CODE Wow 🚀🚀
Breakthrough in Domain Driven AI Technology by Uniscale AS
Oslo, March 6th 2024
We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.
CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."
This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.
We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Oslo, March 6th 2024
We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.
CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."
This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.
We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Redigert 06.03.2024 kl 11:03
Du må logge inn for å svare
forzavinger
07.03.2024 kl 14:04
2672
Det er vel Ikast som uttaler at de skal ut å hente mer kapital i nær fremtid til Finansavisen
disippelen
07.03.2024 kl 13:58
2685
Er det Robert Næss i Nordea som fikk kursen til å rase? Ønsket bedre inngang? Savnet mer info. Er det ikke nok info at de er først i verden? Selskapet er verdt usle 250mill.
Fjellbris
07.03.2024 kl 12:52
2816
Ps som nevnt hovedeier som sitter på over 60% av aksjene, flere andre har også store poster, samt ingen belåningsmulighet i denne = mindre aksjer å sloss om fremover for både små og store aktører. Game changeren som kom i går vil løfte denne mange kroner fremover.
rischioso
07.03.2024 kl 12:51
2814
Ja, nærmere 25% under toppen intradag er ikke en dårlig plass og plukke...;)
Fjellbris
07.03.2024 kl 12:49
2807
Krelva skrev Da kjøpte jeg litt mere før vi spretter opp
Jeg kjøpte også mer på 1,5 - en fin akkumulering det, når vi ser kr 5-10 her angrer vi bare på at vi ikke kjøpte mer tror jeg :-)
Bullfight
07.03.2024 kl 12:03
2929
En aksje som har gått 400 % skal korrigere ned, slik er det bare.
Fjellbris
07.03.2024 kl 12:02
2872
Ja fir store svingninger her så mye du trader i den😂
Fra spøk til alvor, flott mulighet nå om man får lastet mer rundt 1,5 flr ferden går videre oppover :-)
Fra spøk til alvor, flott mulighet nå om man får lastet mer rundt 1,5 flr ferden går videre oppover :-)
rischioso
07.03.2024 kl 12:00
2877
Har de begynt å pause på veien ned også nå selv om den er over 17% i pluss...?...
Kan det være info fra selskapet? EMI?
Kan det være info fra selskapet? EMI?
Redigert 07.03.2024 kl 12:03
Fjellbris
07.03.2024 kl 12:00
2865
Håper du tjener på det da. Nå må bare match halt snart opphøre så man får lastet mer på 1,5 ;-)
rischioso
07.03.2024 kl 11:57
2866
OSE er ikke døgnåpent og holder heller ikke åpent i helgene så ingen 24/7 trading på meg, men mye 7,5/5...;)
Redigert 07.03.2024 kl 11:58
Fjellbris
07.03.2024 kl 11:51
2849
Ja i kjent stil så trader du 24/7, og argumenterer med «himmel eller helvete» scenarioer utifra om du er ute eller inne, og skifter kappe med vinden hele tiden, vi kjenner deg og dine argumenter - JustSaing;-)
rischioso
07.03.2024 kl 11:45
2831
Har jeg snakket om gulv? Det er du som gjør det. Jeg følger bare svingningene. Om du skal arrestere noen så sett deg først inn i materien for ellers så blir det bare en lett blanding av viss-vass viss vass ...;)
Du var faktisk i rødt på et tidspunkt i går etter inngangen på rundt 1,2, men den endte på 1,3 så godt var det.
I dag har jeg gjennomført 8 handler så langt og tatt gevinst hver gang - mao, hver sin måte og jeg føler min er den sikreste før mer informasjon foreligger og akkurat det må jeg få lov til å mene akkurat som du har dine meninger...;)
Du var faktisk i rødt på et tidspunkt i går etter inngangen på rundt 1,2, men den endte på 1,3 så godt var det.
I dag har jeg gjennomført 8 handler så langt og tatt gevinst hver gang - mao, hver sin måte og jeg føler min er den sikreste før mer informasjon foreligger og akkurat det må jeg få lov til å mene akkurat som du har dine meninger...;)
Redigert 07.03.2024 kl 11:55
Fjellbris
07.03.2024 kl 11:38
2844
Er det 1,5 som er gulvet nå, i går anbefalte du meg å selge meg ut før vi skulle godt under krona i dag - JustSayin…;-)
…..
rischioso
I går kl 13:27
1391
Om du ikke skal sitte i rødt første dagen så burde du gjøre noe - i morgen kan kursen fort være godt under krona ...
…..
rischioso
I går kl 13:27
1391
Om du ikke skal sitte i rødt første dagen så burde du gjøre noe - i morgen kan kursen fort være godt under krona ...
Redigert 07.03.2024 kl 11:38
rischioso
07.03.2024 kl 11:37
2844
.... og der kom 1,5xx til syne så da er det på tide og plukke litt igjen...;)
rischioso
07.03.2024 kl 11:25
2856
Vi får se - man skal ikke bli overrasket om 1,5 kommer til syne før 2 tallet - JustSayin...;)
rischioso
07.03.2024 kl 11:24
2858
Jeg sitter og ikke sitter - har hoppet av og på toget både i dag og i går - safest slik før det foreligger mer info...;)
Fjellbris
07.03.2024 kl 10:43
2928
Ps og som nevnt sitter hovedeier her på ca 61% av aksjene, også flere andre større inne som gjør at tilgjengelige aksjer over børs er begrenset noe for større aktører som fremover skal kjempe om aksjene/større poster.
Redigert 07.03.2024 kl 10:43
Fjellbris
07.03.2024 kl 10:39
2950
Høy omsetning også i dag, og VWAP allerede på
1,7095. Det svinger på vei oppover i en slik aksje, men med det trykket allerede, topp i dag på 1,95 og VWAP 1,71 kommer det flere rykk opp i dag, jeg tror kr 2 ryker snart.
1,7095. Det svinger på vei oppover i en slik aksje, men med det trykket allerede, topp i dag på 1,95 og VWAP 1,71 kommer det flere rykk opp i dag, jeg tror kr 2 ryker snart.
Redigert 07.03.2024 kl 10:40
Ja. Var helt klart at rundt 1-1,2kr igår var tilbud.
Bare riskokeren som igjen har gjort seg selv til forumets klovn.
Gratulerer!
Bare riskokeren som igjen har gjort seg selv til forumets klovn.
Gratulerer!
Burde skamme seg.
Er det samme om og om igjen. Når emisjon eller kursen korrigerer er han på banen og har hatt rett…
All den tid han har tatt feil spiller ingen rolle.
Tenk og bo sammen med det mennesket 🤢🤪😂
Er det samme om og om igjen. Når emisjon eller kursen korrigerer er han på banen og har hatt rett…
All den tid han har tatt feil spiller ingen rolle.
Tenk og bo sammen med det mennesket 🤢🤪😂
Fjellbris
07.03.2024 kl 09:58
3086
Fjellbris skrev Grattis med den og nyt reisen opp mot 1000% avkastning :-)
Ps jeg syntes inngang 1,25 var høyt i går, ikke i dag ;-) Kjøpte også mer i går på duppen ned mot 1,10, spennende tider, tror vi skal godt over kr 2 allerede i dag.
thypoon
07.03.2024 kl 09:30
3162
Haha sånn går nu dagan. Tenk jeg fikk lastet opp på 70 øre etter meldingen. Gigantisk oppside, sjelden man ser 1000% på gata
Fjellbris
07.03.2024 kl 09:29
3164
Ja og du har gått glipp av 50-100% bare siden i går ved å sitte på sidelinjen og prøve å baise ;-)
Denne går langt over 2 tallet sp sa har du nok timet dårlig.
En oppgang varer ikke i en konstant. Og etter en brå oppgang kommer det vel en naturlig nedgang. Men du vet ikke hvor høyt og hvor stor korreksjon det blir. Så løpeskoene dine må du ha klar.
Jeg sikret på 1,85kr helt etter planen. Får overskuddet stå i fred og ro. Med en sikkert på 40% stoploss. Lykke til!
Du lærer ingen noe som helst.
Over og ut fra en som gjør dette og unner alle gevinst.
En oppgang varer ikke i en konstant. Og etter en brå oppgang kommer det vel en naturlig nedgang. Men du vet ikke hvor høyt og hvor stor korreksjon det blir. Så løpeskoene dine må du ha klar.
Jeg sikret på 1,85kr helt etter planen. Får overskuddet stå i fred og ro. Med en sikkert på 40% stoploss. Lykke til!
Du lærer ingen noe som helst.
Over og ut fra en som gjør dette og unner alle gevinst.
Redigert 07.03.2024 kl 09:31
Det er aksjemarked klovn!🤡
Skal det ikke svinge? Ville det vært børs om alle holdt?
Du er patetisk.
Skal det ikke svinge? Ville det vært børs om alle holdt?
Du er patetisk.
rischioso
07.03.2024 kl 09:26
2800
For oss som følger med så har denne oppgangen kun vart 1 handelsdag + litt til så noen fasit har vi ikke, men moro er det - spesielt for de som timer gevinstsikringen riktig...;)
rischioso
07.03.2024 kl 09:23
2836
Fjellbris skrev Ja så feil kan du ta ;-)
Så målstreken er nå kl 09:20? Du tar feil, du tar ikke feil, du tar feil, du tar ikke feil. ... Om du skal sitte over tid så har du også fasit over tid og ikke timer etter inngangen...Noterer meg at når kursen ble pauset så var det full fart i ordre bildet etter pausingen - algoritmer på steroider som kjører showet og kursen opp til et visst punkt så snur de ned igjen - men moro så lenge det varer...;)
Redigert 07.03.2024 kl 09:24
kroif
07.03.2024 kl 09:20
2869
Dette er jo litt gøy, ser ikke ut til at dette stopper med det første, umulig å si hvor høyt vi skal..
Men alt tyder på at vi skal raskt opp på 2 tallet
Men alt tyder på at vi skal raskt opp på 2 tallet
Redigert 07.03.2024 kl 09:21
Skulle folk hørt på deg hadde de gått glipp av alt fra 40-70%. Du tar feil bortimot hver dag hver uke hele året
Hvordan gikk det med vwap? Eller er det helt uviktig tall dag til dag? Og ihvertfall på stigende kurs på høy omsetning.
Du er tidenes dårligste trader utifra dine innlegg og posisjonering og dømme.
Så må du tenke deg litt om når du forsøker å røve til deg penger og spre frykt. Det ikke alle som sitter finansielt like godt i det som de fremstiller det. Kan sitte med store lån som tynger hverdagen selv om livet på forumet er en fest. Du endrer meninger fra sekund til sekund utifra posisjon og spiller på hvermannsen sin redsel. Svin er et beskjedent ord for hva du er her på nett.
Dette med du forsøker å hjelpe kan du holde fred med.
Noe til ettertanke.
Slutt og være en egoist!
Hvordan gikk det med vwap? Eller er det helt uviktig tall dag til dag? Og ihvertfall på stigende kurs på høy omsetning.
Du er tidenes dårligste trader utifra dine innlegg og posisjonering og dømme.
Så må du tenke deg litt om når du forsøker å røve til deg penger og spre frykt. Det ikke alle som sitter finansielt like godt i det som de fremstiller det. Kan sitte med store lån som tynger hverdagen selv om livet på forumet er en fest. Du endrer meninger fra sekund til sekund utifra posisjon og spiller på hvermannsen sin redsel. Svin er et beskjedent ord for hva du er her på nett.
Dette med du forsøker å hjelpe kan du holde fred med.
Noe til ettertanke.
Slutt og være en egoist!
Redigert 07.03.2024 kl 09:24
rischioso
07.03.2024 kl 09:03
2979
For all del - man kan gjøre noen gode og kjappe trader, men pass på pass på ...;)
kroif
07.03.2024 kl 08:58
3005
Spørsmålet er hva flertallet i markedet tror på dette tidspunket, så får du handle utifra slik du ser det, som oss andre;-)
rischioso
07.03.2024 kl 08:48
3068
Det som er greia er at markedet ikke får noen forståelig info og da blir det også bare spekulasjoner uten at man kan regne på caset. Jeg vil tro at om selskapet virkelig hadde noe å fare med så hadde de brukt det for alt det var verdt og det i en klar text alle kunne forstå, men i motsatt ende om man ikke har noe revolusjonerende å fare med men primært er ute etter å hente penger så vil jo en uklar melding rigget for spekulasjoner være tingen - kanskje jeg har rett, men håper jeg tar feil - noe jeg dessverre sjelden gjør...;)
InnerTier
07.03.2024 kl 08:44
3079
Time utgang er utfordringa i denne fasen.
Første kr 0.50 - 1,00 emi infront a.t..
Markeds posisjoner er lettest å erobre hjemme og ute fra tet posisjon - først til "mølla"....
Første kr 0.50 - 1,00 emi infront a.t..
Markeds posisjoner er lettest å erobre hjemme og ute fra tet posisjon - først til "mølla"....
Redigert 07.03.2024 kl 09:09
kroif
07.03.2024 kl 08:35
3130
Hvis dette er så revlusjonerende som det virker å være kommunisert, så er nok verdien på selskapet langt høyere enn det er priset til nå.
Hvis det er en klar oppkjøpskandidat, så kan det være veldig stor oppside her, og er det mange som ser for seg det, vil nok kursen fyke nordover, gudene vet hvor høyt, da det finnes lite info rundt potensialet i markedet. Jeg tenker at en slik teknologi lett prises til 1 milliard, uten at det er noen high price, skal man se på historisk prising av diverse tek selskaper i samme fase. Ser man på historikken med salg av pasientsky, så lukter det oppkjøp her også til rett pris.
Hvis det er en klar oppkjøpskandidat, så kan det være veldig stor oppside her, og er det mange som ser for seg det, vil nok kursen fyke nordover, gudene vet hvor høyt, da det finnes lite info rundt potensialet i markedet. Jeg tenker at en slik teknologi lett prises til 1 milliard, uten at det er noen high price, skal man se på historisk prising av diverse tek selskaper i samme fase. Ser man på historikken med salg av pasientsky, så lukter det oppkjøp her også til rett pris.
rischioso
07.03.2024 kl 08:31
3157
Alene og alene fru Blom - vi går nå inn i en ai ai tid hvor vi aldri mer vil være alene om noe - man kan være først, men det er noe helt annet...;)
Fjellbris
07.03.2024 kl 07:21
3311
«RE - selv om kundens bruk av nye verktøy har vært lavere enn først forventet», skriver selskapet».
Det du viser til her er før melding i går kom om gjennombruddet. Blir en ny tid for selskapet nå, et gjennombrudd de har jobbet med i 4 år, og en AI teknologi de er alene om i verden.
Blir spennende fremover her!
Det du viser til her er før melding i går kom om gjennombruddet. Blir en ny tid for selskapet nå, et gjennombrudd de har jobbet med i 4 år, og en AI teknologi de er alene om i verden.
Blir spennende fremover her!
Redigert 07.03.2024 kl 07:22
rischioso
07.03.2024 kl 04:58
3453
RE - selv om kundens bruk av nye verktøy har vært lavere enn først forventet», skriver selskapet.
* Denne innrømmelsen fra selskapet er super viktig for det er den reelle bruken som måler den faktiske interessen i markedet og som igjen styrer inntjeningen og den var altså lavere enn forventet - mao, ikke revolusjonerende ei heller så kostnadsbesparende at potensielle kunder kommer løpende - løpingen er det saueflokken på OSE som står for. I går foregikk løpingen nordover i oppoverbakker og i dag kan det bli en del løping sørover med knall og fall i nedoverbakkene i påvente av emisjons melding som mest sannsynlig blir satt på undersiden av krona - dette er ikke baiss, men heller noe av det nærmeste man kommer facts på denne tråden - så langt ...;)
* Denne innrømmelsen fra selskapet er super viktig for det er den reelle bruken som måler den faktiske interessen i markedet og som igjen styrer inntjeningen og den var altså lavere enn forventet - mao, ikke revolusjonerende ei heller så kostnadsbesparende at potensielle kunder kommer løpende - løpingen er det saueflokken på OSE som står for. I går foregikk løpingen nordover i oppoverbakker og i dag kan det bli en del løping sørover med knall og fall i nedoverbakkene i påvente av emisjons melding som mest sannsynlig blir satt på undersiden av krona - dette er ikke baiss, men heller noe av det nærmeste man kommer facts på denne tråden - så langt ...;)
Ikke_viktig
07.03.2024 kl 01:01
3548
Tja, sånn som jeg ser det så har de utviklet et verktøy som organiserer pseudokoden på en sånn måte at den kan gå rett inn i editoren og bli brukt av AI-verktøyene som genererer koden. De har da en webside hvor du legger inn kravspesifikasjonen din, og får vel denne inn i editoren via en plugin som de har koblet til utviklingsverktøyet du bruker.
Og selv om du vil bruke litt tid på kravspesifikasjonen så må denne jo lages uansett før du programmerer systemet, så du foretar jo dette steget i utviklingen av programvaren før du koder noe som helst.
Eller er du en sånn programmerer som bare har en viss ide om hvordan programmet skal fungere før du setter i gang og må hele tiden endre på koden fordi du ikke kjente til alle kravene før du startet?
Jeg syntes det virket som et interessant konsept de har laget, men det er sant som du sier. SHIT IN => SHIT OUT.
Er litt skeptisk til å ta råd fra folk som kjører Maxitaxi så legger rådet ditt omac på øret og har det i tankene fremover... Folk får selv bestemme om dette er "noe" å satse på. Og de har forøvrig en god del ansatte i Danmark såvidt jeg har fått med meg så det er ikke 4 ansatte i selskapet som noen har "kommet frem til"...
Og selv om du vil bruke litt tid på kravspesifikasjonen så må denne jo lages uansett før du programmerer systemet, så du foretar jo dette steget i utviklingen av programvaren før du koder noe som helst.
Eller er du en sånn programmerer som bare har en viss ide om hvordan programmet skal fungere før du setter i gang og må hele tiden endre på koden fordi du ikke kjente til alle kravene før du startet?
Jeg syntes det virket som et interessant konsept de har laget, men det er sant som du sier. SHIT IN => SHIT OUT.
Er litt skeptisk til å ta råd fra folk som kjører Maxitaxi så legger rådet ditt omac på øret og har det i tankene fremover... Folk får selv bestemme om dette er "noe" å satse på. Og de har forøvrig en god del ansatte i Danmark såvidt jeg har fått med meg så det er ikke 4 ansatte i selskapet som noen har "kommet frem til"...
skadi
06.03.2024 kl 22:48
3680
Bare et lite tips til deg som er sikkert på 100 prosent til i morgen, du kan vente med å selge til den når 2,50 kroner da.
Fjellbris
06.03.2024 kl 22:35
3712
Takk for link/info. Som skrevet før i dag/som selskapet selv meldte, alle vet de på et tidspunkt må hente penger, det har selskapet også vært helt åpen på. Det kommer de tilbake til, når ting løsner og alle vet hva pengene skal gå til.Til en verdensnyhet/AI teknologi trenger ikke det være negativt i det hele tatt og er det som må til for å få til utvikling/salg som igjen løfter inntjening og børskurs.
Vi får se, blir spennende å få mer konkret info.
Vi får se, blir spennende å få mer konkret info.
Krelva
06.03.2024 kl 22:35
3702
Tok noe lodd her i dag på snitt 1 krone ,,,er du inne også Star?
Går sikkert 100% till i morgen tror jeg.
Jeg har bestemt meg og selge meg ut på 2 NOK 😉
Går sikkert 100% till i morgen tror jeg.
Jeg har bestemt meg og selge meg ut på 2 NOK 😉
Redigert 06.03.2024 kl 22:38
Slettet bruker
06.03.2024 kl 22:27
3730
Sjekk cash flow/burning rate:
https://assets-global.website-files.com/63cfa08eb09c324072df6ca7/65d868d7c4afe31972bdb305_2H%202023%20report.pdf
https://assets-global.website-files.com/63cfa08eb09c324072df6ca7/65d868d7c4afe31972bdb305_2H%202023%20report.pdf
Fjellbris
06.03.2024 kl 22:18
3775
Kontantbeholdningen var på 57 mill. den 31.12.23
…….
Oslo (Infront TDN Direkt): CodeLab Capital hadde en ebitda -28 millioner kroner i andre halvår 2023, mot -20 millioner samme periode året før.
Det fremgår av selskapets rapport fredag.
Selskapet har signert oppkjøpet av Acerat Limited, en leverandør av utviklingsressurser til selskapet over flere år.
Videre skriver selskapet at de første innbetalingene fra Uniscale-kunder har kommet inn i slutten av 2023.
«Vi er, til tross for vår pågående tro på potensialet til investeringen vår i Uniscale, fortsatt i en utfordrende fase. Driftsmessig ser vi betydelig fremgang i produktutvikling og kommersiell trekkraft, selv om kundens bruk av nye verktøy har vært lavere enn først forventet», skriver selskapet.
Ved utgangen av desember var selskapets kontantposisjon på 57 millioner kroner.
…….
Oslo (Infront TDN Direkt): CodeLab Capital hadde en ebitda -28 millioner kroner i andre halvår 2023, mot -20 millioner samme periode året før.
Det fremgår av selskapets rapport fredag.
Selskapet har signert oppkjøpet av Acerat Limited, en leverandør av utviklingsressurser til selskapet over flere år.
Videre skriver selskapet at de første innbetalingene fra Uniscale-kunder har kommet inn i slutten av 2023.
«Vi er, til tross for vår pågående tro på potensialet til investeringen vår i Uniscale, fortsatt i en utfordrende fase. Driftsmessig ser vi betydelig fremgang i produktutvikling og kommersiell trekkraft, selv om kundens bruk av nye verktøy har vært lavere enn først forventet», skriver selskapet.
Ved utgangen av desember var selskapets kontantposisjon på 57 millioner kroner.