Pensions selskab og fonden vil kaste sig over ENSURGE MICROPOWER
Pensionsselskaber i hele Norden vil nu investerer kraftigt i ENSU og muligvis store selskaber i USA.
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Herman*
03.03.2025 kl 19:45
1435
Den første rapporten de produserte var ikke spesielt positiv, men nå virker de veldig imponert over hva selskapet har fått til de siste seks mnd. Det virker som de har løst alle nødvendige utfordringer i forhold til energilekkasjer, og hvis dette er korrekt er de nå tilbake til det de skrev 20.1 om at de må produsere x antall batterier for å bevise at de kan produsere med en stabil output/kvalitet. I så fall , bør jo ikke gode nyheter være så veldig langt unna. De påpeker at det fortsatt er risiko forbundet med den videre utviklingen. Dette er sikkert riktig, men samtidig vil de vel gardere seg mot fremtidig kritikk.
Redigert 03.03.2025 kl 19:54
Du må logge inn for å svare
uldiuldi
03.03.2025 kl 18:42
1581
gandhi-21 skrev Melding på Newsweb, noen som får lenken til å fungere ?
Jguiden
03.03.2025 kl 17:58
1634
Alby skrev Vi får håpe dette er nært forestående. 😂
Skal ikke se bort ifra at dette Fortune 500 selskapet kan finne på å by på hele selskapet. Selskapet er jo ikke priset spesielt høyt. Er nok flere andre enn dette Fortune 500 selskapet som også er interessert så kan bli spennende å se hvor mange som hiver seg på om det skulle komme et bud.
Alby
03.03.2025 kl 14:39
1658
Vi får håpe dette er nært forestående. 😂
Redigert 03.03.2025 kl 14:40
Herman*
03.03.2025 kl 10:38
1847
Det er ikke godt å vite, men jeg vil tippe de får en god del cash og det øvrige selskapet får noen IP rettigheter.
Last79
03.03.2025 kl 10:16
1898
Spennende greier :) Fortune 500 er ikke akkurat småtteri. Er spent på hvordan den "dealen" blir seende ut.
Alby
03.03.2025 kl 10:05
1935
Vel, jeg prøvde vel å spørre om de var i forhandlinger , har ikke fått med meg at de er. Men nå svarte du på det 😂
Herman*
03.03.2025 kl 09:56
1942
De har sagt at de er i forhandlinger med dette Fortune 500 selskapet, og du spør om de er i forhandlinger med samme selskap. Hvis de ikke er det, må jo forhandlingene ha strandet.
Alby
03.03.2025 kl 09:49
1940
Herman* skrev Hvorfor skulle forhandlingene plutselig strande?
Hvem har sagt de skulle strande, les innlegget igjen !
Alby
03.03.2025 kl 09:13
2026
Er det noen som vet om selskapet er i forhandlinger med det før omtalte selskapet ?
OPC1000
03.03.2025 kl 08:03
2137
RobRoy skrev Vet du hvor Reserven tok veien Tynn ?
Nei, han mistet troen på Thin.
Har ikke snakket med han de siste årene.
Har ikke snakket med han de siste årene.
RobRoy
03.03.2025 kl 07:25
2197
OPC1000 skrev Jeg må være «tunglært»
Vet du hvor Reserven tok veien Tynn ?
OPC1000
01.03.2025 kl 15:56
2747
moneymachine skrev Det er det tallet mellom 1 og 3. Tunglært?
Jeg må være «tunglært»
FinnMcCool
01.03.2025 kl 14:55
2781
moneymachine skrev Åpning mandag 3. mars…2 kr.
I am content with the small rises every day of last week, and considering it was small volumes. This shows me the confidence the majority of shareholders have in ENSU and with every passing day we are getting closer to our goal and the key word with a share like this is having...patience.
OPC1000
28.02.2025 kl 23:38
3163
2 kroner på mandag var ikke basert på noen nyheter.
Det var derfor jeg stilte meg noe spørrende.
Det var derfor jeg stilte meg noe spørrende.
Herman*
28.02.2025 kl 21:00
3265
2 kroner er på ingen måte overoptimistisk om vi får en skikkelig gladmelding, og utsendelse av batteriene vil skape en skikkelig dominoeffekt. Om det skjer på mandag er jeg ikke så sikker på. Som nevnt før, virker det som selskapets initielle tidslinjer kan ganges med 4. Men de har lykkes med innkapslingen, de har snart fikset energitapet, og de løser etterhvert dette med ladesykluser. Blir spenne å se om det blir en avtale med dette Fortune 500 selskapet eller om de rett og slett går for et oppkjøp.
moneymachine
28.02.2025 kl 20:40
3269
OPC1000 skrev Hvor har du 2 fra ?
Det er det tallet mellom 1 og 3. Tunglært?
moneymachine
28.02.2025 kl 19:01
3361
Herman* skrev Tror du det foreligger en stor nyhet mandags morgen?
Håper jo det forventede gjennombruddet kommer, og for hver dag som går har vi aldri vært nærmere…
Herman*
28.02.2025 kl 15:21
3530
moneymachine skrev Åpning mandag 3. mars…2 kr.
Tror du det foreligger en stor nyhet mandags morgen?
Herman*
28.02.2025 kl 15:20
3510
Det er bra at noen går mine tall i sømmene. Det viktigste for meg er ikke om det kommer en ny emisjon eller ikke, men om den kommer før eller etter en serie med gode nyheter. Stor forskjell på å hente på 2-3 kroner enn på 1 krone. Utviklingsavtale(r) vil selvsagt også redusere kapitalbehovet betydelig.
RobRoy
28.02.2025 kl 13:36
3609
Av de 4.082 MUSD er 1.6 MUSD "restricted cash" (sikkerhet). De svidde av ca 3.9 MUSD q4. De sitter da med ca 6,1 MUSD tilgjengelig (inkludert cash fra emi) fra begynnelsen av dette kvartalet. Siden de har ansatt mer personell og sansynligvis har en del høyere utgifter i forhold til den test produksjonen de nå holder på med, la oss si at kostnadene ligger på ca 4.5 MUSD, de har da ca 1.6 MUSD ved q1 slutt.
Så "cash" ut April, da ser vi en ny emi i begynnelsen/midten av April, hvis de innen den tid ikke har fått på plass en eller to utviklings/produksjons avtaler.
Synsing i tekst ovenfor basert på min egen manglende forståelse for tall og kalkulator ferdigheter.
Så "cash" ut April, da ser vi en ny emi i begynnelsen/midten av April, hvis de innen den tid ikke har fått på plass en eller to utviklings/produksjons avtaler.
Synsing i tekst ovenfor basert på min egen manglende forståelse for tall og kalkulator ferdigheter.
Redigert 28.02.2025 kl 13:44
Herman*
28.02.2025 kl 11:15
3737
FinnMcCool skrev No reference to you
I see that someone on shareville called him out on it. A pretty fast way to lose credibility.
FinnMcCool
28.02.2025 kl 10:06
3837
Ok, then you should have a word about plagiarism...or maybe you are ok with him/she spreading the good word according to Herman :))
He posted this on Nordnet:
Ved årsskiftet hadde selskapet rundt 44 millioner kroner tilgjengelig. I fjerde kvartal brukte de omtrent 40 millioner i kontanter, og vi kan anta at dette forbruket vil fortsette på lignende nivå. Hvis vi forutsetter at de ikke gjør vesentlige investeringer før de nærmer seg kommersiell produksjon – noe som trolig skjer en stund etter at batteriene er sendt ut – kan vi beregne deres nåværende likviditet til rundt 80 MNOK. Dette tilsier at de har midler til å dekke rundt to kvartaler, altså frem til slutten av juni? Normalt ville et selskap i deres situasjon begynne å vurdere emisjon rundt midten av mai for å sikre at kapitalen er på plass i god tid før de går tom for penger. Jeg antar imidlertid at de vil investere mellom 20 og 30 millioner i produksjonsutstyr nå, noe som kan føre til at behovet for ny finansiering oppstår tidligere. I tillegg finnes det flere usikkerhetsmomenter: Det er sannsynlig at de inngår én eller flere utviklingsavtaler denne våren, og slike avtaler kan potensielt generere inntekter i hundremillionersklassen. Spørsmålet er hvor mye av disse midlene som vil bli betalt på forskudd – og om de rekker å lande en slik avtale før neste emisjon. Når det gjelder en eventuell lisensavtale, ser det ut til at dette ligger latent til nå. Alt dette er fundamentale antakelser fra min side, og jeg er åpen for innspill hvis noen har fanget opp signaler som tyder på at noe av dette ikke stemmer.
He posted this on Nordnet:
Ved årsskiftet hadde selskapet rundt 44 millioner kroner tilgjengelig. I fjerde kvartal brukte de omtrent 40 millioner i kontanter, og vi kan anta at dette forbruket vil fortsette på lignende nivå. Hvis vi forutsetter at de ikke gjør vesentlige investeringer før de nærmer seg kommersiell produksjon – noe som trolig skjer en stund etter at batteriene er sendt ut – kan vi beregne deres nåværende likviditet til rundt 80 MNOK. Dette tilsier at de har midler til å dekke rundt to kvartaler, altså frem til slutten av juni? Normalt ville et selskap i deres situasjon begynne å vurdere emisjon rundt midten av mai for å sikre at kapitalen er på plass i god tid før de går tom for penger. Jeg antar imidlertid at de vil investere mellom 20 og 30 millioner i produksjonsutstyr nå, noe som kan føre til at behovet for ny finansiering oppstår tidligere. I tillegg finnes det flere usikkerhetsmomenter: Det er sannsynlig at de inngår én eller flere utviklingsavtaler denne våren, og slike avtaler kan potensielt generere inntekter i hundremillionersklassen. Spørsmålet er hvor mye av disse midlene som vil bli betalt på forskudd – og om de rekker å lande en slik avtale før neste emisjon. Når det gjelder en eventuell lisensavtale, ser det ut til at dette ligger latent til nå. Alt dette er fundamentale antakelser fra min side, og jeg er åpen for innspill hvis noen har fanget opp signaler som tyder på at noe av dette ikke stemmer.
Herman*
28.02.2025 kl 09:49
3751
FinnMcCool skrev Herman, are you also the Gullmusa in Nordnet ?
No. Never heard of Gullmusa, havent been reading the Nordnet forum for a while.
Herman*
28.02.2025 kl 09:47
3745
Beklager, du har rett. I meldingen om planlangt emisjon ble det sagt at de ville vurdere det. Senere samme dag skriver de at den ikke vil bli gjennomført. Kanskje like greit.
Redigert 28.02.2025 kl 09:50
Alby
28.02.2025 kl 09:10
3760
Det er det mest håpløst innlegget jeg har lest på lenge. Du er ut og godt fornøyd med det. Kan du ikke holde dine intetsigende innlegge for deg selv og slutte å skrive her. Noldus😂😂
OPC1000
28.02.2025 kl 07:51
3858
De har ikke sagt at de ikke vil gjennomføre den.
Men det stod at det ikke skulle være noen rep emi i forbindelse med siste emisjon.
Men det stod at det ikke skulle være noen rep emi i forbindelse med siste emisjon.
Herman*
27.02.2025 kl 23:36
4043
OPC1000 skrev «Så har vi en mulig rep emisjon: « Har vi det ?
Jeg vet ikke. Har de sagt at de ikke vil gjennomføre den?
Herman*
27.02.2025 kl 22:12
4138
De hadde ca 44 mill NOK på bok ved årsskiftet. I Q4 brant de ca 40 mill nok i Cash, og vi kan bruke det som et utgangspunkt. Jeg forutsetter da at de ikke gjør noen større investeringer før de nærmer seg kommersiell produksjon, noe som vil være en stund etter batteriene er sendt ut. 44+40= 84 mill. Dette betyr vel at de har cash i ca to kvartaler, dvs ut juni og normalt ville de nok begynne å tenke på emisjon i midten av mai for å ha pengene på konto fire uker før de går tom. Jeg tipper de kommer til å investere 20-30 mill i produksjonsutstyr i løpet av våren, så jeg tror de vil tenke på finansiering før den tid. Så har vi flere jokere: De vil antagelig lande et par utviklingsavtaler i vår, disse kan fort generere flere hundre mill totalt. Hvor mye betales up front… Klarer de å lande en av disse før neste emisjon? Så har vi en mulig rep emisjon: Velger de å gå for denne? En lisensavtale ligger nok noe lenger frem, jeg kan tenke meg 6-9 mnd etter at batteriene sendes ut. Alt dette er kvalifisert gjetning fra min side. Folk må gjerne rette meg hvis de har plukket opp signaler som tyder på at noe eller alt av dette er feil.
FinnMcCool
27.02.2025 kl 22:11
4124
The post on here could make for a really good novel! It has it all, intrigue, People losing their shirt and then making zillions in Crypto, People dying and then coming alive again :) And of course the betrayal...I reckon there's a film in there somewhere :))
Jguiden
27.02.2025 kl 21:05
2050
Ble jo kun hentet 40mill forrige emi. Hvor lenge holder det tror du?
Herman*
27.02.2025 kl 20:35
2098
Jeg vet ikke sikkert, men jeg ser ikke for meg at de vil signere en avtale om utvikling a 2. gen teknologi før 1.gen er sendt ut til testing/godkjenning. Som jeg har skrevet før, tror jeg det meste vil ordne seg når batteriene forsvinner ut døra. Da er det bare ladesykluser som gjenstår, og jeg tror de fleste kunder skjønner at det er «bare» et tidsspørsmål, ikke en stor teknisk utfordring.
Jguiden
27.02.2025 kl 20:21
2131
Har du noen formening om det kan komme en utviklingsavtale med fortune 500 selskap før batteriene er «klare» ?
Herman*
27.02.2025 kl 19:54
2179
Desto sterkere du latterliggjør folk som satser på aksjer du ikke har tro på, desto mer må du jo krype til korset hvis du tar feil. Forstår at du er negativ til Ensu, historien er jo ikke akkurat vakker.
True
27.02.2025 kl 19:25
2235
Ja, det var dagens ;-)
Dersom du virkelig er Tynnidioten må du være tidenes dummeste person som faktisk fortsatt sitter i dette møkkaselskapet. Belærer og advarer andre hele veien år etter år om dette selskapets mørke historie og hvordan de aldri leverer noe, men lærer tydeligvis INGENTING selv! Hvor skrudd i huet er du egentlig? Er ikke rart du kaller deg selv for en idiot, men du lever iallfall opp til navnet...
La meg fortelle deg en ting, herr Tynnidioten. Jeg trenger at kun EN av mine Memecoins går til 20c før jeg sitter med flere millioner. Og sannsynligheten for at det skjer over tid, både mtp. at Memecoins er det som presterer aller best i kryptomarkedet, i tillegg til at mange går langt over $5-10, er faktisk enormt stor!
Jeg kommer til å le hele veien til banken mens du kommer fortsatt til å tviholde på denne til graven hvor jeg trodde du allerede var.
TENK LITT PÅ DEN DU!
Dersom du virkelig er Tynnidioten må du være tidenes dummeste person som faktisk fortsatt sitter i dette møkkaselskapet. Belærer og advarer andre hele veien år etter år om dette selskapets mørke historie og hvordan de aldri leverer noe, men lærer tydeligvis INGENTING selv! Hvor skrudd i huet er du egentlig? Er ikke rart du kaller deg selv for en idiot, men du lever iallfall opp til navnet...
La meg fortelle deg en ting, herr Tynnidioten. Jeg trenger at kun EN av mine Memecoins går til 20c før jeg sitter med flere millioner. Og sannsynligheten for at det skjer over tid, både mtp. at Memecoins er det som presterer aller best i kryptomarkedet, i tillegg til at mange går langt over $5-10, er faktisk enormt stor!
Jeg kommer til å le hele veien til banken mens du kommer fortsatt til å tviholde på denne til graven hvor jeg trodde du allerede var.
TENK LITT PÅ DEN DU!
Redigert 27.02.2025 kl 19:44