CODE Wow 🚀🚀

helloween
CODE 06.03.2024 kl 09:16 111055

Breakthrough in Domain Driven AI Technology by Uniscale AS
Oslo, March 6th 2024

We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.

CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."

This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.

We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Redigert 06.03.2024 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
Mammon
18.03.2024 kl 14:28 2964

stakkars j mange som ble lurt av haussemeldingen og kjøpte på nesten 2kr!

samme dritten med ayfie kun pump n dump/emi LOL
Slankepress
18.03.2024 kl 14:37 2955

Aldri feil å ta tap sånn jeg tyder det du gjorde.
Blir penger av slikt paradoksalt nok.
Du har nå tatt tilbake kontrollen. Litt som og sitte på dealer button i et slag poker.
Lykke til!
helloween
18.03.2024 kl 14:39 2962

Jøss var mye eder og galle her. Det som iallefall er sikkert er at ledelsen har kjøpt aksjer for 8,5 mil tatt fra sin egen lomme så de tror iallefall på sin egen "hausing"
Fjellbris
18.03.2024 kl 15:20 2895

Derfor sitter jeg rolig og akkumulerer det jeg kan rundt kr 1 som kursmessig er midt imellom innsidekjøpene. De må jo virkelig ha tro på produktet de har børsmeldt og info de sitter på, samt vi er lovet en oppdatering fra selskapet om AI teknologien som kan komme når som helst. Det vi også vet er de skal informere om salgstall fom april og at et av innsidekjøpene er gjort av salgsleder i selskapet, som kjøpte 3 mill av innsideaksjene. Hausing eller ikke, som du skriver Helloween som jeg er helt enig i, så har iverfall innsiderne trua når de på disse nivåer kjøper 8,5 mill aksjer.
Redigert 18.03.2024 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
disippelen
18.03.2024 kl 15:24 2883

Men hvorfor gikk kursen til 0,9 øre fra 1,98 intradag. Det virker jo litt råttent når noen i ledelsen venter til akkurat den verste droppen før de kjøper. Ville vært mye mer tillitsvekkende om de hadde handlet på 1,20 +.
Fjellbris
18.03.2024 kl 15:40 2857

Joda, selvfølgelig jo høyere jo bedre. Men, alle vil vel gjøre best mulig deel her og tjene mest mulig penger, samt slike kurs svingninger vi har sett her har jo også vært enorme. Husk siste kjøp 2 mill aksjer var også til kr 1,13. Ingen fikk heller kjøpe ned mot 0,40 av innsiderene, ikke mange uker siden kurs var der nede, alle innsidekjøp gjort tilgjengelig altså etter meldingen kom og aksjen gikk fra 0,40-1,98 intradag og så ned til 0,9 igjen.
Redigert 18.03.2024 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
StonksSurfer
18.03.2024 kl 16:26 2799

Opprettet denne kontoen for å delta i denne diskusjonen. Må si jeg støtter dine punkter og syntes personlig casen er kjempespennende. Først og fremst er det fordi jeg mistenker at det er noe shady som foregår her og jeg liker å grave sånne caser som dette.

Jeg utførte en omfattende analyse av dette selskapet for noen år tilbake og jeg har aldri notert meg så mange røde flagg før eller siden.
På den tiden var selskapet kjent som Pasientsky. Årsaken til at jeg uttaler meg er fordi at jeg kun deler og har tilgang til informasjon som er offentlig tilgjengelig, og jeg er ikke bundet av noen form for taushetsplikt eller har hatt tilgang til sensitive eller konfidensielle data. Analysen jeg utviklet var kun en tredjepartsanalyse uten tilgang til datarom eller selskapets data.

Mitt inntrykk var at selskapets strategi var å posisjonere seg som en slags Apple innen helseteknologisektoren. De arbeidet med å utvikle en plattform/SDK som kunne benyttes til å utvikle funksjonalitet og apper som igjen kunne tilbys til brukerbasen av for eksempel journalsystemene. Dersom en programutvikler valgte å bygge sin applikasjon på Pasientskys PaaS, ville selskapet motta en prosentandel av salgsinntektene, samtidig som utvikleren nøt godt av distribusjonsfordelene som fulgte med tilgang til selskapets store brukerbase.

Etter hva jeg kan forstå er det dette er "systemet" som nå har blitt rebrandet og markedsført med en AI-etikett. Interessant nok var AI aldri nevnt med et ord, før nå.
Redigert 18.03.2024 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
espetalen84
18.03.2024 kl 16:49 2764

Velkommen til en livlig diskusjon :) Syns selv denne casen er interessant fordi den viser hvor enormt mye penger som kan skifte hender basert på kortsiktig massesuggesjon. Jeg må innrømme at gambleren i meg var fristet til å kjøpe 100000 aksjer i CODE når den begynte å gå på dag 2, og jeg utelukker ikke at jeg fort kunne ha hatt truffet en innertier på toppen om jeg hadde hatt et par drinker innabords den dagen :))

Jeg var selv i den oppfatningen at hele Pasientsky ble divertert ved salget, og at Codelab egentlig bare var et mer eller mindre tomt gjeldsfritt selskap med en del penger på bok og et ønske om å bruke sin kapital, sitt nettverk og strategisk innsikt til å investere i teknologiselskaper.

De har selv skrevet i rapportene sine at Uniscale er et pre-revenue selskap. På proff.dk kan man se at de har holdt på noen år med omsetning, men uansett hva de gjorde for å generere omsetning da så var det ikke spesielt lønnsomt.




Fjellbris
18.03.2024 kl 17:19 2726

Hei StonksSurfer, interessant også at enda et nytt Nick dukker opp på tråden, opprettet i anledningen også som du skriver. Og det da med agenda å advare oss som har investert i selskapet, og nye aksjonærer med kritisk info om selskapet.
Da lurer jeg på:
1) Hvorfor bruker du tid på det og hva håper du å oppnå med dette?
2) Hva tenker du om at 5 av de aller viktigste nøkkelpersoner i selskapet nylig har kjøpt 8,5 mill. aksjer +/- kr 1,-,
3 mill av disse aksjene feks. kjøpt av salgsleder i selskapet?
Redigert 18.03.2024 kl 17:24 Du må logge inn for å svare
disippelen
18.03.2024 kl 17:20 2726

Høres ut som dere mener hele selskapet styres av en gjeng med hvitsnippforbrytere, som driver med villedning av markedet. Tomme skallselskaper og financial true crime i rene "the firm" - stil.
rischioso
18.03.2024 kl 17:56 2680

Sjekker vi IP adressen til StonksSurfer så skal vi ikke bli overrasket om den også leder til espetalen84 - når noe høres ut som spam, ser ut som spam og lukter som spam så er det gjerne spam...;)
Fjellbris
18.03.2024 kl 18:13 2656

Ja, skulle ikke forundre meg….
espetalen84
18.03.2024 kl 18:22 2647

Eller er richi, fjellbris og disippelen kanskje samme person, hmmmm???, se jeg kan også spille den leken! veldig konstruktivt…
rischioso
18.03.2024 kl 19:39 2578

I alle fall ingenting som er verdt å bruke tiden på. Er det noen småaksjonærer som lar seg narre av slikt så kunne de uansett ikke reddes. Her får man ta sine egne valg. Informasjonen er her hvor vi råder folk til å forholde seg til det selskapet selv melder - om noen velger å investere etter ville spekulasjoner og dommedags profetier etablert i eget hode og ikke basert på noe selskapet melder så dem om det. Håper vi nå kan diskutere caset og det som er blitt meldt og ikke alle ville spekulasjoner fra dommedags profetene som så absolutt ikke er her for å redde oss, men kun i regi av egen vinning så forteller jo det at caset er meget interessant selv om noen bruker tiden sin her 24/7 på og prøve å fremstille det annerledes. All reklame er god reklame så lenge folk har evnen til å tenke selv.
Veldig snart kommer talla på bordet og da skjønner nok de fleste hvorfor insidere og nøkkelpersoner har brukt tiden til å massivt hamstret aksjer i forkant - mao, det er lov å tenke selv...;)
Fjellbris
18.03.2024 kl 20:28 2591

100% enig igjen😀👍
disippelen
19.03.2024 kl 09:43 2377

Hvorfor er det ingen som handler? Burde jo være penger på gata nå, med upcoming updates??
Krelva
19.03.2024 kl 09:47 2367

Ja er litt enig , håper ikke vi er rund lurt her ,,,,Veldig laber interesse...Vi får krysse fingre og bein og håpe på bedre tider ..Lykke til
disippelen
19.03.2024 kl 09:52 2385

Finnes ingen bunn her. Elendig av selskapet å ikke komme med updates. Pisser på oss småaksjonærer.
Krelva
19.03.2024 kl 09:55 2411

Helt uforstårlig ,aksjen går 200 % på kjempe nyhet.
For så og dale ned dag etter dag ....Aldri opplevd lignende.
jeg sitter bundet her nå ,har ikke lyst på stort tap ved og selge ...man lærer aldri ....Flere som er enige?
disippelen
19.03.2024 kl 09:57 2467

Det er sånn med disse high risk, low cap selskapene. Man er nødt til å selge når de har gått mye, og iallfall ikke kjøpe inn igjen av frykt for å miste mer oppgang. Jeg ble grådig når det sto breakthrough innen AI, og mista synes fullstendig. Samme som jeg har gjort i Qec et par ganger. Grisefarlig, og egentlig utilgivelig.
disippelen
19.03.2024 kl 10:00 2463

Og hva er det surret med den videoen på hjemmesiden til Uniscale, ser jo ut til at de har fått en random fyr med svært begrensede engelsk - kunnskaper til å fortelle om noe kode - greier fra gutterommet? Nei, nå må de følge opp de store ordene, eller så kommer de til å få en drabelig smekk. Er det gutteklubben Grei som holder på?
verbatim
19.03.2024 kl 10:06 2464

Min beste trade ever i Code...inn på 1.27 og ut på 1.96. All gevinst ble pøst in i Argeo..

disippelen
19.03.2024 kl 10:08 2472

Konge, gratulerer:) Hadde kjempegevinst jeg og, men mista gangsynet og kjøpte meg inn igjen. Kommer jo voldosmme nyheter snart...........!?? Hehe..
helloween
19.03.2024 kl 10:16 2458

Forholder meg til at ledelsen har kjøpt 8,5 mil aksjer, betalt fra sin egen lomme. Og at de skal komme med oppdatering snart. Veldig spesielt å bruke så mye penger selv om de ikke tror på caset
Fjellbris
19.03.2024 kl 10:28 2461

Helt enig, kort og godt oppsummer👍 Skjønner frustrasjonen om fallet, men forholder meg også til innsidekjøp 8,5 mill samt at selskapet har sagt de skal komme med mer info, ikke minst også salgstall i april. Tolmodighet er viktig her, og jeg velger ivertfall å kjøpe her nede på disse nivåene, sitter rolig og venter på melding som kommer og som vil «forklare» hvorfor alle nøkkelpersoner i selskapet har gått så tungt inn her.
thypoon
19.03.2024 kl 10:35 2457

Er det algoritmer som sender aksjen ned dag etter dag? Enhver oppgang blir banket ned igjen og igjen…

disippelen
19.03.2024 kl 11:03 2406

Ja, merkelige greier, med en gang den viser antydning til å stige litt blir den effektivt sendt ned. Kurspleie/manipulasjon kaller vi det.
espetalen84
19.03.2024 kl 11:05 2403

Det står i forrige årsrapport at ledelsen fikk kun lønn i form av aksjeopsjoner i, hva får dere til å tro at det samme ikke er tilfelle denne gang. En del av ledelsen som var med fra Patiensky tiden har også til salt i maten etter utbyttet på 2,50 kr per aksje som ble utbetalt i fjor.

Tror dere salgssjefen som har denne jobb-CV'en siste 10 år:

Global Sales Manager
Uniscale
aug. 2023 - Nå · 8 månederaug. 2023 - Nå · 8 måneder

Snevagten (Om dere lurte JA!, dette er et firma som driver med SNØMÅKING i DANMARK!! 😆)
Salgschef - OutboundSalgschef - Outbound

Snevagten A/S · KonsulentSnevagten A/S · Konsulent
sep. 2019 - aug. 2023 · 4 årsep. 2019 - aug. 2023 · 4 år
Startede som deltidskonsulent 2019

CEO
TJAMP (dette er en slags sportrelatert app som drev med gratis konkurranser. Sannsynligsvis lagt ned fordi den ikke er å finne i AppStore)
jun. 2017 - okt. 2019 · 2 år 5månederjun. 2017 - okt. 2019 · 2 år 5måneder

Salgskonsulent
Self-Employed
mai 2016 – jan. 2019 · 2 år 9månedermai 2016 – jan. 2019 · 2 år 9måneder

Jydsk Tagteknik
Sælger
jun. 2014 - mai 2016 · 2 årjun. 2014 - mai 2016 · 2 år
Århus området, DanmarkÅrhus området, Danmark

,, har 3 millioner kroner liggende i frisk risikokapital????

Kanskje han har arvet penger eller blitt rik i krypto, men i såfall er ingen av de pengene plassert i det selskapet han har ervervet disse aksjene i, for det selskapet har vært helt tomt for penger siden oppstart. Så hvis dere skal bruke litt kritisk sans, hva tror dere egentlig er mest sannsynlig... ??
Redigert 19.03.2024 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
Slankepress
19.03.2024 kl 11:26 2362

Takk for detektiv arbeidet, seriøst. I dette tilfellet så tror jeg du er av den karakter som bare synes dette er veldig morro (ikke at folk taper penger) å grave frem. Har 0 tillit til dette opplegget om det kan kalles det.

Fjellbris
19.03.2024 kl 11:52 2335

1) Minner om børsmelding (limer inn under) som kom 6. mars, altså for bare noen uker siden med info: Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.

2) I denne børsmeldingen står det også at selskapet kommer med mer utfyllende info, igjen dette er bare noen uker siden.

3) I etterkant av meldingen har selskapet meldt innsidekjøp av nøkkelpersoner a 8,5 mill aksjer.

Så får hver og en posisjonere seg utifra hva de tror mest på, børsmeldinger fra selskapet eller skriverier her inne.

06.03.2024 07:48:46
Breakthrough in Domain Driven AI Technology by Uniscale AS

Oslo, March 6th 2024

We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.


CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation. The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."


This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale. As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform. Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.


We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course. We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.


Important notice This information is considered to be inside information pursuant to the EU Market Abuse Regulation and is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act. This stock exchange announcement was published by Christoffer Mathiesen, CFO at CodeLab Capital AS, at the date and time as set out above.


For further information, please contact: CEO Kristian Ikast: ki@codelabcapital.com CFO Christoffer Mathiesen: cm@codelabcapital.com
Redigert 19.03.2024 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
rischioso
19.03.2024 kl 11:55 2333

Enig i at det mest sannsynlig kommer en massiv oppgang igjen og kanskje enda sterkere enn den vi hadde sist når talla kommer på bordet om ikke lenge - og da gjelder det å være inne i forkant...;)
espetalen84
19.03.2024 kl 12:00 2323

Hadde jeg syns det var moro at folk taper penger så hadde jeg ikke advart mot denne investeringen, slik jeg har gjort siden kursen var ca 25% høyere enn nå på vei oppover etter den første meldingen om "innsidekjøp".

Helt riktig, jeg syns det er interessant å grave, spesielt i slike "stranger than fiction" - caser.
rischioso
19.03.2024 kl 12:18 2277

Du skulle vel heller ha brukt tiden til å hjelpe deg selv så hadde du kanskje kunne unngått et tap på rundt 75% i AXA hvor du gikk inn i fornektelsen, men det er kanskje det tapet du håper å hente inn her ved å narre andre slik du narret deg selv i AXA....?...altså hjelp til selvhjelp på andres bekostning - det er det og ingenting annet du virker å drive med her....;)
Redigert 19.03.2024 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
espetalen84
19.03.2024 kl 12:56 2223

haha, ser du liker å grave du og ja. Gikk på en smell i AXA ja, men ned 75% er å ta litt hardt i.

Innkommende 1 070 389,30
Utgående 1 174 772,67
Totalt −104 383,37
NOK

Hvordan tror du regnskapet mitt ser ut for KIT, HAFNI og EPR som jeg også har diskutert her inne og sittet på siden totusenogkorona?



SeanA
19.03.2024 kl 13:08 2194

Er overrasket over de som faktisk tror at CODE har noe å fare med, det er *ingenting* som tyder på at dette selskapet bedriver noe annet enn ren og skjær haussing/svindel. Hadde jeg visst at dette var nivået på norske investorer så skulle jeg pokker meg starta AI selskap i fjor når OpenAI lanserte ChatGPT bare wrappa det inn i ny frontend og fått Artic til å kjøre roadshow de pusher jo drit på hvem som helst.

Rimelig drøyt å ta mannen og ikke ballen som om rischioso aldri har gjort noe feil.
Bullfight
19.03.2024 kl 13:10 2197

Sean, du må være sprøyte gal ):
rischioso
19.03.2024 kl 13:13 2184

Grave og grave fru blom - ville bare forsikre meg om at spam følelsen ikke bare var en følelse men en korrekt følelse når det kommer til dine bidrag her på tråden. Nå er det jo slik at det ikke er deg og dine investeringer som skal diskuteres her, men caset CODE. Og klarer du ikke bidra med annet enn advarsler og konspirasjonsteorier så har du ingenting her å gjøre noe forum reglementet vil sette en stopper for om ikke du klarer det selv - valget er ditt - over og ut.
espetalen84
19.03.2024 kl 13:17 2218

for det var jeg som startet å diskutere mine investeringer?
helloween
19.03.2024 kl 13:19 2214

Virker som nedsalget er over, så får vi når algoene hopper på igjen
StonksSurfer
19.03.2024 kl 13:20 2213

Hei Fjellbris.

1)Jeg ønsker ikke å oppnå noe annet et å bidra til å dele min innsikt. Når jeg tok en titt ser jeg at det er fullstendig enveiskjøring her med unntak av en jeg lot merke til. Han stiller kritiske spørsmål som jeg syntes er helt på sin plass.
2) Har ingen innsikt til å gjøre annet enn å spekulere. Kan være både positivt og negativt og kan være motivert av så mangt.
2) Jeg har ingen mening eller innsikt om denne transaksjonen.

I transaskjonsmarkedet har hovedaksjonær et svært frynsete rykte og det var oppsiktsvekkende å se at det ikke har nådd dette forumet.