💰 FRO - Kursmål: 374,- 💰
Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Frontline till 374 norska kronor (366), upprepar köp
1.3.2024
Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Frontline till 374 norska kronor (366), upprepar köp
newsroom@finwire.se
1.3.2024
Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Frontline till 374 norska kronor (366), upprepar köp
newsroom@finwire.se
Redigert 26.05.2024 kl 20:24
Du må logge inn for å svare
LONG-INVEST
03.03.2024 kl 12:22
44354
543% opp på 5 år
49% bare i år
Samtidig store utbytter
Hvis den går opp til 374 kr så er nå jeg fornøyd
Skulle ønske jeg hadde mer her
49% bare i år
Samtidig store utbytter
Hvis den går opp til 374 kr så er nå jeg fornøyd
Skulle ønske jeg hadde mer her
nucleus
03.03.2024 kl 12:31
44325
Har Frontline jeg også, men synes 0,37 dollar/ aksje i utbytte for q4, er noe labert . Q1 blir dokk nok bedring..
LONG-INVEST
03.03.2024 kl 13:17
44240
Ja det var litt lavt , hadde trodd 0,5$
Tror det kan komme mer i neste kvartal
Huti konflikten gjør denne aksjen enda sterkere
Ingen av Fro sine båter går gjennom Sues kanalen
Tror det kan komme mer i neste kvartal
Huti konflikten gjør denne aksjen enda sterkere
Ingen av Fro sine båter går gjennom Sues kanalen
Redigert 03.03.2024 kl 13:29
Du må logge inn for å svare
102oktan
03.03.2024 kl 16:28
44015
Opec forlenger kuttene til Q2 2024. Mindre olja fra AG betyr mer olja fra USG. Det må vel være positivt? Chris tror på en kjøpsmulighet i morgon https://x.com/christankerfund/status/1764293115652067407?s=20
Redigert 03.03.2024 kl 16:29
Du må logge inn for å svare
desirata
04.03.2024 kl 01:55
43526
Alle Opec kutt er negativt. Hugsa når de kuttet i mars 2023, da FRO o.a. fallt 10%.
Uten Opec kutt blir det mere olje på markedet med lavere pris som igjen betyr mere forbruk og mere olje og frakte.
Uten Opec kutt blir det mere olje på markedet med lavere pris som igjen betyr mere forbruk og mere olje og frakte.
102oktan
04.03.2024 kl 21:47
43067
ibyx
05.03.2024 kl 10:16
42583
Spekuleres det i hvor lenge Saudi vil holde igjen?
https://www.ft.com/content/53ff038c-e399-444e-a4a6-1a72de078889
Dersom de slipper, vil det gjerne redusere tonn-miles fordelen for VLCC?
Samtidig som antatt billigere olje vil kompensere noe? Men hvor lenge?
Resultat: Oppover for å sette nye shorts over 250 igjen i FRO?
https://www.ft.com/content/53ff038c-e399-444e-a4a6-1a72de078889
Dersom de slipper, vil det gjerne redusere tonn-miles fordelen for VLCC?
Samtidig som antatt billigere olje vil kompensere noe? Men hvor lenge?
Resultat: Oppover for å sette nye shorts over 250 igjen i FRO?
oryx
06.03.2024 kl 09:46
41535
FRO blir sterk en uke fremover nå, da mange vil inn for å få med seg utbyttet. Momentumet er sterkt. Ser Frontline over 300 kroner innen kort tid nå 💰💰💰
ibyx
06.03.2024 kl 13:27
41330
254,55. Det ble kanskje tradertopp en ukes tid?
Ned å bunne mot 240 før neste forsøk på 260?
Klynger seg rundt 50kUSD+ med enkelte avvik?
Det blir gjerne for lite for radikale oppbrudd..
https://app.tankersinternational.com
I hvilken grad gjenspeiles økte flåteverdier i dagens kurs?
Ned å bunne mot 240 før neste forsøk på 260?
Klynger seg rundt 50kUSD+ med enkelte avvik?
Det blir gjerne for lite for radikale oppbrudd..
https://app.tankersinternational.com
I hvilken grad gjenspeiles økte flåteverdier i dagens kurs?
ibyx
07.03.2024 kl 11:07
40572
Ikke "nødvendig" eller mulig å presse ned til 240 før det siktes mot 260+?
54.900 i VLCC dagsnitt står i toppen på Tradewinds siden nå...
FRO skal gjerne være litt i "front" der med sin ganske nye flåte?
😅
54.900 i VLCC dagsnitt står i toppen på Tradewinds siden nå...
FRO skal gjerne være litt i "front" der med sin ganske nye flåte?
😅
Redigert 07.03.2024 kl 12:18
Du må logge inn for å svare
ibyx
07.03.2024 kl 12:15
40487
Dette er kanskje viktigere for Hafnia? Men ringvirkninger kan komme?
https://www.tradewindsnews.com/tankers/tankers-carrying-russian-oil-barred-from-turkish-port-as-sanctions-pressure-grows/2-1-1609131
https://www.tradewindsnews.com/tankers/tankers-carrying-russian-oil-barred-from-turkish-port-as-sanctions-pressure-grows/2-1-1609131
ibyx
07.03.2024 kl 12:41
40444
Kun 4 hele børsdager før den går ex-utbytte 14 .mars!
Hvor billig kan man få kjøpt utbytte innen den tid?
Hvor billig kan man få kjøpt utbytte innen den tid?
ibyx
07.03.2024 kl 22:48
39947
Ferskt intervju med Barstad som kanskje vil interessere noen....
https://youtu.be/v-vu8Z5sUaE?si=oSabW9PTIcY9oOoD
....
On the issue of where we are in the supercycle: We haven't even sat down for dinner yet... 😅🎪
https://youtu.be/v-vu8Z5sUaE?si=oSabW9PTIcY9oOoD
....
On the issue of where we are in the supercycle: We haven't even sat down for dinner yet... 😅🎪
Redigert 07.03.2024 kl 23:00
Du må logge inn for å svare
Anden
08.03.2024 kl 09:31
39344
Ja! Skal ikke se meg tilbake før vi har passert kr 260 med klar margin😊👌😎
ibyx
08.03.2024 kl 09:34
39337
Det vil gå nok gå på det jevne med de ganske så forutsigbare traderkurvene...
Med andre ord re det håp om å se kursen bikke litt under 240 igjen?
Vesten til østen betaler vel best for tiden
Almi Titan (2018 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Brazil/China Petrobras Almi Tankers (TCE: RV USD 57K @ 81 days / Actual USD 61K @ 76 days)
Med andre ord re det håp om å se kursen bikke litt under 240 igjen?
Vesten til østen betaler vel best for tiden
Almi Titan (2018 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Brazil/China Petrobras Almi Tankers (TCE: RV USD 57K @ 81 days / Actual USD 61K @ 76 days)
ibyx
08.03.2024 kl 14:30
39119
Ikke sant?
Tanker FFAs, clean strong:
- VLCC +1%
- Aframax +1%
- LR1 +5%
- MR TC6 +1-4%
- MR TC14 +3%
https://twitter.com/christankerfund/status/1766082448629350607
Her skal det være muligheter for at traderbunnen presses litt mer! 😅🎪
Tanker FFAs, clean strong:
- VLCC +1%
- Aframax +1%
- LR1 +5%
- MR TC6 +1-4%
- MR TC14 +3%
https://twitter.com/christankerfund/status/1766082448629350607
Her skal det være muligheter for at traderbunnen presses litt mer! 😅🎪
Schenk
08.03.2024 kl 22:05
38712
Takk Ibyx for at du la inn Barstad intervjuet, spennende å høre.0 Min egen horisont styrkes: Her må man ha is i magen. I tillegg til kurstigning vil vi få flere kvartaler med solide utbytter
ibyx
11.03.2024 kl 15:49
37579
2-3 kroner til nå så er det på tide å gå inn igjen?
Ikke lett å treffe bunnen helt nøyaktig...
Ikke lett å treffe bunnen helt nøyaktig...
Redigert 11.03.2024 kl 15:50
Du må logge inn for å svare
ibyx
11.03.2024 kl 15:54
37551
Ed melder:
TC1 (Meg-Japan, LR2) +10%
TC20 (Meg-Europe, LR2) +4%
TC2 (Europe to US E Coast, MR) +22%
Fleet-weighted average MR rates: $45,900/day
https://twitter.com/ed_fin/status/1767176811681571206
Er vel spesielt bra for Hafnia dette, men LR2 har vel FRO ca 16 av nå?
TC1 (Meg-Japan, LR2) +10%
TC20 (Meg-Europe, LR2) +4%
TC2 (Europe to US E Coast, MR) +22%
Fleet-weighted average MR rates: $45,900/day
https://twitter.com/ed_fin/status/1767176811681571206
Er vel spesielt bra for Hafnia dette, men LR2 har vel FRO ca 16 av nå?
ibyx
11.03.2024 kl 19:38
37326
Ikke håpløst dette?
Sanam (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) USG/China Unipec (Hou) Bahri Oil Transportation (TCE: RV USD 49K @ 110 days / Actual USD 82K @ 79 days)
Men FRO er det jo ikke...
Sanam (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) USG/China Unipec (Hou) Bahri Oil Transportation (TCE: RV USD 49K @ 110 days / Actual USD 82K @ 79 days)
Men FRO er det jo ikke...
ibyx
12.03.2024 kl 09:12
36880
Tendenser?
Alter Ego (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) ECMex/Korea Hyundai Oilbank Heidmar (TCE: RV USD 54K @ 115 days / Actual USD 74K @ 91 days)
Alter Ego (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) ECMex/Korea Hyundai Oilbank Heidmar (TCE: RV USD 54K @ 115 days / Actual USD 74K @ 91 days)
ibyx
12.03.2024 kl 09:50
36793
"Markedet leter etter traderbunn" idag også!
Femte dag i rødt! 🎪👍
Det *kan* være rom for en 10% swing fra årsbeste?
Da skal det være inntil ca 2% mer nedside?
Femte dag i rødt! 🎪👍
Det *kan* være rom for en 10% swing fra årsbeste?
Da skal det være inntil ca 2% mer nedside?
Redigert 12.03.2024 kl 09:54
Du må logge inn for å svare
ibyx
12.03.2024 kl 09:58
36780
Kursmål har vel knapt vært høyere? Nå er også laveste kursmål tatt ut (men ingen har salgsanbefalig så den er jo litt artig)
Mean consensus
BUY
Number of Analysts
9
Last Close Price
22.7 USD
Average target price
26.9 USD
Spread / Average Target
+18.50%
High Price Target
32 USD
Spread / Highest target
+40.97%
Low Price Target
22.3 USD
Spread / Lowest Target
-1.76%
Mean consensus
BUY
Number of Analysts
9
Last Close Price
22.7 USD
Average target price
26.9 USD
Spread / Average Target
+18.50%
High Price Target
32 USD
Spread / Highest target
+40.97%
Low Price Target
22.3 USD
Spread / Lowest Target
-1.76%
(",)Aksjel
12.03.2024 kl 11:21
36646
Si ifra når middagen starter, imellom tiden står jeg i baren og drekker meg beautifuuul :-)
https://www.youtube.com/watch?v=v-vu8Z5sUaE
https://www.youtube.com/watch?v=v-vu8Z5sUaE
ibyx
12.03.2024 kl 11:52
36574
‘It’s like the Wild West’: Battle ignites for shipyard space and secondhand vessels
Owners may have cash but with newbuilding slots in short supply secondhand ships are fiercely fought over
https://www.tradewindsnews.com/opinion/-it-s-like-the-wild-west-battle-ignites-for-shipyard-space-and-secondhand-vessels/2-1-1610435
Owners may have cash but with newbuilding slots in short supply secondhand ships are fiercely fought over
https://www.tradewindsnews.com/opinion/-it-s-like-the-wild-west-battle-ignites-for-shipyard-space-and-secondhand-vessels/2-1-1610435
stockwalker
13.03.2024 kl 07:38
36081
Mange norske aksjer er attraktivt priset, skal vi tro investeringsdirektør Håvard Nesheim i Conceptor Invest.
Nesheim er særlig positiv til John Fredriksens tankrederi Frontline – selv etter at kursen er mangedoblet på få år. Bare det siste halve året er aksjen opp 45 prosent.
– Tankmarkedet er ekstremt stramt. Det skal også mye mer til at rederier kontraherer båter nå enn før, fordi man ikke vet hvilken rolle fossil energi spiller om 20–25 år. Jeg tror markedet vil eksplodere til slutt, og at rater og aksjekurser vil gå til himmels. Først da skal folk kanskje få aksjene mine, sier Nesheim.
Også investor Martin Halvorsen har tro på shippingaksjer fremover, og peker på at den forrige syklusen varte i syv år. Den nåværende startet i 2020.
Alfred Berg-forvalter Leif Eriksrød er enig.
– Glasset er halvfullt, sier han.
Nesheim er særlig positiv til John Fredriksens tankrederi Frontline – selv etter at kursen er mangedoblet på få år. Bare det siste halve året er aksjen opp 45 prosent.
– Tankmarkedet er ekstremt stramt. Det skal også mye mer til at rederier kontraherer båter nå enn før, fordi man ikke vet hvilken rolle fossil energi spiller om 20–25 år. Jeg tror markedet vil eksplodere til slutt, og at rater og aksjekurser vil gå til himmels. Først da skal folk kanskje få aksjene mine, sier Nesheim.
Også investor Martin Halvorsen har tro på shippingaksjer fremover, og peker på at den forrige syklusen varte i syv år. Den nåværende startet i 2020.
Alfred Berg-forvalter Leif Eriksrød er enig.
– Glasset er halvfullt, sier han.
ibyx
13.03.2024 kl 09:38
35922
Siste dag inklusiv utbytte idag!
Nå får vi bare håpe den ikke går for mye!
Da blir bunningen imorgen mindre samtidig som prisen for evt flere utbytteaksjer idag blir mer attraktiv...
Nå får vi bare håpe den ikke går for mye!
Da blir bunningen imorgen mindre samtidig som prisen for evt flere utbytteaksjer idag blir mer attraktiv...
ibyx
13.03.2024 kl 09:47
6791
Morgennedsalget skaper attraktiv verdidiskrepans til Hafnia nå, men også til OET! 🎪👍
Redigert 13.03.2024 kl 09:51
Du må logge inn for å svare
ibyx
13.03.2024 kl 09:58
6818
Da ser vi at shorten faktisk er noe redusert siden forrige målepunkt 15. februar. Kan selvsagt ha endret seg etter 29.2.
Current Short Volume6,100,000 shares
Previous Short Volume6,330,000 shares
Change Vs. Previous Month-3.63%
Dollar Volume Sold Short$137.46 million
Short Interest Ratio / Days to Cover2.4
Last Record DateFebruary 29, 2024
Forøvrig var volumet på NYSE igår ganske lavt:
VOLUME: 1.45M
65 DAY AVG: 2.56M
57% VS AVG
Også OSE så langt er moderat:
VOLUME: 145.19K
65 DAY AVG: 1.33M
11% VS AVG
Current Short Volume6,100,000 shares
Previous Short Volume6,330,000 shares
Change Vs. Previous Month-3.63%
Dollar Volume Sold Short$137.46 million
Short Interest Ratio / Days to Cover2.4
Last Record DateFebruary 29, 2024
Forøvrig var volumet på NYSE igår ganske lavt:
VOLUME: 1.45M
65 DAY AVG: 2.56M
57% VS AVG
Også OSE så langt er moderat:
VOLUME: 145.19K
65 DAY AVG: 1.33M
11% VS AVG
Redigert 13.03.2024 kl 10:03
Du må logge inn for å svare
Cutter
13.03.2024 kl 10:04
6818
Siste dag inkl utbytte idag. Planer om å laste litt mer imorgen. Muligheter for at den faller litt mer enn utbytte? Noen som har statistikk på dette?
ibyx
13.03.2024 kl 10:10
6812
Regner fort med at den skal kjøres litt *ekstra* ned ex-utbytte. Det er visst litt tradertrenden hos "stortraderne" for tiden. Kfr Hafnia nettopp.
Samtidig kommer det nok litt an på hvor godt "de" har timet den kortsiktige tradersyklusen med ex-utbytte dato?
Det *kan* tenkes at kursen nå er nok i en kortvarig bunn til at det blir lite attraktivt "å ta gevinst" imorgen? 🎪🤔
Et par ratesprell kan også modifisere salgsgleden...
Eller melding om salg av et eldre skip?
Samtidig kommer det nok litt an på hvor godt "de" har timet den kortsiktige tradersyklusen med ex-utbytte dato?
Det *kan* tenkes at kursen nå er nok i en kortvarig bunn til at det blir lite attraktivt "å ta gevinst" imorgen? 🎪🤔
Et par ratesprell kan også modifisere salgsgleden...
Eller melding om salg av et eldre skip?
Hellboy
13.03.2024 kl 10:20
6812
Blir noen bra år i tank.
Nyheter om nybygg også, leveranse i des 2027.....
Tankers: Four VLCCs ordered at USD ~130m with delivery by Dec’27
• No end to the appetite for VLCC newbuilds at ever increasing prices and long
lead times. Ray Car Carriers is said to be behind the order for four VLCCs at
Hyundai Samho for a price of around USD 131m with delivery by Dec-2027
• With this, we count 45x VLCCs on order – equal to 5% of the fleet (6% for crude
tankers in general) and spot on the number of vessels built in 2000 and earlier.
• Before the RCC vessels are delivered in Dec’27, more than 70x VLCCs will turn
25 years old vs. an average scrapping age of 21 years since 2014
• A price of USD 131m equals a parity-rate of about USD 50k/day for a 10%
unlevered return, not including cost on capital tied up for years before delivery.
• Plugging this into our FRO-model we have the name at P/E 7x, and thus able
to sail-in 50% of the market cap. in earnings before these newbuilds arrive
Nyheter om nybygg også, leveranse i des 2027.....
Tankers: Four VLCCs ordered at USD ~130m with delivery by Dec’27
• No end to the appetite for VLCC newbuilds at ever increasing prices and long
lead times. Ray Car Carriers is said to be behind the order for four VLCCs at
Hyundai Samho for a price of around USD 131m with delivery by Dec-2027
• With this, we count 45x VLCCs on order – equal to 5% of the fleet (6% for crude
tankers in general) and spot on the number of vessels built in 2000 and earlier.
• Before the RCC vessels are delivered in Dec’27, more than 70x VLCCs will turn
25 years old vs. an average scrapping age of 21 years since 2014
• A price of USD 131m equals a parity-rate of about USD 50k/day for a 10%
unlevered return, not including cost on capital tied up for years before delivery.
• Plugging this into our FRO-model we have the name at P/E 7x, and thus able
to sail-in 50% of the market cap. in earnings before these newbuilds arrive
ibyx
13.03.2024 kl 10:22
6826
Tar med denne på FRO også idag. Legg merke til LR2 pilene som peker rett opp..
https://twitter.com/ed_fin/status/1767829733650124989
FRO skal jo ha rundt 16 LR2 igang nå.
https://twitter.com/ed_fin/status/1767829733650124989
FRO skal jo ha rundt 16 LR2 igang nå.
ibyx
13.03.2024 kl 10:27
6823
Spørs om ikke 240ish er et attraktivt nivå mtp utbytte og rask innhenting....
Smartness vs "smartness"?
Dagens LOD er over 20 kroner under nylig ATH 258,90 NOK
Smartness vs "smartness"?
Dagens LOD er over 20 kroner under nylig ATH 258,90 NOK
Redigert 13.03.2024 kl 10:29
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
13.03.2024 kl 10:32
6813
Er det normalt at non eco ligger høyere enn scrubber som det gjør på alle de første radene? Har "alltid" bare lagt på noen tusen i hodet for scrubber når jeg ser non eco rater, har det bare vært tullball fra min side?
ibyx
13.03.2024 kl 10:40
6788
Godt observert! Kanskje Hellboy eller andre har en god forklaring?
ECO/Noen ECO og skrubber for produktskip er ikke helt sammenlignbart med fx tilsvarende VLCC klassifisering tror jeg?
ECO/Noen ECO og skrubber for produktskip er ikke helt sammenlignbart med fx tilsvarende VLCC klassifisering tror jeg?
ibyx
13.03.2024 kl 10:51
6769
Få minutter siden...
Ser vi konturene av noe her? 15+ alder
Advantage Virtue (2009 - +15 Years VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) WAfr/East CSSA Stasco [+15 years old vessel] (TCE: RV USD 42K @ 66 days / Actual USD 52K @ 60 days)
Ser vi konturene av noe her? 15+ alder
Advantage Virtue (2009 - +15 Years VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) WAfr/East CSSA Stasco [+15 years old vessel] (TCE: RV USD 42K @ 66 days / Actual USD 52K @ 60 days)