Blir ENSURGE kjøpt opp?

kaunis
ENSU 22.02.2024 kl 12:18 39059

Det vil forundre meg om ikke dette selskapet med en så nyskapende teknologi innen et så spesielt felt som MIkrobatterier ikke blir kjøpt opp. De er de første som har klart å produsere så små batterier med så mye strøm og i tillegg lades veldig fort og enda i tillegg, veldig lang leve tid. Kan ikke være mulig at en slik oppfinnelse i så spesielt segment ikke skulle frister mange som sitter og leter etter nettopp slike selskaper. Spørsmålet er heller hvor mange som vil kjempe om "beinet." Jeg skal kjøpe tilbake de få tusener jeg har solgt og finne ut hvilke aksjer jeg skal selge fort, for å komme inn på disse latterlige lave priser. Det mangler nok på forståelse av momentet som ligger i ENSU pr dato, og størrelsen på antall mill som vil til strømme inn til de som eier dette selskapet om er ca ett år, blir som å tenke på et tall og hvor mange ganger en skal gange opp dette tenkte tall. Dette selskapet skal jeg eie en liten del av, så lenge det er mulig.
LV-Invest
28.02.2024 kl 09:16 7109

Ser ikke så bra ut lenger. På langt nær like sprek som siste par uker. I tillegg er de fleste "besservissere" borte fra forumet her. Det er sjelden et godt tegn. Ser vi emi kurs i horisonten? Synd for de som kjøpte på 0,36 - 0,37 nivå i går.
aklm
28.02.2024 kl 09:35 7023

Det er ingen på dette forumet som har kursdrivende effekt.
LV-Invest
28.02.2024 kl 09:51 7013

Det vet jeg og, men det er en indikator på om kraften er i ferd med å gå ut av aksjekursen. Men for all del må den gjerne overaske meg.
kaunis
28.02.2024 kl 11:40 6845

4.2 Styrefullmakt til å utstede aksjer i fortrinnsrettsemisjoner, her kan de rette opp feilen ved ikke å gi de eksisterende aksjonærene deltagelse i kapitalinnhentingen.
Alt tilsier at denne aksjen vil stige jevnt og trutt frem til 19mars. hva som er riktig kurs kan en ikke estimere, her må en også ta med tidshorisonten. Men sier en frem til 19mars, så kan en krone være rimelig å forvente. Men som alltid er det markedet som bestemmer og vi vet at markedet er stort og at ENSU innehar en patentert portefølje over sitt produkt og produksjonsmetode. Det kan også menes at når dette produktet er kommet godt inn i markedet så vil det være et stort marked å mette i mange år fremover. Det vil også være et moment hvor stor fortjeneste / pris som kan estimeres pr enhet.
kroif
28.02.2024 kl 13:38 6700

Vi får håpe treet snart har ristet av seg løse frukter, så det kan vokse videre.
Fakta som bekrefter guidingen til Rogne hadde heller ikke gjort noe..
True
28.02.2024 kl 17:52 6433

Var akkurat det jeg sa og forventet. Derfor jeg ikke kjøpte mer i går siden jeg vet kursen kommer til å dale så lenge det ikke kommer en ny melding for å holde momentumet oppe. Typisk ENSU stil det her: Sende ut en glansmelding etterfulgt av en emisjon etterfulgt av ørkenvandring...

Så kan godt falle til 25 øre og lavere dersom det går for lenge mellom neste melding. Men dette burde være selvforklarende for de fleste her inne.
Krelva
28.02.2024 kl 17:57 6372

Helt enig med Deg ,men håper du tar feil😉Det er det vel lov og si? God kveld videre
True
28.02.2024 kl 19:07 6233

Hehe, for all del ;D Det er jo nettopp det jeg har sagt hele tiden selv etter å ha blitt totalt rævkjørt av ENSU i forrige runde - at jeg virkelig håper jeg tar feil denne gangen. Og så langt ser det heldigvis ut som jeg har gjort nettopp det (og da var det jo litt flaks at jeg ikke fikk solgt meg helt ut i fjor likevel), så får bare håpe det fortsetter slik.

Jeg skrev jo i går at jeg håper at vi får en ny melding innen to uker for å holde momentumet oppe, noe som er viktig for å opprettholde både tilliten og kursen. Det siste vi trenger er en ny ørkenvandring nå. Samtidig er det bare hyggelig å laste opp til en lavere kurs så lenge det kommer en ny positiv melding, da det kun er en vinn-vinn situasjon.
Redigert 28.02.2024 kl 19:09 Du må logge inn for å svare
Gullit
28.02.2024 kl 22:18 5975

Denne gangen tror jeg det kommer noen enorme meldinger med mer konkret info om kunder etc.. mer spennende aksje finnes knapt på dette tidspunkt..
kaunis
29.02.2024 kl 17:45 5567

den 19mars og exstordinært årsmøte. Bør vi ikke forvente et vedtak om en fortrinsrettet-emi så alle aksjonærene med aksjer på datoen for den rettede emien får kjøpe aksjer til kr.0,25. Så aksjekursen kan godt falle til ca 0,26 innen den tid. Men kommer det god meldinger fremover så blir det nok en høyere kurs.
True
29.02.2024 kl 18:25 5541

Satser på det ja, men jeg avventer med min neste kjøpsordre inntil videre. Sitter med en følelse at det kan ta litt tid før neste melding nå, samt er det fortsatt ingen garantier. Jeg vil se konkrete leveranser og kundenavn. For de som har penger å tape er dette en no brainer så klart.
Natig
29.02.2024 kl 18:36 5528

Hva mente Rogne han sa at "det kommer over de neste måneder på løpende bånd" ? Det kan vel tolkes dithen at det først skjer noe snart, eller om noen måneder?
Hvis det går flere måneder så får vel Linløkken rett!
mingus7777
29.02.2024 kl 19:31 5406

Når første konkrete kunde og leveranse kommer vil det garantert bli eksplosjon etter min mening. For mange som sitter og er usikre nå. Fylte på litt på 0,2765 i dag.
True
29.02.2024 kl 20:07 5335

Absolutt. Er jo det alle venter på nå, så er jo litt dilemma og gutsing hvor lenge man vil avvente før man investerer mer. Men som sagt, for de som har penger å tape er dette en no brainer.
True
29.02.2024 kl 20:10 5411

Det kan ikke gå flere måneder. Det BØR komme en melding de neste par-tre ukene minst. Ellers er vi litt ille ute. Markedet må få kontinuerlig bekreftelse på at dette går veien, spesielt etter sist melding. Alt for mye som står på spill.
moneymachine
29.02.2024 kl 23:50 5124

Er det ingen av dere som bombarderer ledelsen med mailer!? Som holder de oppdaterte på egne uttalelser!? Jatte på et forum er bortkastet.
macland
01.03.2024 kl 00:20 5068

Kjøpt opp?? Må være pga et kanskje enormt fremførbart underskudd kanskje?? Er vel ikke noen selskap på børsen som har svindla aksjonærene sine over så mange år.
Meldingen som kom nå kan gjøre det vanskelig å holde 0,25 og hva skjer med spleisen da? Bare en tanke. Morro å trade,livsfarlig å sitte i mener jeg.

Mld nå,utdrag.
The Board therefore resolved on 29 February 2024 to approve the conversion of
NOK 1,500,000 of the Convertible Loans, plus accrued interest, and the resulting
issuance of a total of 14,589,040 new shares in the Company.

The Company has also received notice of exercise of 10,000,000 vested incentive
subscription rights with an exercise price per share of NOK 0.10 from a former
contractor of the Company, under the Company's 2022 Subscription Rights Plan.

The Board therefore resolved on 29 February 2024 to approve such exercise and
the resulting issuance of 10,000,000 new shares in the Company.
True
01.03.2024 kl 00:32 5068

True. Det gjelder egentlig alt du investerer i. Er kun tiden alene som vil vise om det var en god beslutning eller ikke. Viktig å holde seg oppdatert på informasjon underveis dog.
Bulleys
01.03.2024 kl 01:38 5009

Dette sto vel på side 19. Att dem hadde ett lån som muligens ville bli omgjort til aksjer. Da blir dem både kvitt gjeld. Og kan fortsette å fokusere på å få opp produksjonen å se fremover. Fin og enkel løsning. Dette er åsså en del av strategien til Rogne når han nevnte under siste intervjuet. Att han ville gjøre ting i riktig rekkefølge. Før han skal få aksjen over krona. Ikke nytt dette for dem som har vært med en stund. 15mil aksjer er ikke store greiene. Vi er mange. Og det er åsså en del av oss som kan kjøpe opp disse ganske fort. Vet om flere aksjonærer I ensu. Som kan svelge mange milioner aksjer vis dem får kjangs😉👍 men med tanke på dem heller vil ha aksjer en penger. Så ligger det nok mer bak. En vis dem var usikre på ensu ser på dette som posetivt.
Redigert 01.03.2024 kl 07:56 Du må logge inn for å svare
True
01.03.2024 kl 01:55 5009

"Lenders of an aggregated total of NOK 1,500,000 of the Convertible Loans, have provided their notification of conversion to the Company and requested that their respective parts of the Convertible Loan, plus accrued interest, are converted into shares in the Company."

Dette er utelukkende positivt. Kursen kan potensielt gå raskt opp i dag.
tynnidioten
01.03.2024 kl 08:19 4712

Hvorfor er dette positivt?
Da kommer jo de nye aksjene for salg i markedet.
thypoon
01.03.2024 kl 08:38 4633

Kursen vil være under press til evt gode nyheter. Nå må selskapet bevise!
tynnidioten
01.03.2024 kl 09:18 4611

Tror ikke det er fokus på «regnskapet» nå om dagen.
helloween
01.03.2024 kl 09:31 4617

Å henge seg opp i en liten detalj som 15 mil nye aksjer er flisespikkeri. Har jo blitt slukt slik antall på minutter 😅 nå ventes på første avtale som kan komme når tid som helst, skal enn tro på ledelsen
tynnidioten
01.03.2024 kl 09:37 4589

Det var bare en kommentar til True’s utsagn;

«Dette er utelukkende positivt. Kursen kan potensielt gå raskt opp i dag.«
RobRoy
01.03.2024 kl 09:47 4558

Om en mnd eller to har vi vel fått en del bekreftelser i form av levering av de 150k batteriene eller noen lisens avtaler, i mellomtiden er det bare å «smøre seg med tålmodighet». Slik det har utviklet seg anser jeg risikoen i denne aksjen til relativ liten (i forhold til tidligere tider).
kaunis
01.03.2024 kl 10:00 4504

Den første børsdagen etter gjennombruddet Gikk det 11mil aksjer det første minuttet, i dag 11mil den første timen på børs. Altså er intensiteten i omsetningen bare 1/60 del i dag en da rallyet startet.
helloween
01.03.2024 kl 10:07 4488

Stemmer det kun en dråpe i havet😉 kjøper mer om den faller, men tørr ikke selge da dette virker å være en sensasjon. Nekter å tro at de lyver om dette.

Børsens mest spennende aksje etter min mening , så får vi se
Føre var
01.03.2024 kl 10:27 4431

Siste dagen under 30 øre i dag, hehe, det hadde vært noe det:)

Redigert 01.03.2024 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
helloween
01.03.2024 kl 10:38 4381

Jepp, nu kjør vi
RobRoy
01.03.2024 kl 10:53 4342

Noen som ikke tør å være «utenfor» igjennom helgen ? Eller er det nyheter på gang, har vist seg å ikke være helt «vanntett» i forhold til nyheter tidligere, kursen har en tendens til å «gå litt» i forkant av nyheter.
helloween
01.03.2024 kl 11:10 4294

Virker som robotene er ferdig i SAS så om de hopper over i Ensu igjen blir det liv
Juiced
01.03.2024 kl 11:14 4273

Sitter ganske fjellstøtt i denne aksjen, hvert fall frem til generalforsamlingen. Så får vi se hvordan det utvikler seg etter den.
Thesistulling
01.03.2024 kl 13:30 4079

Antydning til store poster på kjøper'n.....
helloween
01.03.2024 kl 16:08 3875

Virker iallefall ut som at hyle koret har solgt, så kan den sige oppover pen å pyntelig
Krelva
01.03.2024 kl 18:59 3728

En god dag ferdig ..lykke til neste uke folkens..De tålmodige vinner tilslutt..God helg og husk å mate småfuglene
danviggo
02.03.2024 kl 00:09 3458

Contest Aims to Advance Innovative New Microbattery Designs and Accelerate Their Commercialization and Integration into Existing Clean Energy Manufacturing Technologies

SAN JOSE, Calif., Nov. 20, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Ensurge Micropower (OSE: ENSU, and OTCQB: ENMPY) (“Ensurge” or the “Company”), today announces it has been named one of the winners in the first phase of the U.S. DOE Microbattery Design Prize competition. The company now enters the second of the DOE’s two-phase program, which features a total prize pool of $1.1 million in awards including federal funding.

“We are extremely pleased that the DOE has chosen our microbattery as one of the industry’s leading design architectures,” said Arvind Kamath, Executive Vice President of Technology at Ensurge. “This recognition is a testament to our innovation as well as our engineering team’s hard work in close collaboration with lead customers through successive stages of technology performance testing and evaluation. It also reinforces the strong market and strategic need for this class of microbattery.”

The DOE competition is focused on improving battery performance, safety, and recyclability to support a new era of small, wireless electronic devices used in smart homes, factories, farms, and cities. It also aims to close existing gaps in the microelectronics and energy storage supply chains, which will strengthen both U.S. manufacturing competitiveness abroad and domestic end-to-end supply chains for these technologies.

“This award will significantly elevate the visibility of Ensurge´s battery technology among both private and public financing sources as the company transitions from development to customer deliveries and production scale-up,” said Lars Eikeland, CEO at Ensurge. “The DOE award is yet another important validation of our technology following last month’s recognition by the American Chemical Society, which published a perspective paper describing our solid-state lithium thin-film battery in its prestigious ACS Energy Letters journal. These independent acknowledgements underscore our technology’s value and how crucial its benefits will be for overcoming the limitations of current battery technology so that our customers can launch new waves of innovative products.”

The eight projects in the first phase of the DOE competition were selected based on a review of technical designs and schematics for microbatteries that serve a specific application and deliver performance beyond what is commercially available. Each of the winners was awarded a $75,000 cash prize plus testing services with DOE National Laboratories, and can advance to Phase Two where their prototypes will be evaluated for performance, safety and manufacturing readiness. Learn more about the selected projects here. A winner and two runners up will be selected.

“Microbatteries are becoming more and more crucial for clean energy manufacturing scale-up and smart technology innovation,” said Jeff Marootian, the DOE’s Principal Deputy Assistant Secretary for Energy Efficiency and Renewable Energy. “As our nation rapidly transitions to a clean energy future, the ability for us to domestically produce a wide range of microbatteries is going to be hugely important for achieving the Biden-Harris Administration’s clean energy goals of achieving 100% clean electricity by 2035 and net-zero carbon emissions by 2050.”

The Microbattery Design Prize is led by DOE’s Office of Energy Efficiency and Renewable Energy’s Advanced Materials and Manufacturing Technologies Office and managed by the National Renewable Energy Laboratory. Visit the Microbattery Design Prize page on the American-Made Challenges website for more information. Phase Two contest results will be announced in July 2025.
danviggo
02.03.2024 kl 00:09 3468

Contest Aims to Advance Innovative New Microbattery Designs and Accelerate Their Commercialization and Integration into Existing Clean Energy Manufacturing Technologies

SAN JOSE, Calif., Nov. 20, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Ensurge Micropower (OSE: ENSU, and OTCQB: ENMPY) (“Ensurge” or the “Company”), today announces it has been named one of the winners in the first phase of the U.S. DOE Microbattery Design Prize competition. The company now enters the second of the DOE’s two-phase program, which features a total prize pool of $1.1 million in awards including federal funding.

“We are extremely pleased that the DOE has chosen our microbattery as one of the industry’s leading design architectures,” said Arvind Kamath, Executive Vice President of Technology at Ensurge. “This recognition is a testament to our innovation as well as our engineering team’s hard work in close collaboration with lead customers through successive stages of technology performance testing and evaluation. It also reinforces the strong market and strategic need for this class of microbattery.”

The DOE competition is focused on improving battery performance, safety, and recyclability to support a new era of small, wireless electronic devices used in smart homes, factories, farms, and cities. It also aims to close existing gaps in the microelectronics and energy storage supply chains, which will strengthen both U.S. manufacturing competitiveness abroad and domestic end-to-end supply chains for these technologies.

“This award will significantly elevate the visibility of Ensurge´s battery technology among both private and public financing sources as the company transitions from development to customer deliveries and production scale-up,” said Lars Eikeland, CEO at Ensurge. “The DOE award is yet another important validation of our technology following last month’s recognition by the American Chemical Society, which published a perspective paper describing our solid-state lithium thin-film battery in its prestigious ACS Energy Letters journal. These independent acknowledgements underscore our technology’s value and how crucial its benefits will be for overcoming the limitations of current battery technology so that our customers can launch new waves of innovative products.”

The eight projects in the first phase of the DOE competition were selected based on a review of technical designs and schematics for microbatteries that serve a specific application and deliver performance beyond what is commercially available. Each of the winners was awarded a $75,000 cash prize plus testing services with DOE National Laboratories, and can advance to Phase Two where their prototypes will be evaluated for performance, safety and manufacturing readiness. Learn more about the selected projects here. A winner and two runners up will be selected.

“Microbatteries are becoming more and more crucial for clean energy manufacturing scale-up and smart technology innovation,” said Jeff Marootian, the DOE’s Principal Deputy Assistant Secretary for Energy Efficiency and Renewable Energy. “As our nation rapidly transitions to a clean energy future, the ability for us to domestically produce a wide range of microbatteries is going to be hugely important for achieving the Biden-Harris Administration’s clean energy goals of achieving 100% clean electricity by 2035 and net-zero carbon emissions by 2050.”

The Microbattery Design Prize is led by DOE’s Office of Energy Efficiency and Renewable Energy’s Advanced Materials and Manufacturing Technologies Office and managed by the National Renewable Energy Laboratory. Visit the Microbattery Design Prize page on the American-Made Challenges website for more information. Phase Two contest results will be announced in July 2025.