Element ASA - hva er realistiske forventninger?

Slettet bruker
ELE 28.11.2018 kl 10:17 3568

Mye negativ støy i Element nå. Alle leser vel aviser, børsmeldinger, forum og mer. Og sist jeg sjekket kursen, var den kursen på 1,085. Det som ikke skulle skje har skjedd. Finansieringsmodellen skulle jo ikke tåle denne støyen.

Neste år trekkes også tredje transje (lånefasiliteten, Alpha Blue Ocean). Hva må til (realistisk) for å unngå ytterligere massiv utvanning? Hvorfor vil større aksjonærer være med på dette? Hvilket potensial har selskapet (best scenario)? Hva er realistiske forventninger?

Hadde satt pris på om noen erfarne kunne dele litt informasjon. Jeg forstår lite av det som skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:54 Du må logge inn for å svare
badkrukan
28.11.2018 kl 10:32 3517

hade nok tatt det med ro til dette med CFO, revisor osv legger seg. ser ikke akkurat lyst ut, men kan fort forandre seg. Tror folk får bakoversveis over pengebruken hvis dette er scam. Jag tør ikke ha 1 eneste aksje.. men har hatt mange. Q3 viser vei...
Redigert 21.01.2021 kl 03:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2018 kl 12:48 3395

Den viktigste grunnen til at kursen ligger så lavt som nå, er slik jeg ser det, at selskapet pr.dags dato ikke har levert tilstrekkelig på det de har guidet. Dermed har konverteringen av transjer presset kursen desto mer. Samtidig så tror jeg at selskapet overvurderte seg selv, og tiden det vil ta før resultatene av guidingen realiserer seg i aksjonærverdier. Bevist eller ubevist? Svaret på det kan være svært avgjørende for kursutviklingen fremover. Selvsagt hjelper det ikke at styreleder får negativt fokus på seg, samt at problemene med revisor fremdeles står uløst. Men nå var jo kursen riktignok lav før den tid også. Så hvor mye dette spiller inn på kursen fremover er et ubesvart spørsmål. Men det går jo på tilliten løs. Skeptikerne får flere gode argumenter, og kursen forblir i knestående. Ledelsen i selskapet må snarest mulig sende ut tydelige signaler om hvor selskapet står i øyeblikket, og hvor ferden går videre fremover. Et selskap uten tillit er et dødt selskap. Nå har jeg fremdeles tro på at ELE kan reise seg igjen, men det vil ta tid. Selvsagt med forbehold om at guidingen lar seg realisere. Alt rotet den seneste tiden har gjort veien unødvendig kronglete.
Redigert 21.01.2021 kl 03:54 Du må logge inn for å svare