Pensions selskab og fonden vil kaste sig over ENSURGE MICROPOWER
Pensionsselskaber i hele Norden vil nu investerer kraftigt i ENSU og muligvis store selskaber i USA.
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Herman*
28.02.2025 kl 21:00
3313
2 kroner er på ingen måte overoptimistisk om vi får en skikkelig gladmelding, og utsendelse av batteriene vil skape en skikkelig dominoeffekt. Om det skjer på mandag er jeg ikke så sikker på. Som nevnt før, virker det som selskapets initielle tidslinjer kan ganges med 4. Men de har lykkes med innkapslingen, de har snart fikset energitapet, og de løser etterhvert dette med ladesykluser. Blir spenne å se om det blir en avtale med dette Fortune 500 selskapet eller om de rett og slett går for et oppkjøp.
moneymachine
28.02.2025 kl 20:40
3320
OPC1000 skrev Hvor har du 2 fra ?
Det er det tallet mellom 1 og 3. Tunglært?
moneymachine
28.02.2025 kl 19:01
3411
Herman* skrev Tror du det foreligger en stor nyhet mandags morgen?
Håper jo det forventede gjennombruddet kommer, og for hver dag som går har vi aldri vært nærmere…
Herman*
28.02.2025 kl 15:21
3579
moneymachine skrev Åpning mandag 3. mars…2 kr.
Tror du det foreligger en stor nyhet mandags morgen?
Herman*
28.02.2025 kl 15:20
3558
Det er bra at noen går mine tall i sømmene. Det viktigste for meg er ikke om det kommer en ny emisjon eller ikke, men om den kommer før eller etter en serie med gode nyheter. Stor forskjell på å hente på 2-3 kroner enn på 1 krone. Utviklingsavtale(r) vil selvsagt også redusere kapitalbehovet betydelig.
RobRoy
28.02.2025 kl 13:36
3656
Av de 4.082 MUSD er 1.6 MUSD "restricted cash" (sikkerhet). De svidde av ca 3.9 MUSD q4. De sitter da med ca 6,1 MUSD tilgjengelig (inkludert cash fra emi) fra begynnelsen av dette kvartalet. Siden de har ansatt mer personell og sansynligvis har en del høyere utgifter i forhold til den test produksjonen de nå holder på med, la oss si at kostnadene ligger på ca 4.5 MUSD, de har da ca 1.6 MUSD ved q1 slutt.
Så "cash" ut April, da ser vi en ny emi i begynnelsen/midten av April, hvis de innen den tid ikke har fått på plass en eller to utviklings/produksjons avtaler.
Synsing i tekst ovenfor basert på min egen manglende forståelse for tall og kalkulator ferdigheter.
Så "cash" ut April, da ser vi en ny emi i begynnelsen/midten av April, hvis de innen den tid ikke har fått på plass en eller to utviklings/produksjons avtaler.
Synsing i tekst ovenfor basert på min egen manglende forståelse for tall og kalkulator ferdigheter.
Redigert 28.02.2025 kl 13:44
Du må logge inn for å svare
Herman*
28.02.2025 kl 11:15
3784
FinnMcCool skrev No reference to you
I see that someone on shareville called him out on it. A pretty fast way to lose credibility.
FinnMcCool
28.02.2025 kl 10:06
3889
Ok, then you should have a word about plagiarism...or maybe you are ok with him/she spreading the good word according to Herman :))
He posted this on Nordnet:
Ved årsskiftet hadde selskapet rundt 44 millioner kroner tilgjengelig. I fjerde kvartal brukte de omtrent 40 millioner i kontanter, og vi kan anta at dette forbruket vil fortsette på lignende nivå. Hvis vi forutsetter at de ikke gjør vesentlige investeringer før de nærmer seg kommersiell produksjon – noe som trolig skjer en stund etter at batteriene er sendt ut – kan vi beregne deres nåværende likviditet til rundt 80 MNOK. Dette tilsier at de har midler til å dekke rundt to kvartaler, altså frem til slutten av juni? Normalt ville et selskap i deres situasjon begynne å vurdere emisjon rundt midten av mai for å sikre at kapitalen er på plass i god tid før de går tom for penger. Jeg antar imidlertid at de vil investere mellom 20 og 30 millioner i produksjonsutstyr nå, noe som kan føre til at behovet for ny finansiering oppstår tidligere. I tillegg finnes det flere usikkerhetsmomenter: Det er sannsynlig at de inngår én eller flere utviklingsavtaler denne våren, og slike avtaler kan potensielt generere inntekter i hundremillionersklassen. Spørsmålet er hvor mye av disse midlene som vil bli betalt på forskudd – og om de rekker å lande en slik avtale før neste emisjon. Når det gjelder en eventuell lisensavtale, ser det ut til at dette ligger latent til nå. Alt dette er fundamentale antakelser fra min side, og jeg er åpen for innspill hvis noen har fanget opp signaler som tyder på at noe av dette ikke stemmer.
He posted this on Nordnet:
Ved årsskiftet hadde selskapet rundt 44 millioner kroner tilgjengelig. I fjerde kvartal brukte de omtrent 40 millioner i kontanter, og vi kan anta at dette forbruket vil fortsette på lignende nivå. Hvis vi forutsetter at de ikke gjør vesentlige investeringer før de nærmer seg kommersiell produksjon – noe som trolig skjer en stund etter at batteriene er sendt ut – kan vi beregne deres nåværende likviditet til rundt 80 MNOK. Dette tilsier at de har midler til å dekke rundt to kvartaler, altså frem til slutten av juni? Normalt ville et selskap i deres situasjon begynne å vurdere emisjon rundt midten av mai for å sikre at kapitalen er på plass i god tid før de går tom for penger. Jeg antar imidlertid at de vil investere mellom 20 og 30 millioner i produksjonsutstyr nå, noe som kan føre til at behovet for ny finansiering oppstår tidligere. I tillegg finnes det flere usikkerhetsmomenter: Det er sannsynlig at de inngår én eller flere utviklingsavtaler denne våren, og slike avtaler kan potensielt generere inntekter i hundremillionersklassen. Spørsmålet er hvor mye av disse midlene som vil bli betalt på forskudd – og om de rekker å lande en slik avtale før neste emisjon. Når det gjelder en eventuell lisensavtale, ser det ut til at dette ligger latent til nå. Alt dette er fundamentale antakelser fra min side, og jeg er åpen for innspill hvis noen har fanget opp signaler som tyder på at noe av dette ikke stemmer.
Herman*
28.02.2025 kl 09:49
3801
FinnMcCool skrev Herman, are you also the Gullmusa in Nordnet ?
No. Never heard of Gullmusa, havent been reading the Nordnet forum for a while.
Herman*
28.02.2025 kl 09:47
3795
Beklager, du har rett. I meldingen om planlangt emisjon ble det sagt at de ville vurdere det. Senere samme dag skriver de at den ikke vil bli gjennomført. Kanskje like greit.
Redigert 28.02.2025 kl 09:50
Alby
28.02.2025 kl 09:10
3812
Det er det mest håpløst innlegget jeg har lest på lenge. Du er ut og godt fornøyd med det. Kan du ikke holde dine intetsigende innlegge for deg selv og slutte å skrive her. Noldus😂😂
OPC1000
28.02.2025 kl 07:51
3910
De har ikke sagt at de ikke vil gjennomføre den.
Men det stod at det ikke skulle være noen rep emi i forbindelse med siste emisjon.
Men det stod at det ikke skulle være noen rep emi i forbindelse med siste emisjon.
Herman*
27.02.2025 kl 23:36
4096
OPC1000 skrev «Så har vi en mulig rep emisjon: « Har vi det ?
Jeg vet ikke. Har de sagt at de ikke vil gjennomføre den?
Herman*
27.02.2025 kl 22:12
4188
De hadde ca 44 mill NOK på bok ved årsskiftet. I Q4 brant de ca 40 mill nok i Cash, og vi kan bruke det som et utgangspunkt. Jeg forutsetter da at de ikke gjør noen større investeringer før de nærmer seg kommersiell produksjon, noe som vil være en stund etter batteriene er sendt ut. 44+40= 84 mill. Dette betyr vel at de har cash i ca to kvartaler, dvs ut juni og normalt ville de nok begynne å tenke på emisjon i midten av mai for å ha pengene på konto fire uker før de går tom. Jeg tipper de kommer til å investere 20-30 mill i produksjonsutstyr i løpet av våren, så jeg tror de vil tenke på finansiering før den tid. Så har vi flere jokere: De vil antagelig lande et par utviklingsavtaler i vår, disse kan fort generere flere hundre mill totalt. Hvor mye betales up front… Klarer de å lande en av disse før neste emisjon? Så har vi en mulig rep emisjon: Velger de å gå for denne? En lisensavtale ligger nok noe lenger frem, jeg kan tenke meg 6-9 mnd etter at batteriene sendes ut. Alt dette er kvalifisert gjetning fra min side. Folk må gjerne rette meg hvis de har plukket opp signaler som tyder på at noe eller alt av dette er feil.
FinnMcCool
27.02.2025 kl 22:11
4174
The post on here could make for a really good novel! It has it all, intrigue, People losing their shirt and then making zillions in Crypto, People dying and then coming alive again :) And of course the betrayal...I reckon there's a film in there somewhere :))
Jguiden
27.02.2025 kl 21:05
2107
Ble jo kun hentet 40mill forrige emi. Hvor lenge holder det tror du?
Herman*
27.02.2025 kl 20:35
2155
Jeg vet ikke sikkert, men jeg ser ikke for meg at de vil signere en avtale om utvikling a 2. gen teknologi før 1.gen er sendt ut til testing/godkjenning. Som jeg har skrevet før, tror jeg det meste vil ordne seg når batteriene forsvinner ut døra. Da er det bare ladesykluser som gjenstår, og jeg tror de fleste kunder skjønner at det er «bare» et tidsspørsmål, ikke en stor teknisk utfordring.
Jguiden
27.02.2025 kl 20:21
2188
Har du noen formening om det kan komme en utviklingsavtale med fortune 500 selskap før batteriene er «klare» ?
Herman*
27.02.2025 kl 19:54
2235
Desto sterkere du latterliggjør folk som satser på aksjer du ikke har tro på, desto mer må du jo krype til korset hvis du tar feil. Forstår at du er negativ til Ensu, historien er jo ikke akkurat vakker.
True
27.02.2025 kl 19:25
2292
Ja, det var dagens ;-)
Dersom du virkelig er Tynnidioten må du være tidenes dummeste person som faktisk fortsatt sitter i dette møkkaselskapet. Belærer og advarer andre hele veien år etter år om dette selskapets mørke historie og hvordan de aldri leverer noe, men lærer tydeligvis INGENTING selv! Hvor skrudd i huet er du egentlig? Er ikke rart du kaller deg selv for en idiot, men du lever iallfall opp til navnet...
La meg fortelle deg en ting, herr Tynnidioten. Jeg trenger at kun EN av mine Memecoins går til 20c før jeg sitter med flere millioner. Og sannsynligheten for at det skjer over tid, både mtp. at Memecoins er det som presterer aller best i kryptomarkedet, i tillegg til at mange går langt over $5-10, er faktisk enormt stor!
Jeg kommer til å le hele veien til banken mens du kommer fortsatt til å tviholde på denne til graven hvor jeg trodde du allerede var.
TENK LITT PÅ DEN DU!
Dersom du virkelig er Tynnidioten må du være tidenes dummeste person som faktisk fortsatt sitter i dette møkkaselskapet. Belærer og advarer andre hele veien år etter år om dette selskapets mørke historie og hvordan de aldri leverer noe, men lærer tydeligvis INGENTING selv! Hvor skrudd i huet er du egentlig? Er ikke rart du kaller deg selv for en idiot, men du lever iallfall opp til navnet...
La meg fortelle deg en ting, herr Tynnidioten. Jeg trenger at kun EN av mine Memecoins går til 20c før jeg sitter med flere millioner. Og sannsynligheten for at det skjer over tid, både mtp. at Memecoins er det som presterer aller best i kryptomarkedet, i tillegg til at mange går langt over $5-10, er faktisk enormt stor!
Jeg kommer til å le hele veien til banken mens du kommer fortsatt til å tviholde på denne til graven hvor jeg trodde du allerede var.
TENK LITT PÅ DEN DU!
Redigert 27.02.2025 kl 19:44
OPC1000
27.02.2025 kl 19:22
2287
Jeg er Tynnidioten.
Tungt lastet i ENSU (var ute hele veien ned til 10 øre)
Situasjonen er en helt annen nå.
Tynnidioten ble slettet av admin.
Tungt lastet i ENSU (var ute hele veien ned til 10 øre)
Situasjonen er en helt annen nå.
Tynnidioten ble slettet av admin.
Redigert 27.02.2025 kl 19:26
moneymachine
27.02.2025 kl 19:20
2221
…men du vier stadig vekk aksjen bra med tid. Du har kanskje for mye av det.
True
27.02.2025 kl 19:15
2230
Hehe, ikke sant ;D
Nei, her er det viktig å respektere de døde som har hatt rett hele veien og som har advart alle andre hele veien. Det er ingenting som er morsomt med korrupte personer som sitter i høye posisjoner og som leker med folks penger som om det var monopol-penger. Tynnidioten satt i dette selskapet lenger enn noen andre og har trolig gått i graven uten å sitte igjen med noe. Og det kommer nok dessverre flere til å gjøre som er helt fastlåst i dette luftslottet med et BITTE lite håp om at de KANSKJE har truffet riktig etter å ha truffet feil i alle år tidligere... Husk at jeg lærer veldig raskt, har nulltoleranse, setter viktige frister for konkrete resultater og forsøkte faktisk å selge meg ut 2 ganger før jeg endelig gjorde det. Kun noen små uheldigheter som gjorde at jeg ble sittende lenger enn det jeg egentlig ville.
Men joda, man kan jo alltids bare fortsette å håpe. Jeg koser meg imidlertid med andre bedre investeringer ;-)
Nei, her er det viktig å respektere de døde som har hatt rett hele veien og som har advart alle andre hele veien. Det er ingenting som er morsomt med korrupte personer som sitter i høye posisjoner og som leker med folks penger som om det var monopol-penger. Tynnidioten satt i dette selskapet lenger enn noen andre og har trolig gått i graven uten å sitte igjen med noe. Og det kommer nok dessverre flere til å gjøre som er helt fastlåst i dette luftslottet med et BITTE lite håp om at de KANSKJE har truffet riktig etter å ha truffet feil i alle år tidligere... Husk at jeg lærer veldig raskt, har nulltoleranse, setter viktige frister for konkrete resultater og forsøkte faktisk å selge meg ut 2 ganger før jeg endelig gjorde det. Kun noen små uheldigheter som gjorde at jeg ble sittende lenger enn det jeg egentlig ville.
Men joda, man kan jo alltids bare fortsette å håpe. Jeg koser meg imidlertid med andre bedre investeringer ;-)
Redigert 27.02.2025 kl 19:22
Nvanellak
27.02.2025 kl 19:04
2233
Det er mulig du rekker å kjøpe deg inn igjen med skattepengene, True;)
True
27.02.2025 kl 18:32
2252
Håp er alt du/dere har som alltid, som om det spiller noen som helst rolle i Finansverden. Her er det å spise eller bli spist som vanlig.
Her er også kalde harde fakta:
1. Tynnidioten hadde helt rett fra begynnelsen
2. Tynnidioten er i likhet med Hvalrossen mest sannsynlig død nå (Slettet bruker)
3. ENSU har fortsatt ikke levert en dritt
Tenk litt på den.
Her er også kalde harde fakta:
1. Tynnidioten hadde helt rett fra begynnelsen
2. Tynnidioten er i likhet med Hvalrossen mest sannsynlig død nå (Slettet bruker)
3. ENSU har fortsatt ikke levert en dritt
Tenk litt på den.
RobRoy
26.02.2025 kl 15:09
2856
Ser ut til at de har stø kurs de som kjøper poster fra 50k til 500k, har vel en plan eller målsetting.
RobRoy
26.02.2025 kl 13:58
2986
Funderte en stund på om det kunne være Jabil, men det er en stund siden jeg prøvde å "synse" meg frem til dette 😃
True
26.02.2025 kl 13:43
2999
Angrer fortsatt ikke på at jeg solgte meg ut :) Snart kommer de velfortjente skattepengene.
Lykke til videre!
Lykke til videre!
Herman*
26.02.2025 kl 13:33
3022
RobRoy skrev Har du fått vite navnet på selskapet?
Nei. Det har jeg ikke forsøkt å finne ut av heller da dette er svært sensitivt. Det er lagt fra sikkert at vi får vite navnet når avtalen meldes. Tidligere har jeg sagt at det må være et selskap som omsetter for rundt 100 milliarder eller mer, men det kan selvsagt være mye større.
Redigert 26.02.2025 kl 13:33
Herman*
26.02.2025 kl 12:55
3058
Det viser seg at dette Fortune 500 selskapet har trålet verden rundt i søken på en optimal batteriteknologi, og Ensu er det eneste selskapet som kan levere. Det positive er at det er Fortune 500 selskapet som er drivkraften i denne prosessen. Ensu trenger ingen partner for å utvikle neste generasjon batteri, og vil naturligvis ikke gi ved dørene. Om de velger å gå alene, kan de selvsagt ikke sette full trøkk på utviklingen før de har en lisensavtale eller andre betydelige inntektskilder. Fordelen med en partner begrenser seg nok derfor til time to market og inntekter i utviklingsfasen. Frykten blant enkelte er et kjapt oppkjøp om de ikke får en så omfattende avtale som de ønsker. Dette kan oppfattes som negativt for de «kreftene» som ønsker mer tid til å synliggjøre/skape aksjonærverdier. Så må det sies at absolutt alt av potensielle avtaler antagelig ligger på vent til de har funnet en endelig løsning på lekkasjeproblematikken og får ut disse batteriene. For øvrig har jeg ingen info om innholdet i ovennevnte avtale, da den typen sensitiv info meg bekjent aldri lekker ut fra selskapet.
Alby
25.02.2025 kl 08:53
3508
Vel, vi har sikkert alle våre tanker rundt kursutviklingen, noen tar hardt i og andre er stikk motsatt. Jeg satser på de små skritt og håper på 2,- i første omgang.
Vel, Opticom gikk i sin tid i rekordfart til 2000,- men raste fort tilbake, 😂😂 uten sammenligning forøvrig 😂😂
Vel, Opticom gikk i sin tid i rekordfart til 2000,- men raste fort tilbake, 😂😂 uten sammenligning forøvrig 😂😂
FinnMcCool
25.02.2025 kl 00:25
3760
A little light banter is always good to release the stress of owning shares ;)
OPC1000
24.02.2025 kl 22:12
3694
Jeg har også lurt på hva det er med denne Kvike.
Er det et dansk fenomen ?
Er det et dansk fenomen ?
Herman*
24.02.2025 kl 22:02
3691
Det var vel da jeg lurte på om han led av dyskalkuli. 100 kroner er helt galematias. En kurs som går hurtig til 100 kroner ville vært århundrets mirakel. La oss få kursen til 5 kroner først, noe de kan klare om de får ferdig dette batteriet og lander noen utviklingsavtaler og en lisensavtale.
Redigert 24.02.2025 kl 22:02
OPC1000
24.02.2025 kl 21:50
3613
«Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100«
Dette skrev Kvike for et år siden da han startet tråden.
Dette skrev Kvike for et år siden da han startet tråden.