Pensions selskab og fonden vil kaste sig over ENSURGE MICROPOWER
Pensionsselskaber i hele Norden vil nu investerer kraftigt i ENSU og muligvis store selskaber i USA.
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Herman*
03.01.2025 kl 13:45
4549
Jeg tenkte at de kanskje kom med en generell operasjonell oppdatering, men her tok jeg feil. Det ryktes at de melder markedet når de har nådd de milepælene/målene de har satt seg, og da de har funding kan de jo vente til de er så tett opp mot produksjon/produksjonsklart batteri som mulig. Vi vet at de jobber med å øke stabiliteten på kvalitet/output i produksjonen. Det vil si at hvis en tester tilfeldige batterier, bør testresultatene være like som mulig. Så har vi ladesykluser: Deres langsiktige mål er 3000 sykluser, men målet for Gen 1 er 350 slik jeg forstår det. Jeg tror de kunne ha sendt fra seg batteriene for en god stund siden, men da de ikke kom i mål i forbindelse rep emisjonen har de sett seg best tjent med å komme så langt som mulig før batteriene sendes ut. Da er de mye nærmere produksjon og kan gjøre et best mulig inntrykk hos kunder og partnere. For øvrig er jeg absolutt ikke fornøyd med tidsbruken og guidingen. «Very near future» er nok et begrep som ledelsen nok angrer på at de tok i sin munn.
Nvanellak
03.01.2025 kl 14:21
5896
Det er da vel påtide å få sendt disse batteriene til partnere nå, fra highlights Q3;
Cooperating closely with our strategic partners/customers to prepare them for testing our sample
batteries as soon as they are shipped.
Cooperating closely with our strategic partners/customers to prepare them for testing our sample
batteries as soon as they are shipped.
True
05.01.2025 kl 19:50
5398
Lykke til sier jeg bare!
Angrer ikke et sekund på at jeg solgte meg ut av denne. Et selskap som har eksistert siden 1994 og som aldri har levert noe.
'Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results." - Albert Einstein
Angrer ikke et sekund på at jeg solgte meg ut av denne. Et selskap som har eksistert siden 1994 og som aldri har levert noe.
'Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results." - Albert Einstein
Herman*
05.01.2025 kl 21:50
5333
Om ingenting har skjedd innen 15.2, skal jeg gi deg rett. Håper dog at min analyse er rett, nemlig at de like gjerne tar batteriene så tett opp mot produksjonsklart som mulig før de sender de ut til kunder og partnere. Tidligere var jo målet å få dem ut innen tegningsfristen på rep emisjonen-nå har de ikke press på seg før slutten av januar når de må begynne å tenke på finansiering.
True
06.01.2025 kl 00:43
5320
Vel, for å si det slik min godeste Herman, håpet jeg så mye på at jeg tok feil i fjor og at glippen ved å ikke selge meg ut i forfjor kanskje var for det beste likevel med en ny og lovende ledelse. Men atter en gang som histioren har lært oss, det var det jo selvfølgelig ikke ;-) Hadde jeg fortsatt hatt litt vett i huet, skulle jeg benyttet sjansen og ha solgt meg ut på 2 kr istedenfor å bli med på nok en fantasi-reise. Absolutt ALLE disse eventyr-selskapene som ENSU, RECSI, FREYR, MORROW, LIFE etc. går rett til helvete og jeg investerer heller i en helt ubrukelig Memecoin som Butthole Coin isteden for å ikke bare få noe igjen for det, men faktisk ha muligheten til å bli millionær på noen knappe måneder.
Hvorfor ikke bare bli med på dette spillet istedet...? ;-)
https://www.coingecko.com/en/coins/fartcoin
https://www.coingecko.com/en/coins/butthole-coin
Fordi til å være helt ubrukelig, er dette mer ekte enn ENSU & co noen gang vil være.
Hvorfor ikke bare bli med på dette spillet istedet...? ;-)
https://www.coingecko.com/en/coins/fartcoin
https://www.coingecko.com/en/coins/butthole-coin
Fordi til å være helt ubrukelig, er dette mer ekte enn ENSU & co noen gang vil være.
True
06.01.2025 kl 01:00
5320
Men misforstå meg rett, Herman, jeg håper ENSU fortsatt lykkes dog jeg holder ikke pusten akkurat. Dette selskapet har behandlet sine aksjonærer verre enn noen andre selskaper der ute, så er det noen som fortjener å få ordentlig igjen for pengene sine, så er det dere. Jeg har faktisk tapt minst 80K på dette forbanna tullet, men får heldigvis igjen 50K+ på skatten i år. Det er i det minste bedre enn ingenting!
Herman*
06.01.2025 kl 09:26
5074
OPC1000 skrev De er vel pliktige til å gi ut kvartalsrapporter?
Selvsagt. Husker ikke helt når Q4 rapporten kommer.
RobRoy
06.01.2025 kl 10:19
5181
Ser ut til at det fortsettes med samme strategi i forhold til kjøp, det ventes på at den faller litt tilbake, så «hugges» det til med «relativt store poster».
Hadde vært artig å visst hvem dette er.
Hadde vært artig å visst hvem dette er.
Alby
07.01.2025 kl 08:31
4885
Kan man ikke se det på handeloversikten?
Har fortsatt stor tro på at selskapet lykkes, det handles jo villig vekk.
Har fortsatt stor tro på at selskapet lykkes, det handles jo villig vekk.
Redigert 07.01.2025 kl 08:33
Du må logge inn for å svare
OPC1000
07.01.2025 kl 08:56
4827
«Handles villig vekk» ?
Det er helt dødt spør du meg.
Forøvrig ser man ikke hvem som handler på «handelsoversikten».
Det er helt dødt spør du meg.
Forøvrig ser man ikke hvem som handler på «handelsoversikten».
Redigert 09.01.2025 kl 23:45
Herman*
09.01.2025 kl 10:28
4372
Nei. Alle vet at dette kan bli svært eksplosivt, men det er skuffende å registrere at de bommer grovt på guidingen gang etter gang. Som nevnt før tror jeg de benytter den tid og de ressurser de har til å ta batteriet så tett opp til produksjonsklart som mulig før de sendes ut. Deretter blir det forhandlinger om utviklingsavtaler, gjennomført de siste justeringer/forbedringer, kjøpt inn litt kompletterende produksjonsutstyr, og så er volumproduksjonen i gang. Når det gjelder videre finansiering frem til lisensavtale, tror jeg på en blanding av EK og utviklingsavtaler. Håper de får en av partnerene til å stille opp i en emisjon, men har ingen holdepunkter for at det skjer. Nå kan vi jo håpe på en gladmelding og en kurs som går rett til 2 kroner før nye triggere tar den videre oppover.
RobRoy
09.01.2025 kl 12:40
4225
Håpet er vel nå at de snart har kommet så langt i utvikling av produksjonslinjen at de kan «bevise» at batteriene kan produseres i større volum. Da har de vel en mulighet til å inngå avtaler som nevnt i november «prospectus»:
«the Company remains focused on engagements with strategic partners with a goal to sign at least one strategic partnership agreement, providing substantial funding in the next six months.»
«the Company remains focused on engagements with strategic partners with a goal to sign at least one strategic partnership agreement, providing substantial funding in the next six months.»
Slåbrok
10.01.2025 kl 15:27
3766
Konkurransen i solid state spisser seg:
https://www.businesswire.com/news/home/20250109553921/en/Microvast-Announces-Breakthrough-in-True-All-Solid-State-Battery-Technology
Noen som vet om de bygger på samme eller lignende teknologi?
https://www.businesswire.com/news/home/20250109553921/en/Microvast-Announces-Breakthrough-in-True-All-Solid-State-Battery-Technology
Noen som vet om de bygger på samme eller lignende teknologi?
Redigert 10.01.2025 kl 15:27
Herman*
10.01.2025 kl 16:43
3694
Dette er store batterier som kan passe i busser etc. Ensu utvikler mikrobatterier. Slik saken har blitt fremstilt fra selskapet, er dette to helt ulike verdener.
OPC1000
10.01.2025 kl 17:20
3650
Stor forskjell på en buss og et høreapparat..
Bussen drar nok mer strøm.
Bussen drar nok mer strøm.
Herman*
11.01.2025 kl 11:42
3266
Ja. Vi har vært tålmodige, og noen av oss har vært litt naive. Mye av dette kan vi relatere til det faktum at selskapet bevisst ikke legger inn noen buffere i sin guiding. De lytter til sin tekniske ledelse og formidler dette til markedet på en måte som indikerer at de tror fullt og fast på sin egen guiding hver gang… Dette har etter min mening ikke vært i selskapets interesse.
Når dette er sagt, har de kommet såpass langt at risk/reward nå begynner å bli svært interessant. Nå venter vi på at de skal sende ut batteriene til kunder/partnere slik at de kan bli testes og designes inn i kundenes produkter. Dette er en massiv milepæl som vil gi Ensu mye oppmerksomhet. Deretter er utviklingsavtaler på agendaen som kan generere en del inntekter frem mot første lisensavtale. Tror batteriene sendes ut mellom 15.1 og 15.2. Tror på kommersiell produksjonsstart innen 2 mnd etter denne milepælen.
Når dette er sagt, har de kommet såpass langt at risk/reward nå begynner å bli svært interessant. Nå venter vi på at de skal sende ut batteriene til kunder/partnere slik at de kan bli testes og designes inn i kundenes produkter. Dette er en massiv milepæl som vil gi Ensu mye oppmerksomhet. Deretter er utviklingsavtaler på agendaen som kan generere en del inntekter frem mot første lisensavtale. Tror batteriene sendes ut mellom 15.1 og 15.2. Tror på kommersiell produksjonsstart innen 2 mnd etter denne milepælen.
Redigert 11.01.2025 kl 11:44
Seriøs
11.01.2025 kl 12:26
3221
Vil bare si at det ikke kommer til å skje. Har vært slik siden Opticom og Thinfilm. Dette er bare trist for stadig nye henger seg på så de kan fortsette videre. Eierne tjener cash i emisjoner
OPC1000
11.01.2025 kl 13:50
3168
Historien gir ingen garanti for fremtiden.
Det kan altså ikke utelukkes at de kan lykkes denne gangen.
Det kan altså ikke utelukkes at de kan lykkes denne gangen.
Seriøs
11.01.2025 kl 14:36
3135
Enig men her er det dessverre ikke noe å hente. Bare å lese meldinger her fra alle årene.
Der samme som går igjen men lykke til
Der samme som går igjen men lykke til
Seriøs
11.01.2025 kl 15:37
3155
Vil si det ja skulle du følge noen nick her så hør kun på Tynnidioten. Den personen har vel mest info om caset her.
Herman*
11.01.2025 kl 16:15
3139
Dette caset er ikke binært slik jeg ser det. Min oppfatning er at det er mer snakk om hvor mye utvanning som må til før de går break even og om de klarer å beholde sine konkurransefortrinn.
True
11.01.2025 kl 19:03
3049
OPC1000 skrev Han har hatt rett hele veien.
Det har han og nå er han ikke her lenger (evt. hvil i fred). Hadde jeg hørt på Tynnidioten fra begynnelsen, hadde jeg vært rik for lengst på noe annet.
Men det er aldri for sent and we keep it moving ;-)
Håper du solgte deg ut, mister.
Men det er aldri for sent and we keep it moving ;-)
Håper du solgte deg ut, mister.
EnLogisk
12.01.2025 kl 21:50
2715
Dette selskapet hadde jeg ikke tatt i med tang. Du får se den engelske togrøveren som hovedaksjonær og Terje Rogne som styreformann Ikke skaper noe som helst. Her er litt fakta om Terje Rogne som cowboy, bad investor og styreformann:
# Krasjlandet etter vill aksjehandel
I 2021 hadde tidligere Tandberg-direktør og investor Terje Rogne sitt beste år i aksjemarkedet noensinne. I 2022 tapte han 89 millioner etter hyppig handel i kriseaksje.# Rogne har åpenbart ikke teft..
# Krasjlandet etter vill aksjehandel
I 2021 hadde tidligere Tandberg-direktør og investor Terje Rogne sitt beste år i aksjemarkedet noensinne. I 2022 tapte han 89 millioner etter hyppig handel i kriseaksje.# Rogne har åpenbart ikke teft..
Redigert 12.01.2025 kl 21:51
True
12.01.2025 kl 23:48
2628
Bare synd at småsparere fortsetter å gå fem på, men de aller fleste lærer vel best den harde veien som alltid. Forsøkte å dra en Tynnidioten og advare folk konstant på Nordnet i fjor, men til fint liten nytte. Nå kunne jeg ikke brydd meg mindre lenger og fokuserer utelukkende på meg selv og mine egne investeringer, spesielt Memecoins.
Dette er per dags dato de aller beste lottokupongene du noen gang kan kjøpe. Er veldig mange av dem på markedet nå og mange av dem går langt over dollaren etter bare et par måneder. Mao, skal det lite til for å bli rik, bare du kommer deg tidlig inn nok med en god nok investering (30-50K). Jeg har et par nå og kommer til å bygge opp porteføljen min med langt flere fremover. Så latterlig som disse er, tar jeg de meget seriøst og det burde dere andre også som er utelukkende ute etter stor fortjeneste.
Vær spesielt oppmerksom på Memecoins med en viral nyhetshistorie bak seg som Neiro og PNUT fordi de gjør det aller best. Det var bare uflaks at jeg ikke kom meg inn i PNUT ettersom jeg visste det ville komme en Memecoin på markedet etter det som skjedde med det stakkars ekornet i USA. Hadde jeg klart det, hadde jeg sittet med ganske mye penger akkurat nå.
Dette er per dags dato de aller beste lottokupongene du noen gang kan kjøpe. Er veldig mange av dem på markedet nå og mange av dem går langt over dollaren etter bare et par måneder. Mao, skal det lite til for å bli rik, bare du kommer deg tidlig inn nok med en god nok investering (30-50K). Jeg har et par nå og kommer til å bygge opp porteføljen min med langt flere fremover. Så latterlig som disse er, tar jeg de meget seriøst og det burde dere andre også som er utelukkende ute etter stor fortjeneste.
Vær spesielt oppmerksom på Memecoins med en viral nyhetshistorie bak seg som Neiro og PNUT fordi de gjør det aller best. Det var bare uflaks at jeg ikke kom meg inn i PNUT ettersom jeg visste det ville komme en Memecoin på markedet etter det som skjedde med det stakkars ekornet i USA. Hadde jeg klart det, hadde jeg sittet med ganske mye penger akkurat nå.
Herman*
12.01.2025 kl 23:50
2620
Så du avskriver TR på grunn av noen dårlige år i aksjemarkedet? Fyren liker åpenbart høy risk/reward, da går det litt opp og ned.
Nvanellak
13.01.2025 kl 11:27
2316
Noen som mistet tålmodigheten i dag, vi får se da…om det er verdt ventingen.
Herman*
13.01.2025 kl 11:43
2303
Liker ikke å bli mistenkt for haussing, og det er mye en kan være misfornøyd med når det gjelder Ensu. Det foreligger allikevel en del positive rykter ang både fremdrift og gunstige fremtidige finansieringsmuligheter, men jeg vet ikke om det er sant. Tiden for tro håp og kjærlighet nærmer seg slutten, nå er det på tide at de leverer.
Alby
13.01.2025 kl 13:50
2155
Ikke ta disse negative alvorlig, dette er tydeligvis deres hobby.
Jeg satser på dine innlegg. 😂
Jeg satser på dine innlegg. 😂
Herman*
13.01.2025 kl 13:58
2140
Det bør du ikke nødvendigvis gjøre. Så langt har ikke selskapet innfridd forventningene, nå må vi bare vente på ketchupeffekten som kommer når de etterhvert får ut disse batteriene.
OPC1000
13.01.2025 kl 16:36
1964
«når de etterhvert får ut disse batteriene.«
Du mener «hvis» ?
Du skriver også;
«Det foreligger allikevel en del positive rykter ang både fremdrift og gunstige fremtidige finansieringsmuligheter»
Positive rykter ville vel medført kursoppgang ?
Du mener «hvis» ?
Du skriver også;
«Det foreligger allikevel en del positive rykter ang både fremdrift og gunstige fremtidige finansieringsmuligheter»
Positive rykter ville vel medført kursoppgang ?
Redigert 13.01.2025 kl 17:10
Herman*
13.01.2025 kl 17:27
1856
Tyder vel på at tilliten er tynnslitt og at det skal mer enn noen positive rykter til for å sende kursen oppover.