CODE Wow 🚀🚀

helloween
CODE 06.03.2024 kl 09:16 100185

Breakthrough in Domain Driven AI Technology by Uniscale AS
Oslo, March 6th 2024

We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.

CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."

This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.

We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Redigert 06.03.2024 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.05.2024 kl 15:47 2465

Du får ta en bend over - jg gjør det ikke for denne kommer før eller senere. Nå venter vi på årsrapporten med en høyst mulig triggende outlook basert på den betydelige økende kundemassen. Dagen etter så får vi talla på bordet fra den månedlige kunde oppdateringen og sist, men ikke minst så er nok den lovede AI oppdateringen rett rundt hjørnet - mao, dette kan snu over natten og legger vi til de massive innsidekjøpene i intervallet 0,9 - 1,13nok så burde det gi en pekepinn på hvor lista ligger - i første omgang...;)
disippelen
28.05.2024 kl 12:59 2531

Foreløpig må vi jo bare bøye oss og si at at broder Espetalen har hatt rett hele veien. Jeg fikk totalslakt av Rischioso når jeg sa jeg solgte på 1,1, noe jeg ikke gjorde, men selvfølgelig burde gjort. Videre ba Espetalen oss om å selge rundt krona, noe vi ikke gjorde. Nå vaker vi ned mot utgangspunktet på 40 øre, pluss at selskapet har varslet kapitalinnhenting.

Hvis ikke det kommer noen eksepsjonelle nyheter før en evnt emisjon, blir jo dette like grisete som broderen over har spådd.
For min del var hypen rundt Ensu det som gjorde at jeg ønsket en slik opplevelse til. Trodde Code var i posisjon tilå gi meg dette.
Når det er sagt; er det noe som helst hold i haussingen fra ledelsen så MÅ det komme nyheter snart, hvis ikke er hele produktet og"breakthroughen" bare forbeholdt oppmerksomhet hos noen få nerder i Uniscale.
Hilsen foreløpig meget skuffet microinvestor.

espetalen84
28.05.2024 kl 12:16 2550

Hvor mange ganger skal dere spør meg om det?
Fjellbris
28.05.2024 kl 11:03 2600

Og hvorfor henger du fortsatt her inne og bryr deg om det/Code?
espetalen84
28.05.2024 kl 10:39 2624

Snart tomt for kjøpere som er villig til å gi mer enn 50 øre.

rischioso
28.05.2024 kl 09:08 2654

KUN 2 hele dager til årsrapporten med en høyst sannsynlig triggende outlook basert på en løpende og betydelig økning i kundemassen. Og om 1 knapp børsdag senere så kommer den månedlige kundemasse status oppdateringen...;)
Slettet bruker
25.05.2024 kl 13:46 2912

Du skal ha for at du ikke beskylder meg for å være oivindl.

Forumet er blitt bedre etter at vi måtte legge igjen navn, mobilnummer og e-postadresse. Vi må tåle irriterende, men saklige innlegg, ellers blir jo dette noe annet enn et diskusjonsforum.

Jeg håper Admin vil slå med på ubegrunnet haussing og baissing slik denne Star med flere har holdt på.

oivindl har definitivt noe å bidra med og jeg har til gode å lese usaklige personangrep og trolling/kverulering fra ham.
oivindl
25.05.2024 kl 09:48 2972

Kommentaren fra SB er nøktern og saklig, og ikke minst korrekt.

Når det gjelder min kontakt med admin, har du nok lite kunnskap om den.
Men jeg kan si såpass at jeg ikke alltid er like imponert over vurderingene som gjøres fra det holdet.
I likhet med deg og andre som har beklaget seg, klarer heller ikke admin og gi konkrete eksempler på hvor jeg har brutt forum reglene.
Det koker som oftest ned til at noen av mine innlegg skaper irritasjon, noe admin misliker.

Klart det blir irritasjon når jeg avslører feilinformasjon, svada, selvmotsigelser og i tillegg er frekk nok til å dokumentere med sitater.
Er det noe enkelte skribenter her inne er livredde for, er det å bli stilt til ansvar for sine egne uttalelser.
Helt normale virkemidler i en fornuftig diskusjon, men ikke så populært på HO.
Da blir det gjerne irritasjon, og håpløse forsøk på å vri seg unna med standard fraser som kverulering, tatt ut av sin sammenheng eller den ultimate unnskyldningen for enhver bommert, "ingenting er statisk".

At du Rischioso blir flau av å lese mine innlegg forstår jeg godt.
Mange av dem handler jo om direkte pinlige feil og vurderinger du har gjort, på tross av at du uttaler deg skråsikkert om det meste.

Kunne selvsagt trukket frem konkrete eksempler på dette, men jeg vet jo at du misliker det, så jeg skal la vær i denne omgang.
rischioso
24.05.2024 kl 23:37 3032

Vel, det er ikke riktig - kverulanten har fått mange tilsnakk av moderator opp i gjennom for hans misforståtte væremåte som kverulant, forum politi og for ikke å diskutere sak.

At du velger hans side forteller mer om deg enn noe annet, men for all del stå på for har man ikke noe mer konstruktivt å dele så får vi ta det for hva det er...;)

God helg!
Redigert 24.05.2024 kl 23:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2024 kl 12:19 3100

Litt merkelig kommentar tatt i betraktning dine eskapader på dette forumet, eksempelvis her og i PGS.

oivindl påpeker inkonsekvens og feilaktige påstander uten å være i nærheten av å komme på kant med forumreglene. I motsetning til deg som ofte går på person og ikke sak, særlig når du har en dårlig sak.
Redigert 24.05.2024 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.05.2024 kl 23:54 3205

Du har avslørt deg selv med all kverulering over år. Du skulle vært utestengt fra dette forumet for lengst. Det er rett og slett flaut å lese loggen din med så mange intetsigende kverulerende innlegg uansett hvilke tråder du befinner deg på noe som ikke hører hjemme på dette forumet. Så bare stå på, MEN bli ikke overrasket om du ikke får logget inn en dag...;)
rischioso
23.05.2024 kl 18:21 3270

Det har jeg jo allerede svart på - leser du ikke svarene før du selv svarer?

Det er basert på sterke reelle månedlige oppdateringer - altså ikke tatt ut i fra lufta...;)
Dette blir det siste innlegget fra meg til deg for du er ikke ute etter å få svar på spørsmålene, men du er her kun for å kverulere ..
oivindl
23.05.2024 kl 14:00 3209

"Du har jo ikke peil overhodet når du stiller slike spørsmål.”

Spørsmålet var bevisst stilt slik siden du blandet inn konkrete tall i det som omhandlet guiding.
oivindl
23.05.2024 kl 13:58 3205

Men vi diskuterte guiding, ikke oppdatering av tall.
Poenget var hvordan du på forhånd kan snakke om triggende guiding, når du ellers påpeker at guiding kun er guiding.
rischioso
23.05.2024 kl 11:50 3256

Du har jo ikke peil overhodet når du stiller slike spørsmål. Jeg gikk i fella og svarte deg og trigget dermed kveruleringen din. Det er knappe 6 hele børsdager igjen til den månedlige kunde oppdateringen kommer på bordet og da spør man ikke hvilke og hvor mange i forkant for det er nettopp det som blir opplyst om når talla kommer på bordet. Kundemassen har vært, er og mest sannsynlig forblir sterkt økende, men igjen - det får vi svaret på om knappe 6 dager og det må også du forholde deg til...;)
oivindl
22.05.2024 kl 08:37 3397

Nå er det jo nettopp du som roter dette til.
Jeg har stilt spørsmål ved hva som er spesielt ved denne guidingen, og her er hva du svarer.
"Det heter ikke kontrakter her, men abonnementer og de er like bindende. Hvilke og hvor mange - ja, det er jo nettopp det vi venter på og blir oppdatert på om knappe 8 hele børsdager...;)”
-rischioso

Altså hvilke og hvor mange abonnementer.
oivindl
22.05.2024 kl 08:29 2515

"Det er jo feil, for markedet ligger alltid foran og baker inn forventninger før de har materialisert seg”
-rischioso
espetalen84
22.05.2024 kl 07:00 2565

Nå har Uniscale begynt å dumpe prisene på produktet sitt, man får nå 2 mnd gratis hvis man binder seg for et år. En business kunde med AI på årsabonnement vil dermed generere en omsetning på 960$ i året. 1000 business kunder vil generere en omsetning på 960 000 $ i året eller 0,004$ per aksje. Spørsmålet er hva slags teknisk support disse (høyt hypotetiske) kundene vil få av en organisasjon med totalt 49 ansatte.
Slettet bruker
22.05.2024 kl 06:05 2592

Ganske tullete å «oppklare» noe som absolutt alle er klar over.
Redigert 22.05.2024 kl 06:08 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.05.2024 kl 23:57 2643

Jeg er noe de fleste burde være opptatt av utviklingen i kundemassen for den har vært sterkt stigende og det betyr høyere inntekter noe vi får vite mer rundt om knappe 8 hele børsdager. Så har vi årsrapporten hvor outlooken vil få fokus. Videre er det blitt lovet en oppdatering om og rundt AI noe markedet virker å ha straffet kursen for siden den fortsatt glimrer med sitt fravær, men den kommer - den også...;)
rischioso
21.05.2024 kl 23:27 2665

Uff og huff - hvorfor ikke lese deg opp før du legger hodet på blokka? Den månedlige oppdateringen og outlooken i årsrapporten er 2 forskjellige ting - kanskje starte der...;)
Slettet bruker
21.05.2024 kl 21:58 2672

Du er veldig opptatt av antall børsdager til diverse hendelser, men i mindre grad opptatt av effekten av hva som blir informert om.

Tall-slipp har vært nedtur i to omganger og vil sannsynligvis blir det igjen.

Guiding kan du glemme hva gjelder inntjening og marginer.

Hva står du igjen med? Tro og håp?

50% ned, det var ikke krampetrekninger under 1,00, men krampetrekninger over 0,70,

Emisjonen som kommer hver dag som helst vil ikke være en vekstemisjon, men en ren kriseemisjon for å overleve.

Markedet er brutalt. Frisk kapital koster. Skal vi tippe en emisjonskurs på 0,32?

Du som er så opptatt av TA og støtte i PGS.

https://www.marketscreener.com/quote/stock/CODELAB-CAPITAL-114201713/graphics/

0,30 here we go.
Redigert 21.05.2024 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
oivindl
21.05.2024 kl 21:37 2691

Så ingenting konkret altså. Og du venter på en guiding som skal si noe om hvor mange abonnenter de har, ikke hva de får i fremtiden.
rischioso
21.05.2024 kl 21:28 2702

Gris og gris - ingen kriseemisjon noe som ofte er grisete for de har cash ut året, MEN en vekst emisjon som er innvannende for aksjonærene og som er noe helt annet...;)
rischioso
21.05.2024 kl 21:26 2702

Det heter ikke kontrakter her, men abonnementer og de er like bindende. Hvilke og hvor mange - ja, det er jo nettopp det vi venter på og blir oppdatert på om knappe 8 hele børsdager...;)
rischioso
21.05.2024 kl 21:24 2710

En trigger er en trigger og trigger i realtid og ikke på forventninger så la oss vente på talla - jo flere kunder jo høyere forventninger - og det kommer...;)
oivindl
21.05.2024 kl 17:53 2752

Hvilke konkrete kontrakter er det som kommer ved denne guidingen?
Har du noen eksempler?
Mammon
21.05.2024 kl 16:07 2781

mange som har blitt lurt av "fiktive" interne transaksjoner og trodde på gull og grønne skoger :)

snart kommer en grise-emisjon ;(
oivindl
21.05.2024 kl 16:01 2775

Og slik triggende guiding basert på reell vekst, skal da i følge deg, gi kursstigning basert på forventninger.
Er det det vi ser her?
rischioso
21.05.2024 kl 14:33 2809

En guiding basert på en reell vekst i kundemassen må ikke forveksles med guiding som er basert på tro, håp og kjærlighet...;)
oivindl
21.05.2024 kl 12:59 2826

"årsrapporten med en triggende guiding”
-rischioso

Men som du presiserer på en annen tråd:

"Guiding er ikke annet enn guiding”
-rischioso
rischioso
21.05.2024 kl 10:26 2899

Knappe 8 hele børsdager igjen til tallfremleggelsen om den månedlige veksten av kunder. Snøballen ruller videre så det skal bli spennende og se den neste oppdateringen...;)
rischioso
18.05.2024 kl 14:18 3326

Ikke selve årsrapporten, MEN i den medfølgende outlooken som er en oppsummering av året som gikk og viktigst av alt selskapets forventninger til året som kommer. I tillegg oppdateringen som du allerede har nevnt som kan tikke inn hvilken dag som helst og ikke minst den løpende månedlige kundeoppdateringen - så ja, det ligger flere nærstående og sterke mulige triggere i loopen....;)

En fortsatt god pinse ønskes Alle mann Alle!
Fjellbris
16.05.2024 kl 18:02 3546

Kommer aldri noe triggere markedet ikke vet om allerede i en årsrapport, så ikke forvent så mye der ;-) Men, oppdatering som de lovet i melding som kom i mars om verdens nyheten de har innen AI teknologien, bør komme snart, er jo på bakgrunn av den nyheten toppledelse lastet tungt til kurs 0,9-1,1. Oppdaterte salgstall mai blir også litt spennende, da har de en hel god måned bak seg og da nyheten har satt seg og salgsteamet har fått litt tid på seg, målsetningen er som de meldte sist 2 nye avtaler pr dag.
Så mye å glede seg over, men i et vekst selskap som dette må man ikke vente store kursløft etter noen måneder, men ta på litt lengre briller og se 1-2 år frem, da ser vi nok tilbake og angrer på hvorfor vi ikke kjøpte mer den gang kurs lå under de store innsidekjøpene. Riktig god 17 mai til alle fra meg også😀
Redigert 16.05.2024 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
rischioso
16.05.2024 kl 17:18 3555

Virker å ha bunnet ut for denne gang så da er det årsrapporten og den månedlige kunde oppdateringen som vil være det neste om ikke selskapet har en joker i ermet - time will show og veldig snart vet vi mer både om outlooken og ikke minst økningen av kunder...;)

En god 17-de mai feiring ønskes alle mann alle!
oivindl
16.05.2024 kl 16:30 3582

I motsetning til deg, kommenterer jeg ikke andre debattanter.
Jeg forholder meg til det som er skrevet og kommenterer eller stiller spørsmål ved det.
Akkurat slik forumet er ment å skulle være.
rischioso
16.05.2024 kl 14:10 3648

Du har nå delt 4971 kverulerende innlegg hvor majoriteten om ikke alle er om andre meddebattanter og svært få om noen er om case som forumet er ment at vi skal diskutere så hvem som kverulerer er det ingen tvil om...;)

https://www.finansavisen.no/forum/user/14316/view
rischioso
16.05.2024 kl 14:06 3647

De har ikke varslet om emisjon - de har varslet om at de skal hente kapital som skal brukes til videre vekst - om det blir emisjon, lån alternativt begge i en kombo gjenstår og se, men det er ingen krise så altså ingen kriseemisjon. Selskapets inntekter øker måned for måned og innen året er omme og basert på et forsiktig estimat så har kundemassen mer enn doblet seg i likhet med inntektene - thats a fact...;)
oivindl
16.05.2024 kl 13:52 3574

Er det dette du driver med her?
Stikk i strid med rådet du gir på andre tråder.

"det du egentlig oppfordrer til er at vi skal ta en struts - altså at vi skal stikke hodet i sanda og håpe på at nedgangen stopper og ikke ta grep - vel, er det noe som er trolling så er det vel akkurat det”
-rischioso