CODE Wow 🚀🚀

helloween
CODE 06.03.2024 kl 09:16 105661

Breakthrough in Domain Driven AI Technology by Uniscale AS
Oslo, March 6th 2024

We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.

CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."

This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.

We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Redigert 06.03.2024 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
rischioso
06.06.2024 kl 16:16 1997

Når de ikke satt emisjon når kursen var høyt over krona så setter de den ikke på 40-50øre. Det som mest sannsynlig vil skje er at det kommer 1 megatrigger eller 2 som det er hold i og som løfter kursen betydelig - når det er gjort så kommer det nok en kapitalinnhenting enten i form av lån, emisjon eller begge i en kombo. For det er ingen bråhast da dagens cash kasse varer ut året...;)
Redigert 06.06.2024 kl 16:17 Du må logge inn for å svare
Mammon
06.06.2024 kl 16:03 2020

kommer nok snart krise-emisjon på 10øre eller konkurs :(
tragisk at mange ble grådige her hehe
disippelen
06.06.2024 kl 16:03 2010

Ja, vi får håpe de har et ess i ermet nå. Kursen er maltraktert.
rischioso
06.06.2024 kl 15:59 1996

Om vi tar for oss de massive innsidehandlene på 0,99 og 1,13 så er det kanskje noen som spør seg om hvorfor de ikke handler mer nå som kursen er halvert og svaret på det er nok at de ikke kan for om de sitter på kurs sensitiv info som ikke er meldt i markedet så kan de ikke handle. Når vi så vet at de skulle komme med en AI oppdatering som markedet ikke kjenner innholdet i så er nok det grunnen - en høyst mulig explosiv sådan....;)
disippelen
06.06.2024 kl 15:49 1996

Har ikke noe behov for å baisse jeg, er selv aksjonær med snitt over krona. Trodde AI innen programmering var det neste store:) Jeg har bare spm rundt denne Melin som blir svartmalt av så mange, om han virkelig er en banditt, eller en flott gründer, som gjør så godt han kan, ærlig og redelig. Hadde vært fantastisk om de lyktes. Er bare litt fortvilet over kursutviklingen og salgsutviklingen av produktet, virker som de mente det var hakket mer fantastisk enn markedet....
rischioso
06.06.2024 kl 15:40 2003

Ok - så du mener han lurte ledelsen som er de som sitter tettest på infoen - vel, trodde du kunne komme opp med noe mer troverdig enn det...;)
Redigert 06.06.2024 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
disippelen
06.06.2024 kl 15:36 2004

Hvis Dr. Melin fikk kursen opp for deretter å selge millioner av aksjer til "ledelsen", og det ikke skjer noe kursdrivende fremover, så tipper jeg han har noen som er litt sure på han:) De aller fleste innsidesalgene kom vel fra han og Codee holding?
helloween
06.06.2024 kl 15:17 2030

Om ledelsen hauset for å få opp kursen, hvorfor kjørte de ikke en emi når kursen var opp mot 2 kroner.
Tror de har grei kontroll her, men surt å se kursen gruset til de grader. Tipper det snart vil komme ett rykk opp mot krona igjen snart
rischioso
06.06.2024 kl 14:55 2040

Ja, da er kursen så og si tilbake hvor det hele startet - vel ikke børsnoteringen for den var vel rundt 2nok, men der AI oppgangen startet (43 øre) - mao, pr nå er ingenting av AI baket inn i kursen så oppsiden er igjen blitt massiv - slik er dynamikken i aksjemarkedet hvor det alltid kommer gode muligheter for ny inngang...;)
omac
06.06.2024 kl 12:37 2089

Det er fordi AI gjennombruddet ikke er npe gjennombrudd men ren humbug
disippelen
06.06.2024 kl 12:16 2084

Da er vi tilbake på nivået FØR AI - gjennombruddet. Merkelig at det ikke skrives mer om denne casen. Jeg har snittet litt ned, men det virket jo fristende med inngang rundt 1,5 den gangen. Er jeg stokk dum fordi jeg fortsatt har troa her? Har jo ikke kommet noe som tilsier at de IKKE skal få det til? Skjønner ikke hvorfor markedet er SÅ brutalt.
Fjellbris
05.06.2024 kl 22:40 2235

Nei, aldri feil å ta gevinst, helt enig👍 Satser på ting snur seg også her i Code. I mellomtiden har QEC vært meget hyggelig, se QEC tråden, mest sannsynlig kommer nå energiministeren Canada med info ny energilov i morgen (etter stengetid OB), så et lodd eller ikke videre i QEC må du da levere inn før 16.25. Blir enten pilot etter erstatning, og jeg tror QEC fyker videre opp i morgen, men siste om QEC her inne nå ja…. :-)
Redigert 05.06.2024 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.06.2024 kl 22:37 2185

Utfordringen din er er at du har sterke og til dels alvorlige meninger som ikke er dokumentert og som derfor kan få strafferettslige følger - et anonymt forum kan man ikke hjemme seg på lengre. Jeg har faktisk dokumentert det motsatte av hva du sier, men du bare fortsetter med dokumentløse påstander. At du kastet deg inn på forumet med ny bruker for bare kort tid siden den 18.03 rett etter oppgangen og ikke har bidratt til annet enn baiss styrker ikke tilliten til det du deler for å si det mildt - skjerpings...;)
elnomi
05.06.2024 kl 22:35 2187

..»Problemet mitt med Code er at de regelrett lyver til markedet.»

Det er litt av en påstand. Hvis du ikke kan dokumenter den vil jeg hevde at også din påstand er på kanten til å bikke over diverse grenser.
rischioso
05.06.2024 kl 22:30 2195

Vi får se, men uansett aldri feil å ta gevinst - lykke til i dagene som kommer - mulig det blir rimeligere fremover om det ikke kommer noe facts på bordet som kan støtte ryktene. Noterer meg at Toronto føk opp fra start, men oppgangen ble raskt nullet ut så og ta gevinst etter 3 dager på rad med god oppgang uten formelle nyheter som støtter det ble mitt valg - om det var riktig for tiden vise...;)

Vi må heller ikke glemme at dette er en CODE tråd - bare sånn at det er sagt...;)
Redigert 05.06.2024 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
StonksSurfer
05.06.2024 kl 22:28 2183

Jeg vet ikke om innlegget ditt er ironisk eller om du oppriktig mener det du skriver. I så fall har vi fundamentalt ulike metoder for å vurdere et selskaps suksess.
Kan forresten informere om at jeg aldri har vært eksponert mot mot noe Jesper har vært involvert i, men har mer innsikt enn det som er allment kjent. Problemet mitt med Code er at de regelrett lyver til markedet. De har ikke alltid drevet med eksplisitt løgn, kun sterke overdrivelser, men ettersom ingen ting har fått konsekvenser ser det nå ut til at filteret er forsvunnet fullstendig.
Redigert 05.06.2024 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
elnomi
05.06.2024 kl 22:24 2196

Gratulerer med gevinst i QEC, selv sitter jeg rolig i QEC.
Laster opp mer i CODE i morgen om kursen er under 0,50. En vet at når Code flyr så går det fort.
Fjellbris
05.06.2024 kl 22:19 2178

QEC skulle du ikke solgt før helgen risch, just saying, regner med du følger med på QEC tråden og hiver deg inn igjen i morgen ;-)
rischioso
05.06.2024 kl 22:08 2127

Jeg tok i alle fall gevinst i QEC i dag - det burde du også ha gjort. - hvor deler av den mest sannsynlig finner veien andre plasser - CODE inkludert..;)
Redigert 05.06.2024 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
skadi
05.06.2024 kl 22:06 2117

Du burde virkelig gå all inn i denne Codelabb Riskoker. ;) Blir nok din smarteste trekk på børsen gjennom tidene.
rischioso
05.06.2024 kl 21:56 2115

Hva du gidder og ikke gidder er for oss andre helt likegyldig. Enkelt, greit og kort fortalt så er sannheten at Melin Medical ble en suksess noe jeg dokumenterte i innlegget over grunnet den avanserte teknologien etter først å ha blitt dømt nedenom og hjem og nå er CODE etablert også den med en ny og avansert AI teknologi på trappene med mye av de samme utfordringene så får tiden vise hvordan det ender med eller uten dine meninger for CODE er på børs hvor det nettopp er tilgang på kapital.

I rest my case - det burde du oxo gjøre - om du gidder og jeg leser mellom linjene at du virker å ha gått på et tap og da mest sannsynlig i Melin Medical paraplyen siden du bærer så mye nag. Og om du gjorde det så var valget ditt og ta en exit før det ble en suksess og da har du ingen andre enn deg selv å bebreide, MEN og i så fall så har du nå muligheten til å kunne ta igjen det tapte og mer til om du tar et lodd eller 3 før CODE blir en suksess istedenfor å ta grinebiter ruta for det blir det jo ingen gevinst av - JustSayin ....;)
Redigert 05.06.2024 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
StonksSurfer
05.06.2024 kl 21:47 2096

Jeg gidder ikke å sitte å se på at dette surret her slipper unna offentligheten lenger. Er dritt lei at selskaper som ikke har livets rett og som ikke klarer å hente penger privat blir finansiert av uskyldige menneskers sparepenger.

Hvor tar du det i fra at det var stor interesse for Melin Medical? De forsøkte å selge Melin-selskapene igjennom hele 2018. Dette var for å frigjøre kapital til å kjøpe opp Infodoc og ekspandere Patientsky ut av Norge. Når de ikke klarte å selge gikk heller ut med en pressemelding om at de skrinla salget istedenfor. Videre forsøkte de å gjennomføre en emisjon i Patientsky. Når de heller ikke fikk til det tok de selskapet på «Børs» som absolutt siste utvei. Slik at du og andre kunne kronerulle prosjektet videre…
Redigert 05.06.2024 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.06.2024 kl 21:30 2112

Vel, på forumet er visst alt mulig hvor det florerer med falske beskyldninger og usannheter av ymse årsaker, men det får nå så være så lenge virkeligheten og sannheten er en helt annen - at Jesper Melin beviselig er en grunder suksess er noe man kan lese om nedenfor....;)

---------------------------

At han har vært ute i hardt vær før er det jo ikke noen tvil om noe de fleste grundere opplever i en start-up fase - ikke ulikt den situasjonen vi nå har i CODE :

Gjorde gull av gråstein

Melin Medical ble dødsdømt, og på sitt laveste sto obligasjonskursen i 11 prosent av pålydende. Da klinket høyrenteforvalter Erik Hagerup til, og nå står kursen i 61.

https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2020/11/18/7587469/hoyrenteforvalter-erik-hagerup-i-heimdalfondene-gjorde-roverkjop-i-obligasjonsmarkedet

----------------------------

Åpnet for å selge etter å ha tjent en halv milliard, men valgte å satse videre noe både han og aksjonærene tjente grovt på.

*** Det har vært en ekstrem interesse for Melin Group i lang tid. Dette skyldes den unike teknologien vi har utviklet

https://www.dn.no/marked/melin-medical/jesper-melin-ganc-petersen/helseteknologi/apnet-for-a-selge-etter-a-ha-tjent-en-halv-milliard-na-skrinlegges-planene/2-1-520709

---------------------------

*** ....og som vi kjenner til så er det nettopp en ny unik AI teknologi som nå er under utvikling i CODE

Mao, han har skapt enorme aksjonærverdier og betalte ut utbytte for over en halv milliard i fjor og er det noe vi aksjonærer liker så er det en ledelse som skaper nettopp aksjonærverdier…;)

https://medwatch.no/nyheter/ehelse/article15704706.ece

---------------------------

Oppsummert så viser det at det er når blodet flyter i gatene og interessen er laber at man kan gjøre de beste kjøpene og når CODE i tillegg er en avlegger fra en grunder suksess så er også sannsynligheten for en ny suksess desto større – alle har nå muligheten, men valget må den enkelte selv ta - lykke til...;)
Redigert 05.06.2024 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
elnomi
05.06.2024 kl 21:18 1543

I dag lastet jeg opp på 40 tallet.
Detter er godt under halvparten av 90 øre som nøkkelpersoner kjøpte for og bare 25% av i trade høy tilbake i mars.

Kan CODE bli den neste AI-yndlingen og MENE aksjen?
En liten antydning og volumet kommer til å kjøre kursen raskt opp
StonksSurfer
05.06.2024 kl 20:54 1552

Utover sine egne selskaper er han kun aktivt involvert i Vyrd og Nowwell. Sistnevnte kjøpte han seg opp til hovedaksjonær og plasserte seg selv som styrets leder. Så utfordrer jeg deg til å spørre Farvatn, daglig leder eller andre aktive eiere om hvordan de syntes det går. Jeg skal love deg at de er så ille at det kommer til å skinne tvers igjennom.
Redigert 05.06.2024 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
espetalen84
05.06.2024 kl 20:39 1575

Jo, om man kjøper askjer for et par millioner og de faller 50% så har man bomma, så enkelt er det!
Fjellbris
05.06.2024 kl 20:06 1579

Wow - det var litt av en «attest».
Lurer på om alle ansatte, styremedlemmer, styrer og eiere i de 12 selskapene han er engasjert i deler din oppfatning?
….
https://proff.no/rolle/jesper-melin-ganc-petersen/sandane/1278887
Redigert 05.06.2024 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
StonksSurfer
05.06.2024 kl 19:04 1618

Den som har brukt fem minutter på å sette seg inn i hvem «ledelsen» er, og hvem Jesper Melin er og hva han står for skjønner at man burde holde seg unna alt han er involvert i. Når noen saklig forsøker å advare blir man angrepet av en stor mobb. Om det er naivitet eller idioti er jeg faktisk ikke helt sikker på.
Finnes det kun en person som er villig til å publisere falske børsmeldinger, fiktive innsidehandler og gjennomføre støttekjøp så er det den mannen der. Bare spør noen som har jobbet i et av selskapene hans eller en som har sett han nærmere i kortene. Han er beryktet i kapitalmarkedet og ingen stoler på han. Jeg finner det helt usannsynlig at han i heletatt finner noen som ønsker å delta i en emisjon.
rischioso
05.06.2024 kl 16:16 1655

Det er jo nettopp ledelsen som sitter med kjerne kunnskapen hvor hele caset er basert på denne - de er jo ikke tjent med å kjøpe av egen lomme så massivt om de ikke vet noe mer enn oss - å tro noe annet er å være naiv, MEN enig i at det er på tide at AI oppfølgings rapporten kommer snart...;)
Redigert 05.06.2024 kl 16:17 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.06.2024 kl 16:05 1672

Gjør du virkelig det - årsrapporten kom jo nettopp og bekreftet at ting var i rute tror du at dert bare er idioter her på forumet - det krever en viss intelligens for å baisse - kanskje drive med noe annet...;)
Mammon
05.06.2024 kl 14:34 1715

det hele kan ha vært iscenesatt skuespill for å lure grådige/naive til å kjøpe aksjer i selskapet!

Fjellbris
05.06.2024 kl 14:15 1732

De mest naive må isåfall være toppledelsen som hver kjøpte aksjer fra eier for mange millioner i mars….
Ellers enig i at selskapet snarest bør følge opp hausemeldingen sin på nyåret, helt utrolig om de med dette lurte toppledelsen til å satse så tungt. Jeg tok noen lodd, har snittet ned og lever godt om selskapet går konk, verre er det med innsidekjøp av en slik størrelse, ansatte mm. Eier og styret i dette selskapet mister ivertfall all troverdighet om de ikke snart leverer…..
Redigert 05.06.2024 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
disippelen
05.06.2024 kl 13:30 1761

Tror ikke det er så mange naive. Alle skjønner at ledelsen har hausset hodeløst og at de ikke har penger. Kommer det ikke en kjempeavtale på bordet snart, er det jo enten kroken på døra eller en grisete emsjon for overlevelse. Den stusselige øksningen i antallet brukere gir ikke nok avkastning til å sikre Uniscale - selgerne rabatt på lunjen på hovedkontoret i København en gang. Jeg forventer en melding fra CODE snarlig om hvorfor ting tar så drabelig tid, og hvorfor de holdt oss for narr med den ville haussemeldingen på nyåret. Hadde jo tjent mer penger hvis de satte selgerne til å selge mobilabb til danske bedrifter.
StonksSurfer
05.06.2024 kl 13:08 1782

Må bare måpende forundre seg over hvordan det er mulig å bli så naive som brorparten her er.
rischioso
05.06.2024 kl 11:44 1829

Det blir jo helt feil å mene at de har bommet før fasit foreligger. At du velger å sette tidspunktet for målingen i dag betyr jo nada. Hadde det vært slutt i dag så hadde det vært riktig, men dette er kun begynnelsen og insiderne har nok et litt lengre perspektiv på investeringen enn noen måneder. Det var ikke en kortsiktig trade, men en langsiktig investering så da må vi også vente med dommen iht til akkurat det for ellers blir det jo bare komikveld....;)
Redigert 05.06.2024 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
espetalen84
05.06.2024 kl 06:30 1903

Hvis det stemmer at disse innsidekjøpene faktisk var reelle kjøp og salg av aksjer betalt med cash så har Jesper Melin skodd seg litt over 4 millioner kroner på bekostning av ledelsen i selskapet på under 3 måneder. Han har dog ikke fått ei krone fra Ackenhausen som er mannen som tilsynelatende sitter med den tekniske AI-kompetansen.
Slettet bruker
04.06.2024 kl 20:53 1989

Insidere kjøpte fra insider mer enn 100% over dagens kurs.

Insidere kan bomme de også, faktisk overraskende ofte.

Redigert 04.06.2024 kl 20:54 Du må logge inn for å svare
elnomi
04.06.2024 kl 19:21 2048

espetalen84 skrev Neste stopp 40 øre!
40 øre? Var ikke denne aksjen opp mot kr 1.8-2 intrade tidligere denne vinteren og insidere som kjøpte rundt kr 1?
espetalen84
04.06.2024 kl 17:59 2079

Neste stopp 40 øre!
Slettet bruker
04.06.2024 kl 16:51 2099

Saueflokken du viser til kjøpte jo over 1,00. Å kalle disse early birds er jo bare komisk.

Tre tallslipp -> tre gjesp og kursfall.