Pensions selskab og fonden vil kaste sig over ENSURGE MICROPOWER
Pensionsselskaber i hele Norden vil nu investerer kraftigt i ENSU og muligvis store selskaber i USA.
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Barneskirenn
12.12.2024 kl 19:16
1080
Det har de nok 100%! Blir svært spennende å se videre rundt dette.
OPC1000
12.12.2024 kl 20:25
990
Det trenger ikke å ligge noe i er slikt «samarbeid».
Annet enn at slike selskaper følger med på hva som skjer rundt omkring.
Annet enn at slike selskaper følger med på hva som skjer rundt omkring.
Last79
12.12.2024 kl 21:02
951
Under Highlights i 3. kvartals rapporten står det i et punkt:
Undertaking a collaboration project with a US Fortune 500 company for next-generation batteries.
Jeg sliter med å vurdere dette som en ubetydelighet.
Enhver må gjøre sin vurdering selvsagt.
Undertaking a collaboration project with a US Fortune 500 company for next-generation batteries.
Jeg sliter med å vurdere dette som en ubetydelighet.
Enhver må gjøre sin vurdering selvsagt.
Herman*
12.12.2024 kl 22:06
866
Det er nok absolutt ikke ubetydelig, men jeg tror de vil unngå å provosere markedet med å ha mye fokus på neste generasjons batterier når de ikke er i mål med kommersiell produksjon av første generasjon. På tide å få orden på produksjonen nå, det vil være svært pinlig om vi går inn i januar uten at de har nådd neste milepæl.
Last79
12.12.2024 kl 22:45
827
Ja godt poeng det.
Tenk om vi kunne få en gladmelding før jul/nyttår. 👏🏻 Da løsner alt på en måte.
Tenk om vi kunne få en gladmelding før jul/nyttår. 👏🏻 Da løsner alt på en måte.
Kong_Kurs
I dag kl 18:12
328
Ja, det er bull om en person tar risk for andres penger i dette drittselskapet. Ser forresten at Darroweve på Nordnet fantaserer om at ENSU har et ferdig batteri. Han håper sikker også at julenissen kommer ned skortstenen.
Kong_Kurs
I dag kl 18:24
310
Produksjon? Det har ikke fått på plass innkapsling av batteriet. Det er pt ikke ferdig utviklet. Hvorfor skal de begynne å tenke på produksjon? Det er også snakk om at de skulle levere batterier til en helsering som skal lanseres i 20xx. Samsung, mfl er der allerede. ENSU skifter nok snart strategi igjen.
Herman*
I dag kl 18:57
266
Jeg tror de har fått på plass innkapsling, men som vi kan lese i Q3 rapporten er det nok ustabilitet i produksjonen som har holdt dem tilbake fra å sende ut batteriene til kunder/partnere for godkjenning. Når det gjelder påstanden om «ferdig batteri», gjenstår det å få opp antall ladesykluser. De batteriene som etter planen skal sendes ut, vil ha et minimum ladesykluser, og så vil de fokusere på dette punktet mens batteriene er til testing hos kundene. Når dette målet er løst, kan de tenke på produksjon. Noen snakket om en ny produksjonslinje. De har meg bekjent bare en produksjonslinje som vil kreve noe capex før den er på maks kapasitet. En annen produksjonslinje er en stund unna da den ikke trengs før de når kapasitetstaket.
Så fort batteriene blir sendt ut, kan de også begynne å forhandle om utviklingsavtaler som kan tilføre selskapet en del likviditet. Det er få selskaper med et slikt potensial, men det er for tidlig å budsjettere med jackpot riktig enda. Nå har TR en uke på seg til å sikre oss ei God Jul…:-)
Så fort batteriene blir sendt ut, kan de også begynne å forhandle om utviklingsavtaler som kan tilføre selskapet en del likviditet. Det er få selskaper med et slikt potensial, men det er for tidlig å budsjettere med jackpot riktig enda. Nå har TR en uke på seg til å sikre oss ei God Jul…:-)
Redigert i dag kl 19:03
Du må logge inn for å svare
Kong_Kurs
I dag kl 19:28
235
Ja, du kan tro de har fått på plass innkapsling. Det har de ikke. Når de har fått til det, så vil de sende melding med en gang, og så kjøre en ny emisjon. Ingen selskap kommer til å inngå avtaler før de har vist at batteriet kan produseres. Det vil også ta år for partnere å lage produksjonslinjer for disse. Det betyr at evt royalties er år frem i tid, om noen gang. Dette er et selskap som står med mer enn ett bein i grava.
Herman*
I dag kl 19:45
214
Jeg tror de sender melding når batteriene er på vei ut døra. Hvis dette ikke skjer før jul, kan det selvsagt hende de sender ut en operasjonell oppdatering hvor de sier at hva de har fått til og hva som gjenstår. Du sier at ingen vil skrive noen avtaler før batteriene er i produksjon, men de har jo allerede bestillinger. Om du tenker på utviklingsavtaler, kan de komme ganske kjapt når partnerne har fått funksjonelle batterier i hus. Når det gjelder lisensavtaler har du nok rett. Her må de ha produsert og skalert før noen legger flere hundre millioner på bordet. Ang emisjon: De sier de har penger ut feb, så emisjon innen 1.2 må vi nok regne med. Spørsmålet er bare hvor mange milepæler de når før den tid. Dette er jo en eksplosiv aksje. Selv hadde jeg foretrukket at de hentet kapital fra en kunde/partner og dernest baserte seg på utviklingsavtaler og deretter lisensavtaler. Det er korrekt at royalties er langt unna, men disse trengs heller ikke for å gå break even slik jeg forstår det.
Alby
I dag kl 20:25
176
Det er da voldsomt velvitende du er, har du aksjer i selskapet ? Hvis du har er det noen merkelige holdninger du fremmer i dine innlegg.
Kong_Kurs
I dag kl 20:59
142
Ok. Det jeg fremmer er jo bare det selskapet selv sier. Så har en fantaster på forum som overfortolker det selskapet sender ut. Ikke at det er vanskelig med styreleder som overselger så til de grader at det er nær løgn.
Kong_Kurs
I dag kl 21:03
132
"Bestillinger" er flertall. De sliter vel fortsatt med å levere disse 150k batteriene som skulle vært levert i 2023? Til den *ene* bestillingen.
Herman*
I dag kl 21:22
113
Du har rett i det, men i praksis står jo partnerene i kø for å få batterier. Problemet er vel som du påpeker at de ikke har klart å starte opp kommersiell produksjon, ergo heller ingen batterier til kunden. Jeg synes det er greit at du er kritisk, Ensu har jo aldri levert i henhold til guiding. Vi får bare håpe de kommer i mål. Ang Styreformann, så ser han på den ene siden et ekstremt stort potensial som kan legge grunnlaget for å skape et selskap med en market cap på flere titalls milliarder kroner. På den andre siden antar jeg at han må være svært frustrert over at selskapet bruker minst 3-4x lengre tid på hver milepæl enn det han i utgangspunktet blir forespeilet og melder videre til markedet.
Kong_Kurs
I dag kl 21:27
106
Partnere betyr at noen har inngått kontrakter. Jeg er rimelig sikker på at ENSU ikke har mange kontrakter eller partnere. Styreleder snakker også om kunder. Det er vel i beste fall prospects eller potensielle kunder. Kunder betaler. Dersom den går som en gås, lukter som en gås, og kvakker som en gås.....
Kong_Kurs
I dag kl 21:37
90
Vi har også alle sett det famøse intervjuet hvor styreleder var på Finansavisen. Han er rimelig stor i kjeften. Jeg er 100 % sikker på at han ville skryte av partnerkontrakter ENSU hadde inngått, om de hadde inngått noen. Det ville nok også vært lovpålagt å melde disse.
Redigert i dag kl 21:38
Du må logge inn for å svare
Herman*
I dag kl 21:41
80
Det er viktig at vi holder tunga rett i munnen. Ensu har mange partneravtaler hvor partnerene har betalt for å få innsyn i fremdrift og motta «samples» underveis i prosessen. Disse er også prioritert i forhold til tilgangen til kommersielle batterier. Ensu gjennomfører også et utviklingsprosjekt sammen med et Fortune 500 selskap.
Kong_Kurs
I dag kl 21:44
76
Fortune 500. What ever. Jeg skal le når du blir vannet ut i enda flere emisjoner. Håper posene ikke blir for tunge.
Herman*
I dag kl 21:54
61
Jeg regner med å bli vannet litt ut i løpet av vinteren. Om du ønsker å le av det, er du jo hjertelig velkommen. Skjønner at du et skeptisk, det er helt på sin plass.
Kong_Kurs
I dag kl 22:02
50
Det er godt du er bevisst på risikoen, og du har nok en bra portefølje som kan bære risken. Men jeg må legge til at jeg ikke er skeptisk. Jeg er 100 % negativ til dette selskapet. Jeg har en del erfaring fra finans og business. Med ENSU er det så mange røde flagg at jeg ikke ville tatt i det, selv med en 14 fot stag med Viking-støvle på enden.
Kong_Kurs
I dag kl 22:15
34
Så er det jo mange som forguder styreleder. For meg virker det som om han ikke kan kontrollere risiko. Hvor mange margin calls har han hatt? Er det en god ting?