BCS inn i 2024 - veien videre.

Heggøyen
BCS 02.04.2024 kl 09:20 116364

Ny tråd, nye muligheter.
Tråd om BCS inn i 2024. Kurs i skrivende stund 6,60-7 kr etter nytt kvartalspresentasjon med lite substans, men heller ikke røde flagg.
Redigert 10.05.2024 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Ikke_viktig
26.07.2024 kl 12:17 1779

Du veit at partnere gjerne vil ha tredjeparts testing av resultater også før de åpner lommeboken…
Rule
26.07.2024 kl 12:14 1688

jeg forholder mig til hvad de har informeret og læser imellem linierne. Jeg forventer at de informerer om hvad de laver af udviking for at nå nogle mål.
jeg mener også at BroadBit samarbejde blev annonceret efter de besluttede at lave egen batteri lab.

Milestone alert / Next Gen:
*This milestone marks a new chapter in our journey toward advancing our green carbon products into next generation battery chemistries.*

Batteri lab Timing ( ingen dato på website for denne 'nyhed' :-O ) :
*Approved by our board last year, this fully equipped facility marks a significant advancement in our ability to streamline testing and enhancement of CNTs internally.*

Broadbit:
technology development agreement with BroadBit Batteries Oy
As part of the agreement, we will conduct rigorous battery coin cell testing at the BroadBit Batteries lab in Finland.

ergo, er batteri lab beslutning er taget for over 1 år siden ( mye vand er løbet i åen - der nævnes kun "NEXT GENERATION" )
ergo, de skal ikke bruges deres eget lab til Broadbit samarbejde.
Redigert 26.07.2024 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
Ikke_viktig
26.07.2024 kl 12:05 1701

Min personlige konklusion:
* BCS er på delvis fejl kurs
* de skal omstille til et andet segment som 1 prioritet og have batterier som 2. prioritet
* alternativt - kan de processere ( filtrerere ) deres produkt fri for metal og opdele i partikel typer/størrelser
- de er en materiale producent med kundskab på samme --> se at komme igang med at producere, processere og levere
- hvorfor satser de ikke R&D på at udvikle deres filtrering videre ...?

Hvor i alle dager får du det i fra at de er på feil kurs? Hva tror du er hele meningen med å investere i en batterilabb? Hvorfor skulle de ville endre kurs noen få uker etter at denne er oppe å går og de kommer med en viktig milestone i fra denne?
Og hvem sier at de ikke parallelt jobber med å forbedre filtreringen? Det er da vel en selvfølge at de jobber med dette også så lenge det visstnok skal være en akilleshæl, ifølge deg/din info. Å tro noe annet er da helt på jordet.

Hvor får du disse tankene i fra?
Rule
26.07.2024 kl 11:54 1714

Det kan aldrig udelukkes helt. Jeg har baseret min nedvægtning på at der kommer skuffelse eller bekræftigelse af skuffelse på næste Q. Fordi:

* BCS har metal urenheder der forhindrer at møde HuChems specs ( som jeg forstår det )
* BCS har partikel størrelse variation der forhindrer at møde HuChems specs ( som jeg forstår det )
* CEO omtaler at BCS produkt har andre features end konventionelt CNT og det der er vigtig er hvordan BCS CNT performer i ulike batteri kemier
* BCS har fokus på at kvalificere op imod performance - i eget batterilab ? ( kanske tror de at de kan overbevise nogen :-O )
* Mye arbejde ( alt ? ) peger imod Next Generation batterier
* berømte email korrespondance vedr. Ting-Tager-Tid

Min personlige konklusion:
* BCS er på delvis fejl kurs
* de skal omstille til et andet segment som 1 prioritet og have batterier som 2. prioritet
* alternativt - kan de processere ( filtrerere ) deres produkt fri for metal og opdele i partikel typer/størrelser
- de er en materiale producent med kundskab på samme --> se at komme igang med at producere, processere og levere
- hvorfor satser de ikke R&D på at udvikle deres filtrering videre ...?

Mit håb:
* at de ligger kortene på bordet og erkender at de skal justere retning eller gør det lysende klart for os udefra at de er på rette kurs
* deres kommunikation er så psyko elendig på at give os pejling hvor vi er og om vi er på rigtig vej / retning
* kom med en forretningsplan der viser at de stadig er fuld finansieret - emi spøgelset begynder at presser sig på nu ! ! !
* de har en lille organisation, så de bør kunne være ret agile og justere raskt (rense ud i dem der ikke bidrager) og de har relativt små udgifter
Redigert 26.07.2024 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
Taycon
26.07.2024 kl 11:52 1703

solb skrev Hva skjer?
Kan godt være bussen fra Bergen. Greit å vite hvilken holdeplass man bør gå av.
Redigert 26.07.2024 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
solb
26.07.2024 kl 11:51 1703

Flere skal kanskje snitte kursen ned før melding?
Mr Big
26.07.2024 kl 11:48 1683

solb skrev Hva skjer?
Folk posisjonerer seg før meldingen som skal komme iløpet sv august.
solb
26.07.2024 kl 11:43 629

Hva skjer?
Ikke_viktig
26.07.2024 kl 11:21 625

Det er under 1 måned til Q2. Se for dere at de kommer med nyheter om hvor nært de er i forhold til å kunne produsere forventet kvalitet fra Huchems og at de nå er i utvidede samtaler (hypotetisk eksempel, du veit, drømmerier ifølge baisserne)...

Trur ikke prisen surrer rundt 4 kroner særlig lenge da nei...
solb
26.07.2024 kl 11:14 625

Det skulle vel ikke være så gæli at det nærmer seg en melding nå vel?
solb
26.07.2024 kl 10:51 659

Ser vi litt gryende optimisme her?🎈
Ikke_viktig
26.07.2024 kl 10:40 673

Jesus Christ, da har du ikke forstått veldig mye i forhold til hvordan tilganger til utstyr(BCS batterilabb, U i B elektronmikroskop) for å drive egen testing vil hjelpe dem å nå forventet spesifikasjon fortere enn tidligere da de måtte produsere på måfå og sende ting avgårde for testing i eksterne batterilabber som gjør nøyaktig det samme som BCS nå gjør in-house...

Lykke til. Når man ikke skjønner hvordan dette akselererer prosesser da finnes det ikke håp...
Mr Big
26.07.2024 kl 10:06 722

Jeg tror bunnen er nådd for denne gangen. Har du troen så kjøper man nå før nyhetene i august. Etter nyheten så er det himmel eller helvete.
fjellape
26.07.2024 kl 09:37 755

Det er framtidige kostnader for framstilling av varer, man hadde et program for å redusere gjennom 2023.

Den store kostnaden var vel elektrolytt, hvor man fant løsninger for gjenvinning.
Kraftforbruket er også vesentlig, og det ville man løse med kalde prosesser.
Elektroder ville man gjenbruke, så de kunne brukes ca 5 ganger.

Fra 3.kv rapporten:
"The separation unit reduces
salt consumption by 90%"

Nå har jeg inntrykk av at man er i en fase hvor man i samarbeid med aktuelle kunder og teknologiselskaper, tester og forbedrer produktene fra de nye produksjonsprosessene som man utvikler.

Redigert 26.07.2024 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Rule
26.07.2024 kl 02:34 909

hvad er deres forretningsplan...? pilot produktion har de ikke penge til mere...? opskalering...?
BroadBit er mye spandende samarbejde, men sigter langt ud. Sådan er det med det meste. Og med BroadBit skal tests foretages i BroadBit batteri lab.
Jeg har stadig aktier, men har vægtet mig pænt ned under hele dette kurs-ras og jeg tror at jeg får mulighed for at vægte mig op igen til under 2 NOK - altså få 2x så mange aktier, som dem jeg lige har vægtet ned. Dette er ikke nogen investering eller de-investering råd. Jeg ærger mig over at jeg ikke gjorde dette noget før, men det var fordi jeg så en chance for kommercielle news anyday. Mit håb er drastisk reduceret, når der ikke kom news om de tests inden fællesferien...
Redigert 26.07.2024 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Rule
26.07.2024 kl 02:26 909

Neppe specielt længe...? Odd snakker om resultater om 6 uger og at de næste 6 måneder bliver spændende. Når der så kommer email korrespondance frem der mye kraftigt indikerer at vi endnu en gang skal kigge på den tunge ende af tids estimater - og uden at BCS har lagt en plan frem om noget som helst og ingen klarhed over hvad batteri lab skal bruges til - INGEN venter på batteri knap tests fra BCS, så vægter sandsynligheden altså imod at vi skal mindst til næste Q reporting i November'ish inden der skjer noget som helst spandende kommercielt - ja så raser kursen fordi vi allerede kørte på overtid af overtid.....
FaderGem
26.07.2024 kl 00:59 904

Vet du hva nål og tråd er? Klarer du å få tråden inn i nåløyet på et sekund, eller kunne man trengt litt mer tid på å få det helt perfekt, for videre resultater, rett mot det det en gang skal bli? Da bør du helst først vite hva du skal sy, først og fremst.
upsidedown
26.07.2024 kl 00:07 943

Hvilke kostnader er redusert med 90 prosent?
Det siste BCS meldte var at de skulle kjøpe CO2 hvis de fikk i gang produksjon i Høyanger.
FaderGem
25.07.2024 kl 23:49 958

Listene påpeker det jeg skal frem til, og det er jo også godt å ha med seg i tankene videre.
MacT
25.07.2024 kl 22:46 1023

Ingen røde flagg på aksjonærlistene...

Kjøp.
1.
MANHATTAN CONSULTING GROUP AS
+20 000 +40% 70 000 0,1668%
2.
BOFA SECURITIES EUROPE SA - KONTO #1E
+16 239 +100% 16 239 0,0387%
3.
ULF EUGEN JONASSEN (f. 1951)
+10 000 +16,61% 70 200 0,1673%
4.
TERJE FYLLINGSNES (f. 1974)
+6 700 +9,14% 80 000 0,1906%
5.
MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC.
+2 888 +2,36% 125 493 0,3%
6.
NORDNET BANK AB - KONTO #11
+225 +0,06% 407 592

Salg.
1.
CITIBANK EUROPE PLC - KONTO #76
-36 908 -3,65% 974 199 2,3212%
2.
NORDNET LIVSFORSIKRING AS
-20 169 -0,7% 2 847 144 6,7837%
3.
JAN MØGSTER (f. 1967)
-15 000 -100% 0 0%
4.
PROMO1 HAUGESUND AS
-5 000 -100% 0 0%
5.
AVANZA BANK AB - KONTO #2
-2 133 306
FaderGem
25.07.2024 kl 20:09 1159

Noen som kjenner seg igjen i dette, bevisst eller ubevisst?

"Tankene vi snakker om, kan henge sammen som en liten snøball som ruller i en nedoverbakke. På den måten kan en liten og uskyldig tanke, frigjort ubevisst og utilsiktet, ende opp med en stor kjempe som forurenser alle våre følelser, handlinger og resten av våre tanker.

På samme måte som snøballen ruller ut av kontroll, blir større og større, raskere og raskere, drenerer negative tanker vår energi og frarøver oss all vår styrke. Og jo mer du gir deg selv disse negative tankene, desto sterkere blir de. Det er enda verre: på samme måte som det er vanskeligere å stoppe den lille snøballen så snart den har rullet noen få meter nedover bakken og blitt større, er det også vanskeligere å stoppe en ball med negative tanker som allerede har begynt å rulle."


80% vil kjenne seg godt igjen i dette, mens 20% vet at de fleste bekymringer uteblir. Hvorfor er det sånn? Hvem får rett? De som lar snøballen bli større og større, eller de som tenker at bekymringer ikke er tilstede før de virkelig først inntreffer her og nå, synlig, med rein og kjær fakta på bordet?
Dette blir også spennende å se.
FaderGem
25.07.2024 kl 17:49 1292

Kun 20% tenker i den retningen du gjør. Så kan man undres hva som foregår i hodene til de resterende 80. På topp 20, topp 50 sammenlignet med mentaliteten i flokken, hva er prosentandelen her som vekter seg ned, sett i forhold til de som vekter seg opp. Hvorfor er det sånn? Merkelig, men det går igjen og igjen i nærmest alle kontekster, hvor som helst.
Er vi dumme, eller bare negative? Lar vi oss lett bli styrt, uten videre refleksjoner? Mennesker er noen underlige dyr. Katta mi kan sitte og gi labb, forresten.

God sommer!
Ikke_viktig
25.07.2024 kl 15:53 1422

Vet ikke hvilket årstall du lever i men jeg lever i 2024 og forholder meg til dagens realitet.

Håper de fleste har sett Q1 webcast, og legger sammen to og to med de siste nyheter fra selskapet. Man skal ikke kimse av tilgangen til egen lab og samarbeidet med Universitetet i Bergen hvor de får tilgang til elektronmikroskop og annet nødvendig utstyr. Ting blir akselerert med slike tilganger.

Det er derfor det er interessant med siste nyhet om milestone oppnådd i forhold til referanse test celler. Disse inneholder nok egenprodusert karbonnanomateriale... Blir sikkert sendt rundt til diverse interessenter rundt omkring og derfra til eventuelle faste kontrakter kan veien være kort. ChatGPT mente det var mulig med alt fra 2-4 måneder for å ferdigstille. Ikke vet jeg, men de har nok kontinuerlige samtaler på disse områdene med interessentene.

Så får markedet se det på sin egen særegne måte og bli vekket opp når første kontrakt ligger klar. Det er neppe spesielt lenge til!
solb
25.07.2024 kl 14:55 1473

Er det her vi har "reven i hønsehuset"?
Spetalen-dominerte Saga Pure har utøvd opsjoner til å tegne seg for aksjer i Bergen Carbon Solutions verdt 30 millioner kroner, ifølge en melding.

Etter transaksjonen vil fornybarinvesteringsselskapet sitte på et eierskap på 28 prosent i Bergen Carbon Solutions.

– Vi er veldig fornøyde med utviklingen vi har sett i BCS i løpet av 2021, og mange selskaper både innenlands og internasjonalt opplever nå verdien BCS kan bringe til deres virksomhet (..). Potensialet for dette selskapet fremover er betydelig, kommenterer Bjørn Simonsen, adm. direktør i Saga Pure.

Saga tegner seg for 4.978.000 aksjer til kurs 6,03 kroner pr. aksje, og innehar ingen ytterligere opsjoner etter transaksjonen. De nye aksjene vil være betinget av en lock-up-avtale til oktober 2021.
Solid State
25.07.2024 kl 14:36 1484

Det er ikke den midlertidige CEO jobben jeg sikter til.

Han sikter til den jobben han hadde forholdsvis lenge og som han gikk tilbake til når Odd ble ansatt. Nå er det en ny mann Finn sin gamle jobb. Han blir “leid inn” nå bcs har bruk for han.
Redigert 25.07.2024 kl 15:00 Du må logge inn for å svare
solb
25.07.2024 kl 14:22 1503

City bank har solgt 643 093 fra 8/7 - 24/7.
Greenlook
25.07.2024 kl 14:05 1530

Fakta er at Citibank er på vei ut, det har listene fra de siste 10 dagene vist. Manipulering og omstokking vet jeg lite om, men ser at kjøpersiden akkurat nå bygge seg opp.
Ikke_viktig
25.07.2024 kl 14:01 1533

Det eneste jeg vet er at når første litt større endelige kontrakter er på plass så går startskuddet for en oppgang man aldri har sett maken til på Oslo Børs.

Og for de som tror det blir flust av selgere så tror jeg dere skal tenke litt mere på den en gang til. Det blir neppe flust av selgere da alle vet at når en kontrakt kommer på plass så kommer det ofte mange etter hverandre.

Jeg er så sikker på at vi vil se mange hyle og skrike og bære seg over at de solgte gullbillettene på ATL rett før det smalt! Kommer ikke til å synes synd på dem...
elnomi
25.07.2024 kl 13:54 1540

Er Citi bank snart ferdigsolgt?
solb
25.07.2024 kl 13:20 1580

Det er ikke fakta. Du vet ingen ting om at en av de store er på vei ut. Mye manipulering og omstokking av aksjer pågår.
Greenlook
25.07.2024 kl 13:09 1594

Håper du har rett for i mellomtiden er kursen ATL hver dag og ned 40% bare i fellesferien. I tillegg er en av de store på vei ut av uviss grunn. Å påpeke fakta er ikkr baissing, det må være lov på et aksjeforum.
solb
25.07.2024 kl 13:05 1600

Merkelig at "baissen" finner så mye negativt å skravle om? Kjemisk prosess virker, kostnad er tatt ned med over 90% og laboratoriet funger. Noen blir snart tatt på senga?
solb
25.07.2024 kl 12:22 1668

Kanskje det, kanskje ikke, hvem vet? Ikke jeg, ikke du! En eksplosjon kan detoneres når tid som helst. Og hvor er du da? He,he.
Ikke_viktig
25.07.2024 kl 12:13 1667

Når jeg leser det folk skriver på forum kontra det som det ble pratet om på Q1 webcast så skjønner i alle fall ikke jeg hvor negativiteten kommer fra.

Men skal man inn i aksjen med mye penger så haster det å få ristet frem selgere... Sitter helt i ro selv med mine aksjer. Ble veldig beroliget av Q1 webcast.

Det kommer, det kommer. Og du bør kanskje være inne før Q2 webcast for der kan det komme mye snacks...
freddiemercury
25.07.2024 kl 11:44 1688

dete kan jeg ikke helt erindre.
har du en link evt ?
Når det er sagt, så mistet vitterlig ikke Finn jobben sin, han var midlertidig CEO i 6 mnd, en jobb han ikke nødvendigvis ønsket, men tok på strak arm da JBS trakk seg/ble kastet ut/sykdom på mega kort varsel (mai 2022-Nov 2022. joda, satt litt til, men da ble det medelt at Odd skulle tre inn som CEO),
rett skal være rett
solb
25.07.2024 kl 11:02 1736

Baissingen går over alle grenser nå. Ikke et eneste rødt flagg er vist. August blir svært spennende hvis arbeidsstokken i BCS har gjort sitt beste i siste periode.
Slettet bruker
25.07.2024 kl 10:58 1750

jeg overdriver ikke nå når jeg sier dette. jeg har fulgt med på Løkke også i NEL. spørsmål 1 blir jo Hvorfor mistet Finn jobben sin ?
på presentasjonen virket Løkke hveldig irritert å sint. dette blir jo bare spekulasjoner. var han «lurt» inn i en jobb han ble fortalt blir helt anderledes enn det ble. etter denne videoseansen ble jeg dengang litt perpleks. jeg er ganske god til å lese folk å det er viktig å gjøre.
Redigert 25.07.2024 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Greenlook
25.07.2024 kl 10:45 1747

Enig. Det som foregår nå er også et svik mot aksjonærene. Den har falt 40% ubegrunnet siden eposten til OZZY. Når man heller ikke svarer på saklige eposter blir dette veldig useriøst. Slik jeg ser det er det to scenario: 1. Svar fra Huchems er negativt. 2. Ikke mottatt svar. I september går intensjonsavtalen med Huchems ut for andre gang. Jeg tror ikke denne videreføres og derfor BCS i vår valgte en satsning mot det europeiske markedet. I august må vi ha svar!
Redigert 25.07.2024 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
Rule
25.07.2024 kl 10:43 1726

Det vil jo være direkte ulovligt. Kurs sensitiv info SKAL børsmelding STRAKS. Med ganske få undtagelser og vel altid for så kort tid som muligt.
BCS kommunikerer ekstremt dårligt. Uspecifikt og uden konkrete planer. De har forsøgt at kommunikere en strategi:
-producer selv
-udlicens teknologien
-partnerskaber

Bag en strategi skal der være en plan som har til mål at opfylde strategi. Man må også have en forretningsplan.
Jeg har aldrig set en eneste plan fra BCS. Selv biotek magter da at lave nogle gant diagrammer. Det virker komplet hovedløst og uprioriteret og uden øje for at komme igang med noget pilot produktion og støtte op om en forretningsplan der er bare lidt robust og ikke alt-på-et-brædt . Vind eller forsvind.
Så må man indføre nye tech. Udviklinger fra sin tech. Dvl plan ind i operations.
De kører bare R&D med 120km/t direkte imod en mur. Ser smukt ud for dem som er short…