksjon: Der kom meldingen. Emisjonen er kansellert. SvÊrt klÞnete hÄndtert, men TR er ingen idiot og de hadde garantert tenkt at den skulle gjennomfÞres.
Redigert 22.11.2024 kl 12:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
Mammon
22.11.2024 kl 11:47 3907

Neste melding đŸ· emi đŸ€Ł