🍎(apple)lens

rosgun
PLT 27.02.2024 kl 15:10 11485

Apples AR/VR-headset antas imidlertid å komme først. Det skal støtte utvidet virkelighet, og ventes trolig en gang i 2023. Dessverre ventes Apple Glasses først et par år senere. Dermed får vi trolig ikke se dem før rundt 2024

Publisert.2. sep. 2022

3.mars

Myra er på dypt vann økonomisk ifølge han selv, og jeg mener at det ikke har noen almenninteresse. At han på 3 uker plutselig ikke står for det han har skrevet tidligere ser jeg på som at han også sammen med discord gjengen vil bli enda rikere»…

Nå har tilliten til han som person sunket ned i jorden, men tidligere kunnskap er fortsatt ikke glemt. Blir jo bare dumpt av han dette. Sannheten er selvsagt at han har kjøpt segninn i dag… og jeg mener hvem andre enn han er smart nok til det….

Hvis du hører på Rosgun vil det gå bra…..

Men jeg skjønner at motsvar måtte bli kraftig kost i dag etter jeg fant video på 🍎lens.

Kramzz kjøper igjen, så han som meg har sett dett latterlige kursnivåer….

Du kan si vi er dumme, men så dumme er ingen av oss at vi kjøper nå….. Det er en nedre grense og den er på kr 7,-

Å få denne til under kr 11 er et ran….. Og tro meg discord eliten er inne, men de har også en trader tråd på discord..

Dette har nok fått opp interessen i menigheten…..

En dårlig kombo for den uerfarne aksjonær.

Tips : Kjøp og lukk lya, snart kommer 🍏lens i 🍏glasses med en fin ordre akkurat som Myra forespeilet om AVP. Det burde ha blitt meldt minst 6-8 med før, javel da blir vel 🍏 meldt hvert øyeblikk da, tidligst 1-4-2024🍎🍎❤️❤️🍎🍎🥰🥰🥰❤️❤️🦄🦄🦄🤓🤓🤓💲💲💲🤓
🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾

1.mars 2024 kl 19( Myra sjekk opp denne!.. please-

tar opp en verdivurderring på kr 60-80 du hadde om Polight hadde vært i AVP som en start🚀🚀🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♀️)

Rosgun påstand:

Er dette de hemmelige all day wear glasses Isaksen mente det ble for lett å gjette seg til om han sa noe mer enn «INGEN KOMMENTAR» på Q4 presentasjonen som de også hadde vært i samtaler med i flere år og hadde en veldig god og nær relasjon til?

Det var denne ene design in de hadde vunnet og som skulle lanseres i 2024, og KUN denne som var aktuell for lansering i år:

https://www.google.com/search?q=MR+glasses+for+all+day+launch+2024&sca_esv=c796b4c45112019f&rlz=1CDGOYI_enNO1092NO1092&hl=nb&sxsrf=ACQVn0_ILPHi9yTsKo5NcCsILWZZTQ_iRw%3A1709228517462&ei=5cHgZdfeG_DDwPAPjpG4wAM&udm=&oq=MR+glasses+for+all+day+launch+2024&gs_lp=EhNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwIiJNUiBnbGFzc2VzIGZvciBhbGwgZGF5IGxhdW5jaCAyMDI0SNBHUPITWPI-cAF4AJABAJgBvwGgAYsMqgEDNS44uAEDyAEA-AEBmAIMoAK5C8ICChAAGEcY1gQYsAPCAgUQIRigAcICBxAhGAoYoAHCAgQQIRgVmAMAiAYBkAYIkgcDNC44&sclient=mobile-gws-wiz-serp#vhid=10kiEApcvbFDtM&vssid=l

Utfra oppførsel og ikke dra seg inn i AVP diskusjonen mener jeg : «Ingen kommentar» tydelig viser at dette vil han ikke snakke om…

Senere svarer han på at det er viltig at AVP har satt trenden for ar/mr iblant comsumer…

Han virker også svært selvsikker og overbevisende om at dette får rett vei og sier at denne kunden er over seg av begeistring for polight og det er ikke måte på….

Jeg legger et bet på Apple her, også pga at de vil lansere i 2024….

At det ikke trenger å bli kjempehøyt volum kan stemme om de kommer på tampen av 2024, og blir f eks lansert i 2025 og high volume blir i 2026….hmmm, tja , snes det virker logisk… Da får vi vel også Apple 17 som snakker med brillene sømløst med brillene antagelig…..

Drømmerenking, men tja hvorfor ikke? Nå skal de lage en stack med frontkamera også, så hvorfor være skeptisk?

Mulig det er et krav fra Apple også at de må ha tlens også i frontkamera for å få ekte 3d opplevelse av bilder, hbem vet…

Men merker at spenningen stiger og mulig Isaksen trodde at dette skulle være en større nyhet enn det ble respomdert på….

Varjo har fått munnkurv til sommeren på industrial og Apple ønsker ikke si noe om glasses… kan det være ennstratefisl beslutning bak alt???

«It all make sence» spør du meg etter å ha fundert over alt….

AVP vil jo ha et beskjedent oppøag fremfor briller folk har på seg hele dagen….. dette vil bli en revolusjon bare Apple kan sette igang som megatrend…..

1. mars 2024:

Som jeg kunne tolke fra møte avholdt idag 1.3, er det allerede tatt grep. 5 nye ansatte og de søker nok en prosjektleder i disse dager… derav økt underskudd, samt emisjonskostnader…eneste som er endret er + 1 år fra tidligere guidet, men man vet jo aldri…. Det er jo kundene og oems som bestemmer og de satser kun på quick fix innpass i telefon, mao har de endret måten å jobbe på og endrer linsen til større fra selfie til bakkamera👍 da det er mindre konkurranse på pris der.

MR kunde klar i år, mest sannsynlig Apple med glasses. Er det ikke de er det Microsoft, enkelt og greit!

For 1 mnd siden var kursen i kr 25…..

Pipeline er den samme med tosifret antall🏋🏻‍♀️Mangler kun en selgertype til å skru på riktig knapp

Varjo har laget verdens beste AR.

APPLE OG GOOGLE kommer med vanlige briller.

META har patent…..

Nå må det bli bytte av sjef i POLIGHT som det ble gjort i ENSU…

Klarer man ikke salget må man få inn og betale for de rette folka sånn som ENSU…

Det er IKKE produktene det er noe galt med…

Isaksen må ut og inn med en dreven grunder…Alf Bjørseth hadde vært fin å leie inn og fått opp kretiviteten. Gi han 1 mill Polight aksjer for jobben så sier han helt sikkert JA🏋🏻‍♀️

Nå er utvikling ferdig, stack og moduler klare, ærlig talt det kan det vel ikke være vanskelig å få solgt inn dettte til volumprodukter…
Det skulle jeg klart bedre selv🥳🥳🥳

Kommersialiseringsfasen er igang og det er noe helt annet enn utviklingsfasen.
Redigert 05.03.2024 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
moneymachine
28.02.2024 kl 11:27 3261

Så de 115 mill vil ikke generere noe verdi eller økende mcap for PLT? Ganske flaut å være vitne til sånn baissing.
Føre var
28.02.2024 kl 11:34 3244

Ender den i grønt i dag, i så fall hvor grønn blir den:)?
skadi
28.02.2024 kl 11:40 3251

Antagelig så grønn som gresset på den andre siden av gjerdet. 😃
klaesp
28.02.2024 kl 11:42 3244

Nei, Pengene renner ut av selskapet

Linseselskapet Polight leverer et resultat etter skatt på minus 27,6 millioner kroner i fjerde kvartal, sammenlignet med minus 16,8 millioner i samme kvartal året før.
Føre var
28.02.2024 kl 11:44 3305

Jeg tok en titt nå, å der var det irrende grønt:)
HitIT
28.02.2024 kl 11:55 3335

7,40...:p
rosgun
28.02.2024 kl 11:56 3350

rosgun skrev 250000😉
Da var det nok for denne gang….
280 000 aksjer på Rosgun😎🎂🥳…

Igjen: Tusen takk for gavmildheten, hvem enn du/dere var på all time low siden 2019🎂😘

Håper dere kom inn igjen- fort gjort å få panikk🥹
Redigert 28.02.2024 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
__eagle__
28.02.2024 kl 11:58 3359

Etter å ha fulgt med selskapet i noen måneder ble handel i dag for første gang på 6,095. Satser på noen hyggelige dager etter en vanvittig overreaksjon
rosgun
28.02.2024 kl 12:05 3333

Klar for mer om den dupper rundt 6-7 igjen😂😂😇💰💰. For noen herlige dager…..

Nå håper jeg faktisk på en rettet emisjon i Q4 2024 og gjerne med nyhet om Meta og apple glasses i forkant🏋🏻‍♀️og at jeg blir spurt om å være med…. Det skjedde også tidlig i Argeo også, da var jeg på topp 8😂😂🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♀️

At vekstsselskaper trenger tilførsel av penger er ikke nytt.

Enten er man med eller finner en Aker aksje, sånn er det.

Har du trua?

Ha gjerne 5-10 års perspektiv på slike aksjer…..

Polight har tidlig bevist livets rett med et unik produkt… dette blir svært bra, og veldig få aksjer fortsatt, dvs det er rom for 7-10 ganger flere…. Hvis hele verden skal ha aksjer er det fortsatt lite.

Apple, Tesla, Spotify, Netflix var bare emisjoner også, helt til de beviste livets rett… Se hva de er verdt idag!!👌😁

Innovasjoner modnes over tid til det sier PANG og fondene begynner å handle tungt🥳🤠🚀🇺🇸
Redigert 28.02.2024 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
abbos
28.02.2024 kl 13:55 3227

Nordnet AB (publ), through its subsidiarys Nordnet Livsforsikring AS and Nordnet
Pensionsförsäkring AB, has on 28.02.2024 lent 219 196 shares in Polight ASA
NO0012535832. After the transaction, Nordnet AB (publ) through its subsidiaries
Nordnet Pensionsförsäkring AB and Nordnet Livsforsikring AS, owns 3 120 564
shares in the company on a consolidated basis.
This corresponds to 4.71% of the number of outstanding shares and votes in the
company.
Nordnet AB (publ) does not exercise voting rights for these shares.

This disclosure is made pursuant to sections 4-2 and 4-3 of the Norwegian
Securities Trading Act and is subject to the disclosure requirement pursuant to
section 5-12 of the Norwegian Securities Trading
Slettet bruker
28.02.2024 kl 14:30 3170

klaesp jada det gjør det, men hvorfor overse alt som er bra.
Selv om man driver med aksjer eller skriver på fora om aksjer, er det ikke nødvendig å være en f.... drittsekk. Du og en hel haug andre baissere, baiser i vei og skaper frykt og sprer møkka deres. For eksempel jeg har en venn som har 30000 aksjer i selskapet Takket være bedritende baissing fra deg i likestillene, kunne det ha skjedd han i desperasjon hadde solgt alle sine aksjer i dag for kr 6, men det ville betydd takket være drittsekker som til og med ljuger i egeninteresse i forsøk på å prate kursen ned, kunne ha påført ham et tap på 42 000 i tillegg til det tapet han allerede har hatt.Tenk deg litt om....
Jeg kan sikkert mobilisere "krigere" til å ta rotta på slike baissere og de aksjene dere sitter i, slik f. eks. funny boy konstant kriger mot denne Rosgun, men det er ingen tjent med.
MaxMekker
28.02.2024 kl 15:23 3088

Er det noen meglere som har kursmål på denne ?
rosgun
28.02.2024 kl 16:32 2981

Myragubben mente kr 60-80 var en fairpris, forutsatt AVP….der var vi altså ikke, så usikker på hva han mener nå?

Det som blir neste generasjon AR er vanlige briller med/uten styrke for mennesker med dårlig syn/hørsel..
Vizux vil nok ha dette på sin meny til den som trenger dette først (industrial) før det blir adoptert til consumer mass production….

Det er dette som muligens blir «hypen» kombinert med Ai, kraftig prosessor og feks Ensu batteri…./atombatteri…

Dette kan ta minst 1-3 år avhengig av trender og motebilde og pris…

Kommer slike briller antar jeg pris på 4-20 tusen avhengig av kvalitet og batteritid. da kombinert med ny generasjon mobiltelefoner/prosessor/klokke som blir sømløst mot briller og andre wearables i klær og kropp….

I mellomtiden trenger både ensu og polight penger……og ledende samarbeidende oems.

Og konkurrenter vil selvsagt også dukke opp, gode og dårlige.

Patenter og utprøving med feks Sharp nå fremover med ferdige moduler og stack er gull verdt for polight…

Ingen kan love at NÅ skal en brille bli en trend, men alt tyder på at det VIL bli det med tiden…..

Imens skal Polight kose seg med å gi oss drypp og bekrefttelser og nye patenter med store globale oems..

Mer spennende enn akkurat dette produktet og med rett profilering og markedsføring finnes knapt….

I ettertid er det kjempebra at apple skaper trendene og at resten kommer etter med både bedre og dårligere produkter. Frøet ble sådd med AVP og det er hele budskapet…. Om polight får 10% -50% av markedet er det gull💛⚱️⚜️🥇👑🤴🫅

I tillegg bygger de merkenavnet med medical og vil få et kvalitetsstempel ingen andre kan måle seg med, helt fantastisk med thor labs og kavli🍾🍾. Dette blir en pengemaskin på sikt. Alle vet at medical betaler sinnssykt mye og går gjerne 5-10 linser pr produkt…..og hva med biler…??? 10 linser pr bil med 5,5 G-6 G og bedre oppfatning av øyet enn mennesker klarer….selvkjørende biler og annen transport???

Redigert 28.02.2024 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.02.2024 kl 17:42 2924

Skal bli spennende og følge med fremover nå, og husk at Polight fortsatt melder om viktige meldinger de mener kan gi et hint om volumer på sikt… sten på sten bygges og om 1 år vil selskapet se totalt annerledes ut… flere aksjer, høyere mcap og flere interessante vertikaler og bedre inntjening på bunnlinje og høyere topplinje.

Om 2-3 år kan vi se en spinnvill kursutvikling🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♀️.

Jeg har snart det antallet aksjer jeg trenger for å bli hørt av ledelsen og lover å gi jernet for at utviklingen går riktig vei, og samtidig sørge for at de rette folka skal på plass i salgsapparatet👌.
Redigert 28.02.2024 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.02.2024 kl 18:13 2885

Hvorfor har magic leap de siste 1-4-8 mnd:

1) Forfremmet AR sjefen til adm dir ? (4 mnd)
2) Inngått samarbeis med Microsoft og Qualcom?(8 mnd)
3) Fått 500 millioner fra Saudi Arabia ? (1 mnd)

ad1)

Magic Leap utnevner Ross Rosenberg til administrerende direktør fra 1, nov 2023.

I sin tid i Magic Leap har Johnson, med hjelp og hardt arbeid fra selskapets ledende ledelse og utrolig dyktige ansatte, posisjonert Magic Leap for neste suksessfase, inkludert stabilisering av selskapet, lansering av Magic Leap 2 og etablering av Magic Leap som en teknologileder innen enterprise AR. Som et resultat har Magic Leap sikret seg samarbeid med noen av de største aktørene innen teknologi, inkludert Nvidia, AMD og Cisco, samt lisens- og kontraktsproduksjonsavtaler med store teknologiselskaper.

https://www.magicleap.com/newsroom/magic-leap-appoints-ross-rosenberg-as-chief-executive-officer

ad2)
Magic Leap slutter seg til MRTK Steering Committee sammen med Microsoft og Qualcomm Technologies

https://www.magicleap.com/newsroom/magic-leap-joins-mrtk-steering-committee-alongside-microsoft-and-qualcomm-technologies

ad 3)

Saudi-Arabia har nylig injisert mer enn en halv milliard dollar i utvidet reality-selskapet Magic Leap, som de håper vil konkurrere med Apples Vision Pro mixed reality-headset.

Saudi-Arabias suverene formuesfond fikk majoritetsandel av det USA-baserte Magic Leap i januar 2023, og utvidet sin eierandel i AR-maskinvareskaperen med en avtale på 450 millioner dollar .

https://www.roadtovr.com/magic-leap-500-m-boost-apple-vision-pro-launch/amp/

Redigert 28.02.2024 kl 18:34 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.02.2024 kl 18:24 2872

Min mest nærliggende tanke er at Microsoft, Magic Leap og Qualcom koker sammen det beste av de tre har med tilhørende apper, prosessorer, batterier og briller til noe som kan bli hva som helst… uansett vil de nok muligens også skjønne at magic leap har noen briller som ikke gir svimmelhet og bruker mindre strøm og som ikke lager interference med elektronikklen og at dette skyldes tlens fra Horten…

Kan de virkelig komme utenom denne hvis de skal koke sammen en på sikt industrial eller consumer relatert brille ?

Svar: NEI!!!
Redigert 28.02.2024 kl 18:26 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.02.2024 kl 18:43 2833

Hvorfor skulle ikke Saudi Arabia, Magic leap, Microsoft eller Qualcom spytte inn en slump penger også i Polight??

Jeg tenker iallefall i disse baner og at finansiering kun blir et komma ( , ) i den videre skjebnereisen til Polight🚀🚀.

Her er det mange STORE som vil nedkjempe Apple med alt de eier og har så hvorfor skulle ikke Polight spille en av hovedrollene i denne konkurransen…??

Sharp/ foxconn og Meta er andre som bør kjenne sin besøkelsestid….

Polight er en lottokupong som garantert er og blir en vinner. Spørsmålet er hvor veien videre går..

Jeg tenker at de uansett har bundet opp så mange patenter fra de store så her kan ALT skje, alt fra agressive oppkjøp til avtalte andeler i gullkalven..

Sannheten er bortskjemte aksjonærer som ikke forstår det store bilde, kanskje ikke Isaksen selv engang.

Men tenk over dette og spør deg selv hvorfor du selger og ikke kjøper aksjer her akkurat nå på alltime low og 2019 kurser??

Hva tror du det immaterielle er verdt??

En liten linse som banker Apple ned i støvlene. Ærlig talt, så dyr er vel ikke denne lille linsen….. nå må folk stille fingeren i bakken og få igjen troen her littegrann.

Toppen av naivitet og barnehage skal man lete lenge etter, inkl dr Isaksen selv.

Få inn en annen selger her som VET den egentlige verdien på produkter sitt.

Har ingen drevet med SALG her???

« BENEFITS OF THE PRODUCT» er regel nr 1…

Tlens har 4 av disse som INGEN andre har….

Trøkk og mas om det ustanselig og glem dette TÅKEPRATE rundt grøten.

Regel nr 2)

MAKE IT SIMPLE

Regel nr 3)

ASK FOR THE FUCKING ORDER
Redigert 28.02.2024 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
28.02.2024 kl 22:50 2633

Isaksen har sagt at pølsekiosken trenger penger, og alt henger i en tynn tråd langt der framme. Med andre ord har ikke Isaksen noen plikt til å ta hensyn eller ivareta kortsiktige spekulanter som roper hals over hodet i skogen og drømmer om å bli styrtrik på et øyeblikk. Selvsagt trist at du ifølge eget utsagn har plasser hele pensjonen din der, og tapt mye penger, men det fritar deg ikke fra den økonomiske virkeligheten på børs.
Redigert 28.02.2024 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.02.2024 kl 23:03 2690

Blir spennende og se om det kommer noen bra meldinger frem mot pressekonferansen. Noe stort verre enn det har blitt går det ikke an å sause til, så tenker kursen drar seg kraftig til mot pressekonferansen😘

Kan jo kort nevne at Isaksen kjøpte til kurs 11 under forrige emisjon selv, så nå bør han nok ta seg en sybril eller to for å snakke opp kursen godt over det nivået….

Kanskje en melding i forkant også hadde reddet skinnet hans🤣😁🤣😂😂😂
Redigert 28.02.2024 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2024 kl 23:23 2702

funny boy en gang dr.. sekk. alltid dritt..ekk, er det sånn? Det eneste du driver med på Finans forum er at du stalker Rosegun og skriver dr.tt om aksjene han skriver om. Er enig i at han er irriterende, men av og til skriver han noenlunde edruelig.. Hvorfor er du så full av hat? Du kommer aldri med noe nyttig informasjon bare møl og til dels løgn. Isachsen har aldri sagt det er en pølsekiosk og han har aldri sagt det henger i en tynn tråd der lenger fremme. Reinspikka løgn.
rosgun
28.02.2024 kl 23:41 2661

Nå må vel Polight gå ut av «hold deg unna» porteføljen til Linneløkken imorgen😂😂😂..

Tipper hans venner har lastet ferdig snart nå, så da bærer det vel kanskje opp 50% som den gjorde før den forsvant fra Linneløkkens portefølje….forrige gang😂😂( fra kr 12 til 25)

Nå må den snart byttes til innsidportefølje eller få førstesiden som «beste kjøp og ukens aksje case»

Det er så dumt at jeg håper folk lærer av dette spillet som foregår. Investech eies i tillegg av noen kjente investorer som er aktive på børsen…som igjen snakker med 20-50 andre som i prinsippet avtaler seg imellom.. Hva tror du de avtaler før de kjøper og selger aksjer selv????

Det er så korrupt som bare Norge kan tillate!! Hvor er kredittilsynet ???

At hele systemet er HELT korrupt er det INGEN tvil om🥳

TA er jo kun psykologi, og manipulasjon av psykologi kombinert med media så blir det en brutal og dødelig kombo⚰️… og dessverre forårsaker dette store tap for livredde førstereis gutter og nye investorer som prøver seg.

Jeg lurer på hvordan dette kan være lovlig?

Kan de virkelig bare ta seg til rette og gjøre akkurat som de vil uten noen form for kontrollorgan?

Jeg bare lurer?

Og når da baissere henger seg på og utbroderer og tegner hode, skulder, kne og tå formasjoner blir kaoset komplett og dominobrikkene starter å ramle…

Må bare si at NOK ER NOK- bruk sunt bondevett ….

Dette minner meg mer om salg av timeshare leiligheter, spåtelefoner, gateselgere og salg av keban, enn om lovende selskap som faktisk er notert på børsen og underlagt svært strenge regler både til finansierimg og revisorpliikt….
Redigert 29.02.2024 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
28.02.2024 kl 23:59 2636

Om du ønsker å sitte fast i sumpen om noe som kanskje hender langt der framme om 5 år eller mere. Vel bekomme. Jeg skjønner at Rosgun er ute etter en rask gevinst, eller selger seg ut med store tap i løpet av kort tid. Det er som å spille på hest, man må heie på hesten man har puttet penger på. Det er lite substans i det han skriver, og at fyren tåler nok en nedgang tviler jeg sterkt for.
Redigert 29.02.2024 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
rosgun
29.02.2024 kl 00:08 2664

Følg med på Prosafe nå Fun så får du med deg oppturen der… jeg venter fortsatt på gullportteføljen din, men da kan du kose deg der imens….jeg venter 🥳🥳😂😂

… og husk at gode råd er velment fra min side😘

Ensu kom du deg vel ut av håper jeg- husk å følge vinden nå så du ikke får motvind😘 Argeo og Bgbio likeså🥳…
Hynion må sjekkes ut fremover, samt wow metals og NEL, samt flere hudrogen selskaper…. er billige nå vettu😇. Ai selskap også i vinden….

Det er mest spenning i Polight av disse frem mot pressekonferansen…. Håper du har vektet riktig nå- det unner jeg deg virkelig🥳

NB: Dette er min subjektive vurdering altså, så bruk sunt bomdevett, det hjelper en del …..
Redigert 29.02.2024 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
rosgun
29.02.2024 kl 00:41 2626

ad «hold deg unna portefølje» til sjefsbaisser og spåkone Linneløkken:
På dagen Polight kom i Linneløkkens panduro portefølje kom denne😂😂😂:

https://www.linkedin.com/posts/polight_polightasa-tunableoptics-tlens-activity-7166860589410054144-zEK9?utm_source=share&utm_medium=member_ios

Team #poLightASA is looking for a Senior Project Manager, based in Norway. Join one of the most innovative #tunableoptics companies, heading projects involving complex customer deliveries, establishing new suppliers/manufacturing partners, internal advanced R&D technology projects for new products and solutions, and guiding improvements to our Quality Management System.

Konklusjon:

Dette tyder på komplett kaos i Polight og at de vokser for fort….

14 nasjoner av 42 ansatte spredd rundt krever ledelse - rett og slett…. Bra at nødvendige grep allerede er iverksatt så får vi se om struktur og strategi kommer sent men godt inn i organisasjonen👍👌🫰
Redigert 29.02.2024 kl 00:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2024 kl 01:01 2626

Funn7y boy, nå er jeg enig med deg at Rosgun tilsynelatende ikke er helt i water, men din adferd virker hakket verre fordi du bare skriver innlegg av krenkende og kun negativ natur om aksjer han skriver om. Det er ikke bra å stalke noen. Enkelte vil mene slik adferd tyder på psykiske problemer. Ikke vet jeg hvorfor du gjør det. De fleste av dine innlegg virker ondsinnet dessverre. Skjerpings!
rosgun
29.02.2024 kl 01:32 2620

I vater eller ikke, ting skjer jo i Polight tross alt ett ferdig produlkt til salgs, as we speak:

Mini2P er et miniatyr to-foton mikroskop for rask, høyoppløselig, multi-plan kalsium avbildning i fritt bevegelige mus. Med en vekt på under 3 g med en svært fleksibel tilkoblingskabel, muliggjør Mini2P stabil avbildning uten å hindre dyrs atferd. Det optimaliserte optiske systemet tillater stabile samtidige opptak av nevronaktivitet av mer enn tusen celler i forskjellige hjerneregioner.

PhenoSys presenterer denne innovative teknologien som en nøkkelferdig løsning, inkludert miniatyr 2P mikroskop med fiberoptikk, laser, deteksjonsenhet og fleksibel DAQ maskinvare og programvare. Få hele systemet ditt og ha det klart til å kjøre innen timer.

Mini2P-teknologien stammer fra Kavli-instituttet i Norge (Zong W., Obenhaus HA., Skytoen ER., Eneqvist H., de Jung NL., Vale R., Jorge MR., Moser M., og Moser El., 2022 , Cell 185, 1240-1256).

https://www.phenosys.com/products/mini2P/

rosgun
29.02.2024 kl 01:40 2658

Polight burde kanskje gjort mer av dette, og lage sine egne produkter i tett samarbeid med ferdige tilbydere så kunne de også fått royalties av salget på hele produktet 🚀🏋🏻‍♀️.

Virker som det hadde vært enklere enn stadige nedturer og skuffelser over håp og tro…om det ene og andre…..

Polight får gå sammen Microsoft , Qualcom og Magic Leap som har mengder av cash fra fondet til Saudi Arabia og lage Polight brillen, telefonen med kamera foran og bak og gi jamnt blanke i resten… de kan komme bakerst i køen og vente på tur…

Som noen skrev: Polight står ved et veivalg nå !!!

Det gikk jo raskt med dette milroskopet👍

Bedre det enn 42 høns som flyr i alle retninger og som gaper over alt samtidig…. det blir ineffktivt og lite produltivt…og halvveis, pg hvor Isaksen sa de hadde et felles språk som lignet engelsk. Nei, vet du hva😡😡

Hvem er styreformann egentlig??? Må jo komme rett fra en stilling i det offwntlige uten noen form for erfaring..

Det er faktisl hårreisende dårlig ledelse!!!

Redigert 29.02.2024 kl 01:51 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
29.02.2024 kl 06:04 2579

Når "folk" (rosgun i dette tilfellet) kommer med et kursmål på 6000 kroner i PLT blir ingenting seriøst lengre. Selskapet tjener ikke penger, og er avhengig av en ny emisjon om ikke lenge. Javel har denne fyren kjøpt noen aksjer og håper på en kursoppgang, men det må være lov å diskutere selskapet på en sakelig, redelig og ryddig måte uten å gå helt bananas.
Redigert 29.02.2024 kl 06:13 Du må logge inn for å svare
rosgun
29.02.2024 kl 07:40 2505

Enig, det må være lov🏋🏻‍♀️

Kom gjerne med noen synspunkter, det hadde vært hyggelig 😇

Redigert 29.02.2024 kl 07:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2024 kl 08:31 2490

Fynnyboy, , Når du (og andre forstyrra personer) ljuger gang på gang som i dette tilfellet, så spytter du på alle PLT aksjonærer og deres drømmer.. Ingen tar alvorlig de teite innlegg Rosgun stort sett skriver selv om det hender han skriver ting som er greit , Men som det fremgår i tittelen hans i denne tråden, har han nå et kursmål mot 11 kr -ikke 6000 kr som du ljuger om. Når du fortsetter din paniske stalking av Rosgun med negative og usanne kommenter om ham og PLT, da diskutere du definitivt selskapet hverken på en saklig, redelig eller ryddig måte. Du er faktisk veldig usaklig, uredelig og absolutt ikke ryddig.
For øvrig Rosgun, jeg har truffet Grethe Viksaas , hun bygget opp Basefarm fra scratch til å bli et dominerende selskap i Norge og tjente sikkert beløp i hundremillionersklassen klassen da amerikanske investorer overtok selskapet.
FunHouseComp
29.02.2024 kl 08:53 2429

Dette var i alle fall det vedkommende skrev for en stund tilbake. Da var kursmålet intet mindre en 6000 kroner.

15.09.2021 kl 18:43
27499
Nå er det lenge siden jeg har skrevet, men kjøpsmulighet nå som jeg ikke tror vi ser igjen….. At større firmaer vil se Polight.i korta før de går all in forstår jeg godt. Det koster å øke lagrene med T- lens og skal man kunne tilfredsstille behovet hos en eller flere etablerte mobil leverandører som Huawei eller Apple må de selvsagt ha stor og sinnssyk kapasitet. Min teori er at de nå må ha inn penger for å kunne tilfredsstille lagerhold. Tipper at dette er grunnen til emisjonen og at de nå virkelig kommer med meldingen snart som raskt vil ta kursen opp til 500-600 kr i første omgang.

Mitt kursmål på kr 6000 står fast, men det har også blitt forsinket med ett år grunnet tidligere utsettelse

Redigert 29.02.2024 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2024 kl 09:01 2396

nå må du slutte å tulle og vise litt modenhet Funnyboy. Den gangen trodde Rosgun det var bankers Apple skulle bruke alt i både AR produkter som ventes å bli større enn mobiltelefoner i omsetning, og i mobiltelefoner. På den bakgrunn er innlegget ditt like sprøtt som Rosguns
Nullball
29.02.2024 kl 09:13 2347

Uansett rykter og spekulasjon så er det bare faktiske store ordre som kan redde denne aksjen. At de skal på messe eller har bygget opp et lager holder ikke.
Slettet bruker
29.02.2024 kl 09:17 2329

Potensialet er stort her og inngangen må sies og være fin på disse nivåer.
Ser ut til flere som mener idag
Redigert 29.02.2024 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
rosgun
29.02.2024 kl 10:26 2250

Dette innlegget er like aktuelt, men selvsagt i perioder vil kursen gå ned i perioder med emisjoner….

MEN, legg merke til at både omsetning, POC og prosjekter strømmer på i alle vertikaler…..

Det vil også komme nye, mens gamle forsvinner…

Det jeg liker med selskapet er NETTOPP dette…

Man følger hva markedet etterspør og plutselig sier det PANG. Hva, hvor og når aner jeg ikke, men en ting skal Isaksen ha: BARCODE blir en viktig vertikal som vil tilføre penger på bunnlinja jamnt…..mens volumproduktene med lavere marginer kommer innimellom….

Dette er guidingen fra dag 1, og det stemmer… vertikalen med mikroskop vil også gi jamne inntekter og nå er det flere forhandlere på dette produktet som faktisk inneholder minst 6-10 linser pr produkt… Det er til mus, og jaggu er det mange som trenger dette til forskning worldwide💰.

En tilleggsinntekt ingen kunne forespeilet fra dag 1.

Spørsmålet er nå , hvor langt ned skal vi…før enkelte forstår verdien av å få kjøpt på innsidekurs kr 11. Tror det blir lenge til vi skal så lavt igjen….. det vil folk forstå senest på pressekonferansen….

Isaksen som vet alt hadde innsidekjøp på kr 11 forrige emisjon, lenge før vi visste noenting….

Mange tenker topplinje for enhver pris….

Isaksen er gjerrig på marginer, og det er faktisk det viktigste. Ikke noe trumfer hittil medical og barcode, så med 10 og 20 ganger volum på dette kan de vel nesten skille ut dette med eget børsnotert selskap😀
Redigert 29.02.2024 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
rosgun
29.02.2024 kl 10:34 2228

Jeg tenker iallefall at en evt rettet emisjon kommer høyere enn kr 11 med partner om 1 år… det pleier å skje mye for polight ila 365 dager….

Og om det blir rep emisjon vil kursen være høyere enn kr 11 om 365 dager.

Det er min logiske tanke…..

At kursen var på 6 tallet og nå under 8 må være en bra inngang for selv den mest kresne baisser, inkl Linneløkken🤠😂😂😂🤠🥰
Redigert 29.02.2024 kl 10:39 Du må logge inn for å svare