Hvorfor LYTIX?
Har tenkt å opprette ny tråd, stort sett faglig og fakta-basert, dele nyheter, med minst bassing/haussing :)
Etter ULTI-fiasko har jeg tenkt å begrunne min interesse for LYTIX:
Som en med litt kunnskap om kreft har jeg ved flere anledninger uttalt meg om min pessimisme om "Universale kreft vaksiner"!
Enkelt sagt: akkurat som om å drømme om å produsere universale bildeler som passer til alle merker fra Rolls-Royce til Tesla :D
Hvorfor LYTIX?
- Den er ikke systemisk (som cellegift behandling), men har stor systemisk effekt pga bred T-celle stimulering... Derfor lar lav toksisk-profil!
- Den har ikke biologisk interaksjon som ved "onkolytic viruser". De er "nesten levende" partikler, og er avhengig av kroppens mekanisme etter injeksjon.
- Robust akademisk styre bla medisinsk Nobelpris vinner.
- Allerede med kommersielle avtale ... hvor Radforsk bukett-selskaper er milevis unna!
- Amerikansk partner som kjører BCC, og har klart å gjennomføre Phase2 studien i kun 4 mnd! Fase 2 resultater kommer når som helst ila Q2
- Ikke snakk om lang perspektiv å se effekten. LYTIX kommer i aksjon nesten umiddelbart etter injeksjon (både direkte og indirekte).
- Amerikansk finans-partner med representant i styre.
- God kontroll på Økonomi.
Del gjerne din mening om innlegget mitt :)
Etter ULTI-fiasko har jeg tenkt å begrunne min interesse for LYTIX:
Som en med litt kunnskap om kreft har jeg ved flere anledninger uttalt meg om min pessimisme om "Universale kreft vaksiner"!
Enkelt sagt: akkurat som om å drømme om å produsere universale bildeler som passer til alle merker fra Rolls-Royce til Tesla :D
Hvorfor LYTIX?
- Den er ikke systemisk (som cellegift behandling), men har stor systemisk effekt pga bred T-celle stimulering... Derfor lar lav toksisk-profil!
- Den har ikke biologisk interaksjon som ved "onkolytic viruser". De er "nesten levende" partikler, og er avhengig av kroppens mekanisme etter injeksjon.
- Robust akademisk styre bla medisinsk Nobelpris vinner.
- Allerede med kommersielle avtale ... hvor Radforsk bukett-selskaper er milevis unna!
- Amerikansk partner som kjører BCC, og har klart å gjennomføre Phase2 studien i kun 4 mnd! Fase 2 resultater kommer når som helst ila Q2
- Ikke snakk om lang perspektiv å se effekten. LYTIX kommer i aksjon nesten umiddelbart etter injeksjon (både direkte og indirekte).
- Amerikansk finans-partner med representant i styre.
- God kontroll på Økonomi.
Del gjerne din mening om innlegget mitt :)
Redigert 11.03.2024 kl 13:43
Du må logge inn for å svare
Serboss
I dag kl 14:05
123
Fase III er i 2025, og den tar ogsaa tid, er ike da bedre a kjoepr pa et senere tidspunkt, i 25..?
HarryP
I dag kl 13:13
149
En annen ting som er oppmuntrende, er at interessen for Lytix også kan leses av antall klikk på denne tråden.
Her er det veldig mye seriøs informasjon og diskusjon, i tillegg til noe kødd, og seriøse aktører kan bruke noen timer på å sjekke ut om det er hold i påstandene.
Her kan man i etterpåklokskapens navn finne ut hvem av bidragsyterne som er seriøse, pålitelige og etterrettelige, i tillegg til selskapet selv...over nesten et helt år.
Her er det veldig mye seriøs informasjon og diskusjon, i tillegg til noe kødd, og seriøse aktører kan bruke noen timer på å sjekke ut om det er hold i påstandene.
Her kan man i etterpåklokskapens navn finne ut hvem av bidragsyterne som er seriøse, pålitelige og etterrettelige, i tillegg til selskapet selv...over nesten et helt år.
davrab
I går kl 21:05
373
Godt formulert 👌
De som selger, risikerer å få dyr lærepenger med å streve å få aksjene tilbake (mest sannsynlig færre aksjer) til høyere pris!
God helg 😊
De som selger, risikerer å få dyr lærepenger med å streve å få aksjene tilbake (mest sannsynlig færre aksjer) til høyere pris!
God helg 😊
HarryP
I går kl 20:38
402
Vi nærmer oss julemåneden, og med det årsoppgjør. I fjor var det blodbad i Lytix før nyttår, i mine øyne mye fordi mange hadde behov for å realisere tap i tillegg til business as usual når det ikke kommer nyheter av betydning.
I år er situasjonen en annen, de færreste bør ha behov for å selge for å realisere tap når vi nå ligger rundt 8 og topp var 12-15 i august. Behovet for å realisere tap oppstår når det er stort sprik mellom kjøpskurs og gjeldende kurs; nå er det færre som sitter med urealisert tap, det er utsikter fortsatt oppgang, og det er sannsynlig at selskapet og dermed aksjen får (enda) større oppmerksomhet. Siste børsmelding bidrar utvilsomt til det. Redusert risiko er gull for oss alle.
Akrobatene trenger ikke å håpe på panikksalg i desember.
Man risikerer og ytterligere tap hvis man selger på kjøpskurs (selger lavere/kjøper tilbake høyere). Hvis man MÅ, så er det lurt å rullere aksjene litt etter litt ved å kjøpe først og selge deretter. Slik kan man rullere uten stor risiko, helst med liten spread.
Jeg ser med glede fram til desember og 2025.
God helg og god advent!
I år er situasjonen en annen, de færreste bør ha behov for å selge for å realisere tap når vi nå ligger rundt 8 og topp var 12-15 i august. Behovet for å realisere tap oppstår når det er stort sprik mellom kjøpskurs og gjeldende kurs; nå er det færre som sitter med urealisert tap, det er utsikter fortsatt oppgang, og det er sannsynlig at selskapet og dermed aksjen får (enda) større oppmerksomhet. Siste børsmelding bidrar utvilsomt til det. Redusert risiko er gull for oss alle.
Akrobatene trenger ikke å håpe på panikksalg i desember.
Man risikerer og ytterligere tap hvis man selger på kjøpskurs (selger lavere/kjøper tilbake høyere). Hvis man MÅ, så er det lurt å rullere aksjene litt etter litt ved å kjøpe først og selge deretter. Slik kan man rullere uten stor risiko, helst med liten spread.
Jeg ser med glede fram til desember og 2025.
God helg og god advent!
Redigert i går kl 21:06
Molbre
I går kl 16:05
524
Bare å ligge inn en ordre, så flytter kjøperen seg 2 øre opp 😅! Bare ett spill her nå! Når en trekker ordren så faller den tilbake til 7.54!
Redigert i går kl 16:06
Foksen
I går kl 15:37
548
Flott stigning nå etter superfin Q3! Sannsynligvis ender det med en liten korreksjon i dag men det er ikke unormalt! Rekdal ser ut til å innfri Finansavisens spådom om å bli Redningsmannen for Pharma i Norge :-) Og nå skal de snart på en viktig messe for Investors - Det blir enda mer PR og mulighet for å bli plukket opp av en eventuell partner for LTX-401! Spennende tider og prøver å fylle på nå som kursen for et selskap som beviselig har utrolig gode resultater med å kjempe mot kreften! Limer inn data for neste messe og ønsker alle en God Helg!
Tech & Life Science Day
On Tuesday next week, we’re hosting Technology & Life Science Day 2024, where over 40 leading Nordic companies will come together for a live-streamed event.
Throughout the day, we’ll feature in-depth interviews and live broadcasts on our website, showcasing the groundbreaking work of these companies. Each will present a short pitch followed by an in-depth Q&A session with our analysts, giving you an inside look at the innovations driving the future.
Redeye.
Tech & Life Science Day
On Tuesday next week, we’re hosting Technology & Life Science Day 2024, where over 40 leading Nordic companies will come together for a live-streamed event.
Throughout the day, we’ll feature in-depth interviews and live broadcasts on our website, showcasing the groundbreaking work of these companies. Each will present a short pitch followed by an in-depth Q&A session with our analysts, giving you an inside look at the innovations driving the future.
Redeye.
davrab
I går kl 15:15
575
bulleye
I går kl 12:05
745
Det kan sjekkes på vedlagte:
https://e24.no/bors/investorlistene/investor/c14a398a-ba50-4985-a746-733c525786aa?date=2024-11-28
https://e24.no/bors/investorlistene/investor/c14a398a-ba50-4985-a746-733c525786aa?date=2024-11-28
davrab
I går kl 11:48
773
Kjenner du om de pleier være long eller kortsiktige med gevinstsikring ved kurshopp?
Redigert i går kl 11:49
bulleye
I går kl 11:33
795
De tre siste dagene (26/11-28/11), dvs. 22/11-26/11 med 3 dager forsinkelse i VPS/oppgjør har Eikestad AS kjøpt 25.000 aksjer hver dag i Lytix og har nå 75.000 aksjer. Tror at de vil øke ytterligere de neste dagene, de har for vane å gå rimelig tungt inn i enkeltselskaper (ut fra posisjonene de besitter).
HarryP
I går kl 10:36
870
Veldig edruelig selgerside i dag! Det lover godt.
Det var noen som tok en pen gevinst i går, fra 6+ t 8-9 på 2 uker er virkelig penger på gaten.
Noen av disse ønsker å fylle opp lavere, det har lyktes gang på gang.
Hold på aksjene.
Det var noen som tok en pen gevinst i går, fra 6+ t 8-9 på 2 uker er virkelig penger på gaten.
Noen av disse ønsker å fylle opp lavere, det har lyktes gang på gang.
Hold på aksjene.
HarryP
28.11.2024 kl 17:31
1208
En rask titt på balansen i regnskapet...
Langsiktig gjeld 0 (2023-regnskapet)
Kortsiktig gjeld 19+ mill opp 7 mill fra Q4-23.
Dette anser jeg å være svært gunstig.
Ca 40 øre pr aksje, 5% av dagens MC.
Langsiktig gjeld 0 (2023-regnskapet)
Kortsiktig gjeld 19+ mill opp 7 mill fra Q4-23.
Dette anser jeg å være svært gunstig.
Ca 40 øre pr aksje, 5% av dagens MC.
Redigert 28.11.2024 kl 17:34
davrab
28.11.2024 kl 16:15
1288
Selv om gårsdagens drama ved sluttauksjon gjentok ikke seg i dag, men det var en fin LYTIX-dag 🤩
Happy thanksgiving 🦃
Happy thanksgiving 🦃
Redigert 28.11.2024 kl 16:53
davrab
28.11.2024 kl 14:39
1397
Ta plass 🤩
Lytix Biopharma participates at Redeye Technology & Life Science Day 2024 (Redeye)
Redeye Life Science Day 2024 takes place on December 3rd, 09:00-16:00.
Over 40 Nordic life science companies give a short presentation followed by an in-depth Q&A.
https://www.placera.se/placera/ovriga-nyheter/2024/11/27/lytix-biopharma-lytix-biopharma-participates-at-redeye-life-science-day-2024.html
Lytix Biopharma participates at Redeye Technology & Life Science Day 2024 (Redeye)
Redeye Life Science Day 2024 takes place on December 3rd, 09:00-16:00.
Over 40 Nordic life science companies give a short presentation followed by an in-depth Q&A.
https://www.placera.se/placera/ovriga-nyheter/2024/11/27/lytix-biopharma-lytix-biopharma-participates-at-redeye-life-science-day-2024.html
davrab
28.11.2024 kl 11:54
785
Det føles som det er større aktør er på shopping, og bryr seg lite om å feie store poster +1kr på selgersiden!🤩
Man ser også tradere tør ikke å sette større salgsposter under 9kr! 🤩
Man ser også tradere tør ikke å sette større salgsposter under 9kr! 🤩
Redigert 28.11.2024 kl 12:33
boreren
28.11.2024 kl 11:38
824
Serboss skrev Hva skjer, at Lytix steg 28% ??
Dagen går nå sin gang i Lytix, Snart er vi ned på +-2%
davrab
28.11.2024 kl 10:54
932
Yessss!🤩🤩🤩
Jeg sa at det ikke var trygt å leke med dynamitt 😎🤩
Er det «gårsdagens 80k aktør» som støvsuger selgersiden? 🤩😎
Jeg sa at det ikke var trygt å leke med dynamitt 😎🤩
Er det «gårsdagens 80k aktør» som støvsuger selgersiden? 🤩😎
davrab
28.11.2024 kl 10:42
972
@HarryP: « Interessant stand-off i dag. På et eller annet tidspunkt vil aktørene gå tomme for aksjer som kan snurres?Det er få frie aksjer, og med nesten 1 kr i spread blir det for dumt å kjøpe for å selge lavere?»
Helt enig! Nå er det rett og slett som en russisk rullet for tradere og øretrillere for manipulering av LYTIX! Man må aldri leke med spregstoff vettu🤓
Jeg har økt min beholdning ved hver kunstig kursfall, og nå sitter og følger utviklinger med popcorn og koser meg 😎
Gjentar igjen: selveste 7kr kurs er «skandaløst billig» og anbefaler alle å ta påfyll og posisjonere seg om det blir aktuelt med en rettet emisjon til en mest sannsynlig høyere pris enn dagens kurs 🤓
Slik blir det vanskelig og høy risk for manipulatører når de blir tomme for aksjer 🤓
Helt enig! Nå er det rett og slett som en russisk rullet for tradere og øretrillere for manipulering av LYTIX! Man må aldri leke med spregstoff vettu🤓
Jeg har økt min beholdning ved hver kunstig kursfall, og nå sitter og følger utviklinger med popcorn og koser meg 😎
Gjentar igjen: selveste 7kr kurs er «skandaløst billig» og anbefaler alle å ta påfyll og posisjonere seg om det blir aktuelt med en rettet emisjon til en mest sannsynlig høyere pris enn dagens kurs 🤓
Slik blir det vanskelig og høy risk for manipulatører når de blir tomme for aksjer 🤓
Redigert 28.11.2024 kl 10:43
HarryP
28.11.2024 kl 10:13
1006
Interessant stand-off i dag. På et eller annet tidspunkt vil aktørene gå tomme for aksjer som kan snurres?
Det er få frie aksjer, og med nesten 1 kr i spread blir det for dumt å kjøpe for å selge lavere?
Det var visst 80k på kjøp i sluttauksjonen i går, mer enn hele omsetningen til den tid, og det har kanskje satt en liten støkk hos de som til nå har kunnet bytte aksjer seg imellom stort sett uten innblanding fra andre?
Jeg gjentar gjerne at MC tangerer kurs ved børsnotering på ca 9,50. Har Lytix oppnådd noe siden juni 2021? Vi har all grunn til å tro at aksjen er en gavepakke på dette nivået (7,40).
Det er få frie aksjer, og med nesten 1 kr i spread blir det for dumt å kjøpe for å selge lavere?
Det var visst 80k på kjøp i sluttauksjonen i går, mer enn hele omsetningen til den tid, og det har kanskje satt en liten støkk hos de som til nå har kunnet bytte aksjer seg imellom stort sett uten innblanding fra andre?
Jeg gjentar gjerne at MC tangerer kurs ved børsnotering på ca 9,50. Har Lytix oppnådd noe siden juni 2021? Vi har all grunn til å tro at aksjen er en gavepakke på dette nivået (7,40).
Molbre
27.11.2024 kl 21:52
1246
Amerikanerne har kanskje begynt å se verdien i hva Lytix driver med, som vanlig så henger vi etter her på bjerget 🤦♂️🤷🏼♂️!
boreren
27.11.2024 kl 20:41
1306
Verrica Pharmaceuticals: Opp, opp, opp: https://www.marketwatch.com/investing/stock/vrca?mod=mw_quote_recentlyviewed
Redigert 27.11.2024 kl 21:06
davrab
27.11.2024 kl 17:20
1414
Husk det er Verrica som skal kjøre fase3 ( ikke LYTIX)!
Verrica har tydelig uttalt seg at fase3 blir med en buisiness partner dvs. mest sannsynlig en BP!
BCC er ikke en kjelden sykdom! De klarte å rekruttere 90 pasienter på bare ca 4 mnd! Også resultater blir fort klarert motsatt andre sykdommer. Når fase 3 settes i gang dvs. H2 25, får man interim ila H1 26. Ved like gode resultater som fase2 blir det home run!
Da blir LYTIX ikke tilgjengelige for små investorer som oss!
Jeg foretrekker å sette i ro og fylle på disse latterlige priser 🤑🤩
Jeg tror på aksjekurs på 50kr ila 1 år og 150-200kr ila 2 år! Tør ikke å gjette en oppkjøpspris per aksje 😎 Hvis noen kjenner en anne aksje med 10gangers potensiale (som LYTIX) ila 1-2 år, kan godt introdusere til oss 😎
Verrica har tydelig uttalt seg at fase3 blir med en buisiness partner dvs. mest sannsynlig en BP!
BCC er ikke en kjelden sykdom! De klarte å rekruttere 90 pasienter på bare ca 4 mnd! Også resultater blir fort klarert motsatt andre sykdommer. Når fase 3 settes i gang dvs. H2 25, får man interim ila H1 26. Ved like gode resultater som fase2 blir det home run!
Da blir LYTIX ikke tilgjengelige for små investorer som oss!
Jeg foretrekker å sette i ro og fylle på disse latterlige priser 🤑🤩
Jeg tror på aksjekurs på 50kr ila 1 år og 150-200kr ila 2 år! Tør ikke å gjette en oppkjøpspris per aksje 😎 Hvis noen kjenner en anne aksje med 10gangers potensiale (som LYTIX) ila 1-2 år, kan godt introdusere til oss 😎
Redigert 27.11.2024 kl 19:09
bulleye
27.11.2024 kl 16:32
1484
Det var i allefall en som fikk med seg oppgangen til Verrica ved sluttauksjonen. Kom en kjøper med 80.000 aksjer på kr. 7,0 og vedkommende fikk napp for i underkant av 32.000 aksjer.
thypoon
27.11.2024 kl 15:58
1523
Verca opp over 20% på Nasdaq.. stille som i graven i Lytix aksjen…
Kom faktisk inn en kjøper med 80k på 7kr. Skapte vel panikk blant manipulators..😂
Kom faktisk inn en kjøper med 80k på 7kr. Skapte vel panikk blant manipulators..😂
Redigert 27.11.2024 kl 16:32
Usannsynlig
27.11.2024 kl 14:03
1626
noen dager etter at fase2 resultatene kom ut, fikk Rekdal spørsmål om emisjon. Jeg husker ikke formuleringen (dere kan selv grave frem videoen), men da så han for seg at om emisjon var nødvendig så han for seg at den kom til å ligge på nivået som kursen var den gang (rundt 11kr).
I den forrige analysen til Redeye skrev de at fair value til aksjen nå er 11kr, bull case 18. Bear case 6kr (ikke aktuelt nå etter at VERRICA ser ut til å stable seg på bena igjen)
Vil jo tro at emisjonskursen blir en del høyere enn nå om alt fortsetter å gå etter planen.
I den forrige analysen til Redeye skrev de at fair value til aksjen nå er 11kr, bull case 18. Bear case 6kr (ikke aktuelt nå etter at VERRICA ser ut til å stable seg på bena igjen)
Vil jo tro at emisjonskursen blir en del høyere enn nå om alt fortsetter å gå etter planen.
thypoon
27.11.2024 kl 12:09
1707
Hvor er traderne og volumet? Burde vært omsetning i aksjen på 30-40 mill og russiske prosenter
HarryP
27.11.2024 kl 11:21
1760
De som evt skal kjøpe seg inn, må konkurrere om ganske få aksjer. Topp 50 har kanskje 40 mill aksjer, av disse er godt over 30 mill hos langsiktige (Topp 20 alene ca 30 mill). Da er det max 10-15 mill aksjer i spill, sannsynligvis mindre ut fra volumet i handelen.
Nordnet alene har over 700 aksjonærer, 10 mill aksjer delt på 700 er knapt 15 k pr hode. Dobler antall aksjonærer seg, vil det bli få frie aksjer å dele på. Dette er også en forklaring på volumet. De aller fleste sitter helt i ro.
MC tangerer verdi v børsnotering på ca 9,50.
Så ja, jeg tror dagens kurs er en gavepakke, men jeg vil ikke spekulere i når aksjen tar av/evt får stabilt høyere kursnivå.
Nordnet alene har over 700 aksjonærer, 10 mill aksjer delt på 700 er knapt 15 k pr hode. Dobler antall aksjonærer seg, vil det bli få frie aksjer å dele på. Dette er også en forklaring på volumet. De aller fleste sitter helt i ro.
MC tangerer verdi v børsnotering på ca 9,50.
Så ja, jeg tror dagens kurs er en gavepakke, men jeg vil ikke spekulere i når aksjen tar av/evt får stabilt høyere kursnivå.
thypoon
27.11.2024 kl 11:04
1788
Jobbes for å holde aksjen nede, men det virker bare så lenge volumet er lavt. Teknisk ser det eksplosivt ut og rom for stor oppgang. Det kommer!
davrab
27.11.2024 kl 10:57
1809
Nå tror jeg at de fleste er enige om at LYTIX er betydelig deriskert, og regnes som trygt for å delta på refinansiering og rettet emisjon dersom de skjer! Personlig tror jeg på emi. sjansen som 50-50.
Spørsmålet er: hva tror dere om emi.kurs?
Er det ikke lurt å fylle på nå med 7ish kurs istedenfor å vente for eksempel på høyere kurs?
Første trigger som kommer trolig i desember er nyhet om innvilget videre kliniske tillatelser for LTX-401. Hvis de klarer seg til godmeldinger fra Verrica, er det større sannsynlig at emi.kurset blir langt høyere enn dagens nivå!
Jeg tar sjansen nå å fylle på ved hver anledning og kursfall!
Spørsmålet er: hva tror dere om emi.kurs?
Er det ikke lurt å fylle på nå med 7ish kurs istedenfor å vente for eksempel på høyere kurs?
Første trigger som kommer trolig i desember er nyhet om innvilget videre kliniske tillatelser for LTX-401. Hvis de klarer seg til godmeldinger fra Verrica, er det større sannsynlig at emi.kurset blir langt høyere enn dagens nivå!
Jeg tar sjansen nå å fylle på ved hver anledning og kursfall!
HarryP
27.11.2024 kl 07:24
1932
Er det noen endringer på Topp 50 totalt siden august? Jeg mener det var ca 39 mill aksjer da. Det sier noe om nettosalg/-kjøp.
Ellers glemte jeg i går å si at flertallet av Topp 20 har vært med svært lenge, og de vet at selskapet kanskje må finansieres med emisjoner enda en stund. Det er slik man kan lykkes, også aksjonærene. Traderne skaper likviditet og volatilitet og handler på marginer, helt uavhengig av aksjekurs.
Ellers glemte jeg i går å si at flertallet av Topp 20 har vært med svært lenge, og de vet at selskapet kanskje må finansieres med emisjoner enda en stund. Det er slik man kan lykkes, også aksjonærene. Traderne skaper likviditet og volatilitet og handler på marginer, helt uavhengig av aksjekurs.