Hexagon Purus - H2 tungtransport watch, Nikola m.m.

Rect Angel
HPUR 25.03.2024 kl 22:11 11039

De som har fulgt med noen år, kjenner denne avtalen, verdt i overkant av 2.3 milliarder NOK (€200 millioner) + mulig ytterligere oppside, for HPUR.

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/04/29/2219300/0/en/Hexagon-Purus-selected-by-Nikola-Corporation-to-supply-hydrogen-cylinders-for-serial-production.html

Nikola-aksjen har lenge vært ute i grov sjø på børsen og aksjekursen har blitt gruset. De første hydrogendrevne tungtransportkjøretøyene (39) har imidlertid nådd markedet de siste månedene, og har blitt levert til kunder. Tidlige uttalelser kan tyde på kundetilfredshet. Så nå blir det spennende å følge fortsettelsen her. Ambisjonen er masseproduksjon.

Dagen i dag var en livlig børsdag i Nikola. Solid prosentvis kursoppgang på volum langt, langt over gjennomsnitt.

https://finance.yahoo.com/quote/NKLA


Hva annet vet vi, utover kontrakten med Nikola, om potensialet til Hexagon Purus når det gjelder hydrogendrevet tungtransport? Vel, konkret at de har jobbet med hydrogendrevet tungtransport siden høsten 2020 sammen med Hino Trucks (100% eid av Toyota) i Project Z. Og fra Project Z vet vi jo at det for lengst har blitt generert en monsteravtale til Hexagon Purus (verdt ca. 21.4 milliarder NOK [$ 2 milliarder]) som innebærer at Hexagon Purus skal produsere batterielektriske tungtransportkjøretøy for Hino Trucks. Project Z har helt fra starten av fokusert både på batterielektrisk og hydrogendrevet tungtransport.

https://www.hino-global.com/corp/news/2020/20201006-002702.html

https://www.globenewswire.com/en/news-release/2023/03/15/2627351/0/en/Hexagon-Purus-signs-landmark-long-term-agreement-with-Hino-Trucks-for-zero-emission-heavy-duty-trucks-in-the-U-S.html

Og hertil vet vi at Hexagon Purus er valgt av Ford til å levere til prototype Ford skal levere til et prestisjetungt EU-prosjekt når det gjelder hydrogendrevet tungtransport .

https://www.globenewswire.com/en/news-release/2023/12/07/2792237/0/en/Hexagon-Purus-awarded-purchase-order-by-Ford-Trucks-to-deliver-a-hydrogen-fuel-storage-system-for-their-prototype-heavy-duty-truck.html


Så var det Daimler. Kjenner ikke til noe konkret der pr. nå når det gjelder hydrogendrevet tungtransport, men vi vet at Hexagon Purus har mottatt milliardordre, under hvilken man skal levere batterielektriske Freightliner kjøretøy til DTA. Hexagon Composites har dessuten et langvarig kundeforhold til Daimler når det gjelder leveranser til Daimlers gassdrevne tungtransportkjøretøy.

https://www.globenewswire.com/news-release/2023/11/06/2774292/0/en/Daimler-Truck-North-America-Enters-Strategic-Partnership-with-Hexagon-Purus-for-Battery-Electric-Freightliner-eM2-for-Vocational-Applications.html

Kenworth er en joker. Som til Daimler, har Hexagon Composites lenge levert til Kenworths gassdrevne tungtransportkjøretøy. Andre jokere er heller ikke utenkelig.


Et relevant spørsmål å stille til slutt: Vil eventuell suksess for Nikola, gjøre at 'alle de andre' med ambisjoner innen hydrogendrevet tungtransport nå får det mer travelt?


Edit) Da skal alle relevante linker her være på plass
Redigert 21.04.2024 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
12.06.2024 kl 17:04 2638

Interessant er nyheten vi implisitt får i Forbes-artikkelen om at "Norwegian Hydrogen, FirstElement Fuel Inc., and Mitsui & Co., Ltd. have formed a partnership to develop a joint hydrogen refueling infrastructure"! Se mitt forrige innlegg her på tråden for mer.

Store spillere spiller sammen og alt synes å gå rett vei for tiden, og når det gjelder hydrogendrevne tungtansportkjøretøy, vet vi jo at Hexagon Purus jobber tett med størrelser som Toyota og Ford. Så tror også vi har mye å se frem til, i tiår fremover.

Redigert 12.06.2024 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
27.06.2024 kl 11:18 2298

Spennende nyhet. Ting skjer. Cellcentric er et joint venture mellom Daimler og Volvo.


Daimler Truck and Volvo open hydrogen fuel cell manufacturing plant for trucks

27 June, 2024 10:50

German company Cellcentric&Co KG has opened a hydrogen fuel cell manufacturing plant for heavy trucks in the city of Eslingen-Plienzauvorstadt

For now, this will be pilot production, and large-scale deployment is planned for the end of the decade, when hydrogen main tractors are expected to become the basis for the development of environmentally friendly heavy-duty transport.

The enterprise with a total area of 10,300 square meters employs 100 people. A high level of automation is used here. In addition to development and production, Cellcentric also plans to provide a full range of services for the maintenance and repair of hydrogen fuel systems.

There will also be a lot of attention paid to the precise use of resources. This includes the reuse of decommissioned systems for applications in other lower-requirement areas.

Specifically, it is about restoring fuel cell modules to a new state through a complete overhaul. As well as the recovery of raw materials and their reuse through processing.

It should be noted that in May 2024, at ACT Expo in Las Vegas, the company Cellcentric showed its latest NextGen hydrogen fuel cell system. In addition, its fuel cells of the BZA150 generation have been tested on the track of Daimler Truck and Volvo tractors.

The start of NextGen production is scheduled for the end of the decade. Cellcentric & Co KG is a joint venture between Daimler Truck and the Volvo Group, established in 2021 to develop and promote hydrogen technologies.

https://fakti.bg/technozone/892129-daimler-truck-i-volvo-otkriha-zavod-za-proizvodstvo-na-vodorodni-gorivni-kletki-za-kamioni


Cellcentric

https://cellcentric.net/en/
Rect Angel
27.06.2024 kl 22:15 2169

Nå begynner dette virkelig å bli moro, sett gjennom brillene til en Hexagon Purus aksjonær.

Vi snakker her foreløpig om EN hydrogendrevet tungtransport med drivstoff-/tanksystemer levert av Hexagon Purus til en 'major retailer'.

Men samtidig er det altså Walmart som tar dette kjøretøyet i bruk. Walmart som trygt kan kalles en bjellesau, og som med egne ord uttrykker at “Walmart Canada has an ambitious plan to power 100% of our fleet with alternative power".


Walmart Canada Becomes the First Major Retailer in Canada to Introduce a Hydrogen Fuel Cell Electric Semi-Truck

Published June 27, 2024

MISSISSAUGA, ON – June 27, 2024 – Walmart Canada’s new hydrogen fuel cell-powered electric semi-truck is now on the roads in Mississauga, Ontario as the retailer continues its ambitious journey towards a 100% alternatively-powered fleet.

Walmart Canada is the first major retailer in Canada to introduce a hydrogen fuel cell electric semi-truck to its fleet. Operating with zero tailpipe emissions, the Nikola Hydrogen Fuel Cell EV Class 8 tractor has a range of about 800 kilometres and on average can avoid 97 metric tons of CO2 tailpipe emissions annually according to the manufacturer.* According to Nikola, Walmart Canada is also the first retail fleet to operate one of these trucks in North America.

The introduction of trucks powered by hydrogen fuel opens the door to longer-haul travel with alternative power, extending the range that’s currently possible with the fleet’s electric options. This first hydrogen FCEV was sourced by Etobicoke, Ontario-based ITD Industries Inc., an industry-leading transportation solutions provider, and will be deployed in Ontario for longer-haul trips.
...
The Nikola hydrogen fuel cell electric semi-truck carries high-pressure gaseous hydrogen onboard in specialized tanks, similar to how a conventional truck carries diesel. The hydrogen then runs through the fuel cell stack, which is converted to electricity by combining it with oxygen, with water vapor as the only byproduct. This electric power is transferred to the high-voltage power-net, which can charge the on-board batteries, and transfer power to the pavement via an e-axle with integrated electric motors.

https://www.nikolamotor.com/walmart-canada-becomes-the-first-major-retailer-in-canada-to-introduce-a-hydrogen-fuel-cell-electric-semi-truck
Redigert 27.06.2024 kl 22:16 Du må logge inn for å svare
Candelstick
28.06.2024 kl 00:08 2079

Hvor mange trekkvogner har Walmart Canada?
Redigert 28.06.2024 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
DrPepper
28.06.2024 kl 00:43 2053

chatgpt

"Walmart Canada operates a substantial fleet to manage its logistics. The company has around 10,000 tractors and 80,000 trailers in its North American operations, including Canada​ (electrive.com)​. In line with its sustainability goals, Walmart Canada is gradually transitioning to an electric fleet, starting with the introduction of three electric semi-trucks in British Columbia​ (Walmart Canada)​​ (Truckstop Canada)​. This move is part of Walmart's broader plan to electrify its entire fleet and achieve zero emissions by 2040​ (Walmart Sustainability Hub)​."
Rect Angel
02.07.2024 kl 14:46 1790

Gode nyheter.

Stadig flere Nikola hydrogendrevne tungtransporter med drivstoffsystemer levert av Hexagon Purus ruller på nord-amerikanske veier.

Solgte enheter i Q2 2024 kom ut 'above the high end of truck sales guidance'.


NIKOLA WHOLESALES 72 HYDROGEN FUEL CELL TRUCKS FOR NORTH AMERICAN CUSTOMERS IN Q2 2024, EXCEEDS SALES GUIDANCE

NEWS PROVIDED BY
Nikola Corporation 
Jul 02, 2024, 08:05 ET

PHOENIX, July 2, 2024 /PRNewswire/ -- For Q2 2024,  Nikola

Corporation (Nasdaq: NKLA), a global leader in zero-emissions transportation and energy supply and infrastructure solutions, via the HYLA brand, wholesaled 72 Class 8 Nikola hydrogen fuel cell trucks, above the high end of truck sales guidance of 60 units.  

For the first half of 2024, Nikola wholesaled 112 hydrogen fuel cell trucks.

"We have maintained our 2024 momentum with solid wholesale numbers, new customers such as Walmart Canada, and repeat customers like 4GEN and IMC, purchasing vehicles through our dealer network," said Nikola CEO Steve Girsky. "We are firmly on the field and are continuing to secure our first-mover advantage in zero-emissions Class 8 trucks in North America, as well as with our HYLA hydrogen refueling solutions."

All Nikola trucks are assembled in Coolidge, Ariz.

https://www.prnewswire.com/news-releases/nikola-wholesales-72-hydrogen-fuel-cell-trucks-for-north-american-customers-in-q2-2024-exceeds-sales-guidance-302187764.html
Redigert 02.07.2024 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
03.07.2024 kl 12:28 1631

Skal bli litt spennende å følge utviklingen i Nikola fremover, som 'frontrunneren' innen hydrogendrevet tungtransport.

Aksjen er jo utbombet så det rekker (dessuten omvendt splitt 1-for-30), men reagerte positivt på gårsdagens gode nyhet (var en stund +20%++ intradag) , og er inntil videre opp i premarket i dag.

Største aksjonær er vel forøvrig Det Norske Oljefondet...

https://finance.yahoo.com/quote/NKLA/
Rect Angel
09.07.2024 kl 10:54 1421

Spenningen og trøkket rundt Nikola-aksjen fortsetter!

Var opp over 30% intradag i går, og endte opp +16.69%. Og i skrivende stund er aksjen opp +7.63% i premarket.

Hypen har altså sin årsak i at Nikola er 'first mover' innen hydrogendrevet tungtransport, og at mottakelsen av kjøretøyene i markedet tilsynelatende er så god som det kan virke blant kunder, er jo selvsagt glimrende nytt og ditto cred også for Hexagon Purus som jo altså er leverandøren av av helt essensielle komponenter - drivstoffsystemene til kjøretøyene.

https://finance.yahoo.com/quote/NKLA/

Og i bakhodet her har vi selvsagt kjempenyheten som Purus og Toyota allerede har annonsert, om leveranser av tilsvarende drivstoffsystemer fra Purus til Toyota når kjempen begynner sin produksjon av hydrogendrevet tungtransport i 2025.

https://www.nordnet.no/market/news/2b470052-d361-4315-a7a2-2819910d3603
Redigert 09.07.2024 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
kelle
11.07.2024 kl 11:59 1245

Er det noe i det at Danske Bank har høynet kursmålet fra 11 til 15. Kan noen bekrefte det ?
Candelstick
11.07.2024 kl 17:59 1128

Etterhvert som omsetningen tar seg opp så vil nok kursmålene justere seg.
Sparebankfolkene er evig opptatt av mulig emisjon og styrking av balanse/likviditet.

De tre helligheter:
Profitt Kvalitet Kundetilfredshet

Når de store avtalene kicker inn, vil selskapet generere profitt og de to andre hellighetene er vel i boks allerede.

👍
Løp og kjøp!
spider
12.07.2024 kl 08:36 1009

Kommer hele tiden positive drypp:
https://newsweb.oslobors.no/message/623537
rosgun
12.07.2024 kl 11:32 890

Vi tar sats og satser på ca dobling fra 8,63…til 18….før 18-7:

"Danske Bank-analytiker Elliot Jones dunker til og løfter kursmålet på Hexagon Purus fra 11,50 til 15,00 kroner. Om analytikeren får rett, tilsvarer dette en oppside på i overkant av 80 prosent."

NB: Dette var før dagens melding om levering av komponenter til 10 000 nye lastebiler fra ny produsent …

At vi ser minst kr 11,50 ila uka med dagens melding, er vel iallefall ikke «å ta for hardt i»

Hexagon Purus ASA's second quarter results 2024 will be released on 18 July 2024, 07:00 CEST.

Blir bra guiding på torsdag…mulig opptur i kurs ila rimelig kort tid?

Historien forteller at det kan gå fort i svingene fremover kursmessig…


Håper virkelig vi slipper pausing på veien oppover…. det er bare så irriterende… pent og pyntelig er best👌


Ser foreløbig pent og pyntelig ut…


Minner om denne 22-5:

Oslo (Infront TDN Direkt): Hexagon Purus skal levere et komplett hydrogensystem og batteripakke til Toyota Nord-Amerika (TMNA) for serieproduksjon av deres heavy-duty brenselcelleelektriske powertrain kits.


Powertrain kits= The powertrain consists of the engine, transmission, driveshaft, differential, and axles.
Redigert 12.07.2024 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
rosgun
12.07.2024 kl 12:20 840

Minner om tidligere kurs på kr 82…

Ser ut som Toyota avtalen gir ringvirkninger til resten av bransjen med konkrete ordre og svært ofte med påfølgende støtte fra myndighetene…

En aksjekurs skal speile fremtidig potensiale og Purus har så absolutt vist styrke i å levere varene…

Idag tikket det inn kr 70 millioner rett på bunnlinja….i støtte fra canadiske myndigheter- ingen sak da…eller rettere sagt med andre ord: 3% av nåværende mcap!!!

Dette blir virkelig en moderne industrikjempe som til dags dato er «inne» med den største av den største, nemlig Toyoyta……

……så kommer resten etter, ser det ut som…..
Redigert 12.07.2024 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
rosgun
13.07.2024 kl 05:42 697

Merker meg følgende fra Q1 2024 presentasjonen og er svært optimistisk for Q2 2024 som legges frem torsdag:

1)
« Nærmere 90 % av årets produksjonskapasitet for hydrogendistribusjonsmoduler er enten allerede solgt til kunder eller er i sluttfasen av å selges.»

2)
« Vekst fra hydrogenlagringsløsninger for transittbuss og tunge kjøretøyer er en annen viktig vekstdriver for 2024.»

3)
« Selskapets ordrereserve, bestående av faste kundeinnkjøpsordrer, var på ca. 1,2 milliarder kroner per første kvartal 2024, med de aller fleste for utførelse i 2024. Ordrereserven for utførelse i 2024 forventes å fortsette å vokse i 2024 »

3)
For hele 2024 forventer selskapet en omsetningsvekst på minst 50 % år-over-år, samt en betydelig år-over-år-forbedring i konsernets EBITDA-margin.

4)
«Med fullføringen av selskapets kapasitetsutvidelsesprogram i år, legges det til betydelig inntektskapasitet og vil tjene som en sentral muliggjører for selskapet å nå sine kort- til mellomlangsiktige mål.»

5)
« Kontanter og kontantekvivalenter utgjorde 965 (1 366) millioner kroner ved utgangen av første kvartal 2024.»

6)

« All-time high kvartalsinntekter på NOK 407 millioner i første kvartal 2024, opp 67 % fra første kvartal 2023;»

7)
« "Vi har nettopp rapportert et rekordkvartal for Hexagon Purus, og holder oss godt på sporet for å nå våre mål for 2024. »

8)
« Enhver betydelig inntektsføring knyttet til de to store avtalene som er signert for fullstendig kjøretøyintegrasjon av batterielektriske og tunge kjøretøyer med Hino Trucks og Daimler Trucks North America forventes ikke før i fjerde kvartal 2024.»


++++denne nye som kom igår da…

Hexagon Purus has secured up to CAD 8.5 million from The Commercial Vehicle Innovation Challenge (CVIC) in British Columbia, Canada. The funds will support labor and capital expenditure to further develop its leading battery electric vehicle technology for the Tern RC8. The grant is launched under CleanBC Go Electric's Advanced Research and Commercialization (ARC) program which aims to support growth in BC's zero-emission vehicles industry and to create jobs.
Redigert 13.07.2024 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
rosgun
13.07.2024 kl 06:01 689

Selskapet er en verdensledende leverandør av hydrogen Type 4 høytrykkssylindere og -systemer, batterisystemer og kjøretøyintegrasjonsløsninger for brenselcelle elektriske og batterielektriske kjøretøyer. Hexagon Purus' produkter brukes i en rekke bruksområder, inkludert lette, mellomstore og tunge kjøretøy, busser, bakkelager, distribusjon, tanking, maritim, jernbane og romfart. Lær mer på www.hexagonpurus.com og følg @HexagonPurus på LinkedIn og X.

Gleder meg virkelig til Q4 hvor inntektene fra ellastebilene skal bokføres i regnskapet!!!!

Pr idag er det mest inntekter fra hydrogeninfrastruktur, og med ca 900 millioner i cash skulle det holde «rikelig» til annonserte milliardinntekter og svært god ebitda på denne delen av virksomheten…….

https://cleantechnica.com/2024/05/20/toyota-launches-class-8-tern-100-electric-truck-at-us-market/amp/

Mao kan vi fort se kursen i intervallet kr 50-100 ila 2024…

Tror mange ble tatt på senga etter Q1 og potensialet til å bli en internasjonal gigant som f eks Kongsbergruppen er veldig til stede i årene som kommer….
Redigert 13.07.2024 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Session88
13.07.2024 kl 11:10 566

Mange triggere som som trolig utløses i løpet av året.
Q2 blir spennende, ser ikke bort fra et realt løft i kursen da.

Sitter selv godt lastet fra mars/april og har lang horisont på HPUR.
DrPepper
13.07.2024 kl 12:58 491

Tror desamma, men inte mot 100 kr, det är inte realistisk, kanske 2026, men man ska inte stressa.
Man behöver ju inte sitta och vänta och se hur det går för deras produkter, bara se vilka de levererar till, Solaris Bus exempelvis. Alla ordrar läggs ju ut av de som köper, är ju offentliga aktörer så de är väl i princip skyldig att göra det, just nu har Solaris 1000 hydrogenbussar i orderstocken. Finns ju flera aktörer inom den sektorn där Hexagon Purus levererar. https://www.ballard.com/about-ballard/newsroom/news-releases/2024/04/01/ballard-announces-largest-order-in-company-history---1-000-engines-to-power-solaris-buses-across-europe

Nikola sålde väl 72 lastbilar förra kvartalet, ökar de lite detta kvartal så blir det ju goda pengar till Hexagon, (Jag gillar inte Nikola som bolag) men det är ointressant så länge pengarna tickar in. https://www.nikolamotor.com/nikola-wholesales-72-hydrogen-fuel-cell-trucks-for-north-american-customers-in-q2-2024-exceeds-sales-guidance

Anledningen till att jag köpte i bolaget är för att de är breda, flera sektorer, hydrogen och elektrisk, så de har inte bara en kund eller produkt att förlita sig på, kommer bli mycket intressant att följa de framöver. ser att de just nu har över 70 jobbannonser ute, så de växer snabbt nu, men allt detta är ju inget nytt, rapporterats från VD sen dag 1, bara aktien som dykt enormt...Jag tror vi kommer att nå all time high 2026, strax över 80 kr. Omsättning då på ca 7 miljarder, ebita 500 miljoner, Pe 40 pga av snabbväxande företag, boom börsvärde på 20 miljarder, ca 80 kr aktien, det är vad jag tror, och vad jag tror är i grunden ointressant.
Rect Angel
I dag kl 08:43 135

Som kjent produserer og leverer Hexagon Purus drivstoffsystemene til Nikolas hydrogendrevne tungtransportkjøretøy.

Det begynner nå å bli mange og tunge aktører som legger inn ordrer på hydrogendrevne tungtransportkjøretøyer fra Nikola. Dette er kjøretøy i den aller tyngste klassen, for de aller tyngste jobbene. Jobbene hvor batteridrift ikke er egnet (batteriene blir for store og tunge + for lang ladetid).

Så dette er lovende og spennende. Ikke minst fordi det allerede er bekjentgjort i børsmelding at Hexagon Purus allerede i 2025 også starter opp med leveranser av drivstoffsystemer til hydrogendrevne tungtransportkjøretøy produsert av Toyota.


Nikola Secures Talon Logistics as New Client for Hydrogen Fuel Cell Trucks

19th July 2024 3 Min Read
Posted by Cláudio Afonso

Nikola Corporation, the US-based manufacturer of hydrogen fuel cell electric vehicles (FCEVs), has secured Talon Logistics as a new client.

According to a social media post from late Thursday, Talon Logistics has received its first Nikola trucks, although — as the official announcement was not done yet —the size of the order is still unclear.

Talon Logistics, founded in 2007 and headquartered in Southern California, is a prominent logistics and transportation company. It serves several major clients, including Starkist, CJ Logistics, and logistics giant Maersk.

Earlier this week, as the company continues expanding its refueling network, the CEO announced Nikola’s station located in Ontario (California) achieved a record day by refueling 28 trucks and dispensing over 850 kg of hydrogen.

The Arizona-based company announced earlier this month that it sold 72 units in the second quarter, bringing its total sales for the first half of the year to 112 units.

Walmart Canada has recently integrated the first Nikola hydrogen fuel cell electric semi-truck into its fleet, marking it as the first retail fleet in North America to operate such a vehicle. This represents a major milestone for Nikola and its efforts to penetrate the retail logistics market.

In addition, AiLO Logistics, a major drayage carrier operating in the Ports of Los Angeles and Long Beach, has placed an order for 100 Nikola hydrogen fuel cell electric trucks, set for delivery in 2025. This follows a previous order of 50 trucks in 2023, underscoring AiLO’s commitment to sustainable transportation solutions.

Nikola’s CEO Steve Girsky announced on July 2nd that 4GEN Logistics and IMC Companies have also purchased vehicles through Nikola’s dealer network, further solidifying Nikola’s presence in the logistics sector.

Earlier this month, the e-commerce giant Wayfair announced it was testing electric trucks from Nikola in California as it evaluates the transition from diesel to electric trucks.

https://eletric-vehicles.com/nikola/nikola-secures-talon-logistics-as-new-client-for-hydrogen-fuel-cell-trucks/
Redigert i dag kl 09:55 Du må logge inn for å svare
DrPepper
I dag kl 09:56 68

Bra information Rect Angel. Först gillade jag inte att de hade Nikola som kund, man vet ju deras historia, men de kan ju lyckas vända det där bolaget. I Q&A av VD och finansdirektören i Torsdags fick de frågan om någon aktör var sen med betalningar, de svarade att de inte hade sådana problem.

Intressant är ju att de även fick en "testorder" av Ford på systemet, så Hexagon Purus samarbetar ju med nästan alla stora aktörer på marknaden. Daimler är väl enbart elektroniska lastbilen, likt Hino (Toyota) "we expect to start delivering the first trucks to Hino and Daimler in the third quarter of 2024."
Redigert i dag kl 10:10 Du må logge inn for å svare