ULTI: TEKNISK kursmål/kurs sett opp mot FUNDAMENTALT kursmål/kur

Hugoil
ULTIMO 24.03.2024 kl 13:55 51890

I tiden forut krakket ble det diskutert litt hva kursen ville gå til om det ble PE not met.
Det høyeste anslaget var 50-70.
Det laveste anslaget var 20-30.

Shorterene kan ha både ha vært veldig heldige og overrasket over hvor god inndekning de fikk i området 8-12 kanskje opptil 13 kroner.
At de var heldige kan skyldes 2 ting:
1: Store investorer kan ha vært "bold" og også forberedt seg på en PE not met med rundgang med seg selv og sine aksjemeglere/DNB som kan ha ymtet om det Holum skrev i analyseoppdateringen kunne være Janus sitt short-rasjonale.
2. Om mulig, så må man anta at Janus manipulerte åpningsauskjonen til å åpne lavest mulig. Det ville da være lett med "bolde" store investorer. Men er det mulig? Janus kunne få til det med å legge sine gjenstående innlånte aksjer for salg i åpningsauksjonen samtidig som de la inn kjøp av det samme volumet på samme kurs.

UKECHART:
https://www.tradingview.com/x/BAgmV8Nt/
- Vi ser at 20-30 har de de laveste og eldste referanser i kurshistorikken, så anslaget har noe for seg - særlig om det er noe av verdi og penger igjen etter INITs PE not met.
- Har formert BULL PIERCING LINE


INIT utgjorde ca 1/4 av de 5 studienes markedspotensiale. Om INIT anses som avskrevet til 0, NIPU til 0,75 og de gjenstående tre andre studiene som 50/50 sjangser, mao. 3*0,5; så er det 2,25 igjen av ULTI-flaska som før var full med 5 enheter.

Nå er det INIT og NIPU som har de største markedene, og disse to er omtrent jevnstore. Så verdimessig så skal disse studiene trekke mest ned på kursen. I tillegg har de også hatt eventen AVLEST og det kicker derfor inn ytterligere trekk i DNBs kursmål 200. Men 196 kroner borte er overreaksjon fra meglerhuset, som staten eier 42% av. Så dette kan være planøkonomi.

Markedsstr. for INIT+NIPU er litt mer? enn halvparten av den samlede markedsstørrelsen for hele ULTI-flaska . Da skulle vi kanskje nå ha et kursmål på 100 (husk NIPU lever med 0,75). Edison lander på 80. Men dette er kursmål og ikke kursen. Vi kan derfor ihvf. fuzzy logisk halvere og får 50 og 40. Og inkluderer vi de avleste resultatenes negative overføringsverdi på de 3 gjenstående studiene - som kan antas noe begrenset idet kontrollarmenes medisin for disse 3 er ulik den som ble gitt og var lik i både INIT og NIPA studiene (noe som øker sjangsen for at local review kan bli ulik central reviews PE not met også for INIT); så får vi 25 og 20 om vi tar hardt i.

Så da er vi på 20-30 som var worst case kurs for worst case PE not met.

Var jeg analytiker i DNB ville jeg sagt 20 som kursmål - hvis jeg ikke hadde noen planøkonomiske grunner for noe annet.
Det passer også med linjene i chartet.

På UV1-fungerer-tråden (som jo begynner å bli kjedelig lang å trykke seg fram til de siste innleggene på), så anslo jeg kursrangen 11-12,5 rett forut eller rett etter ULTI-eventen over påske. Basert på nye (aposteriori/testede) linjer i chartet mitt, som ikke framkommer i ukechartet ovenfor, så endrer jeg rangen til 11-13.

Alt etter eventen, så må nok DNB-analytikeren endre sitt kursmål.


--
Rent algoritmeteknisk utregnet, etter en grundig gjennomkjøring av chartet, så ligger worst case åpningskurs (på krakkdagen) TA-messig på 14,88. (HOD den dagen var 14,92.) Åpning under dette blir below rationality dess lenger under kursen åpner.

Innenfor visse programvaremessig funksjonelt (og da inkluderer jeg investorers handel med seg selv og aller helst kun seg selv muliggjort med algoer og algoers ID, vi kan ikke regne med Finnestilsynet før vi KREVER det), så er det svært lite som er tilfeldig. Det som blir mer tilfeldig er volumet og presset fra det øvrige markedet (hvilket TekInvestrs sentimentmålinger gav verdifull innsikt i), selskapets egne rapporteringer og børsmarkedet forøvrig (hvor "børsmarkedet forøvrig" er satt opp med samme programvaremessig funksjonalitet, videre satt opp mot olje, indekser, renter etc.).


Det er lite trolig at de som var bold og solgte på krakkdagen, hadde noen formening om hva som ville bli åpningskursen utover første avsnitt ovenfor. Det er mest trolig at de bare tok åpningskursen for gitt - og la seg tett på den. At kursen oscillererer rundt åpningskursen vil jo være en naturlig funksjonalitet og reflektere en viss grad av egne vurderinger blant de bolde og deres meglere i minuttene forut. Men denne gangen (så som flere ganger i NANO) så vi ingen print under åpningskursen, hvilket er indikasjon på at den var satt kunstig/manipulert lavt. Kursen gappet da også +1kr akkurat i det den første timen var ferdig og til den andre timen startet. Det samme finner vi igjen i kvarterchartet, hvor det også kom gap opp for flere av de påfølgende kvarterene. Første 5 kvarterene var grønne candlesticks OG hadde de desidert høyeste volumene, så det aller meste av JANUS sin inndekning ble nok gjort den første timen - når de kanskje selv visste at de ville ha fordelen av en manipulert lavt satt åpningsuksjon og ville benytte seg grovt av det framfor å gi andre muligheten.
Det er noen utenlandske meglerselskap som har lokasjon i Norge, grunnet nærhet til børsen ved kortest mulig fiberkabellengde. Rekk opp hånda de som mener at om Finnestilsynet faktisk eksisterer, så burde de sjekke i det minste åpningsauksjonens programvare og de deltagende algoer - særlig om Finnestilsynet aldri har gjort det før, please - for investors flest sin skyld.

At kursen skal ligge langt under JANUS sin inndekningskurs, er bare hersketeknologi. Det er grådighet satt i programvaremessig funksjonelt, urettferdig system.
For det første virker åpningskursen å være sterkt manipulert.
For det andre dekker JANUS seg faktisk inn med snitt 10,5-11 - hvilket er en betydelig aktørs prismening (selv psykopater/kriminelle kan tenke rasjonelt).
At den troligvis kriminelle JANUS ser ut - fra aksjonærlister - som manipulerende psykopat å ta seg vann over hodet og sette ny short når de ser at de har kontroll over markedet med sine metoder (se også dagen med loophole på UV1-fungerer-tråden hvor shorterene kan ha hatt over halve dagsomsetningen som var lav); bør være hovmod/hybris for fall - omtrent som for menigheten på TekInvestors som lenge hadde setebeltene og pedalen inne for 300.


- moderasjon i ytterkantene -
Redigert 24.03.2024 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
Bullmarked
I går kl 12:50 2200

Dette er bare trist å se. Hadde håpet de skulle greie å levere noe av betydning i et så viktig spørsmål. Her er det bare å håpe på et mirakel eller satse på selskapet avvikles mens de enda har cash. Kan være interessant for noen å bruke børsskallet med fremførbart underskudd.
mancity
I går kl 13:19 2103

Smeller snar ned under 3,-
Rule
I går kl 17:36 1794

Ikke en helt tosset luk idag.
Bekræftelse af NIPU på vej
Herefter må selskabet gøre status.
Lukker man ned - sælger butikken -skal short købe op og aflevere tilbage.
vikingfan
I går kl 17:48 1765

Vi får se hvor ferden går i morgen.
Vet ikke om shorter har dekket seg inn.
Markedsverdi på 110 millioner og over 200 millioner på bok. P/B 2.
Forventer oppgang i morgen.
Rule
I går kl 18:44 1673

Præcist - dagens udgangspunkt er en fin base for opgang…
Hugoil
I går kl 19:49 1541

Oboy! Det er på TI det skjer i ettermiddag/kveld.
Nå har moderatoren der borte - som en krykke for "familiemedlemmene" Polygon og Werner, begynt å slette innleggene min (som bla. imøtegår siste og udokumentert beskyldninger fra Polygon med mine ref. til innlegg på HO-tråden Derfor vil UV1 fungere - hvor både Polygon og Henrik hadde hvert sitt innlegg ift. temaene jeg tok opp og som kanskje de også vil sli slo til som datarisk de ikke ville høre noe av fra meg som PalMek på TI.
Det hele er jo bare nok et eksempel på forumets manglende evne til selvkritikk - som var ettermiddagens og kveldens hovedtema på TI.

vel-vel, verden er et hårsårt sted.

Er dette interessant, fra et av de slettede TI-innleggene?:
--

Skjeldent er forumskribenter så gode i "innleggene" sine - som når de omtaler den motsatte posisjonen attraktivt (ift hva de selv er i mtp. inne/ute av en aksje).

....og hva er grunnen til at dette er så skjeldent? Jo, det er fordi disse "innleggene" er deres tanker rett før de ......inntar den motsatte posisjonen.

De fleste frastår å skrive noe attraktivt om denne motsatte posisjonen - før de har inntatt den. Mao. de holder på "godbitene" - enten det ligger godt arbeid eller tvilsomt arbeid bakom. Kanskje er de ekstra flinke til ett eller annet, eller bare kjenner noen som kjenner noen , eller har lett for å ta en telefon .....eller være oppdatert på forum og kanskje bak betalingsmurer.

....å anta at det er slike privatiserende og ekslusiviserende funksjoner vil neppe noen si er konpsiratorisk. Hvorfor skulle man da anta at det er konspiratorisk å stille spørsmål ved om det er slik i mer systematiserte funksjoner som enda større og mer proffe investorer, som også behersker det motsatte, nemlig shorting - og har utviklet systemer også for akkurat det, i et marked hvor mer handelsinformasjon enn tidligere har blitt anonymisert (handelslogg, mao. hvilket meglerselskap som handler), aksjonærlister ble motvillig utlevert, fortsatt treneres og lister eldre enn dagens ikke utgis selv om loven ikke tilsier slik praksis, siste revisjon av ASA-loven hadde "åpenhet og aksjonærers deltagenhet" som uttalt tema, algoene kan se ID for hverandres ordrer i handelsloggen og preferere hvilke ordrer de skal selge elelr kjøpe til og Finnestilsynet ennå ikke har sjekket slike algoer (meg eller noen andre bekjent, litt sånn som at ingen av dere eller andre visste at NATO hadde oppmilitarisert og trent 10.000vis av ukrainske soldater de siste 8 år forut krigen - før jahvlige jens sa det 3 måneder etter krigsutbruddet)?

(hele tiden er det slike "rett før" øyeblikk, omtrent slik like før en sannsynlighetsfordeling kollapser. Å kunne "styre" disse, er det svært mye dreier seg om. Det blir som når kjernepartikler blir observert, de endrer adferd. Så å kunne "kikke på de" uten at de føler det er saligheten/kriminaliteten som tillures.

Særlig tillitsvekkende blir det når slike (og PalMeks innlegg slettes). Da har man forgrepet seg slik at man kan ha monopol på å konspi-woke andre - noe som tyder på at man har kommet til kort for argumenter eller rir på det skjulte. Vi vil jo helst tro godt om også de som tjener fett - også på short. For verden er jo et fantastisk sted, ikke sant dere!
--
...kanskje bedre å lese Werners utrøttelige opplisting av innlegg han misforstått lister opp for etter INIT-krakk-fasen?

Hen3ik skjønte det jo til slutt og edit-slettet sine siste innlegg. Jeg ble for sein til å trykke Liker på det.


....ooooboy!


--

Skandalene kommer til å øke på utover året og neste år og deretter:
https://www.marketwatch.com/story/the-treasury-market-scandal-hiding-in-plain-sight-f0744f29?mod=home-page
Redigert i går kl 20:47 Du må logge inn for å svare
Hugoil
I går kl 21:24 1379

Hva som vil være veldig interessant å se i morgen kl. 1530, er om shorteren har turt å sette mer short i dag, dekket inn eller bare bryter shortreg.reglene og venter med å melde noe til de er mer sikre på hva de har lyst til å vise.

konspiterori?

...hvor rosa går det an å bli?
Redigert i går kl 21:25 Du må logge inn for å svare
Hugoil
I går kl 23:52 1123


locksley
58

Highlander
17m
Jeg deler synspunktene. I mitt hode så jeg for meg en langt mindre negativ reaksjon, fordi det er flere kuler i kammeret, og resultatet burde i høyeste grad være priset inn på gårdagens konkursprising.

Jeg regner med vi får opsjonsprising også i fortsettelsen. Det betyr store utslag begge veier på nyheter, og en svak nedtrend i perioder uten news/spekulasjoner, etterhvert som “opsjonen” går mot forfall (mot slutten av 2025). Fram dit er det lenge til, og det vil komme nye krumspring og høyere kurser. Ergo hold, eller en spekulativ buy nå som vi trolig er i en midlertidig bunnpunkt.


Svar

locksley
58
11m
En beiler kan by på selskapet på 10 kr og ikke tape pga cash og frembørbart underskudd. Da får man evt verdi av teknologiplattformen og gjenværende studier gratis på kjøpet.

En nobrainer for et større pharma selskap.

Slike tanker vil gjøre seg gjeldende framover, så jeg regner med vi skal opp til minst 7,50 uten news fram mot september.
--


Om oppkjøperen har eller starter virksomhet i Norge.

Hadde Ulti meldt ESMO posteren en eller en halv dag tidligere - og den generell børskorreksjonen ikke kommet nå; så hadde kursen kanskje falt fra 9 til 6.
peaf
I dag kl 04:13 1018

Nå er jo Norge full av fiasko selskap inom farma, Nano,PCIB,Bgbio og TRVX og nå ULTI. Alle med et kjempe fremførbart underskudd, og ingen kjøper noen av dem skal Ulti bli det første. Tror knappest det, og største eier nå Gjelsten og Radforsk er det en kombinasjon som garanterer suksess. Muligtvis om det gjeller sengetøy, men der stopper det. Og TI gjengen som lagte diagram og regne ut når de skulle nå 70 PFS og suksessen var et faktum, vart i harnisk når jeg påstod at det fungerte ikke på det viset og man kan ikke komme med resultater før en alle er ferdigbehandlet.

De krevde at jeg skulle bli utestengt fra forumet og jeg fikk stadigt flere advarsel fra Admin for mine påstand, men hva skjedde det kom ingen 70 PFS resultater bare en konklusjon om at UV1 nådde ikke primærendepunktet. Og når du har et produkt som bare virker som forsterkning av standard behandling, og de med standard behandlingen i kombistudien viser null interesse for produktet ditt bør det ringe noen klokker.

Nå må de fullføre alle påbegynnte behandlinger i pågående studier innen de kan avvikkle selskapet, og kontantbeholdningen er låst til det og i prinsipp verdløs om det ikke skjer et mirakel i de to siste studierne. Det er bare at beklage men det er nok null verdier kvar i selskapet, det er bare skattefradraget på 37,8 % som i praksis gjenstår.
Hugoil
I dag kl 08:51 823

Det ble formert en bull harami i timeschartet i går kl. 15. Etter det begynte shorteren trolig (på nytt?) det som er kursmanipulering når ordreboken lå med 0 spread i et minutt og så ble det dumpet 22K og nesten hele ordreboken ble stående å dirre - men om det var handelsstopp tror jeg ikke, siden jeg ikke så kryssende kurser i ordreboken. Noen som så det?

Ved stenging sluttet kursen opp og akkurat ved avgivelse av bull-signalet. Dette gav et nytt bull signal i timeschartet.
Hugoil
I dag kl 09:12 761

Hvor har vi lyst til å selge i dag, 4,00, 4,5 eller 5? Det er jo bare luft der.
3,6 er for lavt.

Har brudt gårsdagens fallende topplinje.

Skal bli interessant å se hvor mye av gårsdagens 18mnok i omsetning som var reell omsetning. Hva tipper du, 40%, 60% eller 100%?


Hva om vi jobber for en konsolidering i branskjen og foreslår å kjøpe trønder peptid selskapet som ville slå seg 50/50 sammen med NANOV?
En verdsettelse av trønder selskapet 1/5 og Ulti 4/5 viulle gi en meget god pott skattemessig framførbart underskudd og kanskje noe synergistisk peptidsk - som kunne friste norske eller internasjonale industrielle krefter til en videreføring eller oppstart i Norge? Noe å tenke på for onklene Hjelsten og Mohn. Kombinert med en rettet emisjon slik at vi slipper å drasse på DNB Markets?

Slik corporate virksomhet har en tendens til å fjerne shorten.........
....siden det innfører et element de ikke har (kriminell) kontroll på.
(so much for effisiente markeder)

Foreslå det for styreformannen.
Redigert i dag kl 09:27 Du må logge inn for å svare
vikingfan
I dag kl 09:44 674

Du får sende inn spørsmålet til q2 presentasjon.
Bør komme oss bra opp fra dagens kurs før NIPU kommer.
Slettet bruker
I dag kl 10:14 604

Teknisk analyse på en aksje som har falt ekstremt mye på fundamentale nyheter gir ingen mening.
Noe bullsignal har ikke dukket opp noe sted og blande short inn i dette fremstår irrelevant gitt årsaken til nedgangen
Short tjente enormt med penger på forrige skrell i mars og det samme gjelder den ene som som satt short når meldingen kom 5.8. Blir interessant å se om de har dekket inn slik tilfellet var i mars.

Ellers er peafs betraktninger høyst relevante.
vikingfan
I dag kl 10:16 595

Meldingen fra 02.mars 2024 rundt NIPU
https://live.euronext.com/nb/listview/company-press-release/243834#CompanyPressRelease-12377311

Men dette resultatet må da NIPU News i september bli bra?
Hugoil
I dag kl 10:31 554

Da virker det som det snur i det vi har en bull harami avgitt i kvarter chartet i bunn av den andre bunnen i dobbel bunn - som utgjør hodet i en 2 dagers OHS med kursmål 4,1. Kursen vil da gispe i gapet...


Jeg er fortsatt mutet på TI.
Den konverterte jødiske ypperstepresen over til islam, Polygon, er negativ siden Ulti ikke nevnte noe om NIPU i meldignen om FOCUS. Jeg svarer her:
--
Hvorfor skulle de nevne NIPU i meldingen om FOCUS?

Om oppkjøperen har eller starter virksomhet i Norge, så kan de dra nytte av det skattemessige underskuddet.

Hadde Ulti meldt ESMO posteren en eller en halv dag tidligere - og den generell børskorreksjonen ikke kommet nå; så hadde kursen kanskje falt fra 9 til 6. Så litt uheldig, kan man si.
--
Redigert i dag kl 10:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
I dag kl 10:35 537

Dette er useriøst.
Hugoil
I dag kl 10:45 502

Du virker seriøs. Da er det klart at man også er bekymret for en shortposisjon, om man har den. Vi så jo DNB hjelpe til med litt mellomfinansiering av shortaksjer 1-2 uker for siste krakket - trolig også denne gangen dynket ned ved manipulering av åpningsauksjonen. (Jeg har prøvd selv å selge under beste bid i åpningsauksjonen, men ikke fått adgang kjøper fordi den har allerede vært forbeholdt en annen selger selv om han haddee høyere salgskurs/åpningskursen.)

https://www.finansavisen.no/finans/2024/08/06/8162918/norsk-hedgefond-har-144-prosent-i-avkastning-hittil-i-ar-de-seneste-dagene-har-fondet-ligget-short.
Redigert i dag kl 10:49 Du må logge inn for å svare
vikingfan
I dag kl 11:26 436

Det er vel dette vi venter på:
Fra NIPU:

ULTIMOVACS
NIPU with breaking results
Yesterday, the late breaking abstracts accepted to be
presented at the European Society For Medical
Oncology (ESMO) Congress were released. To qualify,
new research findings from randomised phase II or
phase III trials must have implications for clinical practice
or understanding of disease processes. We thus believe
the first survival data from the NIPU trial will be
convincing and note the survival data is the ‘gold
standard’ efficiency measure as it shows how long a
patient lives.
ESMO Congress 2023 in Madrid, Spain, 20–24 October. Specifically, the
presentation by speaker Dr Helland; “First survival data from the NIPU trial; A
randomised, open-label, phase II study evaluating nivolumab and ipilimumab combined
with UV1 vaccination as second line treatment in patients with malignant mesothelioma
is scheduled for 15:15–15:25 CEST on Saturday 21 October.
Published online 00:05 CEST on Thursday, 19 October. Late-breaking abstracts
accepted for presentation at the ESMO Congress 2023 will be published online via the
ESMO website at 00:05 CEST on Thursday, 19 October 2023.
Survival data is the gold standard. While it was announced in June that the NIPU trial
did not meet the primary endpoint based on a blinded independent central review, we
note that PFS is a surrogate endpoint for what is the ‘gold standard’, overall survival.
We thus view this announcement as very positive for patients in the NIPU trial and UV1
in general.
Hugoil
I dag kl 11:29 428

Werner sier børsmelding fra Ulti om ESMO-paperet pleier å komme 1,5 uker før konferansestart. Det gir 19 handledager inkl. i dag igjen til forventet melding 4. sep.

Skal vi opp eller ned herifra?

Martin forventet en dårlig FOCUS melding flere uker i forveien, men tok likevel et bet han kanskje solgte forut. Hans plan var nemlig det. Og så inn etter Focus-skrell. Han mente også (på TI) at Dovacc har bedre forutsetninger til å lykkes enn Focus. Men de muslimske konvertitt prestene ser nesten bare svart nedi krypten sin.


Man må kunne forvente at salgspresset avtar i krakket nå ift i vinter. Allerede etter første timen dag 2 i dette krakket virker det som salgspresset er over. Så spørs om shorteren har turt å shorte noen aksjer i går. Da ligger det an til opptur.
Redigert i dag kl 11:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
I dag kl 11:41 402

Det er vektet matchin i åpnings og sluttauksjonen. Det betyr at om det ligger for eksempel 100.000 aksjer på kjøp 3,00 så klarer du ikke å flytte kursen ned ved å legge ut et mindre antall aksjer på salg til 2,95.Du får uansett 3,00 for aksjene. Da må du vekte ut 3,00 med et tilstrekkelig antall aksjer at det blir overvekt.. Samme motsatt vei. Om du legger inn kjøp på 3,05 så får du aksjene for 3,00 når auksjonen går.

De som vil ut med et større antall aksjer vil derfor sluke flere nivåer for å oppnå salg av alle aksjene. I eksemplet over kanskje ned til 2,80 for å fylle ordren. Kjøpere som ligger over 2,80 får dermed aksjene rimeligere enn den kursen de har lagt inn i ordreboken.
Redigert i dag kl 11:42 Du må logge inn for å svare
Hugoil
I dag kl 11:46 386

Ditt første avsnitt: Hva med rekkefølgen i aksjene som blir solgt; vil mine aksjer med den aller laveste salgskursen komme først ut - eller blir også den vektet bakover i køen?

Ditt andre avsnitt viser hvordan shorteren lett kan manipulere ned åpningskursen.
Redigert i dag kl 11:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
I dag kl 13:35 260

Dersom din salgskurs er lavere enn den som dominerer i ordreboken vil aksjen gå i auksjonen så lenge det er tilstrekkelig på kjøp. Det stod nylig i FA at større aktører måtte bruke auksjonen for å komme inn eller ut med større poster.

Motsatt som er mer relevant. Det ligger mye på kjøp på 2,80 og ditto på salg, da vil du "snike i køen" ved å legge inn ordre over 2,80. Litt tricky business for på minre likvide aksjer kan du fort ende opp med å få aksjene til den kursen.

Shortere vil ha mest mulig for aksjene når de selger. Å bruke et stort antall aksjer for å manipulere åpningsauksjonen er ikke en strategi som gir mening. Den vanlig beskyldningen er vel at short selger kursen nedover ved hjelp av småposter.
Mammon
I dag kl 14:25 186

"Oslo, August 7, 2024: Ultimovacs ASA ("Ultimovacs") (OSE ULTI) today announced that it has received notice from deputy board member Ketil Fjerdingen that he has resigned from his position as deputy member of the Company's Board of Directors."

Når krybben er tom rømmer 🐀🐀🐀🐀🐀🐀
😆
Hugoil
I dag kl 15:16 100

Var litt uklart om jeg kunne lese svaret ut fra ditt første avsnitt. Men det andre tyder på at jeg ville fått førsteplass i køen - hvilket jeg ikke fikk ved flere slike anledninger. Og grunnen kan være pga. det jeg skriver i innlegg i grå kveld .

I ditt tredje avsnitt glemmer du muligheten short har for å trekke dominansen i auksjonen i siste millisekund, evt. sikret med progrmmeringssnutter (Finnestilsynet har som nevnt i går aldri bekjentgjort noen undersøkelse av algoer - da de benytter såkalt risikobasert tilsyn og med det overlater førstelinjen til meglerselskapene (mao. de har aldri gjort noen 2.linjeundersøkelser av algo for dette, ikke har de lyst heller - før det framkommer noe som for dem er tydelig nok, hvilket meglerselskapene ikke har noen interesse av). Disse proffe jahvlene har de feteste og korteste dedikerte optiske kabler rett inn i veggen på børsen. Så de kan ha 0,5-1,5 sekunds forsprang på lenger ut i Oslo og landet. Det rekker ikke kreti og pleti som er vettskremt til å selge på de lave kursene ptoensielt framprovosert av manipuleringen. Hvorfor er jahvlene ellers så opptatt av disse kablene og amerikanske meglerhus oppretter kontor i Norge?

Så Finnestilsynet har inngått på en deadlock situasjon og vender det andre kinnet til, om det i det hele tatt finnes.
Redigert i dag kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Hugoil
I dag kl 15:48 43

I dag tror jeg det kunne vært passende med en avsluttende kursrakett på tampen av dagen.