BCS inn i 2024 - veien videre.

Heggøyen
BCS 02.04.2024 kl 09:20 64395

Ny tråd, nye muligheter.
Tråd om BCS inn i 2024. Kurs i skrivende stund 6,60-7 kr etter nytt kvartalspresentasjon med lite substans, men heller ikke røde flagg.
Redigert 10.05.2024 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Rule
17.05.2024 kl 01:41 3014

helt enig - vi har patenter og en patent ansøgning der gør at BCS kan producere CNT til en pris der forventeligt er på niveau med konventionel forurenende metode.
vi har en politisk agenda der beskytter mere og mere imod unfair konkurrence i østen
vi har en geo-politisk situation der kræver en andel selv-forsyning af kritiske materialer
vi har en produkt som har en forecasted vækst som løber ind i skyerne
en værdi sætning af BCS til tæt omkring kontant niveau betyder at markedet tror mere på konkurs end på success for BCS..?
eller betyder det p.t. blot at spekulanter ser en god case for fortsat shorting og hejring inden BCS kommer frem til et mere afgørende tidspunkt i deres udvikling...?

BCS case er ret binær - kan de lykkes og få god forretning...? (kurs blir mye mye høj) eller ikke...? (kurs går fra mye lav til 0)
Inden Q2 kommer der forventeligt opstart af egne batteri tests og svar retur fra HuChems på næste batch af tests ....

HuChems virkede mye fokuseret på at være så miljø venlig som muligt - kemi producenter har ikke så store stjerner - så hvad de kan gøre for at forbedre deres profil er jo guld værd for dem - jeg tror derfor på at de vil gøre mye for at tilpasse sig BCS produkt sine features ...

On top har man meldt om positiv initiel test resultat med Broadbit i LFP batterier - den type Tesla, BYD og flere og flere bruger,... det burde jo få kursen til at eksplodere... men den er bare crashet endnu mere ...

Jeg synes mye begynder at forme sig - BCS går systematisk, grundigt og seriøst frem og spilder ikke pengene sine, så shorting og hejring vil nok ebbe ud ...
Redigert 17.05.2024 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Heggøyen
17.05.2024 kl 00:10 3051

Tidligere var det en som var heise å bruke ordet «juge» «jugd» «juging» som til slutt sletta sitt nick. Dette er vel tredje - fjerde nick med samme skrivemåte og innhold.
digitalnaboen
16.05.2024 kl 22:10 3059

du har ljugd om selskapet har 213 mill i cash. Det hadde de for 2 og en halv måned siden. I første kvartal brente de 22 mill:Sannsynligvis har de brent minst 20 mill i 2. q. Uansett har de pr dags dato ikke 213 mill i cash: for hadde de fått inntekter i 2. Q hadde de garantert opplyst om det.

Du vet ingenting om meg, så det du skriver om meg er loddrett løg Om denne Espen har vært politimann og har kjørt i fylla, gjør det ikke nødvenigvis ham til en kjeltring. og det å opplyse om slikt om en navngitt person i et offentlig fora, er mildt sagt ufint
MacT
16.05.2024 kl 21:58 3064

Nei. Ikke mye melde der.
FaderGem
16.05.2024 kl 21:52 3060

Er på lytten nå. Takk for link!
Jeg tror vi har noe på gang her, med tiden til hjelp. Hva andre gjør på reisen, om de vil hoppa av i Mjøsa eller på bunnen av Jostedalsbreen; jeg gir meg en blank en.
Tanken er den samme som den alltid har vært helt fra start; det var en grunn for at jeg kom om bord.
Båten flyter i beste velgående fortsatt.
Ser ingen negativ utvikling fra JBS tid frem til nå, det har gått rett vei slik jeg ser det ifølge pipeline, som forespeilet. Stødig som juling!
FaderGem
16.05.2024 kl 21:15 3111

Så lenge vi knuser bilene våre i fylla eller narkorus, om du er politimann eller går på langrennsski, så skal dette være tilgitt?
Herregud for en gjeng folk er 😂
"Ja til narko, ja til fylla, ja til å knuse bilen i grøfta, eller i rundkjøringa"...
Dette var et jævlig dårlig 17. Mai-rop.
Men selvfølgelig heier vi på slike mennesker! Heia-heia!
Med tiden så blir alt glemt, si🥹
FaderGem
16.05.2024 kl 21:00 3121

Hva har jeg jugd om. Jeg går ut ifra siste tall fra siste Q-rapport; det er det vi har å forholde oss etter. Det er det som ligger på bordet av informasjon. Hvor mye de har brukt i måneden, har hverken du eller jeg peiling på, det blir en finger i rumpa, og opp i været med den, men selvfølgelig en pekepinn.

Jeg må le av deg, Mr. Nabo. Jeg vet du har solgt før, og du har solgt igjen. Du er en glasskule, og jeg er mestrer fint på egenhånd å legge min hånd på kulen din.

Espen, er politimannen som ble tatt for fyllekjøring en gang i tiden. (Men han ble ikke dømt, ifølge opplysninger jeg har fått). Hvilken ærlig politimann kjører i fylla? Skal vi stole på han? Vil du stole på han? Hvorfor gjør du det? Kanskje han har et poeng, OM 2 ÅR, men jeg stoler ikke på en kjeltring.

Hvor raskt skal du tilbake igjen? Hvor lenge tør du å sitte på utsiden? Når får du det travelt? Når blir du muggen og når blir du nervøs?
Jeg sliter ikke med disse problemene, for BCS har fortsatt fremtiden på løpebånd foran seg, og det vet de på toppen av kransekaka også MEGET godt! :-)

Lykke til, naboen 👍
Redigert 16.05.2024 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
digitalnaboen
16.05.2024 kl 20:39 3150

huff og hutt Fy Fader Gem Jeg vet ikke hvem Espen Teigland er, eller hvilke connection har har til selskapet, Men han har gode poenger.
Men du trenger ikke ljuge hele tiden. BCS hadde etter 1 kvartal 212 mill på bok, men nå er det snart gått 3 måender i Q2 med 22 mill som brent i Q1, . Dvs dagens situasjon er nok nærmere 180 mill enn 213 mill som du skriver. Brenner de 80 mill + pr år, er det om 2 år kun 20 mill igjen dersom ingen inntekter . Sannsynligheten for å få opp en fabrikk innen året er neppe stor. Nå har vel mange brent seg på den vanvittige haussingen som du og andre har bedrevet, og oprdtaket brent barn skyr ilden gjelder nok Helt siden kursen var over 15. har du mobbet alle som har solgt. . Kanskje det er du som er nede for telling en gang. Når det er sagt, lykke til
Rule
16.05.2024 kl 20:25 3165

https://www.finansavisen.no/finans/2024/05/16/8131682/audun-wickstrand-iversen-batterier-er-supersexy

Små investeringer i noget nyt og disruptive kan grundlægge store formuer - håber bcs kommer til at bygge industri…

Segment og politisk agenda er spot-on
Redigert 16.05.2024 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
FaderGem
16.05.2024 kl 17:55 3273

Du har ingenting å unnskylde deg for, du er deg, og du gjør da hva du vil og har behov for selv. Som jeg sa den dagen du "forlot" oss; jeg unner deg alt godt!.
Disse ordene lever den dag i dag. :-)

Det er troen og muligens den dyktige kompetansen i BCS som driver meg av tanken på at BCS vil evne å finjustere teknologien sin på rett spor iforhold til specs. Hvorfor skulle de ikke få til det, hvis de virkelig går inn for det? Og hvorfor skulle de ikke ville det? Det er en hel verden av muligheter der ute! En lønnsom verden.

God 17. Mai, og velkommen tilbake! Jeg visste det, ellers ville jeg ikke skrevet det en gang i fortiden. :-)
Redigert 16.05.2024 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
16.05.2024 kl 17:48 3252

Takk for det. Men jeg har aldri vært helt borte fra BCS. Fikk meg derimot en karamell ifm Ultimovacs tidligere i vår og måtte avbalansere porteføljen for å ta ned risiko. I den forbindelse var det sårt å bli beskyldet for å selge meg ned fordi jeg skulle ha mistet troen på BCS. Men det lærte meg at man skal være forsiktig med å beskylde medskribenter som selger seg ned for å ha mistet troen. En investering i ethvert selskap på børs er en kapitalplassering. Sp er det nå en gang slik at de fleste av oss også har et liv utenfor børs som krever kapital. Det være seg husbygging, oppussing, ny bil, større båt eller som det ble i mitt tilfelle, behov for risikojustering.

I dag fikk jeg handlet godt nede på 6-taller og ut fra slik jeg bedømmer situasjonen, så synes det å være en grei inngang. Ja, risikoen skal man ikke underslå og hver enkelt må selv vurdere hvor mye man er villig å satse.

Ønsker dere alle en heidundrende 17 mai!
FaderGem
16.05.2024 kl 17:37 3251

Vet du ikke kan se meg, kanskje ikke vite hvem jeg er. Men velkommen tilbake, Londonmannen!
Godt å ha deg tilbake! :-)
FaderGem
16.05.2024 kl 17:30 3251

Etterfulgt av:
"*Erik ...øy* ja, 18 er jo mye bedre. Må ha blinkset. Jeg så for meg at den kvart milliarden gikk som EK på fabrikkbygging o.l slik at de senere ikke ble så kapitalkrevende. Men det snur fort. Meldes det om en partner med gjennomføringskraft er caset snudd på hodet."

For så å "redde" seg inn med et forsøk av dobbeltpsykolgi? En aldri så liten manøver for å rette rattet mot "troverdig" styring igjen?

Nei, denne mannen er født kjeltring,og lekeplassen hans er børsen og nervøse småaksjonærer. Måtte du gå planken en vakker dag. :-)
Redigert 16.05.2024 kl 17:48 Du må logge inn for å svare
FaderGem
16.05.2024 kl 17:22 3254

Espen Teigland på Facebook:
"Når man brenner 25 millioner i kvartalet begynner diverre markedet å se emisjonsspøkelset. TECO2030 er et godt eksempel. Alt så lyst ut, men det kreves store investeringer som utraderer dagens aksjonærer om de skal ha inn ny industriell kompetanse og kapital. BCS bør få til noe nå før sommeren er over."

Skremme, skremme.. hvem blir redd av en kjeltring? Blir du redd? Selger du? Gir du pengene dine til en kjeltring?

Emisjon er ikke nødvendig før om 2-3 år, HVIS i det hele tatt det er NØDVENDIG.
213 mill på bok fortsatt.
Espen, Espen, Espen... Huff og huff og huff...
En dag, er du ute for telling. ⏰
Redigert 16.05.2024 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
FaderGem
16.05.2024 kl 16:55 3193

Han bør ikke tro at andre ikke er smartere enn han selv, da har han tapt for lenge siden. Håper virkelig den kjeltringen blir tatt en dag. JBS snakket om å kaste stein i glasshus, hva har JBS på denne mannen? De sitter kanskje i det samme glasshuset, men skulle vært moro å vært flue på veggen i drivhuset deres.
Redigert 16.05.2024 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
FaderGem
16.05.2024 kl 16:50 3191

Han bør rulle inn en halv grad, og gi en blank en å skremme uvitende småaksjonærer for egen vinning. Lukter bæsj, det er vel ikke så bra. Økokrim har kanskje litt såpe?
E-post, SMS, WhatsApp, IP-adresser.. man er ikke skjult på internett selv om man tror det selv, selv i krypterte apper, alt kan spores. Mulig han er overvåket fra før?
FaderGem
16.05.2024 kl 16:45 3146

Hope so. Så han prøvde seg med "skremmerier" på facebook-gruppen her om dagen i kommentarfeltene.
Meget betimelig...
Heggøyen
16.05.2024 kl 16:38 3155

Mulig Teigland & co er nervøse for å få søkelyset på seg igjen.
FaderGem
16.05.2024 kl 16:36 3128

Kan det se ut som shorten ble kjøpt tilbake i dag? Ble vi litt for ivrig og nervøse?
Foreslår at folk holder og kjøper, og skremmer tilbake med samme mynt. La shorten blød, ikke påfør deg selv blødende sår, meget dumt.
solb
16.05.2024 kl 15:57 3164

Takk for orienteringen. Sitte i ro eller akkumulering, må være medisinen her?
Heggøyen
16.05.2024 kl 15:53 3152

Det er jo salgspris som setter det. Man låner x antall aksjer, så settes jo kurs på salg. Aksjene må kjøpes tilbake, og får man det på lavere kurs så har man differansen i gevinst.

Ved short betaler man engangshonorar og rente for perioden. Aksjene kan til enhver tid tilbakekalles av eier, men som regel med noen dagers tidsfrist, men kan også kalles tilbake med timers varsel. Dette skjedde en gang i Seadrill.
solb
16.05.2024 kl 15:46 3093

Hva kan innlåningskursen være, mon tro?
Heggøyen
16.05.2024 kl 11:50 3209

Det ryktes om det ja. Etter at dette ble publisert, så så du hvordan kurs gikk. Store poster som dekkes.
Grini i finansavisen har fått dokumentasjon.
Kakemons
16.05.2024 kl 10:26 3205

Så på listene at Nordnet lånte ut 179k aksjer til shortere den 14.05.
Heggøyen
16.05.2024 kl 09:10 3153

Er det Espen Teigland sin gruppering som står bak dette short angrepet ?
Hjelpalaus
16.05.2024 kl 09:06 1733

Herlig start på dagen. Ny ATL🍾
Heggøyen
16.05.2024 kl 08:35 1773

Noe snadder på listene MacT ?
FaderGem
15.05.2024 kl 21:42 1998

"vet fra flere mail at Odd sier han ikke vil forklare, fordi han ikke tror "vi" forstår budskapet og det tekniske. Dette mener jeg er en undervurdering av oss, og vi har flere tekniske her."

Bare for å skyte inn: forstår vi oss virkelig på denne teknologien om hvordan å finjustere denne til ønsket specs på nanonivå, riktig diameter, riktig struktur, riktig styrke og gudene vet hva? Hva gjør man, hvordan gjør man det, hvor tidkrevende er det og hvorfor gjør ikke alle dette hvis det er så jævlig enkelt? 😅
* De kommer nok i mål til slutt, om vi må igjennom en emisjon om 2-3 år. De har kommet langt på vei allerede. Kanskje dette oppnås lenge før et emisjonsbehov.
Redigert 15.05.2024 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Rule
15.05.2024 kl 21:41 1986

En rigtig god opstilling af BCS case'n. Giver god klarhed.
På Bull siden ville jeg have nævnt:
* BCS mener (Odd, Q1-24) at de kan producere til kost der er på niveau med konventionel teknologi (preliminary vurderinger).

Bear:
*BCS produktion teknologien gør at partikel størrelse har en større variation end konventionel teknologi. Odd ser denne feature som en mulig styrke. (Q1-24)
- jeg mener at det umiddelbart må være en risk ifht. entry barriere at man ikke kan sammenligne 1-1 med "klassisk" CNT
Heggøyen
15.05.2024 kl 21:17 2008

Om vi skal være litt seriøse og konstruktive:


Bull
Vi har ventet siden august 2023, på at de neste mnd kan det "når som helst" komme en melding om at spec nås. Vi vet dette har drøyet. Vi vet at nå er vi snart 1 år etter august, jallefall 9-10 mnd siden Odd var rimelig positiv.
Noe fremskritt må de ha fått til. Vi er nærmere og den gang snakket de ikke om flere år, men snakket i måneder.


Videre vet vi at cash ikke går tom med det første. Vi vet og at den dagen de har produkt, og teknologi, samt patent, da har de store verdier i seg selv basert på dette. Da stiller man følgelig mye sterkere opp mot bank for lånefinansiering, opp mot obligasjonslån, JV, eller annet. Jeg håper og tror at noen emisjon hvor man snakker med ØSS, Fredly og Skorstad er så lite tema, at de heller går til tingretten / skifteretten å slår hele driten konk.

Med teknologi, oppskrift og planer, så går resten av seg selv.


 


Bear


Ting drøyer og peng brukes opp, de kommer ikke i mål innen pengene brukes opp. Det tror jeg ikke på for vi snakker om tre år med cash enda, gitt at Øksnes & Co ikke får reise verden rundt før man har noe å selge.

Så lenge de kommer i mål med produkt før pengene går tom, så vil resten kunne finansieres som nevnt over.


Ellers må ledelsen, Løkke og andre bli tydeligere, prøve å forklare (vet fra flere mail at Odd sier han ikke vil forklare, fordi han ikke tror "vi" forstår budskapet og det tekniske. Dette mener jeg er en undervurdering av oss, og vi har flere tekniske her som forstår, feks Rule. I tillegg synes jeg de bør være mer tilgjengelige, mer på i medier, og ellers på ved fremleggelser. Odd har tid til dette, mener jeg.

FaderGem
15.05.2024 kl 20:06 2089

Du har igrunn ikke tapt en dritt, med mindre du selger med tap.. da er penga borte vekk og muligens godgjør seg i hånden på noen andre. Veldig leit og teit å tenke på..
Det finnes faktisk et realistisk håp om at BCS kommer glidende ut en vakker dag, og æsj så ergelig det må være å sitte der med et surt og jævlig tap og samtidig se at andre gjør god business av DINE penger som du har forlatt og tapt. Da kjenner man virkelig på hva følelser er..
Men du kan ikke med hånden på hjertet si og mene, her og nå, at BCS ikke har en fremtid, det veit du ingen verdens ting om.. og det i seg selv, er jo også litt teit og leit hvis du har fått innprentet denne smittsomme tanken, og det skulle vise seg i ettertid det stikk motsatte av man trodde der og da.
Ikke mist motet, hørte jeg en klok og oppegående herremann si en gang. Kanskje det kan vise seg å være lurt?
FaderGem
15.05.2024 kl 15:40 2222

BCS har god utvikling og fortsatt et enormt potensial. At de fokuserer på strategi og utvikling iforhold til den suppa som har vært tidligere, ser jeg ikke på som negativt. Her må man akseptere å ta på seg lange briller, og ta av seg de blodsprengte, desperate og usikre brillene sine først som sist. Reisen er så vidt i gang sett i et lengre perspektiv, men selvfølgelig vanskelig ta innover seg for de fleste som vil tjene raske penger her og nå.
Det store, skumle usikre spøkelset som brer rundt seg som et livsfarlig virus har skapt en aldri så liten pandemi, bare på grunn av at en ikke vet mer enn man gjør.
Dette liker shorterne godt! Men mine aksjer skal de få slite med å skvise ut av meg. Har de ikke klart det til nå, hopper jeg ihvertfall ikke av nå på ATL i denne dødsspiralen av uvitenhet.
Redigert 15.05.2024 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
Heggøyen
15.05.2024 kl 14:56 2231

Short, algoer og en tømt kjøperside. Enklere blir det ikke for shorting.
Molbre
15.05.2024 kl 14:33 2217

Jeg er nok inne med en liten slump i forhold til mange her, men ett snitt på 21 gir ett tap på godt over 200k. Vet ikke om det er noe vi ikke får vite, for det kommer jo veldig lite fra selskapet som er konkret. Etter hver eneste Q rapport så er det noen få som finner noe positivt, mens de fleste blir oppgitt og føler at en går flere skritt tilbake. Alt det de kommer med gjør bare at folk synser og gjør opp sin egen mening. Når i tillegg de nye styremedlemmene ikke har aksjer og det ikke er innsidekjøp så tolker jo markedet dette som særdeles negativt virker det som!
Redigert 15.05.2024 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
Greenlook
15.05.2024 kl 14:12 2164

Nå var det mye negativt her, jeg er heldigvis ikke inne med så mye som dere slik det høres ut, men jeg trodde det var liten nedside på 8-9kr mtp cash. Nå er man jo faktisk priset som et konkursbo. Det er jo ingen motstand nedover heller her. Skjønner ikke helt greien. Er det noe vi ikke får vite? Utrolig frustrerende når vi ikke hører noe.