CODE Wow 🚀🚀

helloween
CODE 06.03.2024 kl 09:16 100198

Breakthrough in Domain Driven AI Technology by Uniscale AS
Oslo, March 6th 2024

We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.

CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."

This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.

We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Redigert 06.03.2024 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
19.03.2024 kl 18:30 4108

Mye som kan skje i løpet av Q1, månen kan også treffe jorden. Like dumt og usansynlig det som spekulasjonene du og han som ønsker å være Spetalen kommer med her inne.
Redigert 19.03.2024 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
forzavinger
19.03.2024 kl 17:53 4146

Betalingen og prisen kan fint justeres med det oppsjonsprogrammet som kommer til ledelsen,det fremgår av børsmelding.Det skal gjøres i slutten av Q1,så det er bare få dager igjen.
Fjellbris
19.03.2024 kl 16:20 4261

Ps som ecb skriver: «Det er dog fult mulig at det ikke er kontantbetaling for aksjene nå og at kjøperne har lånefinansiert kjøpet fra selger.»
Til konspirasjons gjengen her inne: om de er kjøpt eller lånefinansiert vet vi jo ikke, men om hovedeier driver med lureri som en del her inne påstår/sår tvil om hovedeier, så har da altså hans nærmeste medarbeidere / nøkkelpersoner kjøpt eller lånefinansiert 8,5 mill aksjer av han, så skulle de ikke lykkes skylder de han da liksom opp til 2-3 mill eller de har tapt denne investering sin…? Håper alle ser at dette blir for dumt og at vi nå en gang for alle kan legge innsidekjøpet dødt og forholde oss til børsmeldingene fremover og diskutere fakta! Skremmende nivå på noe av det som skrives her inne av enkelte!
Redigert 19.03.2024 kl 16:22 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
19.03.2024 kl 16:11 4282

Takk/enig!👍 De som ikke tror på dette, anbefaler jeg som nevnt tidligere å ta en telefon selv til selskapet / innsiderne for å få dette bekreftet. Mye bedre det vs å poste det samme om og om igjen her inne der man betviler at dette ikke var kjøp, som om man tror det er fake børsmeldinger, merkelige greier spør du meg🤔🤔
helloween
19.03.2024 kl 16:02 4289

Om en ser på vedlegget som følger transaksjonen så er disse kjøpt. Står både antall, kurs og total beløp.

Hvor vanskelig skal dette være 😄
ecb
19.03.2024 kl 15:55 4297

bare så dette er 100% klart. Disse transaksjonene er kjøp av aksjer fra hovedeier til de respektive ansatte/styremedlem. Det er oppgitt kurs for transaksjonen og da er dette selvsagt ikke bonus/gave/opsjoner. Det er dog fult mulig at det ikke er kontantbetaling for aksjene nå og at kjøperne har lånefinansiert kjøpet fra selger.
Dette er fult lovlig og helt OK. Disse kjøpene har overhodet ikke noe med et evt opsjonsprogram å gjøre. Dette vil i såfall være mellom selskapet og de ansatte etter fullmakt fra GF/Styret.
forzavinger
19.03.2024 kl 15:46 4285

Her er meldingen som er mottatt av Oslo Børs:

CodeLab Capital AS - Key employee acquires shares from main shareholder
Oslo, 14 March 2024

Key employees of Uniscale continue to show strong belief in the future of the company. As such KrügerCorp Holding ApS (owned by Andreas Krüger, Uniscale's CIO) has agreed to acquire 2,000,000 shares in CodeLab Capital AS (the "Company") from the main shareholder, Codee Holding AS, 100% owned by Jesper Melin.
The agreed price per share is NOK 1.13 and is based on the closing price last trading day before the agreements were entered into on 14 March 2024.

The actual transfer of the shares will happen within the next few weeks. The agreement contain lock-ups for the buyer, ensuring a common focus on the long term profitability of the Company. The seller is a close associate to primary insider. Please see further details in the attached notification forms.

This stock announcement has been published pursuant to article 19 of the EU Market Abuse Regulation and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Fjellbris
19.03.2024 kl 15:33 4304

🤔 Hmmm, du ønsker å bidra med din innsikt, dvs da altså spre negativ info og så tvil om ledelse / selskapet. Men, når det gjelder børsmeldinger og innsidekjøp så har du «ingen mening eller innsikt». Og så bruker du din tid og energi her inne for å advare opp passe på oss som har investert i selskapet, I Wonder why?🤔 Men, tror jeg vet svaret😉
Fjellbris
19.03.2024 kl 15:22 4326

Er det 2. eller 3. gangen du poster dette nå?
Limer inn svar på dette i helgen, i børsmeldingene står det ivertfall kjøp x antall ganger:
…….
Fjellbris
17.03.2024 kl 13:46
613
forzavinger skrev
Det står i meldingen at aksjene er ervervet,det betyr ikke det samme som om de er kjøpt,håper du skj..
Her børsmeldingen der det står kjøper flere steder, må nesten da tolke dette som kjøp:

12.03.2024 06:13:44
CODE: NØKKELANSATTE OG STYREMEDLEM KJØPER AKSJER FRA HOVEDAKSJONÆR

Oslo (Infront TDN Direkt): Noen nøkkelansatte og et styremedlem i CodeLab Capital har avtalt kjøp av totalt 6,5 millioner aksjer i CodeLab Capital fra hovedaksjonæren Codee Holding AS. Avtalt aksjekurs er 0,90 kroner, og er basert på sluttkurs siste handelsdag før avtalene ble inngått 11. mars 2024.


Det fremgår av en melding mandag.


Vig10 Holding ApS, som er eid av salgsleder Henning Emil Olesen i Uniscale, kjøper 3.000.000 aksjer.


La Padre Invest AS, som er eid av finansdirektør Christoffer Mathiesen i CodeLab Capital, kjøper 2.000.000 aksjer.

KI Holding 2020 ApS, som er eid av CEO Kristian Ikast i CodeLab Capital, kjøper 1.000.000 aksjer.


Nha Invest Holding, som er eid av styremedlem Nikolaj Helsinghoff Andersen i CodeLab Capital, kjøper 500.000 aksjer.


TDN Direkt finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 17.03.2024 kl 13:48
……
15.03.2024 05:59:53
CODE: ANDREAS KRÜGER KJØPER 2M AKSJER FRA HOVEDAKSJONÆR

Oslo (Infront TDN Direkt): CIO Andreas Krüger i Uniscale har avtalt kjøp av 2 millioner aksjer i CodeLab Capital fra hovedaksjonæren Codee Holding AS. Avtalt aksjekurs er 1,13 kroner, og er basert på sluttkurs siste handelsdag før avtalen ble inngått den 14. mars 2024.


Det fremgår av en melding torsdag.
Redigert 19.03.2024 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
forzavinger
19.03.2024 kl 15:06 4353

I børsmeldigene til disse insider transaksjonene står det engelske ordet ACQUIRE--det kan bety at disse transaksjonene kan være bonus,gave,etterbetalt lønn etc..disse aksjene skal også overføres i løpet av noen uker,veldig vagt tidsrom.

Det står også i 2H-2023 rapporten fra 23.02.24. at det er etablert ett organisasjonsomfattende opsjonsprogram som skal lansere sent i 1Q 2024,så det kan komme hvilken dag som helst.
helloween
19.03.2024 kl 14:49 4387

Stemmer det, største eier tar betaling i natrualia 🙃
Stoltzen
19.03.2024 kl 14:46 4396

Tviler sterkt på at innsiderne har betalt cash. Og du burde jekke deg litt ned. Alle kan lese seg tilbake til dine tidlige poster om dette caset. Fullstendig useriøs type.
rischioso
19.03.2024 kl 13:50 4467

Eller rett og slett bare ta noen lodd så er man med for de nylige innsidekjøpene var såpass store og mange at det meste taler for gode tall og fasiten på det har vi veldig snart. Logikken tilsier at hadde ikke talla vært garantert gode så ville jo også innsiderne ha ventet med kjøpene til etter tallfremleggelsen...;)
Bullfight
19.03.2024 kl 13:24 4489

To alternatiever, kjøp hva remmer og tøyler holder nå, eller ligg unna, det er aksjemarkedet i et nøtteskall, vinnern kåres om litt (:
rischioso
19.03.2024 kl 13:21 4482

Du burde vel være den som diskuterer dine investeringer, men du diskuterer jo ikke annet enn andres. Det er helt greit å ikke ha interesse av dette caset, men sitte her og dele konspirasjonsteorier dagen lang er ikke det forumet er ment for.
StonksSurfer
19.03.2024 kl 13:20 2110

Hei Fjellbris.

1)Jeg ønsker ikke å oppnå noe annet et å bidra til å dele min innsikt. Når jeg tok en titt ser jeg at det er fullstendig enveiskjøring her med unntak av en jeg lot merke til. Han stiller kritiske spørsmål som jeg syntes er helt på sin plass.
2) Har ingen innsikt til å gjøre annet enn å spekulere. Kan være både positivt og negativt og kan være motivert av så mangt.
2) Jeg har ingen mening eller innsikt om denne transaksjonen.

I transaskjonsmarkedet har hovedaksjonær et svært frynsete rykte og det var oppsiktsvekkende å se at det ikke har nådd dette forumet.
helloween
19.03.2024 kl 13:19 2110

Virker som nedsalget er over, så får vi når algoene hopper på igjen
rischioso
19.03.2024 kl 13:13 2079

Grave og grave fru blom - ville bare forsikre meg om at spam følelsen ikke bare var en følelse men en korrekt følelse når det kommer til dine bidrag her på tråden. Nå er det jo slik at det ikke er deg og dine investeringer som skal diskuteres her, men caset CODE. Og klarer du ikke bidra med annet enn advarsler og konspirasjonsteorier så har du ingenting her å gjøre noe forum reglementet vil sette en stopper for om ikke du klarer det selv - valget er ditt - over og ut.
SeanA
19.03.2024 kl 13:08 2089

Er overrasket over de som faktisk tror at CODE har noe å fare med, det er *ingenting* som tyder på at dette selskapet bedriver noe annet enn ren og skjær haussing/svindel. Hadde jeg visst at dette var nivået på norske investorer så skulle jeg pokker meg starta AI selskap i fjor når OpenAI lanserte ChatGPT bare wrappa det inn i ny frontend og fått Artic til å kjøre roadshow de pusher jo drit på hvem som helst.

Rimelig drøyt å ta mannen og ikke ballen som om rischioso aldri har gjort noe feil.
espetalen84
19.03.2024 kl 12:56 2117

haha, ser du liker å grave du og ja. Gikk på en smell i AXA ja, men ned 75% er å ta litt hardt i.

Innkommende 1 070 389,30
Utgående 1 174 772,67
Totalt −104 383,37
NOK

Hvordan tror du regnskapet mitt ser ut for KIT, HAFNI og EPR som jeg også har diskutert her inne og sittet på siden totusenogkorona?



rischioso
19.03.2024 kl 12:18 2171

Du skulle vel heller ha brukt tiden til å hjelpe deg selv så hadde du kanskje kunne unngått et tap på rundt 75% i AXA hvor du gikk inn i fornektelsen, men det er kanskje det tapet du håper å hente inn her ved å narre andre slik du narret deg selv i AXA....?...altså hjelp til selvhjelp på andres bekostning - det er det og ingenting annet du virker å drive med her....;)
Redigert 19.03.2024 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
espetalen84
19.03.2024 kl 12:00 2217

Hadde jeg syns det var moro at folk taper penger så hadde jeg ikke advart mot denne investeringen, slik jeg har gjort siden kursen var ca 25% høyere enn nå på vei oppover etter den første meldingen om "innsidekjøp".

Helt riktig, jeg syns det er interessant å grave, spesielt i slike "stranger than fiction" - caser.
rischioso
19.03.2024 kl 11:55 2227

Enig i at det mest sannsynlig kommer en massiv oppgang igjen og kanskje enda sterkere enn den vi hadde sist når talla kommer på bordet om ikke lenge - og da gjelder det å være inne i forkant...;)
Fjellbris
19.03.2024 kl 11:52 2227

1) Minner om børsmelding (limer inn under) som kom 6. mars, altså for bare noen uker siden med info: Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.

2) I denne børsmeldingen står det også at selskapet kommer med mer utfyllende info, igjen dette er bare noen uker siden.

3) I etterkant av meldingen har selskapet meldt innsidekjøp av nøkkelpersoner a 8,5 mill aksjer.

Så får hver og en posisjonere seg utifra hva de tror mest på, børsmeldinger fra selskapet eller skriverier her inne.

06.03.2024 07:48:46
Breakthrough in Domain Driven AI Technology by Uniscale AS

Oslo, March 6th 2024

We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.


CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation. The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."


This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale. As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform. Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.


We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course. We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.


Important notice This information is considered to be inside information pursuant to the EU Market Abuse Regulation and is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act. This stock exchange announcement was published by Christoffer Mathiesen, CFO at CodeLab Capital AS, at the date and time as set out above.


For further information, please contact: CEO Kristian Ikast: ki@codelabcapital.com CFO Christoffer Mathiesen: cm@codelabcapital.com
Redigert 19.03.2024 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Slankepress
19.03.2024 kl 11:26 2254

Takk for detektiv arbeidet, seriøst. I dette tilfellet så tror jeg du er av den karakter som bare synes dette er veldig morro (ikke at folk taper penger) å grave frem. Har 0 tillit til dette opplegget om det kan kalles det.

espetalen84
19.03.2024 kl 11:05 2295

Det står i forrige årsrapport at ledelsen fikk kun lønn i form av aksjeopsjoner i, hva får dere til å tro at det samme ikke er tilfelle denne gang. En del av ledelsen som var med fra Patiensky tiden har også til salt i maten etter utbyttet på 2,50 kr per aksje som ble utbetalt i fjor.

Tror dere salgssjefen som har denne jobb-CV'en siste 10 år:

Global Sales Manager
Uniscale
aug. 2023 - Nå · 8 månederaug. 2023 - Nå · 8 måneder

Snevagten (Om dere lurte JA!, dette er et firma som driver med SNØMÅKING i DANMARK!! 😆)
Salgschef - OutboundSalgschef - Outbound

Snevagten A/S · KonsulentSnevagten A/S · Konsulent
sep. 2019 - aug. 2023 · 4 årsep. 2019 - aug. 2023 · 4 år
Startede som deltidskonsulent 2019

CEO
TJAMP (dette er en slags sportrelatert app som drev med gratis konkurranser. Sannsynligsvis lagt ned fordi den ikke er å finne i AppStore)
jun. 2017 - okt. 2019 · 2 år 5månederjun. 2017 - okt. 2019 · 2 år 5måneder

Salgskonsulent
Self-Employed
mai 2016 – jan. 2019 · 2 år 9månedermai 2016 – jan. 2019 · 2 år 9måneder

Jydsk Tagteknik
Sælger
jun. 2014 - mai 2016 · 2 årjun. 2014 - mai 2016 · 2 år
Århus området, DanmarkÅrhus området, Danmark

,, har 3 millioner kroner liggende i frisk risikokapital????

Kanskje han har arvet penger eller blitt rik i krypto, men i såfall er ingen av de pengene plassert i det selskapet han har ervervet disse aksjene i, for det selskapet har vært helt tomt for penger siden oppstart. Så hvis dere skal bruke litt kritisk sans, hva tror dere egentlig er mest sannsynlig... ??
Redigert 19.03.2024 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
disippelen
19.03.2024 kl 11:03 2298

Ja, merkelige greier, med en gang den viser antydning til å stige litt blir den effektivt sendt ned. Kurspleie/manipulasjon kaller vi det.
thypoon
19.03.2024 kl 10:35 2349

Er det algoritmer som sender aksjen ned dag etter dag? Enhver oppgang blir banket ned igjen og igjen…

Fjellbris
19.03.2024 kl 10:28 2353

Helt enig, kort og godt oppsummer👍 Skjønner frustrasjonen om fallet, men forholder meg også til innsidekjøp 8,5 mill samt at selskapet har sagt de skal komme med mer info, ikke minst også salgstall i april. Tolmodighet er viktig her, og jeg velger ivertfall å kjøpe her nede på disse nivåene, sitter rolig og venter på melding som kommer og som vil «forklare» hvorfor alle nøkkelpersoner i selskapet har gått så tungt inn her.
helloween
19.03.2024 kl 10:16 2350

Forholder meg til at ledelsen har kjøpt 8,5 mil aksjer, betalt fra sin egen lomme. Og at de skal komme med oppdatering snart. Veldig spesielt å bruke så mye penger selv om de ikke tror på caset
disippelen
19.03.2024 kl 10:08 2377

Konge, gratulerer:) Hadde kjempegevinst jeg og, men mista gangsynet og kjøpte meg inn igjen. Kommer jo voldosmme nyheter snart...........!?? Hehe..
verbatim
19.03.2024 kl 10:06 2370

Min beste trade ever i Code...inn på 1.27 og ut på 1.96. All gevinst ble pøst in i Argeo..

disippelen
19.03.2024 kl 10:00 2368

Og hva er det surret med den videoen på hjemmesiden til Uniscale, ser jo ut til at de har fått en random fyr med svært begrensede engelsk - kunnskaper til å fortelle om noe kode - greier fra gutterommet? Nei, nå må de følge opp de store ordene, eller så kommer de til å få en drabelig smekk. Er det gutteklubben Grei som holder på?
disippelen
19.03.2024 kl 09:57 2372

Det er sånn med disse high risk, low cap selskapene. Man er nødt til å selge når de har gått mye, og iallfall ikke kjøpe inn igjen av frykt for å miste mer oppgang. Jeg ble grådig når det sto breakthrough innen AI, og mista synes fullstendig. Samme som jeg har gjort i Qec et par ganger. Grisefarlig, og egentlig utilgivelig.
Krelva
19.03.2024 kl 09:55 2316

Helt uforstårlig ,aksjen går 200 % på kjempe nyhet.
For så og dale ned dag etter dag ....Aldri opplevd lignende.
jeg sitter bundet her nå ,har ikke lyst på stort tap ved og selge ...man lærer aldri ....Flere som er enige?
disippelen
19.03.2024 kl 09:52 2290

Finnes ingen bunn her. Elendig av selskapet å ikke komme med updates. Pisser på oss småaksjonærer.