Hvorfor LYTIX?

StockWizard
LYTIX 11.03.2024 kl 09:27 152692

Har tenkt å opprette ny tråd, stort sett faglig og fakta-basert, dele nyheter, med minst bassing/haussing :)

Etter ULTI-fiasko har jeg tenkt å begrunne min interesse for LYTIX:
Som en med litt kunnskap om kreft har jeg ved flere anledninger uttalt meg om min pessimisme om "Universale kreft vaksiner"!
Enkelt sagt: akkurat som om å drømme om å produsere universale bildeler som passer til alle merker fra Rolls-Royce til Tesla :D

Hvorfor LYTIX?
- Den er ikke systemisk (som cellegift behandling), men har stor systemisk effekt pga bred T-celle stimulering... Derfor lar lav toksisk-profil!
- Den har ikke biologisk interaksjon som ved "onkolytic viruser". De er "nesten levende" partikler, og er avhengig av kroppens mekanisme etter injeksjon.
- Robust akademisk styre bla medisinsk Nobelpris vinner.
- Allerede med kommersielle avtale ... hvor Radforsk bukett-selskaper er milevis unna!
- Amerikansk partner som kjører BCC, og har klart å gjennomføre Phase2 studien i kun 4 mnd! Fase 2 resultater kommer når som helst ila Q2
- Ikke snakk om lang perspektiv å se effekten. LYTIX kommer i aksjon nesten umiddelbart etter injeksjon (både direkte og indirekte).
- Amerikansk finans-partner med representant i styre.
- God kontroll på Økonomi.

Del gjerne din mening om innlegget mitt :)
Redigert 11.03.2024 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
Pingheng
I går kl 21:10 1219

Hvis du likevel har tenkt å kjøpe aksjer til 6 kroner, så er det jo bedre å kjøpe i en emisjon. Da kommer i alle fall pengene selskapet til gode og styrker dermed investeringen din.
Foksen
I går kl 22:39 1141

Så ble det en plutselig emisjon til slutt - Hadde håpet på en annen løsning men de vet forhåpentligvis hva som er best de som sitter i ledelsen! Glad for at "store" eiere går inn med mer kapital og garantier - Det betyr at de har god tro på fremtiden! Blir spennende med kursen når firmaet har cash ut 2025 og sannsynligvis vel så det! Tenker vi får en forsiktig stigning til de som skal selge emi-aksjer med profitt går tomme og deretter får vi bare håpe på gode nyheter som driver kursen oppover igjen! Lytix som firma ser bedre ut enn noen gang tidligere og det er jo det viktigste!
HarryP
I går kl 23:46 1054

Wow! Dette kom brått på...jeg har vært opptatt og har gått glipp av muligheten til å tegne. Veldig bra at det blir rep emi for oss som ikke har fått tegnet!

Lytix legger med dette grunnlaget for å gi gass. Stadig flere av baissernes argumenter smuldrer. Nå mangler vi bare en pålitelig bjellesau...som kan vise vei for alle de som ikke har oppdaget selskapet enda.
Emien er garantert, av de storaksjonærene som har stått last og brast i mange år, og som ikke har solgt en eneste aksje siden forrige emi. Innsiderne kan laste opp, og det håper jeg virkelig de vil gjøre!
I morgen får vi en børsmld om at emien er fulltegnet og helst overtegnet.
Det blir spennende å se om Rassen får kjøpe på 5,80. Sist var aksjen ikke u emikurs e emien, og jeg tror neppe det vil skje denne gangen.
Vi får ca 17 mill nye aksjer, en økning på ca 1/3, fra knapt 50 mill til vel 66, endel mer hvis det blir rep emi. Selskapet får arbeidskapital utover 2025.
Og...det er kjempeviktig at alle som kan, tegner seg. Det er vinn-vinn for selskap og aksjonærer.
I tillegg ventes milepælsutbetaling fra Verrica i l a neste år.
FAZIT
I dag kl 07:29 930

ag kl. 06:39 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Lytix Biopharma har gjort en rettet emisjon på 16,67 millioner aksjer til kurs 6 kroner, som gir et bruttoproveny på 100 millioner kroner.

Det fremgår av en melding natt til tirsdag.

Selskapet har også gjort en emisjon mot småinvestorer på 1,88 millioner aksjer til kurs 6 kroner, som gir et bruttoproveny på rundt 11,3 millioner kroner.

Lytix Biopharma meldte mandag ettermiddag at det vurderte en rettet emisjon på 90-100 millioner kroner til kurs 6 kroner og en emisjon rettet mot småinvestorer på inntil 1 million euro.

Nettoprovenyet fra emisjonene vil blant annet bli brukt til å dekke alle kostnader knyttet til fullføring av ATLAS-IT-05-studien, og vil forlenge selskapets kontantrullebane ut 2025, ble det opplyst i meldingen mandag.
HarryP
I dag kl 09:51 751

Genial emisjon.
Innsiderne har kjøpt aksjer for ca 20 mill, eller 16-17% hvis vi regner med rep emien.
Slik jeg forstår det, kan alle aksjonærer pr 161224 tegne seg i rep emien, også de som tegnet seg i går?
120+ mill blir gull.
Det blir interessant å se om vi får noen nye store aksjonærer. Dette var en mulighet for nye større aktører til å ta plass i en situasjon der veldig få aksjer var til salgs. Jeg antar at det er flere som har meldt interesse i forkant.
Redigert i dag kl 09:59 Du må logge inn for å svare
HarryP
I dag kl 11:08 632

Iflg Redeye vil Lytix ha arbeidskapital til H2/26.

https://www.redeye.se/research/1065578/lytix-biopharma-directed-share-issue-sign-of-strength

Dette er en god mulighet til å justere skattemld for 2024 for folk som har urealisert tap.
Kjøp først på kjøperkurs, selg på selgerkurs. Rullér.
Lenge siden vi har hatt så lav spread og så bra volum.
Redigert i dag kl 11:35 Du må logge inn for å svare
HarryP
I dag kl 11:13 620

https://www.nordnet.no/market/news/0c998b19-802a-4e9e-8c16-b2bd4973b097

Vedr rep emi

Kun for aksjonærer pr 161224 som ikke fikk aksjer i emien i går.
Aktuell etter EGM ca 200125.
1.666 mill aksjer/NOK 10 mill.
Redigert i dag kl 11:18 Du må logge inn for å svare
Rassen
I dag kl 15:58 324

Hvem var det som skrev i går, at man kunne handle til 5,80 i dag? Han hadde rett gitt! 😂
Billyjojimbob
I dag kl 16:00 318

Må være 1 geni👍
davrab
I dag kl 16:17 294

Ja da! Alle kjenner den genien godt å være en fantasimillionær som har betalt 130kr for en verdiløs (søppel) aksje på 2 kr (ULTImøkk) 😂
HarryP
I dag kl 18:19 177

Rassen du er en sannsiger med imponerende krystallkuleevner!
Det blir interessant å høre fra Bulleye hvem som har kjøpt og solgt mest i Lytix i dag. Med flere aksjer vil vi kanskje få noe bedre likviditet i aksjen, selv om storaksjonærene som aldri selger, har fått en betydelig andel. De har forresten også sperrefrist for salg på 6 mnd?
Selskapet er nå verdt ~290 mill, 180 mill u børsverdi v notering i 2021, de har hentet mer enn 30% av dagens MC, har kun 20 mill i gjeld, og risikoen er betydelig redusert.
Det blir en spennende reise videre.
davrab
I dag kl 19:08 129

@Harry: Hvordan tolker du siste meldingen om «utlån av aksjer fra Saturn til Carnegie»? Hva er konsekvenser? Hvorfor er det gjort?
davrab
I dag kl 20:42 54

@Rassen: Siden du ler av den «glimrende emi-prosessen» av LYTIX, tenkte å informere deg at ULTI (Zelluna) henter penger til en kurs 8,3% over børs sluttkurs! 🤢😂🤣🫢😵‍💫😎🤣🤣🤣
Lykke til Rassen! ULTI rett i DASSEN!