🍎🍏(apple)lens

rosgun
PLT 29.02.2024 kl 22:12 16377

S A Y. NO ……MORE:

Haven’t seen it - you have seen nothing yet

APPLE LENS. ( from polight ) også som på videoen fra apple

🍎lens

https://youtu.be/kFKMNCkTGvo?si=eypEwVfjnD7MgyFS


🍏LENS


Sharp kaller tlens for polymer lens, kan det også være at apple har «døpt» t-lens til 🍏lens?



2.3

Legg merke til EN viktig detalj på denne offisielle trailer videoen fra apple:

https://youtu.be/kFKMNCkTGvo?si=eypEwVfjnD7MgyFS


🍏LENS


Sharp kaller tlens for polymer lens, kan det også være at apple har «døpt» t-lens til 🍏lens?

Isåfall tenker jeg på utsagnet til Isaksens «gåte»..

Jeg kan ikke si noe mer for da blir det for lett å gjette hvem big player er…..( «design in» med slipp i 2024 i MR, display løsning, twedge blir prosjektrelatert, ingen kommentar angående AVP+++, melding dato designin). Alt faller på plass Myra- du hadde rett at det var 🍏, men ikke AVP, men 🍏glasses🚀🚀🚀

Og husk…. Jeg husker alle var spente da han skulle hinte om første ordre i klokke, da sa han: Er nok en produsent som ikke er så kjent i vesten for de fleste… og det stemte bra. Ingen hadde hørt om det klokkemerket for barn…

Når han snakket om produsent på Q4 kan du si det var en litt mer selvsikker og arrogant Isaksen som heller ikke ville kommentere AVP og hvorfor ikke polight var i denne…..han sa senere at 🍏 startet trender….. og det vil de definirivt gjøre med MR gjennom 🍏glasses….

Nei, NÅ er jeg faktisk 100% sikker på svaret på at jeg har løst gåten til Isaksen, og det var LETT allikevel med bakgrunn i at ALT STEMMER OG ALLE UTSAGN OG MELDINGER PEKER I RETNING AV APPLE GLASS, og når jeg så videoen på nytt idag og legger merke til at det jaggu meg står 🍏lens øverst i videoen fra ca 0:30 og til video er ferdig, er jeg 100% sikker på at dette var det ENDELIGE BEVISET OG DET JEG TRENGTE FOR ENDELIG BEKREFTELSE.

Hva skal jeg si???

Gratulerer til de som ikke har solgt og lykke til med lav inngang på mandag under kroner 10🇺🇸🍎

Mvh

Coock som har døpt tlens for 🍎LENS

( ifølge Isaksen er alle i 🍏 gira og elsker tlens og nå har de faktisk døpt den til 🍏lens som en liten baby❤️)

JEG ER HENRYKT OG RØRT TIL TÅRER,så søtt🥲❤️

1.3

1 Mixed Reality brille, eller glass er det to designin og ifølge Isaksen kun den ene i consumer og den eneste kommende designwin som vil lansere i 2024….denne har display👍

Isaksen uttaler selvsikkert:

«Er helt avhengig av t lens», «Isaksen har testet tislofndase etter invitasjon fra selskapet», «samarbeidet i hele produkt rangen mange år», «Kan ikke si mer for da gjetter vi lett hvem det er»,» AVP- ingen kommentar», «Isaksen inneømmer dog at AVP og Apple starter trender»»consumer high end», «skal bruke Twedge teknologi»=passer bra da Isaksen sier de må ha en partner pga kostnader, alt tyder da på at muligens Apple allerede har kommet langt i utviklingen på egen hånd……

Isaksen kan verken si at Twedge er under utvikling av Apple eller kommentere AVP eller si hvem han har vært hos og fått demo på twedge i en testmodus sett…

Taushet er gull, men tar du ovennevnte hint er det IKKE vanskelig å tolke dette som annet enn 🍏

Kan dette være Apple Glasses?
Rosgun: Ja, overveiende sannsynlig utfra Isaksen Q4 presentasjon og svar på spørsmål i etterkant 1.3(se egen tråd av Rosgun)

26.1.2024:

« Apple under press fra Meta? «

« Etterspørselen etter Ray-Ban Meta Smartglasses var høyere enn forventet og produksjonen måtte økes . Denne suksessen kan ha oppmuntret Apple til å følge Metas ledelse. »

« Tidlig i 2023 rapporterte Mark Gurman at Apple på ubestemt tid hadde utsatt lanseringen av en fullverdig AR-brille på grunn av "tekniske utfordringer" og redusert arbeidet med den. Gurmans nye rapport kan signalisere begynnelsen på en gjenoppblomstring av slik innsats.»

Kilde:

https://mixed-news.com/en/apple-considering-smart-glasses-report/?amp=1

ER NÅ DE TEKNISKE PROBLEMENE LØST AV POLIGHT MED LASERBEAM?

🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏

Hvorfor kommer Apple Glasses i 2024:

Kilde:

https://youtu.be/SLP48EoYlhk?si=0-m33reB30wArscv

🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏

Har nok vært planlagt over en lengre periode og mitt bet er at Apple går inn i Twedge som partner og utvikler (uoffisielt)

https://youtu.be/aaPorKHXem8?si=YMj5zb8r91at3luy

🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏

Redigert 25.03.2024 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
klaesp
04.03.2024 kl 09:19 4344

Takk, ser ingen grunn til at du skal hausse opp selskapet som du gjør. Det var jo 99.9 % sikkert at tlens var i APV .
rosgun
04.03.2024 kl 06:37 4461

Om 365 dager er det guidet emisjon- helt korrekt og veldig bra at du har tanker om dette Klasep- argumentajsonen er som vanlig på et høyt nivå… se heller dette som en fordel at er guidet, da er iallefall dette en trygg havn i 365 dager og kjempefint at du skriver dette flere ganger om dagen, det er en bra innsats av deg. Tusen takk🥰
rosgun
04.03.2024 kl 06:15 4492

Som sagt så gjort, Varjo har frem til sommeren bestemt «å ikke offentliggjøre» at de har funnet «gull i brønnen». De har fra før en rekke opplæringsprogrammer for det amerikanske forsvaret og vil anta at de bruker muligheten for å ta mest mulig av forsvarsindustrien i verden når de har muligheten… … her vil det også et kappløp mellom flere etterhvert, men Varjo har nok et stort forsprang på MR som er steget opp fra VR og AR… simulering av situasjoner i MR vil også kunne brukes på slagmarken og bli et helt sinnssykt opplegg, og hva vet vi om hva som rører seg med Varjo og 🇺🇸. Akkurat det er nok en godt bevart hemmelighet, men at det vil skje store og spennende ting med Varjo og økende bestillinger fra Polighr skulle det være liten tvil om.

Hvor fort denne prosessen går vet jeg ikke, men de skulle ha nok penger og forbindelser til å kapre store deler av dette markedet…..

Tipper også at fremtidens krigere går mer over til droner og AR briller og til slutt krigsroboter og hva er mer naturlig å tenke seg at de vil benytte seg av det best og dyreste utstyret i Industrial segmentet…. Her sitter pengene løst og det spares ikke på noe verken fra USA eller EU…

Teknologi vil kunne avgjøre eller ha stor innvirkning på nåtidens og frwmtidens krigshandlinger…. Kongsberggruppenngjørndetngreit om dagen, og tenker ordreboken til Varjo fylles kraftig opp også etterhvert.

Tipper at de har mange tanker om hvordan de skal går frem, men trenden som vi også leser i Dagbladet er god reklamenogsånfor Polight uansett…. Etterhvert går vi med appleglasses hele gjenger og VR sett om det er noe dypere, f eks skole og utdanning..

Tar man et lodd i Polight nå vil man iallefall få inngang til dette markedet som nok vil komplementere telefoner og til slutt ta over helt… ser ikke helt hvorfor ikke🍏🦄🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️
Redigert 04.03.2024 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
digitalnaboen
03.03.2024 kl 23:57 4566

Denne artikkelen var på topp i Dagbladets søndagsutgave det meste av dagen: https://www.dagbladet.no/nyheter/vi-trenger-dette-helst-i-gar/81051669 Vet ikke om polight er i dette produktet men det er et norsk prdusert aoftware i allefall. Om ikke annet begeistringen viser at det kommer til å bli en enorm vekst for proffe AR devices og vi vet i det beste proffe AR produktet er er det polight.
rosgun
03.03.2024 kl 23:30 4574

Du er nok inne på det her Tigana………et skikkelig race er igang og regner med fler har fått med seg dette…..

Det blir noen flotte spennende år vi kan se frem til….

Det virker som makro har kommet vekkfra bunnen og inflasjonen er på vei ned og at rentene på litt sikt skal nedover…

Tipper at 2025 vil bli et kanonår for Polight og MR når Varjo slipper opp til sommeren og apple er ferdige med sin eksklusive salgsperiode på glasses til midten av 2025….

Dette blir et realt showcase🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🍏🤓
Tigana
03.03.2024 kl 20:19 4694

Det blir et race ja, om hvem som kommer først med virkelig gode consumer AR briller av Apple og Meta (de Ray-Ban brillene er ikke slike).
Gjør selv et søk på ESPACENET og søk på ordene Tunable-lens. Der plukket jeg kjapt ut dette patentet fra Meta. CEO Isaksen var kjapp med å peke på sine egne briller på Q4. Så min mening er at TLens og sikkert også TWedge er en forutsetning i disse consumer AR brillene når ting må være smått og raskt. Bygger det også på utsagnet fra CEO sa om at det lar seg ikke gjøre uten poLight teknologien.
Og en annen ting, det blir en helt annen omsetning når AR kommer i vanlige briller.

https://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?II=2&ND=3&adjacent=true&locale=en_EP&FT=D&date=20240125&CC=US&NR=2024027722A1&KC=A1
Redigert 03.03.2024 kl 20:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.03.2024 kl 10:56 4978

Artikkel fra 26.2.2024

Apple vurderer angivelig et produkt som ligner Ray-Ban Meta smarte briller

https://mixed-news.com/en/apple-considering-smart-glasses-report/?amp=1


….. og ifølge videoen vil de også bruke Rayban briller som vil ta de raskere til markedet. Meta kommer med ny brille tidlig 2025 med headup display…. Apple har dårlig tid nå, og må bevise sin overlegenhet teknologisk for ikke å komme bakpå…..regner med det var derfor Isaksen sa at alt gikk etter planen og kjempe bra på Q4 med kunden og at tidsplanen gikk akkurat som planlagt…

Mao er det et rotterace mellom Meta og Apple for øyeblikket, AVP var nok bare forløperen til noe større og med Meta sin tilbakemelding så har nok Apple nøye planlagt at de hele tiden sitter med et ess i ermet og det er appleglasses….( takket være polight)

https://www.inc.com/jason-aten/mark-zuckerbergs-response-to-vision-pro-gets-1-thing-right-its-bad-news-for-apple.html



Redigert 03.03.2024 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.03.2024 kl 09:47 5022

Er det utenkelig om Polight oppnår super unicorn status egentlig???

Tenk på følgende sammenstilling fra polight og i siste apple patent sluppet for 2-3 uker siden:

Polight:

TLens ® (Tunable Lens) erstatter ikke bare tradisjonell VCM-teknologi for autofokus. I stedet muliggjør den en rekke helt nye opplevelser, brukstilfeller og måter å bygge innovasjon på og hjelpe deg med å differensiere. TLens ®s unike funksjoner inkluderer:

Apple :

Apple vinner et patent på fremtidens smartbriller med et unikt justerbart linsesystem som kan være revolusjonerende

Konklusjon/hypotese:

Alle er enige om at kamera har kommet for å bli, og at briller og kanskje i fremtiden kun blir en linse direkte på øye t, er det vi trenger for å følge med på snap, meldinger osv osv …

Alle er sikkert enige om at det hadde vært fint om man hadde begge hender fri og kunne bare brukt blikket til å sweipe og slippe å ta telefonen for å sjekke alt mulig…..( både trafikksikkert og praktisk)

Alle er sikkert enige om at den ENE produsenten som satt på patentet til det som muliggjør denne bruken ville vært i en unik situasjon I VERDEN. ?

….. at dette selskapet tilfeldigvis er norsk og at alle nordmenn som leser og forstår dette er heldige…….

HVORFOR ?

…de kan på mandag kjøpe en aksje til slikk og ingenting på all time low på 2017 nivåer akkurat nå…….

Og til de som ikke tror det er smart….. kan spare seg for uargumenterte argumenter om fjas og tull, det er bare forstyrrende for de som tar dette seriøst, så vær så snill og vær konstruktive på kritikken…..

Jeg synes dette er viktig å formidle, da mange sliter økonomisk, og sikkert har fulgt meg i mange år…. Men nå folkens, helt ærlig og oppriktig…. dette er et kjøpsnivå som aldri kommer tilbake….. og grunnen til det er bl.a at det ikke er noen emisjon før om 1 år og på helt andre nivåer enn idag…. det blir kun ett komma ( , ) på himmelferden.

Et velmenende råd for de som kjøper lite eller få aksjer…. Jeg tenker iallefall at dette er seriøst tech som det kan få blitt, med en doktor som leder, så her er seriøsitet og tillit 100% tilstede….

Et svært gunstig kjøp som selv ikke noen skjønner hvor kom fra bortsett fra en 🤠 som solgte og kjøpte til seg selv i samme konsern (nordnet) ( svensker er smarte i tech, men også frekke- kanskje et stikk til Ola dunk, hva vet jeg)

Men, uansett:

Vær tidlig ute mandag og kjøp på billigere/samme kurs som sjefen sjøl (kr 11)

Lykke til folkens ❤️🍎❤️
Redigert 03.03.2024 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.03.2024 kl 09:06 5082

Tror timeglasset er i ferd med å renne ut nå dessverre, og ser ingen som helst grunn til kurs under 25 som kursen stod i før AVP….og veien opp dit skal gå som varm kniv i frossent smør da det er kjente nivåer og ifølge de som er opptatt avTA så vll den gå dit uten betydelige korreksjoner…

Men tror ikke det stopper der heller med det første, hvem vet…… et stykke opp til 10 mrd i mcap…..🦄🤣🤣🤣
… (ca kr 80)
🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

https://www.dn.no/teknologi/disse-kan-bli-norges-neste-milliardeventyr/1-1-5672742?zephr_sso_ott=AhQkcW


Artikkel ble skrevet 23.6.2016 :

« Selskapet har utviklet en helt ny type kameralinse, som kan trekke seg sammen og bøye seg – akkurat som det menneskelige øyet.

DN skrev tirsdag at Polight akkurat i disse dager , som verd­setter selskapet til et sted mellom 400 og 500 millioner kroner før emisjonen.

Etter emisjonen vil selskapet verdsettes til over 600 millioner kroner.»

🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄
For uvitende mennesker er unicorn i dagens marked verdsatt høyere enn i 2016 inflasjon:

« A "unicorn" is a privately-owned startup business worth more than $1 billion. In venture capital companies, the term unicorn is often used. The first person to use the word was Aileen Lee, who works in venture capital. You have to think outside the box if you want to find a unicorn.»

🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄

Til info finnes også noe som heter super🦄x🦄:

Is Apple a unicorn company?

“Hectocorn or super unicorn” are those companies whose valuations are more than $100 Billion. These companies are mainly tech related. Hectocorn companies are Apple, Google, Microsoft, Facebook, Oracle, SpaceX, Cisco etc.25. jan. 2023

🦄x🦄. 🏃‍♀️🏃‍♂️🏃🏾. 🦄x🦄 🏃‍♀️🏃‍♂️🏃🏾. 🦄x🦄

100 mrd tilsvarer isåfall kurs på kr 6400 i Polight
Redigert 03.03.2024 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
klaesp
03.03.2024 kl 08:53 5104

Bare til å avvente til emisjon kommer
Vil tro de setter emisjon i løpet av Q4 da pengene tar slutt tidlig 25

Intervall 5 til 7kr...
rosgun
03.03.2024 kl 08:21 5126

At selskapsverdien skal i 🦄staus på 1 billion 💲FØR 2025 er jeg ikke lenger i tvil om……. På slutten av 2024 vil det skje MYE i Polight med ramp up og liste over hvem som slipper hvilke briller i 2025….. og det blir helt rått og se hvor høyt kursen skal gå……og det vil nepper være bare enkelt å få tak i aksjer heller, da antall aksjer er svært beskjedent i forhold til tilsvarende vekstselskaper…..

Så vil du finne gull på børsen til uka, så kjøp Polight og ta ferie 1 år så kan du se hva du vil tjene av penger på 1 år runnuten å løfte en finger…

Med den inngangen jeg fikk personlig ser jeg ingen grunn til å gjøre noe annet, det er helt sikkert
Redigert 04.03.2024 kl 06:31 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.03.2024 kl 07:53 5143

Tipper at Apple slipper brillene på slutten av 2024….i midten av 2025 blir det gearet opp og antar at resten av all major players har avtale med Polight om å slippe sine briller…

Alle må forstå at dette er nøye planlagt og at både Varjo og Apple krever eksklusivitet en periode før andre kan slippe sine briller….

Av den grunn vil det derfor ta litt tid, men jeg tenker iallefall at man kan senke guarden litt selv og vet at man har hatt eller vært så heldig med inngang under kr 10,-( som i seg selv er sinnssykt)… Isaksens siste innsidekjøp på kr 11 står fortsatt, og er jo bare helt villt…..

For de som ikke er inne, håper jeg for deres del at det blir mulig å kjøpe under10-tallet på mandag, men hvem vet…kanskje 11 blir mulig…..men bra det også da tross alt🍎↗️🍏❤️🚀🤓🇺🇸🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🏃🏾🚲🚲🚲🚂🚂🚂🦄

Redigert 03.03.2024 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.03.2024 kl 07:39 4860

Igjen folkens……. her er det nok garantert planlagte release rekkefølge på all major players……..og ikke tilfeldig rekkefølge…..

Dere må huske på at Varjo har bånd til Polight fra veldig langt tilbake. Folk i Varjo drev i Nokia, og Polight hadde i starten avdeling i denne teknologibyen i Finland….
Så at de dikk være først i Industrial og får «goder» av Polight for å sikre patenter frem til sommeren er rett og rimelig og en del av avtalen som ble gjort for mer enn 15 år siden…..

Så var det consumer da, og hvem andre enn apple som har vist interesse for Polight siden starten, og ønsket å kjøpe selskapet helt tilbake til 2014 er nr 1 på release i consumer….

Også dette er en avtale som Polight garanter inngikk tidlig…..

Tim Cook er en ihuga fan av MR sies det og er helt i tråd med Steve Jobs visjon om å skape trender i markedet….noe Isaksen selv uttalte på Q4… Apple skaper trender….. neste bølge blir apple glasses to the masses…. Så får de andre lov til å komme etter….. og med tosifret POC under arbeid er det bare et tidsspørsmål før markedet modnes til trenden….

Jeg er ikke i tvil om denne teorien på bakgrunn av historien…..

Som det ble sagt i polight podden for noen mnd siden, skal AR fungere MÅ du ha tlens, det MÅ du ikke ha feks i telefon….

MÅ betyr MÅ……


Isaksen gjentok dette også på Q4, men da var det kunden gjennom mange år som sa det: MÅ HA det, ellers fungerer det ikke, så nå har Isaksen sagt det i 17 år, og nå bekrefter selvste Tim Cook det samme: MÅ HA DET!!!

Så naiviteten og tvilen håper jeg har gått inn selv hos de som ikke har fått utdelt så mye intelligens fra moder jord:

Alle i MR briller MÅ ha det!!!! Om det er viderutviket i display og twedge eller på annen måte, alle må ha teknologi fra Polight!!!!
Redigert 03.03.2024 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.03.2024 kl 07:28 4869

Den patenterte teknologien ville bruke en stabel linser for hvert øye, fylt med "spenningsmodulert optisk materiale." I tillegg ville linsene ha elektroder rundt seg, som ville bli brukt til å tilføre strøm til det optiske materialet mens du er på farten. Brillene skal angivelig også bruke øyesporing for å justere brukerens syn bedre.
rosgun
03.03.2024 kl 07:14 4864

Tuneable 🍏lens for 🍏glass, patent fra 26.1.2024:

«Apple vinner et patent på fremtidens smartbriller med et unikt justerbart linsesystem som kan være revolusjonerende»

https://www.patentlyapple.com/2024/01/apple-wins-a-patent-for-future-smartglasses-with-a-unique-tunable-lens-system-that-could-be-revolutionary.html

Merk:

«Synskarakteriseringsprosessen kan inkludere justering av den optiske kraften til linsen til brukeren indikerer at et objekt sett gjennom linsen er i fokus»

«Styrekretser kan justere den optiske kraften til linsen ved å tilføre kontrollsignaler til en rekke elektroder«

« Apples fremtidige smartbriller med justerbare linser. Med dagens Apple Vision Pro kan ekstra Zeiss reseptbelagte linser koste brukere omtrent 600 USD per par, ifølge Bloombergs Mark Gurman. Med Apples fremtidige smartbriller vil de bruke et avansert justerbart linsesystem som, mer enn sannsynlig, ikke har en ekstra kostnad.»

«Kontrollkretsen kan justere plasseringen av det optisk distinkte området slik at det forblir på linje med brukerens blikk."

Redigert 03.03.2024 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
rosgun
02.03.2024 kl 13:18 5307

Du kan jo sjekke EnSu, hva de har brukt? Polight ligger jo 5 hestehoder foran disse på 1/10 av tiden og har levert.

Og hvor mange emisjoner har ensu hatt..?


Tror du har ett stykke å gå i forståelsen på techaskjer og marked readyness.

Ensu har i tillegg en konkurrent i Kina med atombatterier som allerede har levert batterier,, og derfor er jeg ute av Ensu før det kommer for en dag hos menigheten. Ensu og Idex var jeg mye inne i før, men har innsett at det er svært høy risk…..og den risikoen kommer for en dag igjen til uttrykk. Markedspotensialet var der i begge, men er borte/fases ut.

Samsung lanserer helsering nå, hvor er ensubatteriet i denne??

Nei, Polight blir en sikker vei til rikdom mener jeg personlig… men at en emisjon om ett år skaper panikk blant dagens aksjonærer er jeg sjokkert over…..

Tenk motsatt, tenk at et helt år uten emisjoner er guidet fra selskapet…. Jeg tenker også at jo høyere kursen går i mellomtiden, jo mer penger får de inn i selskapet, mer blir de verdt og jo mindre aksjer og utvanning trengs. Fremtidige emisjoner vil derfor ha mindre å si for aksjonærer som går inn på disse kunstig lave nivåene om dagen.

Detre var et hint fra Isaksen om å skru opp kursen, og samtidig vet han at han har en vinner i apple, men noe tydeligere måte å si dette på for en DR…. ( Isaksen)… får man ikke…

Jeg tenker at de som er intelligente nok til å tolke signaler og koder som sendes ut blir de store vinnerne i Polight aksjen…

Bermen blir med her kun pga flaks og ikke intelligensen som nevnt i forrige avsnitt…de samme folka finner du nok dessverre i ensu og idex nå også..

Sorry, men lang erfaring og grundig feltarbeid trumfer det meste ❤️

↗️↩️

Angående styret : sjekk google og linkedin- jeg tror du blir fornøyd❤️
Redigert 02.03.2024 kl 13:48 Du må logge inn for å svare
klaesp
02.03.2024 kl 13:06 5324

Ja, håper de lykkes. Spørsmålet er om dagens ledelse og styre kan levere noe av verdi til aksjonærene,?

Hva har de levert til nå?

I mellomtiden vil det bli behov for tilførsel av kapital via emisjon slik selskapet guider.
«Deretter vil det være behov for ytterligere kapital for å fortsette Polights planlagte kommersialisering av TLens-teknologien», skriver selskapet.

Selskapet brukte 10,4 millioner på forskning og utvikling, fra 6,1 millioner ett år før.

Utgiftene til markedsføring økte til 5,9 millioner, fra 3,7 millioner året før, grunnet økt bemanning.

Administrative kostnader økte til 8,2 millioner i kvartalet, fra 5 millioner ett år før. Dette er blant annet knyttet til aksjeopsjoner til de ansatte.
rosgun
02.03.2024 kl 12:13 5376

Isaksen har 30 års erfaring fra ledelse i tech selskaper….

Ting tar tid og markedsbehov endres raskt er hans erfaring…

Og overbevise et inngrodd marked og deres ingeniører tar tid, og det eneste en kan gjøre er å bygge referansebaser, og det vil de gjøre mere av….

Mange små og mindre produsenter adopterer det de største gjør, derfor var Varjo utrolig viktig i Industrial og Apple blir viktig i Consumer.

Allikevel ligger ketchupeffekten frem i tid da ting faktisl tar tid og er avhengig av makro og trender og ikke minst kvaliteten på det som kommer i markedet…..

Men, for at publikum skal oppleve kvalitet i brille må de faktisk bruke polight….

Verre er det ikke, når dette lyset går opp for verdens forbrukere….

Se det store bildet og litt lenger frem enn 2024 så vil du nok forstå❤️

Et råd: Overfør eller kjøp noen aksjer nå til barn og barnebarn….. de vil nok sette pris på gaven om noen år også….❤️

Det er faktisk noe jeg skal gjøre på mandag selv før det blir for kostbart- bare er tips❤️

Redigert 02.03.2024 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
klaesp
02.03.2024 kl 12:01 5397

Hvis polight har et så unikt produkt som alle vil ha, hva er da årsaken til at de ikke klarer å signere kontakt (er)?
digitalnaboen
02.03.2024 kl 11:58 5409

Noen har våte drømmer at andre skal mislykkes og tape penger tydeligvis Klaesp. Det er vel fordi nest etter gleden av å lykkes, finner noen mennesker glede i at andre mislyykkes og gjør sitt beste for at det skjer. Normale mennesker passser sine egne saker. Min personlige mening er det må være noe fundamentalt galt med mennesker som gang på gang skriver drittmeldinger kun om en aksje de ikke eier. Hva er motivasjonen din? Du skriver gang på gang at det kommer en emisjon, det har alle fått med seg. Du trenger ikke skrive om det 20 ganger unntatt om du er direkte ondskapsfull.,

Du spør har selskapet fått noen større ordre i de siste 5 årene? Ja de har fått mange ekstremt viktige ordre. De er snart ledende innen flere områder. De har fått ordre på epokegjørende medisinsk utstyr, og hylles av den medisinske industrein for det. Forskere tror deres produkt kan bl. annet bidra til at alzheimer sykdommen kan finnes ut av. De har fått ordre til det beste AR produktet som finnes på markedet, et produkt i motsetning til Apples konkurrende produkt, ikke gjør folk svimle og kvalme, Produktet med TLens får bare kjempeskryt, mens Apple registerer de får sitt AR produkter i retur. Mange store aktører banker på døra fordi det er det mest avanserte produktet på markedet innen sin nisje enten det er scannerlesing, selfie kamera, medisnske kamera eller AR / MR produkter. Pluss at har kommet i mobiltelefoner. Neida alt som er positivt, det skal du rakke ned på og overse Klaesp Du må av en eller annen grunn ha et enormt hat til Rosgun, siden du stalker hans tråder ved bare skrive totalt unødige innlegg .
Dette er kanskje ikke bare fantasier og drømmer, det Rosgun skriver her, ved at du påstår det er bare drømmer, lyver du for det vet du ingenting om. Igjen ondskapsfull og løgnaktig. Polight har potensiale til å bli og er en bedrift vi virkelig kan være stolte av å ha i Norge!
Redigert 02.03.2024 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
rosgun
02.03.2024 kl 11:25 5455

En sånn kommentar fra deg «har gått ut på dato dessverre»,

DETTE ER ET FUNN SOM ER UNIKT OG FOR DE SOM VIL FORSTÅ, FORSTÅR

🍏lens - I like it❤️

https://youtu.be/kFKMNCkTGvo?si=eypEwVfjnD7MgyFS

… og en annen ting: JEG ER IKKE PÅ DISCORD, der ble jeg kastet ut før jul…. også fordi jeg var for positiv, så det er veldig tydelig at den gjengen styrer som de vil….med sensur….

Jeg mener det da begynner å bli litt mye sekt preg og feil utvikling……

Polight er fortsatt det samme selskapet i mine øyne og at resten kommer etter og oppdager funn og har podd osv osv er bare bra, men dette funnet med 🍏lens på en offisiell trailer video fra Apple kan ingen ta ifra meg at JEG fant idag og det har ingen ting med verken discord eller menigheten der inne å gjøre….

Redigert 02.03.2024 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
klaesp
02.03.2024 kl 11:19 5474

Blir bare fantasier og drømmer dette, Ros

Har selskapet fått inn noe større ordre i år,eller de siste 5åra?

Fasit, nei..
Bare til å følge guiding fra selskapet og eventuelt delta i kommende emisjon.
rosgun
02.03.2024 kl 08:45 5636

Legg merke til EN viktig detalj på denne videoen :

https://youtu.be/kFKMNCkTGvo?si=eypEwVfjnD7MgyFS


🍏LENS


Sharp kaller tlens for polymer lens, kan det også være at apple har «døpt» t-lens til 🍏lens?

Isåfall tenker jeg på utsagnet til Isaksens «gåte»..

Jeg kan ikke si noe mer for da blir det for lett å gjette hvem big player er…..

Og husk…. Jeg husker vi var spente da han skulle hinte om første ordre i klokke, da sa han: Er nok en produsent som ikke er så kjent for de fleste… og det stemte bra. Ingen hadde hørt om det klokkemerket for barn…

Når han snakket om produsent på Q4 kan du si det var en litt mer selvsikker og arrogant Isaksen som heller ikke ville kommentere AVP og hvorfor ikke polight var i denne…..

Nei, NÅ er jeg faktisk 100% sikker på svaret på at jeg har løst gåten til Isaksen, og det var LETT allikevel med bakgrunn i at ALT STEMMER OG ALLE UTSAGN OG MELDINGER PEKER I RETNING AV APPLE GLASS, og når jeg så videoen på nytt idag og legger merke til at det jaggu meg står 🍏lens øverst i videoen hele tiden, er jeg 100% sikker på at dette var det ENDELIGE BEVISET OG DET JEG TRENGTE FOR ENDELIG BEKREFTELSE.

Hva skal jeg si???

Gratulerer til de som ikke har solgt og lykke til med lav inngang på mandag under kroner 10🇺🇸🍎

Mvh

Coock som ❤️-🍎LENS

Kilde:
En kanal som slipper kun ekte «trailers» fra produsenter.

Redigert 02.03.2024 kl 09:24 Du må logge inn for å svare
rosgun
01.03.2024 kl 20:45 5873

Apple skulle lansert glasses tidligere men les hva jeg fant:

« Det burde ikke være overraskende at Apple Glass ikke var en overraskelse "One More Thing", ettersom nåværende rykter hevder at førstegenerasjons AR/VR-headsettet har blitt forsinket til 2024 på grunn av bekymringer om produksjon og overoppheting.»

Kilde:

Jon Prosser til nettstjernestatus i 2020, førte til at han tok til YouTube for å forklare hva han vet om de dyre AR-brillene. En videorapport gir viktig informasjon om det Prosser hevder vil bli kalt Apple Glass

https://thedigitaltech.com/apple-glasses-2023/?amp=1


….. og igjen overoppheting blir det ikke med polight linser🍏
🦄



Redigert 01.03.2024 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Føre var
01.03.2024 kl 15:05 6007

Ja det gjør det gitt:)

Fin drahjelp det!
rosgun
01.03.2024 kl 14:39 6055

Kan forestille meg Varjo også som rimelige fornøyde og at de får utvikle briller til forsvarsindustrien i ro og mak…fremtil sommeren✈️

Er vel bare å se på objektet man skal treffe så smeller det både her og der🤓🇺🇸🚀🔫

De vil nok sikre seg noen patenter først før de vil avsløre noe ovenfor konkurrenter🚀🏋🏻‍♀️
Redigert 01.03.2024 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
digitalnaboen
01.03.2024 kl 13:03 6166

det er ikke noe problem fordi seff jeg har eget TV rom allerede så det er ikke noe problem med fjernkontrollen, Men hyggelig av og til sitte i samme rom Jeg ser bare uendelige muligheter på flere områder både i underholdning, undervisning, og jobbsituasjoner der teknologien til Polight vil være innebygget.

Max mekker. Det meste av det Rosgun skriver om må du ta med en klype salt.Det er usaklig å spørre om slikt selv om jeg forstår poenget ditt...
rosgun
01.03.2024 kl 12:44 6201

Ja, og det allerede maks 10 måneder til, så da er det slutt på å krangle om fjernkontrollen med kona🍏🤠🤓🇺🇸🏋🏻‍♀️🤣🤣

Isaksen sa ikke bare det gikk bra med kunden, men kjempebra og at lanseringen i 2024 var i rute, så da kan jo alle tolke det som et positivt eller negativt signal🤓🥰😘🍎🍏🤣🤣🚀🚀🚀
Redigert 01.03.2024 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
digitalnaboen
01.03.2024 kl 12:34 6224

det vil alltid være dritsekker på akjseforum det er bare slik det er . Isachsen holdt en presentasjon, den var ikke bra, og mange ting å sette fingeren på. Drittsekkene ser ikke bæret og det eneste de sier i erten hundre innlegg er det blir en emisjon. Javel, du må vel være imbessil hvis du ikke har fått med deg det. De hevdet emisjonen blir på korn, men jeg tipper emisjonen blir på 20.
Uansett, jeg ser for meg en fremtid i løpet av et år, der jeg sitter i god stolen med mine briller med styrke og med Polight teknologi og så sier jeg til Siri, Hei kan du hente frem Aftenposten på MR brillen min.N år jeg har lest avisen ferdig sier jeg, Kan du nå sette over på Telia play kampen mellom Manchester City og Arsenal. Nydelig bilde med krystallklar lyd rett inn på øret. Og min kone sitter og ser på lineær tv en eller annen reality greie. Alle fornøyde og kursen på Polight har gjort meg ganske velstående.
rosgun
01.03.2024 kl 12:22 6238

Dette er første gangen jeg har vært vitne til at folk frykter en emisjon og i beste fall en rettet emisjon til maks 15-20% rabatt fra daværende kurs hva enn dette måtte bli om 364 dager🤣🤣🤣🤓🍎

Svært ofte vil kursen dagen etter en rettet emisjon hente segninn eller i beste fall gå over gårsdagens kurs. Dette pga at finnsiering er i boks og vil ha null og niks å si i prinsippet på kursen annet enn positivt utslag…. Og særlig om det gjelder vekst og avtaler på plass som i Polight sitt tilfelle.

På grensen til komisk😂😂😂
Redigert 01.03.2024 kl 17:41 Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
01.03.2024 kl 12:19 6234

Ikke glem at Microsoft var tidlig ute med en brille i den sjangeren, som de leverte til den amerikanske hæren. Soldatene ble så sjøsyke ar de trodde de var i marinen. Nå har, visstnok, Microsoft, og Meta inngått et samarbeid, hvis jeg ikke tar helt feil, og det kan det kanskje komme noe interessant utav.
rosgun
01.03.2024 kl 12:15 6232

Hvorfor kursen ikke går raskere mot 15-20 kr er for meg en gåte akkurat nå🚀🚀🚀🥳🥳🥳🤠🤠🤠💰💰💰


Flere må vel se at kurs og risk/reward er lav og det er iallefall ingen fare for en emisjon med det første hvis noen er redde for dette😂😂😂😂

Vi får se etter lunsjen er ferdig kl 13 hva kursen kommer opp i idag😘💰🤠🏋🏻‍♀️🚀🍎🍏✈️🇺🇸
Redigert 01.03.2024 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
rosgun
01.03.2024 kl 12:13 6234

Husk : 1 lansering i 2024 på MR, og selvsagt er det Apple, luring han Isaksen, og har aldri hørt han være mer likegyldig på alle vertikaler på Q4 presentasjonen,…. Og stinn av selvtillit, jeg vil si på grensen til arrogant….

Det er det en grunn til:::

Målet er nådd med Industrial = Varjo og Consumer = Apple

… men kan han avsløre noe : NEI

Jeg ser ikke bort fra at flere småkjøper litt internt som vet mer enn oss om dagen på disse falskt lave nivåene……

Forrige innside kjøp fra Isaksen var på ca kr 11 for noen få måneder siden i forbindelse med emisjonen🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♀️🚀🚀🚀🚀🍎🍎🍎🍎🍏🍏🍏🍏
Redigert 01.03.2024 kl 12:14 Du må logge inn for å svare
rosgun
01.03.2024 kl 12:03 6260

Jeg er ganske sikker på at alt er planlagt til punkt og prikke her med at apple vil ha planlagt progresjon på bedring av teknologien. De skal alltid ligge et hestehode foran kundene og dette er jo vanlig… De startet ikke med iphone 17 ( eks apple glasses) men med iphone 4 ( eks AVP)…..

Alt er planlagt og de har en klar strategi… dette er ikke en impuls handling , men nøye planlagt gjerne 10-15 år i forveien og strategier for å få mest mulig penger og nyhetsVERDI ut av både nyheter, modeller og innovasjoner…

Denne videoen ble sluppet for 3 uker siden og skal treffe customer (med Polight i hovedrollen)er med mixed reality er mitt bet:

https://youtu.be/kFKMNCkTGvo?si=eypEwVfjnD7MgyFS

… og husk Isaksen : De er helt gira på Polight og det med god grunn: Uten Polight display løsning - INGEN APPLE GLASS, som kunden selv erfarte🚀🚀🚀🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♀️
Redigert 01.03.2024 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
digitalnaboen
01.03.2024 kl 11:58 6275

ja det er helt rått, Dette er slik jeg ble forklart av en venn som er ekstremt god når det gjelder teknologisk utvikling innen elektronikk. Det man kan spørre seg om er hvordan i h.. kan Apple være så tjukke i huet at når de vet at et konkurrende bedrift - riktig nok innen de proffe del av markedet - har lansert et produkt med Polight teknologi og de får bare positive tilbakemeldinger, så går Apple frem og lanserer produkt uten Polight teknologi. Dermed får de haugevis av produkter i retur fordi folk blir svimle og føler se uvel fordi den teknologien ikke fungerer godt nok. Den problematikken ble jo forutsagt av granskere på shareville . Spørs om APPLE før eller siden må krype til korset. EX sjef for Nordic Semiconductor har jo lykkes med leveranser til bl a Apple så vidt jeg har forstått og det er sikkert veldig bra å ha en slik mann i styret til Polight.
MaxMekker
01.03.2024 kl 11:16 6333

Hmm. mange takk for svar. Dette høres jo helt rått ut. Må lese meg opp på dette her.
digitalnaboen
01.03.2024 kl 11:14 6339

Slik jeg har forstått det, Max Mekker kan slike briller brukes av alle enten de har dårlig syn eller ikke, Du kan f. eks. lese aviser, som projiseres foran i passe avstand eller du kan jobbe med vanskelige oppgaver samtidig med at du ser veiledning i brillene når du jobber og du kan se den virkelige verden samtidig Eller du kan bruke dem i spill. Så vidt jeg har forstått kan øyne teoretisk brukes til å styre hva man ser i brillene. Dette er jo et stykke frem i tid men det er spådd slike briller både med AR og MR vil langt overgå omsetning av f. ek. mobiltelefoner. Her ligger Polight langt fremme og deres produkter er som skapt for den type produkter, både fordi de bruker piezo som medfører minimalt strømforbruk og fordi de kan lage mikroskopiske produkter i motsetning til f. ek. ordinære mekaniske Autofokus systemer