NTI fortjener mer åtgaum, Northrop Grumman, Airbus, Boeing!!!!

Føre var
NTI 05.03.2024 kl 10:07 99242

Start med dette intervjuet å legg dere opp en mening. Smått fantastisk hva de kan gjøre. Å att det de lager er i ypperste klasse. Dette kommer til å bli like solid som våpenaksjer, eller hakket over.



https://www.finansavisen.no/industri/2024/02/08/8094141/har-airbus-og-boeing-som-kunder-na-er-det-kronerulling-i-norsk-titanium



https://3dprinting.com/news/norsk-titaniums-3d-printers-qualified-for-airbus-production/



"Norsk Titanium, based in Hønefoss, Norway, has achieved a huge milestone by successfully qualifying its Merke IV additive manufacturing machine and patented Rapid Plasma Deposition (DED) technology for Airbus component production. The announcement comes after rigorous testing and validation, positioning Norsk Titanium as a key player in the aerospace manufacturing sector."





https://www.tctmagazine.com/additive-manufacturing-3d-printing-news/metal-additive-manufacturing-news/norsk-titanium-delivers-3d-printed-aerospace-parts-to-genera/


https://newsweb.oslobors.no/message/616751

«Norsk Titanium Signs Agreement with Boeing for Serial Production«



https://newsweb.oslobors.no/message/616407


«Norsk Titanium Enters Into Long-Term Master Supply Agreement With Airbus»




Redigert 25.04.2024 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Parsons
31.10.2024 kl 01:03 2157

Det vil bli Q4 og Q1 i 2025 som vil bli guidline på inntjening, ser ut som de vil holde seg unna emisjon, eventuelt ta opp et lån for komme seg over kneika i 2025.
NTI har stort sett inntekt i $ og EUR og unngår en svak NOK , men rapporterer i NOK.
Mye står på innløsning av tegningsretter November, skulle gjerne sett en ny kontrakt før det.
De har 54 parts i produksjon nå og guider 60 til slutten av året.
Nå skriver vi 31.10.23 , jeg tror de har mye mere enn 60 ved års slutt.
Og at forsvarsindustrien blir den største kunden,

As stated in the 2024 First Half Report, some of the high-value, high-volume parts originally targeted for transition in 2024 are expected to slip into 2025, with the timing of the annual recurring revenue of USD 50 million to follow suit. The current ARR reflects product mix being dominated by low rate, high-value parts on defense systems.

https://www.lockheedmartin.com

Er vel bare et tids spørsmål til KOG banker på døren , Lockheedmartin er allerede inne.
https://www.kongsberg.com/kda/

New York State betalte for fabrikk og maskiner for å få i gang NTI og NTI er fysisk i USA og vil bli foretrukket over Chinesiske leverandører der, spesielt hvis det blir tollsatser på 100% med trump. og også med tanke på forsvarshemmeligheter, her har de en produsent på Amerikansk jord som kan levere.

Jo en ting til, så vidt jeg husker så estimerte de 60 parts "før" de fikk kontrakten med DoF.
Så når Boeing kommer i skikkelig produksjon igjen , blir det mere jobb for NTI.
Redigert 31.10.2024 kl 01:24 Du må logge inn for å svare
Tradinator
31.10.2024 kl 08:04 2025

Kjøp med begge henda og sitt tålmodig her, det vil bli norges nye industrieventyr
Octagon
31.10.2024 kl 08:48 1936

Betryggende og viktigste øyeblikk i gårsdagens presentasjon var slik jeg ser det da CFO bekreftet inntekter i området 70-90 MUSD for 2025 i den oppdaterte guiding.

https://www.youtube.com/watch?v=h_15c__6vsc

Se svaret fra CFO her fra 36:34

De var jo også tydelige på at emisjon ikke var nødvendig, det finnes andre løsninger om et midlertidig behov for arbeidskapital skulle oppstå.

Vi må også huske på at de p.t. har 54 deler i produksjon slik at inntekter fra disse også snart begynner å rulle inn.

Og selv med midlertidige problemer hos Boeing så er det 787 modellen hvor NTI leverer til at produksjonen er planlagt doblet fra 5 til 10 maskiner pr. mnd, det er andre og eldre flytyper de reduserer på.

Tror vi snart ser en helt annen aksjekurs her og over 100 deler i produksjon ikke langt inne i det nye året.
Må være en av de sikreste doblings-kandidater denne, har omtrent vært doblet i kurs tidligere samtidig som selskapet er i fremgang om enn noe forsinket i 2024.

"Parts transitioning delayed but not lost - anticipating strong growth throughout 2025, increasing parts in serial production to >120 and generating USD 70 - 90 million in ARR"

Vi ser også at det er flere bein å stå på utenom kommersiell luftfart med både forsvarsindustri og industri segmentet generelt. Og når den ene forskyver så tikker ordre inn fra de andre segment. Ref. de siste 22 komponenter som leveres forsvarsindustrien nå.

Og neste år regner en med at både Boeing og Airbus kommer for fullt også i NTI sine ordrebøker. Produksjonen skaleres opp hos disse og total markedet estimeres å vokse til 1.532 maskiner neste år og 1.720 maskiner i 2026.

Må heller ikke låses opp mot dagens maksimale produksjonskapasitet her, markedet er enormt (21 bnUSD) og en må forvente at NTI ønsker å ta en god del av dette med sin "7 år foran konkurrentene" teknologi og langt lavere produksjonskostnad.

Aksjen er nå priset "bakover i tid" ref. forsinkelser og forskyvningen av leveranser til fly industrien, snart vil markedet igjen prise den fremover i tid slik det pleier.




unikum
31.10.2024 kl 10:38 1852

Nå har det trayding intervallet holdt på rundt 2,2-2,35 i over 2 mnd, er vel på tide å komme videre?? Disse som kjører kurs bør vel nå snart være fornøyd. I sommer var vi sikre på at 2 tallet var saga blott men noen ville dette annerledes. Om vi andre sitter rolig så har vi muligheter til å se 3 tallet igjen men da må vi unngå denne øre traydingen som monner absolutt ingenting!
Octagon
31.10.2024 kl 12:03 1781

Vi havnet på to tallet grunnet utsettelser og lavere guiding for 2024 og da var det logisk med en reaksjon tilbake fra 4 tallet.

2024 er snart historie og de har jo kun forskjøvet disse inntekter inn i 2025 slik at guiding her er oppjustert fra 50 MUSD til 70-90 MUSD. Kfr. mitt innlegg over.

Det utøses opsjoner i perioden 18-29 november, selv om dette ikke er så mange aksjer så kan det dannes et kurspress i denne perioden. Og det er nok til at mange sitter på gjerdet og avventer.Selv tror jeg aksjen først virkelig tar av etter denne innløsnings perioden, men at kursen likevel vil bli liggende over dagens nivå, og at vi om ikke lenge ser fire tallet igjen like over nyåret.

Aksjen har vært over 4 kroner i år og dette er i et selskap i fremgang. Har omtrent aldri i mine mange år i aksjemarkedet ikke sett at ett selskap ikke ganske raskt når opp i "gamle" høyder ganske snart. Spesielt når selskapet melder gode nyheter og som nå også forsterker inntekts-guiding for neste år som nå bare er to måneder unna.

Det vil etter hvert demre for markedet at forsinkelser ikke = tapte inntekter - kun forskjøvet litt frem.
De 54 deler de allerede har i produksjon nå, viser at de ligger foran skjema for 60 innen året og vil derved også gi en tidligere likviditetseffekt/inntekt i 2025.

Når de på tross av forsinkelser innen kommersiell luftfart likevel ligger foran skjema med deler i produksjon viser tydelig at selskapet har en solid fot innenfor i flere segment/områder og det er ingen grunn til å anta at denne delen av markedet forsvinner når både Boeing og AirBus øker produksjon og ordre bøkene til NTI utover i 2025.

Rent teknisk har aksjen også støtte rundt 2.25 kr , så tror ikke vi skal under dette uansett hva som måtte skje.


Redigert 31.10.2024 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
31.10.2024 kl 12:04 1780

Det har tatt sin tid Aaleby, men nå er jeg endelig inne som aksjonær (etter å ha lest meg litt opp...). Kjøpt 38k aksjer og ser ikke bort fra at det kan bli fler etterhvert.
unikum
01.11.2024 kl 12:24 1538

Fortsatt ikke gått av moten å trayde mellom 2,25- 2,35. Det burde ha nå ha vært i intervallet 3,2-3,6 hadde det ikke vært for noen som har tatt kontrollen. Når dette slippes tror jeg oppgangen blir kraftig med økende volumer. De fleste må vel nå ha fått tak i del aksjer mellom siste intervallet og er klare for en bedre prising av kanskje det mest spennende(fremtidsrettet) selskapet på Oslo børs.
unikum
04.11.2024 kl 09:32 1227

Fortsatt noen som ønsker å gi bort aksjer ? Vi så i forrige uke smalt ned til 2, 01 og støtten holdt som bare det på økende volum, har testet lenge mot 2,25. Investtech sine spådommer glemte de å skrive om evt oppgang og motstand, merkelig at de glemte det... De skrev også litt om WAWI vi så akkurat åsen det gikk.. Her var det noen som ønsket å selge mens andre ville kjøpe. Rent mel i posen.. tja...
Liffo
05.11.2024 kl 10:59 926

Boing streiken over… det må vel være greit…
unikum
I går kl 10:14 669

Noen som har glemt presentasjonen til NTI ??
Så kan vi vel være enig om de som selger nå rundt 2 tjener ikke penger, om de er mennesker vites ikke..
Nti har ikke vært under 2 kroner siden midt april og de fleste traidere har vel ikke sittet så lenge.
Her er det nok ett forsøk på å få liret ut noen aksjer, få til stop loss etc kun pga ett selskap som ikke er til alle... Investtech
WETrader
I går kl 12:05 558

Ja...da vant Trump...og han har også vunnet hele kongressen (the senate and the house)...jeg tror at Boeing og andre vil måtte redusere import av Titan fra Kina og Russland...og det blir bra for NTI med en stor fabrikk i USA...og Titan-tråder og Titan-plater som NTI har på lager har de kjøpt fra USA og Japan...
Redigert i går kl 12:22 Du må logge inn for å svare
unikum
I går kl 15:52 377

Ja perfekt å ha meste av produksjonen sin nå i USA. Eksport er vel greit om ikke Europa svarer med det samme. Får heller utvide produksjonen i Hønefoss
Octagon
I går kl 19:21 266

Investtech hensyntar kun teknisk analyse og at en aksje skal oppføre seg etter tidligere mønster, ingen fundamentale eller markedsmessige forhold.

At noen lar seg skremme og selger grunnet slike aksje tekniske "analyser" ser vi jo tendenser til nå.

Det jeg velger å tro er at en del aktører ønsker å komme i forkant av omløpet i tegningsrettene 18-29 november og søker å drive ned kursen nå - og så akkumulere.
(Godt hjulpet av Investtech og forsiktigheten som preger aksjen nå før tegningsretter utøves.

Enkelt og greit fordi det er rimelig å anta at svært mange venter med å kjøpe til denne perioden og "sitter på gjerdet" , slik at denne perioden vil preges av mange som både kjøper og selger og derved ikke nødvendigvis drive kursen nedover. Beste råd er å kjøpe nå slik jeg ser det, men tiden vil vise.

Uansett lite interessant det som skjer nå om en sitter med et lengre perspektiv, kursen er ikke på dette lave nivået rundt jule tider.
For ikke å snakke om utover i 2025 og fremover. Og så kan det jo komme positive børsmeldinger med bakgrunn i all aktiviteten de har meldt.
Redigert i går kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Drengen
I går kl 21:49 139



Kontraktsverdi: Avtalen har en estimert verdi på omtrent 11 milliarder NOK, som er den totale verdien av luftforsvarssystemene som Kongsberg Gruppen vil kjøpe




fra Norsk Titanium.

Leveringstidspunkt:k
Kontrakten forventes å bli signert senere i 2024. Full drift av kontrakt vil foregå i fra 2026

Involverte systemer: Avtalen omfatter levering av NASAMS- og NOMADS-systemer, som er en del av CITADEL-programmet, som har som mål å styrke Nederlands luftforsvarsevne.

Del av en større strategi: Avtalen er en del av en bredere strategi fra Kongsberg Gruppen for å utvide sin missilproduksjon til USA og Australia, noe som reflekterer vekstpotensial og strategiske milepæler.

Gitt den sensitiviteten som omgir forsvarsavtaler og den proprietære naturen til teknologien som er involvert, er det sannsynlig at de spesifikke finansielle vilkårene, tekniske detaljer og andre kontraktsvilkår vil forbli konfidensielle. Det er imidlertid klart at avtalen representerer en betydelig forretningsmulighet for Norsk Titanium, som gir selskapet muligheten til å trenge inn i forsvarsmarkedet og diversifisere sine inntektsstrømmer utover luftfartssektoren.
Drengen
I går kl 21:54 128

Har brukt Stock screener i håp om å finne meir informasjon angående NTI sin avtale med Kongsberg Gruppen mtp verdi av Avtalen.

Hva tenker folk om 11millarder. Høres det riktig ut?
unikum
I går kl 22:11 103

11 Milliarder er riktig ihvertfall : https://www.finansavisen.no/industri/2024/10/14/8191930/kjempekontrakt-for-kongsberg

At Kongsberg gruppen Og NTI vil samarbeide og KOG kjøpe tjenester fra Nti er jeg helt overbevist om. Litt overrasket etter sist presentasjon at ikke KOG kom opp som en ny samarbeidspartner og kunde men den kommer nok snart.
Drengen
I går kl 22:19 84

Takk for svar! Trengte ikke en dyr app for å finne denne typen informasjon tydeligvis