CODE Wow 🚀🚀

helloween
CODE 06.03.2024 kl 09:16 91293

Breakthrough in Domain Driven AI Technology by Uniscale AS
Oslo, March 6th 2024

We are pleased to announce a significant achievement by CodeLab Capital's wholly-owned subsidiary, Uniscale AS. Uniscale AS has achieved a remarkable achievement by, to our knowledge and analysis, being the first in the world to successfully develop Domain Driven AI technology for Programming, marking a monumental advancement in the realm of artificial intelligence.

CTO Svein Arne Ackenhausen remarks, "Domain driven AI Programming represents the next major evolution in programming. While current technologies, such as Generative AI tools, assist programmers in writing code technically, our technology distinguishes itself by being vendor-neutral. It can seamlessly integrate with all Generative AI Tools, providing them with the necessary contextual information for intelligent code generation.
The Uniscale products enable generative AI tools to act intelligent and write the code precisely and fully aligned with the functional and technical specifications. This ensures close to 100% automatically generated source codes that is 1:1 with the intention of the domain design. This drastically reduces programming time from a full day to just 5-10 minutes, resulting in a significant effect for our customers empowering optimization and innovation rates to new heights."

This achievement is the culmination of years of dedicated efforts by our team at Uniscale.
As we look ahead, we anticipate a surge of interest and demand for our innovative technology and platform.
Uniscale AS is well-positioned to meet the challenges of tomorrow with confidence, armed with a solution that is not only revolutionary, but also highly scalable on a global level.

We will disclose further information regarding this monumental achievement to the market in due course.
We look forward to sharing more exciting developments with you in the near future.
Redigert 06.03.2024 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
Stoltzen
26.06.2024 kl 11:20 1555

Noe av det aller viktigste i et selskap er åpenbart ledelsen. Og her stryker de på alle mulige parametre.
rischioso
26.06.2024 kl 11:20 1559

Emisjonen ble meldt in går ettermiddag
https://newsweb.oslobors.no/message/622372

Emisjonen ble meldt suksessfullt gjennomført i dag på morgenen.
https://newsweb.oslobors.no/message/622397

* Så ja - da gir jo det seg selv at det gikk kjapt...;)
rischioso
26.06.2024 kl 11:23 1561

Helt enig i at ledelsen er viktig, men ikke enig i ditt syn. Jeg investerer ikke etter hva jeg personlig synes om personene - jeg investerer etter hva disse personene har fått til tidligere for det er det som er av viktighet for investeringen min. Og ser vi på det så står de til glans og det på alle parameterne...;)
Stoltzen
26.06.2024 kl 11:39 1546

Selvfølgelig er ikke du enig i mitt syn. Sier jeg A så sier du B. Du kommer aldri til å ta feil. Om dette selskapet går konkurs så vil du fremdeles stå på ditt.
rischioso
26.06.2024 kl 11:39 1545

Fint om også du kunne forholdt deg til realitetene så blir også diskusjonene så mye bedre. Emisjonen var meldt så alle viste at den ville komme. Det jeg har gitt en input på er rekkefølgen - altså at det var mulig at det kunne komme triggere i forkant, men det gjorde det altså ikke så får heller triggerne komme i etterkant. Dette er noe ingen av oss har kontroll på så den enkelte må selv posisjonere seg ut i fra den informasjonen som til en hver tid er tilgjengelig.

Skjønner surmulingen fra enkelte baissere her som har påstått at kapitalinnhentingen ville bli svært vanskelig og at den mest sannsynlig ville bli gjort nede på 10 øringen - det er jo nå bevist var veldig feil. Emisjonen ble gjennom ført ikke bare raskt, men også i sin helhet og det på et langt høyere nivå enn baisserne så for seg - mao, markedet forteller dermed at de har trua på caset fremover så da betyr det svært lite at noen få gjengangere her på tråden ikke har det...;)
Redigert 26.06.2024 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
rischioso
26.06.2024 kl 11:46 1530

Nei, det er jo heller ikke riktig. Som jeg sa så ser jeg på hva disse personene tidligere har fått til og det er ikke til å komme i fra at det har vært en suksess med utbetaling på hele 500m til aksjonærene i forbindelse med salget av siste suksess så etablerte de dette caset - det er et faktum man bør forholde seg til - i alle fall velger jeg å gjøre det....;)

https://www.finansavisen.no/teknologi/2023/04/20/8002478/foreslar-utbytte-etter-salg-av-datterselskaper

Redigert 26.06.2024 kl 11:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2024 kl 12:09 1493

Og denne mye omtalte doblingen din blir stadig lenger opp til for din del . Selv i eventyrverden. Så langt har den falt 50 og 50% kjapt og gale. Det blir både 100-200-300-400% før dine kjøp på 1,5kr et hentet inn igjen.

Bakvendtland…du har om ikke annet holdt liv i et dødt opplegg etter pumpen
Redigert 26.06.2024 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
oivindl
26.06.2024 kl 12:16 1481

Går vel kjapt når det er garantert for 40 mill i forkant.
Spørsmålet er om det kun er garantistene som har kjøpt.

Men du lærte i hvert fall at det er mulig å gjennomføre en emisjon til en på forhånd fastsatt pris.
rischioso
26.06.2024 kl 12:18 1478

Som sagt og snakket om mange ganger så hadde jeg et snitt langt under innsidernes laveste på 90 øre for en god stund siden og lenge før peaken opp til 70,2 øre for bare kort tid siden hvor jeg igjen justerte og kjøpte mer etter fallet på lav 40 øre så da blir det jo ikke bare komisk å skulle snakke om 1,5nok, men for all del om det gleder deg så får du bare fortsette å tro det, men igjen - det er altså ikke tilfellet - ikke det heller...;)

Og for de som benytter anledningen og blir med fra dette nivået så vil de raskt og langt raskere enn meg få doblingen sin - noe som vil glede meg minst like mye som min egen dobling, men det er nå meg og slik jeg er skrudd sammen...;)
oivindl
26.06.2024 kl 12:20 1478

"og det nå rett før reprising...;)”
-rischioso


Du fikk jo dessverre rett i denne reprisingen også, men igjen i feil retning.
Disse innleggene vitner ikke om at du har sett muligheten for triggere før emi, men er ganske bastant på at så ville skje.
Når skal du ta lærdom?
Redigert 26.06.2024 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
rischioso
26.06.2024 kl 12:25 1461

Regner med at de fleste forstår at det er visse skribenter man ikke kan svare for da ender diskusjonen opp med og handle om meg og ikke caset så med det i minnet så vil jeg heretter kun snakke om caset slik meningen med forumet er - alle andre innlegg som ikke forholder seg til dette og kun er ute etter å kverulere om andre skribenter er å anse som tomrom mellom innlegg av betydning og på den måten får nye som har lyst til å lese seg opp på caset muligheten til det uten at de må lese igjennom en mengde innlegg som ikke omhandler caset og ikke minst så blir tråden mer ryddig og oversiktlig noe de aller fleste er tjent med...;).
disippelen
26.06.2024 kl 12:55 1421

Må si jeg liker deg litt Ris:-). Alltid offensiv selv om du får deg noen på trynet. Selv har jeg desverre driti meg ut her, men sitter til det kommer en trigger.
Slettet bruker
26.06.2024 kl 12:58 1421

Disse solskinnshistoriene du har fortalt hele veien ned har knapt handlet om caset, men heller dine bestrebelser på å snakke opp kursen. Alt dette om kjøp, akkumuler, ikke selg, oppgang kommer, osv.

Tråden bør bli pensum for nye forumbrukere, slik espedalen foreslår. Virkelighetsfjern haussing er en uting.
rischioso
26.06.2024 kl 13:11 1396

Noterer meg at du allikevel valgte å ta et bet da - og det til tross for påstått fantasi og virkelighetsfjern haussing for å bruke dine ord og akkurat det forteller langt mer enn all baissingen din som da må ha en helt annen og heller underordnet årsak uten å bruke tid på og spekulere i det...;)

Nå er det jo slik at caset er knapt et kvartal gammelt, altså en baby avlegger fra tidligere suksess så får den enkelte selv avgjøre om man tror at også denne blir en suksess. Så langt så virker det meste å ligge til rette for akkurat det - fullfinansiert med økende kundemasse og økende inntekter måned for måned og da er det også naturlig at aksjekursen følger etter fremover - mao, dette er i alle fall et faktum - enten man liker det eller ei...;)
Redigert 26.06.2024 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
oivindl
26.06.2024 kl 13:13 1394

Når du ikke evner å ta selvkritikk, er det greit med litt hjelp.
Kildekritikk er og blir vesentlig på et anonymt forum, enten du liker det eller ikke.

"ingenting er endret bortsett fra at nå vil den den første doblingen komme tidligere”
-rischioso

Jeg vet ikke om det ovenstående er det du karakteriserer som caserelatert, og hvilke informasjon gir det etter din mening?
Hva vil det si at den første doblingen kommer tidligere?
Tidligere enn den som ikke kom?
Slettet bruker
26.06.2024 kl 13:20 1368

Kan du vise meg et innlegg der jeg har baisset?

Når jeg har sagt A kan jeg like godt si B. Jeg kjøpte 10k på 0,45 for å ha en opsjon på deltakelse i reparasjonsemisjonen. I dag kl 09.10 fikk jeg 40k på 0,30 og sitter nå med en fortsatt knøttliten post på 50k med snitt 0,33. Har betalt 16.500. Hadde jeg fulgt dine formaninger og råd om kjøp på veien ned ville prisen vært minst det dobbelte.
rischioso
26.06.2024 kl 13:23 1357

Doblinger har det vært for de som husker - det er ikke lenger siden enn i mars at kursen gikk fra 43 øre opp til 1,98, men dessverre så har emisjonen vært som et anker på kursen når ikke oppdateringen kom som lovet og av samme grunn er vi tilbake til start, MEN fullfinansiert og med økende kundemasse og inntekter måned for måned.

Også greit å få med seg at selskapet ble notert med IPO 2nok og av samme grunn var det ikke overraskende at peaken i mars gikk opp til det nivået noe som er naturlig og vil kunne skje igjen for caset vil reprises når oppdateringen kommer på plass og i mellomtiden har selskapet nå blitt fullfinansiert så emi ankeret er kastet over bord så ved neste peak så har vi ikke noe anker og kan fortsette videre oppover i takt med økt kundemasse og økte inntekter - noe å tenke på...;)
rischioso
26.06.2024 kl 13:30 1340

Hurra, så bra - da burde du jo være fornøyd og det viser man normalt sett ved å vise et snev av positivitet - i alle fall i min verden. Tenk da på alle de heldige som nå får en inngang lavere enn det (så lenge det varer) og ikke for å glemme alle de som satset tidligere som nå får mulighet til å snitte godt ned i rep emien så sum summarum så burde de fleste være fornøyde nå som man får flere og rimeligere aksjer i et selskap som er fullfinansiert og hvor kundemassen er økende måned for måned. Topper vi det faktum med at selskapet nylig meldte at de reduserer op costen med 15m noe som fører til at cash kassa vil vare betydelig lengre og ikke minst så reduserer man tidslinjen frem til selskapet får positiv cashflow. Dette burde være en festdag og på festdager så surmuler man ikke - da feirer man - i alle fall gjør jeg deg...;)
Fjellbris
26.06.2024 kl 13:31 1339

Jeg også tabbet meg ut på denne, men skjønte heldigvis galskapen før det var for sent, og solgte meg ut med tap. Tok noen lodd lavt 0,4 tallet og som deg kjøpte mer i dag så jeg også har en lyttepost på 50.000 aksjer her videre.
Redigert 26.06.2024 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
rischioso
26.06.2024 kl 13:36 1343

Det kommer - det er kun et spørsmål om tid - altså ikke hvis, men når...;)
Slettet bruker
26.06.2024 kl 13:41 1331

Jeg har ikke tabbet meg ut om det er det du antyder. Jeg har sagt at det ville kommen emisjon rundt 0,30.
Fjellbris
26.06.2024 kl 14:00 1307

Ja er klar over det. Mtp tabbe seg ut tenkte jeg mer på disippelen, men tror vi er mange flere her inne. Dog, skal vi ta de positive brillene til riscioso på så kan det jo fortsatt bli ok dersom de nå lykkes og vi igjen ser kurs rund innsidehandel til toppledelsen a kr 0,9-1,13 i mars.
espetalen84
26.06.2024 kl 14:23 1303

For å nå kursen til innsidehandelen så må mcap til selskapet gå til nesten det dobbelte av det den var når disse handelene ble gjort, da denne emisjonnen er utvannende. Hvis jeg forstår det rett har de hentet 40 mill kr gjennom å utstede aksjer til 29 øre per aksje. Det blir 40/0,29 = 138 millioner aksjer. I tillegg skulle garantistene få 10% i bonus, så da blir det 138 x 1,1 = 152 millioner aksjer. I dag er det 203 millioner aksjer i selskapet.
Fjellbris
26.06.2024 kl 15:22 1233

Ja skal virkelig litt av en AI oppdatering til før kursen går til kr 1 igjen desverre, som da priser selskapet til i overkant av 350 mill, med en forventet revenue om et år på 20 mill……
Redigert 26.06.2024 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
rischioso
26.06.2024 kl 15:27 1224

Er det virkelig slik du regner på case?

Markedet ser det nok veldig annerledes. I dag er selskapet langt mer rigget for vekst og ikke minst langt nærmere å nå målet om og bli cash positive enn de var da innsiderne handlet. Så kan vi jo ta en titt på MCap for lignende case som er blitt cash positive - da blir dagens MCap her for liten å regne - veldig liten, men for all del - er man negativ til caset så blir jo det meste negativt uansett hvor positivt det i realiteten fremstår...;)

Recap:

(1) Først ble det slengt ut påstander om at ledelsen var en gjeng med svindlere noe historikken avkrefter og heller forteller om suksess grundere
(2) Så var det hardnakkede påstander om at det ville bli problemer med å hente penger - noe som altså ikke viste seg å stemme. Emisjonen ble en suksess og det på rekordtid noe som forteller om at markedet har trua både på ledelsen og caset.
(3) Så var det at emisjonen vil bli satt på 10øre noe som heller ikke ble en realitet - ikke en gang i nærheten.

* Kanskje på tide å tygge litt på dette før det slenges ut mer av det samme tullet - spør for en venn som ønsker reell info om selskapet og ikke bare en masse tull fra noen som virker å ha et personlig hat forhold til alt ledelsen foretar seg uansett hvor positivt det enn tolkes i markedet...;)
Redigert 26.06.2024 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
26.06.2024 kl 15:38 1243

Hva tenker du om kursen går til kr 1 igjen, da prises selskapet til i overkant av 350 mill, med en forventet revenue om et år på 20 mill. Tror du det er reelt, må vel isåfall komme litt av en AI oppdatering / verdensnyhet som selskapet ennå ikke har meldt som de lovet i mars?
rischioso
26.06.2024 kl 15:50 1230

Når du først er inne på det så kan det være Interessant å se på hvordan markedet faktisk priser Tec aksjer.

Gjennomsnittlig P/E ligger på hele 33,9 for TEC sektoren.

I dette tilfellet med utgangspunkt i 20m innen 12mdr så ville det med en P/E på 33,9 ha sendt MCap over i intervallet milliarder - altså skyhøyt over en Mcap på knappe 350m ved 1nok pr aksje og således en aksjekurs skyhøyt over 1nok...;)

https://companiesmarketcap.com/tech/tech-companies-ranked-by-pe-ratio/
Skattejeger
26.06.2024 kl 16:23 1193

Hvordan regner du her for å få milliarder i MCAP?

Selskapet har kommunisert 21MNOK i ARR etter 12 måneder (gitt forutsetninger). 21MNOK i ARR betyr ikke 21MNOK i overskudd og da blir bruk av P/E feil. Q1 OPEX på 15MNOK gir 60MNOK årlig OPEX, så har selskapet guidet kutt på skarve 10-15MNOK, så med 21MNOK ARR (sikkert høy margin(80%?)) har man net revenue på ca 17MNOK og OPEX på 45MNOK gir EBITDA på -28MNOK. Så er det en vekstfaktor her som er helt ukjent inntil videre, men også en churn faktor som er helt ukjent. Bare kjappe tall her uten noen dypere analyse.
Kvisla
26.06.2024 kl 16:55 1159

Enda en aksje der folk blir løyet og manipulert inn i slik at en emisjon kan foretaes og aksjeeierne utvannes.
Glad jeg ikke har latt meg friste.
Redigert 26.06.2024 kl 16:55 Du må logge inn for å svare
rischioso
26.06.2024 kl 17:00 1154

Ikke milliarder, men milliarden - skriveleif. En P/E på 33,9 er snittet så det kan bli en del høyere gitt potensialet markedet ser og som vi kjenner til så har selskapet nylig meldt at de beveger seg inn i andre og større markeder.
Som du er inne på så kan vi ikke regne på en reell P/E før det foreligger positivt resultat, MEN vi kan illustrere hvilke forventninger markedet kan ha for å være villig til å gi 1nok/aksje for det er ingen hemmelighet at markedet priser tec aksjer massivt og langt høyere enn andre sektorer når det kommer til forventninger relatert til fremtidig inntjening og snur vi det på hodet og ser på aksjekurs i det nedre sjiktet altså 1nok med en MCap på knappe 350m så betyr det at markedet må prise inn et fremtidig positivt resultat på knappe 10mnok noe ala en godt drevet pølsebod eller 2nok vs 20m noe ala en godt drevet hamburgersjappe for å sette det i perspektiv.

Det var mest for å illustrere hvilket reelt oppsidepotensiale det nå ligger i aksjen på dagens nivå da det er noen doblinger både opp til 1 og 2nok pr aksje som enkelt vil kunne prises inn fremover legger vi til grunn hvordan markedet priser TEC aksjer og gitt at veksten fortsetter som før og frem til nå noe som ikke skulle være en utfordring med den pågående ekspanderingen til andre og større markeder.
Mammon
26.06.2024 kl 17:01 1164

Nå er det snakk om inntekter på noen tusen kroner i måneder mens lønnskostnader er langt høyere

At noen fortsatt kan ha tiltro til ledelsen i codelab er faen meg helt utrolig 😅

Eneste grunnen til at emisjonen ikke ble satt på under 10øre er pga sjefens kjøp + shorterne som dekket inn med gav langt over kronen. Sikker lånt fra sjefen?

Melin planlegger nok nye stunts før flere fremtidige emisjoner 😛
rischioso
26.06.2024 kl 17:02 1159

Den første doblingen (30 - 60øre) kommer først og raskest. Ikke mange case på OSE (om noen) som har et slikt potensialet i det korte til mellomlange bildet, men det forutsetter at man tar et bet og ikke tror at det befinner seg en svindler på et hvert hjørne av OSE...;)
Skattejeger
26.06.2024 kl 17:22 1135

Her tror jeg du dessverre misforstår forholdet mellom P/E og sektor/selskap. Hvis du skal tilegne CodeLab en P/E over 34 så prises den opp mot samme multippler som NVIDIA. Det kommer bare ikke til å skje.

Det er godt mulig prisingen av selskapet kommer opp etterhvert, men det kommer til å ta tid. Selskapet har cash for ca ett år nå, og da må de nå break even en god tid før det. Med en forespeilet ARR på 21MNOK om ett år fra nå betyr det egentlig at selskapet har brent opp de pengene. CodeLab er helt avhengige av en vanvittig vekst fremover (og det kan skje). Men jeg er veldig skeptisk til at veksttakten øker fort (fordi da hadde de ventet med emisjonen).

Generelt synes jeg også ledelsen og styret nå utgjør et så stort risikoelement at jeg holder meg langt unna. Jeg tok en ørliten trade her på at de skulle komme med noen juicy news før emisjonen, men alt de kom med var en oppdatering markedet ikke brydde seg om, så da solgte jeg (heldigvis). Dette var amatørmessig dessverre.
rischioso
26.06.2024 kl 17:31 1146

Jeg misforstår ikke og det handler ikke om NVIDIA, men om sektoren generelt.

Det blir feil å mene at ting tar tid for markedet priser inn både vekst og overskudd lenge før det er en realitet så lenge ting går i riktig retning og frem til nå så har det gjort det noe det virker å fortsette med spesielt med tanke på at de nå ekspanderer i nye og større markeder.

Uansett, selskapet tar viktige grep og reduserer OP med 15m noe som vil få pengene til å strekke betydelig lengre så får tiden vise hva som skjer videre med tanke på vekst, muligheter for JV og partnerskap som ofte skjer spesielt i denne bransjen og ikke minst utviklingen av den eksisterende teknologien - mao, mye kan skje fremover - veldig mye. Spennende er det og spennende blir det så absolutt et krydder verdt å ha med i porteføljen..;)
Redigert 26.06.2024 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Skattejeger
26.06.2024 kl 17:53 1134

Jeg ville ikke brukt snitt for sektoren fordi det ligger så ufattelig mange gode selskaper i den utregningen med høy P/E. Jeg ville brukt sammenliknbare selskaper i den lave rangen. NVIDIA handles på høy P/E fordi de viser til enorm vekst og et enormt overskudd. De er også «nøkkelen» til AI. CodeLab har per nå ikke en enorm vekst i forhold til børsverdi og de leverer ikke overskudd. Ja, de vokser mye i prosenter, men vi fikk jo nettopp vite at det er snakk om noen hundre-tusener i måneden. Med dine anslag snakker vi om en P/S eller P/ARR på over 16, og det er NÅR de faktisk har en ARR på 21MNOK. Hvis vi sammenlikner med eksempelvis Xplora (ja, jeg vet at de driver med forskjellige ting) så ser vi at de faktisk i dag har en ARR på 260MNOK, og MCAP er på 565MNOK. Det gir en P/ARR på 2,26. De multipplene du foreslår er alt for høye. Men jeg tror jeg gir meg her, for du har nok bestemt deg for å være uenig uansett hva jeg skriver. Nyt sola☀️
rischioso
26.06.2024 kl 20:55 1049

Du virker å glemme at NVIDIA startet en gang de oxo - vi kan i hvert fall være enige om at vi har våre uenigheter - og det er jo lov...;)
Når det kommer til gjennomsnittet jeg presenterte linken til så var beregningen basert på en mengde selskaper innenfor TEC sektoren med sterkt varierende størrelse og av samme grunn gir det mening å bruke det snittet.

Også verdt å merke seg at vi hadde den samme tanken om at selskapet mest sannsynlig ville slippe triggende nytt først for å få opp kursen for så og sette emisjonen noe som i våres hoder ville ha vært en naturlig rekkefølge for aksjonærenes beste, MEN når det ikke skjedde så er mange raskt ute med å dele ut svindelkortet om at ledelsen kun tenker på å berike seg selv og ikke tenker på aksjonærene - altså stikk i strid med hva historien viser som feks at de valgte å gi et utbytte på 2,5nok pr aksje tilsvarende hele 500m nok etter salget av 2 datterselskaper rett i forkant av å notere dette selskapet for bare kort tid siden. Mao, jeg heller derfor mer til at de har nok hatt sine legitime grunner for ikke å komme med triggende nytt i forkant av emisjonen noe vi sikkert vil forstå på et senere tidspunkt, MEN uansett når triggerne ikke kom før så kommer de etter så reisen fra 30øre til 60 øre er å forvente vil gå veldig raskt og videre til 90øre likeså og da er kursen plutselig tilbake til det laveste nivået hvor innsiderne handlet massivt for bare kort tid siden og kursen har da løftet seg hele 200% fra dagens nivå - mao, det er en reise man burde påse å få med seg for den videre reisen etter det nivået vil ikke på langt nær gå like raskt - derav ordtaket om at den første doblingen kommer alltid først og ikke minst raskest - altså raskere enn de neste - nyt sola du ola, nyt månen du per - noe som beskriver forskjellen på det å være inne eller ute når triggerne tikker inn og reprisingen for alvor starter ...;)
Redigert 26.06.2024 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
rischioso
26.06.2024 kl 21:13 1049

Det hele handler om å kunne tåle en midlertidig nedgang på 30% når man kjenner til at kursen glatt dobler seg og mer på triggende nytt - dette henger sammen. Tåler man ikke at det svinger såpass så burde man finne seg en mindre spennende aksje som svinger lite - ikke mer komplisert enn som så...;)
Fjellbris
26.06.2024 kl 21:25 1041

Du skriver så du tror på det selv, tror jeg ;-)
«når man kjenner til at kursen glatt dobler seg og mer på triggende nytt» Hvordan du kjenner til dette skal bli spennene å se.
Denne også, hause analyse er pent sagt spør du med, men håper du får rett selv om jeg nok en gang tviler sterkt på det!:
«I dette tilfellet med utgangspunkt i 20m innen 12mdr så ville det med en P/E på 33,9 ha sendt MCap over i intervallet milliarder - altså skyhøyt over en Mcap på knappe 350m ved 1nok pr aksje og således en aksjekurs skyhøyt over 1nok...;)»
Redigert 26.06.2024 kl 21:27 Du må logge inn for å svare
oivindl
26.06.2024 kl 21:28 1041

Midlertidig nedgang på 30%?
For det første har aksjen falt langt mer enn det.
Mer enn 50% siden du var fornøyd med 20% av porteføljen i code med snittpris på over 70 øre.

Og på hvilket grunnlag mener du det er midlertidig?
Du spådde emisjon langt over kronen, men er strålende fornøyd med emisjon på 29 øre.