CODE Wow đđ
Breakthrough in Domain Driven AI Technology by Uniscale AS
Oslo, March 6th 2024
We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.
CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."
This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.
We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Oslo, March 6th 2024
We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.
CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."
This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.
We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Redigert 06.03.2024 kl 11:03
Du mÄ logge inn for Ä svare
Amadu
17.03.2024 kl 08:24
2336
Hvorfor skulle de gjÞre det nÄ hvis de i styret kjÞper for 1,13kr som han over skriver?
forzavinger
17.03.2024 kl 07:26
2374
Kan muligens vÊre en fordel Ä vente,iflg siste rapport sÄ skal dem legge frem ett opsjonsprogram for organisasjonen i slutten av 1kv. 2024,det er kort tid igjen,da tar de kanskje en emisjon i forbindelse med dette.
rischioso
17.03.2024 kl 07:03
2383
Grattis, da fikk du kjÞpt rimeligere enn det siste innsidekjÞpet pÄ 2m aksjer til 1,13nok sÄ det er nok en meget bra inngang...;)
https://newsweb.oslobors.no/message/613519
rischioso
17.03.2024 kl 06:59
2387
espetalen84 skrev Haha, her gÄr man pÄ mannen fremfor ballen ja :))
Er det skuffelsen over kursutviklingen i Huddly som trigger all baissingen din her eller er det mulighetene du ser her men har ikke helt fÄtt posisjonert deg riktig ennÄ og derfor hÄper pÄ en sÄ lav inngang som mulig som er Ärsaken til at du bruker sÄ mye tid her - spÞr for en venn...;)
Bracon
16.03.2024 kl 22:35
2502
KjÞpte 22000 aksjer pÄ fredag til kurs 1.09 pÄ snittet. Ikke sÄ mye, men hÄper pÄ litt avkastning. Har resterende portefÞlje i PSG.
Amadu
16.03.2024 kl 22:17
2523
Lurt Ă„ kjĂžpe seg inn her nĂ„? Hvilke nivĂ„er ser man denne til uken? đ
rischioso
15.03.2024 kl 20:08
3170
AI er fremtiden og vil bli en del av det meste helt eller delvis. Interessant Ä ha fulgt med pÄ AI innenfor sjakk, hvor det begynte med at den kunne spille sjakk til at den slo sjakk mesterne og slik vil det bli ogsÄ her - det lille den nÄ kan utfÞre vil endre seg i raskt takt fremover til Ä ende opp med noe veldig mye mer sÄ du fÄr bare fortsette Ä bli sittende pÄ gjerdet og vente pÄ en emisjon som vil komme, men mest sannsynlig pÄ et langt hÞyere kursnivÄ enn dagens og da blir ogsÄ hele gjerde sittinga ikke annet enn et tapsprosjekt sÄ lykke til med det..;)
https://www.wired.com/story/defeated-chess-champ-garry-kasparov-made-peace-ai/
https://www.wired.com/story/defeated-chess-champ-garry-kasparov-made-peace-ai/
Fjellbris
15.03.2024 kl 19:50
3189
Litt av noen beskyldninger du kommer om et selskap, produktet de jobber med samt har bÞrsmeldt. Innsiderne som kjÞper aksjer for 8,5 mill tror du heller ikke er sÄ smarte?
FĂžyer seg inn i rekken av tidligere grunnlĂžse bekyldninger du kommer med anonymt pĂ„ et bĂžrsforum, som du sist selv mĂ„tte moderere kraftig , men du gir deg altsĂ„ ikke. Hva kan agendaen vĂŠre? Tipper det er surt Ă„ ha gĂ„tt glipp av oppturen, Godt du har studert jus ivertfall dađ
âŠâŠ
espetalen84
13.03.2024 kl 14:00
1931
Jeg trenger ikke Ä tenke meg godt om fÞr jeg svarer pÄ det, fordi jeg har studert jus og vet at det er en svÊrt alvorlig anklage, og svaret pÄ om jeg tror selskapet er en stor blÞff blir derfor ingen kommentar.
Jeg har ikke kommet med noen anklager i posten min over, jeg har skrevet litt om faktiske forhold jeg har funnet av offentlig tilgjengelig informasjon pÄ nettet, og pÄpekt at alt angÄende innsidekjÞpet er ren spekulasjon fra min side.
FĂžyer seg inn i rekken av tidligere grunnlĂžse bekyldninger du kommer med anonymt pĂ„ et bĂžrsforum, som du sist selv mĂ„tte moderere kraftig , men du gir deg altsĂ„ ikke. Hva kan agendaen vĂŠre? Tipper det er surt Ă„ ha gĂ„tt glipp av oppturen, Godt du har studert jus ivertfall dađ
âŠâŠ
espetalen84
13.03.2024 kl 14:00
1931
Jeg trenger ikke Ä tenke meg godt om fÞr jeg svarer pÄ det, fordi jeg har studert jus og vet at det er en svÊrt alvorlig anklage, og svaret pÄ om jeg tror selskapet er en stor blÞff blir derfor ingen kommentar.
Jeg har ikke kommet med noen anklager i posten min over, jeg har skrevet litt om faktiske forhold jeg har funnet av offentlig tilgjengelig informasjon pÄ nettet, og pÄpekt at alt angÄende innsidekjÞpet er ren spekulasjon fra min side.
Redigert 15.03.2024 kl 19:52
Fjellbris
15.03.2024 kl 19:40
3198
Ja, det er av og til slik at de som kjenner hverandre ofte ogsĂ„ handler med hverandre og gjĂžr Busines med hverandre. Slik bygges formuer, se pĂ„ RĂžkke, Fredriksen, Stordalen & Co, uten sammenligning forĂžvrigđ
Redigert 15.03.2024 kl 19:41
forzavinger
15.03.2024 kl 19:34
3207
Den 29.01.24 ble det meldt at Code hadde kjĂžpt it-firmaet Acerat Limited i Uganda av Acken AS ett firma eid av Svein Arne Ackenhausen som ogsĂ„ er CTO i Uniscale,for 3.5 million kr.+ 5 millioner aksjer,da var vel aksjekursen rundt 0.35-0.40 Ăžre..Acken AS har i hvertfall vĂŠrt svĂŠrt sĂ„ heldige.De liker Ă„ handle med hverandre đ
espetalen84
15.03.2024 kl 18:48
3254
Ja tok feil der og ja.
Ja, tror nok emisjonen mÄ komme etter en markedsoppdatering, for det de har Ä vise til nÄ er en IT-konsulent som pÄ en youtube-video viser hvordan man kan bruke Microsoft Copilot til Ä lage en applikasjonskode som legger til kunder med navn og e-mailadresse i en database.... ja ogsÄ glemte jeg at de ogsÄ kan vise til blodrÞde tall i Uniscale.
Innsiderne er sikkert hyggelig folk det, trenger ikke Ă„ vĂŠre gode aksjeinvestorer for det :D
Ja, tror nok emisjonen mÄ komme etter en markedsoppdatering, for det de har Ä vise til nÄ er en IT-konsulent som pÄ en youtube-video viser hvordan man kan bruke Microsoft Copilot til Ä lage en applikasjonskode som legger til kunder med navn og e-mailadresse i en database.... ja ogsÄ glemte jeg at de ogsÄ kan vise til blodrÞde tall i Uniscale.
Innsiderne er sikkert hyggelig folk det, trenger ikke Ă„ vĂŠre gode aksjeinvestorer for det :D
Fjellbris
15.03.2024 kl 18:33
3273
At emi kommer har ingen benektet, men nÄr den kommer blir det etter markedsoppdatering om AI verdens nyheten som de ogsÄ har varslet, og da til LANGT hÞyere kurs
enn rundt krona. Eller tror du innsiderne som nÄ har lastet 8,5 mill rundt krona er helt dumme? Hvem tror du sitter pÄ best info om dette, de eller deg?
Ellers tok du feil her ogsÄ ;-)
âŠ..
espetalen84
I gÄr kl 13:07
1135
Kommer til Ă„ ende lavere denne fredagen enn forrige fredag ;)
enn rundt krona. Eller tror du innsiderne som nÄ har lastet 8,5 mill rundt krona er helt dumme? Hvem tror du sitter pÄ best info om dette, de eller deg?
Ellers tok du feil her ogsÄ ;-)
âŠ..
espetalen84
I gÄr kl 13:07
1135
Kommer til Ă„ ende lavere denne fredagen enn forrige fredag ;)
Redigert 15.03.2024 kl 18:35
espetalen84
15.03.2024 kl 18:27
3273
Ble ikke noe emisjon denne uken, skal vÊre den fÞrste til Ä innrÞmme at jeg tok feil der, men den kommer uungÄelig nÊrmere :)
God helg!
God helg!
Fjellbris
15.03.2024 kl 18:21
3284
Helt enig rischiosođ Er jo rene «galematias» Ă„ investere 2-3 mill slik flere innsidere nĂ„ har gjort i eget selskap, om det ikke er fordi man har meget god tro pĂ„/sitter pĂ„ info om at en slik investering blir meget lĂžnnsom. SĂ„ fĂ„r de som Ăžnsker selge under innsidekurs, bare fortsette med det, selv om det virker litt uforstĂ„elig, nesten som Ă„ gi vekk pengene sine.
Riktig god helg igjenđ
Riktig god helg igjenđ
rischioso
15.03.2024 kl 18:09
3298
Korrekt - og for ikke Ä glemme sÄ er insidere og nÞkkelpersoner Ä anse som langsiktige aksjonÊrer og ikke kortsiktige lykkejegere sÄ disse innsidekjÞpene er lange penger uavhengig av lock-up'ens lengde.
NÄ er det helg og til uken kommer nye muligheter hvor vi er enda nÊrmere et hÞyst sannsynlig triggende tall slipp (april) noe den ferske meldingen om Þkt interesse ogsÄ fra stÞrre aktÞrer hintet om toppet med massive innsidekjÞp rett i etterkant av den meldingen sÄ det meste tilsier at kursen skal opp fremover - veldig mye..;)
God helg!
NÄ er det helg og til uken kommer nye muligheter hvor vi er enda nÊrmere et hÞyst sannsynlig triggende tall slipp (april) noe den ferske meldingen om Þkt interesse ogsÄ fra stÞrre aktÞrer hintet om toppet med massive innsidekjÞp rett i etterkant av den meldingen sÄ det meste tilsier at kursen skal opp fremover - veldig mye..;)
God helg!
Redigert 15.03.2024 kl 18:11
Fjellbris
15.03.2024 kl 17:47
3317
helloween skrev Merkelige aksjonĂŠrer, selger under inside kjĂžp đ€·ââïž
Ja, lurer pĂ„ om alle fikk med seg meldingen om nytt innside kjĂžp av IT sjefen i gĂ„r a 2 mill aksjer til kr 1,13? Men, de Ăžvrige 6,5 mill ble kjĂžpt for 0,90, og jeg kjĂžper det jeg kan sĂ„ lenge muligheten ned mot en krone er herđ Tror det om 3-12 mĂ„neder vil vise seg Ă„ vĂŠre en kanoninvestering. Hver og en mĂ„ velge hvor mye man vil satse, salgsdirektĂžr med kjĂžp 3 mill og IT sjef 2 mill har ivertfall truaâșïž Riktig god helg alle sammen!
Billyjojimbob
15.03.2024 kl 16:27
3400
helloween skrev Merkelige aksjonĂŠrer, selger under inside kjĂžp đ€·ââïž
KjĂžpe billig,selge dyrtđđ
rischioso
15.03.2024 kl 15:57
3401
Det stÄr vel ikke 6mdr, men lock-up, altsÄ at disse aksjekjÞpene er lÄst til en tidslinje - hvor lang den er vet vi ikke, men det er normalt med 6-12mdr. Uansett, sÄ er det ikke all verdens volum det er snakk om i omsetnings sammenheng for vi har den siste tiden hatt omsetning som overstiger dette volumet flere ganger i lÞpet av 1 eneste handelsdag for Ä sette det i perspektiv, men en betydelig andel i en privat sammenheng og det er jo nettopp den biten som er viktig at insidere og nÞkkelpersoner viser at de har troen pÄ caset og er villig til Ä satse betydelige midler. fra egen lomme..;)
helloween
15.03.2024 kl 13:14
3543
thypoon skrev Vi trenger litt volum
Litt motstand her av en eller annen grunn, over 1,2 sÄ bÞr det skli lettere. Burde gÄ mye mer pÄ disse kanon meldingene
forzavinger
15.03.2024 kl 12:57
3577
Hvor stÄr det at det er 6 mnd. lock up pÄ disse aksjene de skal kjÞpe om noen uker av hovedaksjonÊr,finner ingen melding om dette.
Fjellbris
15.03.2024 kl 11:21
3674
helloween skrev Stemmer, og hvorfor sette lock upđ spennende
Enigđ Som nevnt mange ganger tidligere, her mĂ„ man evne Ă„ se 3-12 mĂ„neder frem, det er da man kan tjene de stĂžrste pengene. InnsidekjĂžp 8,5 mill aksjer med lock up 6 mĂ„neder, samt ikke minst nyheten vi fikk, ogsĂ„ med info om ytterligere info til markedet vil komme + fremover mĂ„nedlige oppdateringer om salg fom april, bekrefter dette. Og nĂ„r da salgsdirektĂžr er en av innsiderne som alene kjĂžper 3 mill aksjerâŠ..đ
Redigert 15.03.2024 kl 11:22
Fjellbris
15.03.2024 kl 10:46
3752
Joda, info om lock up ogsĂ„ pĂ„ innsidekjĂžpet i gĂ„rđ
âŠ.
Oslo, 14 March 2024
Key employees of Uniscale continue to show strong belief in the future of the company. As such KrĂŒgerCorp Holding ApS (owned by Andreas KrĂŒger, Uniscale's CIO) has agreed to acquire 2,000,000 shares in CodeLab Capital AS (the "Company") from the main shareholder, Codee Holding AS, 100% owned by Jesper Melin. The agreed price per share is NOK 1.13 and is based on the closing price last trading day before the agreements were entered into on 14 March 2024.
The actual transfer of the shares will happen within the next few weeks. The agreement contain lock-ups for the buyer, ensuring a common focus on the long term profitability of the Company. The seller is a close associate to primary insider. Please see further details in the attached notification forms.
Please see further details in the attached notification forms.
This stock announcement has been published pursuant to article 19 of the EU Market Abuse Regulation and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
âŠ.
Oslo, 14 March 2024
Key employees of Uniscale continue to show strong belief in the future of the company. As such KrĂŒgerCorp Holding ApS (owned by Andreas KrĂŒger, Uniscale's CIO) has agreed to acquire 2,000,000 shares in CodeLab Capital AS (the "Company") from the main shareholder, Codee Holding AS, 100% owned by Jesper Melin. The agreed price per share is NOK 1.13 and is based on the closing price last trading day before the agreements were entered into on 14 March 2024.
The actual transfer of the shares will happen within the next few weeks. The agreement contain lock-ups for the buyer, ensuring a common focus on the long term profitability of the Company. The seller is a close associate to primary insider. Please see further details in the attached notification forms.
This stock announcement has been published pursuant to article 19 of the EU Market Abuse Regulation and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 15.03.2024 kl 10:47
helloween
15.03.2024 kl 10:21
3776
The agreements contain lock-ups for the Buyers, ensuring a common focus on the long term profitability of the Company.
Dette var pÄ inside kjÞpet tidligere i uken, stÄr ikke det pÄ den siste
Dette var pÄ inside kjÞpet tidligere i uken, stÄr ikke det pÄ den siste
Fjellbris
15.03.2024 kl 09:53
3816
Ja veldig spesielt og ikke helt til Ä tro at noen hiver ut pengene sine pÄ disse nivÄene. Tror ikke alle kan ha fÄtt med seg nytt innsidekjÞp 2 mill aksjer i gÄr, ser det nÄ er omtalt i Finanavisen, sÄ forhÄpentligvis vÄkner folket opp i lÞpet av dagen ;-)
âŠâŠâŠ
HĂžyt pĂ„ vinnerlisten finner vi CodeLab Capital med over 11 prosent oppgang til 1,17 kroner etter at CIO Andreas KrĂŒger i Uniscale har avtalt kjĂžp av 2 millioner aksjer fra hovedaksjonĂŠr Codee Holding for 1,13 kroner.
âŠâŠâŠ
HĂžyt pĂ„ vinnerlisten finner vi CodeLab Capital med over 11 prosent oppgang til 1,17 kroner etter at CIO Andreas KrĂŒger i Uniscale har avtalt kjĂžp av 2 millioner aksjer fra hovedaksjonĂŠr Codee Holding for 1,13 kroner.
helloween
15.03.2024 kl 09:49
3827
Kursen var jo nesten i 2 kroner sist uke uten innside kjĂžp đ
đ
Fjellbris
15.03.2024 kl 09:45
3825
Ja ser det jeg ogsÄ. GjÞres det i pÄvente av flere innsidekjÞp pÄ disse nivÄene fÞr den «slipppes lÞs»?
helloween
15.03.2024 kl 09:42
3825
AltsÄ inside kjÞp pÄ 2 mil aksjer til 1,13 og slengt pÄ lock up pÄ 6 mÄneder. Her er stÞrre ting pÄ gang, og folk selger pÄ dette nivÄet. Spesielt
thypoon
15.03.2024 kl 09:34
3850
Utrolige mengder aksjer rundt 1.2 som omsettes siste tiden men kommer aldri videre. Holdes nede av algoer ja som kelva presiserer.
Det blir ketchup effekt i Code snart
Det blir ketchup effekt i Code snart
Krelva
15.03.2024 kl 09:31
3858
Ser pÄ Ordredybden her nÄ at noen vil holde igjen Raketten.Det store 1000 kr spmÄlet er vil de greie det ?
Jeg tviler og tror pÄ snarlig kjempe hopp i Kursutviklingen .....Lykke til
Jeg tviler og tror pÄ snarlig kjempe hopp i Kursutviklingen .....Lykke til
Fjellbris
15.03.2024 kl 09:23
3875
Enig igjen. Her er det ogsĂ„ snakk om betydelige innsidekjĂžp, sĂ„ bare Ă„ kjĂžpe det man kan her nede og sitte helt rolig og vente pĂ„ meldinger/oppdateringer som kommer fra selskapet fremover. Da fĂ„r man med seg oppturen fra nivĂ„er der nĂžkkelpersoner/innsiderne laster for millionerđ
Redigert 15.03.2024 kl 09:24
helloween
15.03.2024 kl 09:09
3918
Ledelsen hamster for millioner, kan ikke gi ett bedre signal til markedet
Fjellbris
15.03.2024 kl 09:06
3935
helloween skrev Hadde trodd den Äpnet pÄ 1,3 pluss. Dette er jo stÄl bull
Helt enig, tror dog ikke det er lenge fĂžr vi fyker igjennom 1,3 og fortsetter ferden over kr 2 igjen.
Redigert 15.03.2024 kl 09:07
Fjellbris
15.03.2024 kl 08:55
3955
Krelva skrev Helt enig ,,,god helg til Fjellheimen ,,Valdres?
Takk og det samme til deg! Neida, bor i byen men nicket ble etablert pÄ hytta pÄ fjellet en fin sommerkveld med fjellbris pÄ terassen :-)
Fjellbris
15.03.2024 kl 08:49
3954
Ja selg for all del ikke her nede nĂ„ etter nytt innsidekjĂžp nĂ„ i gĂ„r, totalt nĂ„ 8,5 mill aksjer innside pĂ„ 1 uke, det er IKKE et salgssignalđ
Krelva
15.03.2024 kl 08:32
3999
helloween skrev JĂžss, kan ikke bli mer bull en detteđđ
Bra dette ,,,vi fĂ„r hĂ„pe pĂ„ en 30 % Opp i dag ,,,her kan det smelle kjempenyheter nĂ„r som helst ,og da gĂ„r Godstoget.đđ»đđ»đđ»đđ»đđ»đđ»lykke til oss alle tĂ„lmodige sindige Nordmenn.....
Krelva
15.03.2024 kl 07:27
4054
Blir spennende i dag ,, Jeg blir som skomakeren ved min lest đđđ»
Fjellbris
15.03.2024 kl 00:21
4423
Med nytt innsidekjĂžp i dag (i gĂ„râŠ) 2 mill akser til kurs 1,13, har nĂžkkelpersoner / styremedlem siden forige fredag kjĂžpt 8,5 mill aksjer. Mer kan det jo ogsĂ„ bli i morgen, men dette fortjener uansett en plass i Finansavisens innside portefĂžlje pĂ„ lĂžrdagđ Vil isĂ„fall ogsĂ„ gi selskapet enda mer markedsfĂžringđ
Fjellbris
14.03.2024 kl 23:33
4394
Tror du han skal selge i morgen? Om han kunne, sĂ„ ville han nok i morgen allerede vĂŠre i plussđ
Mer info finner du her:
Mer info finner du her:
Redigert 14.03.2024 kl 23:39
skadi
14.03.2024 kl 23:25
4413
Hvor er det noe konkret om denne lock-up? Allerede 10 prosent i minus han stakkar......