Hva skal til for å trekke kvalitets- aksjonærer til selskapet.
Her er ikke aksjekursen i balanse med virkeligheten. Er det noen som leker med aksjen. Denne kvalitets aksjen når aldri opp til det den fortjener. Det har alltid vært slik at en aksje normalt prises på forventet inntjening. Hvorfor skjer det aldri i Vår, den holdes nede ,hvor ligger hensikten her med denne langsiktige strategien? Synd at det i mange tilfeller ikke er aksjen sin kvalitet som får styre kusen/prisingen.
Fluefiskeren
13.03.2024 kl 16:47
1281
Det vil nok også aksjonærene i Equinor og Aker Bp spørre seg om. De har jo gått enda verre så langt i år.
Olje blir nok ikke sett på som sexy lenger. Det er tydeligvis så mye annet som sees på som mer interessant. Kanskje man mener olje er en sektor på vei inn i solnedgangen. Ikke vet jeg, men utviklingen hittil i år er veldig mye dårligere enn utviklingen av prisingen av olje.
Så hvis det er noen trøst så er det langtfra bare i Vår det går trått.
Olje blir nok ikke sett på som sexy lenger. Det er tydeligvis så mye annet som sees på som mer interessant. Kanskje man mener olje er en sektor på vei inn i solnedgangen. Ikke vet jeg, men utviklingen hittil i år er veldig mye dårligere enn utviklingen av prisingen av olje.
Så hvis det er noen trøst så er det langtfra bare i Vår det går trått.
china
13.03.2024 kl 17:07
1229
DEn solnedgangen er langt frem i tid. Når den faller på gode nyheter så er det vanligvis noe som skurrer, Utbytte burde være sexy nok.
kaunis
13.03.2024 kl 17:22
1177
Kansje Chorting er en årsak? ingenting som skulle tilsi fall oljeprisen på kort sikt, den steg i dag. God tilbakemelding fra ledelsen om fremdriften og den langsiktige utviklingen i selskapet viser gode tall for fremtiden. Kursen skulle ha steget minst 3%, men utbyttet er en gull vert for fremtidig aksjebeholdning her. Egentlig bare å fylle på med aksjer og kun tenke på bytte her. Aksjekursen kan en bare glemme.
hatitchi
13.03.2024 kl 17:39
1134
Om du er enig i at Vår, Aker BP og Equinor har samme risiko og ingen selskapspesifikke forhold trekker ned Vår, så er selskapet for lavt priset. Vår har en P/E-range på 6,2 - 7,9/snitt 6,8 for 24-26 ifølge DNB. Tilsvarende tall for Aker BP er 7,6 - 10/snitt 8,7, mens Equinor er ca. 7,5 i perioden.
Av ting jeg kan komme på som trekker ned er risiko for at nye prosjekter kommer on stream i tid og på cost, stor selger som vil ut (Hitec), større andel gass og høyere gjeldsgrad (Equinor er net cash). Men å se på at Aker BP er ned og Vår er opp i år er en elendig analyse.
Om de skal prises med lik P/E som Aker BP i perioden 24-26 så er oppsiden 28 % per 5. mars.
Av ting jeg kan komme på som trekker ned er risiko for at nye prosjekter kommer on stream i tid og på cost, stor selger som vil ut (Hitec), større andel gass og høyere gjeldsgrad (Equinor er net cash). Men å se på at Aker BP er ned og Vår er opp i år er en elendig analyse.
Om de skal prises med lik P/E som Aker BP i perioden 24-26 så er oppsiden 28 % per 5. mars.
Fluefiskeren
13.03.2024 kl 17:58
1081
Har aldri prøvd meg på noen analyse. Jeg kommer temmelig sikkert ikke til å kjøpe noen av dem. Jeg holder meg til historiske tall som er helt nøytrale og faktiske. Tenkte bare å kvikke opp TS litt.
Analysen overlater jeg til deg.
Analysen overlater jeg til deg.
kaunis
15.03.2024 kl 08:37
787
Takk for det, men det er nok mest sannsynlig at det er Hitec som kvitter seg med mer av sin beholdning. Det passer jo godt inn med en høy oljepris. Håper de blir ferdig snart med nedsalget slik at kursen kan få utvikle seg på et mer normalt vis. Vår har en slik fantastisk grunn plattform å utvikle sine prosjekt fra. Inntektene er fantastiske og utbyttene skal opp opp fremover. Store muligheter for nye funn som i tillegg vil styrke den allerede sterke utviklingen videre i selskapet. Ting kan fort forandre seg i denne farlige verden, med en veldig ustabil leder/massemorder i Sovjetunionen. En aksje en kan sitte i , i mange år og fylle på litt av og til. Utbytterne vil være stabile i mange år fremover og det vil være en god innvestering i å eie mange aksjer og få mye utbytte. LIGGE i SKUFFEN aksje.
kaunis
15.03.2024 kl 09:31
608
Hitec på selgern i dag også. bare å fylle på, heldiggriser sier jeg, at noen holder den nede til mer kapital er innhentet. Kan bli lenge til neste anledning byr seg.