Pensions selskab og fonden vil kaste sig over ENSURGE MICROPOWER
Pensionsselskaber i hele Norden vil nu investerer kraftigt i ENSU og muligvis store selskaber i USA.
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Kong_Kurs
I går kl 22:15
113
Så er det jo mange som forguder styreleder. For meg virker det som om han ikke kan kontrollere risiko. Hvor mange margin calls har han hatt? Er det en god ting?
Kong_Kurs
I går kl 22:02
129
Det er godt du er bevisst på risikoen, og du har nok en bra portefølje som kan bære risken. Men jeg må legge til at jeg ikke er skeptisk. Jeg er 100 % negativ til dette selskapet. Jeg har en del erfaring fra finans og business. Med ENSU er det så mange røde flagg at jeg ikke ville tatt i det, selv med en 14 fot stag med Viking-støvle på enden.
Herman*
I går kl 21:54
140
Jeg regner med å bli vannet litt ut i løpet av vinteren. Om du ønsker å le av det, er du jo hjertelig velkommen. Skjønner at du et skeptisk, det er helt på sin plass.
Kong_Kurs
I går kl 21:44
155
Fortune 500. What ever. Jeg skal le når du blir vannet ut i enda flere emisjoner. Håper posene ikke blir for tunge.
Herman*
I går kl 21:41
159
Det er viktig at vi holder tunga rett i munnen. Ensu har mange partneravtaler hvor partnerene har betalt for å få innsyn i fremdrift og motta «samples» underveis i prosessen. Disse er også prioritert i forhold til tilgangen til kommersielle batterier. Ensu gjennomfører også et utviklingsprosjekt sammen med et Fortune 500 selskap.
Kong_Kurs
I går kl 21:37
169
Vi har også alle sett det famøse intervjuet hvor styreleder var på Finansavisen. Han er rimelig stor i kjeften. Jeg er 100 % sikker på at han ville skryte av partnerkontrakter ENSU hadde inngått, om de hadde inngått noen. Det ville nok også vært lovpålagt å melde disse.
Redigert i går kl 21:38
Du må logge inn for å svare
Kong_Kurs
I går kl 21:27
185
Partnere betyr at noen har inngått kontrakter. Jeg er rimelig sikker på at ENSU ikke har mange kontrakter eller partnere. Styreleder snakker også om kunder. Det er vel i beste fall prospects eller potensielle kunder. Kunder betaler. Dersom den går som en gås, lukter som en gås, og kvakker som en gås.....
Herman*
I går kl 21:22
192
Du har rett i det, men i praksis står jo partnerene i kø for å få batterier. Problemet er vel som du påpeker at de ikke har klart å starte opp kommersiell produksjon, ergo heller ingen batterier til kunden. Jeg synes det er greit at du er kritisk, Ensu har jo aldri levert i henhold til guiding. Vi får bare håpe de kommer i mål. Ang Styreformann, så ser han på den ene siden et ekstremt stort potensial som kan legge grunnlaget for å skape et selskap med en market cap på flere titalls milliarder kroner. På den andre siden antar jeg at han må være svært frustrert over at selskapet bruker minst 3-4x lengre tid på hver milepæl enn det han i utgangspunktet blir forespeilet og melder videre til markedet.
Kong_Kurs
I går kl 21:03
211
"Bestillinger" er flertall. De sliter vel fortsatt med å levere disse 150k batteriene som skulle vært levert i 2023? Til den *ene* bestillingen.
Kong_Kurs
I går kl 20:59
221
Ok. Det jeg fremmer er jo bare det selskapet selv sier. Så har en fantaster på forum som overfortolker det selskapet sender ut. Ikke at det er vanskelig med styreleder som overselger så til de grader at det er nær løgn.
Alby
I går kl 20:25
255
Det er da voldsomt velvitende du er, har du aksjer i selskapet ? Hvis du har er det noen merkelige holdninger du fremmer i dine innlegg.
Herman*
I går kl 19:45
293
Jeg tror de sender melding når batteriene er på vei ut døra. Hvis dette ikke skjer før jul, kan det selvsagt hende de sender ut en operasjonell oppdatering hvor de sier at hva de har fått til og hva som gjenstår. Du sier at ingen vil skrive noen avtaler før batteriene er i produksjon, men de har jo allerede bestillinger. Om du tenker på utviklingsavtaler, kan de komme ganske kjapt når partnerne har fått funksjonelle batterier i hus. Når det gjelder lisensavtaler har du nok rett. Her må de ha produsert og skalert før noen legger flere hundre millioner på bordet. Ang emisjon: De sier de har penger ut feb, så emisjon innen 1.2 må vi nok regne med. Spørsmålet er bare hvor mange milepæler de når før den tid. Dette er jo en eksplosiv aksje. Selv hadde jeg foretrukket at de hentet kapital fra en kunde/partner og dernest baserte seg på utviklingsavtaler og deretter lisensavtaler. Det er korrekt at royalties er langt unna, men disse trengs heller ikke for å gå break even slik jeg forstår det.
Kong_Kurs
I går kl 19:28
314
Ja, du kan tro de har fått på plass innkapsling. Det har de ikke. Når de har fått til det, så vil de sende melding med en gang, og så kjøre en ny emisjon. Ingen selskap kommer til å inngå avtaler før de har vist at batteriet kan produseres. Det vil også ta år for partnere å lage produksjonslinjer for disse. Det betyr at evt royalties er år frem i tid, om noen gang. Dette er et selskap som står med mer enn ett bein i grava.
Herman*
I går kl 18:57
345
Jeg tror de har fått på plass innkapsling, men som vi kan lese i Q3 rapporten er det nok ustabilitet i produksjonen som har holdt dem tilbake fra å sende ut batteriene til kunder/partnere for godkjenning. Når det gjelder påstanden om «ferdig batteri», gjenstår det å få opp antall ladesykluser. De batteriene som etter planen skal sendes ut, vil ha et minimum ladesykluser, og så vil de fokusere på dette punktet mens batteriene er til testing hos kundene. Når dette målet er løst, kan de tenke på produksjon. Noen snakket om en ny produksjonslinje. De har meg bekjent bare en produksjonslinje som vil kreve noe capex før den er på maks kapasitet. En annen produksjonslinje er en stund unna da den ikke trengs før de når kapasitetstaket.
Så fort batteriene blir sendt ut, kan de også begynne å forhandle om utviklingsavtaler som kan tilføre selskapet en del likviditet. Det er få selskaper med et slikt potensial, men det er for tidlig å budsjettere med jackpot riktig enda. Nå har TR en uke på seg til å sikre oss ei God Jul…:-)
Så fort batteriene blir sendt ut, kan de også begynne å forhandle om utviklingsavtaler som kan tilføre selskapet en del likviditet. Det er få selskaper med et slikt potensial, men det er for tidlig å budsjettere med jackpot riktig enda. Nå har TR en uke på seg til å sikre oss ei God Jul…:-)
Redigert i går kl 19:03
Kong_Kurs
I går kl 18:24
389
Produksjon? Det har ikke fått på plass innkapsling av batteriet. Det er pt ikke ferdig utviklet. Hvorfor skal de begynne å tenke på produksjon? Det er også snakk om at de skulle levere batterier til en helsering som skal lanseres i 20xx. Samsung, mfl er der allerede. ENSU skifter nok snart strategi igjen.
Kong_Kurs
I går kl 18:12
407
Nvanellak skrev Spent på om Svelland handler mere på dette nivået..
Ja, det er bull om en person tar risk for andres penger i dette drittselskapet. Ser forresten at Darroweve på Nordnet fantaserer om at ENSU har et ferdig batteri. Han håper sikker også at julenissen kommer ned skortstenen.
Last79
12.12.2024 kl 22:45
906
Ja godt poeng det.
Tenk om vi kunne få en gladmelding før jul/nyttår. 👏🏻 Da løsner alt på en måte.
Tenk om vi kunne få en gladmelding før jul/nyttår. 👏🏻 Da løsner alt på en måte.
Herman*
12.12.2024 kl 22:06
945
Det er nok absolutt ikke ubetydelig, men jeg tror de vil unngå å provosere markedet med å ha mye fokus på neste generasjons batterier når de ikke er i mål med kommersiell produksjon av første generasjon. På tide å få orden på produksjonen nå, det vil være svært pinlig om vi går inn i januar uten at de har nådd neste milepæl.
Last79
12.12.2024 kl 21:02
1030
Under Highlights i 3. kvartals rapporten står det i et punkt:
Undertaking a collaboration project with a US Fortune 500 company for next-generation batteries.
Jeg sliter med å vurdere dette som en ubetydelighet.
Enhver må gjøre sin vurdering selvsagt.
Undertaking a collaboration project with a US Fortune 500 company for next-generation batteries.
Jeg sliter med å vurdere dette som en ubetydelighet.
Enhver må gjøre sin vurdering selvsagt.
OPC1000
12.12.2024 kl 20:25
1069
Barneskirenn skrev Det har de nok 100%! Blir svært spennende å se videre rundt dette.
Det trenger ikke å ligge noe i er slikt «samarbeid».
Annet enn at slike selskaper følger med på hva som skjer rundt omkring.
Annet enn at slike selskaper følger med på hva som skjer rundt omkring.
Barneskirenn
12.12.2024 kl 19:16
1159
Det har de nok 100%! Blir svært spennende å se videre rundt dette.
Herman*
12.12.2024 kl 18:39
547
Vi må i hvert fall anta at dette Fortune 500 selskapet har gjort hjemmeleksen sin før de innledet et samarbeid med Ensu. Så får vi håpe at detaljene rundt samarbeidet blir kjent etterhvert.
Redigert 12.12.2024 kl 18:59
moneymachine
12.12.2024 kl 15:58
674
moneymachine skrev Var i kr 0,981 før den ble solgt nedover på en fjerdedels volum av gårdagen.
Omsetning halveres igjen fra gårdagens
moneymachine
11.12.2024 kl 21:22
1007
OPC1000 skrev Var ikke på krona i dag.
Var i kr 0,981 før den ble solgt nedover på en fjerdedels volum av gårdagen.
Barneskirenn
11.12.2024 kl 21:07
1037
Det er sant for vår del som aksjonærer.
Men hvis det er slik at batteriet/tek er «fantastisk», så har vel fortune 500 sendt sin delegasjon for undersøkelser og mer informasjon som er nødvendig for et oppkjøp.. Kan jo skje as we speak.
Men hvis det er slik at batteriet/tek er «fantastisk», så har vel fortune 500 sendt sin delegasjon for undersøkelser og mer informasjon som er nødvendig for et oppkjøp.. Kan jo skje as we speak.
moneymachine
11.12.2024 kl 20:19
1117
OPC1000 skrev Nesten ikke noe volum da den kom opp til krona.
4 ganger volumet idag
Herman*
11.12.2024 kl 19:58
1152
OPC1000 skrev Nesten ikke noe volum da den kom opp til krona.
var vel rundt 7-8 mill NOK de gangene den har vært opp mot 1 krone.
OPC1000
11.12.2024 kl 19:56
1157
moneymachine skrev Ble litt volum omkring krona nå. Eksplosivt ved en liten positiv melding nå.
Nesten ikke noe volum da den kom opp til krona.
Herman*
11.12.2024 kl 19:32
1197
Utfordringen er at vi egentlig ikke har så mange referanser på denne teknologien. De la ut en analyse gjort av personer som så ut til å blande utfordringene med microbatterier og bilbatterier. Hvem andre referanser har vi utover TR og dette Fortune 500 selskapet som har et samarbeid med Ensurge som vi ikke kjenner detaljene i. De gjør det ikke lett for aksjonærene. Det de burde gjøre er (når de har noe å vise til) å arrangere en kapitalmarkedsdag hvor de flyr inn noen med virkelig pondus/integritet som kan si noe om hvor sterkt Ensu står både teknisk og i et kommersielt perspektiv. Helst burde det jo være en stor global kunde/partner, men det er vel ikke realistisk.
Redigert 11.12.2024 kl 19:33
Last79
11.12.2024 kl 19:25
1213
Tror dere selskapet vil la seg selge for 5 milliarder hvis batterier skal ut til alle verdenshjørner og teknologien er en sensasjon ?
Spennende hvor veien går nå
Spennende hvor veien går nå
Barneskirenn
11.12.2024 kl 18:50
1261
HVIS batteriet/tek er så «fantastisk» som det påstås.. så syntes jeg det er rart hvis et fortune 500 selskap ikke skal kuppe hele ENSU for 5+ milliarder nå.
Blir utrolig spennende å se om det kommer en positiv melding før nyttår! Har god tro på Ensu, og kjøpte ytterligere noen aksjer i dag.
Blir utrolig spennende å se om det kommer en positiv melding før nyttår! Har god tro på Ensu, og kjøpte ytterligere noen aksjer i dag.
tomas
11.12.2024 kl 17:36
1337
Terje lener sig lungt bak.melding kommer före nyttår.se de som investert stort.tror ni vet bedre ?haha.Antar de store langsiktige vinner. inte varje dag svammel meninger.de har hjärnan inte ni.Terje har o gör vad som må till.Han er ikke känd till o svammla men der er ni.han har gjort vad han måtte gjöra ok med ein viss förseining.bra att vi får bort privata svammlare/ägarei det sisste dagarna.Tror ni inte de tex 5st största ägarna vet mer en ni ???.
vi kan säga detta det har gått 15år.nu er vi på sissta ukerna innan melding kurs obefintlig.denne bedrift finnes ikke slutet av 2025.De er oppkjöpt.
vi kan säga detta det har gått 15år.nu er vi på sissta ukerna innan melding kurs obefintlig.denne bedrift finnes ikke slutet av 2025.De er oppkjöpt.
Herman*
11.12.2024 kl 16:51
1408
Rep emisjonen var vel på ca. 11 mill NOK, så tror ikke akkurat de erstatter denne. Det er meget mulig at det blir en ny emisjon, men i følge selskapet har de cash ut februar. Da tenker jeg de må sette en emisjon i slutten av januar, og før den tid er det 1-2 triggere som bør sende kursen høyt opp. (Utsendelse av funksjonelle batterier og eventuelt første utviklingsavtale om de rekker det.
Ellers er det jo interessant å tenke på at dette Fortune 500 selskapet som de skal utvikle 2. generasjonsbatterier sammen med, er stort nok til å betale f eks 5 milliarder for ENSU enten å blunke. For å komme på den lista må de ha ca 80 milliarder NOK i omsetning, og mange tech selskaper har høyere market cap enn omsetning. Har tidligere sagt at et potensielt forsøk på oppkjøp må komme etter at de har bevist at de kan skalere produksjonen, men hvis en aktør ønsker å sikre seg eksklusiv tilgang til batteriene, bør de jo agere før for mange utviklings og salgskontrakter landes.
Og til de som måtte mene at jeg er alt for optimistisk: Jeg synes det er helt uakseptabelt at selskapet kommuniserer " In the very near future" når de overhodet ikke har kontroll på tidslinjene. Hvis kona ringer og sier at hun snart kommer hjem fra kjøpesenteret, kan hun ikke bare komme rekende et par uker sendere med en masse unnskyldninger om at det var salg på Cubus osv.
Ellers er det jo interessant å tenke på at dette Fortune 500 selskapet som de skal utvikle 2. generasjonsbatterier sammen med, er stort nok til å betale f eks 5 milliarder for ENSU enten å blunke. For å komme på den lista må de ha ca 80 milliarder NOK i omsetning, og mange tech selskaper har høyere market cap enn omsetning. Har tidligere sagt at et potensielt forsøk på oppkjøp må komme etter at de har bevist at de kan skalere produksjonen, men hvis en aktør ønsker å sikre seg eksklusiv tilgang til batteriene, bør de jo agere før for mange utviklings og salgskontrakter landes.
Og til de som måtte mene at jeg er alt for optimistisk: Jeg synes det er helt uakseptabelt at selskapet kommuniserer " In the very near future" når de overhodet ikke har kontroll på tidslinjene. Hvis kona ringer og sier at hun snart kommer hjem fra kjøpesenteret, kan hun ikke bare komme rekende et par uker sendere med en masse unnskyldninger om at det var salg på Cubus osv.
Slåbrok
11.12.2024 kl 15:39
1502
Man skal være ihugga ensu-fan om man ikke blir smånervøs av kursoppgang basert på rykter som mest ligner på hviskeleken. Har egentlig noen erfaring med at det etableres nivåer som holdes eller støttes opp av meldinger med substans? Jeg holder ikke pusten, og crémanten får ligge til kjøling en stund til. Personlig tror jeg en ny emisjon er rundt svingen ettersom rep-emi gikk i vasken. Og finnes det flere investorer med dype lommer og tro på caset? Vi får håpe på det.