CODE Wow 🚀🚀
Breakthrough in Domain Driven AI Technology by Uniscale AS
Oslo, March 6th 2024
We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.
CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."
This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.
We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Oslo, March 6th 2024
We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.
CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."
This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.
We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Redigert 06.03.2024 kl 11:03
Du må logge inn for å svare
disippelen
13.03.2024 kl 09:48
2749
Ja, handlingsmønsteret er tydelig. Bare tull å ikke selge ved åpning. Skjer det samme hver dag. Så vente 1 time eller 2, vips har du 20 % fler aksjer for samme beløpet.
disippelen
13.03.2024 kl 10:04
2709
Nå burde vi stige jevnt og trutt mot disse fantastiske avtalene som sikkert blir signert.. Men foreløpig bare luftige ord.
rischioso
13.03.2024 kl 10:28
2670
Hvem bryr seg om hausserne - bedre å sitte i et case som dette - som hausser seg selv med massive innside kjøp og nærstående tall slipp...;)
Husk at først meldte selskapet i markedet om økt interesse også fra større aktører så kom innsidekjøpene nettopp fordi de ikke kunne ha kjøpt om det ikke var kjent i markedet først så at talla blir gode - ja, det meste taler for akkurat det - og veldig snart kommer de på bordet...;)
Husk at først meldte selskapet i markedet om økt interesse også fra større aktører så kom innsidekjøpene nettopp fordi de ikke kunne ha kjøpt om det ikke var kjent i markedet først så at talla blir gode - ja, det meste taler for akkurat det - og veldig snart kommer de på bordet...;)
Redigert 13.03.2024 kl 10:53
Bullen
13.03.2024 kl 11:21
2590
Det blir jo ofte slik at man tar på de lange brillene hvis kortsiktig trading feiler. Siste melding med kjøp og salg internt til 0,90 sender et sterkt positivt signal til markedet..
Tror også at vi kommer til å få gode nyheter etter hvert. Velger likevel å vente med å kjøpe til jeg får aksjen eventuelt på ¨salg¨
Tror også at vi kommer til å få gode nyheter etter hvert. Velger likevel å vente med å kjøpe til jeg får aksjen eventuelt på ¨salg¨
Fjellbris
13.03.2024 kl 11:24
2592
Så enig, så enig.
Når salgssjef (3 mill!), finansdirektør, økonomisjef og styremedlem kjøper 6,5 mill. aksjer, trenger man ikke hause så mye. Så får jo hver og en finne ut om de skal stole på at innsiderne med såpass store kjøp vet hva de investerer i, eller høre på baiserne her inne ;-)
Når salgssjef (3 mill!), finansdirektør, økonomisjef og styremedlem kjøper 6,5 mill. aksjer, trenger man ikke hause så mye. Så får jo hver og en finne ut om de skal stole på at innsiderne med såpass store kjøp vet hva de investerer i, eller høre på baiserne her inne ;-)
espetalen84
13.03.2024 kl 13:02
2472
Har dere hausere gjort noe research i det hele tatt?
Rischioso nevnte tidligere at det ikke var noen leger som stod bak Pasientsky. Det er feil. Jesper Melin jobbet som fastlege på Sandane da han kom på ideen om å lage betalingsløsning for å frigjøre administrativ tid for leger.
https://www.kpvest.no/referanseprosjekt/kva-skjedde-med-melin-medical
Han var altså på rett sted til rett tid og hadde en ide som han klarte å selge for nærmere milliarden flerfoldige år etter unnfangelsen, litt sånn Idar Vollvik historie. Rikdommen hans kommer såvidt jeg kan forstå derimot først og fremst fra inkassoselskapet han etablerte, da mesteparten av salgssummen av Pasientsky gikk til å betale obligasjonslån og utbytte til andre aksjonærer.
Pasientsky i seg selv var aldri en veldig lønnsom bedrift. Hvorfor den ble verdsatt som den ble da den ble solgt vet jeg ikke, men han klarte å opparbeide en god markedsandel og kjøperne så vel at de hadde evnen til å drifte dette videre med god fortjeneste. Pasientsky som programvare har forøvrig dårlige skussmål både på App Store og Trustpilot, og jeg tolker det som at verdien som ble kjøpt i denne millard'ish handelen var basert på opparbeidet markedsandel, ikke teknisk løsning, noe som er det dagens aksjonærer i Codelab må sette sin lit til at organisasjonen kan levere.
Etter divesteringen av Pasientsky så er Codelab Holding skallet som er igjen.
Så får jeg låne litt av det som bruker SeanA skrev på en annen tråd om samme selskap:
(Sitat start)
Q1 2023 - Første presentasjon - ingen nevner AI i det hele tatt.
Q2 2023 - Ingen AI, Ingen investeringer i Cloud/HW
1H 2023 - -50 MNOK negative runrate, ingen investering i cloud/HW
Q3 2023 - Uniscale Launch - Første produkt - Ingen AI nevnt
Q1 2024 - Oppkjøp av Acerat - beskrives som konsulent hus, igjen ingen AI, Betalt med 3.5MNOK og 5M aksjer.
2H 2023 - Fremdeles -50 MNOK negative runrate, ingen investering i cloud/HW
6.3.2024 - Pressemelding hvor CTO fra oppkjøpet(Acerat) kommenterer "CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming"
videre skriver de "This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale. "
Så;
Selskapet har ingen uttalt strategi om å søke muligheter innenfor AI, de har heller ikke investert i hardware, kostnadene reflekterer ingen investeringer overhodet innenfor dette. Videre har de løpende driftsunderskudd, så de må vel få til en emisjon. De sier de har jobbet med dette i flere år, men de har aldri nevnt det verken på webcast eller i presentasjonene.
Dette er jo bare det man kan lese ut fra nyhetshistorikken, for alt jeg vet så har de finetuna CodeLlama 70B som de kjører på ett 4090 kort i kjelleren - men hvor er youtube videoen i såfall...
(Sitat slutt)
Eller så kan man google Jesper Melin og lese igjennom diverse saker for å prøve å skape et bilde av hvem denne karen er.
På VG sine skattesider kan man søke på Gloppen Kommune og se at han står med 0 i inntekt i 2022 og 269 millioner i formue. I 2021 hadde han 8,2 millioner i inntekt. Dette slår meg ikke som en kar som bader i kontanter, så jeg tror salget av 6,5 mill aksjer til 0,90 kr er noe han er nødt til å gjøre for å ha penger til å betale formueskatt og generell livsopphold. Dette er ren spekulasjon fra min side, men jeg vil tro han hadde som intensjon å selge unna så mye han klarte under kursoppgangen forrige uke, men at de klarte å komme til en enighet hvor salget ble pynta på ved å melde det som et innsidesalg. Kall det gjerne win-win.
Eller så kan man søke på proff.dk , og se hvordan finansene til Uniscale har vært. Og man kan søke på Uniscale på google maps og lese anmeldelser (dette må selvfølgelig tas med en klype salt, men det føyer seg inn i det overordnede bildet når man gjør research).
Også hvis man først skal sette pengene sine i et selskap, hvorfor ikke bestille en free trial av løsningen deres. De reklamerer på sidene sine om en 30-days free trial.
Og hva er egentlig greia med Acerat Ltd? Når jeg søker på dette selskapet så ser jeg at de holder til i Lumumba Ave. i Kampala. Man kan tilogmed bruke Google Street view og se hvordan veien der kontoret deres ligger ser ut. Hva er det som tilsier at det nøkkelen til det neste AI-gjennombruddet ligger her? Og er det sånn at Herr. Ackenhausen har bodd her nede? Han står oppført som Founder av selskapet i LinkedIn, og i børsmeldingen om kjøpet av Acerat så står det at selgeren er Acken AS. Når jeg søker Acken AS på proff.no så ser dette ut som et skallselskap uten noen verdier ihvertfall frem til 2022. Og hvorfor har ikke Ackenhausen kjøpt flere aksjer i Codelab etter børsmeldingen, det er jo han som står bak dette banebrytende gjennombruddet? Jeg ser at selskapet hans Contango Consulting faktisk er et selskap som har hatt god omsetning og han har tilegnet seg selv millionlønninger år etter år (regner med at endel av denne inntekten kan spores tilbake til konsulentvirksomhet gjort for Mr.Melin)
Så oppsummert,
Har man mange ingredienser her for å lage en knakende underholdende mini-serie på Netflix? Ja!
Er det et selskap jeg ville satt pengene mine i? Hell no!
Rischioso nevnte tidligere at det ikke var noen leger som stod bak Pasientsky. Det er feil. Jesper Melin jobbet som fastlege på Sandane da han kom på ideen om å lage betalingsløsning for å frigjøre administrativ tid for leger.
https://www.kpvest.no/referanseprosjekt/kva-skjedde-med-melin-medical
Han var altså på rett sted til rett tid og hadde en ide som han klarte å selge for nærmere milliarden flerfoldige år etter unnfangelsen, litt sånn Idar Vollvik historie. Rikdommen hans kommer såvidt jeg kan forstå derimot først og fremst fra inkassoselskapet han etablerte, da mesteparten av salgssummen av Pasientsky gikk til å betale obligasjonslån og utbytte til andre aksjonærer.
Pasientsky i seg selv var aldri en veldig lønnsom bedrift. Hvorfor den ble verdsatt som den ble da den ble solgt vet jeg ikke, men han klarte å opparbeide en god markedsandel og kjøperne så vel at de hadde evnen til å drifte dette videre med god fortjeneste. Pasientsky som programvare har forøvrig dårlige skussmål både på App Store og Trustpilot, og jeg tolker det som at verdien som ble kjøpt i denne millard'ish handelen var basert på opparbeidet markedsandel, ikke teknisk løsning, noe som er det dagens aksjonærer i Codelab må sette sin lit til at organisasjonen kan levere.
Etter divesteringen av Pasientsky så er Codelab Holding skallet som er igjen.
Så får jeg låne litt av det som bruker SeanA skrev på en annen tråd om samme selskap:
(Sitat start)
Q1 2023 - Første presentasjon - ingen nevner AI i det hele tatt.
Q2 2023 - Ingen AI, Ingen investeringer i Cloud/HW
1H 2023 - -50 MNOK negative runrate, ingen investering i cloud/HW
Q3 2023 - Uniscale Launch - Første produkt - Ingen AI nevnt
Q1 2024 - Oppkjøp av Acerat - beskrives som konsulent hus, igjen ingen AI, Betalt med 3.5MNOK og 5M aksjer.
2H 2023 - Fremdeles -50 MNOK negative runrate, ingen investering i cloud/HW
6.3.2024 - Pressemelding hvor CTO fra oppkjøpet(Acerat) kommenterer "CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming"
videre skriver de "This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale. "
Så;
Selskapet har ingen uttalt strategi om å søke muligheter innenfor AI, de har heller ikke investert i hardware, kostnadene reflekterer ingen investeringer overhodet innenfor dette. Videre har de løpende driftsunderskudd, så de må vel få til en emisjon. De sier de har jobbet med dette i flere år, men de har aldri nevnt det verken på webcast eller i presentasjonene.
Dette er jo bare det man kan lese ut fra nyhetshistorikken, for alt jeg vet så har de finetuna CodeLlama 70B som de kjører på ett 4090 kort i kjelleren - men hvor er youtube videoen i såfall...
(Sitat slutt)
Eller så kan man google Jesper Melin og lese igjennom diverse saker for å prøve å skape et bilde av hvem denne karen er.
På VG sine skattesider kan man søke på Gloppen Kommune og se at han står med 0 i inntekt i 2022 og 269 millioner i formue. I 2021 hadde han 8,2 millioner i inntekt. Dette slår meg ikke som en kar som bader i kontanter, så jeg tror salget av 6,5 mill aksjer til 0,90 kr er noe han er nødt til å gjøre for å ha penger til å betale formueskatt og generell livsopphold. Dette er ren spekulasjon fra min side, men jeg vil tro han hadde som intensjon å selge unna så mye han klarte under kursoppgangen forrige uke, men at de klarte å komme til en enighet hvor salget ble pynta på ved å melde det som et innsidesalg. Kall det gjerne win-win.
Eller så kan man søke på proff.dk , og se hvordan finansene til Uniscale har vært. Og man kan søke på Uniscale på google maps og lese anmeldelser (dette må selvfølgelig tas med en klype salt, men det føyer seg inn i det overordnede bildet når man gjør research).
Også hvis man først skal sette pengene sine i et selskap, hvorfor ikke bestille en free trial av løsningen deres. De reklamerer på sidene sine om en 30-days free trial.
Og hva er egentlig greia med Acerat Ltd? Når jeg søker på dette selskapet så ser jeg at de holder til i Lumumba Ave. i Kampala. Man kan tilogmed bruke Google Street view og se hvordan veien der kontoret deres ligger ser ut. Hva er det som tilsier at det nøkkelen til det neste AI-gjennombruddet ligger her? Og er det sånn at Herr. Ackenhausen har bodd her nede? Han står oppført som Founder av selskapet i LinkedIn, og i børsmeldingen om kjøpet av Acerat så står det at selgeren er Acken AS. Når jeg søker Acken AS på proff.no så ser dette ut som et skallselskap uten noen verdier ihvertfall frem til 2022. Og hvorfor har ikke Ackenhausen kjøpt flere aksjer i Codelab etter børsmeldingen, det er jo han som står bak dette banebrytende gjennombruddet? Jeg ser at selskapet hans Contango Consulting faktisk er et selskap som har hatt god omsetning og han har tilegnet seg selv millionlønninger år etter år (regner med at endel av denne inntekten kan spores tilbake til konsulentvirksomhet gjort for Mr.Melin)
Så oppsummert,
Har man mange ingredienser her for å lage en knakende underholdende mini-serie på Netflix? Ja!
Er det et selskap jeg ville satt pengene mine i? Hell no!
Stoltzen
13.03.2024 kl 13:22
2426
Veldig bra innlegg. Når ledelsen ikke er til å stole på så er det bare til å holde seg unna.
Fjellbris
13.03.2024 kl 13:34
2406
He,he - og hva er agendaen din da med å poste et slikt langt innlegg? Kan ikke være så mye annet enn at du ønsker billig inngang og gikk glipp av oppturen.
Forøvrig helt fint å være kritisk og finne frem så mye kritisk info som mulig via Google om eiere/selskapet, jeg også har fått med meg det.
Men, viktig ikke å se seg blind på historie, men også ta inn over seg melding selskapet selv kom med som var en «gane changer» forige uke. Så må de selvfølgelig levere «proof of the pudding» de neste 3-12 måneder mtp mer info om «verdensnyheten» (som de har sagt de skal gjøre, les oppdatere markedet»), samt ikke minst vise til videre utvikling og ikke minst selge dette til verdens markedet.
Så langt etter forige ukes melding, har vi altså fått store innsidekjøp, bla 3 mill aksjer a kr 0,90 av salgsdirektøren, altså han som har hovedansvar for salg har investerer av egen lomme 2,7 mill., sier jo litt om at han tror dette er salgbart ;-) Finansdirektør , økonomisjef og styremedlem kjøper også mye, tilsammen 6,5 mill. aksjer som ikke er ubetydelige summer. Når nøkkelpersoner innen salg, økonomi, finans og styre går såpass tungt inn tyder der ivertfa på for meg at de ser et enormt potensiale her mtp. både salg og inntekter. I motsatt fall om de trodde på emi under krona og ikke trodde på melding som kom forige uke (en nyhet / teknologi som de vet mye mer om enn oss), så hadde de ikke investert så tungt, hvorfor i alle dager skulle de gjøre det??
Vel, vel - alle gjør sine valgt på børs, jeg følger ivertfall innsiderne og laster då mye som mulig på nivåer her nede å påvente av oppdatering og info fra selskapet i løpet av våren.
Forøvrig helt fint å være kritisk og finne frem så mye kritisk info som mulig via Google om eiere/selskapet, jeg også har fått med meg det.
Men, viktig ikke å se seg blind på historie, men også ta inn over seg melding selskapet selv kom med som var en «gane changer» forige uke. Så må de selvfølgelig levere «proof of the pudding» de neste 3-12 måneder mtp mer info om «verdensnyheten» (som de har sagt de skal gjøre, les oppdatere markedet»), samt ikke minst vise til videre utvikling og ikke minst selge dette til verdens markedet.
Så langt etter forige ukes melding, har vi altså fått store innsidekjøp, bla 3 mill aksjer a kr 0,90 av salgsdirektøren, altså han som har hovedansvar for salg har investerer av egen lomme 2,7 mill., sier jo litt om at han tror dette er salgbart ;-) Finansdirektør , økonomisjef og styremedlem kjøper også mye, tilsammen 6,5 mill. aksjer som ikke er ubetydelige summer. Når nøkkelpersoner innen salg, økonomi, finans og styre går såpass tungt inn tyder der ivertfa på for meg at de ser et enormt potensiale her mtp. både salg og inntekter. I motsatt fall om de trodde på emi under krona og ikke trodde på melding som kom forige uke (en nyhet / teknologi som de vet mye mer om enn oss), så hadde de ikke investert så tungt, hvorfor i alle dager skulle de gjøre det??
Vel, vel - alle gjør sine valgt på børs, jeg følger ivertfall innsiderne og laster då mye som mulig på nivåer her nede å påvente av oppdatering og info fra selskapet i løpet av våren.
Redigert 13.03.2024 kl 13:38
espetalen84
13.03.2024 kl 13:37
5652
Takk for det :) Jeg har ikke handlet noe i denne aksjen, så jeg burde vel egentlig bare live and let live, men syns casen er fascinerende, at folk kan ha så tunnelsyn pga et buzzword. Jeg kjenner meg selv igjen litt fra da jeg var ny i aksjemarkedet, men jeg tror jeg hadde klart å sniffet meg frem til rett konklusjon i akkurat dette tilfellet selv om jeg var fersk i gamet :D
Bullen
13.03.2024 kl 13:48
5644
Hvis denne Melin er en liten luring, kan han ha gjort avtaler med de 3 ansatte som vi ikke kjenner til. Det forutsetter selvfølgelig at vi har å gjøre med en skruppelløs person
rischioso
13.03.2024 kl 13:50
5668
He-he, ja - om man leter etter ting for å underbygge sine påstander enten man ønsker den i den ene eller den andre retningen så kan man alltid finne noe, men det du kommer med her av et sammensurium av spekulasjoner er ikke bare tynt sprøyt, MEN syltynt. På tross av at innsidekjøpene er rene kjøp og ikke opsjoner - altså at den enkelte nøkkelperson selv har kjøpt for egne penger så mener du at dette er fabrikkert? Mao, du mener at selskapet i det store og det hele er en bløff og er du klar til å kunne stå for den påstanden? Fint om du tenker deg godt om før du svarer for det er en svært alvorlig anklage - venter i spenning...;)
Stoltzen
13.03.2024 kl 13:51
5679
Ja, jeg solgte meg ut ganske raskt. Ønsket å se om de kom med oppfølgende info. Den infoen som er kommet i ettertid er ikke i nærheten av å nå opp til "gjennombruddsmeldingen" med alle de fine ordene. Da mister de fort tillit.
rischioso
13.03.2024 kl 13:54
5659
Det er vel heller det at du ikke har skjønt noe. Fasiten får vi om ikke lenge som vil være oppfølgeren til børsmeldingen om økt interesse også fra større aktører gjennom tallfremleggelsen så hva du har skjønt uten fasit er vel heller bare noe du tror du skjønner..;)
Redigert 13.03.2024 kl 13:55
espetalen84
13.03.2024 kl 14:00
5648
Jeg trenger ikke å tenke meg godt om før jeg svarer på det, fordi jeg har studert jus og vet at det er en svært alvorlig anklage, og svaret på om jeg tror selskapet er en stor bløff blir derfor ingen kommentar.
Jeg har ikke kommet med noen anklager i posten min over, jeg har skrevet litt om faktiske forhold jeg har funnet av offentlig tilgjengelig informasjon på nettet, og påpekt at alt angående innsidekjøpet er ren spekulasjon fra min side.
Jeg har ikke kommet med noen anklager i posten min over, jeg har skrevet litt om faktiske forhold jeg har funnet av offentlig tilgjengelig informasjon på nettet, og påpekt at alt angående innsidekjøpet er ren spekulasjon fra min side.
Fjellbris
13.03.2024 kl 14:02
5641
Enig i at slike anklager/beskyldninger både er alvorlige og injurierende, og man bør virkelig ha belegg for å skrive noe slikt.
rischioso
13.03.2024 kl 14:09
5616
Ja, det var det jeg trodde og ville komme frem til - takk for den ærlige innrømmelsen - det var nok det lureste og lykke til med dine spekulasjoner - vi andre forholder oss til det selskapet faktisk melder og så langt har de levert underbygget med massive innsidekjøp fra egen lomme noe man sjelden ser om dagen - opsjoner handler det ofte om og det er noe man kan velge bort uten at det har kostet ei krone, men kjøp fra egen lomme er en realitets investering som den enkelte selv må stå for og begrunner derfor det optimistiske synet og troen på en langt mer legitim måte...;)
espetalen84
13.03.2024 kl 14:20
5580
Apropos det, så gjorde jeg forresten litt research angående disse selskapene som kjøpte aksjene.
Som nevnt i børsmeldingen var det:
Vig10 Holding ApS, La Padre Invest AS, KI Holding 2020 ApS og Nha Invest Holding,
, men jeg tenkte at posten min var lang nok som den var allerede. Du har sikkert gjort den researchen selv uansett, .... ;) :D
Som nevnt i børsmeldingen var det:
Vig10 Holding ApS, La Padre Invest AS, KI Holding 2020 ApS og Nha Invest Holding,
, men jeg tenkte at posten min var lang nok som den var allerede. Du har sikkert gjort den researchen selv uansett, .... ;) :D
forzavinger
13.03.2024 kl 14:20
5573
Det var vel noen som skrev her at de skulle ha en presentasjon av denne verdens nyheten denne uken,venter på en oppdatering fra den.
rischioso
13.03.2024 kl 14:24
5572
Noterer meg at det er tynt volum ved nedganger og massivt ved oppganger noe som styrker det tekniske bildet. Så dagens nedgang (så langt) virker å være mer et pust i bakken og en konsolidering før videre oppgang. Det er satt stadig høyere bunner og topper i en oppadgående trend med positiv volum balanse som indikerer videre oppgang så denne dippen fremstår mer som en kjøps anledning enn noe annet....;)
rischioso
13.03.2024 kl 14:27
5572
Presentasjoner er positivt for det kan skape mer blest og interesse om og rundt både selskapet og teknologien, MEN det som er den desidert største triggeren er gode tall - altså proof of the pudding (for å sitere Fjellbris) og de kommer i april en gang og vi er ikke langt unna...;)
Redigert 13.03.2024 kl 14:28
Fjellbris
13.03.2024 kl 14:57
5518
Jepp, proof of the pudding er alltid det beste, og det kommer i april / i løpet av våren.
Selskapspresentason til diverse analytikere, kunder og investorer skjer trolig as we speak, får håpe at det som US Steal skrev om sist uke (les selskapspresentasonen) også blir delt litt info om til markedet/børsmelding. De skulle jo også komme tilbake til det/mer info, når den kommer tror jeg det er lurt å være godt posisjonert ;-)
…..
Us Steal
08.03.2024 kl 10:52
2442
Selskapet har invitert inn analyitkere til gjennomgang neste uke så jeg vil anta at de som føler det har kommet frem for lite info får de svarene de trenger. Selskapet har sparret med forskjellige AI eksperter innen dette området og de er blitt helt satt ut hvor vilt dette er så dette kan bli en ekstrem aksjereise. Husk at mcap kun er 230mill som jo er ingenting ref hva diverse aksjer prises til i dette spacet. Jeg tror dette er en kjempe kjøpsmulighet
Selskapspresentason til diverse analytikere, kunder og investorer skjer trolig as we speak, får håpe at det som US Steal skrev om sist uke (les selskapspresentasonen) også blir delt litt info om til markedet/børsmelding. De skulle jo også komme tilbake til det/mer info, når den kommer tror jeg det er lurt å være godt posisjonert ;-)
…..
Us Steal
08.03.2024 kl 10:52
2442
Selskapet har invitert inn analyitkere til gjennomgang neste uke så jeg vil anta at de som føler det har kommet frem for lite info får de svarene de trenger. Selskapet har sparret med forskjellige AI eksperter innen dette området og de er blitt helt satt ut hvor vilt dette er så dette kan bli en ekstrem aksjereise. Husk at mcap kun er 230mill som jo er ingenting ref hva diverse aksjer prises til i dette spacet. Jeg tror dette er en kjempe kjøpsmulighet
Stoltzen
13.03.2024 kl 14:58
5512
Fantastisk! Kommer det gode tall i april? Det er bra noen av oss her inne sitter på fasit. Vi andre spekulerer jo bare.
Bullen
13.03.2024 kl 15:08
5498
Ja, det er helt utrolig... det som skrives på newswebben er helt sant😂
Krelva
13.03.2024 kl 15:28
5437
Billyjojimbob skrev Grattis,satser på du får mer å feire om litt🇧🇻🎉🍾
Tusen takk
rischioso
13.03.2024 kl 15:44
5411
Hvor har jeg denne påstanden i fra?
Selskapet meldte nylig om økt interesse også fra større aktører. Like etter at dette ble meldt i markedet så kommer meldingen om massivt innsidekjøp. Innsiderne kunne ikke ha kjøpt om de satt på kurs triggende info og det ikke var delt i markedet så de gjorde det i riktig rekkefølge. Hvor gode og hvor store vet jeg ikke, men økt interesse også fra større aktører betyr mest sannsynlig også bedre tall - tror du ikke...?...;)
Selskapet meldte nylig om økt interesse også fra større aktører. Like etter at dette ble meldt i markedet så kommer meldingen om massivt innsidekjøp. Innsiderne kunne ikke ha kjøpt om de satt på kurs triggende info og det ikke var delt i markedet så de gjorde det i riktig rekkefølge. Hvor gode og hvor store vet jeg ikke, men økt interesse også fra større aktører betyr mest sannsynlig også bedre tall - tror du ikke...?...;)
Det tror vi ja. (Punktum)
Noen tror visst aksjer stiger daglig
Noen tror visst aksjer stiger daglig
espetalen84
13.03.2024 kl 19:09
5270
Når man først kommer med ærlige innrømmelser, hvor mange aksjer har du i CODE og hva er snittet ditt?
Er det er selskap du er villig til å kaste vekk tiden din på? Hell yes!
Fjellbris
13.03.2024 kl 23:08
5106
Kjøp her nede mot krona tror jeg er «penger på gata» om 3-12 måneder, og det jeg angrer mest på når den tid kommer, er hvorfor jeg ikke kjøpte mer. Innsiderne som nylig lastet 6,5 mill aksjer tror jeg er helt enig i det😉 Når salgsdirektøren alene kjøpte 3 mill av de aksjene, ja da har han tro på salg av AI teknologien de har utviklet, for å si det mildt. Tror det er få her inne som er så tungt lastet som det / nøkkelpersonene som lastet alle disse aksjene (tot. 6,5 mill).
Redigert 13.03.2024 kl 23:09
disippelen
14.03.2024 kl 10:28
4940
Nå tyder kursutviklingen på et enormt gjennombrudd innen AI(programmering).
Fjellbris
14.03.2024 kl 10:44
4922
Faller på lavt volum. Som jeg skrev i går, kjøp her nede mot krona tror jeg er «penger på gata» om 3-12 måneder. Innsiderne som nylig lastet 6,5 mill aksjer a 0,90 er det beste bevis på det. Og når salgsdirektøren alene kjøpte 3 mill av de aksjene, ja da har han tro på salg av AI teknologien de har utviklet, for å si det mildt. De øvrige 3,5 mill aksjene ble kjøpt av styremedlem, samt økonomi og finanssjefer som ikke går så tungt inn dersom de «ikke klarer regne hjem investeringen sin»😉
rischioso
14.03.2024 kl 13:06
4819
Ja, volumet krymper betraktelig inn ved nedganger noe som er bra da det styrker det tekniske og ikke minst så forteller det oss at salgs viljen er svært liten (om noe) her nede - forståelig nok. For hver dag som går så nærmer vi oss tallfremleggelsen som vil gi oss en sterk indikasjon over hvor vi er på vei og da vil også de betydelige innsidekjøpene gi mening...;)
Fjellbris
14.03.2024 kl 13:40
4812
Jeg tror ikke det, skulle vi nærme oss 0,9 så er vi nok mange som kommer til å kjøpe det vi kan ;-)
helloween
14.03.2024 kl 15:17
4687
Snart nede på nivået der ledelsen handlet 6,5 mil aksjer. Og nesten halvert seg siden toppen i siste uke🙈 økt selv i dag
Fjellbris
14.03.2024 kl 16:34
4630
Lå en skjult kjøper som fikk plukket nesten 60k i sluttauksjonen på 1,05. Ikke store volum til salgs i dag, kjøpte litt jeg også med snitt rundt 1,05 på alt i dag. Tror vi får en kraftig rekyl opp kanskje allerede før helgen, vi nærmer oss uansett fort april og salgsoppdatering + ytterligere info som selskapet lovet etter meldingen sist onsdag kan komme når som helst. Presentasjon til analytikere skulle også finne sted denne uka, uansett kommer det info til markedet innen ikke så altfor lenge som gjør at alle skjønner hvorfor innsiderne / nøkkelansatte nylig lastet opp 6,5 mill aksjer. Innside porteføljen til Finansavisen på lørdag kanskje?
thypoon
14.03.2024 kl 16:46
4610
Nytt stort innsidekjøp meldt etter close. Da kan vi sette fart nordover i morgen💫
Fjellbris
14.03.2024 kl 17:06
4570
Takk for info thypon👍
Nye 2 mill. til kr 1,13👌
……..
14.03.2024 17:04:18
CODE: ANDREAS KRÜGER KJØPER 2M AKSJER FRA HOVEDAKSJONÆR
Oslo (Infront TDN Direkt): CIO Andreas Krüger i Uniscale har avtalt kjøp av 2 millioner aksjer i CodeLab Capital fra hovedaksjonæren Codee Holding AS. Avtalt aksjekurs er 1,13 kroner, og er basert på sluttkurs siste handelsdag før avtalen ble inngått den 14. mars 2024.
Det fremgår av en melding torsdag
Nye 2 mill. til kr 1,13👌
……..
Oslo (Infront TDN Direkt): CIO Andreas Krüger i Uniscale har avtalt kjøp av 2 millioner aksjer i CodeLab Capital fra hovedaksjonæren Codee Holding AS. Avtalt aksjekurs er 1,13 kroner, og er basert på sluttkurs siste handelsdag før avtalen ble inngått den 14. mars 2024.
Redigert 14.03.2024 kl 17:07
Bullfight
14.03.2024 kl 17:10
4555
CodeLab Capital AS - Key employee acquires shares from main shareholder
14.3.2024 16:42 • Oslo Børs •
Kopier link
Oslo, 14 March 2024
Key employees of Uniscale continue to show strong belief in the future of the
company. As such KrügerCorp Holding ApS (owned by Andreas Krüger, Uniscale's
CIO) has agreed to acquire 2,000,000 shares in CodeLab Capital AS (the
"Company") from the main shareholder, Codee Holding AS, 100% owned by Jesper
14.3.2024 16:42 • Oslo Børs •
Kopier link
Oslo, 14 March 2024
Key employees of Uniscale continue to show strong belief in the future of the
company. As such KrügerCorp Holding ApS (owned by Andreas Krüger, Uniscale's
CIO) has agreed to acquire 2,000,000 shares in CodeLab Capital AS (the
"Company") from the main shareholder, Codee Holding AS, 100% owned by Jesper
Fjellbris
14.03.2024 kl 22:58
4440
Flere som ikke kom inn på børsforum/Finansavisen siden ca 17.00?
Det var altså rett etter at melding om nytt innsidekjøp 2 mill. aksjer til kr 1,13 kom - nå skal vi videre rett opp i morgen!😀
…….
Det var altså rett etter at melding om nytt innsidekjøp 2 mill. aksjer til kr 1,13 kom - nå skal vi videre rett opp i morgen!😀
…….
Fjellbris
14.03.2024 kl 23:07
4447
Ja og som sist med de 6,5 mill aksjene et det også lock up på disse 2 mill, dvs innsiderene kan ikke selge de før verdiene i selskapet / kurs er langt høyere enn dagens👌👍👍
Fjellbris
14.03.2024 kl 23:13
4424
Ps vedr lock up - se info fra dagens melding, ikke minst også at dette som de forige 6,5 mill aksjene er til nøkkelpersoner i selskapet som har stor tro på selskapets fremtid. De får da også fortjent være med på aksjefesten som kommer😀 Flott også at mtp lock up: «ensuring a common focus on the long term profitability of the Company»👌👍
Oslo, 14 March 2024
Key employees of Uniscale continue to show strong belief in the future of the company. As such KrügerCorp Holding ApS (owned by Andreas Krüger, Uniscale's CIO) has agreed to acquire 2,000,000 shares in CodeLab Capital AS (the "Company") from the main shareholder, Codee Holding AS, 100% owned by Jesper Melin. The agreed price per share is NOK 1.13 and is based on the closing price last trading day before the agreements were entered into on 14 March 2024.
The actual transfer of the shares will happen within the next few weeks. The agreement contain lock-ups for the buyer, ensuring a common focus on the long term profitability of the Company. The seller is a close associate to primary insider. Please see further details in the attached notification forms.
Oslo, 14 March 2024
Key employees of Uniscale continue to show strong belief in the future of the company. As such KrügerCorp Holding ApS (owned by Andreas Krüger, Uniscale's CIO) has agreed to acquire 2,000,000 shares in CodeLab Capital AS (the "Company") from the main shareholder, Codee Holding AS, 100% owned by Jesper Melin. The agreed price per share is NOK 1.13 and is based on the closing price last trading day before the agreements were entered into on 14 March 2024.
The actual transfer of the shares will happen within the next few weeks. The agreement contain lock-ups for the buyer, ensuring a common focus on the long term profitability of the Company. The seller is a close associate to primary insider. Please see further details in the attached notification forms.
Redigert 14.03.2024 kl 23:16
skadi
14.03.2024 kl 23:25
4414
Hvor er det noe konkret om denne lock-up? Allerede 10 prosent i minus han stakkar......
Fjellbris
14.03.2024 kl 23:33
4395
Tror du han skal selge i morgen? Om han kunne, så ville han nok i morgen allerede være i pluss😉
Mer info finner du her:
Please see further details in the attached notification forms.
This stock announcement has been published pursuant to article 19 of the EU Market Abuse Regulation and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
https://newsweb.oslobors.no/message/613519
Mer info finner du her:
Please see further details in the attached notification forms.
This stock announcement has been published pursuant to article 19 of the EU Market Abuse Regulation and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
https://newsweb.oslobors.no/message/613519
Redigert 14.03.2024 kl 23:39
Fjellbris
15.03.2024 kl 00:21
4424
Med nytt innsidekjøp i dag (i går…) 2 mill akser til kurs 1,13, har nøkkelpersoner / styremedlem siden forige fredag kjøpt 8,5 mill aksjer. Mer kan det jo også bli i morgen, men dette fortjener uansett en plass i Finansavisens innside portefølje på lørdag😀 Vil isåfall også gi selskapet enda mer markedsføring👍