Hvorfor LYTIX?

StockWizard
LYTIX 11.03.2024 kl 09:27 149368

Har tenkt å opprette ny tråd, stort sett faglig og fakta-basert, dele nyheter, med minst bassing/haussing :)

Etter ULTI-fiasko har jeg tenkt å begrunne min interesse for LYTIX:
Som en med litt kunnskap om kreft har jeg ved flere anledninger uttalt meg om min pessimisme om "Universale kreft vaksiner"!
Enkelt sagt: akkurat som om å drømme om å produsere universale bildeler som passer til alle merker fra Rolls-Royce til Tesla :D

Hvorfor LYTIX?
- Den er ikke systemisk (som cellegift behandling), men har stor systemisk effekt pga bred T-celle stimulering... Derfor lar lav toksisk-profil!
- Den har ikke biologisk interaksjon som ved "onkolytic viruser". De er "nesten levende" partikler, og er avhengig av kroppens mekanisme etter injeksjon.
- Robust akademisk styre bla medisinsk Nobelpris vinner.
- Allerede med kommersielle avtale ... hvor Radforsk bukett-selskaper er milevis unna!
- Amerikansk partner som kjører BCC, og har klart å gjennomføre Phase2 studien i kun 4 mnd! Fase 2 resultater kommer når som helst ila Q2
- Ikke snakk om lang perspektiv å se effekten. LYTIX kommer i aksjon nesten umiddelbart etter injeksjon (både direkte og indirekte).
- Amerikansk finans-partner med representant i styre.
- God kontroll på Økonomi.

Del gjerne din mening om innlegget mitt :)
Redigert 11.03.2024 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
bulleye
10.12.2024 kl 16:08 1611

Har endelig fått tid til å foreta et dypdykk i hvem som har kjøpt og solgt i løpet av de snart 4 mnd. siden vedlagt kortutgave av melding kom 14/8:

Oslo, 14 August 2024. Lytix Biopharma ("Lytix") announces that its Nasdaq-listed licensing partner Verrica Pharmaceuticals reports positive top-line Phase II
results from its study in patients with basal cell carcinoma (BCC) - the largest skin cancer disease globally with a projected global market size of USD 11.5 bn
in 2028 (CAGR 7.9%) and 3.6 million new cases in the US annually [1].

The study investigates Lytix's lead drug candidate LTX-315 in BCC patients and shows impressively an:

· 86 percent overall reduction of tumor size
· 51 percent complete clearance rate of basal cell carcinomas (total removal)
· 71 percent average reduction in tumor size of patients with residual carcinomas

Det første jeg vil påpeke er at ingen og jeg gjentar ingen av dagens 28 største aksjonærer har solgt en eneste aksje!
Derimot har 5 kjøpt aksjer i perioden (bl.a.Nordnet Livsforsikring + 106.000, P.O.Løkke Pettersen + 54.000, Nordnet Bank +41.000).
Tilsammen eier disse 28 aksjonærene 68% av Lytix. Nye aksjonærer topp 50 listen er: Gunnar Øye 197.000 aksjer, UBS Switzerland 156.000 aksjer, Trim Invest 150.000 aksjer og Øystein Rekdal (CEO) 149.513 (ingen endring, men rykket opp 1 plass siden SEB som hadde 566.000 den 14/8 aksjer har solgt seg ut av listen over de 50 største aksjonærene). Dvs at de har minimum solgt 416.000 aksjer. De fleste av de øvrige aksjonærene sitter i ro og har kun foretatt minimale endringer.
Redigert 10.12.2024 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
bulleye
10.12.2024 kl 16:15 1601

Ut fra handelsmønster er det Bofa Securities Europe SA som driver å herjer med Lytix. De kjøper og selger så og si daglig med 10-000-30.000 aksjer.
Det er sikkert noen flere også, men de er tonangivende.
davrab
10.12.2024 kl 18:17 1529

Bra jobba Bulleye!
Takk for oppdatering 😃
HarryP
10.12.2024 kl 18:44 1504

Tusen takk, B.
Som forventet, det sier seg selv med det volumet vi har hatt siden august, at svært få har beveget på seg. Da antar jeg at totalt antall hos Topp50 heller ikke er særlig endret.
En kommentar ang Nordnet Livsforsikring, de er den eneste på Topp20 som har hatt bevegelse. 19.8 hadde de 580k, de økte t vel 680 og har solgt vel 80k etter Q3.
SEB har åpenbart vært den eneste kursbremsen av betydning, men det er altså snakk om max vel 1% av aksjene dersom de har solgt seg ut etter august.
HarryP
10.12.2024 kl 21:21 1424

Da kan vi vel med sikkerhet si at det er ikke småfisk som mekker med aksjen? Bofa ....Bank of America. Hva skulle være vitsen for en gigabank?
Rassen har tidligere hardnakket påstått at det er småfisk som holder på, det har jeg tvilt på hele veien. SEB har solgt seg ned over tid, nye er kommet til, selskapet har ryddet mye risiko av veien...og så er det en storbank som mekker med småposter?
Enda en grunn til å holde på aksjene! Lytix kan ikke shortes (hos Nordnet, neppe hos andre heller). Man kan selvfølgelig selge ned for å kjøpe lavere slik som mange gjorde i perioden august-nov, men i den situasjonen vi har nå vil det neppe lykkes.
Lodge
10.12.2024 kl 22:13 1375

Ja, hvis dette stemmer, er det smått utrolig, takk for info, bulleye! Hvorfor de eventuelt skal «herje» med aksjen kan vi bare spekulere i. Det virker jo absolutt som hovedengasjementet er å holde den nede…
davrab
10.12.2024 kl 22:39 1343

Svaret er enkelt: BOFA vil ikke shorte LYTIX men posisjonere seg, og være klar for en plutselig bud (trolig Johnson&Johnson) eller en evt. emisjon (hvis blir aktuelt) som mest sannsynlig også blir den siste mtp fremtidige milepælutbetalinger fra LTX-315 og utlisensiering av LTX-401 🤩
HarryP
10.12.2024 kl 23:42 1300

Imens gruses Verrica på lavt volum...
Lodge
11.12.2024 kl 14:16 1107

Business as usual i dag og, litt opp, så trykkes den ned igjen med de samme postene, dag etter dag, uke etter uke..VELDIG vanskelig å oppdage, men hvis aktør er som nevnt her, skjer det jo ingenting!
davrab
11.12.2024 kl 14:18 1105

Siste dagers utvikling gir tegn på at BOFA (algo/manipulatører) er fornøyd med stabile situasjonen nå (mot slutten av året) og tar ikke mye risk og forsøke å gruse aksjen. I går da vi falt under 7, fikk en gruppe panikk og det er de BOFA -gjengen er på jakt å rappe slike panikksalg poster. Jeg (og sikkert de fleste med god kunnskap om LYTIX) var forberedt å bunnfiske i dag ved store fall, men fornøyd med min snitt på 6 og at vi er over 7 igjen 😎

I dag er stort sett samme aktører som er aktive på begge sider og det finnes en identisk/tilsvarende post på hver selger/kjøperside.

Dagens budskap: ikke panikksalg! KJØP og HOLD på aksjene deres med begge hender, og benytt anledningen å ta påfyll ved store svinger 🤩
Redigert 11.12.2024 kl 14:21 Du må logge inn for å svare
Pingheng
11.12.2024 kl 15:52 1020

Hei,

jeg mener også at det rent faglig er grunnlag for optimisme i selskapet. Men det vil vel fremover være finansieringsevnen som bestemmer kursen. får selskapet må vel ha betydelig mer kapital snart? Må selskapet gjøre en emisjon er det naturlig at kursen er presset frem til usikkerheten rned dette er minimert.
HarryP
I går kl 07:10 854

Da vil jeg anbefale deg å kjøpe aksjer slik at du kan bidra.
En emi er penger på gaten for aksjonærene.
"Utviklingsrisiko er betydelig redusert".
Årets beste og viktigste børsmld for aksjonærene som har tatt stor risiko i ca 20 år. Nå er den betydelig mindre. Tror du det fører til at aksjonærene slutter å bidra?
davrab
I går kl 07:21 832

Enig med Harry!
Angående din spørsmål om "behov for betydelig stor kapital"; nødvendigvis kan ikke stemme! De kan som sist gjøre en liten emi på 50 millioner til milestone utbetalinger fra Verrica 🤩

Og husk at både LYTIX og VERRICA har PBM capital (og milliarder Paul Manning som eier) på styre . Jeg føler meg trygt at de ikke får problemer å skaffe seg cash 🤩

Det er flere scenarioer etter min mening som kan skje i stede for emi:
- forskuddsbetaling fra Verrica
- et lån fra PBM
- utlisensering av LTX-401
Redigert i går kl 07:36 Du må logge inn for å svare
HarryP
I går kl 07:46 810

Jeg tror styret velger emi fremfor å binde seg til Verrica-masten i enda større grad.
Verrica satte seg selv i en kinkig situasjon ved emittere først når kassen var nesten tom, og det skapte unødig usikkerhet rundt Lytix, og rom for spekulasjoner.
Innsidere kan delta fritt i en emi.
Eksisterende aksjonærer får mulighet t å kjøpe aksjer med rabatt, og dermed sikre Lytix' uavhengighet og finansiering .
Lytix kan også kjøre en rettet emi mot f eks ny lisenspartner for ltx-401 med påfølgende rep emi.
Vinn-vinn.
tirawen
I går kl 09:00 739

Kommer seg over 8 i dag?
davrab
I går kl 09:15 717

Alt er mulig før 2024 er omme!
Kun 3 salgsposter , til sammen 2000 Aksjer før 8! Sterkt på kjøpersiden 🤩

Hvem tør å sitte på gjerde uten aksjer? Ikke la deg å bli skremt av emisjon, men faktisk se på den som en FANTASTISK rabattert kjøpemulighet for en « betydelig deriskert aksje» 🤩

Gjentar igjen: KJØP og HOLD på aksjene med begge hender! Ikke la deg å skremme og panikksalg ved store svinger , som mest sannsynlig kommer til å oppleve i neste 4 ukene før finansiering planer er klarert!

Forrige ukes kurssving har vist at et forsøk for å «snitte seg ned» , etter min mening, er veldig høy risiko. Aksjene blir sluket av roboter uten garanti å klare skaffe dem tilbake på lav pris pga høy potensialet for explossiv kursreaksjon ved god melding 🤩 Sitt i ro og nyt adventstiden , ta en rolig skitur i marka og drøm deg bort med tanken å ha investert i en potensielt Algeta 2.0 🤩
Redigert i går kl 09:50 Du må logge inn for å svare
davrab
I går kl 12:20 599

Har noen tilgang på artikkelen?

Nyttårsraketter: Analysesjef peker på fire helseselskaper som kan skyte fart på børsen inn i nyåret

https://medwatch.no/nyheter/legemidler_biotek/article17724061.ece?utm_campaign=MedWatch&utm_content=2024-12-12&utm_medium=email&utm_source=medwatch_no
Usannsynlig
I går kl 12:36 581

Slyngstadli viste i Finansavisen til syv mulige nyttårsraketter på hele børsen.

Til MedWatch trekker han frem fire helse-selskap som kan fungere som potensielle nyttårsraketter:

Navamedic, Nykode Therapeutics, Ultimovacs og Photocure.

– Ekstreme tapere
Nykode Therapeutics har hatt et dårlig år, med både parkerte studier og dårlige resultater.

– De har hatt et annus horribilis. Nykode har gått fra å være en darling hos de mest sofistikerte investorene på børsen, til at det er tvil om at selskapet vil overleve. Kreftvaksine-spacet er en kirkegård, sier Slyngstadli.

Han forteller at når et selskap går gjennom tunge prosesser, hender at det at man snubler over elementer man ikke forventer som kan være verdifulle.

– I dag har Nykode mer penger enn markedsverdi, som vil si de har negativ verdi. Jeg sier ikke at det er ufornuftig, men det virker som at sentimentet har svingt litt kraftig.

Selv om han tror at aksjen vil skyte fart ved nyåret, anbefaler de ikke investeringen på langt sikt.

– Hva med Ultimovacs, som har hatt et lignende år som Nykode?

– De kan også fungere som en taperaksje. Men igjen, dette er en gamble på en nyttårseffekt. Det er ingen langsiktig kjøpsanbefaling fra oss.

Han sier at nyttårseffekten konsentrerer seg rundt de ekstreme vinnerne og taperne.

– Lyset er ikke helt slukket hos disse selskapene. Begge har fått massive nedturer, og det er riktig at aksjeprisen går ned.

Mener Navamedic stiller sterkt
Ett av selskapene Slyngstadli har troen på for hele 2025, er Navamedic.

– Det er et selskap som har gode medikamenter og forbruk. De har en slankepille (Mysimba, journ. anm.) som er mye billigere og mindre effektiv enn Novo Nordisk sine.

Fedmelegemiddelet mener han er noe av grunnen til skuffelsen. For mye entusiasme skapte fallet.

– Så ble det kanskje en channel flooding, altså for høye lager ute hos apotekene og grossistene, så salget på produktet har vært skuffende i år.

Det han tror vil løfte selskapet er at Navamedic har vunnet anbud innenfor antibiotika-området, som kan løfte salget.

I tillegg kjøpte selskapet svenske Sensidose, og er klare til å rulle ut medisinen Flexilev mot Parkinsons sykdom i Norden, og samarbeid med Alex Therapeutics om å utvikle en støtteapp til Parkinsons-behandlingen.

– Dosering av pasienter med Parkinsons er et problem, og derfor tror vi at det vil drive inntjeningen. De har også lansert et reseptfritt potensmiddel. Det er nok av ting som bør gjøre at salget går opp, og prisen er lav på børsen.

Derfor tror han at Navamedic både kan fungere som rakett til jul og nyttår, men også fremover i hele 2025.

Blålys til himmels
– Vi liker også Photocure, og det er også et selskap vi kunne tatt fram som en potensiell nyttårsrakett. Disse er også en taper. De ligger i skorpen for å øke salget fram mot neste år, og de selger bra i Kina. Selskapet har slitt med tilgang til sykehusene, men det ser ut til å løsne litt nå.

Photocure har gått ned med 14 prosent på børsen hittil i år, men i desember har de økt med 20 prosent.

– 2024 ble et mellomår med litt utfordringer, men nyheter i Kina og fremgang i USA, med installasjon av blålys-cystoskoper som muliggjør ytterligere produktsalg, gjør at vi tror på «grønn» bunnlinje i 2025 og 2026.
davrab
I går kl 12:40 570

Unnskyld meg, men dette er bokstavelig talt B..L SH..T 😵‍💫🤢

Den som kaller ULTI (med 4 mislykket forsøk av 5) og NYKODE ( (med to kuttet/avbrutt partneravtaler pga mislykket kliniske forsøk) som nyttårsrakett, er laaaaaaaaaangt fra en Expert eller en troverdig analytiker 🤢🤢🤢

Selveste DNB som sterkeste støttespiller av Radforsk har satt nærmest NULL sjanse for at ULTI (og NYKODE) kan lykkes!

Overrasker meg at INGEN (selvoppnevnt) ANAlytiker omtaler seg om LYTIX!!! Hvis LYTIX hadde like tette bånd med norske ANALlytiker-gjengen og DNB som Radfolk(søppelkassen!) har hatt og kunne lokke kjendisinvestorer (som for eks. Hagen og Haaland på NYKODE), skulle vi vært tosifret nærmest 100!
Redigert i går kl 14:20 Du må logge inn for å svare
Usannsynlig
I går kl 13:18 528

ULTI spådd som nytårsrakett, samtidig som shorten øker, forstå det den som kan....
Lodge
I går kl 13:39 497

Tja, dro seg opp i 7,68 og da må manipulator senke salgssiden til 7,28, sånn går no dagan…
Lodge
I går kl 15:03 428

Ja, 7,26 var ikke lavt nok, to av de vanlige størrelsene på 1000 stk dro den ned i 7,20! Dette er så åpenlyst at det er helt nifst, en to åring klarer jo å skjønne tegningen her!
Rassen
I går kl 15:10 415

Nå sitter davrab og smiler. Han vil at kursen skal gå så lavt som mulig. 😂😂😂 Han har ubegrenset med penger så han kjøper bare mer og mer jo lavere kursen går.
davrab
I går kl 16:39 345

Neida!
Ikke ubegrenset penger, men klokk nok å plukke på 6 mens du ler og legger tullepost 😃 Og ikke minst klokk nok å ikke snitte meg ned på ULTI 🤣😂
Redigert i dag kl 08:12 Du må logge inn for å svare
bulleye
I går kl 21:15 249

Kan nesten garantere at det er BOFA Securities som har dratt ned kursen i dag. De satt med litt over 30.000 aksjer 10/12 (+3 børsdager dvs forrige fredag 6/12.
Dagene i forkant ble det solgt 4/12 og 5/12 kjøpt litt i overkant av 7.000 aksjer. De kjøper på svake dager og selger seg ut og noen ganger er de helt ute av aksjen.
De foretar også samme handelsmønster i MVW (som jeg har hatt ved flere anledninger og kjøpt meg inn igjen i løpet av uken).
Ser at de sitter i mange småselskaper med stor spread på kjøper og selger, for å lokke ut selgere med stopp loss selger de ned aksjen og ligger «på lur i sivet som en glupsk gjedde». Irriterende aksjonær å ha med å gjøre i grunnen.
Redigert i går kl 21:56 Du må logge inn for å svare
HarryP
I dag kl 08:30 83

Det er jo latterlig å kommentere bevegelser med småposter, men det har åpenbart betydning for kursen når volumet er lik null.
Nordnet Livsforsikring er begynt å kjøpe igjen, nto ca 10k denne uken.
davrab
I dag kl 10:10 21

Kun to poster, til sammen 1000 aksjer på salg før 8kr🤩
Nå vet ALLE at det stort sett er BAFO (algo/manipulatører) som styrer showet, og ingen negative fundamentale grunner for kursfall/svinger!

Dagens budskap:
- KJØP (ved kursfall) og HOLD på aksjene med begge hender!
- Ingen garanti å få billigere aksjer ved forsøk for å snitte ned. Da du bare forsyner BAFO og Algoer med dine billige poster.
- Fjern stopploss! Det er dummeste man kan gjøre med LYTIX med så sterk fundamentalt og lys fremtid.

Redigert i dag kl 10:11 Du må logge inn for å svare
bulleye
I dag kl 10:12 20

Det er jeg enig i, men det er påfallende hvordan BOFA herjer i mange aksjer på OSE. Sjekket i går og de hadde 20 kjøp og 20 salg (fremkommer ikke flere på listen) som var av betydelig størrelse. Lytix fremkommer ikke på listen tilbake i tid over største kjøp/salg BOFA har foretatt pr dag (sjekket siste par uker). Det er kun i enkelttilfeller de fremkommer som blant de 50 største aksjonærene i noe selskap. Kun noen "jallaselskaper" som Zwipe, Codlab, Hynion etc.
Den 10/12 solgte BOFA 17.754 aksjer (det var litt over 50% av dagsomsetningen) og fikk kursen ned fra 7,26 til 6,86 (laveste kurs i løpet av dagen og sluttkurs 7,0).
Siste rest på litt over 10.600 aksjer ble nok solgt i går. Derfor går kursen opp i dag.