Pensions selskab og fonden vil kaste sig over ENSURGE MICROPOWER
Pensionsselskaber i hele Norden vil nu investerer kraftigt i ENSU og muligvis store selskaber i USA.
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Herman*
27.11.2024 kl 14:33
2431
Oppgang/nedgang på minimalt volum betyr lite, men selvsagt hyggelig at kursen beveger seg riktig vei. Et interessant tema er hvilken strategi som vil skape størst aksjonærverdier. De legger opp til å gradvis inngå en rekke lisensavtaler, noe som vil gi kundene full tilgang til teknologien uten å måtte kjøpe selskapet. Hver lisensavtale vil generere flere hundre millioner kroner up front, og deretter royalties når kundene kommer i gang med produksjonen. Internt vil de etterhvert produsere nok til å gå break even, så lisensinntekter og royalties vil på sikt gå rett på bunnlinjen. I tillegg vil kundene måtte kjøpe en ny lisens for hver ny batterigenerasjonen om de ønsker tilgang til den siste teknologien. Men hva om den strategiske verdien av å eksklusivt kontrollere teknologien er verdt mer for en global aktør enn de verdiene som selskapet selv kan skape med overnevnte strategi? For å svare på det spørsmålet må vi vite hvor langt foran Ensu faktisk er, og hvor realistisk det er at de kan bevare dette konkurransefortrinnet. Kanskje Apple, Samsung etc ser seg best tjent med å sikre seg selskapet for f eks 5-7 milliarder NOK i løpet av 2025? Alt er avhengig av at de siste puslebitene faller på plass de neste månedene. Når første generasjons batteriene er i produksjon, vil det være full fokus på 2. generasjons batteriene som skal utvikles i samarbeid med et Fortune 500 selskap. Akkurat nå venter vi på neste milepæl, og det er jo ingen tvil om at de er langt på overtid av overtiden. Når meldingen kommer tror jeg både kunder, partnere og investorer blir grepet av FOMO.
RobRoy
28.11.2024 kl 10:34
2175
Har du hørt noen rykter ang kapsling Herman, har de kommet så langt at de har bestemt hvilket materiale de skal bruke i kapsling ?
Herman*
28.11.2024 kl 11:22
2099
Nei. De er tydeligvis veldig nære men kom ikke i mål som forventet, ref rep emisjonen. Det eneste jeg vet er at de vil være 100% sikre på at batteriene leverer i henhold til spekk før de sendes ut til testing/godkjenning. Disse batteriene vil jo være utgangspunktet for forhandlinger om utviklingsavtaler og ordrer, og en får aldri to sjanser til å gjøre et godt førsteinntrykk.
RobRoy
28.11.2024 kl 14:50
1983
Ja, TR var veldig klar i uttalelsene sine ang dette, de kom ikke til å levere noe som de ikke er 100 % sikker på holder hva de har lovet.
Redigert 28.11.2024 kl 14:51
Du må logge inn for å svare
Herman*
I går kl 18:22
867
Jeg vil ikke være overrasket om dette selskapet er blant de anonyme partnerene til Ensu som har betalt for å bli prioritert med hensyn til tilgang på batterier osv. På sikt er det vel grunn til å tro at alle vil gå med helseringer eller annen type wearables som overvåker nøkkelparametre innen helse. Det er også grunn til å tro at en stor andel av verdens helseproblemer på sikt vil bli behandlet med lys og lyd-dvs infrarødt og andre bølgelengder samt ultralyd. Ulike frekvenser vil behandle ulike sykdommer. Dette kan behandles i hjemmet med utstyr som vil bli langt billigere og mer kompakt i årene som kommer. Hvor mye av dette som vil kunne bli utført av wearables vet jeg ikke, men markedet er gigantisk. Kjenner til et firma i USA som nylig har hentet 50 mill dollar og vil ha produkter for hjemmemarkedet klart om et par år.
Herman*
I går kl 18:52
810
https://m.youtube.com/watch?v=AKen8ivxGmI
En av de mest interessante presentasjonene jeg noensinne har sett fra en entreprenør/CEO med en meget imponerende CV. Her har dere fremtiden, og den kommer fortere enn vi kan forestille oss.
En av de mest interessante presentasjonene jeg noensinne har sett fra en entreprenør/CEO med en meget imponerende CV. Her har dere fremtiden, og den kommer fortere enn vi kan forestille oss.
Hoist
I går kl 20:27
721
https://tekniskanalyse.info/2024/05/21/teknisk-analyse-av-ensurge-micropower-asa-210524/ Movano + ensurge er rygtet. https://eviering.com/
Redigert i går kl 20:30
Herman*
I går kl 21:11
641
Hva konkret sier ryktene? Selskapet er lite med lavere market cap enn Ensu. At de ønsker å kjøpe batterier?
Ser for øvrig at de batteriene de bruker har en ladetid på 60 min, Ensu kan tilby en ladetid på 12 min når deres batterier kan leveres. Når det gjelder batteritid, er det nok også mye å hente ved å etterhvert bytte til Ensu.
Ser for øvrig at de batteriene de bruker har en ladetid på 60 min, Ensu kan tilby en ladetid på 12 min når deres batterier kan leveres. Når det gjelder batteritid, er det nok også mye å hente ved å etterhvert bytte til Ensu.
Redigert i dag kl 11:37
Alby
I dag kl 08:47
385
Jeg leste analysen, men ble ikke særlig klokere. Jeg syntes den slo begge veier ?
Alby
I dag kl 12:01
207
Ser at Rogne uttalte i analysen fra mai at de hadde nådd 3 av 7 trinn i forbindelse med masseproduksjonen, da må vi vel kunne forvente at de nærmer seg ferdiggjørelse ?
Redigert i dag kl 12:02
aklm
I dag kl 13:55
107
Det finnes flere lærebøker i kommunikasjon. Foreslår å gi ledelsen 1 eksemplar i julegave.