Photocure Ceviras blockbusterpotensiale er opplagt!

Merlin
PHO 18.03.2024 kl 19:07 38102

Det viser seg at den vanskeligste HPV-virusspredningen, Cin3 gir Cevira et overveldende overtak på placebobehandling. Der Cevira klarer 34% strong respons rate har placebo bare 13%. For Cin2 er også forholdstallene ypperlige, og med høyere total respons på 47% ift 19%.

Det betyr at Cevira er mer effektiv jo kortere HPV-virusspredningen er kommet. Det betyr også at lang kommet spredning straks blir vanskeligere å behandle. Likevel har Cevira nesten 3 ganger så bra effekt som placebo! Det er meget avgjørende og et helt strålende resultat.

Dette betyr at Cevira bør settes inn så raskt som mulig etter oppdagelse av livmorhalsHPV. Det bør i aller høyeste grad bli standardbehandling (SOC - standard of Care). Når dette blir kjent vil nok de som har sannsynlighet for å ha blitt smittet, nok sjekke seg raskest mulig for HPV, og der og da få Cevirabehandling.

Det igjen betyr at omtrent alle med påvist positiv HPV-smitte får Cevira og det omgående! Tenk hva det vil bety for HPV-utbredelse på sikt. Cevira blir et effektivt våpen mot en stor kreftform med hundertusenvis av årlig smittede.

Handelsbankens analyse ga en verdi før bruksrisiko, en risiko som vel etter hvert kan settes til 0, på over 80 kr. I tillegg verdien av Phos kjernevirksomhet. Dette betyr at kursen vel uten videre i første omgang bør dobles. Kurs på sikt vil kunne ligge på rundt 500 kr. aksjen.
Merlin
22.06.2024 kl 11:05 4919

Asieris var på det meste opp 3,5% og endte opp nesten 2% i natt.

Dette kan tyde på noe økte forventninger til en snarlig avgjørelse på priority review godkjennelse i Kina.

Da kan det komme vesentlig større rykk i Asieriskursen, med direkte smitte over på Photocure.
Daniela_
23.06.2024 kl 16:35 4700

Siste måned er kursen til Asieris ned over 10%, siste 6 måneder er kursen ned over 46%. Kan ikke si det virker som de helt store forventningene.
JosefK
23.06.2024 kl 19:07 4629


Kjetil Hestdal er styreleder i Augere medical som driver med noe lignende men mot kolorektal kreft. Så at dette blir tatt opp, burde ikke overraske. Det ville vært enda en mulighet til å sikre IP etter mitt syn.
peaf
24.06.2024 kl 05:56 4454

Vi ser jo at det er ikke mye som hjelper på Asieris kursen. Det førvåner meg storligen at de ikke reagerte på denne meldingen.

Den 29. april ga Yahong Pharmaceutical (aksjekode: 688176.SH) ut sin rapport for første kvartal 2024. Selskapet oppnådde en omsetning på 243,195 millioner yuan i første kvartal, en økning på 126,08 % i forhold til forrige kvartal. Dette skyldtes hovedsakelig selskapets salg av kommersielle produkter, pezopanibtabletter (varenavn: Dipite) og neratinibmaleattabletter (varenavn: OUBI) i rapporteringsperioden. Depat og Oubi kom i salg i henholdsvis oktober og desember 2023, og produktsalget økte i første kvartal i år.

Og Asieris har jo nyligen kjøpt tilbake aksjer for drygt 30 mil så de er ikke tom for penger, men det hjalp ikke stort det heller. Men analytikerne har alle et sterkt kjøp med et snitt på drygt 200 % opp. Det er bare guidingen som saknes før at kursen skal eksplodere, og en godkjend Cevira med en guiding blir noe helt annet da vakner nok kineserne og.
Daniela_
24.06.2024 kl 06:25 4503

Fevang skrev Har du noen link?
Bare å google asieris stock.
Daniela_
24.06.2024 kl 06:27 4542

Asieris kursen er forøvrig ned over 4% idag, la oss håpe det ikke smitter over på PHO.
peaf
24.06.2024 kl 12:51 4312

Det er jo litt merkelig når de sender en sånn her melding, den bør jo ikke ses negativt på. Medisinen har vist positive resultater, men reaksjonen tyder ikke på at de førstår det.

https://asieris.com/asieris-apl-1202-investigational-new-drug-ind-approved-by-nmpa-for-treating-free-living-amoebae-infections/
Må vel kansje legge til at meldingen kom etter børsen stengde.
Redigert 24.06.2024 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
peaf
26.06.2024 kl 04:00 4049

Så kom jeg inn på PHO,s sin hjemmeside igjen antagligen til danskens store fortret. Har jeg gått miste om noen nyheter under tiden, den ende er en teit melding om AI som er en brist på annet melding. AI kommer sikkert at bli mere brukt, men det gjeller vel i hele helsevesenet. Og gir ingen spesiell førdel for BLC, det er vel først og fremst de som har rom får store forbedringer som har mest nytte av AI.

Vi får håpe Karl Storz jobber på med oppgraderinger av scope til Saphira og For Tec klarer leie ut sine mobile scope, men hva Schneider gjør før at førtjene sine 13 mil i lønn er en gåte og kursen bær preg av det. De har fortsatt ikke funnit plats for Ryan Kitchen i ledergruppen, men så lenge han får mest lønn og opsjoner så bryr han seg vel fint lite om det. Men før var dag som går er vi et steg nærmere løsningen for at skape aksjonærverdier, som er anledningen til at han blev hentet inn. Det er mer en merkelig at en ansettelse i det absolute toppskiktet kan bli så anonymt og lite omtalt, det er null beskrivelse om forventninger eller kompetanse til Ryan kitchen.

Og Schneiders uttalelse om at Olympus skulle komme med bedre scope i Norden i vintras har og runnit ut i sanden, vi må nok bare forholde oss til hva scopeprodusenterne selv melder det Schneider seier skjer som regel ikke.

Men en kraftig opprenskelse i ledelsen og salgskorpset pluss et godkjent Cevira world vide så blir PHO en fantastisk utbyttemaskin.
peaf
28.06.2024 kl 09:43 3655

Her er det noe som viser at det blir enklare og raskere at finne celleforendringer i livmoderhalsen, og må vare en gylden tilfelle at bruke Cevira i tidlig stadium for at kurere sykdomen. Det må bli en suksess når det er den ende og så gått som bivirkningsfrie medisinen når den blir godkjend.

https://www.news-medical.net/news/20240604/Researchers-develop-a-simpler-and-more-effective-screening-method-for-cervical-cancer.aspx
Tricky77
28.06.2024 kl 17:15 3548

!! Var lite redd at dette var en konkurent til Cevira? Hva sier du Peaf?
Daniela_
28.06.2024 kl 19:09 3512

Jo tidligere det blir diagnostisert, jo mer gunstig blir behandlingen med cevira, går som hånd i hanske.
peaf
29.06.2024 kl 08:09 3366

Det er en enklare og betydligt bedre måte at finne celleforendringer som da gjør at kvinner lettere lar seg testes, idag er det mange som har HSIl uten at vete om det og de blir frisk av seg selv. Men de er en stor smitterisk og bør behandles uansett, og ingen vet før etterpå om de leger seg selv. En sikrare og enklare diagnose før og etter behandling med Cevira taler helt klart til Ceviras førdel, da det ikke finns noe medisinskt alternativ.
SørenE
29.06.2024 kl 09:19 3322

Hej Norge

Peaf: Godt fund af dig - det skal du have 👌

En virkelig god nyhed som kan booste salget af Cevira når vi engang inden så længe forhåbentlig bliver godkendt i Kina 🤔

Godt du igen har adgang til PHOs hjemmeside — så er der ro på, og du er ikke gået glip af noget 😁

God weekend

Dansken
Computum
04.07.2024 kl 10:35 2860

Det er nå snart et år siden forrige styreformann gikk av. Er det noe som tyder på at det var en fordel for selskap og aksjonærer? Peaf?
peaf
04.07.2024 kl 12:28 2789

Ja en har det vel ikke vart det helt store, men Hallerberg brukte 6,5 mil på egne aksjer og det er jo positivt. Styret er helt nytt og bare 3 stk nå, men fremforalt har han halvert antall opsjoner. Og ansettelsen av Ryan Kitchen som strategisjef antyder at det er store saker på gang, spesielt når han blir tildelt flere opsjoner en sjefen selv.
Bremsen Schneider er tyverr fortsatt der, men jeg tror ikke Kitchen finner plats til han videre. Hele ledelse listen bør skiftes ut, og det kommer nok.
Almirante
06.07.2024 kl 11:02 2520

Hva er neste triggere for PHO? Og hva kan vi forvente fra 2Q?
bravi
06.07.2024 kl 13:31 2607

Kan håpe at neste trigger er at Schneider får fyken sammens med Coy og salgsbøtteballetten, dvs. at alle unødvendige utgifter kuttes. Begynner å tvile på Hallarberg, han har nå hatt rikelig tid til å iverksette tiltak, samme med Kitchen, han må gjøre seg synlig. Hva er agendaen? Ser i hvertall ikke ut som det er aksjekursen.
Normalone
06.07.2024 kl 17:44 2510

Jeg ser at mange er veldig kritisk til DS - og legger skylden på han pga kursutviklingen. Nå har det være flere forskjellige styreledere - og det har vært utskiftninger av styremedlemmer - men DS er fortsatt CEO. Kan det være at dere på HO - som ikke sitter tett på selskapet, som viser av det som skrives verken har medisinsk kompetanse eller vet hvordan en bygger opp en organisasjon - er de som ikke har peiling? Er det andre faktorer, utenfor CEO og selskapet, som har hatt avgjørende betydning på kursen? Har ikke avtalene med Aseris blitt inngått i DS sin tid?
bravi
06.07.2024 kl 18:57 2472

DS er helt klart syndebukken for kursutviklingen, ikke nødvendig med en stor, overbetalt kostbar salgsorganisasjon når Cysview/ Hexvic kan selges fra en webshop. Selgerne til Pho inkl. DS og Coy har ikke mere medisinsk kompetanse enn den jevne skribent her på forumet.
JosefK
06.07.2024 kl 19:42 2443


Nå er kursutviklingen et anliggende for aksjonærene, ikke CEO.

Når jeg leser resten av gnålet ditt, er konklusjonen klar: selg ved første og beste anledning.
Normalone
06.07.2024 kl 22:52 2368

Bravi - du er veldig bastant i dine påstander, som vanlig uten noen begrunnelse. CEO har plikt løpende å holde styret orientert, og CEO skal følge strategien fra styret. DS har vært ansatt under flere styreledere/styresammensetning - men jeg regner med at du har bedre forutsetninger til å vite at DS er syndebukken (?) og at han bør sparkes. Videre er det enda vanskeligere å ta deg seriøst når du skriver at Cysview/Hexvix kan selges fra en webshop...
Redigert 06.07.2024 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
peaf
07.07.2024 kl 05:03 2293

Nå har det bare vart en styreleder før i Schneiders periode, og han var den som ansatte CEO antagligen med Radforsks sin anbefallning. Og styreleder måles på hva selskapet ( CEO ) presterer og resultaten forteller alt det er inget at diskutere. Nye styret har komt til for at få forendringer, men de deltar ikke aktivt i ledelsen. Men de skal finne noen som har kompetanse for at se muligheterne, og at behovet for en egen strategi direktør er en klar misstillit til dagens ledelse ( CEO ) burde stå klart for de fleste.

Man byter ikke styre i noe som fungerer, og de som forsvarer Schneider må komme med noe konkret som de kan vise til. Ikke kom med Asieris og Cevira de forhandlingerne var pågående når han tok over og han hadde ikke med de at gjøre. Det har han selv bekreftet i et spørsmål på presentasjonen. Om Hallerberg og Ryan Kitchen finner rom for Schneider og de andre i en ny strategi vet vi ikke, men det er vel tivelaktigt at de finner noen andre økonomiske løsninger en at kutte kostnader og effektivisere driften. Mens Schneider har gjort det motsatte.

I vilket fall som helst så er jeg sikker på at investorer kommer at reagera positivt på en melding om Schneiders avgang og kutt av kostnader. Det kan umuligt koste 500 mil at selge 14.000 doser i USA og 50.000 i Europa, det blir 7.800 per stk. I Europa overtok de et ferdigt utbyggt salgsnett som tjente over 100 mil i året med Norden, nå tjener de 20 mil etter earnout kostnader til Ipsen, dette er enbart på grunn av Schneiders feilslåtte satsninger.

Men når det gjeller Q2 så er det vel ikke store forventninger hos aksjonærerne, men vi får vel en milepælebetalning for søknden av Cevira godkjenning i Kina. Så de bør gå i pluss om ikke Schneider har tapt for mye på Hex/cys delen. Nå skal de jo og levere Cevira søknaden i Europa og i Q3 og får vel en milepæle betalning der og. De starter og diskusjoner med FDA om vilke kriterier de må oppfylla for en søknad i USA dette halvår.

Så for min del så trur jeg det kan komme en Cevira godkjenning i Kina når som helst, og Hallerberg og Ryan Kitchen har sikkert fått de føreløplige tallen for Q2. Om det utløser noen grep fra dem skall vi ikke se bort fra, kansje reden til uken hvem vet.
Redigert 07.07.2024 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Normalone
07.07.2024 kl 10:35 2167

Peaf - PHO hadde vært i forhandlinger om potensielle partneravtaler om Cevira i mange år, uten at en kom i mål. Det er helt riktig at DS ikke var tettest på forhandlingene med Aseris - og han gjorde, som alle flinke CEOer gjør, nemlig å gi skryt til de som forhandlet frem avtalen. Hvor mye DS påvirket utfallet av avtalen vet jeg ikke - men han var tross alt CEO når avtalen ble inngått, og den tidligere CEO klarte ikke å lande en avtale (selv etter mange års forsøk). Du er veldig flink til å legge skylden på DS for alt det negative - samtidig som at han ikke har ansvaret for det som har fungert bra.

Jeg har ikke forutsetningene til å mene alt for mye om DS sine prestasjoner - men ut i fra det du og Bravi skriver, så er min innvending ar dere ikke forstår forskjellen på styrets og CEOs ansvar/rolle. Tror dere virkelig at det er DS som har bestemt at PHO skulle kjøpe tilbake rettighetene fra Ipsen? Tror dere at det er DS alene som har bestemt at PHO skal ha en så stor organisasjon? CEO gjennomfører strategiene/målene som styret fastsetter - og bl.a beslutningen om tilbakekjøp av rettighetene fra Ipsen er jeg sikker på er en styrebeslutning. Det som har skjedd med flexiscope og Covid 19 kan vi heller ikke legge på DS.

Der blir også for meg en logisk brist når dere er kritisk til kostnadsnivået, der mitt inntrykk er at selskapet bygger opp en organisasjon i et mye lenger fremtidsperspektiv, samtidig som at dere er positiv til at en har fått inn enda en ny person inn (Kitchen) uten at en kvitter seg med DS. Det er vanskelig å vite helt hva som er planen med det - men siden han rapporterer til DS, er jeg tvilende til at han er ment å erstatte DS. Hvis DS er så elendig og har null peiling på det han driver med - som du gir uttrykk for - ville han fått sparken med en gang Halleberg kom inn. Mitt inntrykk er derimot at han har gjennomført styrets beslutninger/planer på en god måte - som er det dere må måle han på - er dere uenig i veien PHO har tatt, blir det etter mitt syn mer riktig å rette kritikken mot styret.
Redigert 07.07.2024 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
peaf
07.07.2024 kl 12:48 2083

Førhandlingerne med Asieris starte våren 2018 med Fru Hegglund som lagt alle PHO,s tidligare avtaler og Hestdal som fortsatt var CEO. Schneider hadde aldri vart CEO på den tiden og PHO er første og nok siste gang, han har heller ikke noen kjend erfarenhet med at forhandle avtaler i den klassen. Men du har rett i at det altid er styret som godkjenner avtalen en CEO har som regel ikke befogenhet til det. Men Schneider lovte en vekst på 30 til 60 % i året når de overtok Ipsen, og det kan du ikke skylle på styret .

Visst kan man som du skylle det dårlige salget og overbemanningen på styret, men det er ikke de som selger eller bemanner for salget av produkten. Det er sånt man har en CEO til, og flexiscopen har jo vart et problem fra begynnelsen som de ikke har informert om men håpt på en nedklassifisering som aldri kom. Der fikk både Karl Storz og PHO krype til korset og erkjenne at de ikke fungerte etter intensjoner. Og når det gjeller covid så bemanne de fleste selskaper ned som hadde problemer, men ikke PHO de kjøpte Ipsen og bemanne opp. Og resultaten på satsningerne kan verken du eller Schneider bortforklare.

På 5 år har det vart minimal omsettningsvekst om man regner i dollar eller euro, det er høyde priser eller valuta som står får det meste i NKR. Men tyverr har kostnader og vart i samme valuta og det er bare Cevira som har stått for reddningen. Det er vel ikke så enkelt at bare fjerne Schneider så er problemet løst, det er vel hele måten som systemet er byggd opp på. Men Ipsen klarte at selge med gevinst takk vare at de ikke satse på vekst de ikke såg lønnsom fast de betalte 35 % i royalty til PHO.

Og at Ryan Kitchen skal vare noen løpegutt til Schneider når han får flere opsjoner en Schneider, er vel direkte naivt at mene.

Sen speiler vel resultaten og kursen hva investorer mener og de står ikke i kø før det som blir prestert i Hex/cys delen.
At Cevira potensialet ikke fremkommer som det fortjener med mulige milliard inntekter er en helt annen sak.
SomSa
07.07.2024 kl 13:42 2054


Ved 1Q 2024 presentasjon sa Dan Schneider ikke at Asieris slukke betale milepæl innen 1-2 uker? Har noen info om hvorfor de ikke har betalt? Kanskje har Pho ikke giddet å sende børsmelding og de var opptatt med å selge scope.

Jeg gleder meg til 2Q 2024 presentasjonen og høre hvor stolt er han av å selge Scope for Karl Storz. Dan Schneider nærmer seg pensjonsalderen og han koster nesten 1 mil for aksjonærene hver måned. Kanskje kan han begynne hos Karl Storz etter pensjonisttilværelsen, men jeg tviler å at han får bedre betalt.
Normalone
07.07.2024 kl 15:06 2007

Peaf - ut ifra det du har skrevet nå i årevis, så er mitt inntrykk at DS har skylden for alt det gale som har gått i PHO, samtidig som at han overhode ikke skal ha ære for noe av det positive. Nå skriver du derimot følgende:

"Det er vel ikke så enkelt at bare fjerne Schneider så er problemet løst, det er vel hele måten som systemet er byggd opp på."

Poenget mitt er at de strategiske valgene - og de "store" beslutningene som er tatt i PHO - er etter mitt syn ikke DS sitt ansvar. Det ligger hos styret. Jeg er en av de som derimot har vært positiv til at PHO har hårete målsettinger, og ønsker å rigge seg til for å skape en mye større vekst enn i dag. Så kan en alltids diskutere om det er riktig, og hvor vellykket det har vært så langt. Jeg er av den oppfatning at PHO i dag fint hadde klart et relativt greit overskudd - dersom det i seg selv er målet og en er fornøyd med omsetningen, og du har rett i at i et kortsiktig bilde er det ikke lønnsomt av PHO å kjøpe rettighetene fra Ipsen. Nå er det ikke lenge til PHO er ferdig med betalingen til Ipsen - og jeg tror på et tidspunkt vil en oppleve den berømte ketchup effekten, der en forhåpentligvis opplever dra hjelp fra fokuset det blir på Hexvix når det blir godkjent i Kina - da vil tilbakekjøpet fra Ipsen og PHO ellers har bygget opp en organisasjon som er rigget for dette.

For meg er det kanskje enda mer naivt å tro at det er antall opsjoner som er førende for hvem som har størst påvirkning/beslutningsmyndighet i en organisasjon - pr i dag er det i alle fall ingen tvil om at DS, i den egenskap å være CEO, er overordnet Kitchen og at han rapporterer til DS. Hva som skjer i fremtiden vil tiden vise.
Redigert 07.07.2024 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
Normalone
07.07.2024 kl 15:09 2000

Somsa - hvor har du info om at Aseris ikke har betalt milepælen? Det har vel aldri tidligere blitt børsnotert når Aseris har betalt - det får vi info om på Q presentasjonen, så det blir hyggelig med over 20 mill inn som engangsbetaling i Q2.
Redigert 07.07.2024 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
peaf
07.07.2024 kl 16:11 1955

Normalone hva står det for, er det normalt at ansette mange selgere innen de vet om etterspørselen finns der. På 5 år burde de lært noe ser man at man ikke har nok folk at takkle etterspørselen så ansetter man flere, ikke når man ikke ser noen. Det er vanlig praksis hos alle som selger.man bruker ikke 10 man til det en bør klare selge. Og at du ikke førstår hvor mye de har tapt på Ipsen får bli din sak, de har ikke bare tapt de ursprunglige inntekterne men og de inntekter som Ipsen hadde vart år.

Og har du sett noen melding der Ryan Kitchen er underlagt Schneider og rapporterer til han, det er bare en dum mail til noen på et forum som sier det og har null verdi. Det er bare en man som kan gi Kitchen 150.000 opsjoner og det er Hallerberg. Samme man som ansatt han og gitt han jobben at gjøre PHO lønnsom, og han rapporterer garantert til Hallerberg og ikke til Schneider som ikke ens har tatt han inn i ledergruppen. Og det blir ikke første selskapet som Hallerberg kommer inn i og rensker opp, og Kitchen er en del av det.
SomSa
07.07.2024 kl 16:17 1948


Hvem sa at Aseris har betalt? I følge Dan Schneider da han presenterte 1Q 2024 skulle Aseris betale innen 1-2 uker, hør på presentasjonen. Enten Pho ikke har fått sine penger etter avtalt eller de har fått og Pho ikke har sendt børsmelding.

Hva er alvorligste? Aseris har ikke betalt eller Aseris har betalt og Pho har ikke sendt børsmelding. Når CEO har kommet med en påstand må snart avklares hva har skjedd. Tidligere har jeg krevd at både CEO og CFO får sparken og de kan søke jobb hos Karl Storz.
peaf
07.07.2024 kl 16:44 1917

Og vi skall ikke glemme at Hallerberg har redusert antallet opsjoner til ledelsen kraftigt. Og det er vel bare Normalone som kan mene at det beviser at Hallerberg er fornøyd med ledelsen. Vi får håpe de får sparken innen de kan utnytte de opsjoner de trots alt ofortjent har fått.
Normalone
07.07.2024 kl 17:13 1885

Somsa - jeg har hørt på presentasjonen, og Aseris har betalt flere engangsbeløp tidligere også uten at det er børsmeldt. Det følger av avtalen når de forskjellige milepælutbetalingene skal betales - og er allerede i stor grad kjent. Hver enkelt utbetaling børsmeldes derfor IKKE, så vidt jeg er kjent med.
HrDuck
07.07.2024 kl 17:13 1884

Jeg foreslår at du leser innlegget til normalone en gang til.

Edit: nå hjalp han deg en gang til med nok et innlegg. Kanskje er det håp om poenget kan bli oppfattet denne gang.
Redigert 07.07.2024 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
peaf
07.07.2024 kl 17:39 1857

Ja nå døk det jo opp et så kallet tidsbestemt milepæle som ingen var kjent med etter et katastrof resultat førre året, og redde Q resultatet og det er gjort endringer i godkjennings betalninger for både Kina og Europa/ USA uten det blev meldt. Det døk til og med opp milepæler på 190 mil usd vid en eventuell blockbuster salg, inget var meld på førhand som det burde vart. Det er noen som ikke gjør jobben sin, det er en enkel sak at skrive i rapporten fra begynnelsen når de blir lagt og endringer skal meldes.
Daniela_
07.07.2024 kl 21:06 1738

Dere vet å fremsnakke investeringene deres.
peaf
08.07.2024 kl 06:25 1582

Man kan ikke stoppe hode i sanden og late som alt er som det ska når resultaten sier noe helt annet, de har tapt penger vart år med Schneider. 22 mil i 2020 og 32 mil i 2021 og 70 mil i 2022 og 57 mil i 2023 om man regner bort milepæler fra Cevira, og 7,9 mil i Q1 2024. Hvorfor jo kostnader har overgått inntekter, det er noen som påstår de byggt en orginisasjon for en fremtida vekst. Hvor mange 100 mil skal man tape på noe som ikke er lønnsomt innen man førstår at behovet før alle ansatte finns ikke der i dag eller tidigare. De klarer ikke selge lønnsomt i dag så de har ikke noen unik kompetanse som gjør at man må beholde dem.

Man kan skylle på tidligare styreleder Egberth som ikke tog grep, men utstede millioner av opsjoner i både PHO og Nano. I og for seg verdiløse når man ser på hva selskapen har prestert, men førøvrigt verka han ikke blande seg inn i driften. Og det er klart at et nytt styre der styreleder har kjøpt 150.000 aksjer for egne penger, gir helt andre signaler for fremtiden.

Det jeg prøver formiddle er at det finns håp for snarlig lønnsomhet og even stor vekst, når resultaten fra forbedrede scope blir oppmerksammede av myndigheter. Men Schneider er ikke en del av det, han har inget med behandlingsresultaten at gjøre. Men etter 20 år med Hexvix på markedet krevs det konkrete resultater på vekst og lønnsomhet, ingen kan vise til at Schneider har skapt verken det ene eller det andre. Hexvix i Kina kan bli stort, men vi vet fortsatt inget om royalty avtalen der og det kommer inn under dårlig informasjon fra ledelsen.

Og når det gjeller Cevira har det vart katastrofalt dårlig informasjon fra PHO, det begynte med at Schneider trodde at Asieris måtte betale godkjenningsmilepæler uansett når tidsfristen var utgått. Det viser hva han visste om avtalen, og når Asieris endre studien fra lokal til global kom det ikke en enda kommentar eller melding fra PHO. Det er en skandale når noe som har så store konsekvenser for kommende inntekter i avtalen ikke blir informert fra PHO,s sin side. Og at de klarte redusere godkjenningmilepælerne og få det som førskudd før at redde resultaten og jobben til Schneider er vel knappest noe som taler til hans førdel.

Sen må vi sende et stort takk til Inger Ferner Hegglund som tok høyde for en klasul i Cevira kontrakten som sikrer PHO milepæler på opp til 190 mil usd vid et blockbuster salg. Det vart aldri kommunisert av PHO når kontrakten vart offentlig gjort, om det var for at det stal glansen fra Schneider vet vi ikke eller de mente det var osannsynligt at det skulle bli aktuellt. Det døk opp i en rapport 3 år senere uten noen som helst kommentarer eller fokus fra PHO på det. Men Hegglund som har jobbet i par med Hestdal i alle tider var klar over potensialet og fikk det inn i avtalen.

Vi har mye at se frem imot men rett skal vare rett og Schneider er et stort fiasko presis som og Egberth var.
Normalone
08.07.2024 kl 08:04 1509

Peaf - jeg er enig i at en i ettertid helt sikkert kunne gjort ting bedre i PHo og at kommunikasjonen om Cevira avtalen burde vært håndtert bedre. Videre er hovedgrunnen til at jeg har fattet interesse for PHO skyldes i stor grad Cevira - men jeg tror også at vi etterhvert vil oppnå en betraktelig høyere omsetning av Cysview/Hexvix og vil få igjen for innsatsen som er lagt ned de siste årene. Problemet er etter mitt
syn ikke isolert at PHO har for høye kostnader - men at PHO ennå ikke har oppnådd inntjenningen som en hadde forventet. Så er jeg enig i at selskapet må tilpasse kostnadsnivået - men jeg mener at PHO fortsatt bør ha som ambisjon å oppnå en betraktelig høyere vekst og satse videre. Her er mity inntrykk at Halleberg er på vei til å gjøre flere nødvendige grep, der det virker som at det også er større fokus på kostnadssiden. CEO har selvfølgelig et ansvar - men mye av utfordringene som selskapet har opplevd ligger etter mitt syn utenfor hans kontroll - der flere av de strategiske valgene bør være et ansvar som ligger på styret (ikke CEO). Dersom DS hadde vært en katastrofe, som du har uttrykt i lang tid, har du etter mitt syn i alle fall ingen grunn til å hylle Halleberg - for da burde de fått han kastet ut av døren med en eneste gang.

Du tegner et veldig svart/hvitt bilde og er veldig bastant/kommer med påstander som du kanskje ikke har de beste forutsetninger/dokumentasjon for å underbygge - samtidig som at mitt inntrykk er at du har null interesse i å få til konstruktive diskusjoner ved at du ofte går i forsvarsposisjon og kommer med nedsettende karakteristisker om andre skribenter. Det er kanskje også noe av årsaken til at du tilnærmet driver en egen monolog på denne tråden. For øvrig merker jeg meg at du heller ikke er veldig treffsikker - og kanskje du også burde blitt "sparket" (ut av tråden), for du bommer jo også gjentatte ganger når du har uttrykt i lang tid at Halleberg kommer til å kvitte seg med DS (neste uke, neste uke, neste uke...).
Redigert 08.07.2024 kl 08:07 Du må logge inn for å svare