Hexagon Purus H2 (tung)transport, buss watch, Nikola m.m.

Rect Angel
HPUR 25.03.2024 kl 22:11 53340

De som har fulgt med noen år, kjenner denne avtalen, verdt i overkant av 2.3 milliarder NOK (€200 millioner) + mulig ytterligere oppside, for HPUR.

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/04/29/2219300/0/en/Hexagon-Purus-selected-by-Nikola-Corporation-to-supply-hydrogen-cylinders-for-serial-production.html

Nikola-aksjen har lenge vært ute i grov sjø på børsen og aksjekursen har blitt gruset. De første hydrogendrevne tungtransportkjøretøyene (39) har imidlertid nådd markedet de siste månedene, og har blitt levert til kunder. Tidlige uttalelser kan tyde på kundetilfredshet. Så nå blir det spennende å følge fortsettelsen her. Ambisjonen er masseproduksjon.

Dagen i dag var en livlig børsdag i Nikola. Solid prosentvis kursoppgang på volum langt, langt over gjennomsnitt.

https://finance.yahoo.com/quote/NKLA


Hva annet vet vi, utover kontrakten med Nikola, om potensialet til Hexagon Purus når det gjelder hydrogendrevet tungtransport? Vel, konkret at de har jobbet med hydrogendrevet tungtransport siden høsten 2020 sammen med Hino Trucks (100% eid av Toyota) i Project Z. Og fra Project Z vet vi jo at det for lengst har blitt generert en monsteravtale til Hexagon Purus (verdt ca. 21.4 milliarder NOK [$ 2 milliarder]) som innebærer at Hexagon Purus skal produsere batterielektriske tungtransportkjøretøy for Hino Trucks. Project Z har helt fra starten av fokusert både på batterielektrisk og hydrogendrevet tungtransport.

https://www.hino-global.com/corp/news/2020/20201006-002702.html

https://www.globenewswire.com/en/news-release/2023/03/15/2627351/0/en/Hexagon-Purus-signs-landmark-long-term-agreement-with-Hino-Trucks-for-zero-emission-heavy-duty-trucks-in-the-U-S.html

Og hertil vet vi at Hexagon Purus er valgt av Ford til å levere til prototype Ford skal levere til et prestisjetungt EU-prosjekt når det gjelder hydrogendrevet tungtransport .

https://www.globenewswire.com/en/news-release/2023/12/07/2792237/0/en/Hexagon-Purus-awarded-purchase-order-by-Ford-Trucks-to-deliver-a-hydrogen-fuel-storage-system-for-their-prototype-heavy-duty-truck.html


Kenworth er en joker. Hexagon Composites lenge levert til Kenworths gassdrevne tungtransportkjøretøy. Andre jokere er heller ikke utenkelig.

Et relevant spørsmål å stille: Vil eventuell suksess for Nikola, gjøre at 'alle de andre' med ambisjoner innen hydrogendrevet tungtransport nå får det mer travelt?


13.08.2024

En tilføyelse helt til slutt, i dag 13.08.2024. Hydrogenbuss hadde jeg helt 'glemt' i denne trådstarten. Det blir helt feil. Når det gjelder hydrogendrevne busser, er Hexagon Purus nemlig leverandør av drifstoffsystemer til bussprodusenter som New Flyer, Solaris, CaetanoBus og NesoBus. Og nå i det siste har f.eks. Solaris meldt om en rekke ordrer for hydrogenbusser, fra flere europeiske nasjoner.
Redigert 30.11.2024 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
Candelstick
I går kl 20:36 184

Ja, si det. Det er vel slik at Tern må bygge varemerket sitt slik alle andre må.
Oppskriften er slik.
Profitt, Kvalitet, Kundetilfredshet.

Nå kommer jo tallene for q4-24. Hpur er verdsatt til litt over 2mrd, så får vi jo se hva omsetningen lander på og hva de tekniske regnskapstallene viser.

DrPepper
I går kl 20:02 227

Nvidias kontrakt med Toyota hjälper knappast Purus. Alla kommer använda sig av samma saker så inget speciellt.

Jag vet, jag låter negativ, men jag är realistisk, Purus har gått extremt dåligt under tiden (2020-2024) trots att de har haft världens bästa förutsättningar att lyckas, idag ser den politiska viljan och verkligheten annorlunda ut. Så det är få ljusglimtar gällande Purus, en är att de säljer mycket tanksystem inom buss sektorn och lagring vilket är bra. När det kommer till Nikola och Tern och även Toyota så ser det extremt illa ut enligt mig, Varför ska någon köpa en lastbil från ett okänt varumärke som Tern? skulle du göra det om du ägde ett företag inom transportsektorn? Varför köpa från Tern när du kan köpa från Volvo, Scania etc etc. Jag förstår att kursen har gått ner så mycket och den kan utan problem gå ner mycket mer, så jag måste snitta ner mig över tid. Så länge inte bolaget går i konkurs så kommer jag tjäna pengar på Purus :) Inom 5 år? knappast, jag tror de kommer slita de närmsta åren men inom 10 år tror jag aktiekursen kommer att ligga på 15 kronor. Det är väldigt realistiskt. Tern tror jag inte kommer att existera om 10 år, inte Nikola heller, hoppas jag har fel..

Jag hoppas verkligen Tern lyckas, för bara det kan ju ge många miljarder i värde för oss aktieägare, men jag är skeptisk, en positiv sak med att idioten Trump vann är ju att han kommer köra med höga tullar mot Kina vilket kommer gynna inhemska företag som Tern som slipper osund konkurrens.
Redigert i går kl 20:34 Du må logge inn for å svare
Candelstick
I går kl 17:51 341

Litt sidetrack, men Nvidia har signert kontrakt med Toyota for levering av selvkjørende lastebilflåte i USA. Blir vel ikke installert på en dieselgamp vil jeg tro🤗.

Ellers så får jeg flashbacks til boken "Salme Ved Reisens Slutt" hver gang jeg leser dine innlegg. No hard feelings 😎
DrPepper
I går kl 16:02 421

All time low fick vi se på aktien idag, 4,840, ja det ser inte bra ut, sannolikt kommer vi gå ner mycket mer om inga intressanta nyheter dyker upp. Det positiva är ju att de största aktieägarna är de som förlorat mest, de har ju tappat miljarder.. De fortsätter att spotta in pengar, så det är ju positivt. HEX skulle ha sålt ut sig direkt ur bolaget när de noterades, då hade de haft många fina miljarder i vinst, nu är det smulor kvar. 1500 % till all time high :)
Erdna Invest
08.01.2025 kl 18:37 613

Link til TG: https://t.me/BergenCarbonSolution

10.01.2025 skjer det!

Interessen for å utfordre algoritmene og motarbeide de som presser BCS-aksjen ned, vokser stadig. Hvis du deltar i andre fora eller plattformer, oppfordrer vi deg til å dele tidspunktet for når denne «kampen» sparkes i gang. Jo flere som er med, desto sterkere blir vi!

Bli med på dugnaden og gi shorterne en real lærepenge – hver innsats teller!
aksjeintr
08.01.2025 kl 18:36 619

DrPepper. Vedrørende Tern. Litt tidlig å konkludere fremtiden her siden de er helt i startgropa. Om det er en eller 5 forhandlere pt er helt uvesentlig. Markedet for NIKOLA og Tern er prematurt, men det sagt, her kan ting snu fort. Markedet for disse vil komme og da er de i førersetet. Markedet ser ut til å tro at Trump kommer til å sable ned all satsing på hydrogen mm. Kan forstå usikkerheten, men at det totalt sett er så svart som det later til at markedet liker å tro med Trump ved roret velger jeg å vedde mot. Kan ikke annet en å vurdere HPUR som veldig oversolgt/undervurdert pt, men markedet må vel ha noen bevis på at selskapet er på rett vei først. Så gode tegn på det i 2024 men med kansellert Daimler og Trump klarte fint å ødelegge for dette.

Men som nevnt innledningsvis, Tern er jeg ikke bekymret for. Dette blir bra etterhvert er mitt bet.
DrPepper
08.01.2025 kl 15:22 730

Jag måste hänga kvar, försöka snitta ner mig så gott det går. Finns de som har det värre, en del köpte ju för 80 kronor, de tycker jag synd om. Mycket som ser mörkt ut nu för bolaget på makronivå, men det är ju nu de ska skörda framgångarna och börja tjäna pengar på det som byggts upp, så vi får hoppas de klarar av det, jag är skeptisk men vi får se. Hoppas de får fart på fabriken i Kina, där satsas enormt mycket på hydrogen.

Tern har nu en återförsäljare https://donahuetrucks.com/
De omsätter för runt 80 miljoner kronor årligen. Ser mörkt ut.
Redigert 08.01.2025 kl 15:44 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
08.01.2025 kl 14:45 774

He, he. Hadde jeg delt ditt syn på tilstanden i Hexagon Group, hadde jeg definitivt solgt alt og eventuelt kjøpt meg inn igjen ved tro på 'bedre vær'.

Har selv stor tro på Hexagon Group i et ethvert tidsperspektiv.
DrPepper
08.01.2025 kl 14:39 788

Jag såg det. Men de har börjat gå ner igen. Man ska nog hålla sig undan denna sektor i 3 till 4 år och se vad som sker. Hexagon Purus tror jag kommer klara sig på sikt, även om Nikola går i konkurs och Tern blir fiasko. Jag är övertygad om att vi har en aktiekurs på 7 kronor 2027. Det vore ju fantastiskt bra, men jag är optimist.
Rect Angel
08.01.2025 kl 14:31 816

Kanskje litt masete og ikke så veldig gjevt med suksessive svar på/kommentarer til egne innlegg, og må vel kanskje bare innse at interessen for den litt overraskende kursutviklingen i Hexagon Purus i kjølvannet av Bidens regjeringens offentliggjøring av sterke økonomiske stimuli til hydrogenproduksjon ikke er veldig stor her. Poster likevel denne betraktningen.

For veldig interessant å observere hvordan nærmest alt av 'hydrogenaksjer' har reagert positivt siden Bidens endelige 'tax credits'/støtteordninger ble offentliggjort, for kort tid siden.

Unntaket 'som bekrefter regelen' er Hexagon Purus som har falt ca. 10% siden offentliggjøringen, som er globalt markedsledende innen transport og lagring av hydrogen og som har sterk tilstedeværelse og produksjon i USA.

Konklusjon: Markedet i USA tror på betydelig økning i produksjon av hydrogen, og hydrogen er ikke noe man kan lagre og transportere i baklommen. Så fortsettelsen i USA for Norges globale markedsleder innen transport og lagring av hydrogen blir spennende å følge. .
Redigert 08.01.2025 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
04.01.2025 kl 20:26 1128

Aksjene som omtales her, er vel alle opp godt over 20%, bare i løpet av de to siste børsdager.

Hexagon Purus aksjen er på sin side ned over 4% i løpet av de to samme børsdager på Oslo Børs.

Vanskelig å skjønne annet enn at Biden-administrasjonens skattestimuli, offentligjort fredag, bør være en like positiv nyhet for Hexagon Purus's hydrogenbaserte USA-virksomheter såvel innen lagring og transport av hydrogen som hydrogendrevet tungtransport, som det de tolkes som av markedet i USA, for disse amerikanske selskapene.


Hydrogen Stocks, Including Plug Power (PLUG), FuelCell (FCEL), Advance After Tax Credit Criteria Eased

Larry Ramer
Fri, January 3, 2025 at 8:44 PM GMT+1 2 min read

Bloom Energy (BE), Plug Power (PLUG), FuelCell Energy (FCEL), and Nikola (NKLA) are among the hydrogen stocks rallying today. They are surging after the Biden administration today unveiled rules that will make it significantly easier for companies to obtain tax credits for producing green hydrogen in the next several years.

https://finance.yahoo.com/news/hydrogen-stocks-including-plug-power-194421342.html
Redigert 04.01.2025 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
03.01.2025 kl 15:11 1323

Meget god, fersk, signifikant US makro-nyhet inn mot helgen.


After Fierce Lobbying, Treasury Sets Rules for Billions in Hydrogen Subsidies

With a lucrative tax credit, the Biden administration is hoping to establish a new industry that might help fight climate change.

Listen to this article · 6:53 min

By Brad Plumer
Reporting from Washington
Jan. 3, 2025, 8:45 a.m. ET

The Biden administration on Friday made final its long-awaited plan to offer billions of dollars in tax credits to companies that make hydrogen, in the hopes of building up a new industry that might help fight climate change.
...
The Energy Department estimates that the use of cleaner forms of hydrogen could grow to 10 million tons per year by 2030, up from virtually nothing today.

But political uncertainty looms. A new Congress could repeal the tax credits, although hydrogen generally enjoys support from both Democrats and Republicans and a number of oil and gas companies have invested in hydrogen technologies. The Trump administration could also revise the rules around the credits, although that could take years.
...
The new tax credit will be worth up to $3 per kilogram, which could bridge the gap in some cases but not all. Technology costs would have to decline sharply.
...

https://www.nytimes.com/2025/01/03/climate/hydrogen-subsidies-biden-treasury.html
Redigert 03.01.2025 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
DrPepper
20.12.2024 kl 10:47 1648

https://www.transparencymarketresearch.com/type-4-hydrogen-cylinder-market.html

Marknaden för Type 4 hydrogen cylindrar beräknas öka med 13% per år, läs denna artikel, mycket informativ om vilka marknader som är drivandes etc etc.. 1 miljard dollar i värde 2023, beräknas vara drygt 4 miljarder dollar 2034.
Rect Angel
19.12.2024 kl 22:18 1837

Fint DrPepper. Da har jeg nok hørt det jeg trodde, ved en eller annen anledning. Takk for oppdateringen. 👍

Og Kenworth ja. Her har vi altså en stor allerede etablert kunde av Hexagon Agility/Comp på drivstoffsystemer for RNG CNG drevet tungtransport Så mer og mer Hexagon Group for Kenworth
Redigert 20.12.2024 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
DrPepper
19.12.2024 kl 21:38 1877

"May 02, 2023 | ANAHEIM, Calif. Kenworth today announced it will begin production of its Class 8 zero emissions T680 hydrogen fuel cell electric vehicle (FCEV), powered by Toyota fuel cell technology. Initial customer deliveries are planned for 2024 with serial production planned in 2025"

Märkligt de inte nämner det i kvartalsrapporten, kanske det har blivit fördröjt. https://www.powerprogress.com/news/kenworths-class-8-t680-fcev-on-track-for-2025-production/8036834.article

ser de skriver sent 2025, så kanske inga intäkter förrän 2026, vad vet jag..
Rect Angel
19.12.2024 kl 19:57 1957

Godt spørsmål. Kan selvfølgelig tenkes at jeg husker feil, men mener bestemt at Holum ved en eller annen anledning sa at leveransene til Toyota under denne avtslen ville starte i 2025, men greier ikke å finne noen bekreftelse på dette nå gjennom nettsøk.

Avtalen:

Hexagon Purus to supply Toyota Motor North America for serial production of heavy-duty fuel cell electric powertrain kits

May 22, 2024 01:00 ET | 

https://www.globenewswire.com/news-release/2024/05/22/2886163/0/en/Hexagon-Purus-to-supply-Toyota-Motor-North-America-for-serial-production-of-heavy-duty-fuel-cell-electric-powertrain-kits.html
DrPepper
19.12.2024 kl 18:56 2013

Stämmer verkligen att de ska leverera till Toyota i 2025? sida 9 i kvartalsrapporten står: HYDROGEN
MOBILITY
Volumes in 2025 is mainly expected
as call-offs from existing framework
agreements with transit bus
customers as well as Nikola for
heavy-duty trucking.
Rect Angel
19.12.2024 kl 17:45 2076

Fine innspill Candelstick og DrPepper. Mye baissing og 'spøkelseshistorier' som diktes opp om hydrogen nå, relatert til Trump.

Candelsticks linkede artikkel om manglende tilbudsside for tiden i Califonia når det gjelder tyngre ZEV kjøretøy, indikerer forhåpentligvis på kort sikt fortsatt gode utsikter for Nikolas FCEV tungtransporter og ikke minst for Hexagon Purus's og Hino Trucks's 100% batterielektriske TERN RC8 når salget til kunder starter opp i Q1 2025, ifølge seneste oppdatering fra Purus under Q3 2024. Og i 2025 starter jo også Purus opp med leveranser til Toyotas produksjon av 'one stop solution' for hydrogendrevet tungtransport hvor Toyota har valgt Purus som leverandør av komplette drivstoffsystemer med integrert batterisupport.
Redigert 19.12.2024 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
Session88
19.12.2024 kl 17:14 2099

Takk Pepper,
Fin artikkel som setter hydrogen i et positivt lys.
Jeg visste ikke at Cummins også jobber med fuel cells.
DrPepper
19.12.2024 kl 16:52 1127

Artikel idag i Forbes.

"Long-Haul Hydrogen-Fueled Trucks Are Taking A Worthwhile Journey"

https://www.forbes.com/sites/kensilverstein/2024/12/19/long-haul-hydrogen-fueled-trucks-are-taking-a-worthwhile-journey/
DrPepper
19.12.2024 kl 16:11 1170

Aktien går som vanligt kan man säga :) Blir nog ingen aktieraket som en del trodde hahaha... Men det gör ju inget om man har tänkt snitta ner sig, jag tror man kan tjäna enormt på denna aktie om man är lite långsiktig, snitta ner sig ordentligt så inköp kanske blir runt 4 kronor när den sjunker dit, den bör gå upp med tiden om inget katastrofalt sker.. vid 4 kr så har vi ett börsvärde på ca 1 miljard, inte orealistiskt i denna marknad, detta är bara bra. Jag tror börsvärdet kan gå mot 15 miljarder när allt går för fullt, 6 miljarder i omsättning, de bör ju kunna få ett ebita på 10 vilket genererar en vinst på 600 miljoner per år. Pe tal blir då runt 25, är det orimligt? Jag tänker mig en 5 års period...
Redigert 19.12.2024 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
18.12.2024 kl 17:54 1550

Nikola åpner ny hydrogenfyllestasjon i Nord-California.


Nikola Secures New HYLA Location in West Sacramento

Published December 18, 2024

West Sacramento station marks HYLA’s first modular refueling station in Northern California

A significant step in HYLA’s plan to connect current HYLA stations to northern central California

This new HYLA station will be commercially operational in January 2025
...
Working alongside state and local jurisdictions, HYLA is securing a robust hydrogen supply chain and refueling infrastructure to support its growing fleet customer base. Nikola’s expansion of its HYLA fueling network into West Sacramento will further accelerate the adoption of hydrogen fuel electric trucks across California, helping to further zero-emissions transportation efforts across the United States.

California State Senator Christopher Cabaldon stated, “California’s hydrogen future first launched in West Sacramento with the global Fuel Cell Partnership, so it is exciting to welcome Nikola’s new HYLA station to the city at the core of the region and national logistics network. Hydrogen offers rapid refueling and long working range at load, which is ideal for trucking. This new hydrogen fueling station will help accelerate adoption of zero-emission trucks in California, right here in the state capital region.”
...

https://www.nikolamotor.com/nikola-secures-new-hyla-location-in-west-sacramento
Redigert 18.12.2024 kl 18:02 Du må logge inn for å svare
DrPepper
17.12.2024 kl 20:36 1719

Jag kollade lite i kvartalsrapporten,

"Hydrogen mobility, which covers revenue from the sale of type 4 hydrogen cylinders and
cylinder systems for hydrogen-powered on-road and off-road vehicles, continued to
develop strongly in the quarter and made up 29% (15%) of HMI segment revenue in the
third quarter of 2024. This represents 163% year-over-year growth and was mainly driven
by increased deliveries to transit bus OEM customers such as Solaris, CaetanoBus and
New Flyer and heavy-duty vehicle customer Nikola."

29 % av 514 miljoner, jag trodde det var mer.. Så Nikola kanske står för 50 miljoner i kvartalet? Det är ju inte så mycket pengar i detta som jag ser det, bättre satsa på lagring och transport som står för 59 % idag.

" 59% (59%) of the HMI segment revenue in
the third quarter of 2024 stemmed from hydrogen infrastructure solutions, which grew
34% year-over-year. Within hydrogen infrastructure solutions, hydrogen distribution
modules made up most of the revenue in the quarter with product deliveries to customers
like Air Liquide, Linde, Plug Power and Lhyfe. Revenue from mobile refueling stations also
increased year-over-year as units was delivered to the Polish energy company PAK-PCE
during the third quarter of 2024."
Redigert 17.12.2024 kl 20:37 Du må logge inn for å svare
DrPepper
17.12.2024 kl 17:46 1805

Jag hoppas du har rätt, men det ser rätt mörkt ut för de. Ska bli intressant att se hur många lastbilar de säljer detta kvartal, de måste slå förra kvartalet som var okej, 88 lastbilar. Om Nikola lyckas sälja såpass många, man undrar då hur etablerade varumärken kan sälja inom samma segment, borde ju kunna 5 dubblas bara pga att de har förtroende och en kundbas sedan tidigare.
aksjeintr
17.12.2024 kl 09:39 1935

NIKOLA har penger ut Q1 2025, så å si at dem går konk om noen uker er vel litt å ta i. Faren for konkurs er selvfølgelig der, men jeg tenker at NIKOLA har kommet for langt og har for mye på gang til at det vil bli det endelige utfallet. De er i ferd med å bygge et helt økosystem rundt sine lastebiler (sammenlignbart med hva Tesla gjorde med ladestasjoner i Norge) og siden dette har kommet så langt og på mange måter er unikt i lastebilverden så vil de finne en finansieringsløsning. På en eller annen måte vil NIKOLA sine lastebiler fortsette fremover tror jeg.
DrPepper
16.12.2024 kl 20:00 2146

Intressant gällande priser, hydrogen buss mot för elektrisk, nu är detta riktiga ordrar i USA, är ju Purus som kommer laga dessa tankar. https://batteriesnews.com/the-octa-board-of-directors-approved-the-purchase-of-40-hydrogen-fuel-cell-buses-and-10-battery-electric-buses-for-the-oc-bus-fleet/

Priset för en hydrogen buss är 1,59 milj dollar. Elektrisk är 1,39 milj dollar efter att alla subventioner och så är beräknade.. Inte så stor skillnad i pris, gäller att få ner priset på hydrogen bara...


Intressant information från Tyskland, det är Purus som levererar tankarna till solaris för dessa bussar, intressant är att Hexagon Purus nämns speciellt i artikeln,

https://www.kreisgg.de/kreisverwaltung/presse/aktuelle-mitteilungen/nachrichten-einzelansicht/emissionsfrei-unterwegs-im-oepnv-und-in-der-abfallwirtschaft

"Den här fordonens drift säkerställs av ett leveransavtal för vätgas mellan Riedwerke Liefer GmbH (RVG) och Air Liquide", säger Hendrik Frey, verkställande direktör för RVG och medlem av Riedwerkes styrelse. Bussarna fylls med väte vid Groß-Gerau bussdepå med hjälp av en mobil tankstation från Wystrach/HEXAGON Purus, som också stöds av federala fonder. Denna mobila bensinstation, som ägs av projektpartnern Hy2Serv GmbH, kommer att säkerställa tankning tills vår egen stationära bensinstation tas i drift. Av redundansskäl beställdes även en så kallad mekanisk dispenser från HEXAGON som upprätthåller möjligheten att tanka om själva tankningssystemet inte finns tillgängligt av underhållsskäl."
Redigert 16.12.2024 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
DrPepper
16.12.2024 kl 19:39 2172

Nikola lär gå i konkurs de närmsta veckorna, inte en chans de klarar detta, de har nu börjat avskeda ännu flera. De försöker desperat få tag i pengar, kommer inte att lyckas. Hur stor försäljning har Hexagon purus till Nikola? Är ju inte bra betyg för hydrogen lastbilar om Nikola går i konkurs, kanske det inte finns så stor marknad, för det är ju enbart de som serietillverkar.. Kan Purus aktien gå till 3 kronor om Nikola går i konkurs? då fyller jag på mera :)
Redigert 16.12.2024 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
DrPepper
15.12.2024 kl 20:50 2420

Tekanalyse skrev Fantastiske nyheter
ja Kalifornien ligger i framkant kan man säga. Ska hydrogen lyckas så måste det subventioneras från myndigheters håll, utan subventioner från norska staten hade inte Norge haft många elbilar...Marknaden i Kalifornien är ju enorm, så bra Hexagon Purus är där.
DrPepper
15.12.2024 kl 17:55 2572

https://hydrogen-central.com/california-approves-14-billion-plan-to-build-thousands-more-vehicle-chargers-boost-zev-infrastructure-electric-charging-and-hydrogen-refueling-stations/

California approves $1,4 billion plan to build thousands more vehicle chargers, boost ZEV infrastructure – electric charging and hydrogen refueling stations

ett måste om hydrogen ska göra succe.

Storlek på Kaliforniens ekonomi:
Bruttoinlandsprodukt (BNP): År 2023 passerade Kalifornien en BNP på 4 biljoner USD, vilket gör det till den största delstatsbaserade ekonomin i USA.
Om Kalifornien vore ett självständigt land skulle dess BNP vara den femte största ekonomin i världen, efter USA, Kina, Japan och Tyskland.
Redigert 15.12.2024 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
DrPepper
14.12.2024 kl 11:43 2800

"The Tern RC8 is now approved to receive HVIP incentives! If you’re a small fleet and/or you run dragage as a part of your operation, there are still funds available to support your purchase, significantly reducing your up-front acquisition costs. Available funding is limited and won’t last forever. Get in touch to learn more!" https://www.instagram.com/p/DDiXt2xyfso/

Det sparar ju 75-100k dollar per lastbil beroende på flottans storlek... Får hoppas de kommer igång och säljer bra, annars blir ju aktien en större flopp än vad den varit hitintills..

Dessa lastbilar är godkända.

https://californiahvip.org/vehicle-category/heavy-duty/


Redigert 14.12.2024 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
Tekanalyse
13.12.2024 kl 22:28 2963

Oppbygning av bull formasjon. Opp til 6kr for å teste nivået der
Tekanalyse
09.12.2024 kl 17:19 3248

Kommer litt an på hvordan man ser på det.

Investtech:
"Aksjen har brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen har støtte ved cirka 5.00 kroner og motstand ved cirka 9.00 kroner.
Anbefaling en til seks måneders sikt: KJØP.
Tekanalyse
09.12.2024 kl 15:24 3383

Aksjen er svært sterk teknisk. Gode kjøpsmuligheter i dag mens aksjer tester litt dag/ukesstøtte på sin ferd videre oppover. 50% opp til neste motstand, og det kan gå fort.
DrPepper
02.12.2024 kl 18:32 3742

Ska bli intressant att se hur försäljningen kommer att gå gällande denna hydrogenbil som är framtagen av Honda och GM.

https://www.honda.se/cars/world-of-honda/mer-om-honda/news-events/vaerldspremiaer-foer-honda-cr-v-e-fcev.html

"Bränslecellssystemet har utvecklats gemensamt av Honda och General Motors (GM) och tillverkas av deras gemensamma bolag, Fuel Cell System Manufacturing, LLC. Modellen ska tillverkas i Ohio, USA, kommer att exporteras till Japan och har försäljningsstart i Nordamerika i slutet av 2024."

Det är ju viktigt att de stora aktörerna inom just denna kategori börjar använda hydrogen, för det måste till många tankställen för att hydrogen ska slå på riktigt.

En som provkör bilen:

Honda CR-V e:FCEV | Is this Hydrogen Fuel Cell the FUTURE?

https://www.youtube.com/watch?v=Fdmq2h0RtVc
Redigert 02.12.2024 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Tekanalyse
02.12.2024 kl 17:02 3831

Hexagon Purus som nummer 5 på investtechs potensielle nyttårsraketter. Av de 10 aktuelle selskapene, er det HPUR som scorer best når det kommer til sannsynlighet for en realistisk reprising av aksjen. Algoritmen nevner 11kr.
Session88
01.12.2024 kl 19:49 4038

Restplassno skrev Ny ordre for hpur?
Ja, det står i artikkelen:)
aksjeintr
01.12.2024 kl 14:53 4219

Ref artikkelen om Cali og New Flyer. Dette er bare toppen av isfjellet. HPUR skal få å drive med de neste årene, tror ikke vi skal bekymre oss for det.
aksjeintr
01.12.2024 kl 14:50 4221

NIKOLA legger til rette for infrastruktur for fyllestasjoner som igjen vil bidra til økt salg av lastebiler. NIKOLA blir en «one stop shop» for de som søker hydrogen løsning for transport. Tror 2025 kan bli året der NIKOLA får opp etterspørselen betraktelig.
Rect Angel
30.11.2024 kl 18:57 4496

November 29, 2024  Updated: November 29, 2024

Hydrogen Energy Revolution: Nikola’s Innovations and PureWave’s Game-Changer

ByJennifer L

https://carboncredits.com/hydrogen-energy-revolution-nikolas-innovations-and-purewaves-game-changer/


CarbonCredits.com

https://carboncredits.com/
SuperSeven
27.11.2024 kl 09:02 4691

Bare så synd at størrelsen på kontrakten ikke imponerer noen (The total value of this contract is estimated to be approximately USD 6.3 million).

Har stor tro på selskapets fremtid, men dette er ikke nok til å få fart på aksjekursen alene.
Rect Angel
26.11.2024 kl 23:40 4804

Ser at kveldens gode nyhet om børsmelding av ny avtale om leveranse til New Flyers produksjon av hydrogenbuss allerede er postet et par ganger på aksjeintrs helt dagsferske, glimrende trådstart. Men tar den med her også ettersom den jo faller godt inn under trådtittel.


Hexagon Purus selected by New Flyer for the fifth consecutive year to supply hydrogen cylinders for transit buses in North America

i dag kl. 22:30 ∙ Global Newswire

(Oslo, Norway, 26 November 2024) Hexagon Purus, a world leading manufacturer of zero-emission mobility and infrastructure solutions, has been selected by New Flyer, North America's largest mass mobility solutions provider, to supply hydrogen cylinders for the fifth consecutive year. New Flyer, a subsidiary of NFI Group Inc. ("NFI"), is playing a key role in enabling zero-emission transportation in North America, deploying hydrogen buses and infrastructure in cities across the U.S. and Canada.

Hexagon Purus will continue to provide its Type 4 hydrogen storage cylinders for New Flyer's next generation, zero-emission hydrogen fuel cell-electric transit bus, the Xcelsior CHARGE FC™, enabling a driving range of 370+ miles/600 km on a single refueling. The total value of this contract is estimated to be approximately USD 6.3 million.

Production of the Type-4 hydrogen storage cylinders will be out of Hexagon Purus' facility in Westminster, Maryland (U.S.). Since 2020, Hexagon Purus has delivered hydrogen cylinders for more than 200 New Flyer hydrogen fuel cell-electric transit buses.

Driving Energy Transformation

"New Flyer's next generation zero-emission hydrogen fuel cell-electric transit bus, the Xcelsior CHARGE FC, is North America's most advanced hydrogen bus and is built on decades of experience and innovation," says Brad Barnes, Strategic Sourcing Vice President, NFI. "We are thrilled to continue our longstanding partnership with Hexagon Purus and look forward to supporting our customers by putting more high-performing hydrogen fuel cell-electric transit buses on the road in North America during 2025".

"We have built a strong relationship with New Flyer over several years, and we are very happy to continue supporting them in 2025", says Michael Kleschinski, EVP Mobility & Infrastructure. "There is an increasing demand for zero-emission solutions in public transportation, and New Flyer's hydrogen fuel cell-electric transit bus offering plays a vital role in decarbonizing public transportation".

Timing

The cylinders will be delivered throughout 2025.

About the market

The mobility sector is accountable for approximately 20% of annual carbon emissions globally, and hydrogen has a significant role to play in reducing these emissions, particularly in "hard to abate" sectors. Making green hydrogen available for use in amongst other the mobility sector is critical to reduce carbon emissions.

As hydrogen, a key contributor to the energy transition, continues to build momentum globally, more than 30 countries have released hydrogen roadmaps. According to the Hydrogen Council, the number of announced hydrogen projects grew in 2023 by about 35% to over 1,400, equaling USD 570 billion investments. Green hydrogen is projected to supply up to 25% of the world's energy needs by 2050.

https://www.nordnet.no/market/news/b4fecda6-b30c-4d44-9bcd-a71052947d6d
Redigert 26.11.2024 kl 23:50 Du må logge inn for å svare
Candelstick
24.11.2024 kl 18:55 5068

Burde bli bra. 👍
Husker fra Q2 presentasjonen det ble nevnt at Hpur hadde begynt å produsere enheter for salgsrepresentantenes utsalgssteder.
aksjeintr
24.11.2024 kl 12:37 5193

Fin artikkel her for de som er interessert å lese litt mere om Tern. Den er riktignok fra mai i år, men like fult aktuell, spesielt det som omhandler «made in USA». HPUR er involvert i veldig mye spennende som vil bære frukter fom 2025.

https://cleantechnica.com/2024/05/20/toyota-launches-class-8-tern-100-electric-truck-at-us-market/amp/
Rect Angel
24.11.2024 kl 12:30 5204

Hexagon Purus er som kjent leverandør av drivstoffsystemer til Solaris's produksjon av hydrogendrevne busser.


More hydrogen-powered buses for Konin. Solaris to supply the "Bus of the Year 2025"

20.11.2024

Solaris Bus & Coach will deliver 5 articulated hydrogen buses to Konin. The operator has chosen the Solaris Urbino 18 hydrogen model, winner of the prestigious European Bus of the Year 2025 award. This will be the debut of this model in Poland. The contract is scheduled to be completed by 2026.

Today, representatives from Solaris Bus & Coach and MZK Konin signed a contract for the supply of five Urbino 18 hydrogen buses that will join the city’s fleet in 2026. This investment continues Konin commitment to zero-emission hydrogen technology in public transport. In 2022, Solaris provided the operator with an Urbino 12 hydrogen model, which was the first hydrogen bus used in public transport in Poland. Now, MZK Konin has chosen to buy five units of the articulated version from the manufacturer.

The Solaris Urbino 18 hydrogen bus has recently received the prestigious Bus of the Year 2025 title, awarded by an international jury following several days of testing. The winning model has already been put into service in several European cities, including Cologne, Aschaffenburg and Barcelona. This contract marks the debut of the Solaris articulated hydrogen bus in Poland.

“At Solaris, our mission is to advance sustainable urban mobility, and it is exciting to see Konin investing in zero-emission technology. We’re proud to see the hydrogen-powered Solaris bus as part of this transformative journey, bringing comfort to passengers and cleaner air to the city,” said Mateusz Figaszewski, Institutional Partnerships & External Relations Director at Solaris Bus & Coach.

https://www.solarisbus.com/en/press/more-hydrogen-powered-buses-for-konin-solaris-to-supply-the-bus-of-the-year-2025-2248
Redigert 24.11.2024 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
DrPepper
20.11.2024 kl 14:26 5487

Det är ju bra, problemet är ju att det är Nikola som säger det, de är pressade, hade varit mer intressant om exempelvis Toyota gått ut och sagt något, deras ord väger 100 ggr mer än Nikola..