Togrøverne på ferde igjen

Vegvisir
IDEX 07.03.2024 kl 10:26 9823

Er det mange Idex aksjonærer her inne? I så fall, skal vi sammen ta et oppgjør med det som foregår nå? Det virker nemlig som om Togrøverne er på ferde igjen.

Så dere hva Robert Keith og venner gjorde i ENSU/THIN? De latet som det ikke var noe håp, kjørte kursen i bunn, skiftet navn, kjørte en omvendt splitt, for så å kjøre aksjen til bunns igjen. Så kjørte de flere rettede emisjoner med warrants til seg selv og venner, og så var alle de gamle Thin aksjonærene vannet 99% ut, og Keith og venner hadde overtatt kontrollen.

Så skjedde det mirakuløse at "plutselig" så hadde visst ENSU et salgbart produkt (som alle Thin aksjonærene har betalt for). Og vips så tredoblet kursen til vennene seg.

Nå ser det ut til at de gjøre det samme i Idex. Først kjørte de kursen til bunn (Ja, det er Keith og co som styrer shortene). Så gjorde de en omvendt splitt 1-5. Og nå er de i ferd med å kjøre kusen nedover igjen.

Skal ikke forundre meg om at "plutselig" så får Idex problemer med å betale lånet, og det må en "krise-emisjon til" og/eller at Idex ikke har midler til å betale låneforplikelsene, og at långiver kan konvertere gjelden til all time low kurs.

Jeg personlig synes ikke dette er greit. Jeg kommer til å sende til MarketWatch og Økokrim (vi vet at ingenting blir gjort, men om mange aksjonærer gjør det samme, så kan en kanskje nå frem). Lervik havnet jo i gamle dager bak lås og slå for at han tok støyten for Togrøverne. Så det er bevist at Økokrim kan når de vil.

Jeg vet at en aksjonær tipset Marketwatch hos OSE tidligere, men kusen har bare fortsatt å falle.

Og hva sier de store aksjonærene som Sundt? Har de fått tilbud om å være med, eller venter de bare til å se når kursen snur for å kjøre mer. Det er jo rart de ikke snitter ned på dette nivået..

Om en tar verdien på fremførbart underskudd + IP så verdsettes Idex per dato som et konkursbo.

Kom gjerne med tanker og innspill til hva en som aksjonærgruppe kan gjøre. Send gjerne også mail til Marianne og Vince og push på. Det har jeg med flere gjort mange ganger:)

PS! Det som skjedde i ENSU er fakta, det er bare å sjekke. Undertegnede har også eposter hvor jeg forutså at dette kom til å skje. Mange tapte millioner av kroner.
Natig
13.03.2024 kl 06:53 819

Biometrisk kortmarkedsanalyse

Globalt marked for biometriske kort – vekst, trender, COVID-19-påvirkning og prognoser (2022–2027)
Biometrisk teknologi vinner terreng i finansielle tjenester som et sikkert og praktisk alternativ til passord og PIN-koder. Denne teknologien blir i økende grad ansett for å ha potensial til å gjøre forbrukernes liv mer håndterbare og gi dem flere viktige valg for å bekrefte identiteten sin.
Rundt 6 milliarder betalingsenheter forventes å bli sendt årlig innen 2026. Dessuten forventes nesten alle disse enhetene å være kontaktløse. Dessuten viser selskapet det potensielle Total Addressable Market (TAM) til å være rundt 3 milliarder enheter per år for biometriske sensormoduler og programvare i betalingsdomenet.

Det globale markedet for biometriske kort ble verdsatt til USD 15,55 millioner i 2021 og forventes å nå USD 2 701,17 millioner innen 2027, og registrerer en CAGR på 117,76 % i løpet av prognoseperioden (2022-2027)
ghjem
12.03.2024 kl 22:31 1005

Absolutt! De som evt går inn i Idex nå, kan få en kjempe reise eller tape pengene sine.

Jeg har fulgt Idex i under 2 år. Og mener de har gjort store fremskritt med lanseringen av Idex Pay Solution. Alt de har gjort de siste 15 årene er slett ikke bra. Svidd av 3-4mrd. Dette lider de som sitter i ledelsen av nå. De har ingen tillit i aksjemarkedet for øyeblikket. Annonseringene i 2023 uten salg. Gjør at det blir lett og se på historien og konkludere.

Personlig mener jeg Catharina Eklof har kompentansen og gjennomføringskraft til og få Idex på rett kjøl. Så gjenstår det og se om markedet er klart. Løsningen Idex sitter på med Pay Soultion er mye bedre enn alt annet de tidligere har hatt og vil ta markedsandeler den dagen markedet evt. blir klart for betalingskort med fingeravtrykk.
Redigert 12.03.2024 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
oto1
12.03.2024 kl 22:05 1055

Nå er dette et diskusjonsforum, og da hender jeg stikker innom Idex tråder.
Ikke fordi jeg diskuterer en aksje jeg eier, eller noensinne har tenkt å eie. Ei heller for å overbevise noen som helst.

Etter å ha handlet aksjer i 25 år så er jeg litt fascinert over Idex, og hvordan et selskap som har holdt på like lenge, svidd av en haug med milliarder, fortsatt kan ha en revenue på størrelse med en middels kebabsjappe, og fortsatt tiltrekke seg nye aksjonærer. Pengene aksjonærene har tapt i perioden kunne vært mangedoblet seg i nær sagt alt annet, men fortsatt så er man idiot og mindre begavet om man ikke kjøper her.

Jeg vet ikke om Nordmenn er spesielt genetisk anlagt for drømmer, men det er litt påfallende at pyramider og luftslott har gode kundebaser nettopp i Norge.

De som har noen år på baken husker nok WGI, T5PC etc. Og ja, jeg har selv diskutert med "aksjonærer" i disse, og har null illusjoner om å "omvende" noen som helst. Blir som å prøve å forklare en kristen eller muslim om at Gud, Jesus eller Allah neppe gir noen evig liv.
Men synes fortsatt det er fascinerende.

Hva med å kjøpe Idex OM de lykkes?
Blir ikke fattigere av det.
YNWA250505
12.03.2024 kl 21:46 1094

Nettopp. Si heller hva du mener. Jeg kalle en spade for en spade. Dette er d mildeste jeg klarer å være mot slike idioter
ghjem
12.03.2024 kl 20:58 1162

Du bruker ord som dum, idioter, +++ hver gang du kommer med noe.

Jeg skriver hvordan type mennesker dere er. Uten og nevne hva jeg virkelig mener om dem!
Redigert 12.03.2024 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
12.03.2024 kl 20:52 1181

Hvilket ordbruk er d du snakker om? Selv karakteriserer du disse som type mennesker og da seff med negativt fortegn. Please ikke opphøy deg som moralsk vokter her inne. Lite kledelig
ghjem
12.03.2024 kl 20:38 1213

Idex kan fint gå til 3-4kr. Par lanseringer eller ordre så kommer den dit. Uten så blir det ny emisjon! Om noen da er villige og investere så skal ikke dere være bekymret. Man putter inn sine egne penger og gjør sine egne valg!

Hva denne Møyfrid sa for 1-2-3-4 år siden hører fortiden til. Innerst inne gir jeg totalt f... Jeg ser fremover, og at Møyfrid traff blink på sin spådom er irrelevant informasjon om Idex som selskap og aksje!

Lett og sitte 3 år senere og si, Hva var det jeg sa! Hadde Møyfrid bommet hadde kontoen vært slettet og nytt Nick vært på plass.

At dere skal komme inn hit og sole dere i andres fortvilelse sier en hel del om hvordan typer mennesker dere er. Itrader og Møyfrid gå og skam dere begge to!

YNWA kan gå og skamme seg han også... makan til ordbruk!

ghjem
12.03.2024 kl 19:26 1891

YNWA250505 skrev Innlegget er slettet
Håper dette forumet får BankId logg inn en dag.
Natig
12.03.2024 kl 18:22 1976

Dette må jo være midt i blinken for et par av baisserne her inne:
"The program will
first launch in the UK, where a global fintech will bring to market an
accessible payment solution for the visually impaired and other customer groups
with special needs. https://newsweb.oslobors.no/message/612403"
Møyfrid
12.03.2024 kl 16:43 2095

Du har liksom ikke så mye fornuftig å komme med, bortsett fra personangrep. Hva med å overbevise oss som til nå har hatt dundrende rett om at dette caset nå har snudd? Vis oss markeder, reklame fra banker, meldinger om salg etc... Gønn på, som ungdommen sier, men spar deg for produsentenes fabler.
YNWA250505
12.03.2024 kl 16:34 2130

iTrader har fått seg et par svirrebrødre her inne og skryter av Møyfrid som har varslet nedgang i mange år. En varslet nedgang som Møyfrid ikke har tjent 5 øre på. Skulle gitt masse kred til Møya om hun hadde shortet og tjent på sin spådom/visdom. Er jo passe patetisk å være allvitende pg og samtidig ikke tjene 5 øre. iTrader skriver kun om Idex og har dessverre for hen tapt sine lommepenger på Idex og har nå skrevet dritt om Idex siden tapet. Det r jo bare trist å se folk går til grunne psykisk pga å tape penger på børs. Men så lenge dette er gleden i deres liv så prøv å komme dere videre.
iTRADER09
12.03.2024 kl 16:24 2160

Blir sikkert mye bedre å selge nær ingen visa kort enn det er å selge nær ingen mastercard.
Og etter visa kan dere jo bortforklare enda noen kvartal uten omsetning med at det ventes på sertifisering fra CUP og JCB. Kanskje Amex også trengs så det kan selges nær ingenting av alle disse
iTRADER09
12.03.2024 kl 16:20 2166

Opp til 3-4 kroner er bare noen få måneder tilbake i tid. Ikke utenkelig at ballongen kan blåses opp en gang til å komme dit. Men så vidt jeg kan huske så er Møyfrid en av de som har advart mot denne siden kursene var både 40 og 50, og så langt greier de ikke å blåse opp ballongen lenger, det er trykket alt for mange aksjer siden den gang. Så jeg tviler på om du får fred fra vantro på 3 eller 4 kroner, den kommer sikkert ned igjen når det må rapporteres tall.
ghjem
12.03.2024 kl 15:35 2244

Du har satt deg bra inn i produktet til Idex. makan til tullprat!
Bulldog
12.03.2024 kl 15:31 2251

Helt stille har det ikke vært etter spleisen:

KONA I to introduce biometric smart cards with IDEX Biometrics in Japan
Oslo, Norway and Tokyo, Japan - 8 February 2024 - IDEX Biometrics and KONA I are
partnering to deploy biometric payment and access cards in Japan. With credit
card fraud reported by Japanese companies increasing by 30% year over year to
USD 294 million, banks in the market are showing interest for biometric
smartcard solutions, and especially metal cards. KONA I expects banks to begin
offering high-technology biometric cards to consumers in the second half of
2024. https://newsweb.oslobors.no/message/610199

IDEX Biometrics and UK fintech to launch biometric cards for payment accessibility
Oslo, Norway - 01 March 2024 - IDEX Biometrics and Accomplish Financial, an
international payment solution provider, are bringing to market a biometric
payment program to help the visually- and memory impaired. The program will
first launch in the UK, where a global fintech will bring to market an
accessible payment solution for the visually impaired and other customer groups
with special needs. https://newsweb.oslobors.no/message/612403
Redigert 12.03.2024 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
kokkohill
12.03.2024 kl 15:16 2292

Etter spleisen har det vert stille fra selskapet, ikke mye aksjonær pleie . Klart folk blir usikker og småforbannet slik ståa er
Mammon
12.03.2024 kl 15:12 2311

bare å finne et jallaselskap i kina som vil ha gratis vareprøver oxo melde om samarbeidsavtale
bruke husa til å pumpe opp kursen med hjelp av deres venner oxo kjøre emisjon
deres modus operandi siden tidenes morgen :)
ghjem
12.03.2024 kl 15:08 2328

Eneste som er helt sikkert. Du blir historie her inne hvis Idex går over 3-4 kr igjen. Da finner du nok ny aksje og skrive negativt om. Fremover kommer du til og følge med og skryte litt av spådommene dine som du ikke hatt fornuft nok til og tjene penger på.
Møyfrid
12.03.2024 kl 14:50 2363

Markedet er ikke der, samtidig som dem brenner penger som om de skulle hatt milliarder i omsetning. Trenger ikke ha mye omløp i toppen for å skjønne hvor dette ender. Bare se på historien....
kroif
12.03.2024 kl 14:35 2392

Folk kan snakke ned IDEX så mye de orker, er ihvertfall oversolg deluxe, uten noen form for dårlige nyeheter, bortsett fra mangel på gode nyheter.
De gode nyhetene kan hope seg opp, og plutselig sprite ut , når proppen løsner, bare en lite fyrstikk her, og alle skal være med på reprising.
ATL er ikke fortjent mener nå jeg hvertfall, men markedet har vel alltid rett, så da er det bare å vente å se om det endrer seg snarlig som guidet i hue og ræva..
ghjem
12.03.2024 kl 14:21 2422

Så bra! Da foreslår jeg du holder deg der inne. Vi trenger ingen trøst fra deg.

De andre nye som har kommentert her inne siste døgnet har stort sett som agenda og skrive negativt i flere aksjer på formuet. Så de er tapt sak og diskutere med. Din logg viser at det finnes en snev av håp.

De andre har trolig tapt sparepengene i Thin og Ensu med flere og ønsker form for hevn på sine egne dårlige investeringer.
Redigert 12.03.2024 kl 14:22 Du må logge inn for å svare
oto1
12.03.2024 kl 12:59 2545

bwo og bwe er gode alternativer til idex ja.
odl og otl er jeg også godt fornøyd med.

Har mange aksjer i min portefølje, og er svært godt fornøyd med det jeg sitter med.

tuja
12.03.2024 kl 12:42 2603

Nyheter på gang?
tuja
12.03.2024 kl 12:17 2662

Merkelig hvor bekymret folk er for andres invisteringer. Og det av folk som ikke eier aksjer i selskapet. Underlige greier. De har sikkert ingen agenda. Kun nestekjærlighet.
oto1
12.03.2024 kl 12:02 2713

Ja, mye bedre at dere hausser, kjøper og taper penger.
Kontinuerlig.

Synes du det er bra å prøve å få flere inn i aksjen?
Er behovet felles trøst?
Mammon
12.03.2024 kl 11:58 2724

kjeltringen ler hele veien til banken i denne og tynnfilm aka Ensu :)

lurer på hvor mye togrøverne og deres venner som tigerstaden har tjent på ola dunk og kari treg LOL
Bullfight
12.03.2024 kl 11:52 2739

Finnes ikke bunn i denne, kjeltringene ryker
Bullfight
12.03.2024 kl 11:52 2743

Finnes ikke bunn i denne, kjeltringene ryker
tuja
12.03.2024 kl 11:48 2759

Ble bunnen satt for denne gang i går?
ibyx
12.03.2024 kl 09:29 2882

Dårlig med "Consensus" her? Ikke så ofte å se?
https://www.marketscreener.com/quote/stock/IDEX-BIOMETRICS-ASA-6046569/
kaunis
12.03.2024 kl 09:27 2892

Ja da har du nok full fornøyelse av å se at kursen faller, men kjøp no heller aksjer i selskapet du får dem på billigsalg og da kan det være på den siden, når du er så ivrig med å følge selskapet. Ellers er det veeeeeeeeeeeeeeeldig merkelig at noen bruker tid på et så dårlig selskap og i tillegg ikke har aksjer her heller, virkelig sykelig og fjollete. KUTT UT:
ghjem
12.03.2024 kl 07:10 3077

Må si det kom til mange nye natteravner her.

Skjedde det lite på vakt i natt.
Redigert 12.03.2024 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2024 kl 01:32 3139

Merkelig av Oslo Børs godtar at Robert Keith og venner får holde på slik.
oto1
12.03.2024 kl 01:02 3157

Nå må dere slutte med dette agenda greiene.

Idex har holdt på med dette i 15-20 år.
Stadig nye kontrakter, aldri inntekter.

At de har klart å holde liv i selskapet i så mange år er smått utrolig.

Ta et søk på hvor mange ganger de har meldt bare de siste 5 årene, og du blir trolig sjokkert.
Og så skal det plutselig være en cunning plan nå?

Baldrick hadde vært i sitt ess, men dette er ikke noe nytt.
Du kunne skrevet akkurat det samme for 15 år siden, og det har sikkert blitt skrevet 20 ganger før.

Like forbanna så kommer det stadig noen nye ungdommer til med dollartegn i blikket og holder selskapet i live.

Som sagt, man lærer av og til på den harde måten.
Jeg forventer ikke at noen kommer til å bry seg om hva jeg skriver.
Husker fra min egen ungdom at jeg visste best, og da hjelper det ikke hva noen skriver.

Men gjør nå det søket på meldinger fra Idex de siste 5 årene og se hvor mange gjennombrudd det har vært.
Så kan du sammenligne med inntektene i regnskapet, og tenke over at de 5 siste årene er akkurat lik de 5 årene før det, og de 5 årene før det igjen.

I rest my case.
ghjem
11.03.2024 kl 22:50 3247

Liten tro på at Keith sitter og styrer en short for og tjene penger på fallet. Da ville denne posisjonen vært mye større.

Men at noen har en agenda med og holde kursen nede er tydelig.

Ledelsen i Idex har null tillit i markedet for øyeblikket. De har sendt ut meldinger med launch Q4 2023. Når disse ikke kommer må man informere alle aksjonærene om hvorfor. Ikke kun de 10-15 som møtte ledelsen hos Artic.
oto1
11.03.2024 kl 21:22 3203

Hun/han skriver noe veldig interessant.
Kanskje du burde lese det?

Ellers kan jeg nevne at det å høre på kritikk om et selskap er noe som kommer med erfaring.
Og jo mer man taper, dess mer lærer man i så måte.

Ikke alle lærer like fort, men det er også en del av naturen.

Møyfrid
11.03.2024 kl 21:20 3164

Unger. Det er bare å overse. Når dem har gjort seg bort nok så forsvinner nickene. Og så er det på'an igjen...🤣
YNWA250505
11.03.2024 kl 21:06 3185

Ja nå skl du sikkert skryte av at du har tradet deg rik på Idex siden 2017. Back trader av verste sort
Redigert 11.03.2024 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
elnomi
11.03.2024 kl 19:37 3268

Hvorfor er du så ubehøvlet?
Du bør sette pris på alle som belyser casen og «togrøveren»
Møyfrid
11.03.2024 kl 19:26 3285

Det har vært fullt mulig å gjøre gode trader på denne aksjen, selv for de som ikke shorter. Dvs om man ser bort fra underliggende fakta og følger trendene. Enkelte vil kalle det et drømmecase. De (du) som derimot hausser dette caset long i fullt alvor, samtidig som du gjør ditt beste for å drite ut andre, fortjener å tape hver eneste krone. Noe jeg tipper du har gjort, ref din språkbruk på fora.
YNWA250505
11.03.2024 kl 19:18 3289

Men tjukk nok i huet til å ikke shorte aksjen har du vært siden 2017. Sitte å skryte av seg selv på et anonymt forum om at du har fått rett og det uten å ha tjent 5 øre. Er jo faen i meg totalt patetisk mann.
Møyfrid
11.03.2024 kl 17:29 3497

Ivrig?

Har i beste mening advart mot dette luftslottet siden 2017.

Flest har dem vært de som har idioterklært de mistroende.

Kursen har uansett falt 95%...
Wrold
11.03.2024 kl 15:53 3628

Tror dere at keith driver short på en omsetning på 8-900 tusen kr dette tror jeg ikke på
tuja
11.03.2024 kl 14:43 3727

Idex er snart klar for en kraftig rekyl. Oversogt deluxe.

Stochastic: 1

Dette kan indikere at aksje er oversolgt. Dette er teoretisk sett et positivt tegn.