ABS - et av de beste kjøpene på børsen
Artic Bioscience (ABS) vil bli en blockbuster medisin (salg på 1 mrd. dollar pr år) ved kun 350.000 pasienter årlig. Potensialet er i overkant av 22 mill. pasienter.
Det vil overraske meg stort om ikke flere enn 350.000 pasienter velger ABS sin medisin som innebærer en pille i stedet for å smøre inn kroppen med salver hver dag som må være ubehagelig og tidskrevende.
https://www.finansavisen.no/helse/2024/03/19/8111144/hogne-hallaraker-i-arctic-bioscience-et-av-de-beste-kjopene-pa-borsen
Det vil overraske meg stort om ikke flere enn 350.000 pasienter velger ABS sin medisin som innebærer en pille i stedet for å smøre inn kroppen med salver hver dag som må være ubehagelig og tidskrevende.
https://www.finansavisen.no/helse/2024/03/19/8111144/hogne-hallaraker-i-arctic-bioscience-et-av-de-beste-kjopene-pa-borsen
Olj1
05.11.2024 kl 13:58
814
Du må nok sette deg litt mer inn i selve studien, sesongvariasjoner på psoriasis etc. så får vi se når 12mnd resultater leses av.
Smk
10.11.2024 kl 22:34
667
Denne tror jeg er verdt å følge med. kursen på 1.9 med samtlige inside handler på 2.3 for 2 uker siden.. Lukter stop-loss panikk. Tenker den reelle verdien p.d.d vil ligge rundt 6-8kr. En volatil aksje jeg tror kan stige fort om den får litt fart.
Liker å være grundig, så jeg sendte mail til selskapet, og følgende er ett utdrag fra svaret jeg fikk;
"12-månedersdataene blir viktige for å vurdere ulike strategiske løp knyttet til den videre legemiddelutvikling for psoriasis. En viktig vurdering vil være om man ønsker å utvikle et legemiddel videre som en reseptbelagt medisin eller som en ikke reseptbelagt medisin. Dette er avgjørende for om man trenger å kjøre en fase 3-studie eller ikke før man eventuelt kommersialiserer produktet. Styrken i dataene etter 12 måneder knyttet til effekt og sikkerhet vil være avgjørende for videre veivalg. Som selskap har vi allerede utredet de ulike strategiske alternativene."
De bekreftet også at de er i samtaler med banken om ett lån for å få likviditeten på den sikre siden til 12-mnd avlesning er ferdig. På dette punktet tror jeg verdiene fort kan være mangedoblet (gitt at placebo gruppen ikke også er veldig sterk gjennom vinteren såklart..)
Ikke at jeg er noe biotekniker, men basert på tilgjengelig medisin idag (kremer), og prisen på disse (produksjon vs salg), synes jeg mcap på 30m er veldig lavt?? De selger jo også kosttilskudd med voldsom vekst i salgene (ifg. kvartalsrapportene.).
Liker å være grundig, så jeg sendte mail til selskapet, og følgende er ett utdrag fra svaret jeg fikk;
"12-månedersdataene blir viktige for å vurdere ulike strategiske løp knyttet til den videre legemiddelutvikling for psoriasis. En viktig vurdering vil være om man ønsker å utvikle et legemiddel videre som en reseptbelagt medisin eller som en ikke reseptbelagt medisin. Dette er avgjørende for om man trenger å kjøre en fase 3-studie eller ikke før man eventuelt kommersialiserer produktet. Styrken i dataene etter 12 måneder knyttet til effekt og sikkerhet vil være avgjørende for videre veivalg. Som selskap har vi allerede utredet de ulike strategiske alternativene."
De bekreftet også at de er i samtaler med banken om ett lån for å få likviditeten på den sikre siden til 12-mnd avlesning er ferdig. På dette punktet tror jeg verdiene fort kan være mangedoblet (gitt at placebo gruppen ikke også er veldig sterk gjennom vinteren såklart..)
Ikke at jeg er noe biotekniker, men basert på tilgjengelig medisin idag (kremer), og prisen på disse (produksjon vs salg), synes jeg mcap på 30m er veldig lavt?? De selger jo også kosttilskudd med voldsom vekst i salgene (ifg. kvartalsrapportene.).
Olj1
11.11.2024 kl 08:57
603
Gode vurderinger, jeg tror en melding om finansiering som dekker kostnadene frem til 12mnd resultatene er avlest og videre strategi er lagt kommer innen november er over.
Smk
12.11.2024 kl 10:14
515
Flere som begynner å forstå det samme? Ordreboken ser litt frisk ut idag. Veien oppover er kort.
Smk
12.11.2024 kl 12:58
456
Jeg tror det kan være smart. For meg virker fallet overdrevent. Kursen var mellom 10-15 FØR studien begynte.
Det er nok som styrelederen sier, en uheldig kombinasjon av lavt volum og Stop-loss
Det er nok som styrelederen sier, en uheldig kombinasjon av lavt volum og Stop-loss
Olj1
12.11.2024 kl 13:24
435
Kan raskt korrigere opp til 6-8kr i påvente av 12 mnd avlesning, gitt at de får finansiert frem til resultatene foreligger. Jeg tror de løser det med en utvidet kreditfasilitet som blir kommunisert om ikke lenge.
Midt på dagen i dag var det 135.000 aksjer til salget øverst på listen. Kjøperne utgjorde tilsvarende 20.000 aksjer. Det viser at kursen vil bli holdt nede på dagens nivå av massevis av selgere som vil ut av tragedien: Dette underbygges også av et latterlig lavt omsetningsvolum på bare noen få hundre tusen kroner frem til lunsj..
Redigert 12.11.2024 kl 15:43
Du må logge inn for å svare
Smk
13.11.2024 kl 09:27
309
klatrende kjøpsposter på over 100k aksjer idag, spennende. Går mot en flott grønn dag igjen.
Fortsatt elendig omsetning: Kun 250.000 per 10.30..
PS! Dem kan bare glemme å tro på noe banklån i dagens marked. Banken kommer til å si at dem skal yte om aksjonærene vil yte samme beløpet...
PS! Dem kan bare glemme å tro på noe banklån i dagens marked. Banken kommer til å si at dem skal yte om aksjonærene vil yte samme beløpet...
Smk
13.11.2024 kl 21:50
216
De har nært samarbeid med sparebank1, og stor økning i salg hvert år, med dagens rentenivå er det attraktivt å gi ut lån.
Men lån er ikke eneste mulighet, en emisjon med attraktive tegningsretter etter 12 måneders avlesning ville nok også gitt kursen ett realt løft. Eksempelvis kjørte EAM en lignende emisjon nylig, og kursen gikk til 2kr ETTER at emisjon til 0.10 kroner var annonsert.
Det finnes muligheter.
Men lån er ikke eneste mulighet, en emisjon med attraktive tegningsretter etter 12 måneders avlesning ville nok også gitt kursen ett realt løft. Eksempelvis kjørte EAM en lignende emisjon nylig, og kursen gikk til 2kr ETTER at emisjon til 0.10 kroner var annonsert.
Det finnes muligheter.
xolarsen
I dag kl 09:30
49
Tror nok det blir dumpet en del aksjer nå fram til nyttår. Tipper det er mange som ønsker å skrive av tapet på skatten.
Redigert i dag kl 09:31
Du må logge inn for å svare