Bygg en Utbytteportefølje på Oslo Børs

Didrik Lysvoll
UTBYTT 25.02.2024 kl 16:18 806

Hei! Jeg er tilbake for å gjenskape mitt mest populære innlegg fra NordNet bloggen, der jeg satt sammen en solid utbytteportefølje på Oslo Børs. Denne gangen tar jeg det et skritt videre med den nye InvestWiser v3.0. Responsen her på tidligere porteføljer har vært fantastisk, samt gledelig å se at strategien min har gitt så gode resultater.

Tidligere porteføljer har faktisk gitt betydelig meravkastning siden publisering. Selv om jeg alltid minner om at kortsiktige resultater kan skyldes flaks, er jeg stolt av den systematiske tilnærmingen og den datadrevne innsikten som ligger til grunn.

For å gi dere en pekepinn. Utbytteporteføljen jeg satt sammen i mai 2023 på NordNet bloggen ga en avkastning på 11,5% sammenlignet med hovedindeksen på 3,2%. Mens modellporteføljen jeg presenterte på min egen InvestWiser blogg i juli 2023 ga en avkastning på 16,8% mot hovedindeksen på 1,8%.

I det nye blogginnlegget tar jeg deg gjennom hele prosessen med å bygge en ny utbytteportefølje. Jeg starter med å definere utbytteaksjer, går deretter gjennom screeningen etter attraktive kandidater, og til slutt setter jeg sammen en solid portefølje. Jeg legger stor vekt på å bruke InvestWiser v3.0 til å navigere gjennom utbyttemulighetene på Oslo Børs på en systematisk og disiplinert måte.

Porteføljen består av 26 utvalgte selskaper fra ulike sektorer og bransjer. Jeg bruker min objektive rangeringsmodell, basert på prinsippene for faktorinvestering, for å vurdere selskapene. Husk at rangeringsmodellen kun er ment som en pekepinn i analysen og ikke som en endelig beslutning.

Les hele blogginnlegget her og ha en fin søndag videre: https://www.investwiser.net/post/bygg-en-solid-utbytte-portefølje-med-investwiser-v3-0