Ender det med oppkjøp av STB ?
Ender det med oppkjøp av STB ? Ryktene og spekulasjonene har pågått en stund nå. La de bare holde på. Så lenge kursen tikker og går og STB leverer varene er vi aksjonærer fornøyd. Fredag tok vi en ny toppnotering, men her er mye å gå på. En premie på STB må bli høy. Svært høy. Selv regner jeg med at STB vil stå i 150 om ca 2 år.
-
«
- 1
- 2 »
mofs
13.11.2024 kl 10:00
6519
Noen som vet Astrup's (DNB) price target? Etter min mening har han gode analyser.
spider
13.11.2024 kl 10:48
6480
Det vi ser på kursen de siste dagene, er det bare gevinstsikring i forhold til hvor mye aksjen har gått så langt i år?
Skulle ikke være noe i forhold til veksten, de positive resultater og driften for øvrig.
Noen som har noen tanker omkring dette?
Skulle ikke være noe i forhold til veksten, de positive resultater og driften for øvrig.
Noen som har noen tanker omkring dette?
spider
15.11.2024 kl 16:19
6218
Hvordan kan en begynnende konsolidering forklare et kursfall på mer enn 5 % på noen få dager?
mofs
15.11.2024 kl 21:22
6131
STB var overkjøpt etter Q3-rapporten. RSI har riktignok allerede begynt å stabilisere seg der STBs kurs har truffet stadig høyere bunner det siste året. Korreksjoner på 5% er ingenting. Sunne kursbevegelser oppover innebærer perioder med konsolideringer. STBs langsiktige trend er intakt. NOVO, og mange andre farmasiaksjer, falt mer enn 5% i dag, og det var angivelig på grunn av en ny Amerikansk helseminister. Ting kan skje fort i markedet.
Kaaresve
08.01.2025 kl 08:43
5547
Oslo (Infront TDN Direkt): Carnegie oppgraderer sin anbefaling på Storebrand til kjøp fra hold og oppjusterer kursmålet på aksjen til 133 kroner fra 120 kroner.
Det fremgår av en analyse onsdag.
Carnegie har oppjustert sine estimater i lys av en sterk operasjonell trend, samtidig som meglerhuset tror at markedet undervurderer utbyttepotensialet i selskapet.
Det fremgår av en analyse onsdag.
Carnegie har oppjustert sine estimater i lys av en sterk operasjonell trend, samtidig som meglerhuset tror at markedet undervurderer utbyttepotensialet i selskapet.
Kaaresve
10.01.2025 kl 11:37
5330
Analytiker roper «kjøp» – Storebrand-aksjen klatrer
Carnegies finansanalytiker Johan Ström endrer onsdag morgen anbefalingen på Storebrand-aksjen og sier nå at aksjen bør kjøpes. Gjennom store deler av fjoråret hadde han en nøytral anbefaling.
Samtidig løftes kursmålet fra 120 til 133 kroner – noe over tirsdagens sluttkurs på 120,5 kroner. Onsdag klartrer aksjen to–tre prosent på Oslo Børs.
Årsaken til det nye, positive synet er økte inntjeningsestimater, der Ström går høyt over snittet blant analytikerne, og følgelig klekkelig betaling til aksjonærene. Ström mener Storebrand har muligheter for både nye tilbakekjøp av aksjer på 1,5 milliarder kroner og sågar ekstraordinære utbytter på fire kroner per aksje.
Selv om avkastningen på Storebrands porteføljer skulle svikte i fjerde kvartal, mener han sterk drift kan underbygge en forventning om et overskudd etter skatt på to kroner per aksje i kvartalet.
Totalt mener Ström at Storebrand bør kunne betale ut 11,8 kroner per aksje for 2024 til aksjonærene, hvilket innebærer en direkte avkastning på nesten ti prosent for de neste månedene. I tillegg tror han utbyttene blir på minst 30 kroner fra 2024 til 2026 – tilsvarende hele 25 prosent av Storebrands børsverdi.
Carnegies finansanalytiker Johan Ström endrer onsdag morgen anbefalingen på Storebrand-aksjen og sier nå at aksjen bør kjøpes. Gjennom store deler av fjoråret hadde han en nøytral anbefaling.
Samtidig løftes kursmålet fra 120 til 133 kroner – noe over tirsdagens sluttkurs på 120,5 kroner. Onsdag klartrer aksjen to–tre prosent på Oslo Børs.
Årsaken til det nye, positive synet er økte inntjeningsestimater, der Ström går høyt over snittet blant analytikerne, og følgelig klekkelig betaling til aksjonærene. Ström mener Storebrand har muligheter for både nye tilbakekjøp av aksjer på 1,5 milliarder kroner og sågar ekstraordinære utbytter på fire kroner per aksje.
Selv om avkastningen på Storebrands porteføljer skulle svikte i fjerde kvartal, mener han sterk drift kan underbygge en forventning om et overskudd etter skatt på to kroner per aksje i kvartalet.
Totalt mener Ström at Storebrand bør kunne betale ut 11,8 kroner per aksje for 2024 til aksjonærene, hvilket innebærer en direkte avkastning på nesten ti prosent for de neste månedene. I tillegg tror han utbyttene blir på minst 30 kroner fra 2024 til 2026 – tilsvarende hele 25 prosent av Storebrands børsverdi.
mofs
10.01.2025 kl 23:12
5233
Jeg er ikke enig i denne analysen. Hvis noe, tror jeg, STB vil aksellerere sitt tilbakekjopsprogram, la oss si til 2MRD p.a. Når det gjelder utbyttet, tror jeg på en vekst på ca. 10%, til ca. 4,5 - 4,6. Ellers synes jeg det er pussig at han ikke har høyere target, når han er så bullish. Gitt Carnegies antakelser, burde ikke target være et sted mellom 135 - 140?
inference
12.01.2025 kl 21:16
5010
Ikke store forskjellen på 133 og 135 😁
Det som er sikkert er at det blir penger i kassa fremover. Min største post dette, men klør i fingra etter å ta ned eksponeringen med ca 50%. Dog redd jeg er bitt av grådigheten og jakter de siste kronene i fortjeneste som kan bli dyrkjøpt lærdom.
Det som er sikkert er at det blir penger i kassa fremover. Min største post dette, men klør i fingra etter å ta ned eksponeringen med ca 50%. Dog redd jeg er bitt av grådigheten og jakter de siste kronene i fortjeneste som kan bli dyrkjøpt lærdom.
Kaaresve
16.01.2025 kl 13:53
4778
STB faller litt i dag på det som burde være positive kursdrivende nyheter. Ingen tvil om at det er lønnsomt for STB, på mange måter, å samle fondsvirksomheten i Sverige. (les overskuddene i STB vil øke).I tillegg gjør man det også mer attraktivt og kjøpe i STB fondene da det gir skattemessige fordeler.
- Og ikke minst brura pyntes for et event oppkjøp
- Og ikke minst brura pyntes for et event oppkjøp
mofs
17.01.2025 kl 14:19
4653
Skjønner ikke hvorfor så mange venter på oppkjøp når STB humper veldig fint avgårde på egne ben. Vær konkret: Hvem skal kjøpe STB?
paskar68
19.01.2025 kl 13:29
4477
Potensiell kjøper : Allianz !
De har kanskje prøvd seg før, Storebrand ligner veldig på en norsk utgave av Allianz.
Allianz har også tidligere hatt store aksjeposter i Storebrand, men har solgt seg ned eller helt ut
De har kanskje prøvd seg før, Storebrand ligner veldig på en norsk utgave av Allianz.
Allianz har også tidligere hatt store aksjeposter i Storebrand, men har solgt seg ned eller helt ut
inference
22.01.2025 kl 18:35
4204
Gjensidige har også tidligere hatt aksjeposter og vært en het kandidat. Var litt storebror og lillebror i gamle dager. Uten at jeg har stålkontroll så er vel nå m.capen på de to selskapene relativt lik etter positiv utvikling for stb lately.
mofs
23.01.2025 kl 10:09
4059
Ergo: ingen aktuelle kjøpere på gang. ABG var ute med analyse i dag.. Den kaller jeg bullish - target 150,-.
Kaaresve
23.01.2025 kl 10:24
4041
Ja, mofs den er tullete fordi STB skal høyerev enn det. STB er det beste bettet innen finans nå med SVG på en god annenplass
Kaaresve
24.01.2025 kl 14:51
3871
Se GJf resultatene i dag ! - Gled eder , for snart kommer tallene fra STB !
Mr Å
26.01.2025 kl 09:14
3694
Det er virkelig hyggelig og være Aksjonær i STB om dagen.
Nå er vel de fleste kurs mål innfridd fra fleste megler hus.
Så nå kommer snart nye analyser og kurs mål, de kan se tilnærmet slik ut.
Vi oppgraderer kurs mål og har sett på caset på nytt.
Effektivisering og digitaliseringen av lovpålagt OTP vil få full effekt for 2025, dette vil nå materialisere seg med mindre kostnader og sikrer at all pensjon folk har krav på kommer inn, mer penger til forvaltning hver måned.
Lønnsøkning vil bli god i 2025 og sikrer enda mer penger til forvalting, samt at det går opp for folk og kreve mer fra arbeidsgiver enn lovpålagt 2 prosent opp til eks 4.
Dette kan fort løse seg selv enten fra myndigher som krever det, eller at arbeidsgiver øker det selv som et konkurranse fortrinn for og beholde arbeidskraft eller for og sikre seg ny.
Folk vil generelt spare mer.
STB blir vil kapitalisere på og tiltrekke seg nye kunder ved og flytte fond administrasjon ut av landet.
Vokser 10 prosent i alle bein som JPS repeterer ukentlig og selvfølgelig tilbake kjøp på toppen.
Regner vi oss fremover setter vi nytt kurs mål på 155.-
Satser på at vi ser den om en et par måneder da kursen har gått litt til 💰
Nå er vel de fleste kurs mål innfridd fra fleste megler hus.
Så nå kommer snart nye analyser og kurs mål, de kan se tilnærmet slik ut.
Vi oppgraderer kurs mål og har sett på caset på nytt.
Effektivisering og digitaliseringen av lovpålagt OTP vil få full effekt for 2025, dette vil nå materialisere seg med mindre kostnader og sikrer at all pensjon folk har krav på kommer inn, mer penger til forvaltning hver måned.
Lønnsøkning vil bli god i 2025 og sikrer enda mer penger til forvalting, samt at det går opp for folk og kreve mer fra arbeidsgiver enn lovpålagt 2 prosent opp til eks 4.
Dette kan fort løse seg selv enten fra myndigher som krever det, eller at arbeidsgiver øker det selv som et konkurranse fortrinn for og beholde arbeidskraft eller for og sikre seg ny.
Folk vil generelt spare mer.
STB blir vil kapitalisere på og tiltrekke seg nye kunder ved og flytte fond administrasjon ut av landet.
Vokser 10 prosent i alle bein som JPS repeterer ukentlig og selvfølgelig tilbake kjøp på toppen.
Regner vi oss fremover setter vi nytt kurs mål på 155.-
Satser på at vi ser den om en et par måneder da kursen har gått litt til 💰
Mr Å
26.01.2025 kl 09:38
3671
Etter bare 30 minutter har jeg revurdert spådom om megler analyse, grunnet god kapitalisering ved høyere rente prognose lengre enn antatt, så vil dette være svært positivt for de av gamle pensjons avtalene som i tillegg fases ut etter hvert.
ABG har også satt kurs mål på 150.- så da satser vi på at de andre megler husene ikke er dårligere og drar på med kurs mål helt opp mot 175.- 💰😁🇳🇴
ABG har også satt kurs mål på 150.- så da satser vi på at de andre megler husene ikke er dårligere og drar på med kurs mål helt opp mot 175.- 💰😁🇳🇴
spider
29.01.2025 kl 11:50
3332
Er det ikke litt rart at «markedet» har hengt såpass etter men se ut til å ha våknet nå.
Det har jo vært åpenbart de siste kvartaler hvilken vei vekst, AUM og inntjeningen til STB går.
Det har jo vært åpenbart de siste kvartaler hvilken vei vekst, AUM og inntjeningen til STB går.
mofs
29.01.2025 kl 18:51
3209
STB kan sammenlignes litt med Apple. Den ivrigste kjøperen av aksjer i selskapet, er selskapet selv.
spider
29.01.2025 kl 22:57
3105
Så lenge de kjøper tilbake aksjer som også er fornuftig og som øker verdien, må de bare det til det kun er mine aksjer igjen. Skulle sitte med bra verdier da.
Når det er sagt så har også aksjen steget ca 10% siden siste tilbakekjøp av aksjer i midten av november.
Det blir uansett spennende med q4 den 12/2. utbyttet bør vel øke med minst 10% i forhold til i fjor.
AUM vil fortsette å ha en kraftig vekst, spesielt om lønninger øker så vil også pensjonsinnskudd gjøre det.
Når det er sagt så har også aksjen steget ca 10% siden siste tilbakekjøp av aksjer i midten av november.
Det blir uansett spennende med q4 den 12/2. utbyttet bør vel øke med minst 10% i forhold til i fjor.
AUM vil fortsette å ha en kraftig vekst, spesielt om lønninger øker så vil også pensjonsinnskudd gjøre det.
Mr Å
30.01.2025 kl 07:21
3006
Nei det er ikke så rart, de fleste av oss elsker og kjøpe aksjer ofte med overskrifter, penger på gaten, 10 bagger, tikker av alle boksene osv
STB har vokst sakte men sikkert fra jeg startet og kjøpe på 40 tallet. Storebrand har snart godt 2,5/3 gangeren på 5 år
De fleste vil doble pengene på et år, noe som garanter vil gå galt, og alvorlig galt på et eller annet tidspunkt dessverre.
Nå er STB et verdi og kvalitets selskap med bra styre og ansatte og vil fortsette å tikke og gå, støtet av tilbake kjøp de neste 10 årene.
Noen humper i vegen blir det kanskje, da for vi håpe de setter gassen i bånd på tilbake kjøp hvis det skjer.
Storebrand tror jeg fortsatt er et av de tryggeste kjøpene på ose.
Trygt, godt kanskje litt kjedelig men du taper ikke pengene dine, og du er garanter utbytte hvert år, det er deilig 💰
STB har vokst sakte men sikkert fra jeg startet og kjøpe på 40 tallet. Storebrand har snart godt 2,5/3 gangeren på 5 år
De fleste vil doble pengene på et år, noe som garanter vil gå galt, og alvorlig galt på et eller annet tidspunkt dessverre.
Nå er STB et verdi og kvalitets selskap med bra styre og ansatte og vil fortsette å tikke og gå, støtet av tilbake kjøp de neste 10 årene.
Noen humper i vegen blir det kanskje, da for vi håpe de setter gassen i bånd på tilbake kjøp hvis det skjer.
Storebrand tror jeg fortsatt er et av de tryggeste kjøpene på ose.
Trygt, godt kanskje litt kjedelig men du taper ikke pengene dine, og du er garanter utbytte hvert år, det er deilig 💰
pedro1
10.02.2025 kl 21:11
2349
Solgte idag, steget mye på kort tid. Er fornøyd, så får vi se om det er lurt i forhold til resultatframleggelsen senere i uken
Kaaresve
10.02.2025 kl 22:01
2309
Man selger ikke før frukten er moden - her er vesentlig mer å hente
inference
10.02.2025 kl 22:20
2287
Den har gått mye nå på q-4 forventninger, forsikring i vinden med mer. Blitt grådig og sitter men angrer sikkert 🤦😂
Kaaresve
10.02.2025 kl 22:38
2262
Bare vent - nytt tilbakekjøpprogram - godt utbytte og vekst i alle segmenter. Godsakene står i kø
Kaaresve
10.02.2025 kl 22:43
2253
Ps. Ta også en titt på dagens volum. 846 k mot snittvolum 576 k. Vi vet alle hva sterk stigning på rekordsterkt volum betyr. - Her er mange store som vil inn nå fordi de vet kursen har mye å gå på.
Mr Å
10.02.2025 kl 23:33
2207
Ordtaket man blir aldri fattig av og ta gevinst står seg som regel godt.
Men med tanke på 12 Mrd i tilbake kjøp de neste 5 år, har jeg andre selskaper jeg kan selge enn Storebrand.
Hvis det kommer et krakk er det bare en fordel.
STB for da kjøpet flere aksjer tilbake, jeg tror markede kommer til og stå seg godt.
STB 200.-
Det er analyse på 30.- i utbytte de neste 3 år.
Storebrand skal videre opp mot 200.-
Men med tanke på 12 Mrd i tilbake kjøp de neste 5 år, har jeg andre selskaper jeg kan selge enn Storebrand.
Hvis det kommer et krakk er det bare en fordel.
STB for da kjøpet flere aksjer tilbake, jeg tror markede kommer til og stå seg godt.
STB 200.-
Det er analyse på 30.- i utbytte de neste 3 år.
Storebrand skal videre opp mot 200.-
Mr Å
12.02.2025 kl 07:54
1852
Resultat før skatt på 1.854 millioner kroner i fjerde kvartal.
Driftsresultatet på 1.412 millioner kroner, mot ventet 830 millioner.
4,70 kroner pr. aksje for 2024
Da blir det spent om markedet har tatt høyde for dette eller om vi bryter 140,- i dag
Sterkt uansett, kunne vært litt mer i utbytte ;)
Driftsresultatet på 1.412 millioner kroner, mot ventet 830 millioner.
4,70 kroner pr. aksje for 2024
Da blir det spent om markedet har tatt høyde for dette eller om vi bryter 140,- i dag
Sterkt uansett, kunne vært litt mer i utbytte ;)
Redigert 12.02.2025 kl 07:56
Du må logge inn for å svare
Mr Å
12.02.2025 kl 09:10
1707
Ja slik kan det vist gå, Gud hjelpe meg.
Da for man trøste seg med at det blir flere aksjer til tilbake bake kjøp.
Hva hadde egentlig markedet forventet da aksjen nå er ned 8 til 9 prosent ?
Da for man trøste seg med at det blir flere aksjer til tilbake bake kjøp.
Hva hadde egentlig markedet forventet da aksjen nå er ned 8 til 9 prosent ?
Kaaresve
12.02.2025 kl 09:18
1662
Komplett galskap på børsen passer meg egentlig ok - derfor lastet jeg raskt opp noen tusen nye i dag. Takker.
mofs
12.02.2025 kl 09:58
1492
Bra rapport dette, jeg ser mest på assets under management (AUM) og ikke-garantert pensjon, og disse to postene stiger jo formidabelt. Ser at det er litt småplukk andre steder i businessen, skadeforsikring har blant annet dårlig lønnsomhet, men som sagt dette er bare småtteri.
Den sterke kapitalsituasjonen kan bidra til at investorene får et ekstra utbytte til høsten, siden management ikke utnyttet denne situasjonen til å øke buyback programmet opp fra det stipulerte (1,5mrd).
Vel, vel, vi får se hva som skjer.
Den sterke kapitalsituasjonen kan bidra til at investorene får et ekstra utbytte til høsten, siden management ikke utnyttet denne situasjonen til å øke buyback programmet opp fra det stipulerte (1,5mrd).
Vel, vel, vi får se hva som skjer.
Kaaresve
12.02.2025 kl 22:04
934
DNB markets la ut denne om STB rett før resultatfremleggelsen; I forbindelse med dagens Q4-rapport har vi estimert at Storebrand for kvartalet vil legge fram et resultat før skatt og før nedskrivninger på NOK 1 mrd. Det vil i tilfelle innebære en vekst på 7.2 % år/år. Etter at forsikringsvirksomheten leverte negativt i Q4 2023 venter vi at et resultat herfra på NOK 118 mill. vil bidra til denne veksten. En usikkerhetsfaktor før tallene er også hvilket utslag oppkjøpet av AIP vil få. Storebrand overtok 60 % av den danske virksomheten i oktober i fjor, og vi venter i utgangspunktet nøytral effekt for Q4. Reaksjonen i dag vil i tillegg kunne avhenge av hva ledelsen sier om videre planer for utbytte og tilbakekjøp. For 2024 har vi i første omgang lagt til grunn et utbytte på NOK 4.40 pr. aksje, men vi venter samtidig også en fortsatt opptrapping av tilbakekjøpene fremover. Før eventuelle endringer på grunnlag av dagens rapport har vi en kjøpsanbefaling på Storebrand. Verdsettelsen har steget med rundt 13 % så langt i år og kursen stengte i går på NOK 137.10 pr. aksje.
Før dagens kvartalsrapport har dermed kursen kommet opp mot vårt kursmål på NOK 140 pr. aksje. Kjøp aksjen
-------------
Som man ser slo STB alle DNB sine forventninger. DNB hadde kursmål 140 på sine forvenninger og om de er konsekvente må de nå heve sitt kursmål vesentlig..
Før dagens kvartalsrapport har dermed kursen kommet opp mot vårt kursmål på NOK 140 pr. aksje. Kjøp aksjen
-------------
Som man ser slo STB alle DNB sine forventninger. DNB hadde kursmål 140 på sine forvenninger og om de er konsekvente må de nå heve sitt kursmål vesentlig..
Kaaresve
12.02.2025 kl 22:08
927
obs. Kilde/linken til DNB https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/bors-og-marked/dnb-markets-anbefaling-pa-storebrand-og-sats
Kaaresve
13.02.2025 kl 12:28
610
Samtlige meglerhus er nå ute med nye KJØPSANBEFALINGER på Storebrand etter gårsdagens kraftige fall som kom på tross av meget gode resultater. Det ble en kraftig overreaksjon som egentlig passet oss som ville ha mer svært bra. Styremedlem i STB benyttet også anledningen til å laste opp.
Kaaresve
13.02.2025 kl 12:42
591
DNB intervjuet på HO - Mener vi nå se ser en kjøpsmulighet på STB . - Se på HO
mofs
13.02.2025 kl 18:25
434
Momentum er dødt i aksjen. STB vil fungere igjen, men vi må vente 3 - 6 mnd. Kos dere med dividenden i mellomtiden.
-
«
- 1
- 2 »