😎👓🕶️

rosgun
PLT 25.03.2024 kl 10:53 14306

Sony ? -launch summer 2024 (industrial)

Sharp ? -launch summer 2024 (concept)

Varjo ?- launched, public name summer 2024(industrial)

Redigert 09.07.2024 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
klaesp
18.07.2024 kl 08:15 2055

Er spent på om selskapet klarer å lande avtale med en av de "store" slik Isaksen har guidet de siste 7 til 8 år , det har vært mye " nesten " med Isaksen. Håper på avtale i løpet av høsten /tidlig 25
rosgun
25.07.2024 kl 15:32 1814

Kanskje idag- noen vil sikkert ha aksjer før sony og sharp slipper sine briller i sommer som annonsert.
klaesp
25.07.2024 kl 20:08 1729

Satser på det, rosgun.. For min del skal Isaksen opp til eksamen denne høsten og resten av året, det nytter ikke og guide "mulige avtaler" hvert eneste år uten å levere noe som helst.
rosgun
25.07.2024 kl 23:26 1636

Helt enig- blir bra med ny sjef neste kvartal…. Han prater og prater…. Kanskje vært greit med en som vr skarpere i kantene som faktisk var selger og ikke informatør…..

Blir for soft han der altså, en dårlig selger…helt utrolig og ikke lande flere avtaler…å skylde på pris??? Gi bort noen linser da for å fart på butikken!!! Helst til Meta eller en snnen aktør….. Røde tall må påregnes i markedpenetradjonsfase!!!

Mye kunne nok vært landet om han hadde tillatt dette.
Redigert 25.07.2024 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
26.07.2024 kl 05:58 1578

Jeg mener jeg møtte den nye sjefen på Gardermoen tidligere denne uken. Så ut som han var på tur til en viktig avtale.
Redigert 26.07.2024 kl 05:58 Du må logge inn for å svare
klaesp
26.07.2024 kl 08:07 1513

Stemmer dette med ny sjef neste kvartal, så vil kursen få seg et stort løft.
Myrabakk
26.07.2024 kl 09:38 1437

poLight leverer da en meget god progresjon i de "avtaler" de jobber med.
De landet den verdensledende Mixed-Reality-aktøren for bare noen måneder siden. Det er inne i det første produktet i verden som har klart å realisere en opplevelse av virtuell teleportering.
Det å komme inn i de råeste og høyest teknologisk ansette produktene er rett vei å gå.

De er også inne i den første brillen som kan registrere hva/hvem du ser på sier, og så projisere det som tekst på brilleglasset så brukeren ser det. Det er av særs høy verdi for folk med nedsatt hørsel, ELLER om man ønsker å få oversettelse fra fremmed språk rett på glasset. Dette ble kåret til et av de beste produktene i CES2024. Produktet er XanderGlasses, levert på basen av Vuzix Shield.

Det som gjør det vrient å "guide avtaler" er tidsaspektet det tar for kunden å utvikle produktene. Se for eksempel det enorme displayprosjektet de er med på. Det er 1 av over 200 prosjekter som er "ongoing", som kan lede til en DesignWin, eller det flere kaller "avtale". Akkurat dette prosjektet er det faktisk over 100 ingeniører og andre ansatte til kunden som jobber med, og dette har de jobbet med i flere år. De har gått fra Planning POC, altså planlagt prosjektfase til ongoing POC, der de har jobbet seg gjennom alle teknologiske utfordringer. Nå er de kommet så langt at de har planlagt konkret produkt med TLens. Dvs TLens er designet inn I produkt. Dette er snakk om en LBS-løsning, altså en laserscanner som skal få bildet projisert på fremtidige AR-briller. Kunden er solution-provider, altså en som selger løsninger til mange aktører som trenger den.
Dette er et svært prosjekt som krever og har har krevd tid og enormt mye arbeid av poLights kunde før det kan masseproduseres.
Dette er kanskje det beste eksempelet på at det går meget godt med poLights prosjekter, men man må bare være tålmodig og la kundene jobbe seg klare til lansering. Noen produkter kommer i år, noen kommer senere. Det ligger jo faktisk 2 MixedReality-briller veldig langt frem i pipeline, der den ene er antatt lansert nå om ikke så lang tid. Det er et meget avansert brillesett, og TLens er I kameraene som er utvendig i brillen. Antatt tid er Q3, men blir kanskje Q4, det vet vi ikke eksakt enda, for kunden beatemmer lanseringen. Men den kommer.

Nettopp denne perioden fremover nå er enormt spennende for oss å følge med på, for mange av "storkanonene" i MR-kappløpet skal enten lansere eller kjøre show-case på både produkter som lanseres nå, og produkter som de vil showe og som kommer om litt.

Jeg kan nevne noen eksempler:
Huawei skal ha lanseringsevent i Q3.
Meta skal avholde Connect i september (ryktes 3 briller på lansering og/eller showcase)
Sony skal ha lanseringen i Q3 eller Q4
Samsung skal ha lansering i Q4
+++

TLens er neppe i alle disse, for noen briller er kanskje(?) med dårlig kamerafunksjon der brillen bare er til enklere bruk.

MEN; de brillene som kommer med Autofokus i kamera er sannsynligvis med TLens! Og det kan jeg si fordi:
-på Capital Market Day forteller poLight at

"TLens has taken over ALL of the 1st AF projects at leading OEM customers"

Og det er ikke jeg som uthever "ALL". Det er det poLight som gjør selv.

poLight er en tålmodighetsprøve, men de jobber med alle de store tech-selskapene, både i USA, Kina og Europa, og når briller lanseres så er det bare å følge med på hvem som kommer med AutoFocus. Da er sannsynligheten svært stor for at brillen du finner er med TLens!
Redigert 26.07.2024 kl 09:48 Du må logge inn for å svare
Tigana
27.07.2024 kl 10:54 1307

https://www.techsponential.com/
Denne brukeropplevelsen fra CES 2024 er så bra og fortjener en deling også her på FA forum. Klart APPLE, META og asiatene leser dette de også. Må lese hele for å få med seg hva VARJO sin brille med TLens faktisk utretter og løser ift. de andre.
Delt først av Kramzz.
klaesp
27.07.2024 kl 11:27 1283

Takk for deling 👍
HitIT
01.08.2024 kl 16:07 957

Skjer i denne i dag da?
Eqnrqec
01.08.2024 kl 18:31 877

Bare vilt med rykter i alle vertikaler, må jo skje noe her fremover!
Myrabakk
02.08.2024 kl 21:08 673

Har ikke fulgt med på børsen siste dager, men siden det går ned på Nasdaq så pleier tech I Norge gå ned, og da smitter det gjerne over til poLight.

Akkurat det har jeg lite forståelse for, for litt av grunnen til at Nasdaq er ned i dag er blant annet noen selskapers negative resultat. Se for eksempel Meta sin Q2 fra i går. Den er helt rå sett med poLight-øyne, men negativ utvikling for Nasdaq.

Når de store selskapene vender det teknologiske fokus fra ett produktområde til et annet skjer det ting. Legg særlig merke til all satsingen på AR og MR som er NÅ! Meta bruker titalls milliarder på AR/MR og AI. Det å kombinere AI og smarte briller er "The Next Big Thing".

Egentlig er Metas (og Apple, Samsung, Intel og flere) satsinger helt gull for utviklingen inn mot AR, altså gull for poLight. Men dette er ikke lett å se for alle, det er veldig lett å tenke at når tech er ned så skal alt ned. (Slik tolker jeg utviklingen i alle fall). Vanvittig mye skjer i poLigjt på AR/MR, og jeg må si jeg fryder meg å se for eksempel Meta si dette:

"AI-fokus
Investeringene og fremgangen innen kunstig inteligens (AI) spiller en nøkkelrolle når investorene skal vurdere resultatene til de amerikanske teknologigigantene denne resultatsesongen.

Meta oppjusterer nok en gang prognosene for AI-investeringene i 2024. Selskapet venter nå å bruke 37 og 40 milliarder dollar på investeringer i år, en økning fra tidligere 35–40 milliarder dollar.

Selskapet skriver videre at de venter en betydelig økning i investeringene i 2025."

Dette er kanon for poLight, for AR+AI=poLight-behov!
klaesp
05.08.2024 kl 11:48 489

Ja, spennende periode vi går inn I..
Her er det fisking av billige aksjer som står på agendaen.
Gullhaugen
12.08.2024 kl 12:11 304

Hvordan kan denne forsvare en børsverdi på hele 450 millioner?