Salget i access har startet

rosgun
ZWIPE 27.03.2024 kl 16:59 25358

https://www.linkedin.com/posts/zwipe_biometriccards-accesscontrol-credentials-activity-7185964529770532864-AQuE?utm_source=share&utm_medium=member_ios
KURSMÅL : 3,30 kr- REF Carnegie(https://youtu.be/P-Uy08a1boo?si=flDVwD91oeB5nZ9g)

Enkelt å kopiere kort, men ikke med fingeravtrykk💪🏼💪🏼

https://youtu.be/cxxnuofREcM?si=v-cjkadiJ4kHCGUN

🥰🥰🥰🥰 (cashburn reduksjon fra 100 til 40 mill pr år)
Partnere:
*
How many countries is Schneider Electric in?
With a workforce of more than 130,000, the company operates in 190 countries worldwide, including Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Mexico, Peru and Venezuela.
https://www.se.com/dk/da/

*

CERTEGO streber etter å bli den ledende europeiske eksperten innen adgangskontroll og overvåkningsløsninger. En viktig del av CERTEGOs strategi er å kjøpe opp selskaper for å utvide sin posisjon i sikkerhetsmarkedet og kunne tilby ytterligere tjenester til sine kunder.

https://www.certego.no/

*
AWT-

Vårt spesialiserte Professional Services-team lever og ånder sikkerhet og tilbyr globale tjenester, støtte og ekspertise på de mest avanserte sikkerhetsplattformene i verden
https://awt.com/

How big is M.C. Dean?
Company type Family-owned
Services Critical power, life safety, telecommunications, security systems
Revenue $1.3 Billion in 2021
Owner Family owned
Number of employees

https://www.mcdean.com/customers/
*

Matrix Security Watchdog is the World's trusted provider of digital pre-employment and background screening services: Global Digital Screening Solutions that promise your best and safest candidate experience yet.

https://www.matrixsecurity.ca/

🥰🥰🥰🥰

Zwipe har partnere omtalt som «blue chip companies»

"Blue chip" is an informal term for the most reliable and valuable companies on the market. These are usually companies with a long track record of financial stability. They are usually leaders within their industry. For that reason, they are often sought after and considered low-risk investments.

☀️☀️☀️☀️☀️
Vi tror biometriske kort kan representere en betydelig andel av de nesten 500 millioner smarte tilgangskortene som forventes å bli sendt årlig i årene som kommer. Vårt verdiforslag er tydelig, med partnere og sluttbrukere som anerkjenner de betydelige fordelene med biometrisk tilgangskontrollteknologi når det gjelder sikkerhet, bekvemmelighet og GDPR-overholdelse, sier Zwipe-sjef Robert Puskaric.
🐣
«Beslutningen om å fokusere på Zwipe Access er et naturlig resultat av trekkraften som ble sett i 2023. Men all innsatsen som gikk med å utvikle og sertifisere Zwipe Pay er det som la grunnlaget for suksess med Zwipe Access. Våre Access-partnere og sluttkunder forteller oss at de får tillit ved å bruke teknologi som er utsatt for de strenge testingene som kreves for sertifisering i betalingsmarkedet, sier Puskaric. Zwipe vil fortsette å betjene og oppfylle innkjøpsordrer fra Zwipe Pay-kunder som allerede er sertifisert.
🐣🐣
Zwipe har mer enn 60 proofs of concept i gang med sluttbrukere, inkludert en topp 3 global skytjenesteleverandør, et velkjent svensk forbrukerteknologiselskap, Berkshire Hathaway Energy Group, Fortune 100-selskaper og enheter inkludert offentlige etater, flyplasser, kritiske infrastrukturoperatører, datasentre og helsetjenester.
🐣🐣🐣🐣🐣
Case: Hva selger zwipe et access kort for?

Jeg tenker at Idex skal ha 30 kr og produsenten av kortet kr 40, og at zwipe skal ha kr 30,-. Kan utsalgspris pr kort ligge på kr 300-400. Isåfall vil Zwipe tjene mellom kr 100 og 200 pr kort.

La oss si kr 200,-

Hvis zwipe selger 250 000 kort vil de tjene 50 millioner som dekker driftskostnadene.

Jeg tenker dette vil gi et bra overskudd for 2024…med en cashburn som reduseres gradvis fra 6 til 3 mill pr mnd i 2024(Q3)…

Med 60 mill på bok og warrants som kan løses inn senere, ser det ganske bra ut for Zwipe sin del…

De har nå svært mange kort som er ferdig med piloter og nå er det kun avtaler som gjelder…..

Ekstra gledelig at den første i Frankrike kom idag😌.

De er også potensielt inne på 100 flyplasser i USA, og prosessen vil gå sim gang her og gi jamn og fin stigning utover året.
( Dette kan dreie seg om totalt 300 000 ansatte, direkte og indirekte tilknyttet flyplassen)… Ikke alle bytter på en gang, men et jamnt sig vil skje utover 2024.

(Around 11.3 million people work in the aviation industry directly. These jobs are: Airport operators: 648,000 (work for the airport operator) Other airport-based roles: 5.5 million (retail, car rental, customs and immigration, freight forwarders and catering)

EU vil fra oktober 2024 stramme yttterligere inn på å obnevare oersonopplysninger. Dette er en stor trigger for Zwipe, da de gjennom Visa og Mastercard har en svært unik og høy godkjenningsgrad og legge en helt ny standard for konkurrerende og eksisterende sikkerhetskort…..

Jeg mener at Zwipe vil være svært konkurransedyktig på sikkerhet og at EU kravet vil sette fortgang på kommende ordre frem mot oktober…

Det første beviset kom idag på melding fra et firma i Frankrike, som allerede plasserte første ordre med Zwipe.

At accesskortene kan brukes på eksisterende systemer er også en trigger som gir rask utrullering og penger raskt på konto😎
Redigert 26.04.2024 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
kaunis
17.04.2024 kl 20:48 1576

Du må ikke glemme hvor mange HARE-hjerter det er på OSE, de reagerer ikke som mange av oss andre, med langsiktig forståelse og som ikke lar seg rive ned av stolen, selv om bedreviteren som jobber døgnet ,rundt for å stikke kjepper i hjulene. Det er de som alltid står igjen på perrongen når hurtigtogene forsvinner mot nye gode aksjesalg med stor fortjenesten. De gir aldri opp og håper de en gang vil lykkes med sitt tøvete sludder om hvor dårlig både den ene og den andre aksjen er og blir.
rosgun
17.04.2024 kl 20:55 1562

Nei, snittet er fortsatt 1,20… Nedgangen er jo bare kunstig på lav omsetning. Er nok visse baissere som bevisst ville kjøpe og selge til seg selv på beskjedent volum. Har i praksis vært et bevisst trekk både i Norge og Sverige….

Bare tull fra A til Å siste 14 dagene, så reell kurs med grei omsetning er 1,30… At noen får kjøpt rimeligere enn meg selv er en gavepakke fremover…..

Jeg skjønte ingenting før jeg hørte hva duden i aksjesladder hadde bedrevet….. En tulling og ego tripp som klarte å lage kaos på begge sider av norskegrensen….

Skulle ikke forundre meg om bie lignende prosess er under opptrapping…. Tipper forskjellen mellom norsk og svensk kurs vil gå hver sin vei også imorgen…..

Jeg er opptatt av aksjen og ikke opptatt av å villede andre….

Når det er sagt får nå folk drive sin egen agenda. Personlig foholder jeg meg til guiding fra Carnegi og ledelsen…

Og det peker på svært kort sikt kraftig oppover.

kaunis
17.04.2024 kl 21:12 1540

Fin gjennomgang, det tar bare litt tid, men det vil bli gode dager som vi kan ha i minne.
Hafro
17.04.2024 kl 21:31 1522

For de som ikke har sett Carnegies analyse av Access:

Pressreleaser | 5 Mar 2024 | Zwipe
Penser Access by Carnegie: Zwipe – Prisar in låg ensiffrig sannolikhet att de lyckas med Access
Fullt fokus på Access
Då biometriska betalkort inte tog fart som väntat under 2023, samtidigt som momentum för biometriska accesskort accelererade under H2’23, beslutade bolaget i början av januari 2024 att helt fokusera på biometriska accesskort. Zwipe har tecknat mer än 35 partnerskap. Dessa partners i sin tur bedriver mer än 65 fysiska tester med Zwipes kort. De som har testat korten inkluderar en av världens tre största moln- och datacenterleverantörer, en av USA:s största energigrupper – Berkshire Hathaway Energy – och Prosegur i Brasilien.

NOK 40mn lägre kostnader
Det redan annonserade kostnadsbesparingsprogrammet kombinerat med lägre kostnader till följd av fokuseringen på Access kommer att leda till att rörelsekostnaderna minskar med ca NOK 40mn 2024e jämfört med 2023 (från ca NOK 96mn). Antalet anställda har minskat med ca 50% sedan juni 2023. Målet är kassflödespositivitet under 2025.

Nya avtal kritiska för att få marknaden att tro på Zwipe
Vi dekonsoliderar Pay ur våra estimat, vilket leder till 77-94% lägre omsättning för 2024e-2026e. Däremot minskar risken i estimaten betydligt och vi ser nu lönsamhet under 2025e med 2026e som det första positiva helåret. Vi noterar att börsvärdet (ca. NOK 50mn) ligger under kassan (NOK 67mn). Det är uppenbart att marknaden antingen inte tror på att biometriska accesskort tar fart och/eller att Zwipe inte kommer att ta någon betydande del av denna marknad. Med tanke på intresset för Zwipes erbjudande och digniteten på de kunder som testar produkten finner vi båda dessa osannolika. Kritiskt för bolaget och aktien i närtid är att teckna nya avtal för att bevisa att produkten är kommersiell. Vi justerar vårt motiverade värde för dekonsolideringen av Pay samt för kapitalanskaffningen under Q4. Vi sätter ett nytt motiverat värde på NOK 2,7-3,3 (NOK 10,7-10,9).

Läs den fullständiga analysen, publicerad 05-03-2024 kl. 08:44: https://researchdocs.carnegie.se/research/2024/03/05/zwipe_q4_23.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Carnegie Investment Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/
Slettet bruker
17.04.2024 kl 22:00 1524

Interessant at Carnegie helt har ekskludert Pay fra den berettigede verdien, ellers ville kursmål nå vært over 10-11 kr per aksje (det forrige kursmålet på 10-11 kr var basert på at 30% av verdien var Access og 70% var Pay). Det er også viktig å huske at Zwipe har muligheten til å aktivere Pay igjen når som helst dersom biometriske betalingskort tar av i nær fremtid, dette vil selvfølgelig øke verdien til selskapet enda mer.

"Figur 2: Beräkning av värde Zwipe Access" side 4
"Värde dec 2027 (NOKmn): 1396 mn"

Bereknet estimat av verdi 2027 utelukkende for Access-delen tilsvarer med andre ord 20 ganger dagens børsverdi pa 70 Mkr. Bereknet estimat for begge forretningsområdene ville tilsvare 65 ganger dagens vurdering (på grunnlag av kommersielt gjennombrudd).

Redigert 17.04.2024 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
17.04.2024 kl 22:27 1514

Det er slik denne Rosgun holder på i de ulike selskapene hen sitter å Hauser. Plukker seg ut et selskap med omtrent null omsetning og Hauser i vei 24/7. Bygger opp utopiske forventninger og prøver å få sauene med før hen blir borte. I dag omsatte Zwipe for latterlige 500 000 kroner.
Redigert 17.04.2024 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2024 kl 22:35 1505

FunHouseComp du baisser mer enn Rosgun hauser for å være ærlig. Omsetningen øker dag for dag og for et par uker siden var det svært gode volumer i aksjen som kommer tilbake nå. Les gjerne Carnegies analyse, så vil du se at oppsiden er udiskutabel og at Rosgun eller andre neppe er alene om den oppfatningen.
rosgun
17.04.2024 kl 22:40 1503

500 000, og opp 12% på topp og enda klager du. Bare vent til omsetningen kommmer til 5-10 milliiomer pr dag så vil kursen flytte seg raskt dit den hører hjemme…

Ikke umulig at den går 30-50% imorgen hvis folk forstår spillet som har foregått siste 14 dagene..

For å friske opp minnet ditt siden du har vondt for det:

Very exciting to see our HID Partner SCAP join hands with ZWIPE, congratulations! The biometric cards also work perfectly on HID Signo Readers, get your starter pack now!

https://www.linkedin.com/posts/mariomarlisa_scap-and-zwipe-partner-to-bring-biometric-activity-7179045122322395136-B7_Y?utm_source=share&utm_medium=member_ios

I'm excited to share my latest article in the Security Journal UK, where I explore the dynamic world of cloud-based access control solutions. From scalability and flexibility to remote management capabilities, these cutting-edge solutions are revolutionizing how organizations manage and monitor access to their premises and sensitive information.
Redigert 17.04.2024 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
rosgun
17.04.2024 kl 23:07 1480

LEGG MERKE TIL AT HID HAR FLERE PARTNERE ENN FRANSKE SCAP SOM ZWIPE INNGIKK SAMARBEID MED FOR 14 dager siden…

Her kan det komme flere fra HID nettverket:

https://www.partnerbase.com/hid-global
Redigert 17.04.2024 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2024 kl 23:18 1477

Hvorfor bør man ikke investere i zwipe?
Bulldog
18.04.2024 kl 00:06 1450

Rosgun, legg ut en link med et bilde av et biometrisk kort fra HID. Zwipe har hatt avtale med de siden 2021.
https://www.zwipe.com/news/Zwipe-launches-biometric-solution-for-access-control-and-enters-collaborations-with-HID-Global-LeGrand-and-Southco

Edit: Du trenger ikke gjøre det siden jeg fant det selv: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQA_yoc6UzftnQvvD8uRkD3H4ioa2ATYmovwldEr9y5nw&s
Trykk to ganger på Ctrl og bildet blir større.
Redigert 18.04.2024 kl 00:32 Du må logge inn for å svare
rosgun
18.04.2024 kl 01:16 1420

SCAP ER EN PARTNER AV HID, de er størst på sccess i Frankrike….

Poenget var at HID har flere partnere Zwipe kan ha eller få avtaler/ordre med
Bulldog
18.04.2024 kl 01:35 1427

Det er riktig.
Denne linken forklarer alt om HID og Zwipe: https://www.linkedin.com/posts/antoniodalbore_zwipeaccess-hid-accesscontrol-activity-7178784021340954624-SdPq
Les innlegget fra Nicolas Raffin. Innlegget er såpass nytt at HID sidene ikke er oppdatert med biometrisk kort.

Alle berørte HID felt står der: HID - Identity and Access Management - HID - Extended Access Technologies - HID® DigitalPersona
Standen de står på tilhører https://www.exclusive-networks.com/

Merkelig hvor blind en kan bli i det store HID universet når alt er samlet i et lite innlegg.
Redigert 18.04.2024 kl 01:36 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
18.04.2024 kl 03:15 1439

Det viser jo bare hvor håpløs "analysen" til Carnegie er. Inne i 10-11 kr ligger det en mengde forutsetninger, som for eksempel % sannsynlighet for at det blir et market for BCP. Nå ble det jo ikke det, så den % skulle vært 0, som ville gitt en annen vurdering.
Likeledes for Access opererer Carnegie med en sannsynlighet for at det blir et market på 40%. Jeg vil snu den opp ned å si at det er 60% sannsynlig at verdien av Access er 0 også.
Men selvfølgelig, disse tallene er tatt helt ut av løse lufta. Det er komplett meningsløst å "analysere" selskap uten omsetning som targeter et marked som enda ikke eksisterer.
Slettet bruker
18.04.2024 kl 06:41 1419

Det eneste som er håpløst og helt ut av løse lufta er innleggene dine der du bare kategorisk avfeier ting uten noen saklig argumentasjon. Analyser av vekstselskaper hvor nåverdien av fremtidige cash flow beregnes er en utmerket måte å få en ekstern vurdering av selskaper og validering av virksomheten.

Når det gjelder biometriske betalingskort er det markedet i en veldig tidlig fase, men det er ingen tvil om at det vil ta fart på sikt. Når det gjelder biometriske adgangskort, er det mye som peker på at gjennombruddet skjer allerede i år. Hvis det i følge ditt resonnement antas at det er 60% sannsynlighet for at verdien av Access er 0 så omvendt, tror du ikke det er en ganske enestående risk/reward at det er 40% sannsynlighet for at en vurdering på dagens 70 millioner kr kan bli 1,4 milliarder om noen år? Uansett tror jeg alle kan se at Zwipe i dag er totalt feilvurdert, i forhold til andre biometriselskaper men fremfor alt i forhold til markedspotensial og nærhet til markedet.
rosgun
18.04.2024 kl 07:34 1476

God morgen.

Itrader vs Carnegie.

Må si du og de få baisserne som er igjen virkelig er stunne av selvtillit som går på dag ut og dag inn med de uteoligste innfallsvinkler på personangrep, er det ikke oss som sender llinker opp og kildehenviser så er det seriøse selskap som har dette som fulltidsjobb….

Nå skal det bli veldig grønt i ZWIPE fremover i april og guidingen er klar: Zwipe skal vise aksjonærene avtaler og klingende mynt i H1, og guidingen er at H2 skal ha 3x så mange ordre som H1…..dvs frem til 30/6 vil det komme et visst antall ordremeldinger……

Kan den første komme allerede ila april for å bevise nettopp dette?

Isåfall vil omsetningen øke og vipps så er vi forbi 1,30 og på vei til kursmål kun på forventninger til 2,50-3,70, ref Carnegie….

Jeg tror zwipe kan overraske. Hvis folk ikke mener det samme er det enkelt å trykke på salgsknappen og finne en annen aksje som har dårligere utsikter…

Har aldri skjønt hvorfor folk snakker ned en aksje som ikke kan shortes heller, men må vel være en grunn tenker jeg…..

Står igjen med ansatte meglere som har oppdrag med fett honorar som baisser for kunder som skal ha lavest inngang…

Som Jotech skrev, bunnen ble nådd tirsdag med konsilidiering og som endte ikke overraskende med 10% oppgang onsdag….. Idag vil etter alle solemerker kursen fortsette opp… Ikke verre enn det, det kunstige nivået som har vært er feil og manipulert under lavt volum…..

Hadde vært moro å fått en 5-10 mill omsetning idag så er vi tilbake på mitt kjøp på 1,20 før kl 13….

Husk at historisk går ZWIPE mye på kort sikt..: det eneste den er tørst på er stigende volum↗️↗️↗️

Håper den blir «foret» bra opp idag så blir det saker..:/
Svenske kursen vil nok bevisst bli holdt nede, mens den norske kursen flyr…..

Tror dette er et bevisst spill for dobbel fortjeneste fra kunden til megleren…. dette for å dkape vakum og at svenskekursen vil som sist fly etter bare differansen er stor nok (70-80%)

Redigert 18.04.2024 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
18.04.2024 kl 07:47 1489

https://www.linkedin.com/pulse/digital-identity-why-mobile-cant-win-mark-bennett-ozakc?utm_source=share&utm_medium=member_ios&utm_campaign=share_via

Da tenker jeg iTrader kan klappe igjen kjeften sin. Drit I denne figuren som lever med fax og sjekkhefte. Er jo en grunn at hen r her og det er på jobb for shorterne.
iTRADER09
18.04.2024 kl 08:27 1450

Jeg snakker ikke ned en aksje. Om jeg snakker ned noe så er det krampaktig haussing, uten rot i virkeligheten, eller frelste drømmere som ikke greier å skille fantasi fra virkelighet.

Som jeg har sagt tidligere så tror jeg det er et marked for aksess, men jeg tror ikke det utvikler seg så fort som drømmerne tror, og jeg synes det er veldig vanskelig å vurdere hvor stort det blir for konkurransen er beinhard. Ikke fra andre fingerkort leverandører, for det er bare 3 selskap på denne planeten som tror på fingerkort, i alle fall nok til å bruke krefter på å lage dem, men fra alle alternative teknologier med biometri i infrastrukturen, og i mobil og i wearables.

Jeg tror Zwipe har en god sjanse i dette markedet, men de trenger å vise salg som monner, det er ikke nok med vyer, Carnegie og powerpoints etter år med ingen resultater. Jeg synes 60MNOK er mer enn nok, uten et eneste bevis. Jeg ser ikke store partnere som et "bevis", de rir mange hester.
iTRADER09
18.04.2024 kl 08:30 1444

Jeg betaler verken med naturalia, sjekkhefte, kontanter eller plastbiter i 2024.
Og shortere har liten eller ingen påvirkning på kursen på fingerselskapene. Mangel på marked, høye kostnader og dårlig eksekvering greier fint det uten hjelp fra shortere.
Redigert 18.04.2024 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
rosgun
18.04.2024 kl 08:40 1438

Takk for et svar Itrader… helt greit svar det der👍…

Er enig med deg i en god del, altså….. men forskjellen fra bankkort med biometri vs access er adopsjonsprosessene…

Access er marketready, det er ikke pay muligens på 2-4 åra sikt….

Access vil ikke gi de samme volumene som pay kunne gjort, men fortjenestene ig marginer er ikke under press på samme måte… her vil selskaper ofte betale for en total løsning som også innebærer tjenester fra partnere i en totalpakke… samtidig som tryggheten i kritisk infrastruktur ofte utsettes for misbruk ved å låne bort kort/mobil…

Jeg og Zwipe mener markedet er gedigent og spennende eorldwide, også med tanke på beskyttelse av gpdt på terminalbruk, ig direktiv fra eu i oktober iår…

Jeg tror dette får svært mange eldre system til å få dårlig tid… og hva er da enklere enn bare å bytte kort uten store kostnader med også å bytte terminaler og accesspoints…..

Der tror jeg du har oversett noe viktig🌞🌞🌞…

De må bytte raskt, og Zwipe vil sv den grunn ha et produkt med distrubutører world wide som kan fikse akkurat det til en rimelig penge innen fristen💪🏼👍🚀
Peter Sellers
18.04.2024 kl 08:49 1429

@FunHouseC, kan det være derfor at kursen faller i disse selskapene som Bergenbio, Polight og nå Zwipe ( alle selskapene rett ned i kurs) at haussingen skremmer vannet av småsparerne og rømmer? Må si det er fascinerende og kan ikke si jeg har sett maken og rosgun er helt klart kvalifisert til gull i Norgesmesterskapet i haussing, ingen over ingen under :))
Slettet bruker
18.04.2024 kl 08:57 1409

Rosgun er nok helt sekundær her tross alt, faktum gjenstår at selskapet til et børsverdi på 70 millioner kr objektivt sett er totalt feilvurdert - enten rosgun eller funhousecomp eller noen andre skriver..
rosgun
18.04.2024 kl 09:13 1394

Beklager, men funhause er inne i zwipe nå…. Alle er inne av baisserne og vipps tjener de 50% på øretrillene. sine, nå vil de ha kursen opp i Norge og er borte fra tråden….

Nå skal de gjøre samme kula i Sverige og vipps var det 50% der også….

Interessant gjeng.. I bunn og grunn er nok alle enige om at kurs er feilpriset, men hva med å tjene 100% helst flere ganger før ordre meldinger hagler inn på rekke og rad?
Redigert 18.04.2024 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
Star
18.04.2024 kl 10:05 1372

Rally kan komme nå, tipper vi snart ser 1-2-4kr. salgs start bull.
Slettet bruker
18.04.2024 kl 10:17 1359

Samler seg opp nå
Kommer det en nyhet ila dagen står den i 1,5kr.
Finnes ikke selgere da de ble vasket ut under forrige opptur.
Slettet bruker
18.04.2024 kl 10:17 1359

Tror du får rett i dette star
Bulldog
18.04.2024 kl 10:28 1329

10 Biometric Trends to Watch in 2024
Biometrics at the Edge — With the growth of edge computing, biometric processing is shifting away from centralized servers to on-device platforms. This reduces bandwidth constraints, improves performance, enhances privacy and enables offline authentication in areas with limited connectivity.
https://blog.hidglobal.com/2024/01/10-biometric-trends-watch-2024

Passer Zwipe perfekt. Fingeravtrykkene ligger lagret i kortet og ikke i en server. Ikke verst at HID selv skriver det.
Redigert 18.04.2024 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Mammon
18.04.2024 kl 10:38 1318

neste uke kommer rapport som vil bekrefte at kassa er mer eller mindre bunnskrapt

lykke til :)
Slettet bruker
18.04.2024 kl 10:42 1311

Nice try, men du kommer med fullstendig misvisende informasjon. En emisjon ble gjort så sent som i desember så likvide midler var 67 millioner ved slutten av året. Burn er 5-6 mill per måned, så de har trolig rundt 50 millioner kr i kassa per slutten av mars. Selskapet er fullfinansiert hele 2024...
Redigert 18.04.2024 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Bulldog
18.04.2024 kl 11:01 1301

Men de har også kortsiktig gjeld:
Total equity as of 31 December 2023
amounted to NOK 61.1 million. Liabilities
totaled NOK 34.1 million, comprising solely
short-term liabilities.

På tide at de får opp inntektene. Det får vi snart vite:

Q1 2024 operational update: 25 April 2024
Redigert 18.04.2024 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2024 kl 11:14 1279

Er også tegningsopsjoner i december 2024, så inntil da er kassa ikke noe problem
kaunis
18.04.2024 kl 11:24 1270

rosgun, no må du ikke komme med mer kjerne info om acces, er i pluss om noen ører og skal Zwipe fosse frem på den måten de no gjør, vet jeg ikke om jeg orker å ta vare på alle pengene. Har veldig stor medlidenhet med de stakkerne som no må spise alt oppgulpet sitt som de har spydd ut den siste uken.
FunHouseComp
18.04.2024 kl 13:34 1220

Jeg kan love deg at jeg ikke kastet bort mine penger på luftslott og aksjer som lever på å bli opphypet og overhauset. Selv en blind sau skjønner at her skal det pumpes og dumpes.
Slettet bruker
18.04.2024 kl 14:04 1228

Haha du er en morsom type FunHouseComp, mener du at Zwipe er opphypet til en verdi på latterlig lave 70 millioner kr??! En ting om selskapet ble verdsatt ti ganger så mye, altså på nivå med sine sektorkolleger - men det er mildt sagt langt derfra. Du bør nok fokusere på å baisse andre selskaper fordi det du gjør nå er helt meningsløst..velkommen tilbake når vurderingen er minst noen hundre millioner.
Redigert 18.04.2024 kl 14:09 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
18.04.2024 kl 15:01 1324

Her selger man altså bjørnen før den er skutt. Oppkonstruer fantasier om at det kommer en ordre i ettermiddag. Dette vet hverken du eller resten av hausekorpset. Det er sensitiv børs informasjon. Det kan like godt komme ingenting.