Hexagon Purus H2 (tung)transport, buss watch, Nikola m.m.
De som har fulgt med noen år, kjenner denne avtalen, verdt i overkant av 2.3 milliarder NOK (€200 millioner) + mulig ytterligere oppside, for HPUR.
https://www.globenewswire.com/news-release/2021/04/29/2219300/0/en/Hexagon-Purus-selected-by-Nikola-Corporation-to-supply-hydrogen-cylinders-for-serial-production.html
Nikola-aksjen har lenge vært ute i grov sjø på børsen og aksjekursen har blitt gruset. De første hydrogendrevne tungtransportkjøretøyene (39) har imidlertid nådd markedet de siste månedene, og har blitt levert til kunder. Tidlige uttalelser kan tyde på kundetilfredshet. Så nå blir det spennende å følge fortsettelsen her. Ambisjonen er masseproduksjon.
Dagen i dag var en livlig børsdag i Nikola. Solid prosentvis kursoppgang på volum langt, langt over gjennomsnitt.
https://finance.yahoo.com/quote/NKLA
Hva annet vet vi, utover kontrakten med Nikola, om potensialet til Hexagon Purus når det gjelder hydrogendrevet tungtransport? Vel, konkret at de har jobbet med hydrogendrevet tungtransport siden høsten 2020 sammen med Hino Trucks (100% eid av Toyota) i Project Z. Og fra Project Z vet vi jo at det for lengst har blitt generert en monsteravtale til Hexagon Purus (verdt ca. 21.4 milliarder NOK [$ 2 milliarder]) som innebærer at Hexagon Purus skal produsere batterielektriske tungtransportkjøretøy for Hino Trucks. Project Z har helt fra starten av fokusert både på batterielektrisk og hydrogendrevet tungtransport.
https://www.hino-global.com/corp/news/2020/20201006-002702.html
https://www.globenewswire.com/en/news-release/2023/03/15/2627351/0/en/Hexagon-Purus-signs-landmark-long-term-agreement-with-Hino-Trucks-for-zero-emission-heavy-duty-trucks-in-the-U-S.html
Og hertil vet vi at Hexagon Purus er valgt av Ford til å levere til prototype Ford skal levere til et prestisjetungt EU-prosjekt når det gjelder hydrogendrevet tungtransport .
https://www.globenewswire.com/en/news-release/2023/12/07/2792237/0/en/Hexagon-Purus-awarded-purchase-order-by-Ford-Trucks-to-deliver-a-hydrogen-fuel-storage-system-for-their-prototype-heavy-duty-truck.html
Kenworth er en joker. Hexagon Composites lenge levert til Kenworths gassdrevne tungtransportkjøretøy. Andre jokere er heller ikke utenkelig.
Et relevant spørsmål å stille: Vil eventuell suksess for Nikola, gjøre at 'alle de andre' med ambisjoner innen hydrogendrevet tungtransport nå får det mer travelt?
13.08.2024
En tilføyelse helt til slutt, i dag 13.08.2024. Hydrogenbuss hadde jeg helt 'glemt' i denne trådstarten. Det blir helt feil. Når det gjelder hydrogendrevne busser, er Hexagon Purus nemlig leverandør av drifstoffsystemer til bussprodusenter som New Flyer, Solaris, CaetanoBus og NesoBus. Og nå i det siste har f.eks. Solaris meldt om en rekke ordrer for hydrogenbusser, fra flere europeiske nasjoner.
https://www.globenewswire.com/news-release/2021/04/29/2219300/0/en/Hexagon-Purus-selected-by-Nikola-Corporation-to-supply-hydrogen-cylinders-for-serial-production.html
Nikola-aksjen har lenge vært ute i grov sjø på børsen og aksjekursen har blitt gruset. De første hydrogendrevne tungtransportkjøretøyene (39) har imidlertid nådd markedet de siste månedene, og har blitt levert til kunder. Tidlige uttalelser kan tyde på kundetilfredshet. Så nå blir det spennende å følge fortsettelsen her. Ambisjonen er masseproduksjon.
Dagen i dag var en livlig børsdag i Nikola. Solid prosentvis kursoppgang på volum langt, langt over gjennomsnitt.
https://finance.yahoo.com/quote/NKLA
Hva annet vet vi, utover kontrakten med Nikola, om potensialet til Hexagon Purus når det gjelder hydrogendrevet tungtransport? Vel, konkret at de har jobbet med hydrogendrevet tungtransport siden høsten 2020 sammen med Hino Trucks (100% eid av Toyota) i Project Z. Og fra Project Z vet vi jo at det for lengst har blitt generert en monsteravtale til Hexagon Purus (verdt ca. 21.4 milliarder NOK [$ 2 milliarder]) som innebærer at Hexagon Purus skal produsere batterielektriske tungtransportkjøretøy for Hino Trucks. Project Z har helt fra starten av fokusert både på batterielektrisk og hydrogendrevet tungtransport.
https://www.hino-global.com/corp/news/2020/20201006-002702.html
https://www.globenewswire.com/en/news-release/2023/03/15/2627351/0/en/Hexagon-Purus-signs-landmark-long-term-agreement-with-Hino-Trucks-for-zero-emission-heavy-duty-trucks-in-the-U-S.html
Og hertil vet vi at Hexagon Purus er valgt av Ford til å levere til prototype Ford skal levere til et prestisjetungt EU-prosjekt når det gjelder hydrogendrevet tungtransport .
https://www.globenewswire.com/en/news-release/2023/12/07/2792237/0/en/Hexagon-Purus-awarded-purchase-order-by-Ford-Trucks-to-deliver-a-hydrogen-fuel-storage-system-for-their-prototype-heavy-duty-truck.html
Kenworth er en joker. Hexagon Composites lenge levert til Kenworths gassdrevne tungtransportkjøretøy. Andre jokere er heller ikke utenkelig.
Et relevant spørsmål å stille: Vil eventuell suksess for Nikola, gjøre at 'alle de andre' med ambisjoner innen hydrogendrevet tungtransport nå får det mer travelt?
13.08.2024
En tilføyelse helt til slutt, i dag 13.08.2024. Hydrogenbuss hadde jeg helt 'glemt' i denne trådstarten. Det blir helt feil. Når det gjelder hydrogendrevne busser, er Hexagon Purus nemlig leverandør av drifstoffsystemer til bussprodusenter som New Flyer, Solaris, CaetanoBus og NesoBus. Og nå i det siste har f.eks. Solaris meldt om en rekke ordrer for hydrogenbusser, fra flere europeiske nasjoner.
Redigert 30.11.2024 kl 18:56
Du må logge inn for å svare
DrPepper
22.01.2025 kl 11:34
6874
All-time low är vi på, rätt standard för denna aktie, den är nu en av de sämsta aktierna för 2025, så vi får hoppas det går bättre framöver :) Kvartalsrapporten blir ju helt avgörande, denna aktie kan lika gärna gå till 2 kr som dubblas från dagens läge. Jag skulle inte råda någon att köpa denna aktie idag. Trump är inte positivt för denna bransch, inga positiva signaler någonstans i denna marknad.
Redigert 22.01.2025 kl 11:35
Du må logge inn for å svare
DrPepper
23.01.2025 kl 10:05
6803
Idag ser vi mest troligt 3. Kan den gå mot 2 kronor? Mycket spännande tider detta, jag tror nyheten igår gör att den kan gå mot 2 kronor. Hur gör ni? Köper eller lämnar ni hindenburg?
Kantarell
23.01.2025 kl 10:37
6815
Aksjen vil nok holde seg på 3,5 en stund fremover skal man tro. Det blir push and pull, holder ikke med kun 1 kjøp anbefaling fra Pareto. Flere meglerhus bør følge med. HEXP er en god investeringscase, men den er allerede sviktet flere ganger. Tillit og suksess historier er det som trengs til høyere tall.
DrPepper
23.01.2025 kl 20:20
6759
Nikola konkurs väldigt snart, handlar nog om dagar, så den kunden är borta. Lite synd men mycket väntat. https://eletric-vehicles.com/nikola/nikola-ceo-leaves-as-ev-maker-prepares-to-file-for-bankruptcy-report/
DrPepper
23.01.2025 kl 21:17
6845
Oslo, Norway, 23 January 2024) Ahead of Hexagon Purus' ("the Company") financial reporting for Q4 2024 and preliminary full-year 2024 on 11 February 2025, the Company would like to provide the following preliminary estimates and unaudited figures for Q4 2024 and full-year 2024:
Q4 2024 revenue of approximately NOK 396 million and full-year 2024 revenue of approximately NOK 1,876 million. This is equivalent to FY 2024 revenue growth of approximately 42%, compared with expectations of at least 50% revenue growth. The shortfall versus expectations is predominantly due to delay of completion of certain customer deliveries, which is expected to be completed in 2025, and certain customer orders being shifted from 2024 to 2025
Q4 2024 EBITDA of approximately NOK -104 million and full-year 2024 EBITDA of approximately NOK -348 million. This is equivalent to a FY 2024 EBITDA margin of approximately -19%, representing a significant improvement compared to FY 2023 EBITDA margin of -34%
Q4 2024 revenue of approximately NOK 396 million and full-year 2024 revenue of approximately NOK 1,876 million. This is equivalent to FY 2024 revenue growth of approximately 42%, compared with expectations of at least 50% revenue growth. The shortfall versus expectations is predominantly due to delay of completion of certain customer deliveries, which is expected to be completed in 2025, and certain customer orders being shifted from 2024 to 2025
Q4 2024 EBITDA of approximately NOK -104 million and full-year 2024 EBITDA of approximately NOK -348 million. This is equivalent to a FY 2024 EBITDA margin of approximately -19%, representing a significant improvement compared to FY 2023 EBITDA margin of -34%
Rect Angel
23.01.2025 kl 22:07
6730
Skal man tro det som står i meldingen, skyldes noe lavere omsetning i Q4 2024 enn tidligere estimert i hovedsak at noen kundeleveranser forventet gjort i kvartalet er forsinket og vil bli levert over nyttår samt at noen ordrer er overført fra 2024 til 2025. Sagt med andre ord at dette hovedsaklig ikke dreier seg om tapte inntekter, men inntekter som blir skjøvet frem i tid og nå istedet blir bokført i 2025. Nærmere detaljer rundt dette må man selvfølgelig kunne forvente å få presentert 11.februar da endelig regnskap for Q4/FY 2024 presenteres.
https://www.nordnet.no/market/news/295afdc6-75ce-4c3b-88ea-80a5bb612fb1
https://www.nordnet.no/market/news/295afdc6-75ce-4c3b-88ea-80a5bb612fb1
DrPepper
23.01.2025 kl 22:13
6700
Ja jag läste det. Jag skulle tro att "överförda"ordrar är Nikola. Var ju ingen katastrofrapport som jag ser det. Det mesta är nog inräknat i dagens aktiekurs, likaså konkursen till Nikola. q4 var även dåligt 2023, 366 miljoner i omsättning, nu lite mer, det var ju positivt iallafall..
Redigert 23.01.2025 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
spider
23.01.2025 kl 22:18
6683
DrPepper
23.01.2025 kl 22:21
6663
det är sant, kan de bara göra vinst framöver så är detta superbilligt..
Fink
23.01.2025 kl 23:03
6593
Riktig. Du kan omsette for milliarder og mer, men hvis kostnadene er milliarder og enda mer...Minusen ser ut til å være redusert, men er fortsatt 19 prosent. Selger som f..,men altså - for hver krone inn går en krone og nitten øre ut. Ja, ja, det kanskje jevner ut seg...etter hvert.
DrPepper
23.01.2025 kl 23:09
6579
Detta var inte aktuellt längre..
Redigert 24.01.2025 kl 11:56
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
24.01.2025 kl 00:02
6510
"Selger som f..,men altså - for hver krone inn går en krone og nitten øre ut. Ja, ja, det kanskje jevner ut seg...etter hvert."
De har bygget smått utrolige 7 produksjonsanlegg på 3 kontinent (Nord-Amerika, Europa, Kina/Sørøst Asia) i løpet av få år. Alle disse er nå ferdigstilt.
Dette forklarer vel utgiftssiden frem til nå ganske bra. Disse produksjonsanleggene er nå altså ferdigstilt og skal altså ikke bygges flere ganger. Ifølge CEO Holum er alt fokus nå rettet mot produksjon som vil sørge for at selskapet når positiv EBITDA og cashflow i 2026.
De har bygget smått utrolige 7 produksjonsanlegg på 3 kontinent (Nord-Amerika, Europa, Kina/Sørøst Asia) i løpet av få år. Alle disse er nå ferdigstilt.
Dette forklarer vel utgiftssiden frem til nå ganske bra. Disse produksjonsanleggene er nå altså ferdigstilt og skal altså ikke bygges flere ganger. Ifølge CEO Holum er alt fokus nå rettet mot produksjon som vil sørge for at selskapet når positiv EBITDA og cashflow i 2026.
Redigert 24.01.2025 kl 00:03
Du må logge inn for å svare
DrPepper
24.01.2025 kl 00:11
6494
Sant, de har gjort det ganska bra. Nu har ju dessa stora fastna kostnader istället, personal etc.. Så nu gäller det, full produktion, nya kunder, nya produkter, så får vi hoppas det lyckas, jag läste om en på nordnet som hade varit med sedan notering, ner 90%, det är så tragiskt..
DrPepper
24.01.2025 kl 09:45
6256
Ja där ser man, inge kul att vara aktieägare i Purus. Nu lär det komma många sälj rekommendationer, överlever bolaget?
Føre var
24.01.2025 kl 09:52
6235
Tja, kan vi håpe på en turnaround her nå?
En omsetningsvekst på 42 % må man vel kunne si er brukbart.
En omsetningsvekst på 42 % må man vel kunne si er brukbart.
Redigert 24.01.2025 kl 10:28
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
24.01.2025 kl 13:35
6033
Ja, og med mindre analytikeren i Sparebank 1 Markets som tidlig i dag morges nedgraderte fra 6.50 NOK til 2.50 NOK har lagt inn som en forutsetning at gårsdagens melding fra Hexagon Purus er reinspikka løgn, kan vedkommende da i det hele tatt forvente å bli vurdert som seriøs i dette tilfellet?
I meldingen står det jo svart på hvitt at inntektene som uventet falt bort mot slutten av Q4 2024, i all hovedsak dreier seg om inntekter som er forskjøvet inn i 2025.
The shortfall versus expectations is predominantly due to delay of completion of certain customer deliveries, which is expected to be completed in 2025, and certain customer orders being shifted from 2024 to 2025.
https://www.nordnet.no/market/news/295afdc6-75ce-4c3b-88ea-80a5bb612fb1
Nærmere detaljer rundt dette må man selvfølgelig kunne forvente å få presentert 11.februar da endelig regnskap for Q4/FY 2024 presenteres.
I meldingen står det jo svart på hvitt at inntektene som uventet falt bort mot slutten av Q4 2024, i all hovedsak dreier seg om inntekter som er forskjøvet inn i 2025.
The shortfall versus expectations is predominantly due to delay of completion of certain customer deliveries, which is expected to be completed in 2025, and certain customer orders being shifted from 2024 to 2025.
https://www.nordnet.no/market/news/295afdc6-75ce-4c3b-88ea-80a5bb612fb1
Nærmere detaljer rundt dette må man selvfølgelig kunne forvente å få presentert 11.februar da endelig regnskap for Q4/FY 2024 presenteres.
Redigert 24.01.2025 kl 13:51
Du må logge inn for å svare
DrPepper
24.01.2025 kl 14:04
5970
"Hexagon Purus' finansielle struktur er en av hovedgrunnene til at SB1M nedgraderer aksjen. Konvertible obligasjoner som er langt out-of-the-money, kombinert med et sterkt finansieringsbehov før selskapet har nådd kontantstrøm break-even, utgjør ifølge meglerhuset en refinanseringsrisiko fremover. Dette vil etter SB1Ms syn sannsynligvis "legge et lokk" på selskapets egenkapital -- i det minste inntil en svært klar vei til kontantstrøm break-even er presentert.
Videre skriver SB1M at to resultatvarsler siden midten av oktober forteller at det underliggende markedet mykner opp. Gårsdagens resultatvarsel var ifølge meglerhuset svært overraskende, gitt at selskapet så sent som 28. november gjentok guidingen for 2024."
Videre skriver SB1M at to resultatvarsler siden midten av oktober forteller at det underliggende markedet mykner opp. Gårsdagens resultatvarsel var ifølge meglerhuset svært overraskende, gitt at selskapet så sent som 28. november gjentok guidingen for 2024."
Rect Angel
24.01.2025 kl 14:17
5928
Har fått med meg de spekulasjonene, og kan bare gjenta:
The shortfall versus expectations is predominantly due to delay of completion of certain customer deliveries, which is expected to be completed in 2025, and certain customer orders being shifted from 2024 to 2025.
https://www.nordnet.no/market/news/295afdc6-75ce-4c3b-88ea-80a5bb612fb1
Nærmere detaljer rundt dette må man selvfølgelig kunne forvente å få presentert 11.februar da endelig regnskap for Q4/FY 2024 presenteres.
The shortfall versus expectations is predominantly due to delay of completion of certain customer deliveries, which is expected to be completed in 2025, and certain customer orders being shifted from 2024 to 2025.
https://www.nordnet.no/market/news/295afdc6-75ce-4c3b-88ea-80a5bb612fb1
Nærmere detaljer rundt dette må man selvfølgelig kunne forvente å få presentert 11.februar da endelig regnskap for Q4/FY 2024 presenteres.
Redigert 24.01.2025 kl 14:18
Du må logge inn for å svare
DrPepper
24.01.2025 kl 14:22
5910
Är väl Nikola som inte beställer, sen Tern lär ju inte ske så mycket med.. Många frågetecken gällande detta företag. Potentialen är där men det ser ut som om de misslyckas helt enkelt, tur de har starka ägare, men hur länge tänker de spotta in pengar, allt de har investerat har ju varit bortkastade pengar. HEX skulle nog må bra om de sålde alla aktier i Purus.
Jag är minus 65% i denna aktie, bara inse att det är förlorat, bra man kan använda det i skattesyfte iallafall, det duger till det.
Jag är minus 65% i denna aktie, bara inse att det är förlorat, bra man kan använda det i skattesyfte iallafall, det duger till det.
Redigert 24.01.2025 kl 14:39
Du må logge inn for å svare
Byzantin
24.01.2025 kl 15:01
5828
Finnes det overhodet eksempler på grønne selskaper hvis aksjekurs ligger høyere i dag enn ved notering (Oslo børs/Euronext growt i tidsrommet 2019-24)? Spør kun utifra genuin nysjerrighet.
Redigert 24.01.2025 kl 15:02
Du må logge inn for å svare
aksjeintr
24.01.2025 kl 15:48
5756
Er vel strengt tatt ingen som ligger med gevinst på HPUR pr nå. Tapene/papirtapene , meg selv inkludert, begynner å merkes. Spesielt da kontoen viste godt i pluss så sent som oktober. Det sagt så har jeg trua på at det skal/vil snu (for jeg har sett på, lest og gravd mye rundt selskapet, markedene og mr.Flakk) men for å komme dit må det komme nye kontrakter av betydning.
Hørte Holum selv sa at de var avhengig av NIKOLA i det segmentet pt fremover. Det at NIKOLA nå går mot skifteretten er ikke godt nytt i det korte bildet. Da må det eventuelt komme inn nye eiere snart eller erstattes av nye kontrakter. Det jeg i tillegg er bekymret for er hvor mye tap HPUR nå må bokføre som ikke ble nevnt i gårsdagens Qpres pga NIKOLA. Og hvordan påvirker det målet om å nå positivt EBITDA i 2026 og ordrereserve for 2025.
Spent på hva som blir sagt om dette 11. februar.
Hørte Holum selv sa at de var avhengig av NIKOLA i det segmentet pt fremover. Det at NIKOLA nå går mot skifteretten er ikke godt nytt i det korte bildet. Da må det eventuelt komme inn nye eiere snart eller erstattes av nye kontrakter. Det jeg i tillegg er bekymret for er hvor mye tap HPUR nå må bokføre som ikke ble nevnt i gårsdagens Qpres pga NIKOLA. Og hvordan påvirker det målet om å nå positivt EBITDA i 2026 og ordrereserve for 2025.
Spent på hva som blir sagt om dette 11. februar.
Redigert 24.01.2025 kl 15:51
Du må logge inn for å svare
Baklengssaldo
24.01.2025 kl 16:35
5672
Hva skjedde med Tern? Trodde vi skulle høre noe om utviklingen nå. Tydelig at bestillingen fr Hino ikke betraktes som seriøs.
DrPepper
24.01.2025 kl 16:44
5641
Jag skrev om detta för någon månad sen, blev och blir hela tiden anklagad att jag var negativ. Jag tyckte det var märkligt att man ska lansera ett helt nytt varumärke i lastbilssektorn, men inte ett ljud från företaget, inga annonser, inga influenser som får testköra lastbilen, inget kalas när den första lastbilen lämnar fabriksgolvet, det tyckte jag var märkligt gällande Tern.
DrPepper
24.01.2025 kl 18:56
5539
Grundproblemet är väl obligationerna som går ut 2028. Finns ju inte på kartan att aktiekursen ska gå över 12 kronor så de kan omvandlas till aktier. 10 % är väl kostnaden för dessa, 100 mille per år. Hur tänker HEX här tror du? Som denna analys säger så är väl i princip all "teoretisk" egenkapital i bolaget förbrukad? 1 miljard extra på skuldkontot när dessa obligationer förfaller.
Candelstick
24.01.2025 kl 21:06
5416
Nå kan en jo regne på hvor mye av 2024 omsetningen som ble generert fra Nikola. Jeg tror Hpur klarer seg fint uten.
DrPepper
25.01.2025 kl 16:26
5129
Sant, runt 5 % skulle jag gissa på, givetvis klarar de sig utan de,men företag som Nikola är nödvändiga när en ny "marknad" ska etableras, krävs lite dårskap ibland. Det var ju inte så att det var Apple som först startade med smartphones,var ett svenskt företag som ingen vet namnet på idag, krävs pionjärer i alla marknader. Jag hoppas Nikola överlever på något vis men ser mörkt ut.
Läste en annan intressant sak, Toyota rear ut nya Mirai bilar i kalifornien nu. priset strax över 15000 dollar vilket gör den till den billigaste bilen på marknaden, inte nog med det, du får även 15000 dollar i hydrogen, så summan för en ny bil blir då 190 dollar, det är bra pris :) https://www.hydrogeninsight.com/transport/toyota-reduces-price-of-new-hydrogen-car-in-california-to-just-over-15-000-with-15-000-of-free-fuel/2-1-1769729
Läste en annan intressant sak, Toyota rear ut nya Mirai bilar i kalifornien nu. priset strax över 15000 dollar vilket gör den till den billigaste bilen på marknaden, inte nog med det, du får även 15000 dollar i hydrogen, så summan för en ny bil blir då 190 dollar, det är bra pris :) https://www.hydrogeninsight.com/transport/toyota-reduces-price-of-new-hydrogen-car-in-california-to-just-over-15-000-with-15-000-of-free-fuel/2-1-1769729
Candelstick
25.01.2025 kl 17:35
5079
Toyota sin exit fra hydrogenpersonbil har vært kjent siden ifjor.
Blir spennende å se hvem som tar over eiendelene til Nikola. Hva kan brukes videre og hva er dødfødt?
Vil tro dealershipnettverket kan brukes, hydrogenfyllstasjonene må utvides slik at de kan håndtere påfylling av diesel og gass.
Blir spennende å se hvem som tar over eiendelene til Nikola. Hva kan brukes videre og hva er dødfødt?
Vil tro dealershipnettverket kan brukes, hydrogenfyllstasjonene må utvides slik at de kan håndtere påfylling av diesel og gass.
DrPepper
25.01.2025 kl 17:43
5065
Yes, men jag visste inte att de var så billig.
Får hoppas på att Nikola överlever på något vis. Man ser ju vart problemet är i denna sektor, det är inte lastbilar, bilar, bussar eller vad det nu är, den teknologin är på plats, det är infrastrukturen som brister fullständigt. Därför tror jag enbart på bussar, där i princip "kommunen" har en tankstation för bussflottan, blir enklare eftersom alla bussar är i en "depå" och de kör samma planerade turer varje dag.
Får hoppas på att Nikola överlever på något vis. Man ser ju vart problemet är i denna sektor, det är inte lastbilar, bilar, bussar eller vad det nu är, den teknologin är på plats, det är infrastrukturen som brister fullständigt. Därför tror jag enbart på bussar, där i princip "kommunen" har en tankstation för bussflottan, blir enklare eftersom alla bussar är i en "depå" och de kör samma planerade turer varje dag.
Candelstick
25.01.2025 kl 22:06
4920
Sånn sett så leverer jo Hpur mobile fyllestasjoner som er superenkel å drifte.
DrPepper
25.01.2025 kl 22:12
4904
Jo men de kan enbart tanka ca 25 bussar, sedan måste det bytas ut, jag tror det blir rätt dyrt.
DrPepper
25.01.2025 kl 22:41
4847
https://www.youtube.com/watch?v=5rk1RsT64o4
Mycket intressant video. "JCB Hydrogen update. Why hydrogen could replace diesel on farm in the future."
Mycket intressant video. "JCB Hydrogen update. Why hydrogen could replace diesel on farm in the future."
Redigert 25.01.2025 kl 22:42
Du må logge inn for å svare
DrPepper
28.01.2025 kl 19:01
4229
Såg en intressant video om en som ägt en Nikola 1 år nu, detta är hans syn på lastbilen. https://youtu.be/L6uWOUimxO0?si=s83kPyB5MbfC5VTu&t=1006 Lastbilen fick högt betyg, han jämförde den med en Iphone 1, kommer bara bli bättre med tiden, om de överlever :)
Rect Angel
30.01.2025 kl 11:45
3952
"Toyota is already working with business partners who are innovating a wide range of zero carbon emission applications using our advanced fuel cell systems"
Og en av disse partnerne er altså Hexagon Purus.
https://www.globenewswire.com/news-release/2024/05/22/2886163/0/en/Hexagon-Purus-to-supply-Toyota-Motor-North-America-for-serial-production-of-heavy-duty-fuel-cell-electric-powertrain-kits.html
News
Toyota Motor and partners to develop hydrogen refuelling systems
The new solution will allow refuelling of heavy-duty vehicles in under ten minutes.
January 29, 2025
Toyota Motor Europe has partnered with Hydrogen Refuelling Solutions (HRS) and Engie to develop and pilot next-generation hydrogen refuelling systems.
These systems are designed to be faster and more cost-efficient, supporting the EU’s goal to accelerate the deployment of hydrogen infrastructure.
The Twin Mid Flow Technology at the heart of the new solution features a higher-flow dual nozzle, enabling the refuelling of heavy-duty vehicles in under ten minutes and light-duty vehicles in less than five minutes.
Under the agreement, Toyota will contribute a test bench and a truck equipped with the Twin Mid Flow Technology.
HRS and Engie will then develop compatible hydrogen refuelling stations for trial in the EU-funded Refuelling Heavy Duty with very High flow Hydrogen (RHeaDHy) project from the fourth quarter of 2025.
Toyota Motor Europe R&D vice-president Thiebault Paquet said: “To contribute to the growth of hydrogen ecosystems, Toyota is already working with business partners who are innovating a wide range of zero carbon emission applications using our advanced fuel cell systems.
HRS and Engie will then develop compatible hydrogen refuelling stations for trial in the EU-funded Refuelling Heavy Duty with very High flow Hydrogen (RHeaDHy) project from the fourth quarter of 2025.
Toyota Motor Europe R&D vice-president Thiebault Paquet said: “To contribute to the growth of hydrogen ecosystems, Toyota is already working with business partners who are innovating a wide range of zero carbon emission applications using our advanced fuel cell systems.
“Development of the Twin Mid Flow Technology is a next step in our effort to stimulate the growth of hydrogen ecosystems. We are excited about this new partnership.”
The technology allows for a single dispenser to serve both vehicle types, potentially revolutionising the hydrogen refuelling station model.
The cost of installing these new hydrogen refuelling stations is expected to be substantially lower, aligning with the European Union’s Alternative Fuels Infrastructure Regulation (AFIR) targets.
By 2030, the AFIR aims for publicly accessible hydrogen stations every 200km along the TEN-T networks.
The RHeaDHy project, funded by the Clean Hydrogen Partnership under grant agreement, is part of the EU’s Horizon Europe research and innovation programme.
It focuses on developing high-performance refuelling stations for heavy-duty vehicles, aiming to refuel 700 bar hydrogen trucks with 100kg of hydrogen within ten minutes.
https://www.just-auto.com/news/toyota-hydrogen-refuelling-systems/?cf-view
Og en av disse partnerne er altså Hexagon Purus.
https://www.globenewswire.com/news-release/2024/05/22/2886163/0/en/Hexagon-Purus-to-supply-Toyota-Motor-North-America-for-serial-production-of-heavy-duty-fuel-cell-electric-powertrain-kits.html
News
Toyota Motor and partners to develop hydrogen refuelling systems
The new solution will allow refuelling of heavy-duty vehicles in under ten minutes.
January 29, 2025
Toyota Motor Europe has partnered with Hydrogen Refuelling Solutions (HRS) and Engie to develop and pilot next-generation hydrogen refuelling systems.
These systems are designed to be faster and more cost-efficient, supporting the EU’s goal to accelerate the deployment of hydrogen infrastructure.
The Twin Mid Flow Technology at the heart of the new solution features a higher-flow dual nozzle, enabling the refuelling of heavy-duty vehicles in under ten minutes and light-duty vehicles in less than five minutes.
Under the agreement, Toyota will contribute a test bench and a truck equipped with the Twin Mid Flow Technology.
HRS and Engie will then develop compatible hydrogen refuelling stations for trial in the EU-funded Refuelling Heavy Duty with very High flow Hydrogen (RHeaDHy) project from the fourth quarter of 2025.
Toyota Motor Europe R&D vice-president Thiebault Paquet said: “To contribute to the growth of hydrogen ecosystems, Toyota is already working with business partners who are innovating a wide range of zero carbon emission applications using our advanced fuel cell systems.
HRS and Engie will then develop compatible hydrogen refuelling stations for trial in the EU-funded Refuelling Heavy Duty with very High flow Hydrogen (RHeaDHy) project from the fourth quarter of 2025.
Toyota Motor Europe R&D vice-president Thiebault Paquet said: “To contribute to the growth of hydrogen ecosystems, Toyota is already working with business partners who are innovating a wide range of zero carbon emission applications using our advanced fuel cell systems.
“Development of the Twin Mid Flow Technology is a next step in our effort to stimulate the growth of hydrogen ecosystems. We are excited about this new partnership.”
The technology allows for a single dispenser to serve both vehicle types, potentially revolutionising the hydrogen refuelling station model.
The cost of installing these new hydrogen refuelling stations is expected to be substantially lower, aligning with the European Union’s Alternative Fuels Infrastructure Regulation (AFIR) targets.
By 2030, the AFIR aims for publicly accessible hydrogen stations every 200km along the TEN-T networks.
The RHeaDHy project, funded by the Clean Hydrogen Partnership under grant agreement, is part of the EU’s Horizon Europe research and innovation programme.
It focuses on developing high-performance refuelling stations for heavy-duty vehicles, aiming to refuel 700 bar hydrogen trucks with 100kg of hydrogen within ten minutes.
https://www.just-auto.com/news/toyota-hydrogen-refuelling-systems/?cf-view
Redigert 30.01.2025 kl 11:53
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
04.02.2025 kl 17:20
3652
Her en fin, fin nyhet som kom for en drøy uke siden og har gått meg litt 'hus forbi' . Madrid er en store by som satser på grønt hydrogen i kollektivtransport og CaetanoBus er en blant mange bussprodusenter som bygger sine hydrogendrevne busser med drivstoffsystemer produsert og levert av Hexagon Purus.
News | 24 January, 2025
EMT Madrid is investing in green hydrogen and CaetanoBus has delivered the first 10 electric hydrogen-powered buses
The Spanish capital's public transport operator - EMT Madrid - held an event last Thursday entitled “Green Hydrogen Leadership - integral cycle application for public transport” having EMT Madrid presented its newest electric hydrogen-powered buses from CaetanoBus.
...
These first 10 Caetano units represent also a strong bet and investment on diversification of zero emission technologies and a complementary solution to previous investment on battery electric buses. Despite the questions regarding the hydrogen technology, hydrogen buses will continue to play an important role on longer journeys and an alternative to pure battery electric buses. The Caetano H2.City Gold will operate on route 145.
https://caetanobus.pt/en/caetanobus-has-delivered-10-hydrogen-buses-to-emt-madrid/
News | 24 January, 2025
EMT Madrid is investing in green hydrogen and CaetanoBus has delivered the first 10 electric hydrogen-powered buses
The Spanish capital's public transport operator - EMT Madrid - held an event last Thursday entitled “Green Hydrogen Leadership - integral cycle application for public transport” having EMT Madrid presented its newest electric hydrogen-powered buses from CaetanoBus.
...
These first 10 Caetano units represent also a strong bet and investment on diversification of zero emission technologies and a complementary solution to previous investment on battery electric buses. Despite the questions regarding the hydrogen technology, hydrogen buses will continue to play an important role on longer journeys and an alternative to pure battery electric buses. The Caetano H2.City Gold will operate on route 145.
https://caetanobus.pt/en/caetanobus-has-delivered-10-hydrogen-buses-to-emt-madrid/
Redigert 04.02.2025 kl 17:21
Du må logge inn for å svare
Rule
04.02.2025 kl 20:50
3514
Det er da super. Viva Espania. Jeg mener Madrid international lufthavn har forbud imod benzin/diesel taxier. Man mærker en kjæmpe forskel på luft kvaliteten i Ground transport området. Det fossile afbrænd slår os ihjel….
DrPepper
05.02.2025 kl 17:52
3318
Det är ju bland bussarna det sker, lastbilarna är bara trams. https://drivinghydrogen.com/2025/02/04/hydrogen-buses-34-new-double-deckers-start-service-in-brighton-hove/
Rect Angel
06.02.2025 kl 13:05
3076
Melding.
Hexagon Purus oppgraderer til IFS for å møte den økende etterspørselen etter selskapets løsninger.
Heiko Chudzick, responsible for operations at Hexagon Purus, said:
"Our technology and manufacturing expertise is second-to-none and so it was natural that we would move to IFS Cloud as we expand to meet the growing demand for our zero emission mobility solutions."
CISION
Hexagon Purus upgrades to IFS Cloud to drive supply chain efficiency and optimize global growth
Thu, Feb 06, 2025 11:28 CET
Leader in zero emissions mobility and infrastructure technology will deploy IFS.ai capabilities to meet global demand for market-leading hydrogen and battery electric technologies
London, UK, 6 February 2025 – IFS, the leading enterprise cloud and Industrial AI software provider, today announced that Hexagon Purus, the global leader in zero emission infrastructure and mobility solutions, is set to implement IFS Cloud to increase efficiency across its entire supply chain – from material and capacity planning to financial management.
Hexagon Purus has opened seven new manufacturing facilities across three continents within 18 months, to meet worldwide demand for its advanced hydrogen storage and battery systems technology and vehicle integration solutions. With IFS Cloud’s advanced functionality, user-friendly simplicity, and superior third-party tool integration, the ERP solution will provide Hexagon Purus with critical Industrial AI-driven data insights for faster and better supply chain decisions.
Headquartered in Norway, Hexagon Purus drives decarbonization across industry and mobility end-markets including light, medium, and heavy-duty trucking, buses, maritime, rail, aviation and aerospace and provides hydrogen ground storage, distribution and refueling. By implementing IFS Cloud, the company will gain greater transparency across every aspect of its supply chain and a detailed view of each customer order, driving significant improvements in operational performance.
IFS Cloud’s customizable dashboards will also provide Hexagon Purus employees with faster access to the data they need for their specific roles. The composable nature of the IFS Cloud platform enables Hexagon Purus to remain evergreen – no major upgrades required – on the latest innovation and functionality, reducing cost, increasing profitability and competitiveness.
In the longer term, deployment of IFS Cloud will help the company achieve its digital transformation ambitions. Hexagon Purus will connect IFS Cloud to its own data integration platform to facilitate strategic supply chain decisions across all its sites, react even faster to changes in production output, quality and capacity, and provide a better customer experience through increased visibility.
Heiko Chudzick, responsible for operations at Hexagon Purus, said: “Our technology and manufacturing expertise is second-to-none and so it was natural that we would move to IFS Cloud as we expand to meet the growing demand for our zero emission mobility solutions. Upgrading to IFS Cloud and utilizing its advanced AI capabilities will help us become even more efficient and competitive. This transition is a critical part of our overall digitalization journey and we’re excited to continue working with IFS as we enhance our global supply chain operations to drive a more sustainable planet.”
Clemens Mittnacht, Senior Director, Market Unit Leader DACH, IFS, said: “Hexagon Purus’ decision to upgrade to IFS Cloud will transform the efficiency, competitiveness and agility of its fast-expanding global supply chain. As a global leader in the use of advanced technology to reduce and eliminate harmful emissions from mobility, their expertise is unparalleled. With a shared commitment to innovation, we are proud to collaborate and help Hexagon Purus achieve its digital transformation ambitions, leverage Industrial AI and increase sustainability worldwide.”
About Hexagon Purus
Hexagon Purus enables zero emission mobility for a cleaner energy future. The company is a world leading provider of hydrogen Type 4 high-pressure cylinders and systems, battery systems and vehicle integration solutions for fuel cell electric and battery electric vehicles. Hexagon Purus' products are used in a variety of applications including light, medium and heavy-duty vehicles, buses, ground storage, distribution, refueling, maritime, rail and aerospace.
Learn more at www.hexagonpurus.com and follow @HexagonPurus on X and LinkedIn
IFS Press Contacts:
EUROPE / MEA / APJ: Adam Gillbe
IFS, Director of Corporate & Executive Communications
Email: adam.gillbe@ifs.com
NORTH AMERICA / LATAM: Mairi Morgan
IFS, Director of Corporate & Executive Communications
Email: mairi.morgan@ifs.com
About IFS
IFS is the world’s leading provider of Industrial AI and enterprise software for hardcore businesses that service, power, and protect our planet. Our technology enables businesses which manufacture goods, maintain complex assets, and manage service-focused operations to unlock the transformative power of Industrial AI™ to enhance productivity, efficiency, and sustainability.
IFS Cloud is a fully composable AI-powered platform, designed for ultimate flexibility and adaptability to our customers’ specific requirements and business evolution. It spans the needs of Enterprise Resource Planning (ERP), Enterprise Asset Management (EAM), Supply Chain Management (SCM), and Field Service Management (FSM). IFS technology leverages AI, machine learning, real-time data and analytics to empower our customers to make informed strategic decisions and excel at their Moment of Service™.
IFS was founded in 1983 by five university friends who pitched a tent outside our first customer's site to ensure they would be available 24/7 and the needs of the customer would come first. Since then, IFS has grown into a global leader with over 7,000 employees in 80 countries. Driven by those foundational values of agility, customer-centricity, and trust, IFS is recognised worldwide for delivering value and supporting strategic transformations. We are the most recommended supplier in our sector. Visit ifs.com to learn why.
https://news.cision.com/ifs/r/hexagon-purus-upgrades-to-ifs-cloud-to-drive-supply-chain-efficiency-and-optimize-global-growth,c4101766
Hexagon Purus oppgraderer til IFS for å møte den økende etterspørselen etter selskapets løsninger.
Heiko Chudzick, responsible for operations at Hexagon Purus, said:
"Our technology and manufacturing expertise is second-to-none and so it was natural that we would move to IFS Cloud as we expand to meet the growing demand for our zero emission mobility solutions."
CISION
Hexagon Purus upgrades to IFS Cloud to drive supply chain efficiency and optimize global growth
Thu, Feb 06, 2025 11:28 CET
Leader in zero emissions mobility and infrastructure technology will deploy IFS.ai capabilities to meet global demand for market-leading hydrogen and battery electric technologies
London, UK, 6 February 2025 – IFS, the leading enterprise cloud and Industrial AI software provider, today announced that Hexagon Purus, the global leader in zero emission infrastructure and mobility solutions, is set to implement IFS Cloud to increase efficiency across its entire supply chain – from material and capacity planning to financial management.
Hexagon Purus has opened seven new manufacturing facilities across three continents within 18 months, to meet worldwide demand for its advanced hydrogen storage and battery systems technology and vehicle integration solutions. With IFS Cloud’s advanced functionality, user-friendly simplicity, and superior third-party tool integration, the ERP solution will provide Hexagon Purus with critical Industrial AI-driven data insights for faster and better supply chain decisions.
Headquartered in Norway, Hexagon Purus drives decarbonization across industry and mobility end-markets including light, medium, and heavy-duty trucking, buses, maritime, rail, aviation and aerospace and provides hydrogen ground storage, distribution and refueling. By implementing IFS Cloud, the company will gain greater transparency across every aspect of its supply chain and a detailed view of each customer order, driving significant improvements in operational performance.
IFS Cloud’s customizable dashboards will also provide Hexagon Purus employees with faster access to the data they need for their specific roles. The composable nature of the IFS Cloud platform enables Hexagon Purus to remain evergreen – no major upgrades required – on the latest innovation and functionality, reducing cost, increasing profitability and competitiveness.
In the longer term, deployment of IFS Cloud will help the company achieve its digital transformation ambitions. Hexagon Purus will connect IFS Cloud to its own data integration platform to facilitate strategic supply chain decisions across all its sites, react even faster to changes in production output, quality and capacity, and provide a better customer experience through increased visibility.
Heiko Chudzick, responsible for operations at Hexagon Purus, said: “Our technology and manufacturing expertise is second-to-none and so it was natural that we would move to IFS Cloud as we expand to meet the growing demand for our zero emission mobility solutions. Upgrading to IFS Cloud and utilizing its advanced AI capabilities will help us become even more efficient and competitive. This transition is a critical part of our overall digitalization journey and we’re excited to continue working with IFS as we enhance our global supply chain operations to drive a more sustainable planet.”
Clemens Mittnacht, Senior Director, Market Unit Leader DACH, IFS, said: “Hexagon Purus’ decision to upgrade to IFS Cloud will transform the efficiency, competitiveness and agility of its fast-expanding global supply chain. As a global leader in the use of advanced technology to reduce and eliminate harmful emissions from mobility, their expertise is unparalleled. With a shared commitment to innovation, we are proud to collaborate and help Hexagon Purus achieve its digital transformation ambitions, leverage Industrial AI and increase sustainability worldwide.”
About Hexagon Purus
Hexagon Purus enables zero emission mobility for a cleaner energy future. The company is a world leading provider of hydrogen Type 4 high-pressure cylinders and systems, battery systems and vehicle integration solutions for fuel cell electric and battery electric vehicles. Hexagon Purus' products are used in a variety of applications including light, medium and heavy-duty vehicles, buses, ground storage, distribution, refueling, maritime, rail and aerospace.
Learn more at www.hexagonpurus.com and follow @HexagonPurus on X and LinkedIn
IFS Press Contacts:
EUROPE / MEA / APJ: Adam Gillbe
IFS, Director of Corporate & Executive Communications
Email: adam.gillbe@ifs.com
NORTH AMERICA / LATAM: Mairi Morgan
IFS, Director of Corporate & Executive Communications
Email: mairi.morgan@ifs.com
About IFS
IFS is the world’s leading provider of Industrial AI and enterprise software for hardcore businesses that service, power, and protect our planet. Our technology enables businesses which manufacture goods, maintain complex assets, and manage service-focused operations to unlock the transformative power of Industrial AI™ to enhance productivity, efficiency, and sustainability.
IFS Cloud is a fully composable AI-powered platform, designed for ultimate flexibility and adaptability to our customers’ specific requirements and business evolution. It spans the needs of Enterprise Resource Planning (ERP), Enterprise Asset Management (EAM), Supply Chain Management (SCM), and Field Service Management (FSM). IFS technology leverages AI, machine learning, real-time data and analytics to empower our customers to make informed strategic decisions and excel at their Moment of Service™.
IFS was founded in 1983 by five university friends who pitched a tent outside our first customer's site to ensure they would be available 24/7 and the needs of the customer would come first. Since then, IFS has grown into a global leader with over 7,000 employees in 80 countries. Driven by those foundational values of agility, customer-centricity, and trust, IFS is recognised worldwide for delivering value and supporting strategic transformations. We are the most recommended supplier in our sector. Visit ifs.com to learn why.
https://news.cision.com/ifs/r/hexagon-purus-upgrades-to-ifs-cloud-to-drive-supply-chain-efficiency-and-optimize-global-growth,c4101766
DrPepper
06.02.2025 kl 23:35
2891
Analytiker Elliott Jones i Danske Bank kutter kursmålet på Hexagon Purus fra 12 til 7 kroner, men gjentar kjøpsanbefalingen.
DrPepper
07.02.2025 kl 16:01
2715
Konkursen är snart ett faktum för Nikola, var extremt väntat, idag rasar aktien 40%. Purus aktien reagerar inte ens på nyheten, så det är nog inräknat i dagens aktiekurs. Lite synd, är ju enda lastbilstillverkaren som genererar pengar till bolaget.
Intressant är ju vad som sker med konkursboet, tror ni någon köper upp och bygger fler hydrogenlastbilar eller tror ni det är döfött?
Intressant är ju vad som sker med konkursboet, tror ni någon köper upp och bygger fler hydrogenlastbilar eller tror ni det är döfött?
Rect Angel
08.02.2025 kl 00:35
2535
Melding.
Hexagon Purus forlenger avtale om leveranser av 'hydrogen fuel storage systems' til transittbusser med en ledende, europeisk bussprodusent til 2028.
Bare det beste er vel godt nok for denne bussprodusenten da, får man vel tro siden produsenten altså velger å forlenge med Purus i årevis fremover.
Hexagon Purus renews long-term agreement for supply of hydrogen fuel storage systems with transit bus customer
i går kl. 16:34 ∙ Global Newswire
Hexagon Purus
(Oslo, Norway, 7 February 2025) Hexagon Purus, a world leading manufacturer of zero-emission mobility and infrastructure solutions, has today renewed its multi-year supply agreement with a leading European bus manufacturer for the delivery of hydrogen fuel storage systems to transit buses until 2028.
Production of the next generation Type 4 hydrogen storage systems will be out of Hexagon Purus' facility in Kassel (Germany).
For more information
Mathias Meidell, Investor Relations Director, Hexagon Purus
Telephone: +47 909 82 242 | mathias.meidell@hexagonpurus.com
About Hexagon Purus
Hexagon Purus enables zero emission mobility for a cleaner energy future. The company is a world leading provider of hydrogen Type 4 high-pressure cylinders and systems, battery systems and vehicle integration solutions for fuel cell electric and battery electric vehicles. Hexagon Purus' products are used in a variety of applications including light, medium and heavy-duty vehicles, buses, ground storage, distribution, refueling, maritime, rail and aerospace.
Learn more at www.hexagonpurus.com and follow @HexagonPurus on X and LinkedIn
https://www.nordnet.no/market/news/ad22eaf0-6386-4bf1-98bd-10d535c6e173
Hexagon Purus forlenger avtale om leveranser av 'hydrogen fuel storage systems' til transittbusser med en ledende, europeisk bussprodusent til 2028.
Bare det beste er vel godt nok for denne bussprodusenten da, får man vel tro siden produsenten altså velger å forlenge med Purus i årevis fremover.
Hexagon Purus renews long-term agreement for supply of hydrogen fuel storage systems with transit bus customer
i går kl. 16:34 ∙ Global Newswire
Hexagon Purus
(Oslo, Norway, 7 February 2025) Hexagon Purus, a world leading manufacturer of zero-emission mobility and infrastructure solutions, has today renewed its multi-year supply agreement with a leading European bus manufacturer for the delivery of hydrogen fuel storage systems to transit buses until 2028.
Production of the next generation Type 4 hydrogen storage systems will be out of Hexagon Purus' facility in Kassel (Germany).
For more information
Mathias Meidell, Investor Relations Director, Hexagon Purus
Telephone: +47 909 82 242 | mathias.meidell@hexagonpurus.com
About Hexagon Purus
Hexagon Purus enables zero emission mobility for a cleaner energy future. The company is a world leading provider of hydrogen Type 4 high-pressure cylinders and systems, battery systems and vehicle integration solutions for fuel cell electric and battery electric vehicles. Hexagon Purus' products are used in a variety of applications including light, medium and heavy-duty vehicles, buses, ground storage, distribution, refueling, maritime, rail and aerospace.
Learn more at www.hexagonpurus.com and follow @HexagonPurus on X and LinkedIn
https://www.nordnet.no/market/news/ad22eaf0-6386-4bf1-98bd-10d535c6e173
Redigert 08.02.2025 kl 00:36
Du må logge inn for å svare
DrPepper
08.02.2025 kl 10:36
2375
Det är säkert Solaris. Det är inom denna kategori av transporter jag tror marknaden är för hydrogen, lastbilar tror jag inte på, för mycket strul med tankning och infrastruktur. När det gäller bussar är det ju bara att ha en "privat" station i bussdepån. Solaris har ju beställningar på över 700 hydrogenbussar så det kommer rulla många sådana på gatorna i Europa. Caetano från Portugal är ju intressant också, Toyota samäger detta bolag som Purus levererar tankssystem till.
Det är ju synd att Hexagon Purus är i princip panka, det är ju läge nu att köpa upp företag som sliter, ser busstillverkare som lägger ner exempelvis. Nikola ska man styra sig undan dock :) Purus aktien är ju i princip värdelös så man kan ju inte printa nya för att shoppa lite, synd, för det är nu man ska slå till..
Ser att Tern börjar få ordning på sin hemsida. nu har de 4 återförsäljare av lastbilen https://terntrucks.com/dealers-service
Det är ju synd att Hexagon Purus är i princip panka, det är ju läge nu att köpa upp företag som sliter, ser busstillverkare som lägger ner exempelvis. Nikola ska man styra sig undan dock :) Purus aktien är ju i princip värdelös så man kan ju inte printa nya för att shoppa lite, synd, för det är nu man ska slå till..
Ser att Tern börjar få ordning på sin hemsida. nu har de 4 återförsäljare av lastbilen https://terntrucks.com/dealers-service
Redigert 08.02.2025 kl 10:57
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
11.02.2025 kl 01:00
2038
Solaris melder at man nå har startet med leveranser på en ordre på hele 137 hydrogendrevne busser til Bologna-regionen i Italia.
Og hydrogendrevne busser produsert av Solaris, er som kjent utstyrt med drivstoffsystemer produsert og levert av Hexagon Purus.
Solaris delivers first hydrogen buses to Bologna
10.02.2025
Solaris Bus & Coach has delivered the first of 137 ordered hydrogen buses to Bologna and Ferrara, Italy. This marks the initial phase of a large-scale order placed by the transport operator TPER at the end of 2023. Under this contract, Solaris will supply 137 Urbino 12 hydrogen buses for Bologna and to Ferrara.
Bologna and Ferrara are undertaking hydrogen bus deployment projects. TPER, the primary public transport operator in the Emilia-Romagna region, has received the first 37 of 137 hydrogen buses ordered for Bologna and Ferrara.
"We are honored to contribute to such an ambitious project. The delivery of the first hydrogen buses to Bologna represents a significant milestone in the advancement of sustainable public transport. The Urbino 12 hydrogen buses will help improve air quality, enhancing the well-being of residents in the city and the region," said Javier Iriarte, CEO of Solaris Bus & Coach, during the official presentation of the hydrogen buses in Bologna.
https://www.solarisbus.com/en/press/solaris-delivers-first-hydrogen-buses-to-bologna-2275
Og hydrogendrevne busser produsert av Solaris, er som kjent utstyrt med drivstoffsystemer produsert og levert av Hexagon Purus.
Solaris delivers first hydrogen buses to Bologna
10.02.2025
Solaris Bus & Coach has delivered the first of 137 ordered hydrogen buses to Bologna and Ferrara, Italy. This marks the initial phase of a large-scale order placed by the transport operator TPER at the end of 2023. Under this contract, Solaris will supply 137 Urbino 12 hydrogen buses for Bologna and to Ferrara.
Bologna and Ferrara are undertaking hydrogen bus deployment projects. TPER, the primary public transport operator in the Emilia-Romagna region, has received the first 37 of 137 hydrogen buses ordered for Bologna and Ferrara.
"We are honored to contribute to such an ambitious project. The delivery of the first hydrogen buses to Bologna represents a significant milestone in the advancement of sustainable public transport. The Urbino 12 hydrogen buses will help improve air quality, enhancing the well-being of residents in the city and the region," said Javier Iriarte, CEO of Solaris Bus & Coach, during the official presentation of the hydrogen buses in Bologna.
https://www.solarisbus.com/en/press/solaris-delivers-first-hydrogen-buses-to-bologna-2275
Redigert 11.02.2025 kl 01:01
Du må logge inn for å svare
DrPepper
11.02.2025 kl 14:29
1815
Tyvärr så blev det bara pannkaka av detta företag, såg rätt lovande ut, nu är det kolsvart.. Sådant är aktielivet, ibland vinner man och ibland förlorar man. Jag ser nu att de varnar för företaget https://www.finansavisen.no/industri/2025/02/11/8241378/hexagon-purus-la-frem-kvartalstall.-analytiker-hold-deg-unna så det är inte mycket att hämta här, kanske om 2-3 år när och om de börjar tjäna pengar, finns ingen anledning att köpa aktien idag, för stora risker. Tänk vad annorlunda det sett ut om inte Trump vunnit, nu var nog inte det avgörande för Purus, men det har haft betydelse. Purus faller på eget grepp, de har snackat för mycket och inte levererat, nu när de ska leverera är de tvungna att skära ner.
Candelstick
11.02.2025 kl 21:27
1596
Ja, her trengs det virkelig handling og ikke noe half-assed liksom løsninger. Nå får vi se om ledelsen er forretningsmenn eller pratmakere.
DrPepper
12.02.2025 kl 13:35
1249
Jag tror det är kört. För mycket skulder helt enkelt. Sannolikheten att de ska lyckas med Tern var ju låg innan, nu är det i princip kört, bara lyssna på vd. Tomt med pengar, marknaden är emot, inget ser positivt ut. Idag kommer nya kursmål och de är låga, vilket företaget förtjänar. Håll er undan detta företag gott folk.
Føre var
13.02.2025 kl 10:37
950
«Ellers sier konsernsjef Philipp Schramm at selskapet forventer at Hexagon Purus vil levere på lovnadene sine om å bli kontantstrøm break-even med den kontantbeholdningen selskapet sitter på nå.
-Jeg tror de er godt rustet med det vi ga dem i fjor, med riktig mengde likviditet til å gjøre jobben. (..) Vi har innsikt i planene og forberedelsene, og vi er trygge på at de vil nå kontantstrøm break-even under alle scenarioer vi kan forutse, slik de har uttalt. Derfor trenger de ikke ekstra finansiering, og vi har ingen intensjon om å tilføre mer kapital, legger han til.«
-Jeg tror de er godt rustet med det vi ga dem i fjor, med riktig mengde likviditet til å gjøre jobben. (..) Vi har innsikt i planene og forberedelsene, og vi er trygge på at de vil nå kontantstrøm break-even under alle scenarioer vi kan forutse, slik de har uttalt. Derfor trenger de ikke ekstra finansiering, og vi har ingen intensjon om å tilføre mer kapital, legger han til.«
Føre var
13.02.2025 kl 10:38
951
«Ellers sier konsernsjef Philipp Schramm at selskapet forventer at Hexagon Purus vil levere på lovnadene sine om å bli kontantstrøm break-even med den kontantbeholdningen selskapet sitter på nå.
-Jeg tror de er godt rustet med det vi ga dem i fjor, med riktig mengde likviditet til å gjøre jobben. (..) Vi har innsikt i planene og forberedelsene, og vi er trygge på at de vil nå kontantstrøm break-even under alle scenarioer vi kan forutse, slik de har uttalt. Derfor trenger de ikke ekstra finansiering, og vi har ingen intensjon om å tilføre mer kapital, legger han til.«
-Jeg tror de er godt rustet med det vi ga dem i fjor, med riktig mengde likviditet til å gjøre jobben. (..) Vi har innsikt i planene og forberedelsene, og vi er trygge på at de vil nå kontantstrøm break-even under alle scenarioer vi kan forutse, slik de har uttalt. Derfor trenger de ikke ekstra finansiering, og vi har ingen intensjon om å tilføre mer kapital, legger han til.«
DrPepper
13.02.2025 kl 13:31
845
Det låter illa det där sista, så de tänker inte vara med vid nästa kapitalinhämtning. Purus kommer att behöva mer pengar, om de inte säljer bort verksamheten i USA som kommer sluka en massa pengar. Detta är vad DNB och andra analytiker tror, litar mer på de än HEX vd, de har ju kastat bort många miljarder i Purus redan.
kelle
13.02.2025 kl 22:22
675
Sluttkurser i Tradegate, Tyskland: Hpur: 2,08 Hex: 32,75 Får vi en rekyl opp igjen her ?