Hexagon Purus - H2 tungtransport watch, Nikola m.m.

Rect Angel
HPUR 25.03.2024 kl 22:11 11086

De som har fulgt med noen år, kjenner denne avtalen, verdt i overkant av 2.3 milliarder NOK (€200 millioner) + mulig ytterligere oppside, for HPUR.

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/04/29/2219300/0/en/Hexagon-Purus-selected-by-Nikola-Corporation-to-supply-hydrogen-cylinders-for-serial-production.html

Nikola-aksjen har lenge vært ute i grov sjø på børsen og aksjekursen har blitt gruset. De første hydrogendrevne tungtransportkjøretøyene (39) har imidlertid nådd markedet de siste månedene, og har blitt levert til kunder. Tidlige uttalelser kan tyde på kundetilfredshet. Så nå blir det spennende å følge fortsettelsen her. Ambisjonen er masseproduksjon.

Dagen i dag var en livlig børsdag i Nikola. Solid prosentvis kursoppgang på volum langt, langt over gjennomsnitt.

https://finance.yahoo.com/quote/NKLA


Hva annet vet vi, utover kontrakten med Nikola, om potensialet til Hexagon Purus når det gjelder hydrogendrevet tungtransport? Vel, konkret at de har jobbet med hydrogendrevet tungtransport siden høsten 2020 sammen med Hino Trucks (100% eid av Toyota) i Project Z. Og fra Project Z vet vi jo at det for lengst har blitt generert en monsteravtale til Hexagon Purus (verdt ca. 21.4 milliarder NOK [$ 2 milliarder]) som innebærer at Hexagon Purus skal produsere batterielektriske tungtransportkjøretøy for Hino Trucks. Project Z har helt fra starten av fokusert både på batterielektrisk og hydrogendrevet tungtransport.

https://www.hino-global.com/corp/news/2020/20201006-002702.html

https://www.globenewswire.com/en/news-release/2023/03/15/2627351/0/en/Hexagon-Purus-signs-landmark-long-term-agreement-with-Hino-Trucks-for-zero-emission-heavy-duty-trucks-in-the-U-S.html

Og hertil vet vi at Hexagon Purus er valgt av Ford til å levere til prototype Ford skal levere til et prestisjetungt EU-prosjekt når det gjelder hydrogendrevet tungtransport .

https://www.globenewswire.com/en/news-release/2023/12/07/2792237/0/en/Hexagon-Purus-awarded-purchase-order-by-Ford-Trucks-to-deliver-a-hydrogen-fuel-storage-system-for-their-prototype-heavy-duty-truck.html


Så var det Daimler. Kjenner ikke til noe konkret der pr. nå når det gjelder hydrogendrevet tungtransport, men vi vet at Hexagon Purus har mottatt milliardordre, under hvilken man skal levere batterielektriske Freightliner kjøretøy til DTA. Hexagon Composites har dessuten et langvarig kundeforhold til Daimler når det gjelder leveranser til Daimlers gassdrevne tungtransportkjøretøy.

https://www.globenewswire.com/news-release/2023/11/06/2774292/0/en/Daimler-Truck-North-America-Enters-Strategic-Partnership-with-Hexagon-Purus-for-Battery-Electric-Freightliner-eM2-for-Vocational-Applications.html

Kenworth er en joker. Som til Daimler, har Hexagon Composites lenge levert til Kenworths gassdrevne tungtransportkjøretøy. Andre jokere er heller ikke utenkelig.


Et relevant spørsmål å stille til slutt: Vil eventuell suksess for Nikola, gjøre at 'alle de andre' med ambisjoner innen hydrogendrevet tungtransport nå får det mer travelt?


Edit) Da skal alle relevante linker her være på plass
Redigert 21.04.2024 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
I dag kl 14:12 12

Nikola-kontrakten blir mer og mer interessant, og vi snakker jo her tross alt om ingen ringere enn 'first mover' innen hydrogendrevet tungtransport, og når til og med en aktør som Walmart allerede er på veiene med et kjøretøy samtidig som Nikola stadig åpner nye fyllestasjoner for hydrogen, er det klart det er spennende. Om Nikola betaler, har vært en gjenganger i flere kvartalpresentasjoner blant spørsmålene under Q & A. Purus-ledelsen svarer alltid det samme. At de opplever Nikola som en seriøs forretningsforbindelse. Så det er 'early days' innen hydrogendrevet tungtransport, men spennende er dette allerede til gangs mens vi venter på at Purus-partnerne Toyota, Ford m.fl. sluttfører testfasene og begynner å skalere opp. Er svak for underdoger så 🤞 litt for Nikola. Når det gjelder Toyota, har vel faktisk Purus jobbet med dem siden 2017 eller 2018 nå med utvikling av el- og hydrogendrift...

Er ekstremt optimistisk når det gjelder fremtidsutsiktene til Hexagon Group, også Composites hvis Hexagon Agility jo har svimlende 70% markedsandel innen drivstoffsystemer for CNG/RNG-drevet tungtransport og en ditto partner-/kundeportefølje. Og nå har altså også 'game changer'en R15N motoren fra Cummins entret markedet slik at også den aller tyngste tungtransporten på veiene kan fases over til CNG/RNG fra diesel. Så slik komplementerer altså Composites Purus som altså på sin side er markedslederen innen drivstoffsystemer for hydrogen. Begge spiller hovedroller i den helt nødvendige ' flukten fra diesel'.

Har fulgt kvartalspresentasjonene til Purus og Composites over flere år nå og har stor tillit til ledelsene som styrer stødig, er nøkterne og ikke overbyr slik jeg ser det. Det ble litt flere Purus-aksjer i går, og det blir nok flere. Garantert flere raskt hvis kursen går enda lavere, for 'nyheten' om en kommende og siste innhenting av kapital før EBITDA break-even i 2025, er på måte ingen måte noen nyhet. Dette vært kjent i markedet, som det klart mest sannsynlig scenarioet, i månedsvis så å fremstille dette som en nyhet, er bløffing. Blir spennende å se hvordan Purus-ledelsen velger å gjennomføre denne. Har litt sansen for det du (i et annet innlegg) og E24-skribent Sundberg foreslår (artikkel bak betalingsmur, men vi skjønner jo hva Sundberg foreslår her):

https://e24.no/boers-og-finans/i/allqXE/hexagon-purus-boer-proeve-gammeldags-likebehandling
Redigert i dag kl 14:28 Du må logge inn for å svare
DrPepper
I dag kl 09:56 107

Bra information Rect Angel. Först gillade jag inte att de hade Nikola som kund, man vet ju deras historia, men de kan ju lyckas vända det där bolaget. I Q&A av VD och finansdirektören i Torsdags fick de frågan om någon aktör var sen med betalningar, de svarade att de inte hade sådana problem.

Intressant är ju att de även fick en "testorder" av Ford på systemet, så Hexagon Purus samarbetar ju med nästan alla stora aktörer på marknaden. Daimler är väl enbart elektroniska lastbilen, likt Hino (Toyota) "we expect to start delivering the first trucks to Hino and Daimler in the third quarter of 2024."
Redigert i dag kl 10:10 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
I dag kl 08:43 174

Som kjent produserer og leverer Hexagon Purus drivstoffsystemene til Nikolas hydrogendrevne tungtransportkjøretøy.

Det begynner nå å bli mange og tunge aktører som legger inn ordrer på hydrogendrevne tungtransportkjøretøyer fra Nikola. Dette er kjøretøy i den aller tyngste klassen, for de aller tyngste jobbene. Jobbene hvor batteridrift ikke er egnet (batteriene blir for store og tunge + for lang ladetid).

Så dette er lovende og spennende. Ikke minst fordi det allerede er bekjentgjort i børsmelding at Hexagon Purus allerede i 2025 også starter opp med leveranser av drivstoffsystemer til hydrogendrevne tungtransportkjøretøy produsert av Toyota.


Nikola Secures Talon Logistics as New Client for Hydrogen Fuel Cell Trucks

19th July 2024 3 Min Read
Posted by Cláudio Afonso

Nikola Corporation, the US-based manufacturer of hydrogen fuel cell electric vehicles (FCEVs), has secured Talon Logistics as a new client.

According to a social media post from late Thursday, Talon Logistics has received its first Nikola trucks, although — as the official announcement was not done yet —the size of the order is still unclear.

Talon Logistics, founded in 2007 and headquartered in Southern California, is a prominent logistics and transportation company. It serves several major clients, including Starkist, CJ Logistics, and logistics giant Maersk.

Earlier this week, as the company continues expanding its refueling network, the CEO announced Nikola’s station located in Ontario (California) achieved a record day by refueling 28 trucks and dispensing over 850 kg of hydrogen.

The Arizona-based company announced earlier this month that it sold 72 units in the second quarter, bringing its total sales for the first half of the year to 112 units.

Walmart Canada has recently integrated the first Nikola hydrogen fuel cell electric semi-truck into its fleet, marking it as the first retail fleet in North America to operate such a vehicle. This represents a major milestone for Nikola and its efforts to penetrate the retail logistics market.

In addition, AiLO Logistics, a major drayage carrier operating in the Ports of Los Angeles and Long Beach, has placed an order for 100 Nikola hydrogen fuel cell electric trucks, set for delivery in 2025. This follows a previous order of 50 trucks in 2023, underscoring AiLO’s commitment to sustainable transportation solutions.

Nikola’s CEO Steve Girsky announced on July 2nd that 4GEN Logistics and IMC Companies have also purchased vehicles through Nikola’s dealer network, further solidifying Nikola’s presence in the logistics sector.

Earlier this month, the e-commerce giant Wayfair announced it was testing electric trucks from Nikola in California as it evaluates the transition from diesel to electric trucks.

https://eletric-vehicles.com/nikola/nikola-secures-talon-logistics-as-new-client-for-hydrogen-fuel-cell-trucks/
Redigert i dag kl 09:55 Du må logge inn for å svare
DrPepper
13.07.2024 kl 12:58 530

Tror desamma, men inte mot 100 kr, det är inte realistisk, kanske 2026, men man ska inte stressa.
Man behöver ju inte sitta och vänta och se hur det går för deras produkter, bara se vilka de levererar till, Solaris Bus exempelvis. Alla ordrar läggs ju ut av de som köper, är ju offentliga aktörer så de är väl i princip skyldig att göra det, just nu har Solaris 1000 hydrogenbussar i orderstocken. Finns ju flera aktörer inom den sektorn där Hexagon Purus levererar. https://www.ballard.com/about-ballard/newsroom/news-releases/2024/04/01/ballard-announces-largest-order-in-company-history---1-000-engines-to-power-solaris-buses-across-europe

Nikola sålde väl 72 lastbilar förra kvartalet, ökar de lite detta kvartal så blir det ju goda pengar till Hexagon, (Jag gillar inte Nikola som bolag) men det är ointressant så länge pengarna tickar in. https://www.nikolamotor.com/nikola-wholesales-72-hydrogen-fuel-cell-trucks-for-north-american-customers-in-q2-2024-exceeds-sales-guidance

Anledningen till att jag köpte i bolaget är för att de är breda, flera sektorer, hydrogen och elektrisk, så de har inte bara en kund eller produkt att förlita sig på, kommer bli mycket intressant att följa de framöver. ser att de just nu har över 70 jobbannonser ute, så de växer snabbt nu, men allt detta är ju inget nytt, rapporterats från VD sen dag 1, bara aktien som dykt enormt...Jag tror vi kommer att nå all time high 2026, strax över 80 kr. Omsättning då på ca 7 miljarder, ebita 500 miljoner, Pe 40 pga av snabbväxande företag, boom börsvärde på 20 miljarder, ca 80 kr aktien, det är vad jag tror, och vad jag tror är i grunden ointressant.
Session88
13.07.2024 kl 11:10 605

Mange triggere som som trolig utløses i løpet av året.
Q2 blir spennende, ser ikke bort fra et realt løft i kursen da.

Sitter selv godt lastet fra mars/april og har lang horisont på HPUR.
rosgun
13.07.2024 kl 06:01 728

Selskapet er en verdensledende leverandør av hydrogen Type 4 høytrykkssylindere og -systemer, batterisystemer og kjøretøyintegrasjonsløsninger for brenselcelle elektriske og batterielektriske kjøretøyer. Hexagon Purus' produkter brukes i en rekke bruksområder, inkludert lette, mellomstore og tunge kjøretøy, busser, bakkelager, distribusjon, tanking, maritim, jernbane og romfart. Lær mer på www.hexagonpurus.com og følg @HexagonPurus på LinkedIn og X.

Gleder meg virkelig til Q4 hvor inntektene fra ellastebilene skal bokføres i regnskapet!!!!

Pr idag er det mest inntekter fra hydrogeninfrastruktur, og med ca 900 millioner i cash skulle det holde «rikelig» til annonserte milliardinntekter og svært god ebitda på denne delen av virksomheten…….

https://cleantechnica.com/2024/05/20/toyota-launches-class-8-tern-100-electric-truck-at-us-market/amp/

Mao kan vi fort se kursen i intervallet kr 50-100 ila 2024…

Tror mange ble tatt på senga etter Q1 og potensialet til å bli en internasjonal gigant som f eks Kongsbergruppen er veldig til stede i årene som kommer….
Redigert 13.07.2024 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
rosgun
13.07.2024 kl 05:42 736

Merker meg følgende fra Q1 2024 presentasjonen og er svært optimistisk for Q2 2024 som legges frem torsdag:

1)
« Nærmere 90 % av årets produksjonskapasitet for hydrogendistribusjonsmoduler er enten allerede solgt til kunder eller er i sluttfasen av å selges.»

2)
« Vekst fra hydrogenlagringsløsninger for transittbuss og tunge kjøretøyer er en annen viktig vekstdriver for 2024.»

3)
« Selskapets ordrereserve, bestående av faste kundeinnkjøpsordrer, var på ca. 1,2 milliarder kroner per første kvartal 2024, med de aller fleste for utførelse i 2024. Ordrereserven for utførelse i 2024 forventes å fortsette å vokse i 2024 »

3)
For hele 2024 forventer selskapet en omsetningsvekst på minst 50 % år-over-år, samt en betydelig år-over-år-forbedring i konsernets EBITDA-margin.

4)
«Med fullføringen av selskapets kapasitetsutvidelsesprogram i år, legges det til betydelig inntektskapasitet og vil tjene som en sentral muliggjører for selskapet å nå sine kort- til mellomlangsiktige mål.»

5)
« Kontanter og kontantekvivalenter utgjorde 965 (1 366) millioner kroner ved utgangen av første kvartal 2024.»

6)

« All-time high kvartalsinntekter på NOK 407 millioner i første kvartal 2024, opp 67 % fra første kvartal 2023;»

7)
« "Vi har nettopp rapportert et rekordkvartal for Hexagon Purus, og holder oss godt på sporet for å nå våre mål for 2024. »

8)
« Enhver betydelig inntektsføring knyttet til de to store avtalene som er signert for fullstendig kjøretøyintegrasjon av batterielektriske og tunge kjøretøyer med Hino Trucks og Daimler Trucks North America forventes ikke før i fjerde kvartal 2024.»


++++denne nye som kom igår da…

Hexagon Purus has secured up to CAD 8.5 million from The Commercial Vehicle Innovation Challenge (CVIC) in British Columbia, Canada. The funds will support labor and capital expenditure to further develop its leading battery electric vehicle technology for the Tern RC8. The grant is launched under CleanBC Go Electric's Advanced Research and Commercialization (ARC) program which aims to support growth in BC's zero-emission vehicles industry and to create jobs.
Redigert 13.07.2024 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
rosgun
12.07.2024 kl 12:20 879

Minner om tidligere kurs på kr 82…

Ser ut som Toyota avtalen gir ringvirkninger til resten av bransjen med konkrete ordre og svært ofte med påfølgende støtte fra myndighetene…

En aksjekurs skal speile fremtidig potensiale og Purus har så absolutt vist styrke i å levere varene…

Idag tikket det inn kr 70 millioner rett på bunnlinja….i støtte fra canadiske myndigheter- ingen sak da…eller rettere sagt med andre ord: 3% av nåværende mcap!!!

Dette blir virkelig en moderne industrikjempe som til dags dato er «inne» med den største av den største, nemlig Toyoyta……

……så kommer resten etter, ser det ut som…..
Redigert 12.07.2024 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
rosgun
12.07.2024 kl 11:32 929

Vi tar sats og satser på ca dobling fra 8,63…til 18….før 18-7:

"Danske Bank-analytiker Elliot Jones dunker til og løfter kursmålet på Hexagon Purus fra 11,50 til 15,00 kroner. Om analytikeren får rett, tilsvarer dette en oppside på i overkant av 80 prosent."

NB: Dette var før dagens melding om levering av komponenter til 10 000 nye lastebiler fra ny produsent …

At vi ser minst kr 11,50 ila uka med dagens melding, er vel iallefall ikke «å ta for hardt i»

Hexagon Purus ASA's second quarter results 2024 will be released on 18 July 2024, 07:00 CEST.

Blir bra guiding på torsdag…mulig opptur i kurs ila rimelig kort tid?

Historien forteller at det kan gå fort i svingene fremover kursmessig…


Håper virkelig vi slipper pausing på veien oppover…. det er bare så irriterende… pent og pyntelig er best👌


Ser foreløbig pent og pyntelig ut…


Minner om denne 22-5:

Oslo (Infront TDN Direkt): Hexagon Purus skal levere et komplett hydrogensystem og batteripakke til Toyota Nord-Amerika (TMNA) for serieproduksjon av deres heavy-duty brenselcelleelektriske powertrain kits.


Powertrain kits= The powertrain consists of the engine, transmission, driveshaft, differential, and axles.
Redigert 12.07.2024 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
Candelstick
11.07.2024 kl 17:59 1167

Etterhvert som omsetningen tar seg opp så vil nok kursmålene justere seg.
Sparebankfolkene er evig opptatt av mulig emisjon og styrking av balanse/likviditet.

De tre helligheter:
Profitt Kvalitet Kundetilfredshet

Når de store avtalene kicker inn, vil selskapet generere profitt og de to andre hellighetene er vel i boks allerede.

👍
Løp og kjøp!
kelle
11.07.2024 kl 11:59 1284

Er det noe i det at Danske Bank har høynet kursmålet fra 11 til 15. Kan noen bekrefte det ?
Rect Angel
09.07.2024 kl 10:54 1460

Spenningen og trøkket rundt Nikola-aksjen fortsetter!

Var opp over 30% intradag i går, og endte opp +16.69%. Og i skrivende stund er aksjen opp +7.63% i premarket.

Hypen har altså sin årsak i at Nikola er 'first mover' innen hydrogendrevet tungtransport, og at mottakelsen av kjøretøyene i markedet tilsynelatende er så god som det kan virke blant kunder, er jo selvsagt glimrende nytt og ditto cred også for Hexagon Purus som jo altså er leverandøren av av helt essensielle komponenter - drivstoffsystemene til kjøretøyene.

https://finance.yahoo.com/quote/NKLA/

Og i bakhodet her har vi selvsagt kjempenyheten som Purus og Toyota allerede har annonsert, om leveranser av tilsvarende drivstoffsystemer fra Purus til Toyota når kjempen begynner sin produksjon av hydrogendrevet tungtransport i 2025.

https://www.nordnet.no/market/news/2b470052-d361-4315-a7a2-2819910d3603
Redigert 09.07.2024 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
03.07.2024 kl 12:28 1670

Skal bli litt spennende å følge utviklingen i Nikola fremover, som 'frontrunneren' innen hydrogendrevet tungtransport.

Aksjen er jo utbombet så det rekker (dessuten omvendt splitt 1-for-30), men reagerte positivt på gårsdagens gode nyhet (var en stund +20%++ intradag) , og er inntil videre opp i premarket i dag.

Største aksjonær er vel forøvrig Det Norske Oljefondet...

https://finance.yahoo.com/quote/NKLA/
Rect Angel
02.07.2024 kl 14:46 1829

Gode nyheter.

Stadig flere Nikola hydrogendrevne tungtransporter med drivstoffsystemer levert av Hexagon Purus ruller på nord-amerikanske veier.

Solgte enheter i Q2 2024 kom ut 'above the high end of truck sales guidance'.


NIKOLA WHOLESALES 72 HYDROGEN FUEL CELL TRUCKS FOR NORTH AMERICAN CUSTOMERS IN Q2 2024, EXCEEDS SALES GUIDANCE

NEWS PROVIDED BY
Nikola Corporation 
Jul 02, 2024, 08:05 ET

PHOENIX, July 2, 2024 /PRNewswire/ -- For Q2 2024,  Nikola

Corporation (Nasdaq: NKLA), a global leader in zero-emissions transportation and energy supply and infrastructure solutions, via the HYLA brand, wholesaled 72 Class 8 Nikola hydrogen fuel cell trucks, above the high end of truck sales guidance of 60 units.  

For the first half of 2024, Nikola wholesaled 112 hydrogen fuel cell trucks.

"We have maintained our 2024 momentum with solid wholesale numbers, new customers such as Walmart Canada, and repeat customers like 4GEN and IMC, purchasing vehicles through our dealer network," said Nikola CEO Steve Girsky. "We are firmly on the field and are continuing to secure our first-mover advantage in zero-emissions Class 8 trucks in North America, as well as with our HYLA hydrogen refueling solutions."

All Nikola trucks are assembled in Coolidge, Ariz.

https://www.prnewswire.com/news-releases/nikola-wholesales-72-hydrogen-fuel-cell-trucks-for-north-american-customers-in-q2-2024-exceeds-sales-guidance-302187764.html
Redigert 02.07.2024 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
DrPepper
28.06.2024 kl 00:43 2092

chatgpt

"Walmart Canada operates a substantial fleet to manage its logistics. The company has around 10,000 tractors and 80,000 trailers in its North American operations, including Canada​ (electrive.com)​. In line with its sustainability goals, Walmart Canada is gradually transitioning to an electric fleet, starting with the introduction of three electric semi-trucks in British Columbia​ (Walmart Canada)​​ (Truckstop Canada)​. This move is part of Walmart's broader plan to electrify its entire fleet and achieve zero emissions by 2040​ (Walmart Sustainability Hub)​."
Candelstick
28.06.2024 kl 00:08 2118

Hvor mange trekkvogner har Walmart Canada?
Redigert 28.06.2024 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
27.06.2024 kl 22:15 2208

Nå begynner dette virkelig å bli moro, sett gjennom brillene til en Hexagon Purus aksjonær.

Vi snakker her foreløpig om EN hydrogendrevet tungtransport med drivstoff-/tanksystemer levert av Hexagon Purus til en 'major retailer'.

Men samtidig er det altså Walmart som tar dette kjøretøyet i bruk. Walmart som trygt kan kalles en bjellesau, og som med egne ord uttrykker at “Walmart Canada has an ambitious plan to power 100% of our fleet with alternative power".


Walmart Canada Becomes the First Major Retailer in Canada to Introduce a Hydrogen Fuel Cell Electric Semi-Truck

Published June 27, 2024

MISSISSAUGA, ON – June 27, 2024 – Walmart Canada’s new hydrogen fuel cell-powered electric semi-truck is now on the roads in Mississauga, Ontario as the retailer continues its ambitious journey towards a 100% alternatively-powered fleet.

Walmart Canada is the first major retailer in Canada to introduce a hydrogen fuel cell electric semi-truck to its fleet. Operating with zero tailpipe emissions, the Nikola Hydrogen Fuel Cell EV Class 8 tractor has a range of about 800 kilometres and on average can avoid 97 metric tons of CO2 tailpipe emissions annually according to the manufacturer.* According to Nikola, Walmart Canada is also the first retail fleet to operate one of these trucks in North America.

The introduction of trucks powered by hydrogen fuel opens the door to longer-haul travel with alternative power, extending the range that’s currently possible with the fleet’s electric options. This first hydrogen FCEV was sourced by Etobicoke, Ontario-based ITD Industries Inc., an industry-leading transportation solutions provider, and will be deployed in Ontario for longer-haul trips.
...
The Nikola hydrogen fuel cell electric semi-truck carries high-pressure gaseous hydrogen onboard in specialized tanks, similar to how a conventional truck carries diesel. The hydrogen then runs through the fuel cell stack, which is converted to electricity by combining it with oxygen, with water vapor as the only byproduct. This electric power is transferred to the high-voltage power-net, which can charge the on-board batteries, and transfer power to the pavement via an e-axle with integrated electric motors.

https://www.nikolamotor.com/walmart-canada-becomes-the-first-major-retailer-in-canada-to-introduce-a-hydrogen-fuel-cell-electric-semi-truck
Redigert 27.06.2024 kl 22:16 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
27.06.2024 kl 11:18 2337

Spennende nyhet. Ting skjer. Cellcentric er et joint venture mellom Daimler og Volvo.


Daimler Truck and Volvo open hydrogen fuel cell manufacturing plant for trucks

27 June, 2024 10:50

German company Cellcentric&Co KG has opened a hydrogen fuel cell manufacturing plant for heavy trucks in the city of Eslingen-Plienzauvorstadt

For now, this will be pilot production, and large-scale deployment is planned for the end of the decade, when hydrogen main tractors are expected to become the basis for the development of environmentally friendly heavy-duty transport.

The enterprise with a total area of 10,300 square meters employs 100 people. A high level of automation is used here. In addition to development and production, Cellcentric also plans to provide a full range of services for the maintenance and repair of hydrogen fuel systems.

There will also be a lot of attention paid to the precise use of resources. This includes the reuse of decommissioned systems for applications in other lower-requirement areas.

Specifically, it is about restoring fuel cell modules to a new state through a complete overhaul. As well as the recovery of raw materials and their reuse through processing.

It should be noted that in May 2024, at ACT Expo in Las Vegas, the company Cellcentric showed its latest NextGen hydrogen fuel cell system. In addition, its fuel cells of the BZA150 generation have been tested on the track of Daimler Truck and Volvo tractors.

The start of NextGen production is scheduled for the end of the decade. Cellcentric & Co KG is a joint venture between Daimler Truck and the Volvo Group, established in 2021 to develop and promote hydrogen technologies.

https://fakti.bg/technozone/892129-daimler-truck-i-volvo-otkriha-zavod-za-proizvodstvo-na-vodorodni-gorivni-kletki-za-kamioni


Cellcentric

https://cellcentric.net/en/
Rect Angel
12.06.2024 kl 17:04 2677

Interessant er nyheten vi implisitt får i Forbes-artikkelen om at "Norwegian Hydrogen, FirstElement Fuel Inc., and Mitsui & Co., Ltd. have formed a partnership to develop a joint hydrogen refueling infrastructure"! Se mitt forrige innlegg her på tråden for mer.

Store spillere spiller sammen og alt synes å gå rett vei for tiden, og når det gjelder hydrogendrevne tungtansportkjøretøy, vet vi jo at Hexagon Purus jobber tett med størrelser som Toyota og Ford. Så tror også vi har mye å se frem til, i tiår fremover.

Redigert 12.06.2024 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Tyrkman
12.06.2024 kl 14:28 2129

Ingen tvivl om at dette bliver stort. Se værdiansættelsen af HPUR. Her er meget at konme efter i årene fremover. En super indgang nu hvis man er long 🤑🤑🤑
Rect Angel
12.06.2024 kl 13:31 2205

Hexagon Purus er en av hovedeierne i Norwegian Hydrogen. Norwegian Hydrogen er eneeier av Vireon som her har fanget Forbes's interesse.

Flott artikkel, som helt klart bekrefter følelsen av at store ting er under oppseiling. Og i treenigheten Norwegian Hydrogen, Vireon og Hexagon Purus har man jo hele verdikjeden innen hydrogen samlet i en enhet! Produksjon og infrastruktur i henholdsvis Norwegian Hydrogen og Vireon og lagring, transport samt produksjon av nøkkelteknologi og -produkter for kjøretøyer, i regi Hexagon Purus.

Gjengir en del fra artikkelen her, men der er mye mer så artikkel anbefales lest i sin helhet.

Og som jeg har spekulert litt i ved tidligere anledninger, får vi her også bekreftelsen på at Hexogon Purus mottar ordrer fra, og gjør business med, Vireon.


FORBESINNOVATIONTRANSPORTATION

When In Nordics All Roads Lead To Vireon: H2 In Three Countries

David Blekhman Contributor

I am a professor at Cal State LA and the technical director for the Hydrogen Research and Fueling

Jun 12, 2024,06:45am EDT

As discussed in one of my previous articles, Norwegian Hydrogen established Vireon AS, a hydrogen fueling infrastructure brand with the aim of becoming the leading operator of hydrogen refueling stations for heavy duty transport in the Nordics. Through substantial investments in land transportation infrastructure, Vireon utilizing Norwegian Hydrogen technical expertise and grants experience seeks to expedite the adoption of hydrogen-powered heavy-duty transport in the entire Nordics. It has been especially successful in winning grants that enable projects in Norway, Denmark and Finland among others, and the secret is revealed at the end. As a matter of fact, Vireon is the only company selected to build new hydrogen stations in Denmark and Finland, a network of green hydrogen refueling stations stretching from Northern Finland via Sweden and Denmark to continental Europe, establishing a vital corridor for zero-emission heavy-duty vehicles. Vireon secured €9.2 million in EU funding for seven stations. While the government funding provides about 30 to 25% of CAPEX, the rest is covered by Vireon’s investors.

Out of our many locations in Norway, six were recently awarded grants based on the expectation that they would be the first strategic spots to need heavy-duty hydrogen refueling stations. These stations form two main corridors, between the Capital of Norway, Oslo, and Trondheim in Mid-Norway and Stavanger on the west-coast. This is two routes with a lot of heavy-duty trucks going back-and-forth, and the first customers have already ordered hydrogen powered trucks to be used between the three cities. Norwegian Hydrogen, the sole owner of Vireon, is also developing hydrogen production facilities across the Nordics. Vireon plan to source green hydrogen from these facilities, and also to partner with other hydrogen producers in the Nordics to ensure sufficient supply.
...
Vireon emphasizes working with various technology providers to ensure the best solutions for each project. They are also technology-agnostic when it comes to hydrogen storage, currently using Hexagon Purus trailers but open to other options. 
...
Jens Berge, CEO of Norwegian Hydrogen says: "I'm deeply proud of our team's double success in securing EU grants totaling NOK 210 million for our hydrogen projects. This achievement not only fuels our passion and efforts towards a sustainable future, but also reinforces our leading position in the green energy transition.” NOK 210 million is approximately €18.2 million secured by both projects.

The secret to Vireon’s successful advancement of a network of hydrogen refueling stations in the Nordics is not a surprise as Norwegian Hydrogen, FirstElement Fuel Inc., and Mitsui & Co., Ltd. have formed a partnership to develop a joint hydrogen refueling infrastructure. This collaboration aims to accelerate the hydrogen heavy duty mobility by leveraging FirstElement Fuel's technical expertise in California, USA. Just in April 2024 in the Port of Oakland, FirstElement Fuel started operations at the North America’s largest hydrogen station.

https://www.forbes.com/sites/davidblekhman/2024/06/12/when-in-nordics-all-roads-lead-to-vireon-h2-in-three-countries/
Redigert 12.06.2024 kl 13:48 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
10.06.2024 kl 17:16 2473

Nikola stats show H2-powered trucking is for real

Alan Adler

Fri, Jun 7, 2024, 5:00 PM GMT+2 10 min read

Nikola has delivered 75 hydrogen-powered fuel cell trucks to customers. It has an order bank that should begin to produce meaningful revenue. Now it is producing statistical evidence that hydrogen-powered trucking is not just for show.

At two industry conferences this week and in data shared first with Truck Tech, Nikola revealed it has:

Completed 1,666 hydrogen fill-ups at three mobile refuelers in Coolidge, Arizona, as well as Ontario and Long Beach, California.

Dispensed 60.54 tons of hydrogen.

Averaged a fill time of 22.2 minutes in Long Beach and 23.5 minutes in Ontario. That is slightly longer than the 10-15 minutes for a diesel fill-up but much faster than recharging a battery-electric truck.

Averaged overall uptime of 95.4% including hydrogen station downtime. The trucks themselves operated 92.9% of the time.

https://finance.yahoo.com/news/nikola-stats-show-h2-powered-150000691.html


BUSINESS AND INNOVATION | OPINION AND REVIEWS

Tech phoenix: how electric-vehicle manufacturer Nikola Corporation is rising from the ashes

10 Jun 2024 James McKenzie

James McKenzie explains what we can learn from electric-vehicle manufacturer Nikola Corporation, which is finally coming good despite its founder being jailed

Nikola Corporation is a US electric-vehicle company that once – briefly – had a market capitalization even greater than that of Ford. It was founded in 2014 by Trevor Milton, who served as chief executive and then executive chairman when the company went public in 2020. In December 2023, however, Milton was jailed for four years after being found guilty on three counts of criminal fraud for lying about “nearly all aspects of the business”, as US federal investigators put it.

Milton’s firm had also been slammed for excessive hype and fake promotional videos – one of which showed its prototype hydrogen-powered lorry rolling downhill rather than moving under its own power. Given the scandal and the jailing of the owner, you might think it would be impossible for Nikola to survive. However, the company is bouncing back.

With new management in place, Nikola is now on a genuine path to produce trucks powered by electric batteries and hydrogen fuel cells. In May the California-based logistics company Ailo placed an order for 100 of Nikola’s hydrogen fuel-cell electric trucks. Deliveries are scheduled for 2025, marking a remarkable phoenix-like transformation for Nikola.

https://physicsworld.com/a/tech-phoenix-how-electric-vehicle-manufacturer-nikola-corporation-is-rising-from-the-ashes/
Redigert 10.06.2024 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Gordon
03.06.2024 kl 13:14 2869

Aksjen går godt i dag også:)
Tyrkman
31.05.2024 kl 15:11 3319

Begynder at blive opmærksomhed på HEX og HPUR også uden for Norge 🤠
https://borsen.dk/nyheder/investor/gron-aktie-flyver-op-med-godt-70-pct-paa-en-maaned
Rect Angel
31.05.2024 kl 11:58 3495

Mer infrastruktur, i form av fyllestasjoner for hydrogen, kommer. Mye mer.

Følelsen er helt klart at ting nå begynner å ta litt av.


Air Products plans to set up statewide hydrogen refueling stations in California

Hydrogen Buzz
Thursday, 30 May 2024

Air Products has announced its plans to build a network of commercial-scale and multi-modal hydrogen refueling stations stretching from Northern California to Southern California. The planned stations will be equipped to serve heavy-duty vehicles, such as commercial and municipal trucks and buses, as well light-duty hydrogen fuel cell vehicles.

The company is currently operating six hydrogen refueling stations in Southern California. The new stations will deliver enhanced fueling technology capability, including significantly higher capacity, multiple fueling dispensers and service for both heavy- and light-duty vehicles, it added. 

"Building a robust hydrogen economy infrastructure is critical to the success of the energy transition and meeting our climate change goals," said Eric Guter, Air Products' Vice President, Hydrogen for Mobility, who made the announcement during his keynote address at the California Hydrogen Convention at the Los Angeles Convention Center recently. 

"California is a leader in the energy transition and a first-mover in making zero-emission, heavy-duty transportation in the U.S. a reality. As the world's largest supplier of hydrogen, Air Products has committed to investing $15 billion by 2027 in clean energy megaprojects around the world. Working together, energy companies, vehicle manufacturers and governments can accelerate the energy transition and generate a cleaner future for all", he added. 

As the world's largest supplier of hydrogen, Air Products claims to have hands-on operating experience with over 250 hydrogen fueling station projects in 20 countries, spanning over 1.5 million fueling operations annually. 

"Each state-of-the-art, high-capacity, high-reliability station will be able to fuel up to 200 heavy-duty trucks or 2,000 cars per day," said Alison Hawkins, Air Products' General Manager – Hydrogen for Mobility, Americas. "These stations will be a key driver to help California on its road to a zero-emissions transportation future", he added. 

It is to be noted that Air Products recently announced its plans to build a similar network of multi-modal hydrogen refueling stations connecting Edmonton and Calgary, Alberta in Canada. 

https://etn.news/hydrogen/air-products-hydrogen-refueling-stations-california-details
Rect Angel
31.05.2024 kl 00:19 3720

HPUR er en av hovedeierne i Norwegian Hydrogen.

Dette er en artig og spennende nyhet.

Ikke fyllestasjoner for hydrogen langs veiene denne gang, men likefullt hydrogen langs veiene til transport, for her er grønt hydrogen kilden for energi til ladestasjoner for el transport. Tøff, ambisiøs satsing av Cyan Energy dette, som det blir spennende å følge!

Men det aller artigste, i vår sammenheng, med alle prosjektene som dukker opp, hvor som helst, hvor hydrogen spiller en rolle, er selvfølgelig det faktum at hydrogen må lagres og transporteres og at Hexagon Purus er globalt markedsledende på dette.

Press release

Norwegian Hydrogen signs contract with Cyan Energy

Norwegian Hydrogen has signed a contract with Cyan Energy for the supply of green hydrogen to Cyan Energy's newly developed hydrogen-based charging stations.

30/05/2024

Hellesylt Hydrogen Hub, opening production of green hydrogen this summer as one of the first green hydrogen plants in Norway, utilizes renewable energy sources to produce green hydrogen. The hydrogen supplied to Cyan Energy will be used to power their innovative charging stations, which offer efficient and rapid charging solutions for electric vehicles, including heavy-duty trucks.

We are excited and very happy that Cyan Energy chose to go with us for the provision of green hydrogen. Collaborating with other frontrunners in the energy transition is important to us, and we are proud to support Cyan Energy's vision of a cleaner, greener future for transportation in our region and beyond.

Jens Berge, CEO of Norwegian Hydrogen

Cyan Energy's hydrogen-based charging stations represent an innovative leap forward in the advancement of zero-emission transport infrastructure. By utilizing locally produced green hydrogen from Norwegian Hydrogen, these stations will not only provide reliable and rapid charging but also contribute to reducing the carbon footprint fromroad transport.

This partnership is a testament to the progress we can achieve through collaboration and innovation. Norwegian Hydrogen's commitment to the energy transition aligns perfectly with our goals, and together, we make it possible to achieve a more sustainable future.

Bjørn Bjerke, CEO of Cyan Energy

https://norwegianhydrogen.com/news/norwegian-hydrogen-signs-contract-with-cyan-energy


Artikkel om Cyan Energy, fra april 2023:

NYTT

Skal teste superrask ladestasjon

Ålesund-selskap bygger prototype på Hareid i samarbeid med lokal industri.

MARIUS ROSBACH
26.04.2023

https://nett.no/nyheter/skal-teste-superrask-ladestasjon
Redigert 31.05.2024 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
24.05.2024 kl 12:02 4053

33 av de 100 hydogendrevne MAN kjøretøyene som er på vei til Norge, har allerede fått eiere.


Så glad blir man av å kjøpe hydrogenlastebil. Bjørn Røstad fra SR Group og Henrik Kolsrud fra Litra står til sammen for størsteparten av de 33 bilene Enova ga støtte til i siste tildelingsrunde.

https://www.tungt.no/article/view/1100286/her_er_mans_hydrogenlastebil_i_norge_litra_og_sr_group_harlagt_inn_betydelige_ordre
Rect Angel
23.05.2024 kl 22:47 4277

Hexagon Purus er en av hovedeierne i Norwegian Hydrogen. Vireon er et heleid datterselskap til Norwegian Hydrogen.


Nyheter

MAN med stor lansering av hydrogenlastebiler

- Vi må dra i samme retning for en nullutslippsfremtid. Disse lastebilene gjør jobben sin, går veldig stille og har ingen klimagassutslipp, sa Lukas Walter, Senior Vice President Sales Truck i MAN under lanseringen av de 100 hydrogenlastebilene som kommer til Norge neste år. 

23 mai 2024

Hydrogenlastebilene ble lansert på et arrangement i regi av MAN og Vireon i Lillestrøm, ledet av Jan Carsten Gjerløw, prosjektleder i H2Truck. 

Statssekretær Cecilie Kroglund fra Samferdselsdepartementet fikk æren av å avduke hydrogenlastebilen. Hun roste i sitt innlegg MANs arbeid med å samle hele verdikjeden for hydrogen til lanseringen, og påpekte at hydrogen kan bli et postivt bidrag i Norge, på grunn av vår krevende topografi og langstrakte land.  
- Alle løsninger som kan bidra til klimakutt er velkomne hos regjeringen. Vi er teknologinøytrale, men er nysgjerrige på hydrogen, sa hun.  
 
Johnny Martinsen, produktsjef i MAN Norge presenterte lastebilen.  
- De har vært testet i Nord-Sverige, Alpene og Spania, og forbruket av hydrogen stemmer overens med hva vi tidligere har kommunisert. Bilene har forbrenningsmotor, som er en kjent og velprøvd teknologi.  
...
I Norge har Vireon så langt fått tilsagn om støtte fra Enova til fire fyllestasjoner. Under lanseringen kunne Lillliestråle komme med enda en nyhet:
– Det er veldig gledelig å kunne fortelle at Vireon i dag har fått støtte til to nye stasjoner, på Vinje og på Lørenskog, sa Lilliestråle. Se egen sak her.
...
Hydrogenprodusentene stilte med Per Øyvind Voie (Vireon) og Jens Berge (Norwegian Hydrogen). De presenterte hydrogenkorridorene som er planlagt i Norge fra neste år og fra 2027. 
- Vi har alle bestanddelene som skal til for å rulle ut mye mer, sa de. 

https://www.hydrogen.no/aktuelt/nyheter/man-med-stor-lansering-av-hydrogenlastebiler
 

Rect Angel
21.05.2024 kl 14:27 4541

Hexagon Purus er altså leverandør av drivstoff-/tanksystemer til Nikolas hydrogendrevne tungtransportkjøretøy. I dag mottar Nikola en ny ordre fra en kunde som allerede har tatt i bruk hydrogendrevne kjøretøy fra Nikola. Så når kunden i dag legger inn ordre på 100 nye hydrogendrevne kjøretøy, må man jo kunne slutte at her har vi en kunde som er godt fornøyd, basert på erfaringene man har gjort med kjøretøyene til nå. Så veldig bra for Nikola. Veldig bra for Hexagon Purus.


News   Press Releases

NIKOLA AND AiLO LOGISTICS ANNOUNCE ORDER FOR 100 HYDROGEN FUEL CELL ELECTRIC TRUCKS

NKLA | 12 minutes ago

LAS VEGAS, May 21, 2024 /PRNewswire/ -- The 2024 Advanced Clean Transportation (ACT) Expo marks another step in decarbonizing the trucking industry for Nikola Corporation (Nasdaq: NKLA), a global leader in zero-emissions transportation and energy supply and infrastructure solutions, via the HYLA brand and AiLO Logistics, a major drayage carrier operating in the Ports of Los Angeles and Long Beach. Today, it is announced that AiLO has placed a 100-truck order of Nikola hydrogen fuel cell electric vehicles ("FCEVs") from Tom's Truck Centers, a member of the Nikola sales and service dealer network. Deliveries are scheduled for 2025.

As part of AiLO's ongoing efforts to advance sustainable logistics services, the company's drayage division is poised for expansion. This includes incorporating 100 Nikola hydrogen FCEVs into their operations to meet the growing demands of the port industry.

"Nikola trucks are on the road today, and the biggest test of our trucks is measured by our customers and their repeat orders," said Ryan Clayton, Global Head of Sales, Nikola Corporation. "Having a prominent and mission-driven customer in AiLO not only purchase trucks for 2024 but double their order for 2025 is an honor for our organization and a testament to their drive to make a difference. We are glad to support with Class 8 vehicles as well as our HYLA energy infrastructure."

AiLO, a newly rebranded company combining other corporations, including MDB Transportation, had previously ordered 50 Nikola FCEVs from Tom's Truck Centers. Deliveries from that original order have commenced and are ongoing throughout 2024.

"We're not just in the business of moving goods; we're in the business of moving businesses forward. Through innovation, technology, and sustainable practices, we aim to redefine the logistics landscape and drive positive change in the industry," said Jack Khudikyan, AiLO CEO. "This strategic move to incorporate Nikola FCEVs into our operations reaffirms our commitment to environmental stewardship and underscores our proactive approach toward embracing cutting-edge technologies."

One of the distinctive black and colored-striped AiLO trucks is featured at Nikola's Ride and Drive event area at the 2024 ACT Expo.

https://stockhouse.com/news/press-releases/2024/05/21/nikola-and-ailo-logistics-announce-order-for-100-hydrogen-fuel-cell-electric
Redigert 21.05.2024 kl 14:34 Du må logge inn for å svare
oryx
14.05.2024 kl 20:00 4872

Flott artikkel, takk. Ingen tvil om at det blir satset tungt innen hydrogen fremover. Den satsingen er HPUR perfekt rigget for å ta del i. Vi skal se en solid reprising av HPUR i tiden som kommer. Ferden mot 10 kroner + er i gang.
Rect Angel
14.05.2024 kl 17:22 4983

Det er altså veldig, veldig 'early days' innen hydrogendrevet tungtransport, og 'frontrunneren' heter altså Nikola Corporation.

Ettersom Hexagon Purus altså er leverandøren av tank-/drivstoffsystemene til disse kjøretøyene, poster jeg linken til denne ganske så interessante artikkelen.

Her er også en video hvor man får sjansen til å være med på kjøretur i en hydrogendrevet Nikola FCEV.


Nikola’s Urgent Expansion of Volume Sales and Hydrogen Stations Unveiled

May 14, 2024 0 By JOHN MAX

A Closer Look at Nikola Sales and Hydrogen Network Expansion

In a strategic move that signals a fresh chapter for Nikola Corporation (Nasdaq: NKLA), the company has embarked on an ambitious plan to boost volume sales and significantly expand its hydrogen fuel station network. This move, aimed at consolidating Nikola’s foothold in the zero-emissions transportation sector, comes amidst a mixed performance in the first quarter, yet notably, deliveries of fuel cell electric vehicles (FCEVs) have exceeded expectations.
A Calculated Shift to Scale Production

Nikola’s decision to ramp up production and delivery scale is a multifaceted strategy designed to absorb fixed costs, enhance volume credibility with suppliers, raise brand awareness, and leverage its growing hydrogen fuel station network. While this approach might affect average selling prices (ASPs) in the short term, it is deemed crucial for carving out a sustainable path to long-term success.

https://www.hydrogenfuelnews.com/nikola-news-urgent-expansion/8564731/


https://www.prnewswire.com/news-releases/nikola-expands-hydrogen-network-with-inauguration-of-second-hyla-refueling-station-in-southern-california-302139401.html
Redigert 14.05.2024 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
29.04.2024 kl 16:53 5446

World’s first hydrogen fuel station for trucks opens in Oakland

According to FEF, the fuel station is capable of filling a truck’s hydrogen tanks in ten minutes, which means the station can fill around 200 trucks per day.

Prabhat Ranjan Mishra
Published: Apr 28, 2024 11:07 AM EST

FirstElement Fuel, a California-based company established in 2013, has opened the world’s first hydrogen fuel station for commercial trucks just outside the Port of Oakland. The station’s capacity is more than 10 times the capacity of any previous station.

Hyundai XCIENT fuel-cell tractors, carrying 68.6 kilograms of hydrogen each for 450 miles of range, have been dedicated to the station for “drayage” duty. Hydrogen trucks from Nikola will also be operating out of Oakland and buying fuel from FirstElement, according to Autoweek.

Cummins, Bosch, Daimler, Toyota, and Volvo are also in the line to develop the fuel-cell hydrogen trucks. In this regard, Quantron, a German company, signed a memorandum of understanding with FEF.

According to FEF, the fuel station is capable of filling a truck’s hydrogen tanks in ten minutes, which means the station can fill around 200 trucks per day.
...
Nikola’s agreement with FEF

In December 2023, Nikola Corporation and FirstElement Fuel (FEF) formalized a definitive 10-year agreement to refuel Nikola’s hydrogen fuel cell electric truck at FEF’s hydrogen refueling station in Oakland, Calif. Under this strategic partnership, FEF is appointed as an authorized Nikola Fueling Solutions Partner. This collaboration enables Nikola customers to access fueling services at the new FEF multi-use heavy-duty truck station situated strategically near the port in Oakland, Calif.
...
https://interestingengineering.com/news/fef-hydrogen-fuel-station-oakland
Rect Angel
23.04.2024 kl 13:10 5855


JustAuto har publisert et relativt omfattende intervju med CEO Morten Holum som har gått meg 'hus forbi'. Fokus her på hydrogens rolle når det gjelder å avkarbonisere tungtransportsektoren. Her er er link til det.


Interviews

Morten Holum, CEO, Hexagon Purus, on hydrogen opportunities

Hydrogen's role in decarbonising heavy-duty vehicle fleets

David Leggett April 15, 2024

Hexagon Purus manufactures high-pressure Type 4 cylinders and hydrogen infrastructure, which are used to transport and store hydrogen for customers in the industrial and mobility sectors. It also manufactures battery energy storage systems and does full vehicle integration for battery and hydrogen electric vehicles.

Morten Holum, Hexagon Purus’ CEO, tells Just Auto about the role for hydrogen in the global challenge to decarbonise the transport sector.

https://www.just-auto.com/interview/hydrogen-opportunities-ahead-interview-with-morten-holum-ceo-hexagon-purus/?cf-view