IDEX...er det en god investering sett fra Q2 & Q3

Rettelse
IDEX 29.11.2018 kl 08:02 45464

Takk for kontinuerlig god oppdatering av IDEX, gjennom trådene som er skrevet...

https://www.idexbiometrics.com/investors/webcasts/

Selskapet er jo i leveringsfasen ..
Ledelsen virker "confident" og med den etterspørselen som nå er vist, hittil, så er IDEX verd og ha i porteføljen ..

Aksjen er så billig nå, at noen "lodd" skal handles. Har lest at IDEX omtales som "børsrakett", og det er muligens det den blir, når nyåret plinges inn...
Her er det virkelig et stort potensiale som ikke er tatt ut i det hele tatt..så det er vel bare og vente litt til markedet tar IDEX inn i "varmen"..
lykke til..
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.12.2018 kl 20:21 3572

Du kan jo bare lese gjennom dine egne kommentarer. Det er jo det samme negative papegøyegnålet fra deg og visse andre uansett hvilke positive signaler selskapet kommer med. Du konkluderer og gjentar deg selv til det kjedsommelige.Man behøver ikke å lese innleggene fra dere for konklusjonene er like .
Ta deg en tur innom Q3-presentasjonen til Idext, og fortell ut fra den hva som er galt. Menigheten er sikkert interessert i å høre noe annet fra ypperstepresten enn papegøyekommentarer,.

.
Podium
04.12.2018 kl 20:30 3559

Forstår ikke hvorfor folk bruger tid på de fjolser. Hvis der ikke findes en administrator som kan blokere dem fra dette forum, så skab eventuelt en god debat på tekinvestor.se
Møyfrid
04.12.2018 kl 21:55 3511

Er du seriøs, Podium?

Mener du at medlemmer som er negative til diverse marked og selskaper skal blokkeres fra et diskusjonsforum fordi de ikke har det samme synet som deg?

Hvorfor er du her? Hvorfor ikke bare snakke med deg selv, så får du de svarene du vil ha?

Papegøyene har sett en 50%`er siden begynnelsen av oktober. Det takker vi verdenslederen for!
Slettet bruker
04.12.2018 kl 22:04 3502

Jeg er faktisk enig. Er man negativ til aksjen burde man vært utestengt fra drøftelse.
Man er her for å dele informasjon, ikke for å snakke med folk som ikke har tro på aksjen.
Det burde vært krav om at man har aksjer i selskapet for å kunne delta i drøftelsen.
Med andre ord, ha et motivet som ønsker det beste.
Da har man det grunnleggende til felles og så går samtalen utifra det standpunktet.
Redigert 04.12.2018 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
04.12.2018 kl 22:04 3504

Forøvrig syns jeg dagen melding er fantastisk.

Batteriløs med display? Skrev dem det?

Ja, siden de har såpass kontroll på strømforbruken i de kontaktløse er det vel like greit å få på et display.

Dette vil nok ikke koste stort i R&D kostnader, men for et kjempeprodukt det vil bli når de lykkes. Ser vi det før påske 2019?

Det hadde vært gøy.



Møyfrid
04.12.2018 kl 22:23 3476

Da er det jo enkelt å opprette en tråd på facebook, slik som "menigheten" til FPC har? Der skal du ikke banne mye i kirken før du blir kicket.

Men dette forumet har nok flere funksjoner.

Den ene er at folk som ikke har andre kanaler kommer hit for å finne råd og tips. Er de de rådene og tipsene dere ga når kursen sto over 7 de burde hørt på? 30 kr før jul og 300 kr ila 2019?
Den andre er at det faktisk er lov å shorte aksjer. Da må man også kunne baisse så lenge man forholder seg til virkeligheten. Så langt har det vært det beste valget i forhold til å investere hos verdenslederen.

Men jeg skjønner egentlig ikke hva folk klager på, dere har jo "spam-fri" tråd dere kan kjøre disse tunge diskusjonene i?
Redigert 04.12.2018 kl 22:24 Du må logge inn for å svare
Sente
05.12.2018 kl 06:21 3342

Velkommen til menigheten TheViking.
Du har ikke sagt mye, og lite av det har vært hausing, men det er tydeligvis nok til at du er del av gruppen som ropte på 30 kr innen året og 300 neste år.
For dette forumet har bare to grupper, de som vet kursen skal til 300 og de som vet selskapet er konkurs.

Jeg skjønner godt at folk ikke ønsker å lese innlegg som stempler personer slikt hele tiden.
Møyfrid
05.12.2018 kl 08:28 3272

La oss holde oss til sak og drøfting av selskap/marked, Sente, så vil nok TheViking bidra med kjøtt til beinet.

Først skal vi se om et Nasdaq i fullt fyr påvirker verdenslederen.
Havutsikt
05.12.2018 kl 09:57 3182

Du burde heller ha beklaget og kommet med en aldri så liten erkjennelse overfor alle dem du har vært med på å føre bak lyset.

Jeg utelukker ikke at vi kan komme til å se 2-tallet før nyttår.

Det eneste som derimot er sikkert, er at verdenslederen vil komme med nye tullemeldinger i et forsøk på å unngå kursmassakre og aksjonærflukt.

Lykke til!
Sente
05.12.2018 kl 10:00 3170

Beklage for at jeg har flere ganger nevnt det er risiko i aksjen? Jeg har aldri gitt en kjøpsanbefaling. Det fins flere her inne som er "verre" enn meg.
Hvis vi ikke kan snakke om positive ting om selskapet kan vi bare legge ned forumet.
Møyfrid
05.12.2018 kl 10:36 3121

Jeg tror faktisk at 2 tallet er innenfor før nyttår.

Bortsett fra hva vi må anta er et mikro-salg til "Fransabank" har det vært helt stille i løpet av høsten, sett bort fra utgiftsdrivende nyheter.
I motsetning til dette har konkurrentene vist muskler og nærmest parkert verdenslederen i positive nyheter.

Nyheter som i sin tid satte fyr på kursen til verdenslederen blir nå disset av de som følger med:

https://findbiometrics.com/feitian-fingerprint-cards-biometric-sensor-tech-512033/

Mastercard, Feitian, Midt-Østen og Europa er midlertidig og kanskje helt oppbrukt. Det er heller ikke særlig bevegelse i markedet.

Det som gjenstår nå er vel emisjonen, men i mangel på håndfaste salg kan den bli lei å sette. Skal vi tippe den under 2,5 kr?
Cat349e
05.12.2018 kl 10:54 3088

Det som blir problemet me disse som du kaller tullemeldinger, melding om sammarbeid å greier, økte kostnader er jo dette, meldingen som kom i går, ja uten salg så hvor kommer pengene fra? Disse såkalte tullemeldinger hadde vært gull verdt å frest sykt fart i kursen dersom idex faktiskt tjente penger enn å dra minus
Slettet bruker
05.12.2018 kl 10:57 2930

Er det noen andre banker enn Fransabank som har satt løsningen i produksjon?
Det er en haug med piloter i gang, bla.a i den italienske banken. Ikke dermed sagt at de ikke velger Idex sin løsning hvis den produksjonssettes.
Cat349e
05.12.2018 kl 11:11 2904

Ja, hadde de alt hatt stor suksess me et produkt å jobbet videre på noe annet så hadde vi hatt troa på selskapet, men for øyeblikket er ting stikk motsatt, just nå hiver de penger på mere enn bare en kant, å me penger de så godt som de så si er tom for! Jeg har troa på 2 tallet men da tar jeg en stor post?
Slettet bruker
05.12.2018 kl 11:35 2875

Det finnes ikke et bedre produkt enn det som Idex har.Og ettersom du skaltaenstor post på 2-tallet så taler,en ikke nå? vel innlegget ditt for seg! Du har trua på produktet på 2-tallet men ikke nå.he, he,
Redigert 05.12.2018 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
05.12.2018 kl 12:27 2805

"Det finnes ikke et bedre produkt enn det som Idex har"

Hva får deg til å konkludere med det? Kan du dokumentere det? på hvilken måte er produktet bedre? Pris? Integrasjon? Sikkerhet? Strømforbruk? Leveringstid?Utseende?

Til hvilket bruk? Kort? Telefon? Dørlåser? Kofferter? Øresmykker?

Eneste jeg finner er "madrid-rapporten" til NEXT hvor de påstår det er vitenskapelig bevist at verdenslederen ikke er best.

Ps! Jeg er ikke positiv på noen tall, før jeg ser markedet åpner seg og reelle ordre kommer inn. Jeg tipper emisjonskurs. Ved å sette 2,5 er vel strengt tatt optimistisk.
Cat349e
05.12.2018 kl 12:48 2770

Har troa på idex ut i 2019. Til da om d ikke kommer noen form for stort salg jau, så vil kursen bare dale, du må være blind om du ikke ser d selv... detter den til 2 tallet så ser jeg den som en nydelig inngang. Men pr nå så tror jeg den vil fortsette å dale
Havutsikt
05.12.2018 kl 12:52 2765

Jeg tror faktisk verdenslederen skal få slite med å hente inn nødvendig kapital i en emisjon. Om de mot formodning skulle klare det, kommer vi til å få et kursmessig svalestup i etterkant av emisjonen.
Cat349e
05.12.2018 kl 12:57 2757

Har du prøvd produktet eller flere for å være sikker på at de har d beste eller har du kanskje hørt d fra selgerne i idex? Å vi vet jo alle at selgerne sier d du vil høre?
Gamblinho
05.12.2018 kl 13:01 3956

Som i konk? Snart frykter jeg.
Cat349e
05.12.2018 kl 13:05 3951

Nej, som i at de må hente penger
Sente
05.12.2018 kl 13:22 3924

Rart om de skulle slå seg konkurs nå ja, etter nesten 20 år uten overskudd hadde det vært rart å gjøre det nå.
Hvis det kommer en emisjon vil de nok komme med noen gode meldinger først som faktisk påvirker kursen positivt. Aka bestillinger.
Møyfrid
05.12.2018 kl 13:35 3900

Konkurs har jeg liten tro på i det korte bildet.

Jeg tror at verdenslederen vil feile i kortmarkedet, på lik linje som i mobilmarkedet.

Da blir det ny banebrytende vertikal de skal være verdensledere i, feks pass.

Da skal det igjen tegnes biler og hyles om børsverdier på ti-talls milliarder, akkurat som det ble hylet i de to foregående vertikalene.
John8
05.12.2018 kl 14:10 3856

Til spm stillingen i trådstart kan nevnes at Norskbulls ga SHORT signal 03 12 2018 (kommer ca kl.19.00 hver dag).

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=IDEX.OL

Poenget mitt er ikke å innby til generell diskusjon om TA.
Bare påpeke at det faktisk er mange som følger TA, og dette er ofte nok til at TA kan bli selvoppfyllende.

Signalet om å gå short kom altså kvelden 03 12.
Tidlig morgen 04 12 kom siste pilotmelding - som dro kursen noe opp.
Deretter var kursen vikende utover dagen 04 12, for idag å dypdykke helt i tråd med short signalet.
Redigert 05.12.2018 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
rieg
05.12.2018 kl 14:26 3842

Hva får voksene mennesker til å bruke sitt liv på å prate dritt om et selskap de hater så inderlig ? Som de har så lite tro på ? dag etter dag etter dag ? Kom dere ut i solen..bruk litt av tiden deres til å fokusere på det DERE tror på i livet...bruk det til noe som gleder dere. Som gir energi og som gir glede til andre mennesker

Idex har et produkt som er like bra eller bedre en konkurentene...Så får vi håpe de får solgt sine produkter..og at aksjonærene får igjen for sine investeringer.
Ps..jeg er ikke idex aksjonær. Bare så lei av destruktive negative mennesker som elsker å se andre lide..
Redigert 05.12.2018 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
Sente
05.12.2018 kl 14:29 3834

"madrid-rapporten" til NEXT

Har du en link til denne rapporten? Kunne godt tenkt meg å se på den.
Møyfrid
05.12.2018 kl 14:58 3754

Kan det være fordi man tjener penger på at enkelte selskaper er overpriset, og med det prøver å realitetsorientere aksjonærer og potensielle aksjonærer?

Bare en wild guess..:-)
Havutsikt
05.12.2018 kl 15:13 3675

Om et lite halvår, men emisjonen må settes lenge før det.
Havutsikt
05.12.2018 kl 15:24 3664

Du har misforstått fullstendig. Her har vi reddet utrolig mange fra å gå i fellen til verdenslederen og haussekoret, og det er alt du har fått med deg? Jeg tror du lider av mangel på D-vitaminer. Takknemlig burde du og flere med deg være. Vi gjør så godt vi kan for at ingen skal lide. Hvordan kan du da påstå at vi elsker å se andre lide? Snakk om tullebukk og tullsnakk.
Cat349e
05.12.2018 kl 15:27 3651

Da bli d spennende å se hva de sier når årsrapporten skal ut å lenge til da....
Sente
05.12.2018 kl 15:30 3639

Takker.
Kanskje greit å få med seg at de testet en Eagle sensor, fra en USB leser som de demonterte. Ikke akkurat sammenlignbart med dagens sensorer for kort. Men testen omhandler USB sensorer, så jeg skjønner at Idex ble dratt inn i den, selv med gammel teknologi.
Møyfrid
05.12.2018 kl 15:42 3617

Testen er patetisk, men så ser man også tydelig hvordan kursen til verdensleder II har gått.

Slettet bruker
05.12.2018 kl 16:46 3540

Genial svindel med fingeravtrykksensor på iPhone/smarttelefon
https://www.dn.no/teknologi/mobil/sikkerhet/svindel/iphone-brukere-svindles-gjennom-fingerskanneren/2-1-492962

Smartkort med sensor hausserne hevder at smartkort med sensor vil bli en suksess fordi det gjør betaling enda enklere. Det de bevisst lukker øynene for, er at jo enklere noe er, jo enklere blir det også å svindle med dette.

NFC feltet i vanlige betalingsteminaler for kontaktløs betaling har en rekkevidde på ca maks 10 centimeter. Men for teknisk kyndige, er det null problem å lage en betalingsterminal (som ser ut som en stor smarttelefon) med et mye sterkere NFC felt og rekkevidde på minst 1 meter.

Der står du i kassen og skal betale 247,59 - legger fingeren på sensoren på smartkortet - og swiper over terminalen som ikke ser/godkjenner noen betaling, så du må gjøre det en gang til. Sidemannen i kassakøen, som ser ut til å snakke i "telefonen" - som i virkeligheten er en legal betalingsterminal - har rappet godkjenningen din av 247,59 - og i virkeligheten har du godkjent en betaling på noen tusen til kriminelle  :)

NFC er notorisk usikkert. Noe kortselskapene vet godt om, men aldri snakker høyt om. Med maksbeløp på 200 ved NFC betaling uten sensor, er svindel lite interessant, men med sensor og «UNLIMITED» maksbeløp ser det annerledes ut.
Snekkern
05.12.2018 kl 17:56 3433

Det har vell bestandig vært svindel på diverse plan.

Det har vell vært noen utfordringer for kredittkortet også...