Photocure Ceviras blockbusterpotensiale er opplagt!

Merlin
PHO 18.03.2024 kl 19:07 39454

Det viser seg at den vanskeligste HPV-virusspredningen, Cin3 gir Cevira et overveldende overtak på placebobehandling. Der Cevira klarer 34% strong respons rate har placebo bare 13%. For Cin2 er også forholdstallene ypperlige, og med høyere total respons på 47% ift 19%.

Det betyr at Cevira er mer effektiv jo kortere HPV-virusspredningen er kommet. Det betyr også at lang kommet spredning straks blir vanskeligere å behandle. Likevel har Cevira nesten 3 ganger så bra effekt som placebo! Det er meget avgjørende og et helt strålende resultat.

Dette betyr at Cevira bør settes inn så raskt som mulig etter oppdagelse av livmorhalsHPV. Det bør i aller høyeste grad bli standardbehandling (SOC - standard of Care). Når dette blir kjent vil nok de som har sannsynlighet for å ha blitt smittet, nok sjekke seg raskest mulig for HPV, og der og da få Cevirabehandling.

Det igjen betyr at omtrent alle med påvist positiv HPV-smitte får Cevira og det omgående! Tenk hva det vil bety for HPV-utbredelse på sikt. Cevira blir et effektivt våpen mot en stor kreftform med hundertusenvis av årlig smittede.

Handelsbankens analyse ga en verdi før bruksrisiko, en risiko som vel etter hvert kan settes til 0, på over 80 kr. I tillegg verdien av Phos kjernevirksomhet. Dette betyr at kursen vel uten videre i første omgang bør dobles. Kurs på sikt vil kunne ligge på rundt 500 kr. aksjen.
Tota
12.06.2024 kl 09:14 3969

Er det idag vi kan få en indikasjon på godkjenningsprosessen for Cevira??
peaf
09.06.2024 kl 16:52 4323

Ja det ser bra ut i presentasjonen med oppgraderte scope og mobile scope så totalen øker tydligen jemt og trut, de 69 flexiscopen er jo ikke fraregnet fast de er tatt ur funksjon. Men nok om det er det noen som syns de gjør det bra så er det lov at gjøre det. Men Ghizlane Tagmouti har kommit til rette på hjemesiden, og hon er tydligen ekspert på oppkjøp av selskaper til Advent. Så hvem vet hva hon finner ut når hon sitter i styret, om det plutsligt kommer et bud.

Det er verre med Ryan Kitchen han er fortsatt sporløst forsvunnen, men jobber sikkert med strategin. Men er det salg av selskapet er det vel at synliggjøre verdierne, men det bør vel gjøres under alle omstendigheter. Kansje Schneider finner en plats i ledelsen åt han med tiden, eller kansje Hallerberg finner den rette posisjonen til han. Jeg håper han fortjener alle opsjonerne.
Merlin
09.06.2024 kl 13:42 4288

peaf skrev: "at regne oppgraderte scope som nyanskaffelse får bli opp til Schneider og deg"

Poenget her må være at ikke HD-skop blir erstattet med HD-skop.

HD-skopene gir mye bedre resultater og representerer en reell oppgradering.

Omsetningen viser at de gamle skopene ikke brukes i samme grad som før. HD-skopene tar over. Derfor kan HD-skopene faktisk delvis anses som nyanskaffelser i forhold til pasientene, som får en mye bedre behandling. Urologenes resultater og effektivitet stiger samtidig.
Redigert 09.06.2024 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
peaf
06.06.2024 kl 05:05 4698

Ja at regne oppgraderte scope som nyanskaffelse får bli opp til Schneider og deg, det viser ikke igjen på antall solgte doser. Og 12 nye scope i Q1 er i seg selv et dårligt resultat, det virker som For Tec bare tar en del av det eksisterende salget ikke at det kommer i tillegg til det andre. Når Q resultaten kommer så forteller de sanningen og eg er ervinnerlig trett på at se kursen rase var gang de kommer. Schneider er desperat etter at pynte på resultaten, det er derfor han tar med resultaten til For Tek og oppgraderinger av gamle scope.

Men sanningen er at det han og de andre i PHO gjør av prestasjoner blir bare sæmre, og han må leve på det Karl Storz og ForTec leverer av oppgraderinger og mobile scope. De solgte for en mil mer i Q1 en i Q4 i USA, og det var vel bare en ren valuta gevinst som stod for det. Så det er bare at konstatere at Schneider er problemet ikke løsningen, og Ryan K og Hallerberg er nok klar over det.

Det kommer vel real world resultater med saphira scope og med tiden, jeg antar at VA sykehusen er blandt de som har fått sine scope oppgradert til saphira. Studien de leverte var basert på scope innen Saphira kom, så resultaten bør bli enda bedre nå.

Men det er Cevira som gjeller og avkastningen fra Hex/cys er bare en droppe i havet når royalty fra Cevira raser inn, og det unner eg ikke den uduglige ledelsen vi har at få ta del av. Ryan K kan betale seg selv mange ganger om, om han får fingern ut og rensker opp i den gjengen som ikke presterer innen Cevira blir godkjent.
Merlin
05.06.2024 kl 18:58 4823

Aktiviteten var mye mer positiv enn du beskriver peaf:


North American Cysview revenue grew 13% compared to Q1 2023, as higher sales in the rigid BLC segment again
outweighed the anticipated ongoing decline in flexible BLC sales. During the first quarter, 17 new Saphira towers
were installed including 6 new account placements, 5 accounts that upgraded to Saphira, and 6 mobile BLC towers
delivered to ForTec Medical

At ForTec kjøper ytterligere 12 viser vel at de har positiv initiale resultater med de første 6. Så dette kan være starten på noe vesentlig.

17+12 = 29 gir 14,5 mill i økt omsetning i seg selv, pluss egetsalget i kvartalene fremover. I tillegg ser vi Capex reduseres løpende. Dette gir nok en turn-around på driftsresultatet fra minus til pluss fremover. Det er ikke mye som skal til for å oppnå det. Man må også kunne regne med at ForTecs ambulerende virksomhet vil ha større etterspørsel og utnyttelse pr. skop enn ellers.

For aksjekursen er det viktig at det vises overskudd og positiv cash-flow fremover på egen drift.
Redigert 05.06.2024 kl 19:30 Du må logge inn for å svare
peaf
05.06.2024 kl 13:43 4957

Ja vi ser jo i Q1 så var det like mye nye scope 6 stk som mobile også 6 stk, men totalen 12 var ikke mye at hurra for. Men hva PHO skal bidra med foruten cysview til ForTec er en gåte for meg, jeg antar de har cysview med seg når de leier ut. Og det er jo fantastisk om de tar seg av både utleie og levering av cysview, da kan PHO redusere salgskorpset vesentligt.

De forventes å starte i tredje kvartal 2024 med ytterligere 12 Saphira-tårn som ForTec forbereder seg på utplassering. Det blir tilsammen 18 scope og har de samme bruksnivå som de eksisterende på i snitt 500.000 på et fullt år er det hele 9 mil i året. Vi får håpe at det blir litt mer med tiden, og det bør fungere uten Schneider med.
Men om dette var den store bestillningen av scope som Schneider har skrytt om lenge, er jeg virkeligen ikke spesielt imponert. Vi får håpe Ryan K har litt mer at komme med en som så.
Fevang
05.06.2024 kl 11:35 5025

Fin mld i går. Avkastning hittil i år er 0,00%
såpe i øynene
05.06.2024 kl 10:59 5043

Mye som tyder på at vi står foran en kraftig re prising. Synes de burde bli bedre på å informere markedet om hva som ligger i pipeline nå. Hvis de gode nyhetene slår inn vil denne ta en Prekestolen stigning nordover.
Tricky77
04.06.2024 kl 08:50 5241

Smashing PM! Like it a lot 🙂
peaf
04.06.2024 kl 06:43 5259

Dette er jo bare spekulasjoner om det kommer inn et styremedlem som representerer en eiere i selskapet skal det meldes. Såvidt jeg kjenner til har ikke Advent noen aksjer i top 20, om de ikke dølger seg bak noen nomminee konto men det er bare et fra USA og det er Briarwood. Både Hallerberg og Neal Shore er jo uavhengig styremedlem og det trur jeg Ghizlane Tagmouti er og, det var jo to damer som blev valgt bort men de er jo pålagt at ha kvinnlig deltakelse i styret.

Det er jo Robert Blatt som finner dem muligens tilsammen med Hallerberg, men hon sitter jo i et styre i et selskap som selger generica og har erfarenhet fra salg. Jeg trur jo at Hallerberg og Kitchen er hentet inn for at effektivisere og skape lønnsomhet i selskapet ikke for at finne nye innvestorer. De kommer automatiskt med lønnsomheten og ingen nye eiere kan påvirke det som skjer i Kina, om de ikke kjøper Asieris og. Men klart hon kan tipse Advent om at PHO antagligen kommer at få store inntekter fra Cevira, men jeg tvivler på at noen av de store selger før Cevira godkjenning er avklart.

Både Briarwood og Lannebo AB vil jo gjøre selskapet mest muligt attraktivt innen de selger, og der er de ikke idag. Lannebo gjør jo det godt i Sverige og har samme strategi som Briarwood. Så får vi håpe det viser seg i den nye strategin til selskapet som de ønsker tilføre.
https://www.lannebo.se/

Men det er ganske utroligt at PHO med Schneider i spissen ikke innformerer noe om verken Ryan Kitchen eller den nye styremedlemmen, det tyder på at han ikke mener de tilfører noe viktigt til selskapet. Jeg håper og trur det beror på at han vet at han kommer bli utbytt innom kort tid.
skadi
03.06.2024 kl 23:59 5308

Hvor stor eierandel sitter Advent International med per dags dato i Photocure? Og på hvilke premisser fikk de et styremedlem tro?
From 50 million dollar til 2 milliarder dollar i innvestisjonsramme sier de liksom, gikk meg i så tilfelle hus forbi at det finnes noen med så stor eierandel i Photocure.
Redigert 04.06.2024 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
Almirante
03.06.2024 kl 23:33 5292

Limer inn et informativt innlegg fra et annet forum av h3nk1.

"Advent International is an American global private equity firm **focused on buyouts of companies** in Western and Central Europe, North America, Latin America and Asia. The firm focuses on international buyouts, growth and strategic restructuring."

Advent International har som kjent fått inn en representant inn i styret (Ghizlane Tagmouti). Advent har en interessant forhistorie med henholdvis majoritetsposisjoner og oppkjøp. Nevnte styremedlem er også i styret til Zentiva. Og hvem kjøpte Zentiva? Advent. Poenget er at det trolig ikke er tilfeldig at dette styremedlemet kom inn på dette tidspunktet i Photocure. Kan gjerne ses i sammenheng med ny sjef for "strategi" i USA med M&A bakgrunn (som fikk med seg en bøtte med opsjoner/insentiver for høyere kurser).

Videre, ordrett fra Advent sin strategi:

"The breadth and depth of our capabilities gives us flexibility to invest in 420 private equity investments includes deals ranging from all-equity and leveraged buyouts to growth equity investments, public-to-private transactions and recapitalizations. **Depending on the fund we’re deploying, we can invest anywhere from $50 million to $2 billion of equity in companies with enterprise values of $50 million to $5 billion and above.**

**We typically take a majority shareholding in a company**, as our experience shows that we can support the implementation of the value creation plan more effectively if we have control and are an active owner. However, we will also consider minority ownership where we are working with like-minded shareholders."
peaf
02.06.2024 kl 07:18 5712

Ja dette var en meget god beskrivelse på godkjenningsprosessen. Cevira må komme inn under betinged godkjenning eller prioritert godkjenning da det oppfyller alle de kriterier som kreves. Nå skriver vel ikke Asieris så mye om det, men garantert så prøver de få godkjenningen så fort som muligt. Og får de en betinget godkjenning så får de garantert det i Europa og USA og, sikkert i resten av verden med.

Men de har fortsatt ikke funnit plats for Ryan Kitchen i ledergruppen, fast han har 150.000 opsjoner og Schneider bare har 132.500. Ikke ett ord om han i presentasjonen eller oppsumering fra GF, det samme gjeller den nye dama i styret. De bør presentere nye hoder og beskrive hva de tilfører selskapet av kompetanse, er det en intern maktkamp der Schneider styr informasjonsbiten og avsiktligt utelemner innformasjonen.

Alle de nye med Hallerberg i spissen er jo økonomer, så jeg regner med at det er på kostnads siden de skal gjøre en innsats. Men det haster om de skal få gjort noe før Cevira blir godkjent, og de må dele med seg til den der uduglige gjengen som bare tapt mer og mer penger. Som sagt så trur jeg Hex/cys siden og blir betydligt lønnsommere med tiden, men ikke takk vare Schneider eller hans strategi. Men vi får håpe Ryan dykker opp eller vi får se noen forbedringer som vi kan knytte til jobben hans.
Merlin
31.05.2024 kl 20:35 6049

China implemented the conditional approval process in October 2017. This pathway allows regulatory authorities to grant early market approval based on the risk–benefit assessment of drugs using surrogate endpoints, intermediate clinical endpoints, or early-stage clinical trial data.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0149291823003508#:~:text=China%20implemented%20the%20conditional%20approval,early%2Dstage%20clinical%20trial%20data.
Haltopen
31.05.2024 kl 18:36 6107

« Avklaring om tidsløp for godkjenning av Cevira i Kina vil kunne skje innen 2 uker»

Og hvor har du dette fra?
sokaratest
31.05.2024 kl 14:49 6211

Avklaring om tidsløp for godkjenning av Cevira i Kina vil kunne skje innen 2 uker og det er nok derfor kursen drives oppover
såpe i øynene
31.05.2024 kl 14:36 6216

Begynner å røre på seg nå. Kan fort komme en takeoff her når de gode nyhetene kommer. Da kan en fort passere gamle høyder. Med tanke på royalty som skal betales etter hvert dersom alt går som ventet burde denne fort være en mulig oppkjøps kandidat også. Den summen tør jeg ikke engang tenkte på.
Merlin
30.05.2024 kl 11:52 6466

Ja det er vel normalt at myndighetenes svar kommer ila en mnd. Så rundt 12. juni blir en viktig periode å følge med på. Vi må derfor også regne med et forventningstrykk på kursen nå de neste par ukene, som nok kan gi kursstigning.

Kineserne har jo også bestemmelser om betinget markedsadgang, som jeg forutsetter kommer samtidig i tilfelle man oppnår Priority Review.

Regner med at Asieris sammen med Sinopharm jobber under høyt trykk for å oppnå godkjennelse for markedsføring snarest!

Redigert 30.05.2024 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
SørenE
30.05.2024 kl 10:54 6429

Hej Norge

Merlin skrev: "HPV bør fremtiden være gitt for Cevira og "show me the money" kan skje fortere enn mange forstår"

Da er jeg enig i hele dit indlæg --- der kan nemt blive penge i PHOs kurs i juni uden vi ser en Krone :-)

De Kinesiske modtog og bekræftede ansøgning fra Asieris den 12. maj --- derfor er det en god ide at holde øje PHO rundt 12. juni.
Der forventes at Kinesiske myndigheder offentlig gør hvilken status Cevira ansøgningen får.

Bliver det
Priority Rewiev: er det her og nu det sker
Fast Track: yderligere 90 dage
Almindelig godkendelse: max 18 måneder

Håber det bliver den første og senere endelig godkendelse !!!!!!! --- da bliver der fyr på aktien

Dansken
Redigert 30.05.2024 kl 10:55 Du må logge inn for å svare
Merlin
29.05.2024 kl 20:57 2986

Dersom Asieris får godkjennelse(r) nå ila juni, vil vi se en kolossal oppgang i Pho kursen. Asieris står jo klar til å sette i gang full produksjon og markedsføring gjennom den statseide farmagiganten Sinopharm. Kombinert med den kinesiske strategien om å øke fødselshyppighet og redusere HPV bør fremtiden være gitt for Cevira og "show me the money" kan skje fortere enn mange forstår.
Redigert 29.05.2024 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
SørenE
29.05.2024 kl 16:44 3146

Brairwood ejer da en del aktier :-)

Men det enkelet svar er nok stadig det gamle ordsprog som stadig gælder "Show me the Money"
Der er stadig tid at komme ind -- så for nogen --- ingen hast.

Dansken
Ivan1
29.05.2024 kl 16:16 3176

Hvorfor er det ingen større investorer som ser dette potensiale?
Merlin
29.05.2024 kl 15:49 3117

Du har helt rett SørenE. 10 er konservativt og benyttet av enkelthetshensyn. Likevel med 581 + 70 i milestones er man oppe i 651 kun for Cevira. Med Cevirasalg i gang vil Photocure måtte bedømmes som et vekstselskap med vesentlig høyere PE og dermed vesentlig høyere aksjekurs.

Det som uansett er viktig er å forstå i denne omgang er hvor underpriset Photocure er pr. nå og at akkumulering av aksjer på dagens nivå kan bli svært lønnsomt.
Redigert 29.05.2024 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
SørenE
29.05.2024 kl 10:23 3239

Hej Norge

Merlin skrev: 27 mil aksjer og verdi satt til 10x dette gir 581 kr. pr. aksje kun for Cevira.

Da regner du kun med en PE på 10 -- en anden aktie PHO oftesammelignes med er Mediestime som har en PE på 30.
Så mon ikke at Merlin er lidt konservativ i sin beregning --- med den indtjening som PHO står over for de kommende år HVIS Cevira bliver godkendt bør PHOs PE nok ansættes til 20-30 ---- og da rækker 581 pr aktie ikke :-)

Oveni kommer Hexvix med godkendelse i Kina
Salg af HAL både til Hexvix og Cevira behandling til Kina som fremgår af regnskabet kommer i tillæg -- kan blive gode summer også. (Regnskab side 7 Q1)

Dansken
peaf
29.05.2024 kl 07:20 3355

Ja hva vi skribenter mener og trur om kursen er det vel ikke mange som fester sin lit til, men når man innvesterer i en aksje så har man naturligtvis tru på den. Før min del så er det hva fagpersoner mener om produktet, vi vet Hestdal mente Cevira hadde Blockbuster potensiale i USA og Europa tilsammen. Og Asieris trur det nesten har det enbart i Kina og, men når det gjeller resten av verden finns det ingen tall som er kjende. Men vi vet Asieris og Kevin Pan har fått utmerkelser som plasserer dem i top 100 beste i Kina, det betyr at eksperttisen i Kina har stor tru på dem.

Sen når det gjeller bruken av Cevira så vet jeg at får dama mi HSIL så er jeg sjeleglad om hon får en medisin som gjør henne frisk, og jeg trur hun blir enda gladere da det er hennes helse det går utover. Det påvirker og sexuallivet og livskvaliteten negativt at vete at hun har celleforendringer, det kan og smitte meg og lede til kreft med tiden. Kan umuligt tenke meg at myndigheter nekter pasienter at prøve en nesten riskfri og enkel behandling til at begynne med.

Så logiskt sett bør det vare en given suksess da det og er store økonomiske besparelser på alle som blir friskmeldt av medisinen, men det er klart man undrer når det ikke skjer noe med kursen til PHO eller Asieris. Alle avvakter og ser hva som skjer først, men når det gjeller PHO så er det elendigt dårlig informasjon om potensialen og publisiteten i media om en så viktig medisin før alle som har celleforendringer.

Som sagt blir det en blockbuster så gir det 125 mil usd og blir det en dobbel så gir det 325 mil usd i royalty til PHO pluss noen milepæler som vi ikke vet størrelsen på.
Men vi kan nok konstatere at det blir en betydlig kursøkning i vilket fall som helst, og even et vesentligt utbytte med tiden. Så får vi håpe kineserne får fingern ut og godkjenner Cevira snart, det er mange pasienter og innvestorer som venter spent.
Merlin
28.05.2024 kl 19:27 3575

Det er ikke trukket fra for risiko, skatter og neddiskontering i tid. Men det er et veldig enkelt utgangspunkt for potensialvurdering.

De som ikke kjenner Photocure vurderer nok risikoen høyt. Derav den lave kursen. Men det er antagelig en sterkt overdrevet risiko. SÅ om man tror på Pho er det en god inngang nå. Mange har kjøpt på langt høyere kurs enn dagens nivå. Får vi Ceviragodkjennelse i Kina ila kort tid kommer uansett kursen til å ta seg et kraftig byks oppover. Jeg har ikke regnet med noen milepælsutbetalinger i de 581 kr. Kun royalty. Kommer det 190 mill $ i milepæler i tillegg blir det 70 kr. aksjen før neddiskontering etc.

Det er jo her bare å forholde seg til det peaf har skrevet, gjentas her: "Her er det helt andre tall en det som gjeller for Hex/cys delen, med 13 mil usd fra en kina godkjenning og 33 mil usd fra Europa og USA. Om den blir delt i to vet vi ikke, den var ursprungligen ment for en egen global studie. Sen når det gjeller royalty som er det store spørsmålet, så vet vi at Asieris spådde en omsettning i enbart Kina på mellom 500 til 800 mil usd med tiden. Og de har en utbyggd produksjonskappasitet på 820.000 enheter, som bør generere en inntekt på 1 mrd usd. Sen ligger det i avtalen milepæler på 190 mil usd vid et årlig blockbuster salg.

Det er enorme tall, men jeg mener at PHO bør opplyse hvor de 190 mil kommer inn i bildet even om de ikke skulle nå de milepælerne. Men om Asieris spådom slår til
som jeg trur, så blir det enkelt et blockbuster salg på verdensbasis. "
Redigert 28.05.2024 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
Almirante
28.05.2024 kl 19:08 3559

Hm..skal ikke kverulere, men 500kr++ høres veldig veldig optimistisk og ‘’out of reach’’. I tillegg, hvis dette regnestykket er basert på tall oppgitt av PHO, så skjønner jeg ikke hvorfor kursen ikke har 3-4 dobblet seg til nå, og hvor blir det av de store investorene. Er penger på gata dette. Men håper du har rett, sier ikke nei til 500kr aksjen.
Merlin
28.05.2024 kl 19:00 3565

Du mener vel 55kr per aksje?!?
Nei 550++++

Viser til tidligere innlegg med verdianslag. Det er da regnet med at Cevira blir $blockbuster dvs. årlig omsetning på over 1 mrd$. Phos royalty er som kjent 10-20% Regner man 15% i gjsn er det da 150mill $ netto til Pho pr. år. Dvs 150mill $ x 10,47 $/nkr = 1,57 mrd kr. pa. 27 mil aksjer og verdi satt til 10x dette gir 581 kr. pr. aksje kun for Cevira.
Almirante
28.05.2024 kl 18:07 3575

Du mener vel 55kr per aksje?!?
For hver dag som går, så nærmer vi oss final-approval av Cevira. Blir ikke overrasket om vi ser en daglig kursøkning på 2-3% fremover. Men først må vi bryte 70kr.
Merlin
28.05.2024 kl 15:19 3671

Kursen har begynt å bevege seg- Men Photocure er ekstremt underpriset, tatt i betraktningen alene verdien av Cevira. Ved suksess antas verdien å ligge på ca. 550 kr. pr. aksje. Her er det bare å holde på aksjene og vente på nyhetene etter hvert som de kommer, og de første nyhetene kan komme ila kort tid.

De som kjøper aksjer nå vil også kunne få en stor gevinst. Kursen er tross alt på et lavmål under 100 kr.
Redigert 28.05.2024 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
peaf
28.05.2024 kl 07:49 3866

Ja nå er det bare en drøy måned til Q3 starter og Asieris har sagt de skal sende en søknad til EMA Europa da, de skal og starte samtaler med FDA om vilke krav de stiller for en godkjennelse av Cevira. Det er sikkert en milepælebetalning når søknaden leveres, uten at PHO gjør noe større for at opplyse om det. Om Asieris regner med at ha en backup med en kinesisk godkjenning i søknaden vites ikke, men det er vel ingen tvivel om at de regner med en godkjenning overalt.

Her er det helt andre tall en det som gjeller for Hex/cys delen, med 13 mil usd fra en kina godkjenning og 33 mil usd fra Europa og USA. Om den blir delt i to vet vi ikke, den var ursprungligen ment for en egen global studie. Sen når det gjeller royalty som er det store spørsmålet, så vet vi at Asieris spådde en omsettning i enbart Kina på mellom 500 til 800 mil usd med tiden. Og de har en utbyggd produksjonskappasitet på 820.000 enheter, som bør generere en inntekt på 1 mrd usd. Sen ligger det i avtalen milepæler på 190 mil usd vid et årlig blockbuster salg.

Det er enorme tall, men jeg mener at PHO bør opplyse hvor de 190 mil kommer inn i bildet even om de ikke skulle nå de milepælerne. Men om Asieris spådom slår til
som jeg trur, så blir det enkelt et blockbuster salg på verdensbasis. Da blir det liksom ikke så betydelsefullt om de får solgt noen scope til eller noen doser hex/cys, fast jeg tror det og kan bli ganske lønnsomt der og med tiden.

Og om man leser om godkjennelse praksis og krav til en medisin, så oppfyller Cevira alle krav for en prioritert behandling av søknaden rundt om i verden. Som betyr maks 6 mån, antagligen går det fortare og da nærmer vi oss den første som er Kina. Som bare det betyr at vi bør kunne sette et tall fremfør de 61 kr kursen viser i dag.
Merlin
27.05.2024 kl 14:18 4178

Photocure er i ferd med å redusere kostnader. Fra 4Q23 til 1Q24 er de gått ned med ca. 4%. Jeg regner med at det bare er starten på kostnadsreduksjoner . Driftskostnadene er nå på over 400 mill kr. pa. Her bør det være masse å gå på, og det raskt! Tipper vi vil se ytterligere bedring i 2Q24 og at det bare er starten på å få vekk alt daukjøttet i virksomheten, og uten at det går utover salget.
Redigert 27.05.2024 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
peaf
27.05.2024 kl 11:28 4236

Ja du får regne som du vil om de gjør et eksisterende scope bedre, så blir det ikke fler i mine øyner men det blir sikkert bedre. Og det er jo bra om det blir mer brukt av den grunn. Men Karl Storz klarer det sikkert uten PHO,s sin innblandning.
Merlin
27.05.2024 kl 10:45 4287

6+5+6 = 17. Man må regne med at de 5 som ble erstattet i realiteten er å anse som nysalg.

The Company continued to execute on its plan to expand
blue light cystoscopy use, with the Q1 2024
installation of 6 new Saphira™ towers and 5
Saphira™ tower upgrades in the U.S., plus the 6
mobile ForTec towers.

In the EU, Photocure continued to facilitate image quality upgrades for
existing accounts in key markets throughout the
region.
peaf
27.05.2024 kl 06:10 4450

Så vidt jeg vet er det bare Karl Storz sitt flexiscope som er godkjent i TURBT i USA, og skal et nytt flexiscope bli godkjent og bli nøtt til et like omfattande og kostbar studie som de hadde. Er det bare for PHO at holde seg unden og late produsenten ta den risken, de har tapt nok på at lansere og selge scope. De solgte 6 Saphira scope i Q1, det er det sæmste sen de vart lansert. Karl Storz solgte 6 mobile og oppgraderte 6 stk til Saphira, de kan ta seg av hele salget. Det er de som får betalningen for scopen.

Men Hallerberg og Ryan Kitchen får ta seg av strategin i Hex/cys delen, vilket jeg trur de er i full ferd med at gjøre. Det store er fortsatt Cevira som antagligen kommer på markedet om ikke alt for lenge, jo mer man leser om HSIL førstår man at Cevira kommer at spele en viktig rolle i kampen mot livmorhalskreft. Sen er det bare at spekulere i om det blir en Blockbuster eller ikke, jeg trur det blir det.
Merlin
26.05.2024 kl 10:49 4676

Klart at en rasjonalisering med sikte på lavere capex bør være rask suksess.

Jeg ser jo for meg et samarbeid med Asieris og Uroviu på et særdeles rimelig håndholdt, HD, batteridrevet, trådløst flexiscop med billig utskiftbar front. Det vil virkelig kunne gjøre flexbruk mer interessant.
peaf
26.05.2024 kl 06:21 4736

Klart PHO ønsker selge mest muligt Cysview og de har 5 år med fakta hva BLC flexibehandling betyr for pasienterne, og de har studier fra Europa der de bruker flexiscope med nedklassifisert sterlisering. Og alt dette blir presentert for FDA av scopeprodusenterne som ønsker en nedklassifisering, det gjeller blant annet Olympus som har en egen teknologi i NBI. Den er bedre en WLC men ikke like bra som BLC. men billigare da den ikke behøver kontrastveske. Og PHO kan ikke forklare noe mer en Karl Storz hvordan en BLC operasjon fungerer eller gir for resultater.

Jeg tvivler ikke på at PHO har sent brev og forklart sin standpunkt, men at de skal ansette folk og bruke ressurser på at påvirke FDA for en prosedyreendring i et kjempemarked der PHO har kansje 2 % av blir i mine øyner latterlig. Det er heller ingen garanti for suksess da de var de eneste godkjende med flexi i turbt, den førdelen forsvinner med en omklassefisering. Og i Europa er ikke BLC flexiscope noen stor suksess fast de har en sterlisering der som scopen tåler, det har aldri vart meldt noe om større BLC flexiscope salg i Europa.

De får innrette seg på at gjøre noe med det de kan som gir omiddelbare resultater, som at effektivisere og bare bruke resurser på det som de vet gir resultater. Og det er nok derfor de har hente inn Ryan K, det passer mer inn med hva han og Hallerberg har gjort før i selskaper.
Merlin
26.05.2024 kl 01:12 4753

Klart endring av steriliseringsprosedyrene har mye for seg, siden skop med utskiftbare deler ikke lenger gjør det nødvendig med sterilisering, når man bare skifter ut utsatte deler. Det er derfor større håp enn tidligere på at det vil gjøres også i USA. Erfaringene fra Europa bør dessuten ha relevans. Gode folk som kan bidra i prosessen trengs tydeligvis.
Redigert 26.05.2024 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Normalone
25.05.2024 kl 20:11 4834

Peaf - jeg er klar over at nedklassifisering ikke kun har betydning for BLC - men det er ingen tvil om at dette har stor betydning også for bruk av cysview. Det at pasientorganisasjoner og PHO bruker ressurser for å forklare viktigheten dette vil ha for pasientene overfor FDA, for å få den beste behandlingen, er ikke latterlig i det hele tatt.
Redigert 25.05.2024 kl 20:12 Du må logge inn for å svare