Alternus Energy

lynx
ALT 22.02.2024 kl 14:09 154005

Jeg er ukjent med dette selskapet og prøver å skaffe litt oversikt, men synes det er vanskelig. Hovedkvarteret er i Irland, markedet er USA, og aksjen er notert både på Nasdaq og OSE. I går ble den omsatt på nasdaq for USD 0.34, tilsvarende NOK 3.5. I Oslo går den stadig rundt NOK 6??

Noen som vet hvordan det egentlig går med nedbetaling av obligasjonsgjelden? Den skulle vel vært i boks for lenge siden, men markedet synes ikke å ha veldig tiltro til at det vil skje. I såfall vil vel aksjene bli verdiløse?
Kvisla
20.12.2024 kl 20:23 395

Om ALCE overlever kan våren tidlig sommer bli en god inngang. For ALT er det vel kroken på døra snart.
elnomi
20.12.2024 kl 20:26 385

Hvor er det blitt av alle optimistene som var her inne da kursen var mellom kr 8-12?
Leoløve
I går kl 13:02 253

De er blitt optimistiske igjen etter å ha kjøpt endel her nede, og med det snittet kraftig ned.
Vel vitende om at det blir lotto.
Men løser det seg, vil endel få hode over vannet.
De som kjøpte helt i starten, i rangen kr 20-30 trenger nok mange nye aksjer på dagens nivå for å få et ok snitt, men er vel ikke nok tilgjengelige per nå. Tiden vil vise hvor denne haren hopper.
rockpus
I går kl 13:32 228

Å snitte seg ned er en farlig strategi som man gjerne gjør i desperasjon over egen tapsposisjon. Man skyver til side at det antagelig er en god grunn for dagens lave kurs.
Jeg har flere ganger selv bommet på en slik strategi.
Fluefiskeren
I går kl 16:18 174

Det er jeg helt enig i. Gikk også i den fella noen ganger etter jeg begynte å handle aksjer. Ofte fortsetter aksjer som har falt mye å falle videre og det er det gjerne en grunn til ja. Alle aksjer har imidlertid bølgedaler og det kan være et mål å treffe disse.

Hvis man fortsetter å kjøpe seg opp istedenfor å ta et tap betyr jo det at tror at ingen andre investeringer er bedre enn den man sitter i.
Kvisla
I går kl 20:16 106

Hadde ikke selskapet holdt skjult fusjonskostnadene og fått solparker i drift etter planen hadde dette vært reddet i land. Dessverre løy selskapet om nesten
ALT. Da solpark i USA ikke kom i drift som lovet dumpet jeg alt. Konstant informasjon som ble utsatt og utsatt.
Redigert i går kl 20:36 Du må logge inn for å svare