CODE Wow 🚀🚀

helloween
CODE 06.03.2024 kl 09:16 108836

Breakthrough in Domain Driven AI Technology by Uniscale AS
Oslo, March 6th 2024

We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.

CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."

This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.

We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Redigert 06.03.2024 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
thypoon
19.03.2024 kl 10:35 2430

Er det algoritmer som sender aksjen ned dag etter dag? Enhver oppgang blir banket ned igjen og igjen…

Fjellbris
19.03.2024 kl 10:28 2434

Helt enig, kort og godt oppsummer👍 Skjønner frustrasjonen om fallet, men forholder meg også til innsidekjøp 8,5 mill samt at selskapet har sagt de skal komme med mer info, ikke minst også salgstall i april. Tolmodighet er viktig her, og jeg velger ivertfall å kjøpe her nede på disse nivåene, sitter rolig og venter på melding som kommer og som vil «forklare» hvorfor alle nøkkelpersoner i selskapet har gått så tungt inn her.
helloween
19.03.2024 kl 10:16 2431

Forholder meg til at ledelsen har kjøpt 8,5 mil aksjer, betalt fra sin egen lomme. Og at de skal komme med oppdatering snart. Veldig spesielt å bruke så mye penger selv om de ikke tror på caset
disippelen
19.03.2024 kl 10:08 2445

Konge, gratulerer:) Hadde kjempegevinst jeg og, men mista gangsynet og kjøpte meg inn igjen. Kommer jo voldosmme nyheter snart...........!?? Hehe..
verbatim
19.03.2024 kl 10:06 2437

Min beste trade ever i Code...inn på 1.27 og ut på 1.96. All gevinst ble pøst in i Argeo..

disippelen
19.03.2024 kl 10:00 2436

Og hva er det surret med den videoen på hjemmesiden til Uniscale, ser jo ut til at de har fått en random fyr med svært begrensede engelsk - kunnskaper til å fortelle om noe kode - greier fra gutterommet? Nei, nå må de følge opp de store ordene, eller så kommer de til å få en drabelig smekk. Er det gutteklubben Grei som holder på?
disippelen
19.03.2024 kl 09:57 2440

Det er sånn med disse high risk, low cap selskapene. Man er nødt til å selge når de har gått mye, og iallfall ikke kjøpe inn igjen av frykt for å miste mer oppgang. Jeg ble grådig når det sto breakthrough innen AI, og mista synes fullstendig. Samme som jeg har gjort i Qec et par ganger. Grisefarlig, og egentlig utilgivelig.
Krelva
19.03.2024 kl 09:55 2384

Helt uforstårlig ,aksjen går 200 % på kjempe nyhet.
For så og dale ned dag etter dag ....Aldri opplevd lignende.
jeg sitter bundet her nå ,har ikke lyst på stort tap ved og selge ...man lærer aldri ....Flere som er enige?
disippelen
19.03.2024 kl 09:52 2358

Finnes ingen bunn her. Elendig av selskapet å ikke komme med updates. Pisser på oss småaksjonærer.
Krelva
19.03.2024 kl 09:47 2340

Ja er litt enig , håper ikke vi er rund lurt her ,,,,Veldig laber interesse...Vi får krysse fingre og bein og håpe på bedre tider ..Lykke til
disippelen
19.03.2024 kl 09:43 2350

Hvorfor er det ingen som handler? Burde jo være penger på gata nå, med upcoming updates??
rischioso
18.03.2024 kl 19:39 2551

I alle fall ingenting som er verdt å bruke tiden på. Er det noen småaksjonærer som lar seg narre av slikt så kunne de uansett ikke reddes. Her får man ta sine egne valg. Informasjonen er her hvor vi råder folk til å forholde seg til det selskapet selv melder - om noen velger å investere etter ville spekulasjoner og dommedags profetier etablert i eget hode og ikke basert på noe selskapet melder så dem om det. Håper vi nå kan diskutere caset og det som er blitt meldt og ikke alle ville spekulasjoner fra dommedags profetene som så absolutt ikke er her for å redde oss, men kun i regi av egen vinning så forteller jo det at caset er meget interessant selv om noen bruker tiden sin her 24/7 på og prøve å fremstille det annerledes. All reklame er god reklame så lenge folk har evnen til å tenke selv.
Veldig snart kommer talla på bordet og da skjønner nok de fleste hvorfor insidere og nøkkelpersoner har brukt tiden til å massivt hamstret aksjer i forkant - mao, det er lov å tenke selv...;)
espetalen84
18.03.2024 kl 18:22 2620

Eller er richi, fjellbris og disippelen kanskje samme person, hmmmm???, se jeg kan også spille den leken! veldig konstruktivt…
rischioso
18.03.2024 kl 17:56 2653

Sjekker vi IP adressen til StonksSurfer så skal vi ikke bli overrasket om den også leder til espetalen84 - når noe høres ut som spam, ser ut som spam og lukter som spam så er det gjerne spam...;)
disippelen
18.03.2024 kl 17:20 2699

Høres ut som dere mener hele selskapet styres av en gjeng med hvitsnippforbrytere, som driver med villedning av markedet. Tomme skallselskaper og financial true crime i rene "the firm" - stil.
Fjellbris
18.03.2024 kl 17:19 2699

Hei StonksSurfer, interessant også at enda et nytt Nick dukker opp på tråden, opprettet i anledningen også som du skriver. Og det da med agenda å advare oss som har investert i selskapet, og nye aksjonærer med kritisk info om selskapet.
Da lurer jeg på:
1) Hvorfor bruker du tid på det og hva håper du å oppnå med dette?
2) Hva tenker du om at 5 av de aller viktigste nøkkelpersoner i selskapet nylig har kjøpt 8,5 mill. aksjer +/- kr 1,-,
3 mill av disse aksjene feks. kjøpt av salgsleder i selskapet?
Redigert 18.03.2024 kl 17:24 Du må logge inn for å svare
espetalen84
18.03.2024 kl 16:49 2737

Velkommen til en livlig diskusjon :) Syns selv denne casen er interessant fordi den viser hvor enormt mye penger som kan skifte hender basert på kortsiktig massesuggesjon. Jeg må innrømme at gambleren i meg var fristet til å kjøpe 100000 aksjer i CODE når den begynte å gå på dag 2, og jeg utelukker ikke at jeg fort kunne ha hatt truffet en innertier på toppen om jeg hadde hatt et par drinker innabords den dagen :))

Jeg var selv i den oppfatningen at hele Pasientsky ble divertert ved salget, og at Codelab egentlig bare var et mer eller mindre tomt gjeldsfritt selskap med en del penger på bok og et ønske om å bruke sin kapital, sitt nettverk og strategisk innsikt til å investere i teknologiselskaper.

De har selv skrevet i rapportene sine at Uniscale er et pre-revenue selskap. På proff.dk kan man se at de har holdt på noen år med omsetning, men uansett hva de gjorde for å generere omsetning da så var det ikke spesielt lønnsomt.




StonksSurfer
18.03.2024 kl 16:26 2772

Opprettet denne kontoen for å delta i denne diskusjonen. Må si jeg støtter dine punkter og syntes personlig casen er kjempespennende. Først og fremst er det fordi jeg mistenker at det er noe shady som foregår her og jeg liker å grave sånne caser som dette.

Jeg utførte en omfattende analyse av dette selskapet for noen år tilbake og jeg har aldri notert meg så mange røde flagg før eller siden.
På den tiden var selskapet kjent som Pasientsky. Årsaken til at jeg uttaler meg er fordi at jeg kun deler og har tilgang til informasjon som er offentlig tilgjengelig, og jeg er ikke bundet av noen form for taushetsplikt eller har hatt tilgang til sensitive eller konfidensielle data. Analysen jeg utviklet var kun en tredjepartsanalyse uten tilgang til datarom eller selskapets data.

Mitt inntrykk var at selskapets strategi var å posisjonere seg som en slags Apple innen helseteknologisektoren. De arbeidet med å utvikle en plattform/SDK som kunne benyttes til å utvikle funksjonalitet og apper som igjen kunne tilbys til brukerbasen av for eksempel journalsystemene. Dersom en programutvikler valgte å bygge sin applikasjon på Pasientskys PaaS, ville selskapet motta en prosentandel av salgsinntektene, samtidig som utvikleren nøt godt av distribusjonsfordelene som fulgte med tilgang til selskapets store brukerbase.

Etter hva jeg kan forstå er det dette er "systemet" som nå har blitt rebrandet og markedsført med en AI-etikett. Interessant nok var AI aldri nevnt med et ord, før nå.
Redigert 18.03.2024 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
18.03.2024 kl 15:40 2830

Joda, selvfølgelig jo høyere jo bedre. Men, alle vil vel gjøre best mulig deel her og tjene mest mulig penger, samt slike kurs svingninger vi har sett her har jo også vært enorme. Husk siste kjøp 2 mill aksjer var også til kr 1,13. Ingen fikk heller kjøpe ned mot 0,40 av innsiderene, ikke mange uker siden kurs var der nede, alle innsidekjøp gjort tilgjengelig altså etter meldingen kom og aksjen gikk fra 0,40-1,98 intradag og så ned til 0,9 igjen.
Redigert 18.03.2024 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
disippelen
18.03.2024 kl 15:24 2856

Men hvorfor gikk kursen til 0,9 øre fra 1,98 intradag. Det virker jo litt råttent når noen i ledelsen venter til akkurat den verste droppen før de kjøper. Ville vært mye mer tillitsvekkende om de hadde handlet på 1,20 +.
Fjellbris
18.03.2024 kl 15:20 2868

Derfor sitter jeg rolig og akkumulerer det jeg kan rundt kr 1 som kursmessig er midt imellom innsidekjøpene. De må jo virkelig ha tro på produktet de har børsmeldt og info de sitter på, samt vi er lovet en oppdatering fra selskapet om AI teknologien som kan komme når som helst. Det vi også vet er de skal informere om salgstall fom april og at et av innsidekjøpene er gjort av salgsleder i selskapet, som kjøpte 3 mill av innsideaksjene. Hausing eller ikke, som du skriver Helloween som jeg er helt enig i, så har iverfall innsiderne trua når de på disse nivåer kjøper 8,5 mill aksjer.
Redigert 18.03.2024 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
helloween
18.03.2024 kl 14:39 2935

Jøss var mye eder og galle her. Det som iallefall er sikkert er at ledelsen har kjøpt aksjer for 8,5 mil tatt fra sin egen lomme så de tror iallefall på sin egen "hausing"
Slankepress
18.03.2024 kl 14:37 2928

Aldri feil å ta tap sånn jeg tyder det du gjorde.
Blir penger av slikt paradoksalt nok.
Du har nå tatt tilbake kontrollen. Litt som og sitte på dealer button i et slag poker.
Lykke til!
Mammon
18.03.2024 kl 14:28 2937

stakkars j mange som ble lurt av haussemeldingen og kjøpte på nesten 2kr!

samme dritten med ayfie kun pump n dump/emi LOL
disippelen
18.03.2024 kl 14:18 1987

Ble kalt min egen verste fiende av risch når jeg tenkte å selge på 1,1. Ser ut til at det ikke var en så dum utgang allikevel.
Slankepress
18.03.2024 kl 13:57 2029

forzavinger skrev 73,øre hos Infront..
Vi får se om de har noe mer konkret og oversiktlig og komme med. Om ikke er det langt i fra trygt å sitte som aksjonær i dette selskapet.
Jeg skal fort inn skjer det noe men tar ingen sjangser her nå som slusen har begynt å åpne seg.
Der har vært særdeles gode innlegg i helgen som
har plukket selskapet i stykker
espetalen84
18.03.2024 kl 13:57 2031

De er sikkert travel opptatt med å revolusjonere AI - bransjen :))
disippelen
18.03.2024 kl 13:43 1895

Det står på sidene deres av de svarer innen ca 1 døgn. Har sendt flere forespørsler tiul Codelab, men ennå ikke fått noe tilbake. Minner mer og mer om et jalla - opplegg.
Fjellbris
18.03.2024 kl 13:41 2070

Anbefaler deg å ta kontakt med selskapet og be om info dersom det er mye du lurer på og som du er usikker på. Men, enig i at man ikke kan plukke for mye også om den bare faller. Tok litt til jeg på kr 1, og forventer at selskapet kommer med oppdatering som de har børsmeldt, samt at innsiderene vet hva de holder på med.
Snart 100% opp nå til høyeste topp etter meldingen, og kjøp kr 1 uansett midt mellom innsidernes kjøps kurs.
Redigert 18.03.2024 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
disippelen
18.03.2024 kl 13:24 2101

Og hvorfor plukker ingen opp "her nede" hvis casen er så opplagt? Har de i det hele tatt lov å komme med en slik børsmelding uten å følge opp med noe håndfast?
Slankepress
18.03.2024 kl 13:17 2103

Røk dessverre fortere enn antatt. Åpent til 70 øre ish
disippelen
18.03.2024 kl 13:16 2092

Ikke noe poeng i å sitte i ro og akkumulere hver dag. Hvis den plutselig skulle få en god nyhet å gå 30 %, så har den allerede senket seg 5 % hver dag i en uke, så har det jo ingenting å si med de 30 %. Virker sjo som om markedet tror det bare er bullshit.
Fjellbris
18.03.2024 kl 13:07 2133

Ok og takk for info, da blir det spennende å se når oppdaterte lister blir lagt ut vedr. aksjonærer, samt dersom ikke fri flyt aksjer som ligger i DNB ikke stemmer, Når hovedeier sitter på ca. 62% samt de siste innsidekjøpene har lock up kan det uansett ikke være så veldig mye aksjer tilgjengelig over børs.
Redigert 18.03.2024 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
18.03.2024 kl 13:01 2152

Bare å sitte i ro og akkumulere/kjøpe slik innsiderne gjør og vente på oppdatert info fra selskapet som de har sagt kommer, samt salgstall i april. De fleste er for utolmodige og venter på meldinger og stigning hver dag, fra de utolmodige til de tolmodige flyttes ofte formuer ;-)
Redigert 18.03.2024 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
forzavinger
18.03.2024 kl 13:00 2141

Denne listen fra DNB er feil,de har ingen oppdatert liste,denne er fra Psky tiden,du ser også at det står 200 ansatte ..de skal prøve å få en oppdatert liste..Det eneste de kan opplyse pr,.dags dato er at hovedaksjonær eier ca.62%..ellers har de ingen tilgjengelig liste.
disippelen
18.03.2024 kl 12:42 2168

Ble det ikke noe av denne spinnville breaktroughen?? Aksjen er jo helt dau allerede, og de fleste handlet jo rundt 1,5 +? Virker som hele greia bare er surr og rør?
Slankepress
18.03.2024 kl 12:33 2190

Ser dessverre veldig svakt ut teknisk nå. Får se om krona holder men det ligger Ann til sprekk