BCS inn i 2024 - veien videre.

Heggøyen
BCS 02.04.2024 kl 09:20 143546

Ny tråd, nye muligheter.
Tråd om BCS inn i 2024. Kurs i skrivende stund 6,60-7 kr etter nytt kvartalspresentasjon med lite substans, men heller ikke røde flagg.
Redigert 10.05.2024 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
FarGem
23.08.2024 kl 13:25 2399

Helt innafor at de usikre glepper taket og detter ned i kjeften på de mer stabile, og det er ikke annet enn positivt sett i et lengre perspektiv. Det går sin gang i bølger som det alltid har gjort. Null stress! :-)
Molbre
23.08.2024 kl 13:22 2361

Jeg skjønner poenget ditt her. Men det er helt jævlig å sitte her nå med stort papirtap, mens de som er skyld i dette sitter med beina på bordet og hever feite lønninger og har ikke nesten ikke en eneste aksje!
solb
23.08.2024 kl 13:16 2358

Utfordringen nå er å få kjøpt tilbake aksjene til lav pris!
Heggøyen
23.08.2024 kl 13:10 2349

Ingenting nytt i aksjen fra 8 til nå 4 tallet. Eneste nye er at det ikke er noe nytt. Fint lite til overs for aksjonærer som til stadighet skal svartmale og snakke aksjen ned, slik at svake, usikre folk bare selger fordi man har lest nok ganger om det ene og andre. Sjerpings til medaksjonærer. Noe kan man tenke, noe vet man - men alt må ikke skrives gang på gang. Det som er sikkert, er at positive nyheter får denne raskt opp, da må man som B S, Jørund, gamla, og andre på med løpeskoene igjen. Sist gang kostet dette 50% uten forvarsel første uka i august.
Redigert 23.08.2024 kl 13:11 Du må logge inn for å svare
Molbre
23.08.2024 kl 11:55 2398

Heggøyen eller ikke, vi er vitne til at all tiltro til selskapet er blåst vekk! CitiBank er ute, vi har fått LOI med Morrow allikevel er vi på vei mot 3 tallet i rakettfart. Dette samtidig som de ansatte i BCS ikke kjøper aksjer eller knapt sitter på aksjer! Eneste vi kan håpe på av info er en melding om at Huchems avtalen er forlenget eller ikke. At den ikke er forlenget allerede ser jeg på som særdeles negativt, hvis de hadde vært nærme en løsning ville dette allerede vært avklart.

Solid State
23.08.2024 kl 11:42 2357

han har uttalt tidligere at han er storkar hos NORDNET
Redigert 23.08.2024 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Mammon
23.08.2024 kl 11:34 2323

skrøt ikke heggen at han hadde insideinfo, gjorde noen feita trades og dumpet møkka til idiotene som kjøpte over 7-8kr? hehe

er vel eneste måten å ta igjen tapet på for heggen :)
Redigert 23.08.2024 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
solb
23.08.2024 kl 11:33 2282

BCS er kommet langt på veien mot målet. Hold fokus på kjensgjerningene før det gjøres salg til shorters nå!
"BCS har allerede begynt materialtesting og produksjon av battericeller i det nye laboratoriet og kan rapportere om vellykket fabrikasjon av sine første referansetestceller. Dette markerer et viktig skritt fremover i selskapets evne til å validere og foredle sine CNT-produkter, og sikre at de oppfyller de strenge kravene til batterimarkedet."
Solid State
23.08.2024 kl 10:48 2321

Heggøyen bruker NORDNET LIVSFORSIKRING så ingen ser hans kjøp og salg Også slipper han å bli mobbet når han gjør noen kjøp/salg
solb
23.08.2024 kl 10:15 2347

De samme idiotiske, enkle innleggene i det uendelige.
Mammon
23.08.2024 kl 10:12 2253

er det heggøyen som kjøpte 10 aksjer?

denne dritten skal langt ned under 1kr neste år...
Redigert 23.08.2024 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2024 kl 10:07 2215

10:04 skjedde det en glipp i Matrix hvor shorten slapp og den ble pauset. Plutselig spratt den opp til over 10%.
Heggøyen
22.08.2024 kl 23:26 2406

LM gir opp ?


Største kjøp i selskapet


Privatperson

Organisasjon
Aksjonær
Endring
1. NORDNET LIVSFORSIKRING AS
+8 307

2. ÅKERLAND, JØRGEN TRARAN (f. '93)
+5 658

3. BERGUM, JOHN STEINAR (f. '57)
+5 400

Største salg i selskapet


Privatperson

Organisasjon
Aksjonær
Endring
1. KYRKJEEIDE, JØRUND (f. '56)
-10 000

2. SOLBERG, INGER (f. '43)
-5 500
FarGem
22.08.2024 kl 22:11 2370

Blottlegger du kjøperne og selgerne, MacT? Få dem ut! :-)
Redigert 22.08.2024 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
FarGem
22.08.2024 kl 21:31 2368

Jeg ble ikke så veldig overrasket over Q2, da vi kanskje frem til nå, alle mann, har forstått hvor komplisert dette er. Odd har sagt dette i lang tid. Men, det er fremgang!
Med den nye batterilabben så har de alle verktøy tilgjengelig for å imøtekomme de kompliserte grepene raskere.
Det er så enkelt... Men først, du da, Rule-mann, du som har solgt, plutselig skiftet fra positv til negativ over natta. Akkurat som Vestre, fra Næringsminister til Helseminister over natta. Det er gøy i seg selv, men samma det..
Du må jo være enig i at hvis f.eks. en melding om så "lite" som godkjent patent plutselig skulle dukke opp, så er det litt kjedelig å sitte utenfor hvis du har solgt på 4-tallet? Eller synes du det kommer til å bli kjempegøy, hæla i taket?
Jeg har det ikke travelt, og har akseptert fra marg og bein at dette kan ta tid. Men overraskelser kan komme på veien; Ikke føl deg for trygg der du sitter på sidelinjen.
Rule
22.08.2024 kl 21:15 2381

Q2 reporting var en katastrofe.
Alle meldinger peger i retning at de er længere fra mål end nogen sinde før. Jo mere de graver jo mere komplekst er det.
De har justeret i deres team/kompetencer efter +12 måneder har de fået fat i en med elektro-kemi eller hvad det var.
Eget Batteri lab men de samarbejder med broadbit og Morrow som er mye mye fremmeligere på batteri R&D.
Ingen tegn til at de tager greb og starter op på mindre komplekse segmenter …
Redigert 22.08.2024 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
FarGem
22.08.2024 kl 21:06 2400

Så kan man jo spørre seg selv om hvorfor algoritmer eksisterer f.eks.? Hvem tjener på din usikkerhet? Det er ihvertfall IKKE du!

Du har ikke sjans til å lykkes som en gjennomsiktig følelsesladet følelsesklump på børs, når noen alltid vet å utnytte deg. Roboter er og vil bli 1000 ganger smartere enn deg, og du havner rett i fella gang på gang hvis du ikke snart skifter taktikk.
Sitt, Hold, Kjøp, og se hva som skjer!
Da ingen lokkes ut, det må jo bli litt kluss til slutt, og shorterne vil stadig bli mer nervøse. Det må jo være flott!
Lykkes BCS, så er det ikke de usikre som er vinnerne, det kan vi ihvertfall slå fast.
FarGem
22.08.2024 kl 20:27 2397

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Her går det i fra dag til dag, gitt. Vi ser ikke lenger. Det stopper kanskje litt opp, ja? Jaja..
Om så vi skal ned til koslige 4-tallet igjen; der har vi vært før, ingen døde, selvom noen døde innvendig og la aksjene sine i andres stødige hender.
Det gjør meg absolutt ingen verdens ting, det tar jeg med et stort smil i så fall!
Kanskje Heggøyen får rett en dag, det har du vel ingen som helst anelse om, da tankegangen din er fastlåst til én dag frem i tid om gangen.
freddiemercury
22.08.2024 kl 12:22 2614

jeg mistenker 1-2 selgere i går, primært 1.
hverken insider/røde flagg eller stor.
listene i morgen vil vise
Redigert 22.08.2024 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
Heggøyen
22.08.2024 kl 11:59 2606

Meget bra tegn at det ikke finnes selgere å snakke om. Da vet man at man kan få en heftig oppgang av den minste positive melding som nok snart skal sendes til Newsweb.
sry
22.08.2024 kl 11:56 2610

Akkumulerte også litt i går på 5.51
Solid State
22.08.2024 kl 11:54 2350

interessen er der. truseskvetterne har solgt. jeg akumulerer
sry
22.08.2024 kl 11:53 2344

Ikke mye interesse i dag 176 aksjer omsatt siden klokken 9.27.
FarGem
22.08.2024 kl 11:53 923

Ja'a'ru, du fikk til og med det positive til å virke negativt. Det får'n si! 🤙
Molbre
22.08.2024 kl 11:39 921

Batteri laben, og at vi er nærmere en avklaring nå enn for 4 år siden, selv om hvis man hørte på Sagmo da så er vi faktisk lengre fra en avklaring :-)!
rockpus
22.08.2024 kl 11:24 939

Jeg påpeker bare misforholdet mellom hva du skriver her og hva du gjør. Personlig ville jeg aldri kjøpt aksjer i et selskap jeg hadde tilsvarende oppfatning av som det du har her.
FarGem
22.08.2024 kl 11:19 948

Hvis du skulle trekke frem noe positivt, hva sier Molbre da? :-)
Molbre
22.08.2024 kl 10:41 1017

Hva er underlig med å stille spørsmål med hva som blir levert? Hva jeg skriver her har null innflytelse på kursen, det er det infoen fra selskapet som bestemmer!
Hva er det jeg sabler?
- At de ikke holder guidingen det vet jo alle.
- At Øksnes flirer, bare se presentasjonen så skjønner du det?
- At Odd står som ett spørsmålstegn når han blir spurt om inntektene, se presentasjonen.
- Grunnen til at jeg kjøper er for å få ned GAV så jeg kan komme meg ut om/når den stiger litt, om det er smart det får vi se på! Per nå så er det jo idiotisk, det skjønner jeg og!
- Jeg kan godt bare skryte uhemmet hvis du vil det?

solb
22.08.2024 kl 10:27 1039

Tipper shorters/tradere som har kjøpt/lånt aksjer hos Nordnet, sover dårlig om nettene nå. Aksjene er nok tatt inn rundt 7 kr, og skal nok gjerne kjøpes tilbake på nåværende kurs?
solb
22.08.2024 kl 10:19 1052

For meg er det flere viktige kjensgjerninger som gjør at jeg fortsatt velger å være investert i selskapet.
De har en patenttert prosess som åpenbart virker.
De har maktet å redusere prosesskostnadene radikalt.
De er i nært samarbeid med mange seriøse kunder.
Oppskalering skal ikke by på store problemer.
Avtaler er gjort med kommuner om kraft og tomteareal.
For å nevne noe. Venter nå i stor spenning på forløsning.
rockpus
22.08.2024 kl 10:11 1053

Litt underlig at samtidig som du sabler ned selskapet i innlegg etter innlegg og gremmes over at du ikke har solgt, så fortsetter du å kjøpe flere aksjer?
Molbre
22.08.2024 kl 10:01 1077

Får håpe, har i hvert fall økt beholdningen min med 40% siste måneden! Kommet ned på Gav 18 :-)
Heggøyen
22.08.2024 kl 09:46 1037

2 parametre igjen. Det kan gå fort og, om de kommer i mål. Blir som Londonmannen har sagt det, vi kan være på oppløpssiden nå, og målgang før vi aner ordet av det.
Den dagen man oppnår noen spec, og man kan gå videre til å forhandle produksjon / salg, da skal jeg garantere at kursen eksploderer for en stund.

Husker dere for ikke alt for lenge siden, vi jokket på 7 tallet - så ble det kjent at Dag Skansen hadde sendt regjeringen brev med bekymring om at teknologien kan kjøpes av oppkjøpere ? Fra 7 tallet til 15,40 på 2-3 dager.

Vi så og nylig at den closet freadag på ca 5,70 for så å åpne opp 50% til 8,40 - UTEN nyheter.
Folk får bare selge, men de vil nok stresse med en gang de hører snakk om børsmelding i fortsettelsen.

Molbre
22.08.2024 kl 09:40 1048

Folk er ikke i panikkfasen men i forbannafasen etter å ha blitt rundlurt i 4 år nå. Odd nevnte selv at han hadde forsnakket seg på Q2 presentasjonen i fjor, vel og bra å innrømme feil, men hjelper lite for de som har tapt/ sitter på store verditap. At ikke en av de ansatte der opp er villig til å satse sine egne sparepenger selv på dette stadiet, er jo bare helt tragisk og bidrar til null tillit. Øksnes begynner hvert spørsmål på Q&A med en liten latter, sier meg at han synes spørsmålet er latterlig. I mine øyne er det latterlig at vedkommende faktisk har sin stilling enda, Odd virket heller ikke til å ha noe svar på hva de 2 millionene i inntekt var, stod stille i flere sekunder nesten paralysert!
9/10 som har vært med siden BCS kom på børs, kommer ikke til å være med når de eventuelt lykkes. Noen skjønte bløffen tidlig, mens vi andre har sett verdipapirene våre synke i takt med at børsen har steget kraftig. Mest sannsynlig så er det de som har kommet seg ut som til slutt har en større formue, selv om BCS lykkes, så å gjøre narr av de synes jeg er lite smart. Når Odd ble spurt om når en ville nå tekniske specs, nevnte han bare i hvert fall ikke uker. Alle vet jo at han mest sannsynlig kunne sagt et år eller mer! Skal bli spennende å se hvem som ryker når de skal trimme organisasjonen!

Dette kan gå veien, men dette tar tid hvorfor ikke bare si det. Virker og som de har lagt vekk å bygge fabrikk selv og heller lisensiere ut teknologien, andre som fikk samme oppfatningen?
FarGem
21.08.2024 kl 19:06 1470

Nå må vi huske at folk flest fortsatt er i panikkfasen, så dette skal godt gjøres å nå inn til folk akkurat nå, tenker jeg. Skuffelsen, redselen for å "tape" mer penger, mistilliten, troen som går i oppløsning i harmoni med aksjekursen, og gudene vet hva som strømmer gjennom hodene til folk, må få lov til å gjøre sitt, helt til sistemann har solgt seg ut på ATL for denne gang..
Det negative snur så til det positive igjen, da er plutselig dette scenarioet glemt og folk strømmer tilbake igjen, den ene etter den andre.
Ingen liker den røde fargen hvis målet var å tjene kjappe penger.. Det er skummelt, det.
Ironisk nok kan de som er del av flokkmentaliteten takke seg selv for at de lar det skje.
Tror man f.eks. at Tessem vil bli påvirket av at "du" selger på ATL? Jeg tror han gir en blank gedigen deilig faen og suger til seg aksjene "dine" istedet, med blikket rettet dit det alltid har vært.

Folk er folk, det skal man igrunn være glad for, ellers hadde det aldri vært tilbud.
Ikke_viktig
21.08.2024 kl 18:41 1477

Jeg liker å investere i spennende selskaper som er helt cutting edge teknologisk. Som prøver nye metoder på noe som er helt unikt i verdenssammenheng.

Huchems er interessert i BCS på grunn av måten de eventuelt vil produsere CNT på gitt at de klarer å oppnå alle parametere. Det er ikke sånn at de ikke kan bruke gamle metoder med fossilbasert produksjon hvis de ønsker. Det er bare det at det alternativet som BCS utgjør er veldig veldig interessant for å fortsatt være relevant på verdensmarkedet. Hvis BCS lykkes så vil de og deres metode mest sannsynlig overta verdensmarkedet her. Det er derfor jeg er investert. Det er snakk om en disruptive cutting edge teknologi som de jobber med. Det er ikke snakk om å sette opp ei pølsebu og selge boller og brus vi snakker om her.

Mange skjønner ikke caset. Derfor skriver de som de gjør på dette forum og det skinner soleklart igjennom hvor lite de faktisk skjønner.

BCS sin fremtidige utvikling vil se slik ut på børs.

De vil fortsette å jobbe med teknologien og videreutvikling av prosessen for å prøve å klare å oppnå spesifikasjoner fra Huchems. Om de lykkes vil de få mange større partnere og interessentene vil stille seg i kø. Det gjør de allerede men ingen vil kjøpe før produktet er klart. Lykkes de ikke vil de se på andre måter å kommersialisere teknologien. Jeg antar at en beslutning vil tas en eller annen gang i løpet av vinteren basert på måloppnåelse.

Lykkes de i steg en vil de få mange pengesterke samarbeidspartnere som vil hjelpe til med kostnader relatert til pilotproduksjon og endelig fabrikk. De vil få mange og store avtakeravtaler med muligens forhåndsbetalinger for å få fabrikker opp å gå så fort som mulig. Obligasjonsmarkedet ligger langflat etter selskapet og de vil kunne eventuelt hente penger på børs til kanskje langt over tresifrede kurser. Lykkes de ikke så vil de måtte se på alternative veier.

Det er ikke snakk om at dette er vinn eller forsvinn. De kan bruke teknologien til å produsere råmaterialer til andre industriområder. De kan også få betalt for å fjerne CO2 utslipp der disse er store og der kostnadene til CO2 avgifter er høye.