Pensions selskab og fonden vil kaste sig over ENSURGE MICROPOWER
Pensionsselskaber i hele Norden vil nu investerer kraftigt i ENSU og muligvis store selskaber i USA.
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Endelig lykke det for selskabet af fremstille et batteri, der slår alle andre på marked.
Bliver en milliard forretning.
Mange snakker om kurs nkr 1, det bliver hurtigt til kurs 10 og måske 100
BULL BULL BULL
Alby
I dag kl 13:45
7
OPC1000 skrev Du har ikke ventet i så mange år ?
Nei, det er sant ca 1,5 år . Det er nok andre her som har ventet meget lenger.
iTRADER09
I dag kl 13:08
73
Dette er helt klar en konkurrent med mange tilsvarende egenskaper som ENSU.
Største con er energi-tetthet hvor ENSU er pver 4 ganger bedre og attpå til har større potensial for videre forbedringer. Denne er mye sannsynlig laget på et tykt substrat av silisium eller glass.
Største pro er selvfølgelig at de er i masseproduksjon, og de har en PMIC for styring av ladning utviklet i samarbeid med ROHM. De har også et ekstremt temperaturområde fra -20 til +110 for lading og -50 til +125 for utladning. Ikke spesielt nødvendig for hearables, men det åpner mange områder som idag ikke kan ha batteridrift i det hele tatt.
Største con er energi-tetthet hvor ENSU er pver 4 ganger bedre og attpå til har større potensial for videre forbedringer. Denne er mye sannsynlig laget på et tykt substrat av silisium eller glass.
Største pro er selvfølgelig at de er i masseproduksjon, og de har en PMIC for styring av ladning utviklet i samarbeid med ROHM. De har også et ekstremt temperaturområde fra -20 til +110 for lading og -50 til +125 for utladning. Ikke spesielt nødvendig for hearables, men det åpner mange områder som idag ikke kan ha batteridrift i det hele tatt.
Alby
I dag kl 11:15
219
OPC1000 skrev Tipper Alby håper på en melding fra Ensu.
Helt riktig, jeg har lenge vært i vente modus 😂
Fuselmannen
I dag kl 09:41
365
OPC1000
15.03.2025 kl 22:47
925
Fuselmannen skrev I dag Ca. 1,8 Raki 45 %Partizani Raki artizanale shqipyare 🫗
Kvike bør kunne si noe om hva han definerer som «tålmodig» og evt hvor lenge han selv har sittet i OPC/ThinEnsu.
Redigert i går kl 09:28
Du må logge inn for å svare
Fuselmannen
15.03.2025 kl 22:37
942
Fuselmannen skrev I dag ?
I dag Ca. 1,8 Raki 45 %Partizani Raki artizanale shqipyare 🫗
Redigert 15.03.2025 kl 23:06
Herman*
15.03.2025 kl 22:34
953
Gradvis overgang til nytt produksjonsutstyr vil redusere risikoen knyttet til oppskalering av produksjonsvolumer.
Fuselmannen
15.03.2025 kl 21:51
1041
Ja, det er håp for Ensurge Micropower basert på informasjonen i rapporten. Selskapet har gjort betydelige fremskritt innen produktutvikling og produksjonsteknologi, noe som tyder på at de er på vei mot å kunne levere et kommersielt levedyktig produkt. Her er noen hovedpunkter som underbygger dette:
1. Forbedringer i stablingutbytte: Ensurge har økt utbyttet av funksjonelle flerlagsbatterier til over 80% for 10μm substratceller og over 90% for 75μm substratceller. Dette er en betydelig forbedring som er avgjørende for å skape et lønnsomt produksjonsvolum.
2. Raskere lading og bedre pulsytelse: Batteriene kan nå lades til 80% kapasitet på bare 8 minutter, og de kan levere pulsstrømmer på opptil 50mA. Dette gjør dem mer attraktive for bruk i elektronikk som krever rask lading og høy pulsytelse, for eksempel Bluetooth-enheter.
3. Løsning på parasittiske lekkasjeproblemer: Ensurge har identifisert og løst problemene med uønsket utladning, noe som forbedrer batterienes levetid og pålitelighet. Dette er et viktig steg mot å sikre at produktene deres oppfyller kravene til kommersielle applikasjoner.
4. Forbedret syklusytelse og coulombisk effektivitet: Totalt sett har forbedringene i overflatebehandling, reduksjon av parasittiske lekkasjer og stablingutbytte ført til en høyere coulombisk effektivitet, noe som direkte oversettes til lengre levetid og bedre ytelse.
5. Strategiske investeringer i personal og prosesser: Ensurge har investert i kompetanseheving og standardiserte prosedyrer, noe som har bidratt til å fremskynde læringssykluser og forbedre produksjonsvolum.
Selv om disse fremskrittene er lovende, er det viktig å merke seg at Ensurge fortsatt er i en skaleringsfase. Det er fortsatt risikoer knyttet til storstilt produksjon, inkludert behovet for å opprettholde høye utbytter, forbedre kvalitetskontroll og sikre stabilitet i produksjonsprosessene. Investorer og interessenter bør fortsette å overvake selskapets fremgang og gjøre uavhengige vurderinger.
Konklusjonen er at Ensurge Micropower viser tegn til å være på rett vei mot å levere et konkurransedyktig produkt, men det er fortsatt arbeid som gjenstår for å sikre langsiktig suksess.
🔋
Ensurg Micropower
🍷🪫
Hilsen Deepseek
1. Forbedringer i stablingutbytte: Ensurge har økt utbyttet av funksjonelle flerlagsbatterier til over 80% for 10μm substratceller og over 90% for 75μm substratceller. Dette er en betydelig forbedring som er avgjørende for å skape et lønnsomt produksjonsvolum.
2. Raskere lading og bedre pulsytelse: Batteriene kan nå lades til 80% kapasitet på bare 8 minutter, og de kan levere pulsstrømmer på opptil 50mA. Dette gjør dem mer attraktive for bruk i elektronikk som krever rask lading og høy pulsytelse, for eksempel Bluetooth-enheter.
3. Løsning på parasittiske lekkasjeproblemer: Ensurge har identifisert og løst problemene med uønsket utladning, noe som forbedrer batterienes levetid og pålitelighet. Dette er et viktig steg mot å sikre at produktene deres oppfyller kravene til kommersielle applikasjoner.
4. Forbedret syklusytelse og coulombisk effektivitet: Totalt sett har forbedringene i overflatebehandling, reduksjon av parasittiske lekkasjer og stablingutbytte ført til en høyere coulombisk effektivitet, noe som direkte oversettes til lengre levetid og bedre ytelse.
5. Strategiske investeringer i personal og prosesser: Ensurge har investert i kompetanseheving og standardiserte prosedyrer, noe som har bidratt til å fremskynde læringssykluser og forbedre produksjonsvolum.
Selv om disse fremskrittene er lovende, er det viktig å merke seg at Ensurge fortsatt er i en skaleringsfase. Det er fortsatt risikoer knyttet til storstilt produksjon, inkludert behovet for å opprettholde høye utbytter, forbedre kvalitetskontroll og sikre stabilitet i produksjonsprosessene. Investorer og interessenter bør fortsette å overvake selskapets fremgang og gjøre uavhengige vurderinger.
Konklusjonen er at Ensurge Micropower viser tegn til å være på rett vei mot å levere et konkurransedyktig produkt, men det er fortsatt arbeid som gjenstår for å sikre langsiktig suksess.
🔋
Ensurg Micropower
🍷🪫
Hilsen Deepseek
Redigert 15.03.2025 kl 21:58
OPC1000
15.03.2025 kl 17:44
1142
«OPC1000 du har ingen tålmodighed«
Har vært med siden forrige århundre (26 år).
Hva er din definisjon på tålmodighet ?
Har vært med siden forrige århundre (26 år).
Hva er din definisjon på tålmodighet ?
Redigert 15.03.2025 kl 17:45
Herman*
15.03.2025 kl 17:43
1162
Hvis vi forutsetter at de må hente litt kapital før de går break even, tilsvarer 100 kroner ca en market cap på 100 milliarder. Dette er klin umulig i det markedssegmentet de nå adresserer, for å oppnå en slik prising må de nærmest bli markedsleder i alle segmenter opp til (men ikke inkludert) bilbatterier. Hvor lang tidshorisont har du til 100 kroner? Selv mener jeg du kaster ut tall og spådommer uten særlig rot i virkeligheten, men om de har full klaff i 10-15 år skal en selvsagt aldri si aldri. Jeg tror selskapet blir kjøpt opp i år. 5 milliarder har blitt omtalt som "peanuts" av sentrale skikkelser , men jeg tror jeg ikke de får mer enn dette hvis det selges i løpet av 6 mnd.
Kvike11
15.03.2025 kl 17:27
1172
Kan godt mene at det har taget lang tid, i forhold til forventningerne.
Har jo taget flere år, måske er det bare tålmodigheden der kommer på en prøve i forhold til.
"tænk på et tal "
tror stadigvæk at kursen kan gå i 100, ingen i verden har et produkt der har samme egenskaber, med så mange patenter, når de melder om færdigudviklet
batteri, klar til marked,
Produktet bliver et unikum, OPC1000 du har ingen tålmodighed , jeg tror du har forståelse for, hvor stor en revolution batterier står overfor, når det færdige produkt er færdigt.
Forventer de med tid kan scala op størrelsen på batteriet, uanet muligheder
Ørkenvandring er igang derefter kommer kurs 100
Har jo taget flere år, måske er det bare tålmodigheden der kommer på en prøve i forhold til.
"tænk på et tal "
tror stadigvæk at kursen kan gå i 100, ingen i verden har et produkt der har samme egenskaber, med så mange patenter, når de melder om færdigudviklet
batteri, klar til marked,
Produktet bliver et unikum, OPC1000 du har ingen tålmodighed , jeg tror du har forståelse for, hvor stor en revolution batterier står overfor, når det færdige produkt er færdigt.
Forventer de med tid kan scala op størrelsen på batteriet, uanet muligheder
Ørkenvandring er igang derefter kommer kurs 100
Herman*
15.03.2025 kl 10:07
1375
Som vi har forsøkt å forklare deg før: De har ikke et patentert produkt, men en rekke patenter som beskytter bla produksjonsprosessen. Hvordan vet du at selskapet ikke blir kjøpt opp? Fordi de ansetter folk? Et oppkjøp skjer når det dukker opp et bud som er så godt at en ikke kan si nei.
For øvrig bør det komme en gladmelding til uka hvis vi ikke atter en gang må stille spørsmål ved selskapets kommunikasjon. I Q4 rapporten skrev de at de var i ferd med å løse problemet med energilekkasje. Så børsmeldte de en teknisk rapport som stadfestet at problemene var løst. Til tross for dette har de ikke sendt fra seg batteriene. Jeg spekulerer i at de fortsatt driver med testproduksjon for å være 100% sikker på at de kan produsere en stabil kvalitet, men det kan også tenkes at de avventer for å kunne slippe flere nyheter samtidig. Desto lenger tid det går, desto mer usikkerhet og spekulasjon.
For øvrig bør det komme en gladmelding til uka hvis vi ikke atter en gang må stille spørsmål ved selskapets kommunikasjon. I Q4 rapporten skrev de at de var i ferd med å løse problemet med energilekkasje. Så børsmeldte de en teknisk rapport som stadfestet at problemene var løst. Til tross for dette har de ikke sendt fra seg batteriene. Jeg spekulerer i at de fortsatt driver med testproduksjon for å være 100% sikker på at de kan produsere en stabil kvalitet, men det kan også tenkes at de avventer for å kunne slippe flere nyheter samtidig. Desto lenger tid det går, desto mer usikkerhet og spekulasjon.
OPC1000
15.03.2025 kl 09:28
1418
I det ene øyeblikk snakker du om NOK 100.
I det neste om ørkenvandring.
I det neste om ørkenvandring.
Kvike11
15.03.2025 kl 08:57
1473
Forstår ikke i snakker om opkøb.
Der er ikke noget opkøb på vej,
ENSU de ansætter nye folk, og gør klar til produktion.
Kan ikke vare længe inden de melder ud.
Mere end et år siden jeg troede de var klar til produktion.
Ørkenvandringen må snart være forbi,
og det endelige patenteret produkt er klar til milliard forretningen
Tør slet ikke tænke på hvor højt op kursen skal
Der er ikke noget opkøb på vej,
ENSU de ansætter nye folk, og gør klar til produktion.
Kan ikke vare længe inden de melder ud.
Mere end et år siden jeg troede de var klar til produktion.
Ørkenvandringen må snart være forbi,
og det endelige patenteret produkt er klar til milliard forretningen
Tør slet ikke tænke på hvor højt op kursen skal
Redigert 15.03.2025 kl 08:57
Herman*
13.03.2025 kl 17:32
1284
Kommer jo helt an på hvor langt de har kommet når en interessent eventuelt melder seg.
Redigert 13.03.2025 kl 17:51
Alby
13.03.2025 kl 16:52
1344
Oppkjøpskandidat ? Hva mener dere selskapet bør selges for ?
Redigert 13.03.2025 kl 16:58
Nvanellak
13.03.2025 kl 16:36
1385
Det er sant, men for en gangs skyld så håper jeg de er ett skritt foran og ikke et skritt bak:)
Hvis de har løst alle utfordringer ref rapporten som kom sist uke så bør det tikke en melding ganske så snart. De skrev vel 20 januar at de skulle bruke et par uker på å produsere en batch med lik kvalitet, vil anta at de bruker samme tid nå også. Hvis de har løst alt…Spennende tider!
Hvis de har løst alle utfordringer ref rapporten som kom sist uke så bør det tikke en melding ganske så snart. De skrev vel 20 januar at de skulle bruke et par uker på å produsere en batch med lik kvalitet, vil anta at de bruker samme tid nå også. Hvis de har løst alt…Spennende tider!
Redigert 13.03.2025 kl 16:38
Herman*
13.03.2025 kl 16:19
1444
De er ikke avhengig av å ha nådd min antall ladesykluser før de sender ut batteriene. Dette skyldes at kundene ikke er klare til å motta batteriene før de har designet dem inn i sine ulike applikasjoner. Som nevnt før virker det ikke som om mange er bekymret for dette, ref bla forhandlinger med Fortune 500 selskap. Ref påstand om haussing: Med utgangspunkt i volumet, kan en konkludere at det ikke er større aktører som p.t handler i aksjen. Dette kan jo kanskje ha sammenheng med at enkelte er satt i innsideposisjon. Om Ensu faktisk har løst alle tekniske utfordringer, er jo selskapet definitivt et oppkjøpscase, og hvem vet om det skjer så mye at styret må sondere litt blant de største aksjonærene. Dette er ren spekulasjon selvsagt.
moneymachine
13.03.2025 kl 16:17
1429
OPC1000 skrev Det er nok ikke annet enn et dårlig forsøk på hausing.
Litt i samme gata som dine kamuflerte forsøk på baising...
Nvanellak
13.03.2025 kl 16:03
1460
OPC1000 skrev Det er nok ikke annet enn et dårlig forsøk på hausing.
Jeg håper de har løst dette med antall ladesykluser, det er noi mange som avventer inngang i dette papiret før de ser at batteriene er på tur ut til kunder.
Herman*
13.03.2025 kl 12:50
1669
moneymachine skrev Jeg tror mange vil bli tatt på senga av innholdet i neste børsmelding.
Det er nok mange som har tanker rundt dette. Har du lyst å dele dine?
moneymachine
13.03.2025 kl 12:43
1684
Jeg tror mange vil bli tatt på senga av innholdet i neste børsmelding.
Herman*
13.03.2025 kl 12:27
1727
Det er ingen som har tatt utfordringen og forklart forumet hva som gjenstår før funksjonelle batterier kan sendes ut. Så da er jo spørsmålet hva som skjer på fabrikken for tiden: Polerer de batteriene for hånd før de sendes ut, eller har det vært litt smårusk de har måttet fjerne? For øvrig tror jeg det er høyt aktivitetsnivå når et gjelder strategiske kontrakter, men som alltid er det jo konkrete resultater som teller.
Slåbrok
13.03.2025 kl 10:16
1846
Dagene og ukene går, og om ikke lenge trenger kassen påfyll. Får de jaga opp kursen nok til at det ikke blir et blodbad av en emisjon? Håper de rekker milestones før den tid.
OPC1000
13.03.2025 kl 09:53
1886
Man skal ikke undervurdere markedet (kursen).
Det sitter tusenvis av smarte hoder der ute.
Det sitter tusenvis av smarte hoder der ute.
Alby
13.03.2025 kl 09:06
1952
Jeg er enig i at vi ikke bør følge kursen, men det irriterer meg når den faller tilbake 😂
RobRoy
12.03.2025 kl 09:50
2242
OPC1000 skrev Hvor lang tenker du at en slik ansettelsesprosess er ?
Kan fort ta en mnd eller to.
RobRoy
12.03.2025 kl 07:38
2441
Da kom "stillingsutlysningen" som jeg har ventet på, de gjør seg "klar for produksjon" (iflg min tankegang).
https://ensurge.bamboohr.com/careers/66
https://ensurge.bamboohr.com/careers/66
Redigert 12.03.2025 kl 07:39
Herman*
11.03.2025 kl 13:11
2695
Om noen mener å vite at selskapet ikke har løst de utfordringene de har slitt med, eller at det har oppstått helt nye problemer, er det fint at dere sier i fra så jeg kan justere mine tidslinjer. Ikke bry dere om kursen, den går uansett når meldingen kommer.
Nvanellak
11.03.2025 kl 09:26
2913
Mulig vi får litt FOMO stemning før børsmelding(er) også, kanskje det viser seg at ENSU papiret ikke er så dumt å eie i disse dager..9 dager igjen Herman;)
Herman*
10.03.2025 kl 19:50
3262
Det er vel noen som har registrert at alle tekniske utfordringer som må løses før batteriene sendes ut, tilsynelatende er løst. Alle strategiske avtaler forutsetter jo at de kan vise frem et funksjonelt batteri, ergo betydningen av dette. Dette med ladesykluser tror jeg ikke kundene og partnerene er så bekymret for. Når energitapet er løst, tror jeg dette bare handler om hvor mange uker de trenger på å passere minstekravet.
Her er en triggerliste frem til 1.7:
1. utsendelse av funksjonelt batteri til kunder og partnere.
2. Produksjonsklart batteri
3. Utviklingsavtale Gen 2 med Fortune 500 selskap.
4. Utviklingsavtale Gen 1 (skreddersøm)
5. Nye ordre
6. Første kommersielle leveranse
Triggerliste 2. halvår:
Lisensavtale
Nye ordre
Ny produksjonslinje/økt produksjon
Her er en triggerliste frem til 1.7:
1. utsendelse av funksjonelt batteri til kunder og partnere.
2. Produksjonsklart batteri
3. Utviklingsavtale Gen 2 med Fortune 500 selskap.
4. Utviklingsavtale Gen 1 (skreddersøm)
5. Nye ordre
6. Første kommersielle leveranse
Triggerliste 2. halvår:
Lisensavtale
Nye ordre
Ny produksjonslinje/økt produksjon
OPC1000
10.03.2025 kl 18:58
3326
Alby skrev Da håper vi du får rett 😂
Vi slapp med skrekken i dag.
Det kom inn noe kjøpsinteresse mot slutten av dagen.
Det kom inn noe kjøpsinteresse mot slutten av dagen.
Herman*
10.03.2025 kl 17:24
3439
OPC1000 skrev Det er når det ser som mørkest ut……….
Jeg er nå på kjøpern for tiden. Så vil det vise seg hvor smart det er. Min siste spekulasjon er at batteriene sendes ut innen 10 dager og at de har et produksjonsklart batteri 2-3 uker senere. Når batteriene sendes ut starter det en dominoeffekt, og det vil endelig være en positiv opplevelse å være Ensu aksjonær.
Redigert 10.03.2025 kl 17:47
OPC1000
07.03.2025 kl 20:17
4203
moneymachine skrev Ingen som var fornøyd med litt oppgang før helg sikkert!
Børsen opp 1%
Bra vi ikke falt videre.
Bra vi ikke falt videre.