Høegh til Himmels!


Kunne vel ikke ventet en bedre rapport idag! Chart på alle båter unntatt 1 som er under bygging og som de selv har valgt å ikke gå inn på kortsiktige kontrakter på fordi markedet koker. eksklusive avtaler på de andre under bygging kun formell signering mangler og som noe som forventes vil komme veldig snart. Kan det bli bedre!
msmekk
29.11.2018 kl 09:35 4304

HLNG er ned fra 125 Kr, nå når alle spådommer ser ut til å bli oppfylt bør vi få en fin opptur fremover. I tillegg er Avenir kommet til som et stort pluss.

Maken til haussing.

HLNG leverer tap på bunnlinjen og har rekordmange enheter som skal sluttes til kontrakter i løpet av de kommende årene. Markedet for LNGc er for tiden bra, og det skal Höegh være utrolig glad for, hvis ikke hadde det garantert sett bekmørkt ut. Det positive som kom ut av dagens rapport var riktignok anbudssituasjonen, men man skal aldri ta noe for gitt i denne bransjen, da kontraktene landes pre-FID.
bullen2
29.11.2018 kl 10:37 4160

Uansett:. LNG tidevannet bringer denne oppover. Sikkert langt over 400.000 aksjer short som skal dekkes inn
msmekk
29.11.2018 kl 10:47 4122

Kursen vil garantert stige fremover, det tar noe tid før dagens ekstremt gode rapport synker inn hos de fleste (Noen har forstått det ser jeg på kursutslagene idag) men her er mye å gå på, spår dobling innen kort tid og da er jeg forsiktig!
bullen2
29.11.2018 kl 10:50 4108

Dessuten er utsiktene for HLNG er ikke dårligere enn det var da kursen var over 100.
Hele ASIA, og ikke minst Kina, går bort fra kull og over til LNG.
Dette er en trend som er sin begynnelse.
msmekk
29.11.2018 kl 14:53 3900

Anbefaler ingen å selge selv om den er opp 25% idag, vi skal mye høyere!
Warrent
29.11.2018 kl 17:58 3747

Endelig en god dag for en spennede aksje i ett lovende marked fremover der bla. Trøim og Fredriksen satser og vil være...stay long
msmekk
30.11.2018 kl 08:45 3562

Får vel 10% til idag!

Höegh leverer konsolidert regnskap. Ser du på hva som faktisk går til parent (aksjonærer av HLNG), så er resultatet svakt negativt, justert for nedskrivninger blir det vel nærmere 0. Når det er sagt så mener også jeg at aksjen har substansverdier i rangen 60-70 kr, og jeg tror det potensialet vil synliggjøres i løpet av de neste årene.

Endelig...et av børsens største møkkaselskaper leverer så det holder.
Strong buy , Target 80.
For vi som har bitt oss fast i bordkanten og tapt så det suser var dette kjærkomment.
Nest utbytte 0,25 Usd.
bernes
14.12.2018 kl 17:28 2864

Himmelferden ble kort...
Snart tilbake til kursen før 3Q.
Alle båtene på kontrakter og pengene renner inn.
Kan jo lure på hvorfor så mange kaster kortene.
Burde være en sikker investering i urolige tider som nå.
Oppgitt...
Cutter
30.01.2019 kl 08:51 2333

Høegh thrust byr nok snart på hele selskapet til spot pris. Tar hele gullalderen som selskapet er på vei inn i selv. Virker jo ikke som aksjemarkedet liker selskaper som generer solid cash, betaler stabile utbytter og vokser sakte men sikkert.
mimsa
30.01.2019 kl 10:24 2261

Q4 presentasjon om 4 uker, og her ligger vi å vaker på 30tallet. Dette er billig. Resultatet er forventet like bra eller bedre en Q3. Jeg kjøper litt hver dag jeg klarer å skrape sammen noe penger. Blir nok ei flaske god vin 27.02.19, når vi ser 50tallet igjen. Dette er ihvertfall det beste caset jeg har klart å snuse meg fram til på dagens usikre børs. Husk det er også et svært miljøvennlig selskap.
mimsa
30.01.2019 kl 10:29 2253

Om Høegh Trust skulle by på hele selskapet, blir det i tilfellet med et premium, som er greit å ta med seg, selv om det kan føles litt kjiipt. Er jo bare enda en god grunn til å laste opp det man kan.

Det skal bli interessant å se kontraktsrater på en FSRU i ett høykostland som Australia. Kommer i tilfelle til å bli negativt for Höegh LNG aksjen tror jeg. Kontraktsrater i dette markedet er allerede nå ikke i nærheten av å forsvare bokførte verdier på skipene til Høegh
finnco
06.11.2019 kl 09:45 773

Vet ikke hva din begeistring YES!!!! bunner i, det er jo ikke noe særlig kursøkning her.

Tross det meldes;
Høye Lng rater
Estimert for få nybygg vs etterspørsel av skip
Nylige innsidekjøp av hovedaksjonær
Utbytte hvert kvartal
Utbytte i datterselskapet Hlmp ca. 8-11% som er majoritetseid av Hlng.
Fair value estimat av Nordea økt til 54,-, pr aksje
Nye skip
Høy driftstid/belegg, god likviditet mm mm

Hlng er en glemt aksje. Ser ut som man heller vil tape pengene sine på bjellesau aksjer som Norwegian
bernes
07.11.2019 kl 11:40 671

Hoegh Galleon ankom Sabine Pass Texas idag for sin jomfru-last.
jochie
12.11.2019 kl 05:03 487

Man må gjøre hjemmeleksa her... f.eks denne artikkelen som er kun to uker gammelt
Asian liquefied natural gas prices will likely be at their seasonally adjusted lowest in a decade by the end of 2019, as rapidly rising production outstrips weak demand, impacted by a global economic slowdown and the U.S.-China trade war, traders told Reuters.

Most trade sources in a Reuters survey forecast spot Asian LNG for December delivery to go no higher than $6 per million British thermal units (MmBtu), which would be the lowest for that month since Refinitiv began collecting such data in 2010, Kallanish Energy learns.

It said January and February prices were unlikely to rise much above December’s level. Six dollars per MmBtu is lower than the current price of financial LNG contracts, indicating traders see them as overvalued.

New terminals boost LNG supplies

Supplies of LNG have been boosted in the past year by new terminals in Australia, Russia and certainly the U.S. This increase has upended gas markets in Europe, bringing continent-wide inventories to multi-year highs.

Spikes in crude oil and European gas prices over the past two weeks failed to alter the bearish mood. Industry sources said low spot buying from Asia and full stocks in Europe were the major reasons for weak prices this winter.

“I don’t see a clear premium market this winter. Japan is not growing, India’s buying is opportunistic, China was supposed to be the big place, but now it’s not. In Europe, once stocks are totally full there is no way this flow continues,” one trade source told Reuters.

Europe could weather problems

Traders identified potential issues that in a normal year would boost prices: a looming Ukraine-Russia gas dispute; surprise outages; sudden cold spells like the 2018 “Beast from the East”, to name a few. But stocks are so high, Europe could weather such problems.

“You really need a combination of a cold winter in both Asia and Europe and a cut in Russian transit to end the winter with low storage levels,” a European-based trader told Reuters. “We could survive a strong cut in Russian flows through 2020.”

Refinitiv gas analysts sounded a note of caution, however, saying in their winter report the northwest European market would be tighter compared to last year’s unusually mild winter.

With robust and reliable supply in Asia-Pacific and healthy stock levels, there’s no need for big buyers such as Japan, China and South Korea to import spot cargoes from Atlantic producers unless a protracted cold snap occurs.

South Korea may shut coal plants

Some traders noted South Korea demand may be boosted by a proposed shutdown, yet to be approved by the government, of more than a dozen coal plants this winter.

Traders are learning not to expect the demand surge from China that in previous years boosted prices to multi-year highs and turned it into the world’s second-largest purchaser of LNG.

Not only are Chinese players better organized for winter buying, but the country’s exponential growth has the trade dispute hanging over it. China slapped tariffs on U.S. LNG last year, and back-and-forth trade levies have taken their toll on economic growth forecasts as well as industrial demand.

Neither do traders expect much demand for LNG on the spot market from Japan, the world’s top LNG buyer, which is well supplied by its long-standing contracts with U.S. producers.

“Many Japanese buyers are overcommitted to term cargoes. New projects in the U.S. starting up have Japanese term customers, so if these volumes come in, I don’t see how there will be a need for spot,” a Japan-based industry source told Reuters.

Se også. https://www.ngsa.org/download/analysis_studies/FINAL-NGSA-EVA-2019-2020-Winter-Outlook.pdf

så ligger en viktig terminal i Kina i reparasjon og kan ikke ta imot 13% av det totale behovet Kina ha, Japan bruker nå mer og mer atomkraft, og mange småland, utsetter, annulerer nye prosjekter grunnet svak økonomi, korrupsjon, og spørsmål på hvilken energiinfrastruktur de skal ha,
At HLNG får sin første last når gassprisen er de laveste på 10 år er jo heller ikje bra
bernes
12.11.2019 kl 06:34 441

Hoegh Galleon som tok sin første last nå er på 18 mnd interim charter før den skal inn på AIE project i Port Kembla, Australia.
Redigert 12.11.2019 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Potep
13.11.2019 kl 09:42 262

Bør kjøpes før 3 kvartal 21.nov....underpriset aksje...STERK KJØP!!
finnco
13.11.2019 kl 13:12 198

Forventer knalltall for Q3. Det må være en god grunn til såpass store innsidekjøp i denne for noen uker tilbake. De har vel ikke kjøpt enda flere aksjer om de ser det går dårlig