💰 FRO - Kursmål: 374,- 💰
Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Frontline till 374 norska kronor (366), upprepar köp
1.3.2024
Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Frontline till 374 norska kronor (366), upprepar köp
newsroom@finwire.se
1.3.2024
Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Frontline till 374 norska kronor (366), upprepar köp
newsroom@finwire.se
Redigert 26.05.2024 kl 20:24
Du må logge inn for å svare
ibyx
30.05.2024 kl 09:57
1261
Joda, men markedet liker ofte å få i pose og sekk...så framover kan også bety bakover for en gitt "passe" tid..
Kanskje var det unnagjort det første kvarteret idag i FRO? I andre aksjer kan det ta både uker og måneder dersom markedet så vil..
Kanskje var det unnagjort det første kvarteret idag i FRO? I andre aksjer kan det ta både uker og måneder dersom markedet så vil..
canarias
30.05.2024 kl 09:23
1390
15% ned sier 102 oktan. Markedet ser derimot fremover og ikke bakover.
ibyx
30.05.2024 kl 09:15
1432
*Svært* moderat reaksjon og veldig atypisk shipping dette!
Selv en relativt oppgående short er under press av sterk FOMO her.
"Store interesser" holder sin hånd over FRO nå?
Selv en relativt oppgående short er under press av sterk FOMO her.
"Store interesser" holder sin hånd over FRO nå?
102oktan
30.05.2024 kl 08:46
1620
Intradag minus 15% bør være mulig etter en særdeles skuffende rapport. 260 - 270?
ibyx
29.05.2024 kl 22:23
2005
Ok. Lavere i forhold til hva liksom? Dagens 50-60k, eller H2 sine 100k+ 🤔😅
102oktan
29.05.2024 kl 21:54
2107
Kan ikke åpnes....var kun en rett motstridig Infront-artikel om lavere VLCC-rater 2025....
ibyx
29.05.2024 kl 20:36
2308
Godt mulig det blir slik!
Spørsmålet er hvor mye av H2 som er priset inn allerede?
Hva tenker du om at shorten øker? Krydder?
Spørsmålet er hvor mye av H2 som er priset inn allerede?
Hva tenker du om at shorten øker? Krydder?
Gulltider
29.05.2024 kl 19:53
2501
Som dere alle nå vet, så er det ventet et veldig sterkt marked andre halvår.
Innen 1 år er FRO godt over 400,- 💰👍
Her er det bare å laste opp, og ta imot alt av utbytter som ren bonus 💰👍
Innen 1 år er FRO godt over 400,- 💰👍
Her er det bare å laste opp, og ta imot alt av utbytter som ren bonus 💰👍
ibyx
29.05.2024 kl 18:09
2654
Okeanis er nå variabel de også. Siste på TankersInt er Nissos Kea 8. april 29k/day ...
Men som du sier har vel asset value mye av æren for kursoppgangen pluss ganske betydelige forventninger? FRO har i tillegg hatt noen LR2 å glede seg over.
Men som du sier har vel asset value mye av æren for kursoppgangen pluss ganske betydelige forventninger? FRO har i tillegg hatt noen LR2 å glede seg over.
Redigert 29.05.2024 kl 18:10
Du må logge inn for å svare
102oktan
29.05.2024 kl 17:56
2687
Har spart litt tørt krutt i tilfelle FRO skulle "skuffe" i morgen :-) VLCC har liksom aldrig kommit i gang. $ 100 000 per dag skulle jo vært den nye normalen enligt "analytikerkåren". Jeg tipper FRO ligger på $ 55 - 58 k per dag for Q1. Langt unna hva Okeanis har klart. Kanskje er det ikke så viktig med bra rater heller, de 24 har jo steget enormt i verdi. Ser vi skipssalg i framtiden :-) Asset play og feite extrautbytter?
ibyx
29.05.2024 kl 15:22
2875
Mtp den fantastiske oppgangen siste år er det ikke så rart at shorten øker. Den er også 37% høyere enn pr 15. mai ifjor.
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Man bør kanskje frykte en hardere og litt "gammeldags" selloff ex-utbytte denne gang?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Man bør kanskje frykte en hardere og litt "gammeldags" selloff ex-utbytte denne gang?
Cutter
29.05.2024 kl 14:52
2939
Kommer med bra resultat, men vil nok skuffe litt på utbytte. De har betalt mye gjeld etter storhandelen i vinter. Men f.o.m Q2 kan utbyttekranen åpnes 110% i kjent JF stil. Hvis de ikke finner på flere store handler da.
ibyx
29.05.2024 kl 13:23
3091
Tenk om dette hadde vært Front Gaula?
Silverstone (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) USG/Thailand PTT Koch (TCE: RV USD 49K @ 104 days / Actual USD 78K @ 75 days)
Hadde det blitt rally eller "sell on news"? 🤔
https://app.tankersinternational.com
Silverstone (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) USG/Thailand PTT Koch (TCE: RV USD 49K @ 104 days / Actual USD 78K @ 75 days)
Hadde det blitt rally eller "sell on news"? 🤔
https://app.tankersinternational.com
Redigert 29.05.2024 kl 13:23
Du må logge inn for å svare
Anden
29.05.2024 kl 10:57
3267
Springer skrev Ja, BWLPG i morgen .
Er det noen som har lyst å komme med estimert størrelse på utbytte for dette kvartalet. Lover jo godt med den kursstigningen vi har hatt? Mye optimisme.
Springer
29.05.2024 kl 10:11
3355
Mollen skrev Er det imorgen BW-Lpg legger frem Q1 ?
Ja, BWLPG i morgen .
Trendline
29.05.2024 kl 00:03
3759
Ser bra ut for Frontline.
Men først kommer BW-LPG i slutten av uken.
Her er det også en raus reder..,
Men først kommer BW-LPG i slutten av uken.
Her er det også en raus reder..,
ibyx
28.05.2024 kl 21:23
4094
VLCC nærmest ignoreres...
Siste uke fra TankersInt:
Front Gaula (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Brazil/China CNOOC Frontline $FRO (TCE: RV USD 48K @ 91 days / Actual USD 41K @ 103 days)
Front Dee (2015 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Brazil/China Petrobras Frontline $FRO (TCE: RV USD 47K @ 89 days / Actual USD 56K @ 79 days)
Front Duchess (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/Brunei Hengyi Frontline $FRO (TCE: RV USD 59K @ 39 days / Actual USD 48K @ 45 days)
Front Dynamic (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) WAfr/UKC Stasco Frontline $FRO (TCE: RV USD 74K @ 35 days / Actual USD 45K @ 50 days)
Siste uke fra TankersInt:
Front Gaula (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Brazil/China CNOOC Frontline $FRO (TCE: RV USD 48K @ 91 days / Actual USD 41K @ 103 days)
Front Dee (2015 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Brazil/China Petrobras Frontline $FRO (TCE: RV USD 47K @ 89 days / Actual USD 56K @ 79 days)
Front Duchess (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/Brunei Hengyi Frontline $FRO (TCE: RV USD 59K @ 39 days / Actual USD 48K @ 45 days)
Front Dynamic (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) WAfr/UKC Stasco Frontline $FRO (TCE: RV USD 74K @ 35 days / Actual USD 45K @ 50 days)
ibyx
28.05.2024 kl 16:28
4411
🎪🤔
Fall og fall...
Var ny ATH i starten i det minste... 😅
Fall og fall...
Var ny ATH i starten i det minste... 😅
Redigert 28.05.2024 kl 21:19
Du må logge inn for å svare
ibyx
28.05.2024 kl 10:29
4717
Ser at Pareto vurderer at aksjekurs i forhold til NAV/share har økt fra ca 23% i begynnelsen av mai til ca 39% nå?
Hva forteller det?
https://x.com/ed_fin/status/1795162724122439706
https://x.com/ed_fin/status/1786738238750622087
Tilsvarende for Hafnia er -6% til +3%
Og OET +10% til +21%
Hva forteller det?
https://x.com/ed_fin/status/1795162724122439706
https://x.com/ed_fin/status/1786738238750622087
Tilsvarende for Hafnia er -6% til +3%
Og OET +10% til +21%
Redigert 28.05.2024 kl 10:37
Du må logge inn for å svare
bjartmar
28.05.2024 kl 08:36
4893
28.05- Nordea oppjusterer kursmålet fra 300 kroner til 335 kroner og gjentar kjøpsanbefalingen. Aksjen ble sist omsatt for 309,80 kroner.
ibyx
27.05.2024 kl 10:50
5494
Det er torsdag vi får fasiten. Det betyr da en økning på 20% på et år.
Samtidig har kursen gått 112% på et år.
Det kan bli interessant...
Selv det minste tegn til skuffelse osv..
Eller hva med "sell on news"?
Eller kanskje "vinner" framtidsutsiktene nok en gang?
Samtidig har kursen gått 112% på et år.
Det kan bli interessant...
Selv det minste tegn til skuffelse osv..
Eller hva med "sell on news"?
Eller kanskje "vinner" framtidsutsiktene nok en gang?
Redigert 27.05.2024 kl 10:50
Du må logge inn for å svare
Jahre wiking
27.05.2024 kl 10:07
5580
Oslo (Infront TDN Direkt): Frontline ventes å legge frem en ebitda på 356 millioner dollar for første kvartal 2024, mot 296 millioner dollar i samme kvartal året før.
ibyx
24.05.2024 kl 10:21
6703
Den trades ihvertfall opp på OSE idag!
"NYSE-fasit" er nå 297,78 NOK med enda mer svekket dollar...
Den skal nok trades ned før NYSE åpner igjen... Dersom ikke det kommer noen streke slutninger... men der stikker jo stadig konkurrentene av med de beste ratene for tiden!
Kfr: https://app.tankersinternational.com
Hvor hadde FRO vært uten LR2 tro? 😅
"NYSE-fasit" er nå 297,78 NOK med enda mer svekket dollar...
Den skal nok trades ned før NYSE åpner igjen... Dersom ikke det kommer noen streke slutninger... men der stikker jo stadig konkurrentene av med de beste ratene for tiden!
Kfr: https://app.tankersinternational.com
Hvor hadde FRO vært uten LR2 tro? 😅
Redigert 24.05.2024 kl 10:23
Du må logge inn for å svare
bjartmar
24.05.2024 kl 08:32
6877
Noen er veldig optimistiske 😊 ...
Analytiker Axel Styrman i Kepler oppjusterer Frontline fra 374 til 384 kroner, og gjentar kjøp. Analytikerne har 13 kjøpsanbefalinger, to holdanbefalinger og ingen salgsanbefalinger. (FA 23.05)
Analytiker Axel Styrman i Kepler oppjusterer Frontline fra 374 til 384 kroner, og gjentar kjøp. Analytikerne har 13 kjøpsanbefalinger, to holdanbefalinger og ingen salgsanbefalinger. (FA 23.05)
bjartmar
24.05.2024 kl 08:29
6888
Oslo (Infront TDN Direkt): Konsulentbyrået Marsofts basisscenario er en nedadgående trend i VLCC-charterratene fra begynnelsen av 2025, gitt beskjeden oljeetterspørselsvekst i Asia og løsning på problemene i Rødehavet.
-Ettårige VLCC-charterrater ligger i dag på rundt 48.000 dollar pr dag. Vi forventer relativt stabile rater med en nedadgående trend fra begynnelsen av 2025 i kontekst av fallende handelsdistanser i snitt, sier direktør Arlie Sterling i Marsoft under Marine Money Ship and Offshore Finance Forum torsdag.
I et oppsidescenario med forstyrrelser i Rødehavet som fortsetter til første kvartal 2026 og en sterkere oljeetterspørsel fra Asia, mener Sterling at det kan føre til et sterkere marked over de neste to årene.
-Vi kan ikke forutsi når Houthiene vil gå tom for raketter eller når Iran vil gå tom for penger til å hjelpe. Men det er mulig at det kan vare litt lenger. Min personlige oppfatning er at det kanskje blir verre før det blir bedre. Hvis forstyrrelsene fortsetter og hvis den kinesiske regjeringen gir mer stimulans kan vi se et mye sterkere marked over de neste to årene, sier han.
Videre trekker Sterling frem at shippingtonnasje har vært et godt sted å være de seneste fem årene, men at dette ikke nødvendigvis betyr at det er over med det første.
-Hvis du kjøpte et skip i begynnelsen av andre kvartal 2019 med en investeringshorisont på 5 år ville du hatt en årlig avkastning på 21 prosent innen tørrbulk, 24 prosent innen tank, og 42 prosent innen containersegmentet, sier han, og legger til;
-Mange av dere vil kanskje tenke at dere har hatt deres tur og at dette vil være vanskelig å gjenta. La meg minne dere på at shippingtonnindustrien har gjort det før. Ikke så ofte, men det har skjedd før. Hvis du ser tilbake på perioden som startet i 1985 eller 2003, så du høyere avkastning over lengre perioder. Nøkkelen var å kunne trekke seg ut av markedet på riktig tidspunkt.
Han anbefaler å følge med på tilbudssiden, som er avgjørende for shipping.
-Tilbake i 2019 var ordrebok til flåteforholdet relativt lavt. Ifølge folkevisdommen innen shipping, hvis dette forholdet er mindre enn 8 prosent i tørrbulk eller tank, kan du se frem til gode tider. For containerskip kan forholdet være høyere. Ordrebok til flåteforholdet for tørrbulk og tank i andre kvartal 2024 ligner på nivåer fra fem år siden, sier Sterling.
Tradisjonelt er det en god indikator for kjøp av skip hvis prisen er under 10-årsgjennomsnittet, påpeker Sterling.
-I 2019 var skipene relativt billige, men det er ikke tilfelle nå. Eiendelsprisene har økt dramatisk. Imidlertid har charterratene også økt, noe som gjør investeringer fortsatt potensielt lønnsomme til tross for høyere priser, sier han og fortsetter;
-For eksempel i 2019 var kontantavkastningen på chartere mellom 7 og 10 prosent. I dag er den mellom 14 og 20 prosent. Dette betyr at til tross for høyere skipsverdier, kan chartere generere betydelig kontantstrøm.
Junaid Razak finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
-Ettårige VLCC-charterrater ligger i dag på rundt 48.000 dollar pr dag. Vi forventer relativt stabile rater med en nedadgående trend fra begynnelsen av 2025 i kontekst av fallende handelsdistanser i snitt, sier direktør Arlie Sterling i Marsoft under Marine Money Ship and Offshore Finance Forum torsdag.
I et oppsidescenario med forstyrrelser i Rødehavet som fortsetter til første kvartal 2026 og en sterkere oljeetterspørsel fra Asia, mener Sterling at det kan føre til et sterkere marked over de neste to årene.
-Vi kan ikke forutsi når Houthiene vil gå tom for raketter eller når Iran vil gå tom for penger til å hjelpe. Men det er mulig at det kan vare litt lenger. Min personlige oppfatning er at det kanskje blir verre før det blir bedre. Hvis forstyrrelsene fortsetter og hvis den kinesiske regjeringen gir mer stimulans kan vi se et mye sterkere marked over de neste to årene, sier han.
Videre trekker Sterling frem at shippingtonnasje har vært et godt sted å være de seneste fem årene, men at dette ikke nødvendigvis betyr at det er over med det første.
-Hvis du kjøpte et skip i begynnelsen av andre kvartal 2019 med en investeringshorisont på 5 år ville du hatt en årlig avkastning på 21 prosent innen tørrbulk, 24 prosent innen tank, og 42 prosent innen containersegmentet, sier han, og legger til;
-Mange av dere vil kanskje tenke at dere har hatt deres tur og at dette vil være vanskelig å gjenta. La meg minne dere på at shippingtonnindustrien har gjort det før. Ikke så ofte, men det har skjedd før. Hvis du ser tilbake på perioden som startet i 1985 eller 2003, så du høyere avkastning over lengre perioder. Nøkkelen var å kunne trekke seg ut av markedet på riktig tidspunkt.
Han anbefaler å følge med på tilbudssiden, som er avgjørende for shipping.
-Tilbake i 2019 var ordrebok til flåteforholdet relativt lavt. Ifølge folkevisdommen innen shipping, hvis dette forholdet er mindre enn 8 prosent i tørrbulk eller tank, kan du se frem til gode tider. For containerskip kan forholdet være høyere. Ordrebok til flåteforholdet for tørrbulk og tank i andre kvartal 2024 ligner på nivåer fra fem år siden, sier Sterling.
Tradisjonelt er det en god indikator for kjøp av skip hvis prisen er under 10-årsgjennomsnittet, påpeker Sterling.
-I 2019 var skipene relativt billige, men det er ikke tilfelle nå. Eiendelsprisene har økt dramatisk. Imidlertid har charterratene også økt, noe som gjør investeringer fortsatt potensielt lønnsomme til tross for høyere priser, sier han og fortsetter;
-For eksempel i 2019 var kontantavkastningen på chartere mellom 7 og 10 prosent. I dag er den mellom 14 og 20 prosent. Dette betyr at til tross for høyere skipsverdier, kan chartere generere betydelig kontantstrøm.
Junaid Razak finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
ibyx
23.05.2024 kl 16:11
7281
Blir det litt sidelengs noen dager?
Dollaren spiller heller ikke helt på lag nå. Ned ca 3% siste måned.
Denne for få timer side:
Front Duchess (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/Brunei Hengyi Frontline $FRO (TCE: RV USD 59K @ 39 days / Actual USD 48K @ 45 days)
De er sjelden i tet på TankersInt sine oppdateringer?
Dollaren spiller heller ikke helt på lag nå. Ned ca 3% siste måned.
Denne for få timer side:
Front Duchess (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/Brunei Hengyi Frontline $FRO (TCE: RV USD 59K @ 39 days / Actual USD 48K @ 45 days)
De er sjelden i tet på TankersInt sine oppdateringer?
Redigert 23.05.2024 kl 16:14
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.05.2024 kl 16:57
7895
Dagens gevinstsikring må vel sies å være *svært* forutsigbar?
Men kanskje blir det med 300?
Mulig den skal trylles litt lenger ned på NYSE i løpet av kvelden før den vippes over 300 igjen
Man blir liksom ofte litt snytt for de noe større intradagssvingene over there...
Men kanskje blir det med 300?
Mulig den skal trylles litt lenger ned på NYSE i løpet av kvelden før den vippes over 300 igjen
Man blir liksom ofte litt snytt for de noe større intradagssvingene over there...
Anden
21.05.2024 kl 21:07
8693
Ja! Helt fantastisk oppgang! Det må være noen som mener, tror, vet at det blir bestemt et godt utbytte 31 mai! Jeg tror ikke det er over enda. Kvalifisert gjetting tilsier over 350 kr før q1