CODE Wow 🚀🚀
Breakthrough in Domain Driven AI Technology by Uniscale AS
Oslo, March 6th 2024
We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.
CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."
This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.
We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Oslo, March 6th 2024
We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.
CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."
This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.
We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Redigert 06.03.2024 kl 11:03
Du må logge inn for å svare
Krelva
15.03.2024 kl 08:32
3995
Bra dette ,,,vi får håpe på en 30 % Opp i dag ,,,her kan det smelle kjempenyheter når som helst ,og da går Godstoget.👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻lykke til oss alle tålmodige sindige Nordmenn.....
Fjellbris
15.03.2024 kl 08:49
3950
Ja selg for all del ikke her nede nå etter nytt innsidekjøp nå i går, totalt nå 8,5 mill aksjer innside på 1 uke, det er IKKE et salgssignal😉
Fjellbris
15.03.2024 kl 08:55
3951
Takk og det samme til deg! Neida, bor i byen men nicket ble etablert på hytta på fjellet en fin sommerkveld med fjellbris på terassen :-)
Fjellbris
15.03.2024 kl 09:06
3931
helloween skrev Hadde trodd den åpnet på 1,3 pluss. Dette er jo stål bull
Helt enig, tror dog ikke det er lenge før vi fyker igjennom 1,3 og fortsetter ferden over kr 2 igjen.
Redigert 15.03.2024 kl 09:07
helloween
15.03.2024 kl 09:09
3914
Ledelsen hamster for millioner, kan ikke gi ett bedre signal til markedet
Fjellbris
15.03.2024 kl 09:23
3871
Enig igjen. Her er det også snakk om betydelige innsidekjøp, så bare å kjøpe det man kan her nede og sitte helt rolig og vente på meldinger/oppdateringer som kommer fra selskapet fremover. Da får man med seg oppturen fra nivåer der nøkkelpersoner/innsiderne laster for millioner👍
Redigert 15.03.2024 kl 09:24
Krelva
15.03.2024 kl 09:31
3854
Ser på Ordredybden her nå at noen vil holde igjen Raketten.Det store 1000 kr spmålet er vil de greie det ?
Jeg tviler og tror på snarlig kjempe hopp i Kursutviklingen .....Lykke til
Jeg tviler og tror på snarlig kjempe hopp i Kursutviklingen .....Lykke til
thypoon
15.03.2024 kl 09:34
3846
Utrolige mengder aksjer rundt 1.2 som omsettes siste tiden men kommer aldri videre. Holdes nede av algoer ja som kelva presiserer.
Det blir ketchup effekt i Code snart
Det blir ketchup effekt i Code snart
helloween
15.03.2024 kl 09:42
3821
Altså inside kjøp på 2 mil aksjer til 1,13 og slengt på lock up på 6 måneder. Her er større ting på gang, og folk selger på dette nivået. Spesielt
Fjellbris
15.03.2024 kl 09:45
3821
Ja ser det jeg også. Gjøres det i påvente av flere innsidekjøp på disse nivåene før den «slipppes løs»?
Fjellbris
15.03.2024 kl 09:53
3812
Ja veldig spesielt og ikke helt til å tro at noen hiver ut pengene sine på disse nivåene. Tror ikke alle kan ha fått med seg nytt innsidekjøp 2 mill aksjer i går, ser det nå er omtalt i Finanavisen, så forhåpentligvis våkner folket opp i løpet av dagen ;-)
………
Høyt på vinnerlisten finner vi CodeLab Capital med over 11 prosent oppgang til 1,17 kroner etter at CIO Andreas Krüger i Uniscale har avtalt kjøp av 2 millioner aksjer fra hovedaksjonær Codee Holding for 1,13 kroner.
………
Høyt på vinnerlisten finner vi CodeLab Capital med over 11 prosent oppgang til 1,17 kroner etter at CIO Andreas Krüger i Uniscale har avtalt kjøp av 2 millioner aksjer fra hovedaksjonær Codee Holding for 1,13 kroner.
helloween
15.03.2024 kl 10:21
3772
The agreements contain lock-ups for the Buyers, ensuring a common focus on the long term profitability of the Company.
Dette var på inside kjøpet tidligere i uken, står ikke det på den siste
Dette var på inside kjøpet tidligere i uken, står ikke det på den siste
Fjellbris
15.03.2024 kl 10:46
3748
Joda, info om lock up også på innsidekjøpet i går👍
….
Oslo, 14 March 2024
Key employees of Uniscale continue to show strong belief in the future of the company. As such KrügerCorp Holding ApS (owned by Andreas Krüger, Uniscale's CIO) has agreed to acquire 2,000,000 shares in CodeLab Capital AS (the "Company") from the main shareholder, Codee Holding AS, 100% owned by Jesper Melin. The agreed price per share is NOK 1.13 and is based on the closing price last trading day before the agreements were entered into on 14 March 2024.
The actual transfer of the shares will happen within the next few weeks. The agreement contain lock-ups for the buyer, ensuring a common focus on the long term profitability of the Company. The seller is a close associate to primary insider. Please see further details in the attached notification forms.
Please see further details in the attached notification forms.
This stock announcement has been published pursuant to article 19 of the EU Market Abuse Regulation and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
https://newsweb.oslobors.no/message/613519
….
Oslo, 14 March 2024
Key employees of Uniscale continue to show strong belief in the future of the company. As such KrügerCorp Holding ApS (owned by Andreas Krüger, Uniscale's CIO) has agreed to acquire 2,000,000 shares in CodeLab Capital AS (the "Company") from the main shareholder, Codee Holding AS, 100% owned by Jesper Melin. The agreed price per share is NOK 1.13 and is based on the closing price last trading day before the agreements were entered into on 14 March 2024.
The actual transfer of the shares will happen within the next few weeks. The agreement contain lock-ups for the buyer, ensuring a common focus on the long term profitability of the Company. The seller is a close associate to primary insider. Please see further details in the attached notification forms.
Please see further details in the attached notification forms.
This stock announcement has been published pursuant to article 19 of the EU Market Abuse Regulation and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 15.03.2024 kl 10:47
Fjellbris
15.03.2024 kl 11:21
3670
Enig😉 Som nevnt mange ganger tidligere, her må man evne å se 3-12 måneder frem, det er da man kan tjene de største pengene. Innsidekjøp 8,5 mill aksjer med lock up 6 måneder, samt ikke minst nyheten vi fikk, også med info om ytterligere info til markedet vil komme + fremover månedlige oppdateringer om salg fom april, bekrefter dette. Og når da salgsdirektør er en av innsiderne som alene kjøper 3 mill aksjer…..😉
Redigert 15.03.2024 kl 11:22
forzavinger
15.03.2024 kl 12:57
3573
Hvor står det at det er 6 mnd. lock up på disse aksjene de skal kjøpe om noen uker av hovedaksjonær,finner ingen melding om dette.
helloween
15.03.2024 kl 13:14
3539
thypoon skrev Vi trenger litt volum
Litt motstand her av en eller annen grunn, over 1,2 så bør det skli lettere. Burde gå mye mer på disse kanon meldingene
rischioso
15.03.2024 kl 15:57
3397
Det står vel ikke 6mdr, men lock-up, altså at disse aksjekjøpene er låst til en tidslinje - hvor lang den er vet vi ikke, men det er normalt med 6-12mdr. Uansett, så er det ikke all verdens volum det er snakk om i omsetnings sammenheng for vi har den siste tiden hatt omsetning som overstiger dette volumet flere ganger i løpet av 1 eneste handelsdag for å sette det i perspektiv, men en betydelig andel i en privat sammenheng og det er jo nettopp den biten som er viktig at insidere og nøkkelpersoner viser at de har troen på caset og er villig til å satse betydelige midler. fra egen lomme..;)
Fjellbris
15.03.2024 kl 17:47
3313
helloween skrev Merkelige aksjonærer, selger under inside kjøp 🤷♂️
Ja, lurer på om alle fikk med seg meldingen om nytt innside kjøp av IT sjefen i går a 2 mill aksjer til kr 1,13? Men, de øvrige 6,5 mill ble kjøpt for 0,90, og jeg kjøper det jeg kan så lenge muligheten ned mot en krone er her😀 Tror det om 3-12 måneder vil vise seg å være en kanoninvestering. Hver og en må velge hvor mye man vil satse, salgsdirektør med kjøp 3 mill og IT sjef 2 mill har ivertfall trua☺️ Riktig god helg alle sammen!
rischioso
15.03.2024 kl 18:09
3294
Korrekt - og for ikke å glemme så er insidere og nøkkelpersoner å anse som langsiktige aksjonærer og ikke kortsiktige lykkejegere så disse innsidekjøpene er lange penger uavhengig av lock-up'ens lengde.
Nå er det helg og til uken kommer nye muligheter hvor vi er enda nærmere et høyst sannsynlig triggende tall slipp (april) noe den ferske meldingen om økt interesse også fra større aktører hintet om toppet med massive innsidekjøp rett i etterkant av den meldingen så det meste tilsier at kursen skal opp fremover - veldig mye..;)
God helg!
Nå er det helg og til uken kommer nye muligheter hvor vi er enda nærmere et høyst sannsynlig triggende tall slipp (april) noe den ferske meldingen om økt interesse også fra større aktører hintet om toppet med massive innsidekjøp rett i etterkant av den meldingen så det meste tilsier at kursen skal opp fremover - veldig mye..;)
God helg!
Redigert 15.03.2024 kl 18:11
Fjellbris
15.03.2024 kl 18:21
3280
Helt enig rischioso👍 Er jo rene «galematias» å investere 2-3 mill slik flere innsidere nå har gjort i eget selskap, om det ikke er fordi man har meget god tro på/sitter på info om at en slik investering blir meget lønnsom. Så får de som ønsker selge under innsidekurs, bare fortsette med det, selv om det virker litt uforståelig, nesten som å gi vekk pengene sine.
Riktig god helg igjen😀
Riktig god helg igjen😀
espetalen84
15.03.2024 kl 18:27
3269
Ble ikke noe emisjon denne uken, skal være den første til å innrømme at jeg tok feil der, men den kommer uungåelig nærmere :)
God helg!
God helg!
Fjellbris
15.03.2024 kl 18:33
3269
At emi kommer har ingen benektet, men når den kommer blir det etter markedsoppdatering om AI verdens nyheten som de også har varslet, og da til LANGT høyere kurs
enn rundt krona. Eller tror du innsiderne som nå har lastet 8,5 mill rundt krona er helt dumme? Hvem tror du sitter på best info om dette, de eller deg?
Ellers tok du feil her også ;-)
…..
espetalen84
I går kl 13:07
1135
Kommer til å ende lavere denne fredagen enn forrige fredag ;)
enn rundt krona. Eller tror du innsiderne som nå har lastet 8,5 mill rundt krona er helt dumme? Hvem tror du sitter på best info om dette, de eller deg?
Ellers tok du feil her også ;-)
…..
espetalen84
I går kl 13:07
1135
Kommer til å ende lavere denne fredagen enn forrige fredag ;)
Redigert 15.03.2024 kl 18:35
espetalen84
15.03.2024 kl 18:48
3250
Ja tok feil der og ja.
Ja, tror nok emisjonen må komme etter en markedsoppdatering, for det de har å vise til nå er en IT-konsulent som på en youtube-video viser hvordan man kan bruke Microsoft Copilot til å lage en applikasjonskode som legger til kunder med navn og e-mailadresse i en database.... ja også glemte jeg at de også kan vise til blodrøde tall i Uniscale.
Innsiderne er sikkert hyggelig folk det, trenger ikke å være gode aksjeinvestorer for det :D
Ja, tror nok emisjonen må komme etter en markedsoppdatering, for det de har å vise til nå er en IT-konsulent som på en youtube-video viser hvordan man kan bruke Microsoft Copilot til å lage en applikasjonskode som legger til kunder med navn og e-mailadresse i en database.... ja også glemte jeg at de også kan vise til blodrøde tall i Uniscale.
Innsiderne er sikkert hyggelig folk det, trenger ikke å være gode aksjeinvestorer for det :D
forzavinger
15.03.2024 kl 19:34
3203
Den 29.01.24 ble det meldt at Code hadde kjøpt it-firmaet Acerat Limited i Uganda av Acken AS ett firma eid av Svein Arne Ackenhausen som også er CTO i Uniscale,for 3.5 million kr.+ 5 millioner aksjer,da var vel aksjekursen rundt 0.35-0.40 øre..Acken AS har i hvertfall vært svært så heldige.De liker å handle med hverandre 😅
Fjellbris
15.03.2024 kl 19:40
3194
Ja, det er av og til slik at de som kjenner hverandre ofte også handler med hverandre og gjør Busines med hverandre. Slik bygges formuer, se på Røkke, Fredriksen, Stordalen & Co, uten sammenligning forøvrig😉
Redigert 15.03.2024 kl 19:41
Fjellbris
15.03.2024 kl 19:50
3185
Litt av noen beskyldninger du kommer om et selskap, produktet de jobber med samt har børsmeldt. Innsiderne som kjøper aksjer for 8,5 mill tror du heller ikke er så smarte?
Føyer seg inn i rekken av tidligere grunnløse bekyldninger du kommer med anonymt på et børsforum, som du sist selv måtte moderere kraftig , men du gir deg altså ikke. Hva kan agendaen være? Tipper det er surt å ha gått glipp av oppturen, Godt du har studert jus ivertfall da😉
……
espetalen84
13.03.2024 kl 14:00
1931
Jeg trenger ikke å tenke meg godt om før jeg svarer på det, fordi jeg har studert jus og vet at det er en svært alvorlig anklage, og svaret på om jeg tror selskapet er en stor bløff blir derfor ingen kommentar.
Jeg har ikke kommet med noen anklager i posten min over, jeg har skrevet litt om faktiske forhold jeg har funnet av offentlig tilgjengelig informasjon på nettet, og påpekt at alt angående innsidekjøpet er ren spekulasjon fra min side.
Føyer seg inn i rekken av tidligere grunnløse bekyldninger du kommer med anonymt på et børsforum, som du sist selv måtte moderere kraftig , men du gir deg altså ikke. Hva kan agendaen være? Tipper det er surt å ha gått glipp av oppturen, Godt du har studert jus ivertfall da😉
……
espetalen84
13.03.2024 kl 14:00
1931
Jeg trenger ikke å tenke meg godt om før jeg svarer på det, fordi jeg har studert jus og vet at det er en svært alvorlig anklage, og svaret på om jeg tror selskapet er en stor bløff blir derfor ingen kommentar.
Jeg har ikke kommet med noen anklager i posten min over, jeg har skrevet litt om faktiske forhold jeg har funnet av offentlig tilgjengelig informasjon på nettet, og påpekt at alt angående innsidekjøpet er ren spekulasjon fra min side.
Redigert 15.03.2024 kl 19:52
rischioso
15.03.2024 kl 20:08
3166
AI er fremtiden og vil bli en del av det meste helt eller delvis. Interessant å ha fulgt med på AI innenfor sjakk, hvor det begynte med at den kunne spille sjakk til at den slo sjakk mesterne og slik vil det bli også her - det lille den nå kan utføre vil endre seg i raskt takt fremover til å ende opp med noe veldig mye mer så du får bare fortsette å bli sittende på gjerdet og vente på en emisjon som vil komme, men mest sannsynlig på et langt høyere kursnivå enn dagens og da blir også hele gjerde sittinga ikke annet enn et tapsprosjekt så lykke til med det..;)
https://www.wired.com/story/defeated-chess-champ-garry-kasparov-made-peace-ai/
https://www.wired.com/story/defeated-chess-champ-garry-kasparov-made-peace-ai/
Bracon
16.03.2024 kl 22:35
2498
Kjøpte 22000 aksjer på fredag til kurs 1.09 på snittet. Ikke så mye, men håper på litt avkastning. Har resterende portefølje i PSG.
rischioso
17.03.2024 kl 06:59
2383
espetalen84 skrev Haha, her går man på mannen fremfor ballen ja :))
Er det skuffelsen over kursutviklingen i Huddly som trigger all baissingen din her eller er det mulighetene du ser her men har ikke helt fått posisjonert deg riktig ennå og derfor håper på en så lav inngang som mulig som er årsaken til at du bruker så mye tid her - spør for en venn...;)
rischioso
17.03.2024 kl 07:03
2379
Grattis, da fikk du kjøpt rimeligere enn det siste innsidekjøpet på 2m aksjer til 1,13nok så det er nok en meget bra inngang...;)
forzavinger
17.03.2024 kl 07:26
2370
Kan muligens være en fordel å vente,iflg siste rapport så skal dem legge frem ett opsjonsprogram for organisasjonen i slutten av 1kv. 2024,det er kort tid igjen,da tar de kanskje en emisjon i forbindelse med dette.
Amadu
17.03.2024 kl 08:24
2332
Hvorfor skulle de gjøre det nå hvis de i styret kjøper for 1,13kr som han over skriver?
forzavinger
17.03.2024 kl 08:28
2319
Hvor står det at de har kjøpt?I børsmeldingen står det erhvervet,kan like gjerne være gave,bonus etc..
Amadu
17.03.2024 kl 08:48
2301
The agreed price per share is NOK 1.13 and is based on the closing price last trading day before the agreements were entered into on 14 March 2024.
The actual transfer of the shares will happen within the next few weeks. The agreement contain lock-ups for the buyer, ensuring a common focus on the long term profitability of the Company. The seller is a close associate to primary insider. Please see further details in the attached notification forms. Det står «the seller». Vet ikke hvilken gave du mener men hvertfall ikke en gave hvis den faller under prisen de ble enige om. Så er et salg det er snakk om her. Styret har troen og kjøper for 1,13kr.
Det er en enighet med innside selger som gir bort til styret. Transaksjonen skjer i løpet av de neste ukene. Enigheten har til og med en lock up. Det må vel være positivt. Får se hva jeg gjør til uken. Lykke til, for mye kanskje og muligens her. Må lese litt selv.
The actual transfer of the shares will happen within the next few weeks. The agreement contain lock-ups for the buyer, ensuring a common focus on the long term profitability of the Company. The seller is a close associate to primary insider. Please see further details in the attached notification forms. Det står «the seller». Vet ikke hvilken gave du mener men hvertfall ikke en gave hvis den faller under prisen de ble enige om. Så er et salg det er snakk om her. Styret har troen og kjøper for 1,13kr.
Det er en enighet med innside selger som gir bort til styret. Transaksjonen skjer i løpet av de neste ukene. Enigheten har til og med en lock up. Det må vel være positivt. Får se hva jeg gjør til uken. Lykke til, for mye kanskje og muligens her. Må lese litt selv.
Redigert 17.03.2024 kl 08:58
espetalen84
17.03.2024 kl 08:49
2305
Er du sikker på at jeg absolutt må ha en agenda for bruke "mye tid" på å baisse her? Kanskje jeg bare syns det er artig? Morsomt at DU påpeker MITT tidsbruk på HO da :))