Hvorfor LYTIX?

StockWizard
LYTIX 11.03.2024 kl 09:27 160377

Har tenkt å opprette ny tråd, stort sett faglig og fakta-basert, dele nyheter, med minst bassing/haussing :)

Etter ULTI-fiasko har jeg tenkt å begrunne min interesse for LYTIX:
Som en med litt kunnskap om kreft har jeg ved flere anledninger uttalt meg om min pessimisme om "Universale kreft vaksiner"!
Enkelt sagt: akkurat som om å drømme om å produsere universale bildeler som passer til alle merker fra Rolls-Royce til Tesla :D

Hvorfor LYTIX?
- Den er ikke systemisk (som cellegift behandling), men har stor systemisk effekt pga bred T-celle stimulering... Derfor lar lav toksisk-profil!
- Den har ikke biologisk interaksjon som ved "onkolytic viruser". De er "nesten levende" partikler, og er avhengig av kroppens mekanisme etter injeksjon.
- Robust akademisk styre bla medisinsk Nobelpris vinner.
- Allerede med kommersielle avtale ... hvor Radforsk bukett-selskaper er milevis unna!
- Amerikansk partner som kjører BCC, og har klart å gjennomføre Phase2 studien i kun 4 mnd! Fase 2 resultater kommer når som helst ila Q2
- Ikke snakk om lang perspektiv å se effekten. LYTIX kommer i aksjon nesten umiddelbart etter injeksjon (både direkte og indirekte).
- Amerikansk finans-partner med representant i styre.
- God kontroll på Økonomi.

Del gjerne din mening om innlegget mitt :)
Redigert 11.03.2024 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
davrab
19.12.2024 kl 17:25 3061

FANTASTISK podkast med mye nytt og forklaring av gamle nyheter på enkel språk ; bla. hvorfor de ikke valgte å søke til gratis Keytruda og mm. De ville ikke at Merck skulle blande seg med studie-design. Det viser seg at de har gjort det riktig å ha kjørt sin strategi med små steg og studier i samråd med dyktige fagfolk bl.a. James Allison Nobelprisvinner, og forberede seg til dialog med bigfarma med sterke data (sommer-25) 🤩

https://podcastaddict.com/borsmorgen-okonominyhetene/episode/188502067
Redigert 19.12.2024 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Serboss
19.12.2024 kl 18:18 3026

Ang. utbetaling fra Verrica
- skjer det ved opstart av fase 3 ?
- eller med gjennomfoert fase 3 ( med positive rezultater) ?
davrab
19.12.2024 kl 19:36 2970

Detaljer av VERRICAavtalen ikke er offentliggjort, men normalen er oppstart av fase tre og etter visse antall pasienter i fase3.
Jeg har kopiert dette fra bergenbios avtale med sin partner.
HarryP
19.12.2024 kl 20:36 2920

Hva vet dere om påstandene om at Hatteland har dumpet aksjer e emien?
Påstand fra Mormonsen på Shareville, det henvises til FA Bjellesauer, men jeg har ikke tilgang.
Et slikt nedsalg skulle medføre børsmld.
Samtidig står Carnegie Emisjonskonto med over 8 mill, og Topp20 har økt med vel 1%.
Jeg mener disse aksjene er lånt ut jfr børsmld mandag ettermiddag, og dermed er de ikke solgt.
Redigert 19.12.2024 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
davrab
20.12.2024 kl 06:57 2731

Jeg må innrømme at Mormonsen på shareville skriver mye løgn eller feilltolkning av nyheter! Han har blitt advart å spre usanne påstander og referere til foreks. Q-rapporter osv!
HarryP
20.12.2024 kl 08:04 2678

Vi får nok en avklaring snart.
Topp20, som viser endringer fra onsdag 18.12, har fått SEB opp m 2,5 mill, og hele omsetningen var vel langt under 1 mill?
Topp20 er svekket med 9% fra i går. Carnegie ned fra 8+ mill til 900+k, da er vel utlånsaksjene fordelt?...men det var bare 1,6+ mill aksjer tilgjengelig i PrimaryBid? Litt kaotisk dette.
Det blir kanskje ikke ryddig på Topp20 før de nye aksjene er registrert.
HarryP
23.12.2024 kl 09:15 1948

Endel endringer på Topp20 i dag, bl a Nordnet Livsforsikring har doblet og Nordnet Bank er kommet inn på listen.
Hatteland mangler fortsatt, men vil nok være tilbake på listen når de nye aksjene er registrert.
Antall eiere hos Nordnet har økt fra ca 760 før emi, til 886 i dag.
MC oppgis t 386 mill hos Nordnet. Med dagens antall aksjer (fortsatt 49+ mill) er den ca 280 mill, med 17-18 mill nye aksjer er den tilnærmet korrekt, men de nye aksjene er altså ikke registrert enda...
Kun i dag/morgen og 3. Juledag igjen for mulig regulering av inngangsverdi i 2024.

Redigert 23.12.2024 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
davrab
23.12.2024 kl 11:11 1862

Enig Enig!
Førjulsgave for de som har anledning å kjøpe under emi 😎
Det er INGEN fundamentale grunner for kursfall under emi!
Det skal hagle med kursdrivende meldinger når som helst.
Dette er penger på gate 😃
LØP og KJØP med begge hender 🤩
davrab
23.12.2024 kl 11:24 1921

Det ser ut at Algoer er programmert i dag å holde ned kurs med flere11913 aksjeposter 😵‍💫
Hver 11913 som forsvinner, blir umiddelbart erstattet med en ny tilsvarende 11913 post billigere enn siste post 😵‍💫
10PS
23.12.2024 kl 13:05 1861

For en mnd. siden var kursen 9 kr. og tror vi får plutselig en rekyl rett opp før nyttår. God Jul til dere alle og lykke til med investeringen.
HarryP
23.12.2024 kl 18:55 1710

Nå kan vi ønske Lytix og aksjonærene God Jul og et fremgangsrikt Nytt År.
111+ mill er på konto

Det blir spennende å se om vi får noen nye store/seriøse med på laget.

https://www.nordnet.no/market/news/59140c2e-2fea-4e5e-8e0d-be478b381f19
HarryP
25.12.2024 kl 23:37 1339

Det ser ut til at Topp20-listen oppdateres fortløpende til tross for stengt børs.
davrab
25.12.2024 kl 23:54 1311

Hva er største endringer på top50?
davrab
27.12.2024 kl 13:11 1006

Jeg kan ikke forestille meg utviklingen til LYTIX i 2025 🤩
Det er så mye å glede seg til!
Hvis Neolipa viser effekt på maligne melanom (som mest sannsynlig kommer til å gjøre det 🤩) , er tidlig oppkjøp uunngåelig 😎
Redigert 27.12.2024 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
boreren
27.12.2024 kl 14:28 940

Og hva blir prisen da?
davrab
27.12.2024 kl 15:10 912

Tør ikke spekulere, men dette blir VELDIG STOR!!
Viser til Rekdal sin siste presentasjon (fra DNB eller REDEYE) hvor han tydelig sa at samtaler med BigFarma begynner sommer-25 når man har preliminært data (interim) fra Neolipa 🤩
Redigert 27.12.2024 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
10PS
27.12.2024 kl 18:03 826

Oslo, Norge, 27. desember 2024: Det henvises til børs
kunngjøring publisert av Lytix Biopharma AS ("Lytix" eller "Selskapet") 17.
desember 2024, angående vellykket gjennomføring av en rettet emisjon (den
"Privat plassering") av nye aksjer som gir 100 millioner kroner i bruttoproveny,
og et utsalgstilbud ("Primærbudet") av nye aksjer som henter inn NOK 11,3
millioner i bruttoproveny via PrimaryBid-plattformen.

Som en del av oppgjørsordningene for den rettede emisjonen og
PrimaryBid Offering, selskapet hadde inngått en aksjeutlånsavtale (den
"Aksjeutlånsavtale") med visse eksisterende aksjonærer, inkludert Saturn
Invest AS ("Saturn Invest"), og de felles bookrunners av den Rettede Emisjonen,
Carnegie AS og DNB Markets, en del av DNB Bank ASA ("Forvalterne"). Andelen
lån er i dag, den 27. desember 2024, gjort opp med nye aksjer i selskapet
vedtatt utstedt av styret.

I henhold til Aksjeutlånsavtalen og for formålene angitt ovenfor, skal
nærstående til en primærinnsider, Saturn Invest, har mottatt omleveringen
av de tidligere lånte ut 1.318.913 aksjer til Carnegie AS (på vegne av
ledere). Vennligst se vedlagte skjema for mer informasjon.
dreamliner
27.12.2024 kl 18:17 808

Når oppkjøpet kommer er ikke godt å vite, men det kan bli mye større enn Algeta. Det er ubegripelig at det er så få investorer som skjønner dette.
davrab
27.12.2024 kl 19:33 772

Dagens kurs er GAVE for folk som kjenner og forstår godt hva LYTIX har oppnådd! Jeg kjøper jevn og trutt hver eneste mnd!
Tror at det blir mest sannsynlig siste emisjon siden de ikke har vedtatt en planlagt fremtidig emisjon ved siste GF! 🤩

Definitivt blir oppkjøpe ikke billigere enn Algeta mht. oppkjøpskurs for 18 år siden på 350kr og omfang av pasientgruppe med hudkreft (LYTIX) vs. Prostatakreft med spredning (Algeta)!

Hvis jeg husker riktig fikk Algeta 800mill Euro i (før?) fase3 som «samarbeidsavtale» før oppkjøpet på 3,5 milliarder euro. Jeg er ganske sikker på at vi får en uforventet hyggelig overraskelse i 2025 ved like gode interim data på Maligne melanom som ved BCC 🤩 Jeg tror på Johnson&Johnson som potensielle budgiveren slik som de har gitt signal på sin presentasjon og nevnt dem som pioneer på intratumoral behandling.
Redigert 27.12.2024 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
HarryP
27.12.2024 kl 21:48 677

Jeg ser at Algeta nevnes igjen. Se mitt innlegg 1.12.

Det er lov å drømme. Vi kan skjønne litt av tidslinjen også. Det gikk 4 år fra Algeta fikk 560 mill EURO up front før/v oppstart fase 3, til oppkjøpet kom på 17 mrd NOK.
Redigert 27.12.2024 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
HarryP
I går kl 09:25 526

Angående rep emi i januar.
Behovet for likebehandling via rep emi er redusert siden aksjonærene har hatt mulighet til å kjøpe aksjer på og under emi kurs etter at emisjonen ble satt.
Kun aksjonærer pr 16.12.24 som ikke fikk delta i emien, får tegne aksjer i rep emien.
Sannsynligheten for rep emi er kraftig redusert. Samtidig er utvanningen betydelig (ca 36-37%) og en del aksjonærer har ikke hatt penger på konto pr 16.12.24, eller gikk glipp av kunngjøringen.
Selskapet bør kunngjøre så snart som mulig om de vil gjennomføre rep emi likevel eller ikke. Det vil medføre en god del arbeid (EGF, utarbeidelse av prospekt etc), og kanskje trenger ikke selskapet pengene på kort sikt.
Alternativt kan selskapet avvente kursutviklingen i januar før de bestemmer seg, men en potensiell rep emi vil også påvirke kursutviklingen fram mot 20.1.25.
Jeg mener derfor at det er best for alle at Lytix melder at de har skrinlagt rep emi så snart som mulig.
davrab
I går kl 11:42 457

Enig!
Den rep.emien har for tiden ingen fordeler hverken for aksjonærer (lav kurs, utvanning osv) eller LYTIX som har friske penger og lys fremtid med milestone utbetalinger osv.
10PS
I går kl 16:53 337

Ser for meg en dobling av kursen på kort sikt og venter på den rette nyheten. Nå for tiden er jeg fornøyd med å laste på dagens kurs. Litt rart at ikke flere oppdaterer seg i denne aksjen men når kursen har doblet seg hiver nok flere seg på. Sånn er det bare.
Eqnrqec
I går kl 17:24 319

Det er nok ikke så enkelt å rett frem som du siterer, nok av eksempler på det? Ta eksempelvis Ultimovacs, til og med samme bransjen! Alle testene så fantastiske ut, kursen gikk noe enormt. Så kom den ene etter den andre negative meldingen tikkende inn og kursen gikk NED ca 100%, altså alt tapt! Sier ikke dette skjer med Lytix, håper absolutt at de lykkes, mest med tanke på hvor mange liv som kan reddes.. Jeg tenker fortsatt dette er høyrisiko, som mye annet på børsen..
davrab
I går kl 17:28 317

Best at du oppdaterer deg litt om hva LYTIX driver med før du sammenligner den med den fantasi-vaksinen ULTI. 😵‍💫
Det var stor usikkerhet og uenighet om mekanismen på ULTI som en universal kreftvaksine helt fra start! På toppen da DNB hauset aksjen og solgte den dyrt til kjendiser, ble det en perfekt storm når de bommet på fase2 forsøker.
Redigert i går kl 18:58 Du må logge inn for å svare
HarryP
I går kl 19:34 253

Jeg har ikke satt meg inn i ULTI og NYKODE og den reisen de to selskapene har vært gjennom.
Et punkt som de definitivt ikke deler med Lytix, er prisingen på børs. Det har også stor betydning for fallhøyden.
Lytix ble notert på børs i juni-21, med en MC på 470 mill. Etter det har MC vært lavere, utenom korte perioder. Antall aksjer er nå nesten 3-doblet siden notering.

På de 3,5 årene som er gått, har Lytix nådd flere milepæler som har lagt grunnlaget for emien nå sist, som da også har gitt selskapet solid finansiering inn i 2026. Dette har tilsynelatende liten effekt på MC foreløpig (fortsatt under MC v notering), men det fundamentale kan ikke underslås, og det er dette aksjonærene kan forholde seg til i tiden som kommer.
Lytix er notert på Euronext Growth, som ikke tillates på ASK-konto. Dette gjør nok at mange småsparere ikke kjøper aksjen. Jeg håper på større likviditet i aksjen, og at selskapet vil søke seg inn på en liste som tillates på ASK-konto.
Ellers vil nok selskapet gradvis oppdages av flere seriøse aktører som tar langsiktige posisjoner. Trading er et nullsumspill, nettokjøp fører til kursoppgang, nettosalg fører til kursfall.

Forøvrig...
Ulti har falt fra ca 5 mrd til 83 mill
Nykode har falt fra ca 3,6 mrd til vel 900 mill i år
Lytix var verdt ca 250 mill i jan-24. 409 mill nå (inkl nye aksjer) ....og med store framskritt/milepæler i l a året.
Redigert i går kl 22:46 Du må logge inn for å svare
davrab
I går kl 23:55 130

Når mission accomploshed og LYTIX er kjøpt opp, synes de må publisere en håndbok «How to succeef in biotech»: med følgende kapitler bla:
- ha lean organisasjon
- mere penger til forskning og mindre til astronomiske lønninger
- ta små steg (ikke bred pipeline)
- ikke til neste steg før du har avklart en pågående studie
- involver tredje parti og overlat utgifter til dem
- ha en Nobelprisvinner på laget

Vi kan lett se at alle andre biotech som har bommet, gjort helt motsatt!

Redigert i dag kl 00:20 Du må logge inn for å svare