💰 FRO - Kursmål: 374,- 💰
Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Frontline till 374 norska kronor (366), upprepar köp
1.3.2024
Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Frontline till 374 norska kronor (366), upprepar köp
newsroom@finwire.se
1.3.2024
Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Frontline till 374 norska kronor (366), upprepar köp
newsroom@finwire.se
Redigert 26.05.2024 kl 20:24
Du må logge inn for å svare
Gulltider
11.04.2024 kl 10:01
8752
Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities øker sine estimater og kursmål i tanksektoren i forkant av resultatrapporteringen for første kvartal.
Det fremgår av en sektorrapport onsdag.
Meglerhuset påpeker at tankrater har økt betydelig hittil i år ettersom forstyrrelser i Rødehavet har strammet til markedet ytterligere. Videre venter meglerhuset at inntjening i første kvartal stort sett vil være i linje med forventningene, mens estimater for andre kvartal burde øke betydelig, spesielt for eiere av produkttank og mellomstore råoljetankskip.
"Forstyrrelser ser ut som de er kommet for å bli, noe som burde innebære styrket produktfrakt over den sesongmessige svakere raffinerivedlikeholdsperioden. Deretter går vi inn i vintermarkedet, hvor vi også forventer at VLCCene
tar seg opp, potensielt sammen med saudiske volumer ettersom frivillige kutt lettes", heter det i rapporten.
Meglerhuset øker estimater stort sett over hele linjen for 2024, øker kursmål og gjentar sin kjøpsanbefalinger i forkant av førstekvartalsrapporteringen. Fearnley trekker blant annet frem produkttankrederier som Hafnia som toppvalg og argumenterer samtidig for at VLCC-navnene sitter med den beste risiko-belønningen på lang sikt, og fremhever Frontline og Okeanis Eco Tankers.
De økte 2024-estimatene til Fearnley er for å gjenspeile en høyere enn ventet run-rate inntjening gjennom andre kvartal 2024 i produkt- og mellomstore råoljetankskip.
"Vi har økte våre 2024 VLCC-estimater med 4 prosent til 55.000 dollar pr dag, Afra/Suez opp 10 prosent og produktrater opp 6 prosent i gjennomsnitt. Med sektoren som handles til 0,9-ganger P/NAV og 5-ganger 2024-estimat på P/E i gjennomsnitt, fortsetter vi å argumentere for at aksjer har solid oppside til hva vi forventer vil være en langsiktig opptur i tankmarkedet", skriver meglerhuset.
Oversikt over Fearnley Securities anbefalinger og kursmål:
Selskap Anbefaling Kursmål
Frontline Kjøp 310 (295)
Okeanis Kjøp 325 (295)
Hafnia Kjøp 105 (100)
Det fremgår av en sektorrapport onsdag.
Meglerhuset påpeker at tankrater har økt betydelig hittil i år ettersom forstyrrelser i Rødehavet har strammet til markedet ytterligere. Videre venter meglerhuset at inntjening i første kvartal stort sett vil være i linje med forventningene, mens estimater for andre kvartal burde øke betydelig, spesielt for eiere av produkttank og mellomstore råoljetankskip.
"Forstyrrelser ser ut som de er kommet for å bli, noe som burde innebære styrket produktfrakt over den sesongmessige svakere raffinerivedlikeholdsperioden. Deretter går vi inn i vintermarkedet, hvor vi også forventer at VLCCene
tar seg opp, potensielt sammen med saudiske volumer ettersom frivillige kutt lettes", heter det i rapporten.
Meglerhuset øker estimater stort sett over hele linjen for 2024, øker kursmål og gjentar sin kjøpsanbefalinger i forkant av førstekvartalsrapporteringen. Fearnley trekker blant annet frem produkttankrederier som Hafnia som toppvalg og argumenterer samtidig for at VLCC-navnene sitter med den beste risiko-belønningen på lang sikt, og fremhever Frontline og Okeanis Eco Tankers.
De økte 2024-estimatene til Fearnley er for å gjenspeile en høyere enn ventet run-rate inntjening gjennom andre kvartal 2024 i produkt- og mellomstore råoljetankskip.
"Vi har økte våre 2024 VLCC-estimater med 4 prosent til 55.000 dollar pr dag, Afra/Suez opp 10 prosent og produktrater opp 6 prosent i gjennomsnitt. Med sektoren som handles til 0,9-ganger P/NAV og 5-ganger 2024-estimat på P/E i gjennomsnitt, fortsetter vi å argumentere for at aksjer har solid oppside til hva vi forventer vil være en langsiktig opptur i tankmarkedet", skriver meglerhuset.
Oversikt over Fearnley Securities anbefalinger og kursmål:
Selskap Anbefaling Kursmål
Frontline Kjøp 310 (295)
Okeanis Kjøp 325 (295)
Hafnia Kjøp 105 (100)
ibyx
11.04.2024 kl 10:27
8716
Gulltider skrev Kommer daglig nye og høyere kursmål på FRO 💰👍
Men NYSE er mest opptatt av hva JPM og Jefferies sier?
DrOnline
11.04.2024 kl 12:45
8603
Bra dag i dag ja, herlig. Bare et generelt tips til folk som vil ha tilgang på analyser og sånt, uten å betale i dyre dommer, er å gå på twitter (x) og søke etter $FRO, så får du ganske ferske analyser, mange som legger ut veldig raskt.
ibyx
11.04.2024 kl 12:50
8671
De små innhentingene kommer like overraskende som gevinstsikringene!
4% raskt ned forleden, 4% raskt opp idag...
Innimellom er det litt "finting og luring"... 😅
4% raskt ned forleden, 4% raskt opp idag...
Innimellom er det litt "finting og luring"... 😅
Redigert 11.04.2024 kl 12:50
Du må logge inn for å svare
Anden
11.04.2024 kl 12:54
8774
Ja1 Supe dag. Herlig når tålmodighet lønner seg! Så spent på fortsettelsen!
ibyx
11.04.2024 kl 12:56
8946
Men slik er det egentlig med veldig mye på OSE nå. Tålmodighet på ca 7 dager så blir du belønnet hvis ikke du kjøpte for dyrt...
Det være seg Salmar, NOD osv.
"Sinusteorien" til ibyx er svært anvendbar over store deler av "systemet" nå... 😅
Det er antagelig svært relatert til hvordan roboter oppfører seg...
Det være seg Salmar, NOD osv.
"Sinusteorien" til ibyx er svært anvendbar over store deler av "systemet" nå... 😅
Det er antagelig svært relatert til hvordan roboter oppfører seg...
Redigert 11.04.2024 kl 12:58
Du må logge inn for å svare
ibyx
11.04.2024 kl 14:49
8852
Tett på kortsiktig potensiale nå?
Spennede å se hvordan NYSE tar dette!
Er jo ikke JPM eller Jefferies som oppgraderer...
Noen kan bli snurt over ikke å ha "fått beskjed" fra "sin megler"?
Spennede å se hvordan NYSE tar dette!
Er jo ikke JPM eller Jefferies som oppgraderer...
Noen kan bli snurt over ikke å ha "fått beskjed" fra "sin megler"?
Blue Cow Group
11.04.2024 kl 15:42
8749
Det FØLES hvertfall veldig ut som en gjentagende sinuskurve...eller cosinuskurve på virkelig dårlige dager, men det skal godt gjøres å faktisk tegne denne kurven inn i et hvilket som helst tidsdiagram, YTD, 6months, 1yr, med stadig høyere bunner kan det vel ikke kalles en (co)sinuskurve?
longterm
11.04.2024 kl 15:51
8765
Spør som ikke denne kraftige oppgangen vi ser i shipping i dag, henger sammen med den økte spenningen i Midt-Østen. Det forventes gjengjeldelse fra Iran etter Israels angrep mot det iranske konsulatet i Syria.
ibyx
11.04.2024 kl 15:58
8692
Mattekunnskapene falmer nok litt med årene...
jeg mener selvsagt at dette er trenden i de siste måneders tid, og ikke bare gjelder FRO. men ganske mye.
Det er antagelig en kombinasjon av optimisme og pessimisme som skaper disse opportunistiske bølgekurvene som sikkert ar sterkt algoritmedrevne også.
De store resprisingers tid er unntakstilfeller nå når børsen tross alt går høyt *i snitt*
Da kan man utnytte svingene (ca 5-10%) kortsiktig og/eller blinke ut/identifisere aksjer som har spesifikke uforløste større potensial. Kanskje til og med kortsiktig.
Finner man slike er det gjerne også en viss "kontrollvirksomhet"... 🤔
jeg mener selvsagt at dette er trenden i de siste måneders tid, og ikke bare gjelder FRO. men ganske mye.
Det er antagelig en kombinasjon av optimisme og pessimisme som skaper disse opportunistiske bølgekurvene som sikkert ar sterkt algoritmedrevne også.
De store resprisingers tid er unntakstilfeller nå når børsen tross alt går høyt *i snitt*
Da kan man utnytte svingene (ca 5-10%) kortsiktig og/eller blinke ut/identifisere aksjer som har spesifikke uforløste større potensial. Kanskje til og med kortsiktig.
Finner man slike er det gjerne også en viss "kontrollvirksomhet"... 🤔
Blue Cow Group
11.04.2024 kl 15:59
8691
Noe har skjedd med ratene for skip som får plass i suezkanalen hvertfall, ville vært svært overraskende hvis ikke nabostatene tar grep mot israels stadige angrep, sånn jeg ser det også.
KOMMENTAR: OLJE- OG SHIPPINGAKSJER LEDER AN I BØRSOPPGANG I dag 13:38 ∙ TDN Finans;
Shippingindeksen på Oslo Børs stiger 3,5 prosent torsdag.
Innen råoljetank var VLCC-ratene litt ned i går mens Suezmax og Aframax-ratene var opp 18-20 prosent, ifølge en oversikt fra Fearnley Securities.
KOMMENTAR: OLJE- OG SHIPPINGAKSJER LEDER AN I BØRSOPPGANG I dag 13:38 ∙ TDN Finans;
Shippingindeksen på Oslo Børs stiger 3,5 prosent torsdag.
Innen råoljetank var VLCC-ratene litt ned i går mens Suezmax og Aframax-ratene var opp 18-20 prosent, ifølge en oversikt fra Fearnley Securities.
Blue Cow Group
11.04.2024 kl 16:02
8720
Det svinger, ja, men ikke i en kurve mellom gjentagende kurser, kursen får stadig høyere bunner. Men jeg er enig i at det føles veldig som vi står på stedet hvil når vi ikke har klart å bryte 263 eller hva det er forno på lang tid og mange forsøk.
En cosinus-kurve er bare en sinuskurve som starter med nedgang istedetfor oppgang, tenkte jeg skulle være litt morsom på egen bekostning over uflaksen/udyktigheta mi.
En cosinus-kurve er bare en sinuskurve som starter med nedgang istedetfor oppgang, tenkte jeg skulle være litt morsom på egen bekostning over uflaksen/udyktigheta mi.
ibyx
11.04.2024 kl 16:05
8758
I FRO sitt tilfelle har kurven(e) vært svakt stigende. Det har jeg også kommentert tidligere :-)
I andre aksjer er det mer "flatt hav" med varierende bølgehøyde/lengde bortetter...
I andre aksjer er det mer "flatt hav" med varierende bølgehøyde/lengde bortetter...
Redigert 11.04.2024 kl 16:06
Du må logge inn for å svare
stockwalker
11.04.2024 kl 16:11
9106
Opec: Ser robust sommeretterspørsel
Opec venter robust drivstoffbruk i sommermånedene og gjentar forventninger om relativt sterk vekst i global oljeetterspørsel i 2024, samtidig som det ser en sjanse for at verdensøkonomien kan gjøre det bedre enn ventet i år.
Det fremgår av Opecs seneste månedsrapport torsdag, ifølge Reuters.
Opec venter at verdens oljeetterspørsel vil stige med 2,25 millioner fat per dag (fpd) i 2024 og med 1,85 millioner fpd i 2025. Begge estimatene er uendret fra forrige måned.
OPEC+ vil møtes i juni for å avgjøre om de skal forlenge produksjonskuttene ytterligere eller returnere noe tilbud til markedet.
Videre fremgår det av rapporten at OPECs oljeproduksjon var stabil i mars, og steg med 3.000 fpd til 26,60 millioner fpd, til tross for den nye runden med frivillige produksjonskutt fra OPEC+-medlemmer som startet i januar.
Opec venter robust drivstoffbruk i sommermånedene og gjentar forventninger om relativt sterk vekst i global oljeetterspørsel i 2024, samtidig som det ser en sjanse for at verdensøkonomien kan gjøre det bedre enn ventet i år.
Det fremgår av Opecs seneste månedsrapport torsdag, ifølge Reuters.
Opec venter at verdens oljeetterspørsel vil stige med 2,25 millioner fat per dag (fpd) i 2024 og med 1,85 millioner fpd i 2025. Begge estimatene er uendret fra forrige måned.
OPEC+ vil møtes i juni for å avgjøre om de skal forlenge produksjonskuttene ytterligere eller returnere noe tilbud til markedet.
Videre fremgår det av rapporten at OPECs oljeproduksjon var stabil i mars, og steg med 3.000 fpd til 26,60 millioner fpd, til tross for den nye runden med frivillige produksjonskutt fra OPEC+-medlemmer som startet i januar.
Blue Cow Group
11.04.2024 kl 16:16
9101
Svakt stigende, tjaah, det spør jo helt hvordan man velger å se på det. Hvis du tenker at dippen til 200kr rundt jul var overdreven (som vi fleste jo tenker) så har vi gått fra 254kr 1 nov til 264 nå snart medio april, da er det svakt stigende.
Men hvis du ser fra 200 kr rundt jul til 264 blir både topper men særlig bunner mye høyere for hver svingning i kurven.
Ikke at det har noe praktisk betydning, men vi blir nok litt lurt av følelser her pga store svingninger fra dag til dag.
Men noe som har litt mer praktisk betydning er hva Opec gjør i H2 og utover, "alle" forventer at de skal slippe opp på produksjonskutta sine og at det vil tjene oljefraktselskaper godt, men hvordan skal det gå i praksis når Aramco har suspendert rigger? Kan de u-suspendere dem på kort varsel hvis de ønsker å reversere kutta f.o.m H2? Hva vil skje med kursene i Fro, OET etc hvis Opec sier de skal fortsette kutta når vi allerede har steget på forventninger om reverserte kutt?
Men hvis du ser fra 200 kr rundt jul til 264 blir både topper men særlig bunner mye høyere for hver svingning i kurven.
Ikke at det har noe praktisk betydning, men vi blir nok litt lurt av følelser her pga store svingninger fra dag til dag.
Men noe som har litt mer praktisk betydning er hva Opec gjør i H2 og utover, "alle" forventer at de skal slippe opp på produksjonskutta sine og at det vil tjene oljefraktselskaper godt, men hvordan skal det gå i praksis når Aramco har suspendert rigger? Kan de u-suspendere dem på kort varsel hvis de ønsker å reversere kutta f.o.m H2? Hva vil skje med kursene i Fro, OET etc hvis Opec sier de skal fortsette kutta når vi allerede har steget på forventninger om reverserte kutt?
ibyx
11.04.2024 kl 16:25
9079
Hmm. Det er utvilsomt et stigende moment av pyramidespill dess høyere verdier prises.
Dermed er også de større oppturers tid forbi. Det blir en frykt/grådighetsgreie som rår. Det passer godt med bølgekurven.
Det skumle med dette er at om ikke en større oppside kommer så hindrer ikke det ditto kraftigere, men kanskje midlertidig nedside...
Det blir en slags spekulasjonkonskevens i det dess høyere den prises.
Dermed er også de større oppturers tid forbi. Det blir en frykt/grådighetsgreie som rår. Det passer godt med bølgekurven.
Det skumle med dette er at om ikke en større oppside kommer så hindrer ikke det ditto kraftigere, men kanskje midlertidig nedside...
Det blir en slags spekulasjonkonskevens i det dess høyere den prises.
ibyx
11.04.2024 kl 17:08
8925
Ny ATH på NYSE da! 24,68! Ikke verst.
Sklidd tilbake en halvdaler nå da, men fortsatt veldig oppesen! +4,35% eller ca 262 NOK
OSE slutt var jo 264.1. Spørs om ikke NYSE skal opp dit igjen mot slutten eller før.
Hvis ikke noen vil trigge et litt større sikringsrally allerde da.
Sklidd tilbake en halvdaler nå da, men fortsatt veldig oppesen! +4,35% eller ca 262 NOK
OSE slutt var jo 264.1. Spørs om ikke NYSE skal opp dit igjen mot slutten eller før.
Hvis ikke noen vil trigge et litt større sikringsrally allerde da.
canarias
11.04.2024 kl 21:27
8605
Stemmer det, desto bedre.
Frontline kan bli ett meget bra kort å ha på hånd i årevis fremover hvis en tåler store bølgedaler.
Frontline kan bli ett meget bra kort å ha på hånd i årevis fremover hvis en tåler store bølgedaler.
ibyx
12.04.2024 kl 08:37
8157
Litt diskrepans?
Front Vefsna (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) WAfr/ECIndia IOC Frontline $FRO (TCE: RV USD 40K @ 66 days / Actual USD 27K @ 87 days)
Front Vefsna (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) WAfr/ECIndia IOC Frontline $FRO (TCE: RV USD 40K @ 66 days / Actual USD 27K @ 87 days)
DrOnline
12.04.2024 kl 08:44
8327
Jeg antar det er snakk om dagrater for VLCC, men kan du forklare hva det hele betyr? "Actual USD 27K@87 days", for eksempel.
Redigert 12.04.2024 kl 08:45
Du må logge inn for å svare
ibyx
12.04.2024 kl 08:57
8495
Dette er litt komplekse utregninger og jeg forstår ikke alt. Men dette er lav Actual rate.
Du kan studere pop-up info her:
https://app.tankersinternational.com/fixtures/8b49f912-dbcc-437b-b6a1-b11ff25dda35
I tillegg forklarer de i detalj om en del på X her:
https://twitter.com/TankersInt/status/1237727312747126788
Du kan studere pop-up info her:
https://app.tankersinternational.com/fixtures/8b49f912-dbcc-437b-b6a1-b11ff25dda35
I tillegg forklarer de i detalj om en del på X her:
https://twitter.com/TankersInt/status/1237727312747126788
Redigert 12.04.2024 kl 08:58
Du må logge inn for å svare
stockwalker
12.04.2024 kl 10:30
8497
10:12|TDN Direkt
IEA: Sikkerhetsbekymringer for oljeforsyningen eskalerer
Sikkerhetsbekymringer for oljeforsyningen eskalerer mot et bakteppe av kraftig global vekst i oljeetterspørsel på 1,6 millioner fat per dag i første kvartal 2024, og mer optimistiske utsikter for verdensøkonomien.
Det skriver IEA i sin månedsrapport for april fredag.
Veksten i verdens oljeetterspørsel har likevel blitt revidert ned med omtrent 100.000 fat pr dag siden forrige månedsrapport, til 1,2 millioner fat pr fag, etter eksepsjonelt svake leveranser i OECD i begynnelsen av året, påpekes det.
IEAs prognose for 2025 fremlagt for første gang i denne månedsrapporten viser at veksttakten vil avta ytterligere, til 1,15 millioner fat pr dag neste år ettersom innhentingen etter Covid-19 er tilbakelagt.
"Land utenfor OECD dominerer utsiktene, med en forventet etterspørselsøkning på 1,3 millioner fat pr dag i 2024 og 1,2 millioner fat pr dag i 2025. Til sammenligning vil etterspørselen i OECD-landene reduseres med 60.000 fat pr dag i begge år. Kina fortsetter å lede veksten selv om dens andel av den globale økningen faller fra 79 prosent i 2023 til 45 prosent i 2024 og 27 prosent neste år", heter det i rapporten.
Vedvarende produksjonsbegrensninger fra Opec+ betyr at produsenter utenfor Opec+, ledet av Amerika, vil fortsette å drive verdens oljeproduksjonsvekst gjennom 2025, ifølge IEA.
"Opec+ sin markedsandel har allerede falt til historisk lave nivåer etter at alliansen fjernet nesten 2 millioner fat pr dag av tilbudet fra markedet siden slutten av 2022, mens produsenter utenfor Opec+ økte produksjonen med nesten det samme størrelsen. Denne trenden ser ut til å fortsette i 2024, når produsenter utenfor Opec+ øker produksjonen med ytterligere 1,6 millioner fat pr dag. OPEC+-tilbudet er anslått å falle med 820.000 fat pr dag, forutsatt at kuttene opprettholdes gjennom andre halvår. I 2025 er den globale oljeforsyningen anslått å øke med 1,6 millioner fat pr dag til en ny rekord på 104,5 millioner fat pr dag, da produsenter utenfor OPEC+ leder veksten for tredje år på rad, med en økning på 1,4 millioner fat pr dag. For å sette det i perspektiv, kan de ekstra volumene fra USA, Brasil, Guyana og Canada alene nesten møte veksten i verdens oljeetterspørsel for dette året og neste", skriver IEA.
Robust produksjon fra produsenter utenfor Opec+ kombinert med en forventet nedgang i etterspørselsveksten vil redusere etterspørselen etter Opec+-råolje med omtrent 300.000 fat pr dag i 2025, til et gjennomsnitt på 41,5 millioner fat pr dag. Hvis blokken skulle produsere i samsvar med denne etterspørselen, kan den effektive reservekapasiteten overstige 6 millioner fat pr dag, som er gruppens største tilbudsbuffer noensinne, ekskludert Covid-19-perioden.
IEA: Sikkerhetsbekymringer for oljeforsyningen eskalerer
Sikkerhetsbekymringer for oljeforsyningen eskalerer mot et bakteppe av kraftig global vekst i oljeetterspørsel på 1,6 millioner fat per dag i første kvartal 2024, og mer optimistiske utsikter for verdensøkonomien.
Det skriver IEA i sin månedsrapport for april fredag.
Veksten i verdens oljeetterspørsel har likevel blitt revidert ned med omtrent 100.000 fat pr dag siden forrige månedsrapport, til 1,2 millioner fat pr fag, etter eksepsjonelt svake leveranser i OECD i begynnelsen av året, påpekes det.
IEAs prognose for 2025 fremlagt for første gang i denne månedsrapporten viser at veksttakten vil avta ytterligere, til 1,15 millioner fat pr dag neste år ettersom innhentingen etter Covid-19 er tilbakelagt.
"Land utenfor OECD dominerer utsiktene, med en forventet etterspørselsøkning på 1,3 millioner fat pr dag i 2024 og 1,2 millioner fat pr dag i 2025. Til sammenligning vil etterspørselen i OECD-landene reduseres med 60.000 fat pr dag i begge år. Kina fortsetter å lede veksten selv om dens andel av den globale økningen faller fra 79 prosent i 2023 til 45 prosent i 2024 og 27 prosent neste år", heter det i rapporten.
Vedvarende produksjonsbegrensninger fra Opec+ betyr at produsenter utenfor Opec+, ledet av Amerika, vil fortsette å drive verdens oljeproduksjonsvekst gjennom 2025, ifølge IEA.
"Opec+ sin markedsandel har allerede falt til historisk lave nivåer etter at alliansen fjernet nesten 2 millioner fat pr dag av tilbudet fra markedet siden slutten av 2022, mens produsenter utenfor Opec+ økte produksjonen med nesten det samme størrelsen. Denne trenden ser ut til å fortsette i 2024, når produsenter utenfor Opec+ øker produksjonen med ytterligere 1,6 millioner fat pr dag. OPEC+-tilbudet er anslått å falle med 820.000 fat pr dag, forutsatt at kuttene opprettholdes gjennom andre halvår. I 2025 er den globale oljeforsyningen anslått å øke med 1,6 millioner fat pr dag til en ny rekord på 104,5 millioner fat pr dag, da produsenter utenfor OPEC+ leder veksten for tredje år på rad, med en økning på 1,4 millioner fat pr dag. For å sette det i perspektiv, kan de ekstra volumene fra USA, Brasil, Guyana og Canada alene nesten møte veksten i verdens oljeetterspørsel for dette året og neste", skriver IEA.
Robust produksjon fra produsenter utenfor Opec+ kombinert med en forventet nedgang i etterspørselsveksten vil redusere etterspørselen etter Opec+-råolje med omtrent 300.000 fat pr dag i 2025, til et gjennomsnitt på 41,5 millioner fat pr dag. Hvis blokken skulle produsere i samsvar med denne etterspørselen, kan den effektive reservekapasiteten overstige 6 millioner fat pr dag, som er gruppens største tilbudsbuffer noensinne, ekskludert Covid-19-perioden.
ibyx
12.04.2024 kl 10:52
8440
Markedet begynner å prise inn stenging av Hormuz, slik at VLCC som sliter med lave rater skal skyte fart?
Front Flores (2017)
Actual TCE/day including idle days
USD 32,012/day @ 77 days
Front Flores (2017)
Actual TCE/day including idle days
USD 32,012/day @ 77 days
Redigert 12.04.2024 kl 10:55
Du må logge inn for å svare
ibyx
12.04.2024 kl 11:31
8350
"uten kommentar..."
Få minutter siden
Front Vefsna (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) WAfr/WCIndia IOC Frontline $FRO (TCE: RV USD 45K @ 61 days / Actual USD 30K @ 78 days)
Få minutter siden
Front Vefsna (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) WAfr/WCIndia IOC Frontline $FRO (TCE: RV USD 45K @ 61 days / Actual USD 30K @ 78 days)
Anden
12.04.2024 kl 15:15
8187
Wow! 273 nå! Og ser ut som det kan bli en oppfølgende start i uniten!
ibyx
12.04.2024 kl 19:35
8024
Sykt store sprik i ratene?
Front Tyne (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) USG/Korea ST Shipping Frontline $FRO (TCE: RV USD 50K @ 110 days / Actual USD 82K @ 77 days)
Ellers:
Wow! 264,66 nå!
Front Tyne (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) USG/Korea ST Shipping Frontline $FRO (TCE: RV USD 50K @ 110 days / Actual USD 82K @ 77 days)
Ellers:
Wow! 264,66 nå!
Redigert 12.04.2024 kl 19:36
Du må logge inn for å svare
ibyx
12.04.2024 kl 23:09
7831
Hmm
8 kroner ned etter sterk oppgang med sluttkurs 270,4 og uventet høy dagstopp 274,20.
Blir raskt ned på 250-tallet igjen på mandag dersom antagelsen om produksjonsøkning svekkes eller ligger for langt fram i tid?
Ikke usannsynlig at shorten økte over 270 idag?
Den er for tiden sannsynligvis marginalt høyere enn samme tid ifjor (ihvertfall pr 15. mars) ifølge MarketBeat.
Fortsatt dollaroppgang bremser tilbakefallet vs OSE. Men der kan toppen snart være nådd igjen?
8 kroner ned etter sterk oppgang med sluttkurs 270,4 og uventet høy dagstopp 274,20.
Blir raskt ned på 250-tallet igjen på mandag dersom antagelsen om produksjonsøkning svekkes eller ligger for langt fram i tid?
Ikke usannsynlig at shorten økte over 270 idag?
Den er for tiden sannsynligvis marginalt høyere enn samme tid ifjor (ihvertfall pr 15. mars) ifølge MarketBeat.
Fortsatt dollaroppgang bremser tilbakefallet vs OSE. Men der kan toppen snart være nådd igjen?
Redigert 12.04.2024 kl 23:22
Du må logge inn for å svare
ibyx
13.04.2024 kl 09:35
7651
Aframax- og Suezmaxoppgang kompenserer for tilbakefall for LR2 mens VLCC lar vente på seg...
Men kanskje er VLCC-oppgang i noen grad forskuttert allerede?
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/April%2012%2c%202024.pdf
Ukas "offisielle" VLCC-slutninger:
Front Cloud (2016 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) AG/Vietnam NSRP Frontline $FRO (TCE: RV USD 44K @ 40 days / Actual USD 37K @ 49 days)
Front Vefsna (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) WAfr/ECIndia IOC Frontline $FRO (TCE: RV USD 40K @ 66 days / Actual USD 27K @ 87 days)
Front Tyne (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) USG/Korea ST Shipping Frontline $FRO (TCE: RV USD 50K @ 110 days / Actual USD 82K @ 77 days)
Front Flores (2017)
WAfr/ECIndia Actual TCE/day including idle days
USD 32,012/day @ 77 days
Men kanskje er VLCC-oppgang i noen grad forskuttert allerede?
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/April%2012%2c%202024.pdf
Ukas "offisielle" VLCC-slutninger:
Front Cloud (2016 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) AG/Vietnam NSRP Frontline $FRO (TCE: RV USD 44K @ 40 days / Actual USD 37K @ 49 days)
Front Vefsna (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) WAfr/ECIndia IOC Frontline $FRO (TCE: RV USD 40K @ 66 days / Actual USD 27K @ 87 days)
Front Tyne (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) USG/Korea ST Shipping Frontline $FRO (TCE: RV USD 50K @ 110 days / Actual USD 82K @ 77 days)
Front Flores (2017)
WAfr/ECIndia Actual TCE/day including idle days
USD 32,012/day @ 77 days
Redigert 13.04.2024 kl 09:43
Du må logge inn for å svare
longterm
13.04.2024 kl 12:25
7533
Tror nedgangen i USA i går først og fremst må ses i lys av den generelle nedgangen for aksjer der. Dette som følge av stadig redusert tro på rentekutt i 2024 (nå er vel konsensus max to) ettersom stadig nye tall viser at inflasjonen synes å bite seg fast over 3%. Verdt å merke seg var at av de "norske" der borte, skilte Hafnia seg ut med en bitte liten oppgang ift ukeslutt Oslo.
DrOnline
13.04.2024 kl 22:29
7110
Iran angriper Israel nå. Vi vet ikke hvor stort dette kan bli, eller hvor lenge det kan vare. Oljeprisen vil nok gå opp på mandag. Hvordan kan dette påvirke kursen til Frontline? Oljeetterspørsel er ikke særlig elastisk, men vi får se.
ibyx
15.04.2024 kl 10:36
6199
Har vi "gjort unna" fredagens "NYSE-fasit": USD = 262,90 NOK med 263,20?
ibyx
17.04.2024 kl 11:03
5395
LR2, Suez og Afra holder kursen oppe....
Spørsmålet er hvor mye uteblivende oppgang i VLCC som også er priset inn nå?
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/April%2016%2c%202024.pdf
Spørsmålet er hvor mye uteblivende oppgang i VLCC som også er priset inn nå?
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/April%2016%2c%202024.pdf
ibyx
17.04.2024 kl 21:27
5134
Den *kan* smette opp i slutthandel, men tyngden av fravær av gode VLCC-rater i VLCC-kjempen må jo bli et hinder på veien opp?
Ca 264 nå. Dollaren er også svært vennligsinnet...
Det er jo ikke elendig, på ingen måte, pengene fosser inn, men det vil seg liksom ikke..
Først var det vel Q4, så Q1.. og syklisk går vi vel inn i en stillere årstid nå?
Men man vet aldri...
Det vil seg ikke helt i Lillepeer ECO heller. Rimeligvis.
Ca 264 nå. Dollaren er også svært vennligsinnet...
Det er jo ikke elendig, på ingen måte, pengene fosser inn, men det vil seg liksom ikke..
Først var det vel Q4, så Q1.. og syklisk går vi vel inn i en stillere årstid nå?
Men man vet aldri...
Det vil seg ikke helt i Lillepeer ECO heller. Rimeligvis.
Mollen
18.04.2024 kl 02:35
4882
Hva ville skjedd med tankratene dersom Hormuzstredet ble stengt ? I mitt hode ville de falt med de store borrfallene av volum som vi snakker om selv om vi kanskje ville sett en økning i tonn/mil på den resterende transporten… noen som har lest noen analyser av eventuelle konsekvenser som de kunne lagt ut ?
desirata
18.04.2024 kl 05:29
9457
Ibyx,
Vi har ventet lenge på rate bedring, men det skjer ikke. Raten er ca 40k og gjerne 50 for moderne. Dagens aksjekurs er basert på FOMO og ikke dagens inntjening / realiteter.
Downside er Hormuz closure, resesjon, skipspriser faller.
Upside er Opec increase production i 2H.
Vi har ventet lenge på rate bedring, men det skjer ikke. Raten er ca 40k og gjerne 50 for moderne. Dagens aksjekurs er basert på FOMO og ikke dagens inntjening / realiteter.
Downside er Hormuz closure, resesjon, skipspriser faller.
Upside er Opec increase production i 2H.
ibyx
18.04.2024 kl 10:26
9316
"Harmoniseringen" kom ja.
Det med Hormuz er kanskje en litt dobbel greie ja.
Jeg tenkte først at det ville jo være "positivt" for (selvsagt ikke for så mange andre) crudefrakt.
Men slik er det nødvendigvis ikke som det påpekes av dere. Dersom volumet faller, ja så er det jo flust med ledig VLCC-kapasitet?
Det med Hormuz er kanskje en litt dobbel greie ja.
Jeg tenkte først at det ville jo være "positivt" for (selvsagt ikke for så mange andre) crudefrakt.
Men slik er det nødvendigvis ikke som det påpekes av dere. Dersom volumet faller, ja så er det jo flust med ledig VLCC-kapasitet?
Redigert 18.04.2024 kl 10:27
Du må logge inn for å svare
desirata
18.04.2024 kl 10:40
9324
Tror Hormuz er kun negativt, fordi oljeprisen vil stige til $120-130, noen sier mere. Deretter vil olje forbruket / behovet minke. Med følge prisen faller tilbake og transport behovet kollapser.
Det har aldri skjedd før at Hormuz er stengt, selv ikke for en dag.
En trodde også Suez vil skape tank bonanza, men skjedde egentlig ikke.
Usikkert marked -
Det har aldri skjedd før at Hormuz er stengt, selv ikke for en dag.
En trodde også Suez vil skape tank bonanza, men skjedde egentlig ikke.
Usikkert marked -
ibyx
18.04.2024 kl 12:21
9270
Joda. Mye går sterkt. Produkt og Suez og Afra er også OK.
Rent tradermessig tror jeg FRO kan få 3-4% mer knekk herfra. "Korreksjonene" vi har et par ganger i måneden blir gjerne *litt* sterkere enn man tror. 250/252?
Rent tradermessig tror jeg FRO kan få 3-4% mer knekk herfra. "Korreksjonene" vi har et par ganger i måneden blir gjerne *litt* sterkere enn man tror. 250/252?
Redigert 18.04.2024 kl 14:10
Du må logge inn for å svare
ibyx
18.04.2024 kl 14:52
9102
Tanker FFAs:
VLCC Flat
Suezmax -2-3%
Aframax -2%
https://twitter.com/christankerfund/status/1780933069052248458
VLCC Flat
Suezmax -2-3%
Aframax -2%
https://twitter.com/christankerfund/status/1780933069052248458
Blue Cow Group
18.04.2024 kl 17:08
8955
"En trodde også Suez vil skape tank bonanza, men skjedde egentlig ikke."
Det var vel stort sett produkt og bilfrakt som ble påvirka av Suez, VLCC'er får ikke plass uansett så jeg så ikke mange analytikere som sa at houtier i suez ville skyte vlcc rater til værs?
Forståsegpåerne mener stengt Hormuz vil skape et enormt trykk fra naboland som saudi til å få sendt ut olja så fort som mulig og himmelrater for de som tør å kjøre ut olja derfra, men at en langvarig nedstengning selvfølgelig vil være negativt for tank, mindre å frakte, høyere pris gir lavere etterspørsel og at det man normalt skulle forvente.
Det var vel stort sett produkt og bilfrakt som ble påvirka av Suez, VLCC'er får ikke plass uansett så jeg så ikke mange analytikere som sa at houtier i suez ville skyte vlcc rater til værs?
Forståsegpåerne mener stengt Hormuz vil skape et enormt trykk fra naboland som saudi til å få sendt ut olja så fort som mulig og himmelrater for de som tør å kjøre ut olja derfra, men at en langvarig nedstengning selvfølgelig vil være negativt for tank, mindre å frakte, høyere pris gir lavere etterspørsel og at det man normalt skulle forvente.
ibyx
18.04.2024 kl 20:53
8715
ibyx target allerede inne på NYSE
USD 22,77 = 251,78 NOK
Det er såvisst en høynet utålmodighet på NYSE-rouletten! 😅
Ikke sikkert det kommer OSE fullt til gode imorgen da.
Men "alle" vet jo at den skal opp igjen denne gang også...
En del av drivkraften og forsåvidt forutsigbarheten i "bølgekurven" kan spores her:
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
USD 22,77 = 251,78 NOK
Det er såvisst en høynet utålmodighet på NYSE-rouletten! 😅
Ikke sikkert det kommer OSE fullt til gode imorgen da.
Men "alle" vet jo at den skal opp igjen denne gang også...
En del av drivkraften og forsåvidt forutsigbarheten i "bølgekurven" kan spores her:
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Redigert 18.04.2024 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
Krelva
19.04.2024 kl 07:59
8399
Kjøpte litt på dippen i går ,,,oljeprisen opp .
Håper på litt oppgang i dag.
Lykke til medredere.
Håper på litt oppgang i dag.
Lykke til medredere.